اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
به گزارش راسخون؛ بیماری کووید19 از اواخر سال 2019 در چین خودی نشان داد و تاکنون جهان را به مدت چند ماه درگیر خود کرده است. تاثیرات فردی و اجتماعی که تا به الان به جا گذاشته است بسیار زیاد است. از تاثیرات جسمی و روحی گرفته تا تاثیرات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی. از چند ماه گذشته سایت اطلاع رسانی راسخون در تلاش بوده است تا تازه ترین خبرهای مربوط به کرونا در ایران و همچنین جهان را هر روز در مجله خبری راسخون بروزرسانی کند. در این خبر نیز بر آنیم در شهریور ماه سال 99 در خصوص کرونا و مهار آن و مراحل تولید واکسن در ایران و جهان، که در رسانه‌ها خبررسانی شده، بروز کنیم.

اخبار مربوط به کرونا در مهرماه را در اینجا مشاهده کنید
اخبار مربوط به کرونا در مرداد ماه را در اینجا مشاهده کنید
اخبار مربوط به کرونا در تیر ماه را در اینجا مشاهده کنید
اخبار مربوط به کرونا در خرداد ماه را در اینجا مشاهده کنید
اخبار مربوط به کرونا در اردیبهشت ماه را در اینجا مشاهده کنید
اخبار مربوط به کرونا در فروردین ماه را در اینجا مشاهده کنید
اخبار مربوط به کرونا در اسفند ماه را در اینجا مشاهده کنید



دوشنبه سی و یکم شهریور


15:00
177 فوتی مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته؛ هر 8 دقیقه یک نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست می‌دهد


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز 31 شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و 341 بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به 425 هزار و 481 نفر رسید.متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، 177 بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 24 هزار و 478 نفر رسید. 3912 نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند. استانهای کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.


14:00
ترس از کرونا، مردی را کور کرد

 
اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
چندی پیش فردی به پایگاه دهم پلیس امنیت عمومی پایتخت مراجعه و طی شکایتی اعلام کرد::در چند روز اخیر با فردی آشنا شدم که ادعا می کرد با مصرف الکل می‌توانم از خودم در برابر ویروس کرونا محافظت کنم من هم با توجه به اینکه به شدت از ابتلا به این ویروس هراس داشتم یک شیشه الکل از وی خریدم و آن را مصرف کردم اما پس از مدتی دچار سردرد شدید و تاری چشم شدم به نحوی که بینایی خود را اکنون از دست داده‌ام.مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت با تایید این خبر اعلام کرد که متهم در بازجویی‌های انجام شده به جرم خود اقرار کرد و گفت که اقدام به فروش الکل های تقلبی به شهروندان مضطرب از ابتلای به کرونا کرده است که در همین راستا نیز پرونده‌ای برای این فرد تشکیل شده و متهم برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد


13:15
نگرانی استقلالی‌ها از ابتلا به کرونا


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
توییتر «الکره العراقیه» شب گذشته و بعد از پایان بازی تیم های فوتبال استقلال ایران و الشرطه عراق خبر داد «کرار محمد» یکی از بازیکنان تیم الشرطه قرنطینه شده است.این بازیکن مشکوک به ویروس کرونا است و تا تایید آزمایش نهایی در قرنطینه به سر می برد. این در حالی است که «گونزالو رودریگز» مربی بدنساز الشرطه هم به کرونا مبتلا شده است.باتوجه به شیوع کرونا بین حریف شب گذشته تیم فوتبال استقلال، نگرانی از ابتلای بازیکنان و اعضای تیم نماینده ایران به این ویروس بالا گرفته است. البته کرار شب گذشته در لیست الشرطه حضور نداشت اما باتوجه به ارتباطش با سایر اعضای الشرطه در روزهای گذشته می تواند نگران کننده باشد.


12:30
واکسن آنفولانزا از هلند وارد شده است


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت:من هیچ صفحه‌ای در فضای مجازی (توئیتر و اینستاگرام) ندارم و اخباری که از نقل من در این شبکه‌ها منتشر می‌شود صحت ندارد.
واکسن هایی که الان وارد کشور شده است هلندی هستند و از هلند وارد شده اند.قطعاً زودتر از ۶ ماه آینده دسترسی و تولید واکسن کرونا را در ایران نداریم و زمانی هم که این واکسن در اختیار ایران قرار بگیرد اینگونه نیست که برای همه استفاده شود و باز با گروه بندی برای افراد از این واکسن استفاده می کنیم.
 

12:00
وضعیت توزیع واکسن آنفلوانزا در داروخانه ها


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
محمدرضا شانه ساز، رئیس سازمان غذا و دارو : با توجه به سامانه‌ای که داروخانه‌ها به آن دسترسی دارند توزیع واکسن آنفلوانزا صورت می‌گیرد.افراد در مراجعه به داروخانه‌ها باید کدملی خود را به همراه کارت ملی برای دریافت واکسن ثبت کننددر فاز اول قرار است این واکسن در اختیار گروه‌های پرخطر همچون مادران باردار، بیماران خاص، کودکان زیر ۵ سال و سالمندان بالای ۶۵ سال قرار بگیرد.:در خصوص اینکه گفته می‌شود واکسن آنفلوانزا هنوز وارد کشور نشده، اصلاً چنین چیزی صحت ندارد و پارت اول واکسن برای گروه‌های پرخطر وارد شده و ظرف امروز و فردا از طریق معاونت بهداشت وزارت بهداشت در اختیار خانه‌های بهداشت قرار می‌گیرد تا برای مادران باردار و کودکان زیر ۵ سال تزریق شود.فعلاً در فاز اول قرار است واکسن آنفلوآنزا با توجه به اینکه با ارز ۴,۲۰۰ تومان وارد شده است به قیمت مصوب دولتی عرضه شود.


11:00
عبور شمار مبتلایان آمریکایی از ۷ میلیون نفر


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
 بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز 31 میلیون و 240 هزار و 317 نفر در جهان به ویروس کرونا ــ کووید19 ــ مبتلا شده‌اند که از این تعداد، 965 هزار و 68 نفر جان خود را از دست داده‌اند.از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون 22 میلیون و 835 هزار و 563 نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش 37 هزار و 365 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 7 میلیون و 4 هزار و 768 نفر رسیده است؛ تاکنون 204 هزار و 118 آمریکایی مبتلا به کووید19 در این کشور جان خود را از دست داده‌‌اند.کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش 86 هزار و 961 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 5 میلیون و 478 هزارر و 580 مبتلا رسیده است؛ در این کشور تعداد 87 هزار و 909 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.کشور برزیل به‌‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش 16 هزار و 282 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 4 میلیون و 544 هزار و 629 مبتلا رسیده است؛ تاکنون 136 هزار و 895 برزیلی جان خود را از دست داده‌اند.کشورهای روسیه، پرو، کلمبیا، مکزیک و آفریقای جنوبی نیز به‌ترتیب با یک میلیون و 103 هزار و 399، 768 هزار و 895، 765 هزار و 76، 697 هزار و 663 و 661 هزار و 211 مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.همچنین کشورهای اسپانیا با 659 هزار و 334 و آرژانتین با 631 هزار و 365 مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.


9:45
آخرین دستاوردهای تولید واکسن ایرانی کرونا

 
اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان

دکتر رسول دیناروند: هیچکدام از واکسنهای چینی و روسی مرحله سوم که مرحله اثرگذاری است را پشت سر نگذاشته‌اند اما در شرایط اورژانسی استفاده می‌شوند و ممکن است عوارض جانبی داشته باشند.رئیس انستیتو پاستور ایران: تمرکز کشور برای تولید واکسن کرونا، ژنوم ویروس است که با تزریق به بدن موجب تولید آنتی ژن می‌شود و فرد را واکسینه می‌کند.:رییس اتاق فکر ستاد مدیریت کرونا در تهران: این ویروس روی ۹۰ درصد مردم تأثیر چندانی ندارد و روی همه اندامها اثر می‌گذارد اما تمرکزش بر ریه هاست.
 

9:00

پاسخ وزارت بهداشت به ادعای اثربخشی "اکتمرا" در کاهش مرگ‌های ناشی از کرونا


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سخنگوی سازمان غذا و دارو در واکنش به برخی اخبار در فضای مجازی مبنی بر تاثیر داروی "اکتمرا" در کاهش مرگ و میر ناشی از کووید-19، ضمن اشاره به مطالعات انجام شده در این خصوص، تاکید کرد: هنوز شواهد و مدارک کافی برای اثربخشی نسبی این دارو در کاهش موارد مرگ و میر ناشی از کرونا وجود ندارد

8:00
نظرسنجی؛ میزان رضایت مبتلایان به کرونا از خدمات بیمارستان‌ها
 

اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 

یک شنبه سی ام شهریور


23:00
نمودار روند ابتلا و فوتی‌های کرونا در قم، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر

 


22:00
تمجید مجدد وزیر بهداشت از رهبر انقلاب و همراهی ایشان با تصمیمات ستاد ملی کرونا

 


19:00
واردات ۲ میلیون دوز واکسن آنفلوآنزا از هلند/ ۱۲ میلیون دوز دیگر در راه است


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
نایب رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق تهران:در حال حاضر دو میلیون دوز واکسن آنفولانزا وارد کشور شده اما هنوز آزادسازی نشده است که احتمال می‌رود به این شکل خواهد بود که افراد بالای 60 سال و زیر 5 سال با ارائه کارت ملی به داروخانه‌ها بتوانند دریافت کنند


18:30
حجم بالای ابتلای مجدد بهبودیافتگان کرونا


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
فرمانده ستاد کرونای تهران:میزان بالایی از بستری کرونا در کشور افرادی هستند که قبلا یک بار مبتلا شده و مجددا دچار عفونت شده اند.تهران شرایط کاملاً قرمزی دارد. اگر مداخلات جدی صورت نگیرد هفته های سختی را خواهیم داشت.


18:00
درگذشت خواننده پاپ بر اثر کرونا


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
بهرام نازمهر ـ خواننده پاپ ـ امروز یکشنبه ۳۰ شهریور پس از تحمل دوره‌ ابتلا به ویروس کرونا، در حالی که در آی سی یو بستری بود، از دنیا رفت.آثار این خواننده موسیقی پاپ اغلب از طریق رادیو و تلویزیون به گوش مخاطبان رسیده بود. شرط انسان بودن، بهار و بهشت، پایان تنهایی، آروم جونم، حس اون روزا و اشک شوق از جمله آثار زنده‌یاد نازمهر بود.



ابهام در قیمت واکسن آنفلوآنزا


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
نایب رئیس انجمن داروسازان:سیستم توزیع واکسن از طریق معاونت بهداشتی وزارت بهداشت برای عرضه واکسن به مادران باردار، افراد مسن مقیم مراکز درمانی و کادر درمانی بصورت رایگان صورت می‌گیرد. قیمت این واکسن برای عرضه عمومی در داروخانه‌های خصوصی حدود ۴۲هزار تومان تخمین زده شده است که درصورت واردات آن با ارز نیمایی، این رقم تا بیش از ۲۰۰ هزار تومان افزایش خواهد داشت.


15:00
جهش دوباره شمار فوتی‌ها بر اثر کرونا در کشور


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز 30 شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و 97 بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به 422 هزار و 140 نفر رسید.متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، 183 بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 24 هزار و 301 نفر رسید.3898 نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارنداستانهای کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.


14:15
شرایط کاملا قرمز در تهران / درخواست بازگشت محدودیت ها و دورکاری کارمندان


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
فرمانده مقابله با کرونا در کلانشهر تهران: متاسفانه تهران شرایط کاملاً قرمزی دارد. آمار روزهای اخیر نشان از آن است که در تهران وارد موج سوم شده‌ایم.در طول دو هفته گذشته میزان رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی در محیط‌های عمومی و خدماتی بالای ۸۵ درصد بود که امروز به ۷۰ رسیده و با یک افت ۱۵ درصدی روبرو هستیم. نامه‌ای از طرف ستاد کرونای استان تهران برای بازگشت محدودیت‌های کرونایی به ویژه بحث دورکاری در استان تهران به وزیر بهداشت ارسال شده است.
 

13:45
موافقت سازمان بهداشت جهانی با آزمایش داروهای گیاهی آفریقایی برای مقابله با کرونا


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سازمان بهداشت جهانی با قوانینی برای آزمایش داروهای گیاهی آفریقایی برای مقابله با ویروس کووید ۱۹ موافقت کرده است.دفتر منطقه‌ای این سازمان در برازاویل، پایتخت کنگو در بیانیه‌ای گفته پروتکلی را برای آزمایش های بالینی چنین داروهایی تایید کرده است.براساس این بیانیه هر روش درمانی سنتی که ایمن و موثر ارزیابی شود می‌تواند برای تولید در مقیاس بزرگ دنبال شود. سازمان بهداشت جهانی همچنین گفته که تحقیقات علمی تنها مبنا برای درمان های سنتی موثر و ایمن است.رئیس جمهور ماداگاسکار نوعی نوشیدنی گیاهی آزمایش نشده را تبلیغ کرده که به گفته او برای مقابله با ویروس کرونا موثر است.ماده اصلی این نوشیدنی نوعی گیاه به نام "درمنه" است که در درمان مالاریا موثر است.
 

13:00
حضور ۲۰ تا ۸۰ درصدی دانش‌آموزان در برخی مدارس/ رعایت پروتکل‌ها در ۷۵ درصد مدارس


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در دو هفته گذشته مدارس فعال بوده و در برخی مدارس از ۲۰ تا ۸۰ درصد دانش‌آموزان در کلاس‌ها حضور پیدا کرده‌اند، گروه‌بندی شده‌اند و در روزهای مختلف به مدرسه می‌آیند، گفت: ساعات تدریس کوتاه شده و پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت در اختیار مدارس قرار داده شده است.
 

12:30
۲ دارو برای درمان کووید-۱۹ در روسیه مجوز گرفتند


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
وزارت بهداشت روسیه اعلام کرد، دو داروی درمان کروناویروس ساخت روسیه برای فروش در داروخانه‌ها تایید شده است که با آنها امکان درمان بیماری در خانه فراهم خواهد شد.
 

11:45
کرونا در جهان| ابتلای ۹۲۰۰۰ هندی در ۲۴ ساعت گذشته


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز 30 میلیون و 987 هزار و 466 نفر در جهان به ویروس کرونا ــ کووید19 ــ مبتلا شده‌اند که از این تعداد، 961 هزار و 401 نفر جان خود را از دست داده‌اند.از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون 22 میلیون و 587 هزار و 48 نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش 41 هزار و 462 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 6 میلیون و 967 هزار و 403 نفر رسیده است؛ تاکنون 203 هزار و 824 آمریکایی مبتلا به کووید19 در این کشور جان خود را از دست داده‌‌اند.کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش 92 هزار و 605 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 5 میلیون و 400 هزار و 619 مبتلا رسیده است؛ در این کشور تعداد 86 هزار و 774 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.کشور برزیل به‌‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش 30 هزار و 913 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 4 میلیون و 528 هزار و 347 مبتلا رسیده است؛ تاکنون 136 هزار و 565 برزیلی جان خود را از دست داده‌اند.کشورهای روسیه، پرو، کلمبیا، مکزیک و آفریقای جنوبی نیز به‌ترتیب با یک میلیون و 97 هزار و 251, 762 هزار و 865, 758 هزار و 398, 694 هزار و 191 و 659 هزار و 656 مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.همچنین کشورهای اسپانیا با 659 هزار و 334 و آرژانتین با 622 هزار و 934 مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.
 

11:00
رییس پلیس مواد مخدر: کرونا قیمت مواد مخدر را افزایش داد


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
شیوع ویروس کرونا تاثیر چشمگیری در میزان تولید و قیمت انواع مواد مخدر داشته بگونه‌ای که در شرایط کرونایی شاهد افزایش قیمت انواع مواد مخدر بوده‌ایم.
 

10:30
وضعیت شهر تهران قرمزتر شده است


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
مینو محرز، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا:در حال حاضر با گذشت زمان بیماری کرونا نه تنها کاهش نیافته بلکه وضعیت شهر تهران قرمزتر شده است.خردادماه، ویروس کرونا جهش پیدا کرد و تغییراتی در آن به وجود آمد که موجب مبتلا شدن بسیاری از افراد در اقصی نقاط کشور شد.حتی به دلیل جهش ویروس کرونا اگر عضوی از خانواده نکات لازم را رعایت نکند می تواند موجب مبتلا شدن کل اعضای خانواده شود و با وجود شیوع ویروس آنفلوانزا شرایط برای کل اعضای خانواده ناگوار شود.ویروس کرونا به طور متداول تغییر می کند و موجب می شود که نوع مبتلا شدن در افراد هر شهر یا کشور با هم متفاوت باشد همین امر موجب سخت تر شدن شناسایی و درمان بیماری می شود. به همین دلیل تنها با یک کوتاهی می توانیم نه تنها به خود بلکه به تمام افراد جامعه صدمه بزنیم.
 

10:00
نتایج درمانی سه داروی مورد استفاده برای بیماران کرونایی


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
پیام طبرسى عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:داروهای «رمدسیویر»، «فاویپیراویر» و «اکتمرا» که برای بیماران کرونایی مورد استفاده قرار می گیرد، هیچ کدام معجزه ای نمی کنند، ممکن است درصدی تاثیر داشته باشند اما موجب جلوگیری از مرگ و میر به طور کامل نخواهند شد.تاثیر هیچ کدام از این داروها در مطالعات بالینی به اثبات نرسیده و فقط اثراتی در مطالعات موردی گزارش شده است وزارت بهداشت این امکان را برای پزشکان ایجاد کرده تا در صورت نیاز این داروها را تجویز کنند.
 

9:15
الهلال سعودی خواستار تعویق بازی مقابل شهرخودرو شد


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
باشگاه الهلال سعودی رسما اعلام کرد با ثبت 10 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این تیم، خواستار به تعویق افتادن دیدار امروز (یکشنبه) مقابل شهرخودرو است.


8:30
رشد ۱۰ درصدی بستری‌های کرونا در تهران / ضرورت جذب نیروی جدید در بیمارستان‌ها


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
معاون درمان ستاد مقابله با کرونا تهران: طی چند روز گذشته در کلانشهر تهران ۱۰ درصد افزایش موارد بستری کرونا در بیمارستان‌ها را شاهد بودیم.برای فصل پاییز که همزمانی کرونا و آنفلوآنزا اتفاق می‌افتد به دنبال افزایش تخت‌ها و جذب نیروی جدید در مراکز درمانی هستیم

شنبه بیست و نهم شهریور

18:00
معضل جدید بریتانیا در سایه شیوع ویروس کرونا چیست؟


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
به گفته مسئولان بهداشتی بریتانیا در سایه شیوه‌نامه‌های مقابله با شیوع ویروس کرونا معضل جدیدی دامنگیر جامعه این کشور شده و از این پس علاوه بر مشکلات بهداشتی و روانی این ویروس با معضلی به نام افزایش اعتیاد به مصرف مشروبات الکلی مواجه شده است.خبرگزاری آلمان از لندن خبر داد، دانشکده سلطنتی روانپزشکی نسبت به افزایش شدید شمار معتادان به الکل ابراز نگرانی کرده است.بر اساس آماری که کارشناسان به دست آورده‌اند شمار افرادی که به طور خطرناکی به مصرف الکل معتاد شده‌اند به بیش از ۸.۵ میلیون نفر رسیده است.پزشکان بیم آن دارند که زیاده‌روی در مصرف مشروبات الکلی در دوره فاصله‌گذاری و شیوع ویروس کرونا بر بهداشت شهروندان طی سال‌های آینده تاثیر بگذارد.تحقیقات این دانشگاه نشان می‌دهد شمار افرادی که بعد از شیوع ویروس کرونا مصرف مشروبات الکلی خود را افزایش داده‌اند ۲ برابر و حتی بیشتر شده است.


17:00
این روزها چیزی به اسم سرماخوردگی نداریم و هر علامت تنفسی مطمئنا کروناست


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری:متاسفانه موج سوم کروناشروع شده، حداقل تا چهار ماه آینده باید برای جلوگیری از فاجعه‌ جدید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و حواس خود را سرگرم اخبار واکسن و دارو نکنیم.شیوع موج سوم از اواخر هفته گذشته آغاز شده و اگر به همین منوال پیش برویم، طبق تخمین دکتر حریرچی در نموداری که نشان دادند، در آبان ماه مرگ و میر ناشی از کرونا به ۶۰۰ نفر در روز می‌رسد


16:30
خطر جسد کرونایی‌ها

 
دکتر مردانی، عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا می‌گوید خیلی‌ از بازماندگان کسانی که بر اثر کرونا فوت کرده‌اند، از پزشک می‌خواهند علت مرگ را چیز دیگری بنویسد.


16:00
پاندمی کرونا/ افزایش ۲۵۰ درصدی سی‌تی‌اسکن ریه در بیمارستان‌ها


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
عضو انجمن رادیولوژی ایران:انجام سی‌تی‌اسکن ریه در بیمارستان‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی ۹ استان پرجمعیت کشور به دلیل شیوع کرونا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۵۰ درصد افزایش یافت.افزایش انجام سی تی اسکن ریه در بیمارستان ها نشان دهنده بارسنگین پاندمی کرونا بر جامعه رادیولوژی کشور است.


15:30
واکسن کرونا برای ایران چقدر آب می‌خورد؟

 
اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
پیش‌بینی یک فعال صنعت دارو این است که واکسیناسیون ۸۰ میلیون ایرانی، عددی در حدود هشت میلیارد دلار اعتبار نیاز دارد که البته با توجه به ملی بودن موضوع، دولت باید برای آن برنامه‌ریزی کند.


14:45
مجموع قربانیان کرونا در کشور از ۲۴ هزار نفر گذشت


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز 29 شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 845 بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به 419 هزار و 43 نفر رسید.متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، 166 بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 24 هزار و 118 نفر رسید.3893 نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استانهای تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.همچنین استانهای آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند


14:15
 ابتلای ۹۳۰۰۰ هندی در ۲۴ ساعت گذشته

 
اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 

"worldometer" تا صبح امروز 30 میلیون و 697 هزار و 825 نفر در جهان به ویروس کرونا ــ کووید19 ــ مبتلا شده‌اند که از این تعداد، 956 هزار و 446 نفر جان خود را از دست داده‌اند.از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون 22 میلیون و 339 هزار و 958 نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش 51 هزار و 345 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 6 میلیون و 925 هزار و 941 نفر رسیده است؛ تاکنون 203 هزار و 171 آمریکایی مبتلا به کووید19 در این کشور جان خود را از دست داده‌‌اند.کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش 93 هزار و 337 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 5 میلیون و 308 هزار و 14 مبتلا رسیده است؛ در این کشور تعداد 85 هزار و 625 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.کشور برزیل به‌‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش 39 هزار و 991 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 4 میلیون و 497 هزار و 434 مبتلا رسیده است؛ تاکنون 135 هزار و 857 برزیلی جان خود را از دست داده‌اند.کشورهای روسیه، پرو، کلمبیا، مکزیک و  اسپانیا نیز به‌ترتیب با یک میلیون و 91 هزار و 186، 756 هزار و 412، 750 هزار و 471، 688 هزار و 954 و 659 هزار و 334 مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.


14:00
تشدید کرونا در موج سوم

 
اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان

رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری: این روزها چیزی به اسم سرماخوردگی نداریم و هر علامت تنفسی مطمئنا کروناست. متاسفانه موج سوم کروناشروع شده، حداقل تا چهار ماه آینده باید برای جلوگیری از فاجعه‌ جدید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و حواس خود را سرگرم اخبار واکسن و دارو نکنیم. شیوع موج سوم از اواخر هفته گذشته آغاز شده و اگر به همین منوال پیش برویم، طبق تخمین دکتر حریرچی در نموداری که نشان دادند، در آبان ماه مرگ و میر ناشی از کرونا به ۶۰۰ نفر در روز می‌رسد


13:45
آیا احتمال انجام «حملات بیولوژیک» از طریق واکسن‌های وارداتی وجود دارد؟!

 


13:00
آیا ویروس کرونا جهش پیدا کرده است؟

 
 

12:45
اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی در کشورهای اروپایی


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
به دنبال افزایش موارد جدید ابتلا به بیماری کووید-19 برخی از کشورهای اروپایی از اعمال محدودیتهای جدید کرونایی در برخی از شهرهای بزرگ خبر دادند. اسپانیا، یونان، دانمارک و فرانسه در مناطق کانون شیوع کروناویروس اقدام به اعمال محدودیتهای جدید کرونایی کرده اند. همچنین در ایتالیا مقامات بهداشت و درمان هشدار داده اند که میانگین سنی مبتلایان به کروناویروس در حال افزایش است که همین امر با افزایش موارد بستری در بیمارستان و فوت بیماران همراه خواهد بود.
 

13:30

افزایش شانس منفی شدن کاذب آزمایش کرونا با مصرف مواد مخدر

 
اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
مدیر مرکز تحقیقات اعتیاد و علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی یزد درباره نتایج این پژوهش گفت: مصرف مواد مخدر، سیگار و الکل نه تنها شانس ابتلا به بیماری کرونا را کاهش نمی دهد، بلکه مصرف برخی از این مواد شانس ابتلا به کرونا را چندین برابر می کند. براین اساس به صورت معنی داری مصرف شیشه شانس ابتلا به ویروس کرونا را ۳ برابر، الکل ۱۲.۲ برابر و داروهای آرامبخش و خواب آور ۱.۶ برابر افزایش می دهد. وی با بیان اینکه آزمایش pcr آزمایش تشخیصی ویروس کرونا است که از طریق نمونه برداری از حلق انجام می شود، یادآور شد: در حالت عادی از ۱۰۰ نفری که کرونا مثبت هستند تست pcr  شصت نفر از آنها مثبت می شود؛ یعنی جواب تست، ۴۰ نفر از آنها منفی کاذب است این درحالیست که مصرف مواد احتمال منفی بودن کاذب تست pcr را افزایش می دهد و این یعنی در تشخیص کرونا در بیماران مصرف کننده مواد مشکلات بیشتری وجود دارد.
 

13:15
تلاش برای پیش خرید ۲۰ میلیون دوز واکسن کرونا

 

 
وزیر بهداشت: یک شرکت هندی ۱۰۰ میلیون دوز واکسن کرونا به آمریکایی‌ها پیش فروش کرده است، مدیر عامل این شرکت فردی ایرانی‌الاصل زرتشتی است که به ما قول داده است ۲۰ میلیون دوز واکسن را با قیمت پایین‌تر به ما بفروشد.


13:00

صرف دعوت برخی از عشایر عراقی برای ورود به عراق کافی نیست

 

رئیس ستاد مرکزی اربعین:به فراخوان ها و شایعات توجه نکنید، مراسم اربعین برگزار نمی شود و دولت عراق مجوز ورود به زائران نمی دهد. حرکت زائران به مرزها ممنوع است و صرف دعوت برخی از عشایر عراقی برای ورود به عراق کافی نیست.


12:45
نایب قهرمان المپیک به کرونا مبتلا شد

 
اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان

مسعود مصطفی جوکار آزادکار اسبق تیم ملی و دارنده مدال نقره المپیک آتن به علت ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری شده است.


12:30
سخنگوی وزارت بهداشت: بازرسی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس انجام می‌شود


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سیما سادات لاری: از ۱۸ تا ۲۵ شهریور ماه، ۱۳ هزار و ۴۵۹ بازرسی توسط تیم‌های بهداشتی از مدارس انجام شده که ۳۷۸ اخطار بهداشتی نیز به مدارس داده شده است.انجام صحیح گندزدایی کلاس‌ها و محیط مدرسه ۷۵ درصد و تهیه و وجود مایع دستشویی در سرویس‌های بهداشتی ۸۶ درصد رعایت شده است

12:00

موج سوم کرونا مانند آخرین روزهای عملیات جنگی است


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
عباسعلى کریمى رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران:در موج اول، افراد انرژی بیشتری داشتند مانند عملیات روزهای اول جبهه که همه پرانرژی شرکت می‌کردند.موج سوم مانند آخرین روزهای عملیات در جبهه است. من فکر می‌کنم در این روزها باید بیشتر کمک کنیم تا بهترین خدمت به بیماران ارائه شود.


11:30
مسعود مردانی عضو کمیته کشوری مقابله با کرونا: حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد مردم به کرونا مبتلا شده‌اند


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
تمام شهرهای ما در وضعیت قرمزهستند و تعطیلات تاسوعاوعاشورا و افزایش سفرهای مردم، زنجیره انتقال ویروس در جامعه را تشدید کرده است. به این نکته قبلا اشاره داشته‌ام که الگوی بیماری نسبت به اسفند و فروردین تغییر کرده است.اکنون بیماری بیشتر با تهوع، سردرد و مشکلات گوارشی همراه است و جوانان و کودکان بیشتر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند بنابراین مادران باید توجه داشته باشند کودکان و نوجوانان در پاییز بیشتر موردتوجه و مراقبت باشند.
 

10:45
جایی برای بستری مبتلایان به کرونا در مراکز درمانی نیست/ ایرانی‌های ویتامین D3 مصرف کنند


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
در کشور کرونا شدت گرفته است. همین قضیه کادر درمان خسته کشور را بیش از پیش تحت تاثیر قرار داده و در کیفیت خدمات‌رسانی و پذیرش بیماران تاثیرگذار است. از سوی دیگر با آغاز فصل سرما بیم شیوع آنفلوآنزا نیز از دیگر دغدغه‌های مردم  و تیم درمان محسوب می‌شود.واکسن آنفلوآنزا را باید سالی یکبار تزریق کرد. البته مصونیت این واکسن باعث شده تا فرد 6 ماه تا یک‌سال برابر ابتلا به آنفلوآنزا مصون بماند.بعد از مسافرت و مراسم‌های عزاداری تعداد مبتلایان به کرونا افزایش یافته است. در مراکز درمانی به حدی مراجعه کننده فراوان است که دیگر جایی برای بستری بیماران نیست. از سوی دیگر بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها باعث بروز مشکلات متعدد شده است. ضدعفونی محیط تاثیری در مهار کرونا ندارد. مهم این است که هوا تهویه داشته و باید از ماسک استفاده کرد و به رعایت فاصله اجتماعی پرداخت. ضدعفونی سطوح مطرح نیست، بلکه فقط شست‌وشوی دست‌ها برای مصونیت در برابر کرونا کافی است.پیشنهاد می‌شود تا افراد ویتامین دی 3 را مصرف کنند، چون ایرانی‌ها از لحاظ ژنتیک کمبود ویتامین دی3 دارند. ویتامین دی3 باعث تقویت سلول‌های دفاعی بدن می‌شود. مصرف ماهانه یک عدد قرص 50 هزار واحد دی3 پیشنهاد می‌شود.


10:15
آخرین وضعیت جسمانی «مهران رجبی» از زبان خودش پس از شایعاتی مبنی بر وخامت حالش

 



9:45
مقتدایی نماینده مجلس به کرونا مبتلا شد

 
اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان


نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به ویروس کرونا مبتلا شد.


9:30

معاون امنیتی استاندار خوزستان: به مرزها مراجعه نکنید

 

خدماتی در طول مسیر و پایانه‌های مرزی ارائه نمی‌شود.دولت عراق با توجه به شرایط کرونا به هیچ زائر ایرانی و خارجی اجازه ورود نمی‌دهد.
 

8:30
تب کرونا را جدی بگیرید؛ تشنج می‌دهد


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
مینو صادقی متخصص بیماریهای عفونی:تب شایع‌ترین علامت در مبتلایان به کرونا بوده و در صورتی که جدی گرفته نشود منجر به تشنج شده و بویژه برای افرادی که صرع دارند، بسیار خطرناک است.افرادی که دچار تب بالا می شوند باید سریع به مراکز درمانی انتقال یابند و اگر درجه حرارت بدن بیشتر از ۳۷.۵ درجه سانتی‌گراد بود، حتما باید از داروی ضدتب استفاده و در صورت ادامه دمای بالای بدن، به پزشک مراجعه کنید.با توجه به اینکه به فصل سرما نزدیک می شویم و آنفلوآنزا نیز از بیماریهای شایع این فصل است و تب نیز از علایم آن بوده، افراد با وجود شرایط کرونایی باید اگر دچار تب شدند حتما آن را جدی بگیرند

پنجشنبه بیست و هفتم شهریور

 

کرونا در ایران/2815 بیمار جدید و 176 قربانی در یک‌شبانه‌روز


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت:در 24 ساعت گذشته 176 نفر بر اثر ویروس کردنا جان خود را از دست دادند.1628 نفر طی 24 ساعت گذشته بر اثر بیماری بستری شدند.استان های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.همچنین استانهای آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.


14:00
 تکذیب مکاتبه وزیر بهداشت مبنی بر تعطیلی مدارس/ تاکنون ابتلا به کرونا نداشته‌ایم

 
اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 

وزیر آموزش و پرورش:هر تصمیمی درباره بازگشایی تابع ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت است و تاکنون هم گزارشی از ابتلا به کرونا نداشتیم.برخی رسانه‌ها در تیتر اول خود نوشته بودن که وزیر بهداشت نامه‌ای مبنی بر تعطیل کردن مدارس به بنده نوشته بودند که صحت ندارد چراکه همه تصمیم‌ها با هماهنگی وزارت بهداشت بوده و کاملا تابع ستاد ملی کروناست.تاکنون از هیچ مدرسه‌ای گزارشی مبنی بر ابتلای دانش آموزانش به کرونا دریافت نکردیم و یک مورد ویدئو هم که در فضای مجازی پخش شده بود، دانش آموز به دلیل افت قند خون بیهوش شد.


13:15
ناقضان پروتکل‌های کرونایی در اندونزی چگونه مجازات می‌شوند؟

 
اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
خبرگزاری آناتولی ترکیه در گزارشی خبر داد، مسئولان کشور اندونزی مجازات جالبی را برای افرادی که به شیوه‌نامه‌های مقابله با شیوع ویروس کرونا پایبند نیستند وضع کرده است.مسئولان محلی در جاکارتا پایتخت اندونزی اعلام کردند، هر فردی که اقدام به نقض پروتکل‌های مقابله با ویروس کرونا کند باید دقایقی در تابوت مرگ گذاشته شود در غیر این صورت به انجام خدمات اجتماعی محکوم می‌شود یا ملزم به پرداخت جریمه خواهد بود


12:45
ثبت نام و فروش واکسن «آنفلوآنزا» در فضای مجازی ممنوع است


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا: هرگونه تبلیغات در خصوص ثبت نام و فروش واکسن آنفلوآنزا در فضای مجازی جرم محسوب شده و با مجرمان نیز برخورد قانونی خواهد شد.


12:00
۱۴ میلیارد دلار ضرر کرونا به فوتبال


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
فدراسیون فوتبال فیفا اعلام کرد کرونا باعث ضرر ۱۴ میلیارد دلاری فوتبال در سال جاری ملادی شده است. یک مقام برجسته در  فیفا اعلام کرد بیماری همه گیر COVID-۱۹ تقریبا ۱۴ میلیارد دلار برای فوتبال باشگاهی در سراسر جهان ضرر داشته است.اولی رن ، رئیس کمیته ای از طرف فیفا که برای مقابله با اثرات همه گیری تشکیل شده است ، گفت : رقم ۱۴ میلیارد دلار براساس سناریوی فعلی است ، جایی که فوتبال پس از سه ماه وقفه در اوایل سال جاری به آرامی شروع به کار می کند اما اگر همه گیری ادامه یابد این ضرر هم بیشتر می شود.رن، کمیسر سابق اتحادیه اروپا و اکنون رئیس بانک فنلاند ، به رویترز گفت: فوتبال توسط ویروس کرونا خیلی ضرر کرده است. بسیاری از باشگاه های حرفه ای با مشکلات بسیار جدی روبرو بوده است. من همچنین بسیار نگران آکادمی های جوانان و باشگاه های دسته پایین هستم.  همچنین فوتبال در آمریکای جنوبی به ویژه آسیب دیده است ، در حالی که وضعیت آفریقا و آسیا نیز نگران کننده هستند.او در ادامه گفت: این یک خطر واقعی است که کار خوبی که برای توسعه فوتبال در آسیا و آفریقا انجام شده است  را از بین می برد، بنابراین ما می خواهیم شدت ضربه را کمتر کنیم و توسعه انجام شده را حفظ کنیم.فیفا ۱.۵ میلیارد دلار برای کمک به مقابله با اثرات بیماری همه گیر اختصاص داده است و رن گفت که ۱۵۰ اتحادیه از ۲۱۱ انجمن عضو تاکنون درخواست کمک مالی کرده اند.


11:00

درگیر شدن یک میلیارد نفر در جهان با کرونا دور از ذهن نیست


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
ملک زاده ( معاون وزیر بهداشت ) : در شرایطی هستیم که درگیر شدن یک میلیارد نفر در جهان با کرونا دور از ذهن نیست ، دراین شرایط تنها صلح و مفاهمه است که می تواند نجات بخش ملت ها و مردم باشد.شاید یک میلیارد نفر به این ویروس مبتلا شوند و ۳۵۰ میلیون نفر نیاز به بستری شدن داشته باشند ، شاید تا یکسال آینده هم واکسن قابل اعتماد کرونا به جامعه نیاید و همه کشورها با کرونا درگیر باشند
 

10:30
پرداخت وام خرید لپ تاپ و موبایل به دانشجویان برای آموزش مجازی


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
ناصر مطیعی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان:اولویت اختصاص وام ضروری در سال تحصیلی جدید با دانشجویانی خواهد بود که وام را برای تهیه گوشی هوشمند، لپ‌تاپ و اقلام مورد نیاز آموزش مجازی می‌خواهند.وام تحصیلی از ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان به ۱.۵ میلیون تا ۲ میلیون تومان و وام ضروری از یک میلیون تومان به ۲ تا ۵ میلیون تومان در موارد خاص افزایش یافته است.وام شهریه از حدود یک میلیون تا پنج میلیون تومان برای سال تحصیلی جدید افزایش دارد
 

10:00

پروازهای بین‌المللی در ووهان از سر گرفته شد

 

راشاتودی:پروازهای بین‌المللی در فرودگاه ووهان چین پس از ۷ ماه وقفه به علت شیوع ویروس کرونا، بار دیگر از سر گرفته شد


9:15

مبتلایان کرونا در جهان از مرز ۳۰ میلیون گذشت

 
اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
بر این اساس تا کنون ۳۰,۰۰۰,۳۴۳ نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند و ۹۴۴,۲۱۰ نفر نیز بر اثر آن جان خود را از دست داده‌اند.
 

8:30
معتادان در اولویت دریافت واکسن آنفلوآنزا قرار بگیرند

 
اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
رئیس کانون سراسری انجمن‌های صنفی مراکز سرپایی درمان اعتیاد کشور:: یکی از چالش‌هایی که با آن مواجه هستیم بحث واکسن آنفلوآنزا در مرحله اول است که پیشنهاد می‌شود برای درمانگران اعتیاد و مددجویان این مراکز سهمیه‌ای از واکسن آنفلوآنزا در نظر گرفته شود.

چهارشنبه بیست و ششم شهریور

23:00
فوت 4188 کرونایی در جهان در 24 ساعت اخیر

 

اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان


در شامگاه چهارشنبه 16 سپتامبر 2020 هند با ثبت 1117 فوتی اول، آمریکا با 664 فوتی دوم، مکزیک با 629 فوتی سوم، اسپانیا با 239 فوتی چهارم، ایران با 179 فوتی پنجم، برزیل با 148 فوتی ششم،اندونزی با 135 فوتی هفتم،روسیه با 132 فوتی هشتم،عراق با 82 فوتی نهم و اوکراین با 76 فوتی دهم جدول شدند.


22:30
واکسن ضد کرونا در آمریکا رایگان خواهد بود.


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
کاخ سفید می‌گوید 24 ساعت بعد از تایید واکسن ضد کرونا، عملیات توزیع میان مردم شروع خواهد شد.قرار است واکسن تهیه شده میان آمریکایی‌ها به صورت رایگان توزیع شود.


22:00
زالی : موج سوم کرونا در تهران آغاز شد

 
اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران از شکل گیری موج سوم بیماری کرونا در تهران خبر داد و تاکید کرد برای کنترل رشد فزاینده بیماری نیازمند انجام مداخلات جدی تر در تهران هستیم.


21:30
کرونا در قم/ بستری ۹۰ نفر بیمار مشکوک به کرونا در شبانه روز گذشته

 
اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:در این مدت، ۱۳۵ نفر در اورژانس مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا پذیرش شدند که ۹۰ نفر در بخش ها و تحت نظر اورژانس بیمارستان بستری شدند.۷۳ نفر از کل بیمارانی که طی روزهای گذشته بستری بودند از بیمارستان ها مرخص شدند و در حال حاضر ۵۷۸ نفر بستری مشکوک به کرونا در بیمارستان ها بوده که حال ۱۰۶ نفر آنها وخیم است.همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۷ نفر کرونا مثبت جان خود را از دست دادند


20:00
ابتلای یک نماینده دیگر مجلس به کرونا


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی:محمد وحیدی، نماینده مردم بجنورد و نائب رئیس کمیسیون آموزش مجلس به ویروس کرونا مبتلا شده است.وحیدی هم‌اکنون در منزل به‌صورت خانگی در قرنطینه بسر می‌برد و امورات را پیگیری می‌کند.


19:30

️ وزیر آموزش و پرورش: اگر یک نفر هم به مدرسه برود، مدارس باید فعال باشند


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
حضور معلمان در مدارس الزامی است. معلم باید ضمن تدریس مجازی، به دانش‌آموز حاضر در مدرسه نیز آموزش دهد.هیچ آموزشی تأثیرگذارتر از آموزش حضوری نیست. هیچ دانش آموزی نباید به اجبار در مدرسه حضور داشته باشد.
 

18:00
هشدار سازمان جهانی بهداشت: مدارس در مناطق پرخطر کرونا باید تعطیل شوند


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
تدروس آدانوم گبرسیوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت: مدارس فقط "به عنوان آخرین چاره" باید در مناطقی که ویروس کرونا زیاد منتقل می شود، تعطیل شوند
 

16:00
تصمیم عربستان برای بازگشایی تدریجی حج عمره


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
مقامات عربستان سعودی تلاش دارند مراسم حج عمره را به صورت محدود و تدریجی برای عمره گذاران بازگشایی کنند.بر اساس طرحی که وزارت کشور عربستان ارائه داده، عمره گذاران به صورت تدریجی مجوز حضور در مسجدالحرام را پیدا می‌کنند و به تعداد محدود در مرحله اول می‌توانند در این مراسم حضور پیدا کنند


14:30
فوت ۱۷۹ بیمار در شبانه روز گذشته در کشور


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز 25 شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 981 بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به 410 هزار و 334 نفر رسید.متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، 179 بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 23 هزار و 632 نفر رسید.3827 نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استانهای تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.همچنین استانهای آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند
 

14:15
احتمال ورود برخی مناطق به موج سوم کرونا نگران کننده است


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت: روند نزولی آمار از هفته سوم شهریور در بسیاری نقاط متوقف شده و برخی استان‌ها در حال طی کردن مسیر صعودی هستند که خیلی نگران کننده است. سال گذشته بین ۲۳۰ تا ۲۵۰ هزار دوز واکسن آنفولانزا تهیه شده بود اما برای سال‌جاری ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دوز برای بخش بهداشت و بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون دوز برای توزیع در داروخانه‌ها پیش‌بینی شده است. افراد ساکن در خانه سالمندان و زیر پوشش بهزیستی یا سایر افراد دارای شغل‌های پرخطر مانند نیروهای مسلح نیز جزو همان گروهی هستند که شامل ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دوز واکسن رایگان می‌شوند. سایر افراد می‌توانند بر اساس کد ملی در داروخانه‌ها واکسن آنفلوآنزا را با قیمتی حدود ۴۲۰ تا ۵۰۰ هزار ریال از داروخانه‌ها دریافت کنند


13:45
وزیر بهداشت: تقسیم بندی مناطق غلط است


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سعید نمکی: تقسیم‌ بندی مناطق قرمز، زرد و سفید و نارنجی غلط است. زیرا این مناطق با سرعت زیادی می ‌توانند از نظر وضعیت ویروس تغییر کنند. دیشب یکی از شب‌هایی بود که تا صبح مژه بر هم نگذاشتم، به دلیل خیز جدیدی که در کشور در حال شکل گیری است. امروز سخت‌ترین تحریم‌ها بر ملت ایران اعمال می‌شود. همه راه‌ها را بر ما بستند، برای تأمین واکسن آنفلوانزا و نقل و انتقال ارز آن دچار چالش هستیم


13:00
معاون وزیر بهداشت: واکسن کرونا تنها جنبه اقتصادی دارد


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
جان بابایی:نباید به این واکسن‌های کرونا امید داشت و کشورها تنها به جنبه اقتصادی آن متکی هستند.تنها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با ویروس نمی‌توان با آن مقابله کرد رعایت اصول فاصله‌گذاری ،دوری از تجمعات مهم‌ترین اصل در مقابله با کرونا است.دلیل اینکه کودکان در پیک اول کم‌تر درگیر بیماری کرونا بودند، تعطیلات مدارس در اسفندماه بود، اکنون کودکان بیشتر با این بیماری درگیر هستند و سرعت چرخه انتقال را از کودکان به افراد خانواده بیشتر افزایش خواهد داد در این مراحل ما شاهد از دست دادن سالمندان بسیاری هستیم.
 
12:00

تب و لرزه کرونا در اندام اقتصاد آمریکا

 

اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان


11:00
دانش‌آموزان زدن ماسک را جدی بگیرند


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
مدیرکل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش: یکی از مشکلات این است که برخی دانش‌آموزان ماسک نمی‌زنند.خانواده‌ها و دانش‌آموزان مسائل بهداشتی را جدی بگیرند.معلمان دارای مشکلات ریوی که ریسک ابتلا به کرونا در آنها زیادتر است با گواهی پزشک متخصص و معتمد می‌توانند از شرایط دورکاری استفاده کنند.


9:00
چرا کرونا مانند آنفلوآنزا یک ویروس فصلی نیست؟


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
دانشمندان پیش‌بینی می‌کنند که بیماری کووید-۱۹ که حاصل از ابتلا به کروناویروس جدید است به یک ویروس فصلی تبدیل خواهد شد،اما هنوز برای چنین چیزی زود است،چرا که تا وقتی ایمنی جمعی حاصل نشود،این اتفاق رخ نخواهد داد

 
سه شنبه بیست و پنجم شهریور


22:00
معاون وزیر بهداشت: از موج کرونا گذشتیم و درگیر دریای طوفانی هستیم


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
حریرچی: تهران به چهارراه پخش کرونا تبدیل شده است. این هفته میزان موارد بستری با شیب بسیار شدیدی افزایش یافته است.بیماری بدون هیچ ملاحظه‎ای منتظر غفلت ماست. کشورهای دیگر هم درگیر این دریای طوفانی هستند. هر تجمعی مترادف با افزایش بیماری است



14:45
شمار مبتلایان به کرونا در شبانه روز گذشته به بالای 2700 نفر رسید؛ هر 32 ثانیه یک نفر مبتلا


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز 25 شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 705 بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به 407 هزار و 353 نفر رسید.متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، 140 بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 23 هزار و 453 نفر رسید. 3811 نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استانهای تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارندهمچنین استانهای آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.


14:30
برگزاری سراسری نمازجمعه با اعمال پروتکل‌های سختگیرانه از ۱۱ مهرماه


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
:وزیر بهداشت: در حال حاضر در اکثر استان‌های کشور مجددا خیز جدید کرونا را شاهد هستیم.  با رویکرد رعایت پروتکل‌های سختگیرانه و اینکه فکر کنیم همه کشور قرمز است، امیدواریم از ۱۱ مهرماه بتوانیم برگزاری نماز جمعه را داشته باشیم


14:00
روایت وزیر بهداشت از چرایی برگزاری مراسم عزاداری بیت رهبری بدون حضور عزاداران


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
به مقام معظم رهبری عرض کرده بودیم تعداد محدودی عزادار می‌‌توانند در حسینیه‌‌ای که ایشان حضور دارند حاضر باشند.ایشان فرمودند که چون کارشناسان گفته‌‌اند مراسم نباید در فضای مسقف برگزار شود، من مکلف به رعایت پروتکل‌‌ها هستم.


13:45
نمایشگاه کتاب تهران مجازی شد


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
 معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ اواخر تیرماه ۱۳۹۹، همزمان با اعلام برنامه‌های جایگزین نمایشگاه کتاب تهران، از احتمال برگزاری نمایشگاه کتاب به صورت مجازی خبر داد و گفت: امکان برگزاری نمایشگاه کتاب مجازی فراگیر در دست بررسی است و حداکثر تا یک ماه آینده جزئیات آن اعلام خواهد شد.


13:15
مولکول خنثی کننده "کروناویروس" شناسایی شد


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
دانشمندان "دانشگاه پیتسبرگ" آمریکا در مطالعه اخیرشان اظهار کرده‌اند مولکول کوچکی را شناسایی کرده‌اند که ویروس کرونا را خنثی می‌کند و می‌تواند پایه و اساس برای توسعه دارویی به منظور پیشگیری و مبارزه با کووید-۱۹ باشد.


12:30

۱۵ درصد دانش آموزان تهرانی به مدرسه رفتند

 
سخنگوی وزارت بهداشت: فقط ۱۵ درصد دانش آموزان تهرانی به مدرسه رفتند؛ کنترل سلامت دانش آموزان در مدارس مشکل است.
 

11:30
تغییرات آب و هوا باعث افزایش شیوع کرونا می‌شود؟


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
به گفته مقامات سازمان جهانی بهداشت میزان انتشار ویروس کرونا ارتباطی با تغییرات دما ندارد.مطالعات نشان می‌دهد کرونا از طریق آب منتقل نمی‌شود، بنابراین با شنا کردن در استخر ممکن نیست به کرونا مبتلا شوید.پشه‌ها کرونا را انتقال نمی‌دهند.


10:30
نامه انجمن پزشکان کودکان ایران به وزیر بهداشت

 
اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
بازگشایی مدارس منجر به افزایش موارد کرونا و مرگ و میر بالا در کودکان خواهد شد.تخت‌های مراقبت ویژه کودکان به اندازه کافی در کشور موجود نیست.  تا زمان تولید واکسن، کلاس‌ها را آنلاین برگزار کنید
 

10:00
انتقاد نماینده گرمسار از روحانی

 
اردشیر مطهری:خون رئیس جمهور رنگین‌تر از مردم نیست.ما انقلاب نکردیم که هشتاد میلیون نفر یک طرف باشند و یک نفر یک طرف دیگر. رئیس جمهور از وزیر خود ۳/۵متر فاصله می‌گیرد؛ خودش برای افتتاح حضوری به مدارس نمی‌رود اما دانش‌آموزان ...
 

9:00
شاهد افزایش آمار مبتلایان به کرونا بعد از سفرهای دو هفته قبل هستیم

 

8:30

بی‌مورد به بیمارستان مراجعه نکنید

 
اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
وزارت بهداشت: در حال حاضر بیمارستان‌ها در وضعیت با ثبات قرار دارند لذا مردم بی‌مورد به بیمارستان‌ها مراجعه نکنند.تمام مردم در جریان باشند که در پاییز باید خیلی از خودشان مراقبت کنند.  در حوزه تخت‌های بیمارستانی کودکان نیز در حال حاضر مشکلی نداریم
 

دوشنبه بیست و چهارم شهریور


22:00
علی نیکزاد به کرونا مبتلا شد


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
 نایب‌رئیس‌ دوم مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم اردبیل به کرونا مبتلا شد. نیکزاد هم‌اکنون در قرنطینه خانگی به‌‌سر می‌برد و حال عمومی وی، خوب گزارش شده است.


19:00
تهران در آستانه موج سوم کرونا

 
اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
فرمانده ستاد کرونای تهران: همچنان میزان ورودی بیماران کرونایی در بیمارستان‎ها از میزان خروجی‎ بیشتر است. با ادامه روند فعلی در آستانه موج سوم کرونا قرار خواهیم داشت.وضعیت تهران کاملا پر خطر است. بسیاری از محدودیت‎ها باید تمدید شوند. نظر ما تمدید و استمرار دورکاری است.


16:00
دستورالعمل های وزارت بهداشت برای از سرگیری همه فعالیت های ورزشی

 
اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
همه فدراسیون ها برای شروع فعالیت های خود باید اول به تیم ها دستور دهند تست پی . سی .آر را از همه ارکان تیم شامل مربیان ، سرپرست ، ورزشکاران، تدارکات، کادر درمانی ، خبرنگاران و عکاسان پیش از شروع مسابقه و تمرینات انجام دهند .بازیکنان ، مربیان ، پزشک ، فیزیوتراپیست ، تدارکات و تمامی کسانی که در زمان تمرین و مسابقات حضورشان ضروری است به مدت ۵ روز در قرنطینه کامل قرار گیرند .:پس از انجام تمرین یا برگزاری مسابقه و طی شدن قرنطینه ۶ روزه در صورت ضرورت مراجعه به منزل ، برای انجام تمرینات و مسابقه بعدی انجام تست با ارائه نتیجه منفی الزامی است .:در صورت مثبت شدن تست ۲۵ درصد ارکان تیم فعالیت تمامی اعضا به مدت 14 روز تعلیق می شود .در صورتی که یک نمونه مثبت شود شخص مبتلا باید ۱۴ روز قرنطینه باشد و پس از منفی شدن تست ، امکان حضور در تمرینات را خواهد داشت


14:45
افزایش دوباره شمار فوتی‌ها بر اثر کرونا به بالای 150 نفر در شبانه روز گذشته


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز 24 شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 619 بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به 404 هزار و 648 نفر رسید.متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، 156 بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 23 هزار و 313 نفر رسید.3798 نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استانهای تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.همچنین استانهای آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند


14:35
تفاوت کرونا، آلرژی، سرماخوردگی و آنفلوانزا


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
آلرژی، سرماخوردگی و آنفلوانزا ممکن است باعث آسم و درنتیجه تنگی نفس و درد قفسه سینه و تنفس سریع شوند، اما فقط کرونا به تنهایی با تنگی نفس همراه است.


14:10

ممکن است بیش از ۲۵ میلیون ایرانی تا کنون کرونا گرفته باشند


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
معاون تحقیقات وزیر بهداشت از انجام تحقیقی روی ۱۰ هزار فرد کاملا سالم در ایران خبر داد و گفت: براساس این تحقیق مشخص شد در بعضی از شهرها مثل رشت یا قم یا بعضی از شهرهای مازندران تعداد افرادی که به کرونا مبتلا شده بودند بیشتر از ۳۰ درصد بود.
 

14:00
جمهوری چک درگیر موج دوم کرونا شد


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
جمهوری چک بیشترین افزایش یک روزه خود در تعداد مبتلایان به کرونا را برای سومین روز متوالی در روز یکشنبه گزارش داد.مقامات بهداشتی چک با اشاره به وقوع موج دوم کرونا در این کشور اظهار داشتند: این پنجمین روز متوالی بود که پس از سرعت یافتن شیوع کرونا در ماه اوت، شمار مبتلایان روزانه کرونا در این کشور ۱۰.۷ میلیون نفری بیش از ۱۰۰۰ نفر بوده است.


13:40
آخرین وضعیت سلامتی حجت‌‌الاسلام انصاریان


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
رئیس سازمان اورژانس کشور: حال حجت‌‌الاسلام و المسلمین انصاریان خوب است و روند درمانی خود را به خوبی طی می‌‌کنند و وضعیت ایشان مرتباً بررسی می‌‌شود.


13:15
روزشمار علائم کرونا در بدن

 

اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان


12:45
ایران تا ۶ ماه آینده روی واکسن کرونا حساب باز نمی‌کند


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
شهنام عرشی معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت:شیوع کرونا در پاییز و زمستان امسال افزایش می‌یابد و روند صعودی خواهد داشت. مهمترین اقدام رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و تا ۶ ماه آینده روی واکسن کرونا هیچ حسابی باز نمی‌کنیم.


12:00

نقطه‌ای از جهان که هنوز از شر کرونا در امان است


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
در حال حاضر جایی در جهان وجود دارد که ویروس کرونا هنوز به آنجا نرفته است و افراد می‌توانند بدون ماسک با یکدیگر معاشرت کنند و ترسی از ابتلا به کووید-۱۹ نداشته باشند.این نقطه از جهان "جنوبگان"، قاره‌ای در قطب جنوب زمین و تنها جایی است که کووید-۱۹ تا الان به آنجا راه پیدا نکرده است


11:30
آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
تاکنون تعداد مبتلایان بیماری کرونا در جهان به ۲۹ میلیون و ۹۵ هزار نفر رسیده که از این تعداد ۹۲۶ هزار نفر جان خود را از دست دادند و تعداد ۲۰ میلیون و ۹۴۲ هزار نفر بهبود یافته‎اند


11:00
رئیس جمعیت هلال احمر: واکسن آنفلوآنزا از ابتدای مهرماه توزیع می شود


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
کریم همتی: با توجه به همزمانی شیوع ویروس کرونا و آنفلوآنزا در پاییز و زمستان سال جاری، وزارت بهداشت قصد دارد 16 میلیون دوز واکسن آنفلوآنزا وارد کشور کند که از این میزان، هلال احمر وظیفه خرید و تامین 2 میلیون دوز واکسن را برعهده دارد و هفته آینده واکسن خریداری شده از سوی هلال احمر به کشور وارد می شود.طبق پروتکل وزارت بهداشت، توزیع واکسن ها از ابتدای مهرماه آغاز می شود. علاوه بر این 2 میلیون دوز، هلال احمر در حال حاضر 150 هزار دوز واکسن آنفلوآنزا در اختیار دارد که منتظر مجوز وزارت بهداشت برای توزیع این واکسن ها هستیم


10:30
آیا آبریزش بینی از علائم کرونا است؟


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
علائم بیماری کرونا شبیه آنفلوانزا و سرماخوردگی است، البته علائم اصلی این بیماری تب، سرفه خشک و خستگی است. حال سوال اینجاست که آیا آبریزش بینی هم از علائم کووید - ۱۹ است؟شواهد موجود نشان می دهد بیماری کووید-١٩ دارای علائم متعدد است و بسته به سن و جنس افراد، علائم خفیف یا شدید ظاهر می شود که آبریزش بینی می تواند یکی از علایم بالقوه این بیماری باشد. در صورت ظاهر شدن این علائم، مراجعه به پزشک ضروری است.


10:00
علت افزایش آمار کرونا در روزهای اخیر چیست؟


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
انستیتو پاستور ایران: اخیرا روند افزایشی خفیف بیماری در برخی استان‌هایی که در یک ماه اخیر روند تثبیت شده یا نزولی کرونا را داشته‌اند، مشاهده می‌شود. این روند افزایشی خفیف متاثر از عوامل مختلفی است که نمی‌توان دقیقا مشخص کرد کدام عوامل نقش مهم‌تری در افزایش شدت موج بیماری داشته، اما یکی از فاکتورهای مهم و قاعدتا تاثیرگذار در شهریورماه، سفرها بوده‌اند


9:00
واکسن آنفلوآنزا را چطور بخریم

اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سازمان غذا و دارو: امسال یکی از اعضای خانواده می‌تواند با مراجعه به داروخانه و ثبت کد ملی خود و دو نفر دیگر از اعضای خانواده، تا سقف ۳ عدد واکسن آنفلوآنزا بگیرد.:۳ نوع قیمت داریم. گروه اول به صورت رایگان و گروه دوم سالمندان بالای ۶۵ سال حدود ۴۲ هزار تومان است. برای کودکان زیر ۵ سال هم واکسن سه ظرفیتی توزیع می‌شود

یک شنبه بیست و سوم شهریور


20:00
نادران «در بیمارستان» بستری شد


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
نماینده مردم تهران در مجلس که اواخر مردادماه به ویروس کرونا مبتلا شده بود به دلیل حاد شدن بیماری در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شد.


15:30
جزئیات فوت دانش‌آموز گتوندی مبتلا به کرونا


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
فرماندار گتوند خوزستان:این دانش‌آموز، پسر هشت‌ساله‌ای بود که از بدو تولد بیماری قلبی داشته استتست کرونای وی در دو مرحله منفی بود و بار سوم، مثبت بوده است.فعلا مدرسه ولایت برای مدت یک هفته تعطیل شده است.


14:45
۸۸ شهرستان در وضعیت قرمز کرونا / بیشترین فوتی‌های اخیر در ۳ استان


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت با اعلام شهرستان های قرمز و هشدار کرونا، موارد بروز و فوتی ناشی از این بیماری در استانها در هفته سوم شهریور ماه را تشریح کرد. دکتر سیماسادات لاری گفت: طبق آخرین وضعیت شیوع بیماری در کشور هم‌اکنون ۸۸شهرستان در سراسر کشور در وضعیت قرمز و ۹۰ شهرستان در وضعیت هشدار بیماری قرار دارند. مابقی شهرستان‌های کشور نیز در وضعیت زرد یعنی با خطر متوسط بیماری و سفید یعنی با خطر کم بیماری قرار دارند.وی با تاکید بر اینکه هیچ نقطه سبز یعنی منطقه عاری از بیماری کرونا در کشور وجود ندارد، اظهار کرد: بیشترین بروز هفتگی موارد مثبت بستری شده در هفته سوم شهریورماه به ترتیب در استان‌های بوشهر، قم و لرستان و بیشترین بروز هفتگی مرگ و میر در این بازه زمانی به ترتیب در استان‌های خراسان شمالی، سمنان و اصفهان گزارش شده است.وی افزود: کمترین میزان بروز هفتگی موارد بستری مثبت و فوتی نیز در هفته سوم شهریورماه مربوط به استان‌های کردستان و سیستان و بلوچستان است.وی درباره بازرسی‌های صورت گرفته، تصریح کرد: از تاریخ ۱۱ تا ۱۹ شهریورماه سال جاری بیش از ۱۰۳ هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی از مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی در سراسر کشور صورت گرفته است که به دنبال آن تعداد ۸ هزار و ۵۱۴ مورد از این اماکن به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و تعداد ۵۵۵ مورد پس از اخطار پلمب شدند.لاری ادامه داد: طبق آخرین وضعیت میانگین کشوری رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بیشترین میزان رعایت در ادارات و سازمان‌های دولتی با ۸۲.۸ درصد و کمترین میزان رعایت در پاساژها با ۳۸.۱ درصد و نانوایی‌ها با ۴۴.۰۳ درصد گزارش شده است. همچنین بر اساس آخرین آمار استفاده از ماسک توسط مردم در اماکن عمومی ۷۵.۵ درصد گزارش شده است که متاسفانه این عدد نسبت به سه هفته گذشته به میزان ۱.۳۵ درصد کاهش یافته است.


14:30
روند صعودی کرونا در ۱۲ استان کشور


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
بر اساس اعلام کمیته اپیدومیولوژی کرونا در وزارت بهداشت در هفته منتهی به ۲۱ شهریورماه، در روند کشوری این بیماری، موارد ابتلا و مرگ نسبتاً بالا است و روند صعودی یا شروع پیک در ۱۲ استان کشور مشاهده شده است. در ۱۲ استان کهگیلویه و بویر احمد، اصفهان، خراسان شمالی، لرستان، ایلام، سمنان، فارس، البرز، تهران، خوزستان، گیلان و کردستان روند صعود یا شروع پیک مشاهده است


14:00
استفاده از دهان‌شویه و ضدعفونی بینی از ابتلا به کووید- 19 جلوگیری می کند؟


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
با توجه به فعالیت ضد ویروسی برخی دهان‌شویه‌ها، حدس زده شده‌است که ممکن است دهان‌شویه‌ها بتوانند میزان ویروس را در گلو و بزاق فرد آلوده کاهش دهند و باعث عفونت کمتری شوند. محققان دریافتند که چندین ماده موجود در دهان‌شویه‌ها از جمله الکل می‌تواند باعث آسیب به پوشش لیپیدی خانواده ویروس‌های کرونا شود، هرچند بر روی ویروس کرونای جدید بررسی نشده است و این امر نیاز به بررسی دارد.البته باید به این نکته توجه کرد که میزان الکل موجود در دهان‌شویه‌ها نسبت به میزان آن در مواد ضدعفونی‌کننده (معمولا 70 درصد) بسیار کمتر و معمولا بین 14 تا 27 درصد است. ماده دیگر موجود در برخی دهان‌شویه‌ها کلروهگزیدین است که در شرایط آزمایشگاهی بر روی ویروس‌ها بررسی شده، ولی هنوز تاثیر آن بر روی افراد بررسی نشده است.بنابراین به نظر می‌رسد اظهار نظر در این مورد هنوز قطعی نیست و نیاز به مطالعات و بررسی‌های بیشتر دارد و بسیاری از محققان استفاده از دهان‌شویه را به عنوان یک روش قطعی در پیشگیری از ویروس کرونا تایید نکرده و آن را توصیه نمی‌کنند. علاوه براین، استفاده از سایر محلول‌ها برای ضدعفونی بینی و یا مجاری تنفسی نیز به منظور پیشگیری از ابتلا به کووید-19 تایید نشده است.


13:30
مهمترین عوامل موثر بر مرگ‌ومیر بیماران کرونایی در ایران


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
نتایج مطالعه‌ای که با هدف ارزیابی فاکتورهای اپیدمیولوژیک و بالینی و همچنین فاکتورهای مرتبط با مرگ‌ومیر در مبتلایان به کووید-۱۹ انجام گرفت، نشان داد که بالاترین میزان مرگ‌ومیر در بین بیماران بالای ۶۵ سال، بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه و در بین افراد با بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت و بیماری‌های قلبی و عروقی رخ داده است. اخیرا یک مطالعه بزرگ بر روی بیش از ۱۶هزار پرونده بیمار کووید۱۹ در ۱۹ بیمارستان تحت پوشش دانشگاه شهید بهشتی تهران به روش کراس-سکشنال، بین فوریه و می ۲۰۲۰ با استفاده از اطلاعات سیستم هوشمند بیمارستانی (Hospital Intelligent Management (HIM انجام شد که حاوی مطالب قابل توجه اپیدمیولوژیکی بوده است.این مطالعه که به لحاظ تعداد نمونه در سطح جهانی کم نظیر بوده و نتایج آن در ژورنال Archive of Academic Emergency Medicine منتشر شده، بر روی بیماران بستری شده از بهمن ۹۸ تا ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ با تشخیص قطعی یا مشکوک به کووید-۱۹ (آنهایی که علائم بالینی و یا سی تی اسکن مثبت ریه داشتند) انجام گرفت. اکثر این بیماران بین ۲۴ تا ۶۵ سال سن داشتند.بر اساس نتایج این مطالعه، مرگ‌ومیر در بین افراد با بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت و بیماری‌های قلبی و عروقی نسبت به بقیه گروه‌ها بیشتر بود. میزان کشندگی بیماری نیز در افراد بستری با تست مثبت نسبت به افراد مشکوک ولی با علائم بالینی بیماری کووید-۱۹ بالاتر و در حد دو برابر بوده است.نتایج این مطالعه نشان داد عواملی مانند سن، جنس، داشتن سابقه بیماری و همچنین بستری شدن در بخش‌های مراقبت ویژه می‌تواند بر روی بقای بیماران تاثیرگذار باشد.


12:30
اثربخشی واکسن آنفلوآنزا صددرصدی نیست

 
اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
رئیس اداره بیماری‌‌های قابل پیشگیری وزارت بهداشت:تزریق واکسن آنفلوانزا تأثیری بر پیشگیری از ابتلا به کرونا ندارد.واکسن آنفلوانزا در بهترین حالت، بین ۶۰ تا ۷۰ درصد اثربخش خواهد بود.تزریق واکسن آنفلوانزا جایگزین استفاده از ماسک و رعایت اصول بهداشتی نمی‌‌شود.


12:00
دلیل عدم حضور روحانی در مراسم بازگشایی دانشگاه‌ها

 
وزیر بهداشت: فشار بر اجرای پروتکل ها مانع حضور رئیس جمهور در مراسم بازگشایی دانشگاه ها شده است.


10:30

مینو محرز، متخصص بیماریهای عفونی: در حال حاضر با ابتلای خانوادگی به کرونا مواجهیم


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
از خرداد به بعد که پیک جدید آغاز شد، ویروس جهش یافته و سرعت انتقالش بالا رفت.بی تردید تجمع می‌تواند وضعیت را بدتر کند.نگران همراه شدن آنفلوانزا با کووید-۱۹ در فصل سرما هستیم
 

8:30
قربانیان کرونا در عراق دو بار دفن می شوند

 
به دنبال مجوز دولت عراق برای دفن قربانیان کرونا در قبرستان های محل سکونت خود عده ای از عراقی ها نزدیکان خود را که در گورستان مخصوص کرونایی ها دفن شده اند نبش قبر کرده و دوباره دفن می کنند.

شنبه بیست و دوم شهریور

21:00
رکورد بیشترین ابتلا به کرونا در فرانسه شکست؛ ثبت ۱۰۵۶۱ مورد جدید در یک روز


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
فرانسه با ثبت ۱۰ هزار و ۵۶۱ مورد جدید ابتلا به کرونا طی شبانه روز اخیر رکوردهای روزانه خود را بار دیگر شکست.وزارت بهداشت فرانسه: مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۳۷۳ هزار و ۹۱۱ مورد رسیده است.:️فرانسه همچنین با ثبت مجموع ۳۰ هزار و ۹۱۰ مورد فوتی در رده سوم جدول کرونا در اروپا قرار دارد.در حال حاضر بیش از ۴۲ استان فرانسه در وضعیت قرمز قرار دارند که از این میان اوضاع مارسی، پاریس، بوردو و گوادلوپ حاد است.


17:30
ابتلای ۳۹دانش آموز در الشتر لرستان به کرونا


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
ترکارانی سرپرست فرمانداری الشتر:دانش آموز این شهرستان به بیماری کرونا مبتلا شده اند.از ۱۵شهریور تا دیروز ۳۹دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در شهرستان سلسله استان لرستان به بیماری کرونا مبتلا شدند.در روزهای ۲۰ و ۲۱شهریور ماه ۱۸ دانش آموز در این شهرستان کرونایی شدند.بیشترین آمار مبتلایان در بین دانش آموزان مربوط به مقطع ابتدایی است.دانش آموزان مبتلا شده بین ۷ تا ۱۷ سال سن دارند.همه دانش آموزان مبتلا به کرونا در شهرستان سلسله جز کسانی بودند که مدرسه رفته اند.
 

17:00
آزمایش واکسن اسپری بینیِ کرونا در چین انجام شد


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
چین انجام نخستین مرحله از آزمایش انسانی روی واکسن اسپری بینیِ کرونا را تایید کرده و این محصول آزمایشی، اولین واکسن کروناست که نیازی به تزریق با سرنگ ندارد.


16:00
نامه وزیر بهداشت به مدیر کل سازمان جهانی بهداشت

 

 
ملت بزرگ ایران با ایستادگی و مقاومت در برابر سیاست های ظالمانه آمریکا و با عمل به توصیه های بهداشتی با سربلندی از این روزهای حساس عبور خواهند کرد.


15:30
کاهش شوکه‌کننده آمار ازدواج در دوران کرونا / احتمال افزایش آمار سقط جنین


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان:‌شیب کاهشی ازدواج به نسبت سال‌های قبل می‌تواند یک شوک باشد و این شوک روی موضوع فرزندآوری حتما تاثیر خود را خواهد گذاشت.حواشی مربوط به کرونا علاوه بر اینکه موجب کاهش ازدواج شده، پس از این می‌تواند بر امر فرزندآوری هم تاثیر بگذارد.طبیعتا مادر برای فرزندآوری نیاز به حضور در بیمارستان یا آزمایشگاه‌ دارد که با وجود کرونا مراجعه به بیمارستان کاهش یافته و در ادامه اقدام به فرزندآوری نیز کاهش می‌یابد، این موضوع اکنون حتی حادتر از مباحث اقتصادی است.بسیاری از زوجینی که با دفاتر مشاوره ما ارتباط دارند، به صراحت این را به مشاورین‌شان اعلام کرده‌اند.


14:40
شمار مبتلایان به کرونا به مرز 400 هزار نفر رسید/ فوتی ها از 23 هزار نفر گذشت


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
:از دیروز تا امروز 22 شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 139 بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به 399 هزار و 940 نفر رسید.متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، 116 بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 23 هزار و 29 نفر رسید. از دیروز تا امروز 22 شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 139 بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدمجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به 399 هزار و 940 نفر رسید.متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، 116 بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 23 هزار و 29 نفر رسید.:3768 نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استانهای تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.همچنین استانهای آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند


14:00
۲۳ جهش ویروس کرونا در کشور کشف شد


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
دکتر محمدعلی ملبوبی مدیر کارگروه مطالعات ژنتیکی کرونا ویروس در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری در گفتگو با مهر: تاکنون ۲۳جهش ویروس کرونا را در کشور پیدا کردیم که ۴جهش مختص ایران بوده و در کشورهای دیگر نبوده است.


13:30
فروش واکسن آنفلوانزا با سه قیمت مختلف


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
 سید حیدر محمدی مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو : توزیع واکسن آنفلوانزا در سال جاری ۱۰ برابر شده است، برای ارائه واکسن سه نوع قیمت داریم.گروه اول دو و نیم میلیون دوز است که به صورت رایگان توزیع می‌شود.گروه دوم سالمندان بالای ۶۵ سال هستند که باید با ثبت کد ملی و احراز هویت واکسن را از داروخانه‌ها با قیمت حدود ۴۲ هزار تومان تهیه کنند.برای کودکان زیر ۵ سال هم واکسن سه ظرفیتی در داروخانه‌ها توزیع می‌شود.بعد از اینکه توزیع واکسن بین این گروه‌ها تمام شد؛ بر اساس میزان تقاضای موجود سراغ گروه‌های دیگر می‌رویم. اگر میزان تقاضا بیشتر از آن ۱۶ میلیون دوزی باشد که وارد خواهیم کرد، مجبور می‌شویم با ارز نیمایی وارد کنیم که قیمت بیشتری خواهد داشت.کادر درمان دریافت واکسن آنفلوانزا برای آن‌هایی که در مراکز دولتی هستند رایگان است اما در مورد مراکز خصوصی فعلاً تعیین تکلیف نشده است.


13:00
بهبودیافتگان کرونا چه عوارضی خواهند داشت؟

 

اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که بهبودیافتگان بیماری کووید - ۱۹ در طولانی مدت از مشکلات ریه و قلب رنج می‌بینند، البته ممکن است این مشکلات با گذشت زمان بهبود یابد.در این پژوهش به بیماران گفته ‌شد که برای بررسی بیشتر ۶ و ۱۲ و ۲۴ هفته پس ترخیص از بیمارستان به پژوهشگران مراجعه کنند.در زمان اولین ویزیت، بیش از نیمی از بیماران حداقل یک علامت مداوم داشتند، عمدتاً دچار تنگی نفس بودند و سرفه می کردند و ۸۸ درصد بیماران آسیب ریوی داشتند.با این حال، در زمان مراجعه بعدی آنها ۱۲ هفته پس از ترخیص، علائم بهبود یافت و آسیب ریه ها به ۵۶ درصد کاهش رسید


12:30
ممنوعیت دیدار دوستان و فامیل در منازل بیرمنگام انگلیس از ۲۵ شهریور


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
به دلیل افزایش شمار مبتلایان کرونا در بیرمنگام شهروندان می توانند دوستان و اقوام خود را در رستوران ها، کافه ها و مغازه های این شهر ملاقات کنند.تاکنون در انگلیس بیش از ۴۱ هزار و ۶۰۰ هزار نفر براثر ابتلای به کرونا جان خود را از دست دادند


12:00
مردم برای تامین واکسن آنفلوانزا نگران نباشند


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
رئیس کمیته دارو و غذای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:رئیس کمیته دارو و غذای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که «هیچ نگرانی از بابت تامین واکسن آنفلوآنزا وجود ندارد» گفت: با توجه به شیوع کرونا و درخواست بیشتر مردم برای استفاده از واکسن آنفلوآنزا امسال مقدار زیادی واکسن تدارک دیده شده است.


11:15
واکسن ایرانی کرونا به زودی وارد مرحله انسانی می‌شود


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
جلیل کوهپایه زاده عضو ستاد کرونای تهران و رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران:واکسن‌ ویروس‌های ضعیف و کشته شده کرونا با تلاش محققان این دانشگاه از مرحله حیوانی عبور کرده و به زودی وارد مرحله انسانی می‌شود.در حال حاضر که نه واکسن برای بیماری کرونا تولید شده و نه داروی اختصاصی آن ساخته شده است، با رعایت دقیق توصیه های بهداشتی باید از ابتلا به بیماری پیشگیری کرد.


10:45
مرگ ۶ نفر به دلیل تزریق آمپول تقلبی کرونا


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
فرمانده انتظامی غرب استان:شبکه فروشندگان آمپول تقلبی کرونا در شهریار منهدم شد.متاسفانه ۶ نفر از مصرف کنندگان آمپول تقلبی کرونا جان خود را از دست دادند.متهمان تاکنون ۵۲ عدد از این آمپولها را هر کدام به مبلغ ۴۵۰ میلیون ریال به شهروندان در مناطق مختلف استان تهران فروخته و مبلغی بالغ بر ۲۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به این بهانه از آنها کلاهبرداری کردند.


10:15
حجت‌الاسلام انصاریان به کرونا مبتلا شد


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
حجت‌الاسلام حسین انصاریان استاد اخلاق و مفسّر قرآن کریم به دلیل ابتلا به بیماری کرونا در یکی از بیمارستان‌های استان تهران بستری شده است. 
دفتر استاد انصاریان اعلام کرد: «به اطلاع عموم مؤمنین می رساند که بعد از بررسی وضعیت جسمی استاد انصاریان توسط پزشکان که دیروز با ضعف و مشکل تنفس مواجه شده بودند، تست کرونای ایشان مثبت اعلام و به بیمارستان منتقل شدند.»


9:45
خدمات درمانی مرتبط با کرونا برای اتباع خارجی رایگان است


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت: همه خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده به جمعیت اتباع و مهاجران خارجی برای مراقبت کووید ۱۹ به صورت رایگان ارائه می‌شودنظارت کامل بر عملکرد مدیریت مهمانشهرها و شورای مهمانشهر در رابطه با حفظ شرایط بهداشتی برای اتباع و مهاجران خارجی انجام می‌شود


9:00
ابداع ماشین حساب کووید-19

اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
پزشکان انگلیسی با ارزیابی سن، جنس، سلامت عمومی و میزان تنفس ماشین حساب بقای کوید را ابداع کرده‌اند.با این ماشین حساب می‌توان تشخیص داد کدام افراد در معرض خطر واقعی بوده تا سریع‌تر درمان شوند.این ماشین حساب بعد از 5 ماه تجربه کار در بیمارستان و کار روی 57 هزار بیمار کرونایی ایجاد شده است.:گفتنی است این ماشین حساب یک چک‌لیست ساده است که تکمیل آن 10 ثانیه بیشتر طول نمی‌کشد و از 0 تا 21 به بیمارانی که وارد بیمارستان می‌شوند، نمره داده می‌شود.افراد پرخطر پس از محاسبه در بخش مراقبت‌های ویژه بستری می‌شوند و سایرین هم ترخیص می‌شوند


8:30
روسیه یکصد میلیون واکسن به آمریکای لاتین می‌فرستد


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
رئیس صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه اعلام کرد: روسیه تا یکصد میلیون دوز واکسن کرونای روسی (از نوع اسپوتنیک-وی) به کشورهای آمریکای لاتین صادر می کند.کریل دمیتریف در کنفرانس وبیناری با چند کشور امریکای لاتین گفت: ما دیروز برای ارسال 32 میلیون دوز واکسن کرونا به مکزیک توافق کردیم.وی افزود: در آینده نزدیک ارسال یکصد میلیون واکسن کرونا به کشورهای آمریکای لاتین را اعلام خواهیم کرد.رئیس صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه این را نیز گفت که حداکثر 50 میلیون دوز واکسن اسپوتنیک وی به برزیل ارسال می‌شود.دمیتریف پیش‌بینی کرد که در سالهای 2020 و 2021 بیش از یک میلیارد نفر با واکسن روسی اسپوتنیک-وی واکسینه شوند.وی تصریح کرد: بیش از 30 کشور که نصف جمعیت جهان در آن زندگی می‌کنند، علاقه‌مند به تهیه واکسن کرونای روسی هستند


8:00

️ آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
 تاکنون تعداد مبتلایان بیماری کرونا در جهان به ۲۸ میلیون و ۵۱۹ هزار نفر رسید که از این تعداد ۹۱۶ هزار نفر جان خود را از دست دادند و تعداد ۲۰ میلیون ۴۶۶ هزار نفر بهبود یافته‎اند.

پنجشنبه بیستم شهریور

 

21:00
موافقت دفتر مقام معظم رهبری با راه اندازی بخش آی سی یو بیماران مبتلا به کرونا در نمازخانه بیمارستان فارابی کرمانشاه


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
به دنبال استفتاء رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مبنی بر نیاز مبرم به ایجاد بخش جدید آی سی یو جهت پذیرش بیماران مبتلا به کرونا و برآورد کارشناسی برای راه اندازی این بخش در محل نمازخانه مرکز به طور موقت ، بخش استفتائات دفتر مقام معظم رهبری مجوز این امر را صادر کرد.در پاسخ این استفتاء آمده است: استفاده از مکان ذکر شده در شرایط حاضر به طور موقت بلامانع است.ساخت بخش جدید بسیار زمان بر بوده و با توجه به فوریت، نیاز به این بخش عملا ممکن نبوده و این مکان که در کنار بخش های بیمارستانی بوده و به منظور نمازخانه استفاده می شد، به عنوان بخش مراقبت های ویژه آماده سازی و به زودی راه اندازی خواهد شد.
 

15:00

کرونا در ایران/مرگ 129 بیمار در 24 ساعت گذشته


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سیما لاری سخنگوی وزارت بهداشت:تاکنون ۳۹۵ هزار و ۴۸۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۲۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۲ هزار و ۷۹۸ نفر رسیده است.استانهای تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.همچنین استانهای آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.
 

14:00
اپل" ماسک هم تولید کرد

 
اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
اپل یک ماسک صورت با ظاهری "منحصر به فرد" برای کارمندان خود تولید کرده است که این ماسک‌ها توسط تیم‌های مهندسی که بر روی آیفون و آیپد کار می‌کنند، طراحی شده است.از زمان شیوع بیماری همه گیر کووید-۱۹، اپل تلاش کرده است تا تجهیزات حفاظتی شخصی مانند ماسک و محافظ صورت را برای کارکنان مراقبت‌های بهداشتی توسعه و ارائه دهد. اگرچه هنوز تصاویری از ماسک جدید منتشر نشده است، اما سایت مک رومرز در این باره نوشت: هفته گذشته، یک کارمند اپل تصویری از طراحی ماسک را برای سایت MacRumors ارسال کرده است و در پی آن تصویر بالا را سایت مذکور منتشر کرد.
 

12:30
چه کسانی واکسن رایگان آنفلوآنزا دریافت می‌کنند؟

 
مدیرکل دارو سازمان غذا و دارو: سالمندان، بیماران زمینه‌ای، زنان باردار، کودکان و بزرگسالان با نقص سیستم ایمنی، کودکان زیر ۵ سال و زندان‌ها واکسن رایگان آنفلوآنزا دریافت می‌کنند.
 

12:00
المپیک توکیو تابستان آینده برگزار می‌شود


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک درباره برگزاری المپیک توکیو گفت: همچنان بر ارائه یک بازی ایمن و موفق در سال آینده متمرکز هستیم تا بازی‌های المپیک را در یک محیط امن برای همه افراد در تابستان سال آینده برگزار کنیم.
 

10:45
تعویض ماسک دانش‌آموزان آفت کلاس‌های حضوری؛ مسئولان پاسخگو باشند


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
برخی دانش‌آموزان از سر ناآگاهی و تنها به دلیل زیبایی ماسک خود را با دوستشان تعویض کردند و این موضوع در فضای مجازی داغ شد.
 

10:00

ایران تنها کشور خاورمیانه در تولید واکسن


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سید محسن زهرایی رئیس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت: جمهوری اسلامی ایران تنها کشور در خاورمیانه است که قابلیت تولید عمده واکسن ها را دارد.


:9:45

واکسن آنفلوانزا برای چه کسانی ضروری است؟


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
دکتر مسعود مردانی عضو کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا:با توجه به فراگیری بیماری کرونا در کشور به افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای، سالمندان، زنان باردار و کادر پزشکی توصیه می شود که حتما واکسن آنفلوانزا را بزنند.بیماران قلبی، ریوی و کلیوی، مبتلایان به دیابت، ایدز، سرطان و نقص سیستم ایمنی، مستعد بیماری آنفلوانزا هستند و باید نسبت به آن واکسینه شوند.افراد دارای بیماری های مزمن، مصرف کنندگان داروهای کورتن، پیوند شدگان، کسانی که شیمی درمانی و رادیوتراپی می شوند، حتما این واکسن را تزریق کنند.برخی زنان باردار در سال‌های گذشته پیگیری جدی برای تزریق واکسن آنفلوانزا نمی کردند اما امسال با توجه به شرایط موجود به آنان توصیه می شود که حتما نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.


8:30
چند نکته ضدکرونایی برای دانش‌آموزان


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
* دانش‌آموزان خوراکی‌های خود را به دیگران تعارف نکنند.
* دست دادن و بغل کردن دوستان و معلمان، ممنوع.
* دست‌ها را به طور مرتب به مدت حداقل ۲۰ ثانیه با آب و صابون بشویید.
* فاصله حداقل دو متری را با سایر دانش آموزان حفظ کنید.
* خرید از بوفه مدرسه، ممنوع.
* حتما از ماسک استفاده کنید.
* غذاها را در یک بسته بندی مناسب از منزل به همراه آورده و مصرف کنید.
* محلول های ضدعفونی کننده دست و سطوح را به همراه داشته باشید.
* لباس مدرسه را در جایی جداگانه در خانه نگه دارید.
* لباس‌های مدرسه را به صورت هفتگی و به صورت جدا از سایر لباس‌ها بشویید

چهارشنبه نوزدهم شهریور

 

21:00
معلمان دارای بیماری زمینه‌ای باید کار خود را از طریق غیرحضوری ادامه دهند

 
وزیر آموزش و پرورش:در اجرای کلاس‌های حضوری در روزهای سرد پاییز و زمستان با نظر مسئولان وزارت بهداشت تغییرات را در پروتکل‌ها را اعمال می‌کنیم.
 

16:00
جریمه بیرون انداختن انداختن ماسک و دستکش‌های استفاده شده از پنجره خودرو


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران:جریمه پرت کردن زباله از خودرو به بیرون ۳۰ هزار تومان است که در سوابق وضعیت تخلفات راننده ثبت خواهد شد.
 

14:45
فوت ۱۲۷ بیمار کووید۱۹ در شبانه روز گذشته/ بهبودی ۳۳۹ هزار نفر از بیماران


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز 19 شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 313 بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به 393 هزار و 425 نفر رسید.متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، 127 بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 22 هزار و 669 نفر رسید.نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استانهای تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استانهای آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.
 

14:00
تا اواسط سال آینده میلادی نباید منتظر واکسن کرونا باشیم

 
اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سخنگوی سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد که دستیابی به واکسن کرونا تا اوسط سال ۲۰۲۱ دور از ذهن است.


13:00
توصیه‌های تغذیه‌ای برای دانش‌آموزان در دوره کرونا

 

اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان


12:20
آزمایش بالینی واکسن آکسفورد متوقف شد


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
مرحله سوم آزمایش بالینی واکسن کووید ۱۹ که در دانشگاه آکسفورد و با کمک شرکت آسترا زنکا توسعه یافته، به دلیل گزارش یک «رخداد نامطلوب شدید» در انگلیس متوقف شده است.«رخداد نامطلوب شدید» در حقیقت واکنش به واکسن یا دارو است که خطری برای زندگی فرد به حساب می‌آید و احتمالاً وی باید در بیمارستان بستری شود.


11:30
آلودگی هوا انتقال ویروس و مرگ ناشی از کرونا را افزایش می‌دهد


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
دکتر سید محمد جزایری رییس شبکه بیماری‌های ویروسی ایران:مقالات علمی معتبر دنیا نشان می‌دهند آلودگی هوا سبب آسان‌تر شدن انتقال ویروس کرونا و افزایش موارد بیماری و مرگ و میر ناشی از آن می‌شود.هنوز علل اصلی این ارتباط کاملا مشخص نشده ولی یکی از دلایل مهم، احتمالا کاهش پاسخ سیستم ایمنی افراد در نتیجه تماس مزمن با آلاینده های هوا است. در غیاب واکسن و داروی مناسب، تنها راه مقابله با ویروس تقویت سیستم ایمنی بدن است.


11:00
لحظات خاص اولین تماس تصویری خانواده‌ها با بیماران کرونایی

 

10:30
قزوین در شرایط فوق قرمز قرار دارد


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
جانشین ستاد مقابله با کرونا در قزوین:تعداد ابتلای روزانه بیماران و فوتی‌های ناشی از کرونا در استان قزوین بیشتر از میانگین کشوری است به‌گونه‌ای که وضعیت قزوین در مرحله فوق قرمز قرارگرفته است


10:00
۱۵ تا ۲۰ درصد بیماران بهبودیافته از کرونا در خطر ابتلای مجدد

 
اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان

یوسفی متخصص بیماری های عفونی:در حال حاضر تخمین زده می شود که ۱۵ تا ۲۰ درصد بیماران بهبودیافته از کرونا درخطر ابتلای مجدد به این بیماری قرار دارند.از ۵ هر نفر بهبود یافته از کرونا، یک نفر مجددا به این ویروس مبتلا می شود که ممکن است در بار دوم در این افراد، علائم شدیدتری از نوبت اول داشته باشند و حتی منجر به بستری و سایر مشکلات دیگر برای افراد شود
 

9:15
نیروهای بیمارستانی علوم پزشکی ایران شرایطی مناسبی ندارند


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
نادر توکلی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران:با نزدیک‌تر شدن به پاییز و شیوع ویروس آنفلوانزا در کنار کرونا شرایط برای همه به خصوص بیماران خاص پیچیده‌تر خواهد شد.تمرکز اصلی ما گسترش تخت‌های بخش مراقب های ویژه است.:نیروهای بیمارستان‌های علوم پزشکی ایران شرایطی مناسبی ندارند و عملا به فرسودگی رسیده اند.
 

8:30

هنوز واکسن آنفلوآنزا در سطح وسیع در داروخانه‌ها توزیع نشده است


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
نایب رییس انجمن داروسازان ایران:بسیاری از افراد به داروخانه‌های ما مراجعه و اصرار می‌کنند که بیعانه دهند تا برایشان واکسن آنفلوآنزا را نگه داریم، اما این اقدامات شدنی نیست.فعلا هنوز واکسن در سطح وسیع در داروخانه‌ها توزیع نشده است.مردم باید نگرانی‌های بی‌جا را کنار بگذارند تا داروخانه‌ها واکسن آنفلوآنزا را به دست کسانی که واقعا در معرض خطر هستند، برسانند.افراد سالم در روزهای اول هجوم نیاورند و اجازه دهند تا ابتدا به افراد نیازمند برسد و بعد سایر افراد مراجعه کنند.

سه شنبه هجدهم شهریور

 


16:00
تکذیب شایعه مرگ دانش آموزی به علت کرونا در مدرسه ای در تهران


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
در پی انتشار ویدئویی در فضای مجازی مبنی بر فوت دانش آموزی در مدرسه بخاطر کرونا، سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران ضمن تکذیب این ادعا، از پیگیری این موضوع توسط پلیس فتا برای شناسایی عاملان انتشار این ویدئو خبر داد.
 

15:00
وزیر بهداشت: تحریم‌های نامشروع آمریکا پایان یابد


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
وزیر بهداشت در نامه‌ای به مدیرکل سازمان جهانی بهداشت:زمان فراخوان جهانی فرا رسیده که همه تحریم‌ها برداشته شود و سلامت افراد تحت تاثیر به خطر نیفتد.درخواست دارم اقدامات لازم برای پایان دادن تحریم‌های نامشروع و یکجانبه آمریکا که موجب رنج و درد و مرگ مردم ایران و سایر ملت‌ها شده انجام شود.
 

14:45
شناسایی ۲۳۰۲ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور/ فوت ۱۳۲ بیمار در شبانه روز گذشته


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز 18 شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و 202 بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به 391 هزار و 112 نفر رسید.متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، 132 بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 22 هزار و 542 نفر رسید. نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استانهای تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.همچنین استانهای آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند
 

13:30
آیا تزریق واکسن آنفلوآنزا تأثیری بر مهار ویروس کرونا دارد؟


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:تزریق واکسن آنفلوآنزا به‌صورت مشخص تأثیری بر روی مهار ویروس کرونا ندارد.
 

13:00
خستگی و سردرد، شایع‌ترین علائم کودکان مبتلا به کووید-۱۹


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
محققان انگلیسی : خستگی، سردرد و تب رایج‌ترین علائم ویروس کرونا در کودکان است و تنها شمار کمی از کودکان مبتلا به کووید-۱۹ به سرفه دچار می‌شوند و یا حس چشایی یا بویایی خود را از دست می‌دهند.باید به افراد در خصوص علائم کووید-۱۹ در هر رده سنی اطلاع رسانی شود و مردم باید بدانند سرفه، تب و از دست داده حس بویایی و چشایی تنها علائم این بیماری ویروسی نیستند
 

12:00
آخرین یافته‌ها درباره عمر ویروس کرونا بر روی سطوح


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
محققان پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری آخرین اطلاعات در زمینه مدت ماندگاری ویروس کرونا روی سطوح را ارائه کردند.
 

11:15
رعب آورترین میراث کرونا در بدن بهبود یافتگان


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
دانشمندان استرالیایی اعلام کردند آسیب‌های شدید ریوی در بهبودیافتگان کووید- ۱۹ می‌تواند پس از بهبودی و هفته‌ها بعد از مرخص شدن از بیمارستان همچنان در این افراد دیده شود.تحقیقات ما نشان داد آسیب ریوی، مشکلات شدید تنفسی و سرفه می‌تواند در بلند مدت در بیماران بهبود یافته کرونایی مشاهده شود.ما شاهد آن هستیم که حتی افرادی که به کرونای خفیف مبتلا شده اند برای هفته‌ها و حتی ماه‌ها پس از بهبودی و مرخص شدن از بیمارستان همچنان با عوارض سنگین این بیماری دست به گریبان هستند. طول دوره نقاهت و زمان لازم برای بازگشت این افراد به زندگی عادی قبل از بیماری مایه نگرانی است
 

10:30
ورود زائران خارجی اربعین به عراق ممنوع است

 
اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان

سیف البدر سخنگوی وزارت بهداشت عراق:ورود زائران خارجی اربعین به عراق ممنوع است و هیچ تصمیم جدیدی درباره گشودن مرزها در ایام اربعین به روی زائران دیگر کشورها گرفته نشده است.تنها با مبادله های تجاری محدود در گذرگاه های مرزی موافقت کرد.هیچ تصمیم خاص و تازه ای در مورد بازگشایی مرزها در ایام اربعین حسینی به روی زائران خارجی اتخاذ نشده و تصمیم های پیشین مبنی بر ممنوعیت ورود زائران و مسافران به خاک عراق به قوت خود باقی است.


10:00
دانش‌آموزان با علائم عفونت ویروسی مدرسه نروند


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
مسعود مردانی عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا:وضعیت امسال با سال‌های گذشته کاملا متفاوت است، والدین به هیچ عنوان نباید دانش آموزی را که کوچکترین نشانه عفونت ویروسی دستگاه تنفسی فوقانی دارند، به مدرسه بفرستند.والدین با مشاهده نشانه هایی مانند تب، سرفه، آبریزش بینی، عطسه، بدن درد و بی حوصلگی از فرستادن دانش آموزان به مدرسه به شدت خودداری کنند.


9:30
آِیا معتادان کرونا نمی‌گیرند؟

 

اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان


مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر:واقعیت امر این است معتادان سه برابر بیشتر از مردم عادی از کرونا فوت می کنند


9:00
استفاده از شیلد محافظ صورت تا چه اندازه مؤثر است؟

 
یک تصویرسازی جدید که توسط پژوهشگران دانشگاه فلوریدا آتلانتیک انجام شده، نشان می‌دهد که شیلدهای محافظ صورت و ماسک‌های دارای دریچه بازدم، بهترین محافظ برای جلوگیری از انتشار کووید۱۹ به شمار نمی‌روند


8:30
"رمدسیویر ایرانی" کجا توزیع می‌شود؟


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سازمان غذا و دارو:رمدسیویر ایرانی در داروخانه‌های بیمارستانی در حال توزیع است:قیمت این دارو ۶۰۰ هزار تومان است. درصد هزینه آن از بیماران دریافت می‌شود:هنوز به صورت قطعی اثربخشی رمدسیویر بر روی کرونا اثبات نشده


دوشنبه هفدهم شهریور

 

23:30
افزایش شهرهای قرمز خوزستان / آغاز روند صعودی ابتلا به کرونا


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز:طبق آمار در روز ۱۱ شهریورماه، سه شهر خوزستان قرمز، سه شهر نارنجی، هشت شهر زرد و ۱۳ شهر سفید بودند اما طبق آمار امروز ۱۷ شهریورماه، تعداد شهرهای قرمز خوزستان افزایش یافته و آبادان هم به شهرهای قرمز ما یعنی بهبهان، امیدیه و آغاجاری اضافه شده است.


23:00
اسپانیا اولین کشور غرب اروپا است که تعداد مبتلایان به کروناویروس از مرز 500 هزار عبور کرد


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 

22:00
آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
تاکنون تعداد مبتلایان بیماری کرونا در جهان به ۲۷ میلیون و ۳۹۳ هزار نفر رسید که از این تعداد ۸۹۴ هزار نفر جان خود را از دست دادند و تعداد ۱۹ میلیون ۴۵۸ هزار نفر بهبود یافته‎اند.

 

21:00
هند رکورددار کرونایی‌ها


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
هند با ثبت 1122 فوتی در صدر کرونایی‌های 24 ساعت اخیر در جهان قرار گرفت.در شامگاه دوشنبه 7 سپتامبر 2020 مکزیک با ثبت 232 فوتی دوم، آمریکا با 140 فوتی سوم، ایران با 117 فوتی چهارم، اندونزی با 105 فوتی پنجم، شیلی با 60 فوتی ششم، ترکیه با 57 فوتی هفتم، آرژانتین با 53 فوتی هشتم، اکوادور با 52 فوتی نهم و روسیه با 51 فوتی دهم جدول شدند.
 

18:00
موشکافی خطرات استفاده بی رویه از ضدعفونی کننده‌های الکلی


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
طبق یکی از مطالعاتی که توسط پژوهشگران آلمانی منتشر شده است، استفاده از اسپری‌ها یا دستمال‌های ضدعفونی کننده روی پوست ممکن است باعث تحریک پوست و چشم شود. اسپری‌ها و دستمال‌های ضدعفونی کننده برای تمیز کردن سطوح است.بر اساس این پژوهش، پتانسیل تحریک کنندگی الکل‌هایی که معمولاً در داروهای ضد عفونی کننده دست استفاده می‌شود بسیار کم است. اگر پوست از قبل تحریک شده باشد، به عنوان مثال با شوینده‌ها یا آب، در استفاده از الکل‌ها می‌توانند احساس سوزش کنند، اما واکنش آلرژیک نیست و به پوست آسیب نمی‌رساند.البته باید توجه داشت در استفاده طولانی مدت و ناصحیح یا به صورت ترکیب با مواد شیمیایی دیگر می‌توانند ایجاد حساسیت‌های پوستی و آلرژیک کنند.


17:00
تست کرونا ممکن است ویروس مرده را بیماری‌زا تشخیص دهد


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
نتیجه یک مطالعه جدید می‌گوید که کیت‌های تشخیص کرونا ممکن است سلول‌های مرده ویروس را به جای ویروس زنده شناسایی کنند که این امر می‌تواند باعث رشد چشمگیر در آمار مبتلایان شود.
 

15:00

افزایش تولید داروی ضدکرونای رمدیسیویر توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره)


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 

مدیرعامل گروه دارویی برکت:تولید داروی ضدکرونایی رمدیسیویر در کشور بزودی به بالاترین رقم در منطقه خواهد رسید.براساس تخمین ما دو پروژه مهم تولید داروی پپتید و تولید واکسن‌ها تا پایان آبان‌ماه به اتمام خواهد رسید.


14:45
فوت ۱۱۷ بیمار کووید۱۹ در شبانه روز گذشته/ بهبودی بیش از ۳۳۵ هزار نفر از بیماران


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز 17 شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 152 بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به 388 هزار و 810 نفر رسید.متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، 117 بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 22 هزار و 410 نفر رسید. نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارندبر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استانهای تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.همچنین استانهای آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.


14:30
قیمت واکسن آنفلوآنزا اعلام شد

 
اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سازمان غذا و دارو: قیمت واکسن آنفولانزا برای گروه‌های پرخطر با ارز دولتی ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان است اما قیمت واکسن وارداتی با ارز نیمایی متعاقبا اعلام خواهد شد.


14:15
جدیدترین علائم ابتلا به کرونای شدید؛ از فلج شدن صورت تا افتادن پلک‌ها


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
پبه تازگی محققان اعلام کردند علائمی در چشمان و صورت افراد وجود دارد که می‌تواند گویای ابتلای آن‌ها به کرونای شدید باشد.دانشمندان ایتالیایی در ۳ نفر از بیماران کرونایی، شاهد بروز اختلال خود ایمنی تضعیف عضلات بودند. این امر منجر به بیماری خود ایمنی "میاستنی گراویس" در بیماران شده است.بیماری خود ایمنی به حالتی اطلاق می‌شود که سیستم ایمنی بدن به اشتباه به اندام‌ها و بافت‌های خودی حمله و باعث آسیب به آن‌ها می‌شوند.میاستنی گراویس نوعی فلج ماهیچه‌ای است که علت آن فعالیت ایمنی بر ضد پروتئین‌های گیرنده استیل کولین در سیناپس عصبی_عضلانی است.
 

14:00

وزیر آموزش و پرورش: مدارس دولتی و غیر دولتی حق ندارند دانش‌آموران را ملزم به حضور در مدرسه کنند!

 


13:30
سازمان جهانی بهداشت تنها واکسن موثر و بی‌خطر را تایید می‌کند


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت:جنبش ضد واکسن می تواند روایت های خود را در مبارزه با واکسن جدید داشته باشد اما روند تولید واکسن می تواند گویا باشد و مردم نباید گیج و گمراه شوند.این سازمان وابسته به سازمان ملل هیچ گونه واکسنی را تا قبل از معلوم شدن بی خطر بودن و کارامدی آن تایید نخواهد کرد.به مردم اطمینان دهیم که سازمان بهداشت جهانی واکسنی را که کارامد و بی خطر نیست تایید نخواهد کرد.


13:00
ماجرای مقاله‌ جنجالی درباره ارتباط تریاک و ابتلا به کرونا


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
در روزهای اخیر مقاله‌ای درباره‌ ارتباط بین مصرف تریاک و ابتلا به کروناویروس در فضای مجازی منتشر شده بود که دبیر کارگروه اخلاق در پژوهش وزارت بهداشت با بیان این‌که این مقاله دارای ایرادات علمی جدی است، گفت: در حال حاضر، موضوع به دانشگاه علوم پزشکی بم اعلام شده و منتظر اعلام نتیجه بررسی‌های این دانشگاهیم. دانشگاه فوق طی یک بیانیه و نامه‌ رسمی اعلام کرد به این کار هیچ کد اخلاقی داده نشده و قطعا نویسندگان مقاله در برابر نهادهای قانونی به خصوص کمیته اخلاق در پژوهش دانشگاه و کمیته ملی اخلاق در پژوهش وزارت بهداشت که بر اساس قانون، نهاد اصلی رسیدگی‌کننده به این موضوع است، پاسخگو خواهند بود.به گزارش ایسنا، در روزهای اخیر مقاله‌ای درباره‌ ارتباط بین مصرف تریاک و ابتلا به کروناویروس در فضای مجازی منتشر شده بود که نویسندگان آن مدعی بودند در دو استان کشور که در آن‌ها مصرف تریاک بالا است، میزان ابتلا به کرونا کمتر است. یکی از نویسندگان این مقاله، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بم و دیگری مربی این دانشگاه است. این مقاله به صورت نامه به سردبیر، در نشریه‌ای با نام coronaviruses منتشر شده است که اولین شماره‌ آن در سال ۲۰۲۰ به چاپ رسیده است.


12:30
بعید است واکسن کرونا تا آخر امسال در اختیار مردم قرار بگیرد


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
رئیس شبکه بیماری‌های ویروسی ایران:بعید می‌دانم تا پایان امسال واکسن کرونا، چه از مبدا داخلی و چه از مبدا خارجی، در اختیار مردم قرار گیرد و همه مردم بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.
 

12:00

مراقب عطسه های کرونایی باشید


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
هر عطسه حدود ۳۰ هزار قطره رها می‌کند که تا ۳۲۱ کیلومتر در ساعت می‌توانند پیمایش کنند.اگر فردی مبتلا باشد، قطرات در هر سرفه یا عطسه او ممکن است حاوی ۲۰۰ میلیون ذره ویروسی باشند.اگر فردی نزدیک بیمار باشد و بیمار مبتلا مستقیماً به سمت او عطسه یا سرفه کند احتمال خیلی زیادی دارد که هزار ذره ویروس را استنشاق کرده و به بیماری مبتلا شود.حتی اگر آن سرفه یا عطسه به سمت فرد نباشد، برخی قطرات آلوده کوچک می‌توانند چندین دقیقه در هوا معلق بمانند.اگر فردی چند دقیقه بعد از آن عطسه یا سرفه نیز به اتاق وارد شود و چند نفس بکشد احتمال دارد که ویروس لازم برای مبتلا شدن را دریافت نماید.
 

11:30

آغاز پیک جدیدِ خفیفِ کرونا در کشور/۶ استان در روند ثبات


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
در روند کشوری بیماری کووید-۱۹ در هفته منتهی به ۱۴ شهریور ماه، تعداد کل موارد مرگ و ابتلا نسبت به هفته پیش کاهش یافته بود اما به نظر می‌رسد در اواخر این هفته یک پیک جدید خفیف در حال شکل‌گیری باشد. روند مختصر صعودی یا شروع پیک خفیف و جزئی در ۱۹ استان دیده می‌شود.


11:00
از اول شیوع کرونا تا ۱۰ مرداد، ۸۵۰ هزار نفر بیکار شده‎اند

 

 

10:30
«محمد مخبر» رئیس ستاد اجرایی فرمان امام به کرونا مبتلا شد

اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان


10:00
ساخت واکسن ایرانی کرونا در چه مرحله ای قرار دارد؟

 
رئیس انستیتو پاستور ایران: زمانی که در جهان کسی فکر نمی کرد ما در امور تشخیص بیماری کرونا تا این حد خوب عمل کنیم اما کیت های مناسبی در ایران ساخته شد و اکنون در ساخت واکسن کرونا هم خوب عمل کرده ایم.اکنون واکسن ساخته شده و در مرحله ازمایش حیوانی است اگر موفق عمل کند برای مجوز اقدام خواهد شد


9:30
آیا بیمارستان‌ها برای مواجهه با پیک سوم کرونا آمادگی دارند؟


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
معاون برنامه ریزی و نظارت ستاد کرونا در کلانشهر تهران: خستگی و فرسودگی پرسنل و کادر درمان به دلیل ۷ ماه ارایه خدمت بدون وقفه، بسیار آزاردهنده شده و باید هرچه سریعتر راهکاری برای جبران آن اندیشیده شود.بخشی از هزینه‌ برآورد شده برای حقوق کادر درمان توسط سازمان برنامه و بودجه تخصیص داده شده و مابقی نیز در دست تخصیص است که با توجه به مشکلات دولت هنوز محقق نشده است. تامین نیرو؛ عمده‌ترین مشکل پیش روی بیمارستان‌هاست.کرونا به کاهش ۴۰ درصد از درآمدهای اختصاصی بیمارستان‌ها منجر شده است.


8:30
افزایش گدایان پشت ماسک کرونا


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
روزنامه ایران نوشت:بعد از کرونا تعداد متکدیان در سطح کلانشهرها افزایش یافته.نخست به علت رها شدن طرح ساماندهی متکدیان و دوم به خاطر افزایش فقر و کاهش سطح درآمدی مردم!بیکاری و توقف شغل‌های موقتی برخی خانواده‌ها را به این سمت سوق داده است.


یکشنبه شانزدهم شهریور


22:00
نتیجه یک تحقیق: حیوانات به‌وقت شیوع بیماری فاصله اجتماعی را رعایت می‌کنند


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سدریک سوور، حیوان شناس در مرکز مطالعات چندجانبه هوبر کورین (مرکز ملی پژوهش‌های علمی فرانسه و دانشگاه استراسبورگ)، یکی از اعضای تیم تحقیق و نویسندگان مقاله منتشر شده در مجله علمی آمریکایی «ترندز این اکولوژی اند اوولوشن» است. وی معتقد است: «حیوانات آنقدر هم احمق نیستند حتی بیشتر از ما انسان‌ها می‌فهمند.»


18:30
خبر خوب رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت درباره کاهش آمار مرگ بر اثر کرونا در ایران

 

اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان


17:00
کشورهایی که مدعی تولید واکسن کرونا بودند با آنها مذاکره شده است

 


16:15
خوزستان طولانی ترین پیک کرونا را تجربه کرد


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
لاری، سخنگوی وزارت بهداشت: استان خوزستان در اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ خیز ضعیفی را نسبت به سایر استان‌ها تجربه کرد، اما از اوایل اردیبهشت شیب صعودی شدید در اغلب شهرستان‌ها را شاهد بود، به طوری که تعداد ابتلا و بستری در این استان در اواخر خرداد به بیشترین میزان خود از زمان شیوع بیماری رسید.


16:00

وزیر دفاع روسیه هم از واکسن کرونا استفاده کرد


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
بعد از اینکه روز شنبه مشخص شد که شهردار مسکو علیه ویروس کرونا واکسینه شده است، وزیر دفاع روسیه نیز از انجام واکسیناسیون خود خبر داده و یادآور شد که هیچ عوارض جانبی ندارد.به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "سرگئی شایگو" وزیر دفاع روسیه پس از انجام واکسیناسیون علیه ویروس کرونا، اعلام کرد که احساس خوبی دارد و حتی افزایش دما یا عوارض جانبی دیگری نداشته است.
 

15:00
ماسک ویژه دانش آموزان تولید می‌شود


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
هاشمی، معاون ستاد اجرایی فرمان امام:بزرگترین کارخانه ماسک در منطقه را افتتاح کردیم و روزانه بالغ بر ۳ و نیم میلیون ماسک تولید می‌شود و این تعداد به ۴ میلیون ماسک هم می‌رسد.همچنین از هفته آینده ماسک ویژه دانش آموزان را با ابعاد کوچک‌تری تولید می کنیم.


14:30
۱۳۹ فوتی جدید کرونا در کشور / ۹۰۵ تن بستری شدند


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
 دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک هزار و ۹۹۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۰۵ نفر از آنها بستری شدند.وی گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۸۶ هزار و ۶۵۸ نفر رسید.به گفته لاری، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۲ هزار و ۲۹۳ نفر رسید.لاری ادامه داد: خوشبختانه تا کنون ۳۳۳ هزار و ۹۰۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.وی افزود: ۳۷۲۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.وی گفت: تا کنون سه میلیون و ۳۸۰ هزار و ۲۶۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استانهای تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.وی ادامه داد: همچنین استانهای آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.
 

13:20
تکرار اتفاق ماسک برای واکسن آنفلوانزا


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سید علی فاطمی نایب رئیس انجمن داروسازان ایران در گفتگو با مهر: نگران هستیم که اتفاق ماسک برای واکسن آنفلوانزا تکرار شود.شرکت های پخش برای سفارش واکسن به داروخانه ها آمده اند اما فعلا از توزیع خبری نیست.متاسفانه سهمیه ای که برای هر داروخانه در نظر گرفته اند، می تواند جوابگوی نیاز پرسنل داروخانه باشد. زیرا، پرسنل داروخانه ها در مواجهه با مردم و بیماران قرار دارند و می بایست این واکسن را بزنند.حجم زیادی از واکسن از طریق معاونت بهداشت وزارت بهداشت به صورت رایگان در اختیار بیماران خاص قرار می گیرد.با توجه به اینکه افزایش قیمت ارز دولتی را نداشته ایم، به نظر نمی رسد قیمت واکسن آنفلوانزا بیشتر از ۴۰ یا ۵۰ هزار تومان برای امسال باشد.
 

13:00
مرگ و میر ناشی از کرونا در افراد چاق ۴۰ درصد بیشتر از سایرین است


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
احتمال ابتلا و مرگ و میر بر اثر کرونا در کودکان و نوجوانانی که چاق هستند، بیشتر است.مرگ و میر ناشی از کرونا در افراد چاق ۴۰ درصد بیشتر از سایر افراد است.چاقی با تضعیف عملکرد سیستم ایمنی بدن، می‌تواند خطر مرگ و میر بر اثر کرونا را افزایش دهد.حدود ۱۴ درصد کودکان ۱۵ تا ۲۳ ماهه در ایران اضافه وزن دارند در استان‌های مانند گیلان، مازندران، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی به ۲۰ درصد می رسد.از حدود هشت میلیون کودک زیر پنج سال در کشور، حدود یک میلیون و ۱۲۰ هزار نفر یعنی حدود ۱۴ درصد کودکان زیر پنج سال، دچار اضافه وزن و چاقی هستند. در نوجوانان نیز ۲۰ درصد دچار چاقی شکمی و ۲۲ درصد دچار اضافه وزن و چاقی هستند.
 

12:45
اعتراض به محدودیت های کرونایی در کرواسی

 
اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان

هزاران نفر از شهروندان کروات در اعتراض به زدن ماسک و محدودیت های ایجاد شده به دلیل کرونا دیروز (شنبه) در زاگرب پایتخت این کشور تظاهرات کردند.
در کرواسی زدن ماسک در حمل و نقل عمومی، فروشگاه ها و مراکز خدماتی که با مشتریان ارتباط دارند از ۲۵ تیر اجباری شده. تاکنون در کرواسی حدود ۱۲ هزار مورد ابتلای به کرونا و ۱۹۷ فوتی گزارش شده
 

12:00
خروجی بیماران کرونایی فعلا از ورودی‌ها بیشتر است/ وضعیت نامشخص کرونا در روزهای آتی/ امکان دارد شرایط پیچیده‌تر شود


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران:در حال حاضر خروجی بیماران کرونایی از بیمارستان و مراکز درمان بیشتر از ورودی آنها است، اما به دلیل سفرهای اخیر مشخص نیست، شرایط در روزهای آتی به چه شکل باشد.


11:00
آخرین وضعیت تحقیقات روی ۳ نوع واکسن کرونا در کشور

 
اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
دکتر محمود تولایی رئیس انجمن ژنتیک در گفتگو با مهر: تحقیقات برای تولید ۳ نوع واکسن کرونا در کشور در حال انجام است، هر ۳ نوع واکسن مراحلی را طی کرده اند و به پیشرفتهایی رسیده اند.یکی از تیم‌ها روی تولید واکسن‌های نسل اول که از نوع کشت بافتی و غیرفعال سازی ویروس کرونا است، کار می‌کند.خوشبختانه این واکسن مسیر حرکت امیدوار کننده‌ای دارد و در مسیر تست‌های حیوانی و انسانی قرار گرفته است.واکسن نسل دوم واکسنی است که از ویژگی تولید پروتئین خاص بر مبنای «دی ان ای» از ساختار نوکلئوتیدی ویروس بدست می‌آید.این واکسن نیز در کشور مراحل میانی را سپری می‌کند و امیدواریم محققان این گروه دستاوردهای خوبی داشته باشند. نسل سوم واکسن‌ها ، ایجاد یک RNA خبر رسان یا mRNA است که بدن را برای تولید اجزای واکسن تحریک می‌کند.


10:25
وزارت بهداشت درباره سفر مسئولانه نظر موافق داد


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
علی‌اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی: وزارت بهداشت درباره سفر مسئولانه در دوران کرونا نظر موافق داد.آنچه باعث شیوع کرونا می‌شود، سفرهای انبوهی است که تحت نظارت ما نیست؛ از این رو وزیر بهداشتنیز موافق این بود که موضوع سفر هوشمند یا همان سفر مسئولانه مورد توجه قرار گیرد تا شاهد این باشیم که اگر هم قرار است سفری انجام شود حتماً تحت نظارت این وزارتخانه باشد تا باعث انتقال ویروس کرونا و گسترش این بیماری نشود.گردشگران خارجی زمانی که با تور و به صورت گروهی به ایران سفر کنند از نظر سلامت بررسی می‌شوند و تمام دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت خواهند کرد و از مراکز و تأسیسات رسمی تحت نظارت این وزارتخانه که تمام دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، استفاده خواهند کرد.سافاری‌ها باید از کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی مجوز دریافت کنند و تحت نظارت این کانون به فعالیت بپردازند تا شاهد کمترین آسیب به محیط‌زیست و طبیعت باشیم.
 

10:00
توصیه‌های دکتر مردانی، متخصص بیماری های عفونی به خانواده ها برای تداوم بازگشایی مدارس

 


9:00
ایران برای خرید واکسن کرونا اقدام می کند؟


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت:اگر کشوری واکسن کرونا را تولید کند و آن واکسن مورد تایید سازمان جهانی بهداشت قرار گیرد، برای خرید آن اقدام می‌شود، اما واکسن‌هایی که در حال حاضر در مورد آن ها صحبت می‌شود، هنوز مورد تایید سازمان جهانی بهداشت قرار نگرفته‌اند.
 
شنبه پانزدهم شهریور

 

22:00
بیماران قلبی تنفسی، مادران باردار، افراد بالای ۶۰ سال، مبتلایان به دیابت و ... حتما واکسن آنفلوآنزا استفاده کنند

 



21:00
فوت 3006 کرونایی در جهان در 24 ساعت اخیر


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
در شامگاه شنبه 5 سپتامبر 2020 هند با ثبت رقم 1005 فوتی کرونایی اول، مکزیک با 522 فوتی دوم، آمریکا با 305 فوتی سوم، روسیه با 110 فوتی چهارم، ایران با 110 فوتی پنجم، اندونزی با 108 فوتی ششم، برزیل با 75 فوتی هفتم، عراق با 63 فوتی هشتم، آرژانتین با 62 فوتی نهم و شیلی با 57 فوتی دهم جدول شدند.


16:00
نگرانی از موج جدید کرونا


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
وزیر بهداشت: نگرانم از اینکه با بی توجهی ها، شاهد موج جدیدی از بیماری باشیم و همکاران ما هم خسته هستند و ممکن است خیلی از آنها در صحنه خدمت رسانی حضور نداشته باشند و نگرانم که همکارانم قربانی بی توجهی برخی افراد شوند


15:00
۱۸۹۴ ابتلا و ۱۱۰ فوتی جدید کرونا در کشور


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک هزار و ۸۹۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۷۶ نفر از آنها بستری شدند.وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۸۴ هزار و ۶۶۶ نفر رسید.لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۲ هزار و ۱۵۴ نفر رسید.وی گفت: خوشبختانه تا کنون ۳۳۲ هزار و ۱۳۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.به گفته وی، ۳۷۰۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.بنابر اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، تا کنون سه میلیون و ۳۵۵ هزار و ۱۵۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.وی همچنین گفت: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استانهای تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.لاری افزود: همچنین استانهای آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.
 

14:30
کلاس‌های حوزه علمیه تا جایی که ممکن است حضوری برگزار شود


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مرجع تقلید گفت: اگر با رعایت شئون بهداشتی امکان برگزاری کلاس‌ها ی درس حوزه علمیه نبود، باید به سمت مجازی حرکت کنیم.
 

14:00

احتمال کاهش موارد ابتلا به آنفلوآنزا در سال جاری

سخنگوی سازمان غذا و دارو:برآورد ما این است که امسال نسبت به سال گذشته در مورد آنفلوآنزا حتی ممکن است مشکلات کمتری داشته باشیم.در شبکه‌‌های بهداشت، ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دوز واکسن برای گروه‌‌‌های در معرض خطر و پرخطر یعنی واکسیناسیون مادران باردار و بیماران خاص توزیع خواهد شد و این گروه از جمعیت، رایگان واکسینه خواهند شد.واکسیناسیون همگانی آنفلونزا به هیچ وجه توصیه نمی‌‌شود، علاوه برآن، اینکه شایعه شده برای دریافت واکسن، ثبت نام در داروخانه‌‌‌ها صورت می گیرد نیز صحت ندارد.


۱۳:۰۰
هشدار نظام پزشکی در مورد بازگشایی حضوری مدارس

 
اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
رئیس کل سازمان نظام پزشکی در نامه‌ای خطاب به وزیر آموزش و پرورش:علت واقعی تصمیم غیرمنتظره بازگشایی حضوری مدارس در همه سطوح برای مردم مکشوف نیست.امیدوارم علتی خارج از مصالح آموزشى و پرورشی نباشد ولی هر چه هست با شرایط خطیر بیماری کرونا و سلامت دانش‌آموزان و خانواده آن‌‌ها سازگارى ندارد و یقیناً موجب تحمیل بیماران بیشتر بر جامعه پزشکی، پرستاری و کادر درمان خواهد شد.



12:30
تولید واکسن کرونا قیمت نفت را در سال آینده تا ۵۵ دلار افزایش خواهد داد


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
وزیر انرژی روسیه اعلام کرد روسیه پیش بینی می کند با اخبار مربوط به تولید واکسن کووید ۱۹ که باعث احیای اقتصادی می شود، میانگین قیمت هر بشکه نفت در سال ۲۰۲۱ به ۵۰ تا ۵۵ دلار خواهد رسید.


11:50
ترامپ: اقداماتم نبود تلفات کرونا از ۲ میلیون نفر فراتر می‌رفت

 
اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان

رئیس جمهور آمریکا:تعطیلی اقتصاد تلفات بیشتری نسبت به خود کرونا در آمریکا ایجاد کرده است.که اگر اقداماتی که انجام داده شده صورت نمی پذیرفت، تعداد قربانیان کرونا در آمریکا از دو میلیون نفر فراتر می‌رفت.


11:00
صحبتهای دکتر هاشمیان، فوق تخصص ICU بیمارستان مسیح دانشوری در مورد بازگشایی مدارس

 


اگر گرفتار کرونای کودکان شویم کشوری نیستیم که بتوانیم مقاومت کنیم.این تصور که بچه ها مبتلا به کرونا نمی شوند غلط است.بیمارستان‌ها و آی سی یو های ما امکانات و متخصصان کافی برای کودکان ندارند.ما صحنه های بسیار بسیار فجیعی را در زمینه مرگ و میر کرونا دیدیم، که اگر این صحنه ها را مسئولان می دیدند اجازه بازگشایی مدارس را نمی دادند.هشدار من در مورد بازگشایی مدارس یک هشدار خاص است.ما وقتی تعداد مرگ و میر بالا در روز داریم، کشور صاحب نظری در درمان کرونا نیستیم.


10:00
کنایه مجری شبکه خبر به چکش غیر حضوری رئیس جمهور برای دانش آموزان حضوری

 


9:15
پرسش مهر رئیس جمهور از دانش آموزان: برای مقابله با ویروس کرونا، چگونه باید به خانواده، هم کلاسی‌ها و دوستانتان کمک کنیم؟

 


8:45
مدرسه رفتن در روزهای کرونایی

 

این ویدیو آموزشی رو به بچه‌هاتون نشون بدید تا برای رفتن به مدرسه در شرایط کرونایی آماده باشن


8:30
 سال تحصیلی جدید در کشور با نواختن زنگ مدرسه به دست وزیر آموزش و پرورش و با حضور مجازی رئیس جمهور آغاز شد

 


8:00
ممنوعیت ورود دانش آموزان بدون ماسک به سرویس مدارس


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سعید قیصر، مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:تمام تمهیدات و ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا را به سرویس‌های مدارس، آژانس‌ها و وسایل حمل و نقل اطلاع دادیم.:تاکید کردیم که بیش از ۳ نفر از دانش آموزان جابجا نشوند و ظرفیت هر ناوگان سواری را ۳ نفر در نظر گرفتیم.:از ورود دانش آموزان به سرویس مدارس بدون رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی هم ممانعت می‌شود.

جمعه چهاردهم شهریور


22:00
کرونا/ برلسکونی در بیمارستان بستری شد

 
اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان

سیلویو برلوسکونی، نخست‌وزیر پیشین ایتالیا به دلیل ابتلا به ذات‌الریه در بیمارستان بستری شده است. آقای برلوسکونی ۸۳ ساله که چهارشنبه آزمایش کرونای او مثبت اعلام شده بود بنابر گزارش رسانه‌ها در ایتالیا، حالا در مراحل اولیه ابتلا به بیماری ذات‌الریه است


21:00
خانواده‌های نگران هم‌ تشریف بیاورند مدرسه

 


18:00
هیچ مدرسه ای حق دریافت رضایت‎نامه از والدین ندارد


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
رئیس مرکز هماهنگی آموزش و پرورش: گزارشی به دست ما رسیده که چند مدرسه در البرز برای حضور دانش‎آموزان در مدرسه از اولیا رضایت‎نامه دریافت کرده‎اند که به آنها تذکر داده شده است.مدرسه حق چنین کاری ندارد. مدیر مدرسه در مقابل دانش آموز و سلامت وی بر اساس آنچه که با او سپرده شده مسئول است.


17:00
اینجا از کرونا خبری نیست!جشن قهرمانی تراکتور در ورزشگاه بنیان دیزل تبریز

 

16:00

زنگ تفریح در مدارس ممنوع است

 
اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
دیرکل آموزش و پرورش تهران:با توجه به اینکه اصل بر حضور دانش آموزان است در شورای مدرسه برای نحوه و روز‌های حضور در مدرسه تصمیم گیری می‌شود.در زمان فعالیت مدارس زنگ تفریح به معنای گذشته حذف شده است و دانش آموزان توسط معلم در کلاس رصد می‌شوند ضمن آنکه استفاده از ماسک هم الزامی است.
 

15:00
ابتلای نماینده تهران به ویروس کرونا

 
اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
اقبال شاکری نماینده تهران در مجلس از ابتلایش به ویروس کرونا خبر داد.
 

14:30
شمار قربانیان کرونا در کشور از ۲۲ هزار نفر گذشت/۱۱۸ فوتی در شبانه روز گذشته


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت آخرین آمار ابتلا و جانباختگان ناشی از کرونا را اعلام کرد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۸ نفر از مبتلایان کرونا جان باختند.دکتر سیما سادات لاری، در این باره گفت: از دیروز تا امروز ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۰۲۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۱۰۷۳ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۸۲ هزار و ۷۷۲ نفر رسید.وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۲ هزار و ۴۴ نفر رسید. البته خوشبختانه تا کنون ۳۳۰ هزار و ۳۰۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.وی با بیان اینکه ۳۶۹۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند، ادامه داد: تا کنون سه میلیون و ۳۳۱ هزار و ۷۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.لاری خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استانهای تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.
وی افزود: همچنین استان‌های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.
 

14:00
مجازات عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستگاههای اجرایی

 
اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
جمشید انصاری، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور، بخشنامه اعمال مجازات عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را به تمامی دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد.جزئیات مجازات تعیین شده به این شرح است:
مرتبه اول: تذکر کتبی بدون درج در پرونده
مرتبه دوم: توبیخ کتبی با درج در پرونده
مرتبه سوم: کسر یک سوم حقوق و فوق العاده شغل در حقوق یک ماه
مرتبه چهارم: کسر یک سوم حقوق و فوق العاده در حقوق ۳ ماه
مرتبه پنجم: انفصال موقت از خدمت حداکثر تا ۳ ماه
 

13:00
کرونا جان بیش از هفت هزار نفر از کادر درمانی در سراسر جهان را گرفت


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سازمان عفو بین الملل :بیش از هفت هزار نفر از کارکنان بهداشت و درمان در سراسر جهان به علت ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.در آمریکا یک هزار و ۷۷ نفر، انگلیس ۶۴۹ نفر، برزیل ۶۳۴ نفر، روسیه ۶۳۱ نفر، هند ۵۷۳ تن و مکزیک یک هزار و ۳۰۰ تن از کارکنان بهداشت و درمان به علت کرونا جان خود را از دست داده اند.
 

12:00

والدین صبح شنبه قبل از حرکت دانش آموزان به سمت مدرسه، درباره باز بودن و حضور معلم سوال کنند

 


11:00
رعایت فاصله اجتماعی توسط تیم آلمان در دیدار برابر اسپانیا

 

اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان


10:00
ابتلای یک نماینده دیگر به کرونا


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
نماینده مردم لامرد و مهر (استان فارس) در مجلس از ابتلایش به بیماری کرونا خبر داد.
 
پنج شنبه سیزدهم شهریور



15:00
تست کرونای ۱۹۹۴ نفر دیگر مثبت شد/ ۱۲۹ نفر جان باختند


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز (۱۳ شهریور) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۹۹۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۱۰۶۳ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۸۰ هزار و ۷۴۶ نفر رسید.دکتر سیما سادات لاری افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۱ هزار و ۹۲۶ نفر رسید. به گفته وی خوشبختانه تا کنون ۳۲۸ هزار و ۵۹۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند اما ۳۷۰۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: تا کنون سه میلیون و ۳۰۷ هزار و ۳۸۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.لاری یادآور شد: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استانهای تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.وی افزود: همچنین استانهای آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.


13:30
رییس و اعضای کمیته کشوری ساخت واکسن کووید 19 منصوب شدند


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در احکامی دکتر محمد مهدی گویا، رییس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر را به عنوان رییس کمیته کشوری ساخت واکسن COVID-19 و دکتر علیرضا بیگلری، رییس انستیتوپاستور ایران، دکتر سید محمود مسیحا هاشمی، مدیرکل آزمایشگاه های مرجع کنترل غذا و دارو و تجهیزات پزشکی، دکتر سیدعلیرضا حسینی، رییس اداره مطالعات بالینی و مراقبت های دارویی و دکتر احسان شمسی کوشکی، دبیر کمیته اخلاق در پژوهش را به عنوان اعضای کمیته ملی واکسن COVID-19 منصوب کرد.


13:00
تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در اروپا به سطح ماه مارس بازگشت


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
آخرین آمار مبتلایان، فوتی‌ها و بهبود یافتگان کرونای جهان پنجشنبه _ ۱۳ شهریورماه _ منتشر شد. (بیشتر بخوانید)


12:45
عرضه رایگان سیمکارت شاد از هفته آینده


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
مسئول پروژه شاد: خدمات پایه شاد همگانی و رایگان است، شاد، فضای امنی است و کاربر غیر شناسایی شده نداریم.مدیرعامل همراه اول: برای ۱۵ سال متهعد شده‌ایم که از این اپلیکیشن حمایت را داشته باشیم.سیمکارت شاد از هفته آینده به صورت رایگان عرضه می‌شود؛ البته برخی فکر می‌کنند باید سیمکارت جدید بگیرند اما نیاز نیست و می‌توان روی هر سیمکارتی نصب کرد.


12:15
کودکان نیز کرونا می‌گیرند

 

اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان

 
سخنگوی وزارت بهداشت: در بخش کودکان شاهد ابتلا به کرونا هستیم و کودکان به عنوان ناقل مطرح می‌شوند، الزاماً کودکان مبتلا به کرونا دارای بیماری زمینه‌ای نیستند و اغلب به دلیل چاقی و تأثیرپذیری ژنتیک مبتلا به این ویروس شدند


11:30
۳.۵ میلیون دانش‌آموز بدون اینترنت!

 
اسماعیلی، عضو کمیسیون آموزش مجلس: طبق آمار آموزش‌وپرورش ۳.۵ میلیون دانش‌آموز دسترسی به سامانه شاد و فضای مجازی ندارند. آمار مرکز پژوهش‌های مجلس بیش از این عدد را نشان می‌دهد. تناقضات مسئولان دولت، مردم را به استرس انداخته. تا دیروز می‎گفتند در مناطق قرمز بازگشایی مدارس غیرحضوری و در مناطق زرد نیمه‎حضوری است اما به یکباره اعلام کردند تمام مناطق حضوری است.


10:45
آخرین وضعیت تولید واکسن ایرانی آنفلوانزا


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
دکتر حسین وطن پور مدیر دفتر فناوری سلامت وزارت بهداشت در گفتگو با مهر: یک شرکت دانش بنیان به زودی واکسن آنفلوانزا را وارد بازار می کند.عملیات مربوط به سفارش و ذخیره سازی واکسن در حال انجام است که تا آخر شهریورماه توزیع آن آغاز شود. اقشار در معرض آسیب در اولویت دریافت واکسن قرار دارند.


10:20
شیلد به اندازه ماسک در پیشگیری از کووید ۱۹ تاثیر ندارد


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
محققان معتقدند شیلدهای پلاستیکی جایگزین مناسبی برای ماسک در پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ نیستند.شیلدها دور از صورت قرار می‌گیرند و در قسمت پایین و پهلوها شکاف دارند و در صورت سرفه یا عطسه فرد حامل کروناویروس، قطرات بیشتری به فضا پخش می‌شوند


9:15
حداقل یک واکسن کووید ۱۹ تا زمستان تایید می شود


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
اکبر فتوحی استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران: به نظر می‌رسد تا زمستان حداقل یک واکسن و تا اوایل سال ۲۰۲۱ چندین واکسن تأییدیه بگیرند.


8:30
وعده انتخاباتی ترامپ: ۱۱ آبان واکسن کرونا توزیع می‌شود


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند به مقام‌های وزارت بهداشت در این کشور اطلاع داده شده که باید تا ماه نوامبر، منتظر باشند واکسن «کووید-۱۹» (بیماری کروناویروس ۲۰۱۹) برای کارکنان بخش سلامت و گروه‌های در معرض خطر، در دسترس قرار گیرد

چهارشنبه دوازدهم شهریور



23:00
️ زمان برگزاری کلاس‌های درس ۳۵ دقیقه خواهد بود


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
وزیر آموزش و پرورش از بازگشایی مدارس در همه مناطق از ۱۵ شهریور خبر داد و افزود: حداکثر زمان برگزاری کلاس‌های درس ۳۵ دقیقه خواهد بود.


22:30
اخراج ۱۴۰۰ نفر از کارکنان خودروسازی فورد تا پایان سال ۲۰۲۰ به دلیل کرونا


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
در پی بحران کرونا و کاهش شدید تقاضا برای خرید اتومبیل در بازار جهانی شرکت خودرو ساز امریکایی فورد دچار مشکلات مالی شده


22:00
برلسکونی هم کرونا گرفت


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
درحال حاضر سیلویو برلوسکونی نخست وزیر اسبق ایتالیا در قرنطینه خانگی به سر می برد.برلوسکونی سیاستمدار ایتالیایی است که سه دوره نخست وزیری این کشور را در سال‌های ۱۹۹۴–۱۹۹۵، ۲۰۰۱–۲۰۰۶ و از ۲۰۰۸–۲۰۱۱ به عهده داشت


21:00
کرونا، قوی‌تر از همیشه

 
اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
محرز، عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا:تنها تغییری که این روزها درباره ویروس کرونا می‌توان به آن اشاره کرد افزایش قدرت انتقال ویروس است. اتفاقی که نه‌تنها در ایران که در همه کشورهای جهان وجود دارد. البته شدت سرایت بیماری نه در ایجاد علائم جدید و نه در آمار مرگ‌ومیر تاثیری ندارد و تنها آمار ابتلا را افزایش می‌دهد. اگر تا چند ماه پیش در یک جمع ۱۰ نفره، یک مبتلا وجود داشت و کسی هم ماسک نداشت، تنها، سه یا چهار نفر از آنها مبتلا می‌شدند، حالا اما در آن جمع ۱۰ نفره اگر همه ماسک به صورت نداشته باشند، همه آن ۱۰ نفر مبتلا می‌شوند.
 

20:00
ویروس کرونا چند روز در بدن بیماران باقی می‌ماند؟

 
اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
در یک تحقیقات در ایتالیا از بیماران مبتلا به کرونا ۳ بار تست PCR گرفته شد و فاصله زمانی این تستها بعد از ۱۵ روز، ۱۵ روز و ۹ روز بوده است. تست ۶۰ درصد بیماران مبتلا به کرونا در مرحله اول منفی شد و بعد از ۱۴ روز با انجام تست دوم مشخص شد تست ۷۸ درصد بیماران منفی است.مقایسه نتایج این دو تست نشان می‌دهد از هر ۵ تست PCR یک تست نتایج نادرستی ارائه می‌دهد.همین نتایج نادرست باعث می‌شود ۲۵ درصد افراد مبتلا ناآگاهانه ویروس را به دیگران منتقل کنند.


19:00
دانشمندان: بدن مبتلایان ۴ ماه پس از بهبود همچنان پادتن کرونا دارد


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
نتیجه تحقیق جدید دانشمندان نشان می‌دهد که سطح پادتن بیماری «کووید ۱۹» در بدن بیش از ۹۰ درصد مبتلایان به ویروس جدید کرونا در ایسلند پس از ابتلا افزایش یافته و تا چهار ماه پس از بهبود ثابت مانده است.


18:30
«مدرسه تلویزیونی» بازگشایی شد


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
احمدی افزادی، مدیر شبکه آموزش سیما: با ادامه شرایط خاص آموزشی در کشور، از پنج شنبه ۱۳ شهریور، برنامه «شکوفه‌های حسینی» را روی آنتن می‌بریم که این برنامه مختص کلاس اولی‌هاست. روز شنبه ۱۵ شهریور نیز زنگ «مدرسه تلویزیونی ایران» به صدا در خواهد آمد.در این دوره شبکه آموزش سیما به عنوان شبکه محوری روزانه حدود ۱۱ ساعت از برنامه‌های خود را به کلاس‌های درسی و آموزشی اختصاص می‌دهد. شبکه چهار سیما با ۵ ساعت و شبکه قرآن و معارف سیما هم با ۳ ساعت برنامه در طول روز به امر آموزش ۱۴ میلیون دانش‌آموز


18:00
واکسن کرونا باعث بیماری و مرگ می‌شود؟

 
اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان

محققان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران:واکسن‌های بیماری کووید-۱۹ که در حال آزمایش هستند، عوارضی داشته‌اند؛ اما هیچ‌کدام تهدیدکننده زندگی نبوده‌اند.ممکن است سریع بودن روند تولید واکسن در زمان کم، پیامدهای ناخواسته‌ای داشته باشد؛ اما نهادهای بین‌المللی و ملی کشورها واکسن‌ها را از نظر کارایی و ایمنی به طور جدی بررسی می‌کنند.
 

17:00
پیگیری انتقاد یک بیننده توسط دکتر حریرچی در پشت صحنه برنامه زنده / شب پرماجرای دکتر حریرچی در برنامه تهران 20

 

14:45
فوت 125 بیمار کووید۱۹ در کشور/ شناسایی ۱۸۵۸ بیمار جدید


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز 11 شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هزار و 858 بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به 378 هزار و 752 نفر رسید.متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، 125 بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 21 هزار و 797 نفر رسید.3693 نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استانهای تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.همچنین استانهای آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند
 

14:00
شمار مبتلایان در آستانه ۲۶ میلیون نفر / شرایط وخیم کرونایی در مادرید


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
شمار مبتلایان به کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۲۵ میلیون و ۹۰۴ هزار و ۶۰۵ نفر رسیده و مرگ ۸۶۱ هزار و ۲۷۱ نفر نیز در اثر این بیماری تأیید شده است. (بیشتر بخوانید)
 

13:20
کرونا آمار بازگشت نخبگان به کشور را افزایش داد

 

اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان


رئیس بنیاد ملی نخبگان: آمار بازگشت نخبگان به کشور در حال حاضر ۱۸۰۰ نفر را از ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا رد کرده است که بعد از کرونا این آمار رو به افزایش بوده است.
 

 12:45
شاد ۲ از ۱۵ شهریور در دسترس دانش آموزان قرار می‌گیرد/ آموزش‌های دوره ابتدایی در بعد از ظهر‌ها

 
اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان

الحسینی، مشاور وزیر آموزش و پرورش و رئیس پروژه شاد در اجلاس سالیانه آموزش و پرورش:سعی کردیم توزیع ترافیک را در شاد به سرانجام برسانیم و بخشی از آموزش مجازی در صبح و آموزش‌های دوره ابتدایی در بعد از ظهر‌ها باشد.ابرگروه شاد در سطح مدیران آموزش و پرورش تشکیل می‌شود تا پشتیبانی شبکه تقویت شود و تعاملات را بررسی کنیم.پیشخوان‌های مدیریتی در خدمت همه مدیران به زودی فرار خواهد گرفت. همچنین پنج شنبه ۱۳ شهریور شاد ۲ رونمایی می‌شود و از روز شنبه ۱۵ شهریور برای دانش آموزان قابل استفاده خواهد بود.


12:30
کروناویروس طی چند روز از بدن فرد مبتلا پاک می‌شود؟

 
اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان

نتایج یک بررسی جدید نشان می دهد: کروناویروس در مدت یک ماه از بدن بیمار مبتلا به کووید-۱۹ پاک می‌شود.در این بررسی که نتایج آن در مجله بریتیش مدیکال ژورنال منتشر شده، آمده است: بیماران مبتلا به کووید-۱۹ لازم است مدت یک ماه صبر کنند و سپس به انجام تست مجدد اقدام کنند. همچنین از هر پنج تست منفی کرونا ممکن است یک مورد اشتباه باشد.


12:15
اتصال پرسرعت و رایگان همه‌ی مدارس کشور به شبکه‌ی ملی اطلاعات


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان


12:00
کنترل کرونا در تهران دشوار است


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران:یکی از دلایلی که نگرانی بازگشایی مدارس را دوچندان می کند، افزایش استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است.کنترل بیماری در تهران دشوار است، جمعیت ۹۶۰ هزار نفری منطقه ۴ شهرداری را که معادل ۱,۵ برابر جمعیت استان ایلام است، به عنوان تنها یکی از مناطق استان تهران، مصداق این دشواری است.


11:30
رویترز و وال استریت ژورنال: واکسن‌ چینی و روسی کرونا، نقص دارند


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
یک محقق آمریکایی: من نگران استفاده از واکسن‌های آدنو 5 در هر کشورهایی با ریسک ابتلای بالای HIV هستم و آمریکا نیز یکی از آنها است.یک محقق دانشگاه کانادا از عوارض دوزهای بالای واکسن‌های انستیتو چینی ابراز نگرانی کرد و افزود: این واکسن‌ها باعث تب و ایجاد بدبینی به واکسن می‌شود.


10:50
روحانی: حداقل ۸۰ درصد هیئت‌های عزاداری، تمامی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند

 
 


9:40
مدارس می‌توانند به بهترین جا برای انتقال کرونا تبدیل شوند/چه کسانی در اولویت تزریق واکسن آنفلوانزا هستند؟

 
اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
دکتر مینو محرز عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا:امیدواریم بعد از مسافرت هایی که اخیرا انجام شده و اینکه برخی پروتکل های بهداشتی را رعایت نکرده اند، شاهد شدت یافتن مجدد بیماری نباشیم؛ چرا که دو هفته دیگر نتیجه عدم رعایت ها مشخص می شود.بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوانزا اواخر شهریور و اوایل مهر ماه است تا مصونیت در بدن فرد ایجاد شود و ایمنی واکسن در بدن تا اوایل بهار باقی بماند.بیماران و افراد پرخطر در اولویت تزریق واکسن آنفلوانزا هستند که این افراد شامل سنین بالای ۶۵ سال، مبتلایان به بیماری های قلبی و عروقی مزمن، افرادی که بیماری زمینه ای یا نقض ایمنی دارند، افرادی که داروهای شیمی درمانی مصرف می کنند، زنان باردار، افراد مبتلا به چاقی و کادر درمان که حتما واکسن آنفلوانزا را تزریق کنند.مدارس می توانند به بهترین جا برای انتقال کرونا تبدیل می شوند. معلمان و دانش آموزان حتما باید از ماسک استفاده کرده و فاصله گذاری فیزیکی را رعایت کنند.
 

9:15
توزیع واکسن آنفلوآنزا از اواخر شهریور/ خرید واکسن با ارائه کارت ملی


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به جزییات نحوه توزیع و عرضه واکسن آنفلوآنزا در سال جاری گفت: هر فرد با مراجعه به داروخانه و با ارائه کارت ملی و ثبت کد ملی می‌تواند واکسن آنفلوآنزا را تهیه کند.


8:30
سازمان بهداشت جهانی:واکسن نمی‌تواند به تنهایی کرونا را به پایان برساند

 

پیام طبرسی، رئیس بخش بیماری‌های عفونی بیمارستان مسیح دانشوری: امید واهی دادن نیز خطرناک است؛ در شرایطی که هنوز درمان و واکسن قطعی و موثری برای بیماری تولید نشده، تنها ریسمان نجات، پیشگیری از طریق رعایت اصول بهداشتی و پروتکل‌هاست. زهرا ابطحیان ، فلوشیب بیماری‌های عفونی:باید نتایج دقیقی از آثار واکسن تولید شده در پیشگیری از ابتلا و یا تاثیر بر کاهش شدت بیماری در صورت ابتلا، به دست آید.این نتیجه‌گیری مستلزم گذشت زمان است.


چهارشنبه یازدهم شهریور

23:00

پاسخ حریرچی به پرسش نادر طالب زاده در مورد کمبود و گرانی دارویی تاثیرگذار برای کرونا

 
 

22:00
دانش‌آموزان اهل ووهان، پایتخت کروناویروس جهان، راهی مدرسه شدند


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
از امروز 1.4 میلیون دانش‌آموز وارد 2842 مدرسه و موسسه آموزشی در ووهان چین شدند


18:30
ماراتن ساخت و خرید واکسن کرونا

 



17:30
هند در حال تبدیل به کانون جدید شیوع کرونا در جهان


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
کارشناسان پیش بینی می‌کنند هند که بیشترین سرعت گسترش شیوع کرونا در جهان را اکنون از آن خود کرده، به زودی از برزیل و در نهایت ایالات متحده عبور کرده و به رتبه نخست کشورهای درگیر کرونا تبدیل شود.روز دوشنبه ۷۸ هزار و ۵۱۲ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ در هند ثبت شد که مجموع مبتلایان این کشور را به بیش از ۳.۶ میلیون نفر رساند.


16:00
ویروس کرونا خارج از بدن ما تکثیر می‌شود؟


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
ویروس‌ها و باکتری‌ها از میکروارگانیسم‌هایی هستند که باعث بروز بیماری در افراد خواهند شد؛ باکتری شکل اولیه‌ای از حیات است که از یک سلول تشکیل شده و می‌تواند به تنهایی تولید مثل کند، اما ویروس بسیار کوچکتر از باکتری است. اما در خود سلولی ندارد.ویروس‌ها نمی‌توانند به خودی خود تکثیر شوند و باید فقط داخل سلول‌های زنده انسان یا حیوانی که آن را مبتلا کرده اند، تکثیر شوند.بنابراین ویروس کرونا هم نمی‌تواند روی دیوار یا سطوح آلوده تکثیر شود اما این توانایی را دارد که روی سطوح تا مدتها خود را حفظ کند.


14:45
فوت ۱۰۱ بیمار کووید۱۹ در شبانه روز گذشته در کشور


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز 11 شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هزار و 682 بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به 376 هزار و 894 نفر رسید.متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، 101 بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 21 هزار و 672 نفر رسید.3709 نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارندبر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استانهای تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.همچنین استانهای آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند
 

14:00
برگزاری اربعین ۹۹ بدون حضور زائران غیر عراقی


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور: بنا بر اعلام مقامات عراقی تا به این لحظه تصمیم بر این است که اربعین ۹۹ بدون حضور زائران غیرعراقی در این کشور برگزار شود.هیچ تجمعی چه قبل و چه بعد از انتخابات نباید صورت گیرد. اگر نامزدی رعایت نکند در مرحله اول اجازه استفاده از صدا و سیما را ندارد و در مرحله بعد ممکن است به قوه قضائیه معرفی شوند.در هر سال حدود ۸۰۰ خودرو حامل اتباع غیرمجاز توقیف می‌شونددستگاه‌های دولتی اگر پروتکل‌ها را رعایت نکنند از توبیخ تا انفصال خدمت برای آنها در نظر گرفته‌ایم و دستگاه‌ها هم به افرادی که پروتکل رعایت نمی‌کنند خدمات نمی‌دهند
 

13:00
تایید داروی فاویپیراویر برای درمان آنفلوانزا

 
اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سخنگوی سازمان غذا و دارو:در حال حاضر داروی فاویپیراویر تائیدیه اتحادیه اروپا در درمان کرونا را ندارد و در کشورهای اروپایی مورد استفاده قرار نمی گیرد.داروی فاویپیراویر ساخت کشور ژاپن است و این دارو در ایران به عنوان خط دوم داروی آنفلوانزا تایید شده و در فهرست دارویی ویژه بیماری آنفلوانزا قرار گرفته است.با توجه به تایید فاویپیراویر به عنوان داروی آنفلوانزا و احتمال طغیان این بیماری در فصل پاییز جزو فهرست دارویی قرار گرفته است.


12:45
رهبر انقلاب: عزاداری امسال ماندگار شد؛ از همه متشکرم


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ارتباط تصویری با اجلاس آموزش و پرورش: از ملت عزیز ایران تشکر می‌کنم به خاطر حُسن رفتارشان در دهه‌ محرم که واقعاً امسال را به عنوان یک پدیده در تاریخ کشور ماندگار کرد.همچنین از گویندگان محترم، مداحان و مرثیه‌خوانان محترم و عزیز، من واقعاً صمیمانه تشکر می‌کنم. بنده کسی نیستم که تشکر کنم؛ به عنوان یک فرد مرید اهل بیت علیهم‌السلام و مرید عاشورا، حقیقتاً متشکرم.


12:30
دومین واکسن کرونای چین تاییدیه استفاده اورژانسی گرفت


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
گزارش‌ها حاکی است دومین واکسن ضد کرونا ساخت شرکت «سینو واک بیوتک» چین (Sinovac Biotech Ltd) برای استفاده های ضروری و اورژانسی تاییدیه گرفته است.


12:00
ابتلای بیش از ۲۵ میلیون و۶۳۷ هزار نفر به کرونا/ بهبود وضعیت ایران در رده‌بندی کشورهای کرونایی


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان تاکنون به ۲۵ میلیون و ۶۳۷ هزار و ۶۳۴ نفر رسیده و مرگ ۸۵۴ هزار و ۷۷۲ نفر نیز بر اثر این بیماری تأیید شده است. (بیشتر بخوانید)


11:30
تقدیر وزیر بهداشت از سازمان تبلیغات اسلامی


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
وزیر بهداشت با صدور نامه‌ای از زحمات حجت‌الاسلام قمی و همکارانش در راستای کمک به برپایی عزاداری ماه محرم تقدیر و تشکر کرد.به
در متن این نامه آمده است:

حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای قمی
رئیس محترم سازمان تبلیغات اسلامی
ضمن آرزوی قبولی عزاداری‌های حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، از زحمات شبانه‌روزی جنابعالی و همکاران ارجمندتان در این ایام جهت برگزاری مراسم عزای حسینی منطبق بر شیوه‌نامه‌های بهداشتی قدردانی می‌شود. توفیق، عزت و تندرستی آن برادر عزیز را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.


11:00
استفاده از ژل ضدعفونی و ایجاد ابرباکتری؟ غذا و دارو: صحت ندارد


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
وقتی از این ژل‌ها استفاده می‌کنید میکروب کشته می‌شود لذا میکروب مقاوم نمی‌شود.مردم به این شایعات توجه نکنند
 

10:30
بازگشایی مدارس فرانسه بعد از ۶ ماه تعطیلی


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
مدارس فرانسه پس از حدود ۶ ماه تعطیلی به دلیل بحران کرونا در این کشور از امروز (سه شنبه) بازگشایی می شوند.حدود 12,4 میلیون دانش آموز فرانسوی با رعایت ضوابط بهداشتی و زدن ماسک در کلاس های درس حاضر خواهند شد


10:00
ماسک ارزان شد/ قیمت ۱۳۰۰ تومان در بازار

 


9:30
چهار واکسن کرونای چینی در مرحله آزمایش بالینی بین‌المللی


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
براساس مکانیسم مشترک پیشگیری و کنترل همه گیری ویروس کرونا، چهار کاندید واکسن کووید ۱۹ چینی آزمایش‌های بالینی بین‌المللی فاز ۳ را آغاز کرده‌اند.کارآزمایی بالینی فاز سه معمولاً هزاران نفر را در بر می‌گیرد تا ایمنی و اثربخشی واکسن‌ها را بررسی کنند که این مهم کلید تایید بازار آنها است.


8:30
درباره بازگشایی مدارس و پروتکل‌ها تابع تصمیم‌ ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت:وزارت بهداشت در زمینه بازگشایی مدارس هیچ تصمیم جدیدی نگرفته و تصمیم گیری در این زمینه بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کروناست.سلامت دانش آموزان برای وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش در اولویت قرار دارد
سه شنبه دهم شهریور

17:00

مسافرانی که از سفر بازگشتند، باید طی ۷-۵ روز از حضور در تجمعات خودداری کنند


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
معاون ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به اینکه حجم مسافرت‌های هفته گذشته بسیار بالا بود و اثرات این حجم از سفرهای تابستانی را طی ۱۰-۱۴ روز آتی خواهیم دید، گفت: مسافرانی که از سفر بازگشتند، باید طی ۷-۵ روز از حضور در تجمعات خودداری کنند، زیرا ممکن است ناقل ویروس بوده و فعلا بدون علامت باشند.


16:00
ابتلای کادر درمان به کرونا برای سومین بار

 
اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
رئیس بخش آی‌سی‌یو بیمارستان یحیی‌نژاد بابل، مازندران:رئیس بخش آی‌سی‌یو بیمارستان یحیی نژاد بابل با اشاره به فرسودگی کادر درمان گفت: پرسنل ما از شدت فرسودگی هر روز در حال کم شدن هستند و من هر روز تقریباً گواهی استعلاجی ۳ الی ۵ نفر از کادر درمان را تایید می‌کنم و اگر با همین وضعیت پیش برود به دلیل کمبود نیرو در زمستان باید بیمارستان را تعطیل کنیم. قاسمی با توجه به افزایش سفرهای مردم در تعطیلات عاشورا و تاسوعا به شمال کشور و خطر احتمالی افزایش شیوع ویروس کرونا، افزود: این ویروس در همه نقاط کشور شیوع پیدا می‌کند، اما با توجه به تراکم جمعیت در شمال کشور شرایط بدتر خواهد شد، این موضوعی است که قطعا اتفاق خواهد افتاد و نمی‌دانم دولتمردان چرا جلوی این اتفاق را نگرفتند. ما ابتلای مجدد هم خیلی زیاد داشتیم، حتی سومین ابتلای مجدد را در بین کادر درمان دیدیم، بنابراین اینکه افراد فکر می‌کنند، یک بار به این ویروس مبتلا شدند و دیگر خطر رفع شده کاملا اشتباه است.


15:00
بازگشایی غیرحضوری مدارس پایتخت از ۱۵ شهریور/علاوه بر کلاس اولی ها، دومی هم مدرسه می روند


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران:بازگشایی مدارس پایتخت از پانزدهم شهریورماه به علت وضعیت قرمز تهران به لحاظ کرونا، کاملا غیرحضوری خواهد بود.بچه های کلاس اول و دومی با هماهنگی مدرسه در دوهفته اول، چندساعتی را با رعایت پروتکل های بهداشتی در مدرسه حضور پیدا می‌کنند.


14:45

آخرین آمار از وضعیت بیماران مبتلا به کرونا در کشور

 
اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز 6 شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هزار و 642 بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به 375 هزار و 212 نفر رسید.متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، 109 بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 21 هزار و 571 نفر رسید.3729 نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استانهای تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.همچنین استانهای آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.


14:30
عموم مساجد و هیئات شاخص، بیش از ۹۵ درصد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 

14:00

قدردانی وزیر بهداشت از برگزارکنندگان عزاداری‌های محرم


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهانچ
 
 سعید نمکی وزیر بهداشت با توجه به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مراسم عزاداری محرم، در پیامی از وعاظ، مداحان، مدیران و اعضای هیئات مذهبی و مردم قدردانی کرد.با آرزوی قبولی عزاداری های همه عزیزان در دهه اول محرم الحرام و پاسداشت رشادت، آزادگی و مظلومیت سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش مراتب قدردانی خود و کلیه همکارانم را از بزرگوارانی که در هوای گرم تابستان و در آفتاب داغ ظهر عاشورا در فضای باز و تحمل سختی بخصوص در استان های گرمسیر کشور، شیوه نامه های بهداشتی را رعایت فرمودند اعلام می دارم.


13:30
شهرداران آنکارا و استانبول دولت را به پنهانکاری در انتشار آمارهای واقعی متهم کردند


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
شهرداران آنکارا و استانبول اعلام کردند آمارهای مرگ و میری که هر کدام بطور جداگانه از شهرهای محل فعالیتشان دریافت کرده‌اند، به تنهایی با آمارهایی که دولت از وضعیت مرگ و میر کرونا در سراسر ترکیه اعلام کرده، تقریبا برابری می‌کند.


12:30
کرونا سبب نارسایی کلیه می‌شود


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
رئیس انجمن اورولوژی ایران:ویروس کرونا علاوه بر اینکه ریه و گوارش را تحت تاثیر قرار می‌دهد به دستگاه ادراری نیز نفوذ کرده و نارسایی کلیه بوجود می‌آورد.


12:00
آخرین وضعیت بازگشایی مدارس از زبان وزیر آموزش و پرورش


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
حاجی میرزایی: امسال اصل بر این است که ارتباط با معلم برقرار شود و آشنایی بین معلمان و دانش آموزان ایجاد شود.حداکثر مراقبت را به عمل خواهیم آورد.مدارس آگاه شده‌اند و دستورالعمل‌ها ابلاغ شده است. تلاش می‌کنیم محیط مناسبی را فراهم کنیم و خانواده‌ها باید مشارکت داشته باشند. خانواده‌ها در این ایام همگام با مدارس باشند.مدارس برنامه‌های آموزشی را با خانواده‌ها مرور می‌کنند.دانش آموزان برای حضور در مدارس برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی گروه‌بندی می‌شود.روز پنج‌شنبه شبکه شاد با ظرفیت‌های جدید رونمایی خواهد شد
 

11:15

کشف یک واکسن موثر برای کرونا پایان راه نیست


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
استادیار اپیدمیولوژی دانشگاه کالیفرنیای سانفرانسیکو آمریکا:کشف یک واکسن موثر برای کرونا پایان راه نیست. «کرونا» با ما خواهد ماند، همانطور که «آنفلوآنزا» ماند. کرونا در همه سنین می تواند بیماری شدید تولید کند. نرخ ابتلا و مرگ ناشی از کووید ۱۹ در ایران بالاتر از متوسط جهانی است. آینده اپیدمی کرونا به «سیاست‌ دولت‌ها» و «تعهد مردم» بستگی دارد


10:30
زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوانزا


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
مدیر گروه بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی: بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفلوانزا در کشور، اوایل مهرماه تا اواسط مهرماه است.افراد مسن و کودکان ۶ ماه تا ۵ سال و افراد با شاخص توده بدنی بالا (BMI) حتماً باید واکسن را تزریق کنند.


9:30
مقررات سفر شهروندان ایرانی به ۴ کشور اروپایی


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
با وجود برقراری پروازهای مستقیم بین ایران ـ فرانسه، هلند و اتریش اما هنوز امکان سفرهای توریستی و غیرضروری به این کشورها فراهم نشده است و ویزای شنگن فعلا برای شهروندان ایرانی صادر نمی‌شوددبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ـ، پروازهای خارجی ایران به مقاصدی مانند پاریس، لندن، منچستر، آمستردام، وین، دبی، دوحه، بانکوک و کوآلالامپور انجام می‌شود و مسافران می‌توانند پروازهای خود را در این مسیرها (به صورت مستقیم) و بر اساس شرایط و پروتکل‌های بهداشتی اعلام‌شده از سوی این کشورها برنامه‌ریزی کنند. بررسی‌های بیشتر نشان می‌دهد در مسیر گوانگجو (چین)، مسکو (روسیه)، دهلی (هند) و بیروت (لبنان) نیز پروازهای مستقیم از مبدأ تهران برقرار شده است.بنابر بیانیه‌های کشور اروپایی مقیم در ایران، شهروندان ایرانی با ویزای تایپ C توریستی تا اطلاع بعدی امکان سفر به این کشورها را ندارند و فقط افرادی که دارای گذرنامه اتحادیه اروپا، ایسلند، نروژ، سوئیس و انگلستان هستند و یا اقامت این کشورها و یا ویزای معتبر تایپ D (تجارت، دانشجو، خانواده و...) و ویزای معتبر تایپ C برای پیوستن به خانواده را دارند و یا به قصد ترانزیت از این کشورها استفاده می‌کنند، اجازه ورود دارند.


8:30

"ماسکنه" یکی از مشکلات جانبی شیوع کووید-۱۹!


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
گسترش کروناویروس و لزوم ماسک زدن، حتما خطوط قرمزی را روی صورت خود مشاهده کرده‌اید که به خاطر داشتن ماسک در بلند مدت ایجاد می‌شوند. این موضوع مهم نیست که شما مراقب پوست خود هستید و یا پوست خوبی دارید زیرا آکنه ناشی از ماسک یا "ماسکنه"(Mascne)، یکی از عوارض جانبی استفاده روزمره از ماسک است.ماسکنه مانند آکنه می‌تواند در اثر عوامل گوناگونی ایجاد شود که از آن میان می‌توان به کافی نبودن شست و شوی ماسک، شست و شوی ماسک با مواد شوینده ناملایم، مواد تشکیل دهنده ماسک و مدت استفاده از آن اشاره کرد.اگر ماسک خود را نشویید، باکتری به نفوذ خود در پوست شما ادامه خواهد داد؛ در نتیجه شست و شوی ماسک می‌تواند این روند را متوقف کند. همچنین باید اقدامی در مورد مواد شوینده مورد استفاده خود داشته باشید. ماسک‌هایی تهیه کنید که امکان تعویض و شست و شوی آنها وجود داشته باشد و یا ماسک‌های خانگی خود را بسازید.


دوشنبه نهم شهریور


21:30
هشدار «کیانوش جهانپور» درباره ویزیتورهای ناصر خسرو

اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان


20:00
قدر‌دانی روحانی از مردم و گردانندگان مجالس و هیئات مذهبی


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
رئیس جمهور:محرّم امسال با خلاقیت و مجاهدتی نوآورانه، جلوه‌ای پرشکوه از نهایت دلدادگی عزاداران حسین(ع) بود.دقیق‌ترین تصاویر از رعایت فاصله‌گذاری در حافظه‌ی جمعی ما از عزاداری‌های امسال، غرور و افتخاری گراسنگ است.خاضعانه قدردان و ارج‌گذار تمام بانیان مجالس و گردانندگان هیئات مذهبی هستم.
 

18:00
ماسک زدن بدون پوشاندن بینی چه خطراتی دارد؟


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
مهم‌ترین هدف از ماسک زدن جلوگیری از انتشار قطراتی است که همراه با تنفس خارج می‌شود و همچنین ممانعت از قطرات بزرگی که از سوی یک فرد مبتلا به ویروس منتشر می‌شود. برخی از افراد وقتی ماسک می‌زنند بینی‌شان را نمی‌پوشانند، درحالی‌که نپوشاندن بینی احتمال ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد.
 

17:00

تشکر وزیر کشور از مردم برای اجرای دستورالعمل های بهداشتی در عزاداری های محرم


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
عبدالرضا رحمانی فضلی:ضمن تسلیت این ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) به بقیه الله الاعظم(عج) و رهبر معظم انقلاب و همه آزادیخواهان جهان و هموطنان عزیز از همه زنان و مردان میهن اسلامی که به ندای فراخوان رهبر فرزانه و رئیس جمهور محترم و سایر علمای اعلام و کارشناسان در رعایت پروتکل های بهداشتی لبیک گفته و عمق حماسه واقع بینانه حسینی را به نمایش گذاشتند تشکر کرده و از خداوند متعال عزت و عافیت ایران اسلامی در ظل توجهات حضرت حق تعالی را خواستارم.


15:45
انتقاد نماینده ساری از «عدم کنترل مسافرت به شهرهای شمالی»


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس:قبل از تعطیلات از مردم خواستیم که به شهرهای شمالی سفر نکنند، مردم به این نکات گوش نکردند. با اینکه ورود به ساحل دریاها ممنوع بود اما عده زیادی به ساحل رفتند.وضعیت شیوع کرونا قبل از تعطیلات قرمز نبود، اما تجمع اخیر مسافران وضعیت را وخیم خواهد کرد.


14:30
کرونا در ایران| فوت ۱۰۳ بیمار در شبانه روز گذشته/ شناسایی یک هزار و ۷۵۴ بیمار جدید


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
دکتر لاری سخنگوی وزارت بهداشت:بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استانهای تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.همچنین استانهای آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند. 
مبتلایان ۲۴ ساعت گذشته در ایران: ۱۷۰۵ نفر
مجموع مبتلایان: ۳۷۳۵۷۰ نفر
مجموع تعداد بهبودیافتگان: ۳۲۱۴۲۱ نفر
تعداد بیماران بدحال: ۳۷۵۹ نفر
درگذشتگان ۲۴ ساعت گذشته براثر ویروس کرونا: ۱۰۳ نفر
مجموع درگذشتگان تاکنون: ۲۱۴۶۲ نفر


14:00
کرونا در جهان| ۲۵ میلیون و ۱۶۹ هزار و ۵۴۹ نفر مبتلا/ افزایش تعداد مبتلایان بد حال در ترکیه


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
آخرین آمار مبتلایان، فوتی‌ها و بهبود یافتگان کرونای جهان یکشنبه_ نهم شهریور _ منتشر شد. (بیشتر بخوانید)


13:45
عاشورای حسینی سال ۹۹ در سراسر ایران/ غلبه شعور حسینی بر هیاهوی کرونا


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
مردم ایران اسلامی در عاشورای حسینی (علیه السلام) سال ۹۹ با رعایت‌های پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) پرداختند. (بیشتر بخوانید)


13:30
نظارت شدید مقابله با کرونا برای باشگاه های ورزشی


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان

رییس کمیته سلامت فدراسیون پزشکی ورزشی:نظارت سلامت فدراسیون پزشکی ورزشی نحوه فعالیت باشگاه های ورزشی را از نظر رعایت پروتکل های بهداشتی رصد خواهند کرد و در صورتی که باشگاهی پروتکل های بهداشتی ابلاغ شده را اجرا نکند، به اداره کل ورزش و جوانان گزارش داده می شود.
 

13:00
ویروس کرونا تا ۳ هفته در مخاط بینی کودکان باقی می‌ماند


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
بر اساس یک بررسی جدید که در کره جنوبی انجام شده، ویروس کرونا می‎تواند تا سه هفته داخل مخاط بینی کودکان باقی بماند.


12:30
شکست رکورد جهانی ابتلا به ویروس کرونا در هند


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
مقامات وزارت بهداشت هند در دهلی نو اعلام کردند که آزمایش کرونای ۷۸ هزار و ۷۶۱ نفر در روز یکشنبه نهم شهریور (۳۰ اوت) مثبت اعلام شده است.از آغاز پاندمی کرونا تاکنون در هیچ کشوری این تعداد ابتلا در یک روز ثبت نشده است. آخرین رکورد ثبت‌شده در روز هفدهم ژوئیه در آمریکا با ۷۷ هزار و ۶۳۸ مورد بوده است.شامگاه شنبه شمار جهانی مبتلایان به ویروس کرونا از ۲۵ میلیون نفر بیشتر شد. تقریبا ۴۰ درصد آمار جهانی مربوط به کشورهای آمریکا و برزیل است. تاکنون بیش از ۸۴۲ هزار و ۹۰۰ نفر بر اثر بیماری کووید ۱۹ درگذشته‌اند


11:45
بازداشت صدها نفر در تظاهرات علیه محدودیت‌های کرونا در آلمان


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
پلیس برلین ۳۰۰ نفر را در جریان اعتراض به محدودیت های مربوط به ویروس کرونا در آلمان بازداشت کرده است. حدود ۳۸ هزار نفر در تظاهراتی عمدتا مسالمت آمیز در این شهر به خیابان آمدند.حدود ۲۰۰ نفر در یک تجمع دستگیر شدند که مقام ها آن را به اغتشاشگران راستگرا که گفته شد سنگ و بطری پرت می کردند نسبت دادند


10:30
امسال چه کسانی باید واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند؟


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
دبیر انجمن داروسازان تهران: فقط افراد پرریسک و مبتلایان به بیماری های زمینه ای نیازمند تزریق واکسن آنفلوآنزا هستند. نیاز نیست همه واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند.


9:00
اعتراض صدها فرانسوی به اجباری شدن ماسک


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
صدها نفر از شهروندان فرانسه شنبه (دیروز) در اعتراض به اجباری شدن ماسک در پاریس تجمع کردند.به دلیل افزایش شمار مبتلایان به کرونا و نگرانی از شیوع موج دوم این ویروس در فرانسه، زدن ماسک در اماکن عمومی، ادارات و سازمان های این کشور اجباری است.برای متخلفین جریمه ۱۳۵ یورویی تعیین شده



شنبه هشتم شهریور


22:00
تظاهرات 10 هزار نفری لندنی‌ها علیه بیل گیتس و واکسن کرونا


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
جمعیت عظیم ضد واکسن به رهبری David Icke در لندن تاکید کردند ویروس کرونا دروغی بزرگ بوده و به صورت جهانی توسط بیل گیتس سازماندهی شده است.معترضین اعلام کردند ماسک ایمنی بدن را کاهش داده و اعمال محدودیت‌ها مانند شکنجه کردن کودکان است.
 

18:30
داروهای کاهش فشار خون چه تاثیری بر کرونا دارند؟


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
در ادامه تحقیقات برای یافتن داروی ویروس کرونا و در سایه گسترش روزافزون شیوع این ویروس، محققان بریتانیایی دریافتند داروهای کنترل فشار خون می‌توانند در کاهش خطرات مرگ‌ومیر بر اثر ویروس کرونا تاثیرگذار باشند.


17:00
تشدید اقدامات ضدکرونایی دولت های اروپایی

 
اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
روند جدی مقابله اروپا با ویروس کرونا در این مقطع زمانی از بیمارستان‌ها به خیابان‌های شهرهای کشورهای مختلف این قاره برای جلوگیری از وخامت اوضاع کشیده شده است.همزمان با جدیت دولت های اروپایی برای جلوگیری اجرای دوباره قرنطینه کامل و تعطیل کردن سراسری مراکز اقتصادی، مقرراتی برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا در شهرهای اروپایی تعیین شده‌ است.دولت های ایتالیا، یونان، اسپانیا تدابیری ضدکرونایی جدیدی را در جامعه این کشورها تعیین کرده اند که باید از سوی شهروندان اجرایی شود به طوری که مقابله با کرونا در اروپا طی چند هفته اخیر به مسئله مرتبط با اجرای قانون و مقررات تبدیل شده است.


16:00
انتقاد رییس روابط عمومی وزارت بهداشت از برنامه های صدا و سیما درباره کرونا!

اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 

14:45
شناسایی ۱۹۰۵ بیمار جدید کرونا در ایران؛ ۱۱۰ نفر دیگر را از دست دادیم


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
دکتر «سیما سادات لاری» سخنگوی وزارت بهداشت: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استانهای تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.همچنین استانهای آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.


14:00
شمار مبتلایان به کروناویروس در جهان به ۲۵ میلیون نفر نزدیک می شود


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
شمار مبتلایان به کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۲۴ میلیون و ۹۱۱ هزار و ۷۲۷ نفر رسیده و مرگ ۸۴۱ هزار و ۳۳۱ نفر نیز در اثر این بیماری تأیید شده است. (بیشتر بخوانید)


13:00
عملکرد ۱۰۰ درصدی ماسک جراحی در جلوگیری از ورود ذرات آلوده به هوا


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
محققان "دانشگاه ادینبرو" در مطالعه اخیرشان اظهار کرده‌اند ماسک‌های پنبه ای/نخی دست‌ساز می‌توانند در صورت سرفه یا صحبت کردن از ورود ۹۹.۹ درصد قطرات کروناویروس به هوا جلوگیری کنند اما ماسک‌های جراحی ۱۰۰ درصد در جلوگیری از ورود قطرات به هوا در صورت سرفه یا صحبت کردن موثر هستند.
 

12:30
عزاداری مردم کرمان در روز تاسوعای حسینی در جوار مزار سردار قاسم سلیمانی با حفظ پروتکل های بهداشتی

12:00
نکاتی درباره دردهای عضلانی و مفصلی کرونا


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
 به نظر می‌رسد دردهای مفاصل و عضلات از علائم عفونت‌های مرتبط با خانواده ویروس‌های کرونا است. با این حال، آن چه که از مطالعات برمی‌آید، این است که سهم دردهای عضلانی نسبت به دردهای مفصلی بیشتر است. علاوه بر بیماران مبتلا به کووید-۱۹، عوارض مصرف داروها، در برخی موارد استفاده از هیدروکسی کلروکین، می‌تواند ضعف عضلانی ایجاد کند.


11:00
نحوه فعالیت های آموزشی و برقراری کلاس ها با بازگشایی مدارس


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
با بازگشایی مدارس از پانزدهم شهریور ماه، در کنار فعالیت های آموزشی و برقراری کلاس ها در سناریوهای سه گانه تهیه شده برای وضعیت های سفید، قرمز و زرد، فعالیت های ورزشی و امور سلامت دانش آموزان نیز بر حسب شرایط ارائه خواهد شد؛ اما همانطور که مشخص است در وضعیت قرمز، کلیه فعالیت ورزشی نیز تعطیل شده و از طریق شبکه شاد دنبال می شود. (بیشتر بخوانید)


9:00
کشف خواص ضدکرونا در اسپری ضدپشه

 
اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
محققان انگلیسی می‌گویند ماده‌ای موسوم به سیتریودیول که ۴۰ درصد از محتوای یک اسپری ضدپشه خاص را تشکیل می‌دهد می‌تواند ویروس کرونا را نابود کند.سیتریودیول، یک ماده طبیعی گیاهی است که از روغن درخت اکالیپتوس لیمویی به دست می‌آید.

جمعه هفتم شهریور
 


17:00
ماسک به لباس مسافران اضافه شد

 
اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
شورای جهانی سفر و گردشگری (WTTC) از دولت‌ها در سراسر جهان درخواست کرد پوشیدن ماسک را برای مسافران الزامی کنند.
 

16:00
کشف عجیب‌ترین علامت ابتلا به کرونا


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
متخصصان می‌گویند در عجیب‌ترین مورد، افراد مبتلا به کرونا زمانی که گوشت مصرف می‌کنند احساس مزه بنزین می‌کنند. این امر به دلیل از دست دادن حس چشایی و انحراف در درک مزه واقعی مواد غذایی است.
 

15:00
وزیر بهداشت: ای کاش ابزاری فراتر از خواهش و التماس داشتم!

 
اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 

14:45
آخرین آمار از وضعیت بیماران مبتلا به کرونا در کشور

 
اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان

سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز 7 شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 115 بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به 369 هزار و 911 نفر رسید.متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، 112 بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 21 هزار و 249 نفر رسید.نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استانهای تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استانهای آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند


14:30
فوت بیش از ۸۳۵ هزار نفر از مبتلایان به کووید۱۹ / زنگ خطر کرونا در غزه به صدا درآمد


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
شمار مبتلایان به کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۲۴ میلیون و ۶۲۸ هزار و ۶۰۷ نفر رسیده و مرگ ۸۳۵ هزار و ۶۳۷ نفر نیز در اثر این بیماری تأیید شده است.(بیشتر بخوانید)
 

14:00
خطر تبدیل بیمارستان ها به کانون کرونا

 
اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
علیرضا زالى فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران: با توجه به خطر تبدیل بیمارستان‌ها به کانون‌های ابتلاء، باید نهایت توجه در این زمینه انجام شود تا بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در معرض چنین خطری قرار نگیرند.


13:00

۳ واکسن دیگر کرونا در روسیه در حال ثبت است


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
وزیر بهداشت روسیه:سه واکسن دیگر هم اکنون در حال به ثبت رسیدن هستند.این واکسن‌ها نتیجه تحقیقات میهنی و خارجی است که البته تولید آنها در روسیه انجام خواهد بود.توزیع واکسن «اسپوتنیک-۵» به موسسات پزشکی به عنوان بخشی از مرحله سوم آزمایشات و تحقیقات پس از ثبت دارویی آغاز شده و تقریبا ۴۰ هزار نفر در این آزمایشات شرکت خواهند کرد.
 

12:00
چاقی، خطرات ناشی از کووید ۱۹ را افزایش می‌دهد


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان

آنالیزهای جهانی نشان می دهد که در افراد با چاقی مفرد خطر ابتلا به فرم شدید کووید ۱۹ را دو برابر و احتمال مرگ ناشی از ابتلا به این ویروس را نزدیک به ۵۰ درصد افزایش می دهد.
 

11:00
تفاوت مقابله سیستم ایمنی زنان و مردان علیه کووید-۱۹


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
یک مطالعه جدید که توسط محققان بخش تحقیقات بهداشتی زنان دانشگاه ییل آمریکا انجام شده، نشان می‌دهد سیستم ایمنی بدن در بیماران مبتلا به کووید-۱۹ که از نظر جنسیتی با یکدیگر متفاوتند، به گونه‌ای متفاوت علیه کووید-۱۹ عمل می‌کنند.این اختلافات ممکن است حساسیت به بیماری را در مردان افزایش دهد. به طور کلی این مطالعه نیاز به استراتژی‌های مختلف برای اطمینان از اینکه درمان‌ها و واکسن‌ها برای زنان و مردان به یک اندازه مفید است را نشان می‌دهد.
 

10:00

۵ درصد از مبتلایان کرونا در ایران جان خود را از دست داده‌اند


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
:معاون بهداشت وزیر بهداشت: تاکنون در ایران ۳۶۵ هزار نفر به کرونا مبتلا شده‌اند که ۲۱ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند. با سیر نزولی این بیماری تا دو هفته آینده ۷ تا ۱۰ درصد ورودی بیماران کرونایی به بیمارستان‌ها کاهش می‌یابد

9:00

نگران سفرهای غیرضروری به شمال کشور هستیم

 
اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
معاون بهداشت وزیر بهداشت: برای برگزاری ایام عزاداری سالار دشت کربلا هیأت‌های مذهبی همراهی خوبی با ستاد ملی مقابله با کرونا دارند که جای قدردانی دارد.:با همراهی مردم در هفته‌های آینده روند ورودی بیماران کرونایی به بیمارستان‌ها اندکی کاهش خواهد یافت اما نگران سفرهای غیرضروری به شمال کشور هستیم که ممکن است این روند را تحت تأثیر قرار دهد.با بررسی انجام‌شده، مسافرت‌ها به شمال افزایش یافته و روز گذشته جاده شمال پرترافیک بود؛ این در حالی است که مازندران یکی از کانون‌های آلوده در انتشار کرونا است که پس از برگشت مسافران به تهران مرکز پخش ویروس به سراسر کشور می‌شوند

 

 
پنجشنبه ششم شهریور

23:00
نامه قدردانی وزیر بهداشت خطاب به رهبر انقلاب


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
متن نامه سعید نمکی به شرح زیر است:
«محضر مبارک حضرت آیت‌الله خامنه‌ای
مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)
سلام علیکم؛
ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش، صمیمانه مراتب قدردانی و سپاس بیکران خود و همه همکارانم را خدمت حضرتعالی که در برگزاری مراسم عزای حسینی، نمادین و همچون همیشه درس‌آموز و اسطوره‌وار عمل فرمودید تقدیم می‌دارم.بی‌تردید خیل عظیم علمای عالیقدر، وعاظ ارجمند، مداحان عزیز و هیآت مذهبی عزادار با پیروی از این شیوه بزرگوارانه و خردمندانه، محرمی با عظمت و دور از آفت بیماری با ویروس منحوس در تاریخ سرزمینمان رقم خواهند زد.طول عمر با عزت و سرشار از تندرستی برای حضرتعالی، بزرگواران همراه و ملت شریف ایران از خداوند منان مسالت دارم.
دکتر سعید نمکی
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی»
 

20:00
پلیس: پخش نذری گرم ممنوع است/از سفرهای غیر ضروری خودداری کنید


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
جانشین رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ اعلام کرد که پخش نذری گرم بر اساس دستور ستادملی مقابله با کرونا ممنوع است.سرهنگ جلیل موقوفه‌ای با اشاره به فرارسیدن ایام عزادارای محرم  و پخش نذورات گفت: براساس ابلاغ ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، پخش نذورات به صورت غذای گرم ممنوع است و به همین دلیل نیز شهروندان باید این موضوع را مورد توجه قرار دهند و برای حفظ سلامت خودشان از دریافت نذورات خودداری کنند.


18:00
وضعیت در رامسر فراتر از قرمز/ ۸۳۳ بیمار کرونایی در مازندران بستری هستند


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
 با وجود آنکه مسئولان ستاد استانی مقابله با کرونا معتقد هستند میزان مرگ و میر در مازندران در موج دوم شیوع ویروس کرونا حدود ۲ درصد کاهش یافت اما وضعیت بسیاری از شهرستان ها این استان قرمز است و این وضعیت در برخی شهرستان ها همانند رامسر از قرمز نیز فراتر رفته است.سیدعباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در جلسه ستاد فرماندهی مدیریت و کنترل بیماری کرونا در این دانشگاه با بیان اینکه در زمان اپیدمی بیماری مرگ های مشکوک نیز کرونا محسوب شد، از کاهش ۲ درصدی تعداد مرگ و میر در موج دوم کرونا خبر داد و گفت: براساس تحقیقات انجام شده حدود ۵۰ درصد افرادی که به ICU می روند فوت می کنند که باید اقداماتی صورت گیرد تا افراد به این مرحله نرسند.
 

17:00
صف مردم برای پرواز به کیش!

 

اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان


16:00
ممنوع‌السفر بودن کرونایی‌ها و برخورد با متخلفان


 
مدیرعامل شرکت راه‌آهن:افراد مبتلا به ویروس کرونا و آن‌هایی که دارای علائم مشکوک هستند براساس مصوبات ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا نمی‌توانند سفر کنند و با متخلفان در سطوح مختلف از کارمندان تا مسافران که بیماری‌شان را پنهان کنند برخورد می‌شود.


14:45
شناسایی ۲۱۹۰ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور/ فوت ۱۱۷ بیمار در شبانه روز گذشته


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۱۹۰ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور خبر داد و گفت: بر این اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۶۷ هزار و ۷۹۶ نفر رسید.دکتر سیما سادات لاری، گفت: از دیروز تا امروز ششم شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۱۹۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۱۰۶۳ نفر از آنها بستری شدند. بر این اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۶۷ هزار و ۷۹۶ نفر رسید.وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۱ هزار و ۱۳۷ نفر رسید.
 

13:30
۸۶ درصد پروتکل ها رعایت شده است

 
اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان

استاندار تهران:مردم وهیئت ها پروتکل ها رارعایت کرده‌اند.۸۶ درصد پروتکل ها رعایت شده است.امیدواریم این روند رعایت پروتکل های بهداشتی برای ایام سوگواری و در روزهای آینده ادامه پیدا کند تا علاوه بر بهره مندی از این ایام سلامت شهروندان نیز حفظ شود.
 

12:45
ساعات برگزاری کلاس‌های درس در شاد مشخص شد


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
آموزش و پرورش:طبق برنامه ریزی های انجام شده برگزاری کلاس ها در ساعات ۸:۳۰ تا ۱۰:۱۵، ۱۰:۳۰ تا ۱۲:۴۵، ۱۳:۰۰ تا ۱۵:۱۵ و ۱۵:۳۰ تا ۱۷:۴۵ در نظر گرفته شده‌اند.با توجه به اینکه تمام فعالیت های تعلیم و تربیتی کشور در شبکه شاد خواهد بود بنابراین تمام مدارس در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ موظف به استفاده از این شبکه و برنامه ریزی های مربوط به آن هستند.
 

12:00
تعطیلی ۹۰ درصد مدارس دنیا با شیوع کرونا/ خانه نشینی ۱.۵ میلیارد دانش آموز


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش در خصوص تجربیات مدارس کشورهای جهان در مورد شیوع کرونا و اقداماتی که در مورد بازگشایی مدارس انجام‌ شده است، اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا بی‌سابقه‌ترین پدیده در جهان بوده و در حدود۹۰ درصد مدارس دنیا در اثر شیوع بیماری کرونا تعطیل شد. این بیماری بی‌سابقه یک میلیارد و ۶۰۰ هزار یادگیرنده را مجبور به ماندگاری در خانه کرد.
 

11:30
آزمایش بالینی واکسن کرونای مدرنا روی سالمندان موفق بود


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
شرکت مدرنا اعلام کرد آزمایش بالینی واکسن کرونای بالقوه این شرکت روی افراد سالمند موفقیت آمیز بوده و به تولید آنتی بادی خنثی کننده ویروس در بدن آنها منجر شده است.این شرکت واکسن ویروس کرونای خود را روی ۱۰ فرد ۵۷ تا ۷۰ ساله و همچنین ۱۰ فرد ۷۱ سال و بالاتر آزمایش کرده است.


11:00
رانندگان بدون ماسک جریمه می‌شوند


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
معاون نظارت سازمان تاکسیرانی شهر تهران از اعمال ثبت تخلف برای رانندگان بدون ماسک و افرادی که فاصله اجتماعی را رعایت نمی کنند، خبر داد.


10:30
کرونا خشونت خانگی را ۳۰ درصد افزایش داده


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
مطالعات جدید نشان داده میزان سوءاستفاده فیزیکی و ضرب و شتم همسران در پی کرونا بسیار بیشتر از خشونت کلامی ظرف ۳ سال گذشته بوده است.بنا بر آمارهای بدست آمده از بیمارستان‌های آمریکا بسیاری از زنان با زخم ناشی از ضرب وجرح به بیمارستان رجوع کرده و درخواست کمک داشته اند. این در حالی است که بنا بر گزارش پزشکان میزان جراحات وارده این زنان بیشتر و شدیدتر از موارد مشابه در سال های گذشته است.


9:30
هرگز در آرنج برهنه سرفه یا عطسه نکنید


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
محققان هندی در تازه‌ترین تحقیق خود دریافتند سرفه درآرنج برهنه نسبت به استفاده از دست به مراتب خطرناک‌تر است.طبق مطالعه‌ای که تیمی از محققان هندی در این زمینه انجام دادند، مشخص شد که استفاده از آرنج برهنه هنگام عطسه و سرفه به مراتب خطرناک‌تر از زمانی است که فرد از دست خود استفاده می‌کند.استفاده از آرنج زمانی کارآمد و موثر است که پوشیده باشد در غیر اینصورت آرنج برهنه نمی‌تواند مهر و موم مناسبی برای دهان و بینی باشد.


8:30

بروز پیک جدید کرونا با افزایش سفرها


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
علی رضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران: هرگونه تردد می‌تواند در چرخش ویروس کرونا اثر داشته باشد.پیک‌های بعدی بیماری زودتر از آنچه که در انتظار آن هستیم پدید می‌آید و طبیعتاً منجر به خستگی تیم درمانی مى شود.
 

چهارشنبه پنجم شهریور


23:00
روسیه آزمایش واکسن کرونا را بر روی ۴۰ هزار نفر آغاز کرد


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
روسیه مرحله جدیدی از آزمایش بالینی واکسن کرونا را روز چهارشنبه به طور رسمی آغاز کرد.واکسن ضد کرونای ساخت روسیه «اسپوتنیک وی» نام دارد و در این مرحله قرار است بر روی بیش از ۴۰ هزار نفرشهروند این کشور در مسکو این واکسن تزریق شود.شرکت سازنده روسی این واکسن اعلام کرده که آزمایش‌های مشابه در این زمینه در پنج کشور دیگر صورت می‌گیرد.


22:00
آغاز اولین شب از مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) در حسینیه امام خمینی(ره)

 

 
در این مراسم که به علت رعایت ضوابط بهداشتی، بدون حضور جمعیت برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در سخنانی، حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام را باب نجات از گناهان، قیود و تعلقات غیرالهی و وسوسه‌های نفسانی و شیطانی خواند و گفت: کربلا به مظلومان این درس را می‌دهد که در مقابل ظالم باید با توکل به خدا به میدان آمد و در اقلیت بودن نباید جبهه حق را از مقابله با مستکبران منصرف کند. همچنین در این مراسم حجت‌الاسلام مرتضی وافی به ذکر مصیبت پرداخت.


21:00
احتمال وقوع موج سوم کرونا درصورت رفتن به مسافرت

 

حریرچی معاون کل وزارت بهداشت: مردم اگر در تعطیلات پیش رو به سفر بروند موج سوم کرونا آغاز می شود.


20:00
تصویری جالب از عزاداری باشکوه ایام محرم در مسجد جمکران

 

اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان



17:00
دستورالعمل‌ها برای فضاهای عمومی در هیچ جا به اندازه هیات جدی گرفته و رعایت نشد

اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان


14:30
۱۱۹ فوتی جدید کرونا در کشور ظرف 24 ساعت گذشته


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۲۴۳ مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. (بیشتر بخوانید)


13:30
مداحی پویانفر با رعایت اصول پروتکل های بهداشتی در خانه یکی از جانباختگان هواپیمای اوکراینی

اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان


محمدحسین پویانفر، یکی از مداحان اهل بیت در اقدامی تحسین برانگیز با حضور در خانه یکی از جانباختگان هواپیمای اوکراینی به مداحی پرداخت.


13:00
اهدای پلاسما ۲۸ روز پس از بهبودی امکانپذیر است/ محیط مراکز انتقال خون استریل است


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سخنگوی سازمان انتقال خون:نوبت دهی اینترنتی در تمام مراکز انتقال خون اجرایی شده است.در سال جاری کاهش ۴ درصدی اهدای خون نسبت به مدت مشابه سال قبل را داشته ایم و از مردم می‌خواهیم برای انتقال خون اقدام کنند.افرادی که به ویروس کرونا مبتلا شده و هم اکنون بهبود پیدا کرده اند می‌توانند ۲۸ روز بعد از بهبودی به ۲۵ مرکز انتقال خون در سراسر کشور که امکان اهدای پلاسما در آن ها وجود دارد، مراجعه کنند.احتمال ابتلای افراد به کرونا در مراکز اهدای خون وجود ندارد. محیط مراکز انتقال خون استریل است و مردم برای اهدای خون هیچ ترسی نداشته باشند.


12:00
همه چیز درباره اهدای پلاسمای بهبودیافتگان کرونا

 

اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان


11:00
تهران همچنان قرمز است

 
فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در شهر تهران:در 24 ساعت گذشته 470 نفر در بیمارستان های تهران بستری شدند.440 بیمار در 24 ساعت گذشته از ترخیص شدند


10:00
امکان ابتلا 430 نفر توسط یک فرد مبتلا به کرونا

 

اگر فرد مبتلا به کرونا هیچ نکته ای را رعایت نکند در یک ماه ۴۳۰ نفر را آلوده خواهد کرد. از هر ۱۰ نفری که بر اثر کرونا بستری می‌شوند یک نفر فوت می‌‌کند و از هر ۲ نفری که در ICU بستری می‌شوند یک نفر فوت می‌کند.


9:30
در ۳ ماه اول امسال ۷۴ گردشگر خارجی به ایران سفر کردند

 
اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
وزیر میراث فرهنگی و گردشگری: در سه ماه نخست سال گذشته تعداد گردشگران خارجی دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بود. گردشگری نزدیک به صفر شد.۱۲ هزار میلیارد تومان تا مردادماه ضرر وارد شد


9:00
آیا وجود کروناویروس در فاضلاب می‌تواند خطرناک باشد؟

 
اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
براساس یک مطالعه جدید جهانی که توسط محققان موسسه تحقیقات آب زاکربرگ در دانشگاه "بن گوریون" انجام شده، فاضلاب‌های حاوی کروناویروس ممکن است یک تهدید جدی باشند


8:30
صعود به "دماوند"، "علم کوه" و "سبلان" تا اطلاع ثانوی ممنوع شد

 
اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
فدراسیون کوهنوردی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد با توجه به شیوع کرونا صعود به دماوند، علم کوه و سبلان در ایام تعطیلات پیش رو ممنوع است.

 
سه شنبه چهارم شهریور


23:00
کشف پادتن‌هایی که علیه کرونا عمل می‌کنند


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
محققان دانشگاه "ماساچوست" در مطالعه اخیرشان که در مجله "Nature Communications" منتشر شده، نشان داده‌اند که "پادتن‌های تک دودمانی آی جی ای خاص"(specific IgA monoclonal antibodies) کووید ممکن است ایمنی موثری در سیستم تنفسی در برابر کروناویروس جدید فراهم کنند که این یک ویژگی بالقوه مهم یک واکسن موثر است.


22:00
یوفا با حضور تماشاگر در سوپرجام اروپا موافقت کرد


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
رقابت سوپرجام اروپا میان بایرن مونیخ قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و سویا قهرمان لیگ اروپا سوم مهرماه در بوداپست مجارستان برگزار خواهد شد.بر این اساس یوفا رسما اعلام کرد که این دیدار با حضور تماشاگران برگزار خواهد شد و حدود 30 درصد از ظرفیت ورزشگاه به حضور تماشاگران اختصاص خواهد یافت.


20:00
برخی بیماری‌های کبدی در دوران کرونا شدت یافتند


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
دکتر علویان فوق تخصص بیماری های گوارش و کبد: برخی بیماری‌های کبدی در دوران کرونا شدت یافتند، به عبارتی کووید ۱۹ در روند صعودی این بیماری‌ها موثر بوده‌است.افزایش آنزیم های کبدی و چاق شدن بیشتر افراد از موضوعات ناخوشایند دیگری است که در این دوران در کشور مشاهده می شود.


17:00
تشکر رهبر انقلاب از رعایت اصول بهداشتی در مجالس عزاداری


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
از برگزار‌کنندگان و منبریهای محترم و مداحان محترم مجالس عزاداری محرم که تا امروز بحمدالله اکثر آنها توصیه‌های ستاد ملی کرونا را مراعات کرده‌اند تشکر میکنم.حالا شاید برخی در گوشه‌کنار باشند که رعایت نکرده باشند که به آنها هم توصیه و تأکید میکنم که این جهات سلامت را مراعات کنند.


16:00
توئیت مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت درباره مدیریت مسوولانه هیات ها در ایام کرونا

 

اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان


15:00
ورود به مازندران در روزهای تاسوعا و عاشورا ممنوع شد


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
براساس محدودیت‌های ترافیکی اعمال شده از سوی پلیس راه کشور ، روزهای تاسوعا و عاشورا تردد در جاده‌های هراز و کندوان از پایتخت به سمت مازندران ممنوع است.


14:45
کرونا در ایران| ۱۲۵ فوتی جدید در کشور / ۱۱۷ شهرستان در وضعیت قرمز


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت آخرین موارد ابتلا و فوتی ناشی از کروناویروس در ۲۴ ساعت گذشته را اعلام کرد. (بیشتر بخوانید)


14:00
هنوز نمی دانیم در دقیقه چندم بازی کرونا هستیم


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
رییس کمیته اپیدمیولوژی بیماری کرونا با اشاره به پیچیدگی ویروس کرونا و رفتارهای متفاوت در کشورها و حتی استانهای کشور خودمان، گفت: به دلیل همین پیچیدگی ها نمی‌دانیم در دقیقه چندم این بازی و در کدام نیمه هستیم، از نیمه اول گذشته ایم یا خیر.


13:00
دقیقه ۹۰ از کرونا گل خوردیم/ بار سفر نبندید


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
وزیر بهداشت:خواهشم از مردم این است که عادی انگاری نکنند، باروبندیل سفر نبندند و در ایام محرم به گونه ای عزاداری کنند که هم محرمی باشکوه داشته باشیم و هم هیچ عزادار امام حسین تب دار از مجلسی خارج نشود.این ویروس پیچیده،  خطرناک و غیرقابل پیش‌بینی است. کرونا می‌تواند در دقیقه ۹۰ از گوشه‌های زمین به ما گل بزند و زد. آنچه که به ما گل زد، حاصل بی توجهی و عادی انگاری بیماری بود.


12:30
کرونا در جهان| ۲۳ میلیون مبتلا به کرونا در جهان/ افزایش چشمگیر ابتلا در روسیه و مکزیک


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
شمار مبتلایان به کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۲۳ میلیون و ۸۱۱ هزار و ۶۹۳ نفر رسیده و مرگ ۸۱۷ هزار و ۵ نفر نیز در اثر این بیماری تأیید شده است. (بیشتر بخوانید)


11:30
روح الله حسینیان بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی و نماینده مردم تهران در مجلس هشتم و نهم، در پی ابتلا به کرونا درگذشت. (بیشتر بخوانید)


10:50
بهبودیافتگان کرونا کدام مواد غذایی را مصرف کنند؟

 

اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان


10:00
نتیجه آخرین تحقیقات ایرانی ها روی ۷ داروی کرونایی


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
دکتر مصطفی قانعی رئیس کمیته علمی مقابله با کرونا :در حال حاضر هنوز داروهای تاثیر گذار روی کرونا در حال بررسی هستند، به زودی ۳گزارش دارویی به کمیته علمی وارد می شود.هیچ دارویی مرگ بیماران را کاهش نداده است. آخرین نتایج در خصوص داروی «رمدیسیور» نشان داد ۳ و نیم روز مدت بستری را کاهش می‌دهد ولی تاثیری در مرگ و میر ندارد.داروهای دیگری همچون «برم هگزین» نیز مورد بررسی قرار گرفت که نشان داد استفاده از آن برای بیماران کرونایی تاحدی موثر است؛ از این رو این دارو در پروتکل سرپایی گذاشته شد. در واقع کسانی که در مرحله اول بیماری کرونا هستند از این دارو می‌توانند استفاده کنند چون تاثیر آن روی ویروس است.نتایج تحقیقات اولیه نشان داد که دارو اربیدول تاثیری در درمان کرونا نداشته است.


9:00
تمرینات ساده تنفسی برای رفع گرفتگی‌های ریه در بیماران کرونایی

 

دوشنبه سوم شهریور


21:00
تست کرونای وزیر ارتباطات عراق و هیات همراش در اردن مثبت شد/احتمال تعویق سفر کاظمی


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
مقامات اردن امروز(دوشنبه) از ابتلای «ارکان شهاب شیبانی» وزیر ارتباطات عراق به ویروس کرونا در جریان سفر اخیرش به این کشور خبر دادند.به گزارش خبرگزاری عراقی نینا، مقامات اردن اعلام کردند که از این وزیر در هنگام حضور در اردن که در جریان یک سفر رسمی به این کشور رفته بود، تست کرونا گرفته شد.پیش از این فادی الشمری عضو هیئت رئیسه جریان ملی الحکمه عراق از ابتلای وزیر ارتباطات عراق به ویروس کرونا خبر داده بود.


20:00
"چین واکسیناسیون کووید ۱۹ را از ژوئیه شروع کرده است"


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
چین از ۲۲ ژوئیه واکسیناسیون با واکسن‌های کرونای خود که هنوز مراحل آزمایش‌های بالینی آن‌ها به پایان نرسیده را برای برخی گروه‌های در معرض خطر آغاز کرده است.ژنگ ژونگوای‌، رئیس مرکز علمی و فناوری کمیسیون بهداشت ملی چین به تلویزیون دولتی CCTV گفته است، این واکسیناسیون طبق قانون مدیریت واکسن در چین که اجازه استفاده از واکسن‌های تأیید‌نشده برای گروه‌های در معرض خطر را در شرایط فوق‌العاده فراهم می‌کند انجام شده است.به گفته او، این واکسیناسیون برای برخی از جمله، کادر درمان و مقام‌های مرزی استفاده شده است.او همچنین گفت، هیچ‌کدام از واکسینه‌شدگان تا کنون تب نکرده‌اند و عوارض جانبی واکسن نیز در آن‌ها کم بوده است.


18:00
حداکثر تاثیر داروهای گران قیمت برای درمان کرونا تا ۲۰ درصد است


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حداکثر تاثیر داروهای گران قیمتی که مطرح شده و برخی برای بیماران کرونایی در شرایط نامناسب استفاده می‌کنند، کمتر از ۲۰ درصد است و حتی بسیاری از این داروها موثر نبوده و اثر منفی داشتند.


16:00
شروط برگزاری نماز جماعت ظهر عاشورا اعلام شد


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
معاون ستاد اقامه نماز:بر اساس پاسخ وزارت بهداشت یکی از شرایط برگزاری نماز جماعت ظهر عاشورا این است که نماز فقط در فضای باز و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی بلامانع است. استفاده از ماسک توسط نمازگزاران و همه افراد شرکت کننده در مراسم فریضه نماز الزامی است.استفاده از سجاده و مهر شخصی توسط نمازگزاران ضروری است و کنترل تردد و ورود و خروج جهت جلوگیری از تجمعات باید توسط مسئولان برگزاری انجام شود.همچنین سطوح مشترک محل‌های برگزاری قبل و بعد از مراسم توسط مسئولان برگزاری گندزدایی شود.


15:00
دو ردیف آخر هواپیما به دلیل کرونا باید خالی بماند


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
رییس سازمان هواپیمایی: به دلیل پاندومی کرونا دو ردیف آخر هواپیما حین پرواز باید خالی بماند، اگر ایرلاینی از این دستور تخلف کند قطعا با آن برخورد می‌شود.وزیر راه و شهرسازی دستور داد که دو ردیف آخر صندلی هواپیما حین پرواز باید خالی باشد، به دلیل کاهش سفرها، ظرفیت هواپیما به آن حد نمی‌رسد که دو ردیف خالی نباشد ضمن اینکه نظارت سازمان روی انجام این دستور به صورت جدی وجود دارد.
 

14:45
کرونا در ایران| ۱۳۳ فوتی جدید در کشور / تعطیلات تاسوعا و عاشورا، سفر نروید


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت از ۲۲۴۵ ابتلا و ۱۳۳ فوتی جدید کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. (بیشتر بخوانید)
 

13:00
هشدار وزارت بهداشت به مردم برای عادی سازی روابط و رفت و آمد و مسافرت

 
حریرچی : به ملت ایران هشدار می دم در مورد هر گونه عادی سازی روابط و رفت و آمد و مسافرت که عامل انتقال ویروس خواهد بود. احتمال ابتلا به کرونا در فصل های سرد به طور طبیعی بیشتر خواهد شد و ما نگران این موضوع هستیم


12:30
مرگ ۸۱۲ هزار و ۵۲۷ نفر در جهان تا به این لحظه / تعداد مبتلایان در ایالات متحده آمریکا از پنج میلیون و 700 هزار نفر گذشت


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
شمار مبتلایان به کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۲۳ میلیون و ۵۸۶ هزار و ۲۳ نفر رسیده و مرگ ۸۱۲ هزار و ۵۲۷ نفر نیز در اثر این بیماری تأیید شده است. (بیشتر بخوانید)
 

11:30
پیک کرونا و آنفلوانزا را با هم خواهیم داشت


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
وزیر بهداشت گفت: پیش بینی ما این است که در پاییز پیک کرونا و آنفلوانزا را با هم داشته باشیم.


11:00
اطلاعیه دفتر مقام معظم رهبری: مراسم عزاداری در حسینیه امام خمینی به‌صورت عمومی برگزار نمی‌شود


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 

دفتر مقام معظم رهبری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد مراسم عزاداری امسال در حسینیه امام خمینی (ره) به صورت عمومی برگزار نمی‌شود و مشروح برنامه‌های عزاداری در حضور رهبر انقلاب اسلامی از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.
 

10:30

کاهش ۴۰ درصدی ورودی بیمار کرونایی به بیمارستان‌ها/ کودکان زیر ۵ سال ماسک نزنند

 
اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
مسعود مردانی عضو کمیته کشوری مقابله با کرونا:کودکان زیر ۵ سال استثنا هستند و توصیه نمی‌کنیم ماسک برای آن‌‌ها زده شود؛ زیرا ممکن است بند ماسک برای کودک خطر ساز شده و منجر به خفگی او شود.بهترین کار برای کودکان زیر ۵ سال این است که آن‌ها را در معرض تماس دیگران قرار ندهیم.کم شدن آمار کرونا به معنی رد شدن از شرایط اضطرار نیست و دفعه قبل که آمار کرونا کم شد گول خوردیم.در حال حاضر ورودی بیمار کرونایی به بیمارستان‌ها ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده و میزان مرگ و میر هم کم شده است.


9:00

از واقعیت کرونا تا امیدهای واهی


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری: در کشور ما برای مهار کروناویروس نه قوانین سفت و سختی داریم و نه خود مردم چندان رعایت می‌کنند
 تا اوایل ۲۰۲۱ هیچ واکسنی نداریم؛ تنها را نجات، پیشگیری است. 90 درصد بیمارانی که در ICU به زیر دستگاه می‌روند و ۵۰ درصد بیمارانی که کارشان به آی سی یو می‌کشد، فوت می‌کنند. با انتشار هر خبری با محور دارو و واکسن، جاده‌های شمال شلوغ‌ ‌می‌شود! حدود ۸۰ تا  ۹۰ درصد مبتلایان بدون مصرف دارو خوب می‌شوند. تاب و توان کادر درمان با ۶ ماه قبل قابل قیاس نیست. تنها راه نجات فعلی کاهش آمار ابتلا و ورودی‌ بیمارستان‌هاست. خطر از هم‌پاشیدگی ناگهانی سیستم درمانی وجود دارد


یکشنبه دوم شهریور


18:30
چین تأییدیه استفاده از واکسن کرونا در موارد اورژانسی را صادر کرد

 
اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
مسئولان چینی تأییدیه استفاده از واکسن کرونا را در موارد اورژانسی صادر کردند تا مانع از بحران همه‌گیری شوند.


18:00
پلیس عراق تا ۱۳ محرم از ورود عزاداران به کربلا جلوگیری می کند


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
علاء الغانمی، سخنگوی فرماندهی پلیس کربلا:پلیس کربلا از ترس اجتماع های بزرگ در عزاداری ها و با هدف جلوگیری از همه گیری ویروس کرونا اجازه ورود به افراد خارج از استان را نخواهد داد.به همین منظور تا روز ۱۳ محرم همه ورودی های این استان به روی افراد غیر بومی بسته است. از شهروندان عراقی می‌خواهیم تا به منظور حفظ سلامتی خود در مقابل ویروس کرونا پلیس را در اتخاذ این تصمیم درک کنند.


17:30
سعید نمکی : سالم‌ترین لحظات داوطلبان در کنکور گذشت


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بهترین و سالم‌ترین لحظاتی که داوطلبان کنکور گذراندند، لحظاتی بود که در جلسه کنکور حضور داشتند اما اگر تغییراتی حاصل شد با وزارت آموزش و پرورش بررسی می‌کنیم.


15:00
تشکر رهبر معظم انقلاب از رعایت اصول بهداشتی در مجالس عزاداری

14:30
کرونا در ایران| ۱۴۱ فوتی در ۲۴ ساعت گذشته/ شناسایی ۲۱۱۳ بیمار جدید


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت، از فوت ۱۴۱ بیمار کرونا در شبانه روز گذشته در کشور خبر داد و گفت: تاکنون ۲۰ هزار و ۶۴۳ نفر از بیماران بر اثر ابتلاء به کرونا جان باخته‌اند. (بیشتر بخوانید)


13:00
50 درصد فوتی‌های کرونا در تهران


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
خداکرمی عضو شورای شهر تهران: در شش ماه، در کل تهران ۱۰ هزار و ۲۰۰ نفر از شهروندان تهرانی جان خود را به دلیل بیماری کرونا از دست داده‌اند. :در روز جمعه گذشته شاهد جان باختن بچه‌ای ۸ ساله بودیم. از هموطنان می‌خواهیم نسبت به اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و شست‌وشوی دستها براساس پروتکلهای بهداشتی اهمیت بدهند


12:30
بازگشت تماشاگران به استادیوم‌های فوتبال در چین


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
رقابت‌های فوتبال لیگ سراسری چین روز شنبه برای نخستین بار پس از شیوع ویروس کرونا و همه‌گیری بیماری کووید۱۹ شاهد بازگشت تماشاگران به استادیوم‌ها بود.حدود ۲ هزار نفر روز شنبه اجازه یافتند برای تماشای دیدار دو مدعی کسب عنوان قهرمانی این رقابت‌ها یعنی تیم‌های «شانگهای اس‌آی‌پی‌جی» و «بیجینگ گوان» در استادیوم محل برگزاری مسابقه حضور یابند


12:15
ضایت ۹۴ درصدی یک میلیون کنکوری از پروتکل‌های بهداشتی


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سخنگوی سازمان سنجش آموزش:بیش از یک میلیون کنکوری نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی رضایت حدود ۹۴ درصدی داشتند
 

12:00
مواد غذایی مورد نیاز برای سالمندان در دوران کرونا

 

اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان



11:30
ی: ایران در بین سه کشور دنیا از لحاظ آلودگی کادر درمان به کرونا قرار دارد


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران:آمار تطبیقی نشان می دهد ایران، آمریکا و روسیه سه کشوری هستند که از نظر قدر مطلق ابتلا، میزان ابتلای کادر درمان د راین کشورها بالاتر است.فرایند خستگی مزمن تیم پزشکی که یک مسئله غیرقابل اجتناب است، موجب شده سطح دفاعی و ایمنی افراد کاهش پیدا کند.:طبیعتا وقتی افراد خسته تر می شوند و انگیزه‌هایشان کمرنگ می شود از نظر سیستم ایمنی بدن در معرض خطر بیشتری قرار می گیرد


10:30
۹ مسیر پروازی که از کرونا جان سالم به در بردند!


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
با توجه به مذاکرات صورت گرفته بین ایران و کشورهای مختلف برای از سرگیری پروازهای خارجی، ۹ مقصد قطعی وجود دارد که پروازهای مسافری توسط ایرلاین‌های داخلی و خارجی انجام می‌شود و دو مقصد دیگر نیز به زودی به جمع این کشورها اضافه می‌شود. پروازهای خارجی ایران به مقاصدی مانند پاریس، لندن، منچستر، آمستردام، وین، دبی، دوحه، بانکوک و کوآلالامپور انجام می‌شود.


9:45

آغاز توزیع داروی اکتمرای ایرانی برای درمان بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
حیدر محمدی، مدیرکل اداره دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو: ارزانترین اکتمرا یا توسیلیزومب در دنیا ۵۴۰ یورو قیمت دارد و ما در سازمان غذا و دارو اکتمرا ایرانی را یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت گذاری کردیم. توزیع اکتمرای ایرانی از پنج شنبه هفته قبل در بیمارستان‌ها آغاز شده است و توزیع آن در بیمارستان‌ها ادامه دارد.ظرفیت تولید در حال افزایش است و ما تا زمانی که نیاز داخل کشور تامین نشود اجازه صادرات نمی دهیم.
 

9:00
درگذشت روزنامه نگار بوشهری به دلیل کرونا


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 

غلامعلی قاضی زاده روزنامه نگار و مدیرمسئول نشریه چشم انداز جنوب به سبب کرونا درگذشت.
 

8:30
مدیر کل سازمان جهانی بهداشت: قرنطینه راهکاری مناسب در درازمدت نیست

 

شنبه اول شهریور

 

19:00
چه زمانی می‎شود گفت از موج دوم کرونا عبور کردیم؟


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
معاون وزیر بهداشت: الان موارد فوتی ۳۵ درصد کاهش یافته است، این یعنی موج را کنترل کردیم. اگر می‎خواهیم به شرایط نسبتا خوب اردیبهشت برسیم باید موارد فوتی ۸۵ درصد کاهش پیداکند


18:00
سرلشکر باقری: مجاهدت‌های جامعه پزشکی در مبارزه با کرونا جاودانه شد


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی به مناسبت روز پزشک از تلاش‌های جهادی و ایثارگرانه جامعه پزشکی ایران و نیروهای مسلح در خدمت به بیماران کرونایی قدردانی کرد.
 

17:00
تاثیر شیر مادر کرونایی بهبودیافته در پیشگیری از ابتلا به کووید_۱۹/ شیر مادر سرشار از آنتی‌بادی‌های ضد ویروس است


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
محققان هلندی در تحقیقی که اخیرا بر روی شیر مادران کرونایی بهبودیافته انجام دادند دریافتند شیر مادر حاوی آنتی‌بادی‌های است که می‌تواند در درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا موثر باشد.به گفته این محققان، بیماران می‌توانند برای این منظور یک مکعب یخ حاوی شیر مادر را بمکند، این امر سبب می‌شود که آنتی بادی‌ها بتوانند به غشا‌های مخاطی دهان و مجاری هوایی چسبیده و مانع از انتشار بیشتر ویروس کرونا در بدن شوند.طبق گزارش NHS، شیر مایل به زرد (آغوز) که چند روز اول پس از تولد تولید می‌شود علاوه بر ویروس کرونا، می‌تواند سرشار از آنتی بادی‌های ضد ویروس‌های دیگر مانند آبله مرغان باشد. شیر مادر از کودکان تازه متولد شده در برابر عفونت‌های تنفسی محافظت می‌کند. با تغذیه شیر مادر، آنتی بادی‌ها به کودک منتقل می‌شود


15:00
فاصله گذاری اجتماعی در بین الحرمین

 

اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان

 


14:45
کرونا در ایران| ۱۲۶ فوتی جدید / ۷۰۷ نفر بستری شدند


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۰۲۸ مورد جدید کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.
 

14:00
کشف نوع جهش‌یافته‌ای از کرونا که ضعیف‌تر شده‌است

 

اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان

دانشمندان سنگاپوری نوع جهش‌یافته‌ای از ویروس کووید ۱۹ را کشف کرده اند که بر خلاف انتظار ضعیف‌تر شده و عفونت کمتری در بدن ایجاد می کند.در این شاخه جدید SARS-CoV-2 افت اکسیژن خون کمتر است و مبتلایان به افت اکسیژن کمتر نیاز به مراقبتهای ویژه خواهند داشت به این واسطه وامنش سیستم ایمنی بدن به ویروس قدرتمند تر است


13:30

کودکان بالای ۱۲ سال باید قوانین استفاده از ماسک را رعایت کنند


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سازمان جهانی بهداشت روز گذشته (جمعه) توصیه کرده است که کودکان بالای ۱۲ سال باید به منظور مهار همه گیری بیماری کووید-۱۹ همچون بزرگسالان قوانین مربوط به استفاده از ماسک را رعایت کنند
 

12:30
روحانی: دستور به وزیرارتباطات برای محرم/مراقبت نکنیم،موج سوم کرونا می‌آید


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
رئیس‌جمهور گفت: به وزیر ارتباطات می‌گویم مساله پهنای باند و امکان ارتباطی در سراسر کشور در ایام ماه محرم باید به بهترین وجه در اختیار مردم قرار گیرد. (بیشتر بخوانید)


11:30
کرونا در جهان| بیش از ۸۰۳ هزار قربانیِ کرونا در جهان تا امروز / ابتلای روزانه بیش از 4 هزار نفر به کرونا در عراق


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
شمار مبتلایان به کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۲۳ میلیون و ۱۲۰ هزار و ۲۱۶ نفر رسیده و مرگ ۸۰۳ هزار و ۲۰۱ نفر نیز در اثر این بیماری تأیید شده است. (بیشتر بخوانید)


10:30
میزان آسیب‌پذیری ریه‌ افراد مبتلا به کووید-۱۹ پس از بهبودی


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
محققان موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران: با توجه به تحقیقات انجام شده افرادی که به نوع شدید کووید-۱۹ مبتلا می‌شوند و بهبود می‌یابند ممکن است دچار صدمات و عوارض ریوی با شدت متفاوت شوند. پس به همین دلیل ممکن است ریه چنین افرادی آسیب‌پذیرتر باشد.


9:30
اکثر استان‌های کشور از پیک دوم اپیدمی کرونا عبور کرده‌اند


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
رییس کمیته اپیدمیولوژی ستاد ملی مبارزه با کرونا:روند بیماری در کشور هم اکنون یک روند کاهنده است ولی این کاهنده بودن کاملا شکننده بوده و به رفتارهای اجتماعی ما برمی‌گردد


8:30
ابراز امیدواری رئیس سازمان بهداشت جهانی به مهار کرونا در کمتر از دو سال آینده


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
هم زمان با ادامه روند افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در بسیاری از کشورها، تدروس گبریسوس، رئیس سازمان بهداشت جهانی، ابراز امیدواری کرده است که این همه گیری در ظرف کمتر از دو سال پایان یابد.وی گفت که مهار بیماری آنفلوآنزای اسپانیایی سال ۱۹۱۸ میلادی دو سال طول کشید. او افزود که در حال حاضر پیشرفت‌های دنیا در عرصه بهداشتی و فن آوری بشر «را قادر می کند که ویروس کرونا را در دوره زمانی کوتاه تری متوقف کند.»آنفلوآنزای اسپانیایی که به «مادر همه‌گیری‌ها» شهرت دارد طی سال‌های ۱۹۱۸ - ۱۹۲۰ میلادی رخ داد. برآورد می شود که آن همه گیری به مرگ حداکثر ۵۰ میلیون نفر منجر شده باشد.
رئیس سازمان بهداشت جهانی گفته است در دنیای به هم پیوسته کنونی «مسلما ویروس کرونا از شانس بیشتری برای پخش شدن برخوردار است.» اما به گفته وی، «ما در عین حال فن آوری برای متوقف کردن آن را داریم.» دکتر گبریسوس همچنین بر اهمیت «اتحاد ملی» و «همبستگی جهانی» برای مبارزه با این همه گیری تاکید کرد.


8:00
 رقابت در گروه زبان‌های خارجی کنکور سراسری آغاز شد


اخبار مربوط به کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان
 
رقابت داوطلبان در گروه زبان‌های خارجی کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ ساعت ۸ صبح امروز شنبه ۱ شهریور ماه آغاز شد. در گروه زبان‌های خارجی ۱۷۴ هزار و ۴۱۲ داوطلب شامل ۱۱۲ هزار ۱۷۹ شرکت کننده زن و ۲۱۷ هزار و ۲۳۵  داوطلب مرد شرکت کرده اند. امروز آخرین روز برگزاری کنکور است و رقابت در کنکور سراسری با پایان یافتن کنکور زبان‌های خارجی به پایان می‌رسد
نسخه چاپی