پشت پرده اهانت نشریه «شارلی ابدو» فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص)
به گزارش راسخون، دور دوم توهین به ساحت پیامبر مکرم اسلام (ص) و مقدسات اسلامی در اروپا آغازشده است. شارلی ابدو، مجله‌ای با محتوای ضد مذهبی است و به هیچ آیینی احترام نمی‌گذارد، اما در اهانت به اسلام، نه‌تن‌ها به‌عنوان یک نشریه بی‌مایه فرانسوی، بلکه در چارچوب بخشی از پازل بزرگ اسلام‌ستیزی جبهه استکبار عمل می‌کند.

کنار هم گذاشتن نمونه‌های متعدد توهین و تمسخر نسبت به عقاید مسلمانان در آمریکا، انگلیس، فرانسه، دانمارک، هلند و چند کشور اروپایی دیگر، مؤید این ادعاست که چنین اقداماتی، تنها زاییده ذهن چند نویسنده و کشیش بیمار نیست، بلکه جریانی برای توقف و انحراف مسائل بزرگ‌تر است:

پشت پرده اهانت نشریه «شارلی ابدو» فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص)

توهین دوباره نشریه شارلی ابدو به ساحت مقدس پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله بار دیگر پیروان آخرین دین آسمانی را در سرتاسر جهان خشمگین ساخته‌است. این خشم مقدس، قطعاً دامن گیر عوامل و بانیان این اقدام وقیحانه و حامیان آنها خواهد شد. با این حال نکته دیگری که باید مدنظر قرار داد، به رویکرد مقامات و رسانه‌های غربی در قبال این خباثت آشکار بر می‌گردد.
 

دفاع ماکرون از اقدام توهین آمیز مجله شارلی ابدو


پشت پرده اهانت نشریه «شارلی ابدو» فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص)

همزمان با آغاز محاکمه متهمان حمله به دفتر شارلی ابدو، این مجله مجدداً اقدام به چاپ کاریکاتورهای پیامبر اسلام کرده‌است.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، مکرون همچنین کسانی را که می‌خواهند بدون پذیرفتن آزاد بودن کفرگویی و توهین به مقدسات شهروند فرانسه باشند را هم مورد انتقاد قرار داد
.
رئیس‌جمهور فرانسه که در مراسمی برای گرامی‌داشت تاریخ دموکراسی فرانسه حضور داشت بار دیگر از اقدام گستاخانه نشریه «شارلی‌ابدو» در بازنشر تصاویر موهن به ساحت نورانی پیامبر اکرم (ص) دفاع کرد.

مکرون گفت: «شما نمی‌توانید یک بخش از فرانسه را انتخاب کنید. وقتی فرانسه را انتخاب می‌کنید... جمهوری فرانسه اجازه ماجرا‌جویی‌های تبعیض‌آمیز را نخواهد داد.او همچنین گفت: «آزادی در فرانسه، آزادی برای اعتقاد داشتن یا نداشتن را هم شامل می‌شود، اما این را نمی‌توان از آزادی‌ای که حق کفرگویی را هم شامل می‌شود جدا کرد.»

پشت پرده اهانت نشریه «شارلی ابدو» فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص)

نهادهای حقوقی در فرانسه معتقدند که این افراد در همکاری با برادران کواشی (سعید و شریف کواشی) روز هفتم ژانویه سال ۲۰۱۵ به دفتر نشریه شارلی ابدوحمله کرده و ۱۲ نفر از کارکنان این مجله را به هلاکت رساندند. چنانچه رسانه‌های غربی اعلام کرده‌اند، در محاکمه متهمان پرونده حمله خونین به دفتر نشریه شارلی ابدو، ۲۰۰ شهروند فرانسه و از جمله خویشاوندان و بازماندگان حمله تروریستی روز هفتم ژانویه سال ۲۰۱۵ به عنوان شاکی حضور خواهند داشت. در جریان این محاکمه قرار است ۱۵۰ کارشناس و شاهد دربارهٔ این حمله تروریستی اظهار نظر کرده و شهادت بدهند.
 
پشت پرده اهانت نشریه «شارلی ابدو» فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص)


آزادی بیان به سبک فرانسوی ها!


پشت پرده اهانت نشریه «شارلی ابدو» فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص)

ماکرون و دیگر مقامات غربی در حالی از حق آزادی بیان سخن می‌گویند که خود اصلی‌ترین ناقضین حقوق اولیه انسانها در فرانسه هستند! دانش آموزان و کارکنان مدارس فرانسه اجازه استفاده از نشانه‌های مذهبی در مؤسسه‌های آموزشی دولتی را ندارند. به‌علاوه کارمندان دولت هم براساس رویه قضائی این کشور در محیط کار نمی‌توانند از نمادهای مذهبی، به‌ویژه حجاب استفاده کنند. در نوامبر سال ۲۰۱۹ میلادی، نمایندگان سنای فرانسه، قانون دیگری را در راستای محدودسازی مسلمانان تصویب کردند.

پشت پرده اهانت نشریه «شارلی ابدو» فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص)

این لایحه، مادران دارای حجاب را از همراهی فرزندانشان در برخی فعالیت‌های بیرونی مدارس منع می‌کند. به گزارش شبکه تلویزیونی یورونیوز این لایحه توسط گروهی از نمایندگان حزب راست‌گرای جمهوری خواهان که اکثریت را در سنا در اختیار دارند ارائه شد و با ۱۶۳ رای موافق در مقابل ۱۱۴ رای مخالف و ۴۰ رای ممتنع به تصویب رسید. براساس این قانون، مادران دانش آموزان در مدارس دولتی فرانسه تنها در صورتی می‌توانند فرزندان خود را در فعالیت‌های جانبی خارج از موسسات آموزشی همراهی کنند که هیچ گونه نشانه مذهبی از جمله پوشش حجاب به همراه نداشته باشند.
 

آزادی بیان یا آزادی حمله به مسلمانان؟!

خبرگزاری میزان در این خصوص گزارش داده‌است از ابتدای سال ۲۰۲۰ میلادی تا الان، صدها حمله علیه مسلمانان و مساجد آنها در فرانسه صورت گرفته‌است. سازمان اطلاعات داخلی فرانسه (DGSI)خود از اصلی‌ترین حامیان حملات سازماندهی شده علیه مسلمانان محسوب می‌شود. گفتنی است فرانسه با حدود ۶ میلیون مسلمان، بزرگترین جمعیت مسلمان اروپا را درخود جای داده‌است.
 
پشت پرده اهانت نشریه «شارلی ابدو» فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص)

با این حال مقامات فرانسوی سخت‌ترین فشارها را بر مسلمانان اعمال کرده و سرکوب عقاید مسلمانان را نشانه منطق و توهین به عقاید مسلمانان را نماد دموکراسی و آزادی بیان قلمداد می‌کنند! چنانچه خبرگزاری فرانسه گزارش داده‌است، امانوئل ماکرون در واکنش به اقدام اخیر نشریه شارلی ابدو در توهین مجدد به پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله گفته‌است:

وظیفه من به عنوان رئیس‌جمهور ایجاب می‌کند از آزادی عقاید و حق کفرگویی در فرانسه دفاع کنم! وظیفه رئیس‌جمهور این نیست که دربارهٔ تصمیم هیئت تحریریه روزنامه‌ها و نشریات این کشور داوری کند. من یاد مردان و زنانی که در جریان حمله سال ۲۰۱۵ به دفتر مجله شارلی ابدو جان باختند را گرامی می‌دارم!

سؤال اصلی اینجاست که ماکرون، چگونه توهین به یک مذهب را در قالب دفاع از کفرگویی آزاد تلقی کرده و در مقابل، مسلمانان فرانسه را به بدترین نحو ممکن سرکوب می‌کند؟ آیا نشریات فرانسوی آزاد هستند در خصوص دروغین بودن هولوکاست، نقش پشت پرده لابی‌های صهیونیستی در پارلمان و دولت فرانسه، نقش فرانسه در کشتار میلیونها انسان در دوران استعمار و پسا استعمار، حمایت غیر مستقیم فرانسوی‌ها از داعش در سوریه و عراق و دیگر جنایات پاریس در جهان دست به انتشار مقاله، یادداشت و کاریکاتور بزنند؟
 
پشت پرده اهانت نشریه «شارلی ابدو» فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص)

آیا آن زمان نیز ماکرون به صورت وقیحانه پشت تریبون قرار می‌گیرد و از آزادی بیان منتقدین سیاست خارجی و داخلی خونین فرانسوی‌ها دفاعمی‌کند؟

آیا ماکرون فراموش کرده‌است که هزاران تن از جلیقه زردها از سال ۲۰۱۸ میلادی تا الان، به دلیل انتقاد از سیاست‌های اقتصادی کاخ الیزه و مخالفت با مبانی تفکر سرمایه‌داری در فرانسه، مورد ضرب و شتم پلیس قرار گرفته و حتی برخی از آنها کشته یا قطع عضو شده‌اند؟!

در چنین شرایطی سخن گفتن از آزادی بیان و دموکراسی از سوی سیاستمداران غربی چیزی جز توهین و تمسخر آزادی محسوب نمی‌شود!
 

آدرس غلط رسانه‌های غربی

شبکه دویچه وله نیز همگام با دیگر رسانه‌های غربی، سعی دارد در عین دفاع از توهین نشریه شارلی ابدو به مسلمانان، حمله به دفتر این نشریه و به هلاکت رسیدن خبرنگاران و کارکنان آن را نمادی از تروریسم افراطی تلقی کند!
 
پشت پرده اهانت نشریه «شارلی ابدو» فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص)

دویچه وله در این خصوص می‌نویسد:
حادثه حمله به نشریه شارلی ابدو (در سال ۲۰۱۵ میلادی) آغازگر یک سری عملیات تروریستی در فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی بود، عملیاتی که توسط اسلام‌گرایان افراطی برنامه‌ریزی و اجرا شدند، موجی از خشم و تنفر جهانی را برانگیختند و به تقویت راست‌گرایان افراطی در کشورهای غربی کمک کردند.

این آدرس نادرست در حالی به صورت هدفمند از سوی رسانه‌های غربی مخابره می‌شود که تقویت جریان راست افراطی توسطدستگاه‌های امنیتی در غرب بر همگان اثبات شده‌است! اکثریت قریب به اتفاق تحلیلگران مسائل امنیتی در جهان معتقدند که رشد سریع جریان‌های فاشیستی و نئونازیستی و ملی گرایان افراطی در کشورهای غربی (از جمله فرانسه)، بدون حمایت پشت پرده دستگاه‌های امنیتی این کشور امکان‌پذیر نبوده‌است. فراتر از آن، حمایت فرانسوی‌ها از تأسیس گروه تروریستی داعش و دیگر گروه‌های تروریستی و تکفیری در غرب آسیا (در همکاری مستقیم با آمریکا، رژیم صهیونیستی و رژیم سعودی) بر همگان محرز است.

به عبارت بهتر، برائت رسانه‌های غربی از دو جریان تروریسم تکفیری و ملی‌گرای افراطی نوعی نمایش وقیحانه و دروغین است که البته افکار عمومی دنیا نباید تسلیم آن شوند.

پشت پرده اهانت نشریه «شارلی ابدو» فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص)



پشت پرده توهین مجله «شارلی ابدو» به پیامبر اسلام (ص)


پشت پرده اهانت نشریه «شارلی ابدو» فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص)

نادر طالب‌زاده، در مصاحبه با برنامه «رویداد» گفت: خبرنگاری از آقای مکرون رئیس‌جمهور فرانسه در مورد توهین این مجله فرانسوی به پیامبر اسلام پرسیده که او گفته این اقدام را در چارچوب آزادی بیان می‌دانیم و نمی‌توانیم محدودیتی در این زمینه ایجاد کنیم، در واکنش به این اظهارات مکرون، خبرنگار سؤال‌کننده خطاب به وی گفته پس چرا انتقاد از هولوکاست در فرانسه جرم است و دانشمندانی چون رژه گارودی به خاطر این موضوع جریمه شدن و به زندان محکوم شدند که مکرون در برابر این موضوع سکوت کرد و پاسخی نداشت که به خبرنگار سؤال‌کننده بدهد.

طالب زاده با بیان اینکه در پشت این اتفاقات انگیزه سیاسی وجود دارد، خاطرنشان کرد: پیش از این اهانت به مقدسات به این اندازه در غرب نبود، در زمانی سلمان رشدی اقدام به توهین به پیامبر اسلام کرد که این موضوع با واکنش کشورهای اسلامی روبه‌رو شد و کشورهای غربی فهمیدند که نباید به ساحت پیامبر اسلام توهین کنند ولی بعد از مدتی دوباره نشریات غربی اقدام به تکرار توهین‌های خود کردند.
 
پشت پرده اهانت نشریه «شارلی ابدو» فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص)

وی با بیان اینکه واکنش کشورها و امت‌های اسلامی در این زمینه بازدارنده است، اظهار کرد: کشورهای غربی از توسعه جریان مقاومت در منطقه احساس خطر می‌کنند.
 

صهیونیست‌ها در پشت پرده حوادث فرانسه حضور دارند


پشت پرده اهانت نشریه «شارلی ابدو» فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص)

گروه سیاسی: سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس درباره ریشه‌های اصلی حوادث اخیر فرانسه از اقدام تروریستی تا توهین به پیامبر(ص) گفت: ریشه‌های اصلی این اتفاق و دست‌های اصلی پشت پرده در اسرائیل است تا فضایی شبیه به بعد از ۱۱ سپتامبر برای افزایش فشار، هجمه و کشتار مسلمانان ایجاد شود.

محمدعلی اسفنانی، سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره ریشه‌ها و اهداف اصلی توهین به پیامبر(ص) از سوی نشریه شارلی ابدو با وجود محکومیت اقدام تروریستی در دفتر این نشریه از سوی مسلمانان جهان گفت: معتقدم به هیچ عنوان نباید به این موضوع ساده نگاه کرد و حتی ابعاد این قضیه فراتر از مسئولان سیاسی امنیتی فرانسه است و فکر می‌کنم ریشه‌های اصلی این اتفاق و دست‌های اصلی پشت پرده در اسرائیل است.

پشت پرده اهانت نشریه «شارلی ابدو» فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص)

وی افزود: حتی هیچ بعید نیست غرب بخواهد از این داستان یک ۱۱ سپتامبر دیگری بسازند و هجمه عظیمی علیه مسلمانان به وجود بیاورند.

به احتمال خیلی زیاد کشته شدن یکی دو نفر یهودی در حوادث اخیر فرانسه دسیسه‌ طراحی شده از سوی خود صهیونیست‌هاست تا اولا از مهاجرت معکوسی که اخیرا از اسرائیل به فرانسه افزایش یافته بود جلوگیری کنند ثانیا خود این عملیات تروریستی در دفتر نشریه شارلی ابدو و اتفاقات غیر معقول بعد از این حادثه بیش از پیش نقش صهیونیست‌ها در وقوع این اتفاق را نمایان می‌سازد. 

اسفنانی اظهار کرد: بعد از این حادثه تروریستی شاهد بودیم یک راهپیمایی در پاریس راه می‌اندازند که سران حدود ۴۰ کشور در آن راهپیمایی حضور می‌یابند و یکی از سردمداران آنها نتانیاهو است؛ کسی که به کودک‌کشی و نسل‌کشی شهره آفاق شده است ولی در آنجا در نقش سردمدار مبارزه با تروریسم ظاهر می‌شود.
سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس ادامه داد: از طرفی نخست وزیر انگلیس نیز در یک اظهارنظر غیر منطقی و غیر متعارف می‌گوید مردم اجازه دارند به ادیان و اعتقادات توهین کنند و آن را مورد تمسخر قرار دهند.
 
چگونه می‌توان باور کرد مجموعه اتفاقات فرانسه اتفاقی باشد؟
وی ابراز کرد: همچنین مشاهده کردیم که این نشریه بعد از وقوع آن اتفاق، در اولین روزی که منتشر می‌شود مجددا کاریکاتور موهن پیامبر(ص) را چاپ می‌کند و در حالی که تیراژ آن در روزهای قبل ۵۰ تا ۶۰ هزار نسخه بوده است اما این نسخه را در تیراژ میلیونی که به حدود ۷ میلیون هم رسید به فروش رساند.

اسفنانی تأکید کرد: حال با این اوصاف چگونه می‌توان باور کرد که مجموعه این حوادث یک اقدام اتفاقی بوده باشد و دو نفر براساس غیرت دینی به ترور افراد توهین ‌کننده به پیامبر(ص) دست زده باشند؟

وی با بیان اینکه قطعا و یقینا تمام این حوادث طراحی شده است، گفت: در پس این قضایا، دستی در پشت پرده برای گسترش اسلام‌ستیزی وجود دارد تا فضایی شبیه به بعد از ۱۱ سپتامبر برای افزایش فشار و هجمه و کشتار مسلمانان ایجاد شود.
 
پشت پرده اهانت نشریه «شارلی ابدو» فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص)

مسلمانان مراقب باشند در دام تحریک‌آفرینی صهیونیست‌ها نیفتند
اسفنانی درباره چگونگی واکنش مسلمانان به مجموعه این اتفاقات که هم اعتراض‌آمیز باشد و هم اینکه در پازل طراحی شده از سوی دشمنان نباشد، گفت: ما هیچ شکی نداریم و همه انسان‌های منصف چه دیندار و چه بی‌دین نیز به این مسئله اذعان دارند که دین اسلام، دین رحمت، عطوفت و مهربانی است و پیامبر اسلام(ص) به عنوان منادی رحمت و مهربانی در دنیا مطرح است.


منبع:
1.پایگاه خبری پیام آفتاب / ​توهین دوباره نشریه هتاک فرانسوی به مسلمانان
2.خبرکزاری بین المللی قرآن / صهیونیست‌ها در پشت پرده حوادث فرانسه حضور دارند/ غرب به دنبال ایجاد ۱۱ سپتامبر جدید
3.باشگاه خبرنگاران جوان / علت اهانت به پیامبر اسلام (ص) چیست؟
4.دنیای اقتصاد/ واکنش مکرون به کاریکاتور موهن شارلی ابدو
5.جهان نیوز / پشت پرده توهین مجله «شارلی ابدو» به پیامبر
6.توییتر / واکنش کاربران
نسخه چاپی