علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت می‌شود؟
به گزارش راسخون؛ در ۲۲ اردیبهشت ماه سال جاری بود که رضا رحمانی از راس وزارت صمت کنار گذاشته و حسین مدرس خیابانی به عنوان سرپرست این وزارتخانه معرفی شد. وی در ۲۴ ساعت، دو معاون و یک مدیر کل وزارت صمت را برکنار کرد و در نهایت خودش نیز در ۲۲ مرداد ماه سال جاری از مجلس رای اعتماد نگرفت تا جعفر سرقینی سرپرست جدید انتخاب شود. 

مدرس خیابانی بعد از قبول سرپرستی وزارت صمت، تغییراتی را در سطح مدیریتی این وزارتخانه انجام داد و بسیاری از معاونان این وزارتخانه کنار گذاشته شدند؛ برای نمونه ظرف ۲۴ ساعت مدرس خیابانی دو معاون و یک مدیرکل وزارت صمت را برکنار کرد.

وی در ۲۲ مرداد ماه سال جاری برای اخذ رای اعتماد جهت تکیه زدن به کرسی وزارت صمت به عنوان وزیر به مجلس معرفی شد. در نهایت، بعد از اظهارات مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی، رأی‌گیری آغاز شد و مدرس خیابانی با ۱۰۴ رای موافق، ۱۴۰ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع  از مجموع ۲۵۴ به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت انتخاب نشد.

سه روز پس از عدم انتخاب مدرس خیابانی به عنوان وزیر صمت، رئیس جمهور روحانی طی حکمی «جعفر سرقینی» را به عنوان سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت منصوب کرد.

به هر صورت در سال جاری به صندلی وزارتخانه صمت سه فرد با سه دیدگاه متفاوت تکیه زده اند. وزارتخانه‌ای که یکی از مهمترین وزارتخانه‌ها در موضوع ثبات بخشی به بازار‌ها به خصوص بازار خودرو است. 

حالا پرسش از دولت و مجلس این است، وزارتخانه‌ای که در سال جاری سه فرد متفاوت با دیدگاه‌های مختلف را در راس هدایت خود دیده و به نوعی، یکی از بی ثبات‌ترین وزارتخانه‌های بوده است، چگونه می‌خواهد اوضاع بی ثبات بازار‌ها را به ثبات برساند؟


گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت صمت مشخص شد


علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت می‌شود؟

محمدرضا رضایی کوچی نماینده مردم جهرم و رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره معرفی وزیر پیشنهادی دولت به مجلس گفت: احتمالا رئیس‌جمهور روز سه‌شنبه 1 مهر، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت را به مجلس معرفی خواهد کرد.

وی بیان داشت: طبق شنیده‌های بنده، رئیس‌جمهور قرار است آقای علیرضا رزم حسینی استاندار فعلی خراسان رضوی را به‌عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی کند.


رزم حسینی کیست؟


علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت می‌شود؟

رزم حسینی متولد ۱۳۴۰ در کرمان و از رزمندگان دفاع مقدس و دارای سابقه خدمت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. وی در مقطعی از دفاع مقدس قائم‌مقام قاسم سلیمانی، فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله بوده است.

جانباز شدن وی در عملیات خیبر و دریافت نشان فتح از دست رهبر انقلاب و حضور به عنوان یکی از بنیان‌گذاران بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس و ریاست این بنیاد در سال ۱۳۶۸ از جمله سوابق رزم‌حسینی در سپاه پاسداران است.

ریاست ستاد فرماندهی سپاه هفتم صاحب الزمان (عج) که لشکر ثارالله و سپاه استان کرمان را اداره کرده، آخرین مسوولیت رزم حسینی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

او پس از خروج از سپاه به فعالیت اقتصادی روی آورد. وی که مدرک کار‌شناسی علوم اقتصادی و بازرگانی خود را از دانشگاه شهید باهنر کرمان گرفته عضویت در هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه استان کرمان، مدیر عاملی و ریاست هیات مدیره مجتمع صنعتی کرمان و مدیر عاملی شرکت ماشین آلات راهسازی کرمان را تجربه کرده است.

مشاور بازرگانی بنیاد مستضعفان و جانبازان، ریاست هیأت مدیره شرکت صنایع فلزی آلیاژکاران دوهزار، مدیر عاملی شرکت ماشین آلات راهسازی کاترپیلار در ایران و نایب رییسی انجمن تولید کنندگان و وارد کنندگان ماشین آلات ساختمانی و معدنی کشور از دیگر سوابق اقتصادی استاندار کرمان است.

رزم حسینی پیش از اینکه استاندار کرمان شود به دلیل فعالیت‌های اقتصادی که داشت سفرهای زیادی به کانادا داشته و در طول دوران استانداری‌اش هم قید سفر به کانادا را نزده. با این حال آنطور که شنیده می‌شود اگرچه دختر او دو تابعیتی است اما خودش دوتابعیتی نیست. هر چند در این میان،  همچنان این خواسته از وزارت کشور وجود دارد تا در این زمینه صراحتاَ شفاف‌سازی کند.


منبع:
1. تسنیم/ گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت صمت مشخص شد
2. دیده بان ایران/ رزم حسینی چگونه از کرمان به کانادا و از کانادا به خراسان رسید؟
3. تابناک/ صمت بدون وزیر به کدام سمت می‌رود؟ / ساماندهی قیمت خودرو با وزارتخانه‌ای که وزیر ندارد؛ آیا امکان پذیر است؟
نسخه چاپی