آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
به گزارش راسخون؛ با گذشت بیش از 9 ماه، همچنان روند انتشار ویروس ادامه یافته و اخبار مهمی از آن در رسانه‌های مختلف جهان منتشر می‌شود. در این میان برخی کشورها اقداماتی در زمینه تولید داروی و حتی واکسن کرونا انجام داده اند که هنوز متاسفانه به نتیجه قطعی در این باره نرسیده اند. از همان ماه های ابتدایی ورود کرونا به ایران سایت اطلاع رسانی راسخون در تلاش بوده است تا تازه ترین خبرهای مربوط به کرونا در ایران و همچنین جهان را هر روز در مجله خبری راسخون بروزرسانی کند. در این خبر نیز بر آنیم آنچه که در مهر ماه سال 99 در خصوص کرونا در ایران و جهان، در رسانه های دیگر خبررسانی می شود، بروز کنیم.
 
اخبار مربوط به کرونا در شهریور ماه را در اینجا مشاهده کنید
اخبار مربوط به کرونا در مرداد ماه را در 
اینجا مشاهده کنید
اخبار مربوط به کرونا در تیر ماه را در 
اینجا مشاهده کنید
اخبار مربوط به کرونا در خرداد ماه را در 
اینجا مشاهده کنید
اخبار مربوط به کرونا در اردیبهشت ماه را در 
اینجا مشاهده کنید
اخبار مربوط به کرونا در فروردین ماه را در 
اینجا مشاهده کنید
اخبار مربوط به کرونا در اسفند ماه را در 
اینجا مشاهده کنید

در حال بروزرسانی

چهارشنبه سی ام مهرماه


14:30
رکورد شکنی دوباره کرونا با شناسایی ۵۶۱۶ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز 30 مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 5 هزار و 616 بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به 545 هزار و 286 نفر رسیدمتاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، 312 بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 31 هزار و 346 نفر رسید.:4861 نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند. استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند
 

13:00
ماسک، حجم ابر ذرات کرونا را ۲۳ برابر کوچک‌تر می‌کند

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
روزنامه دیلی میل بر مبنای تحقیق یک موسسه فناوری در هند:نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد داشتن ماسک بر صورت باعث می‌شود حجم ابرهای حاوی ذرات عفونی ویروس کرونا که بر اثر سرفه کردن ایجاد می‌شوند تا ۲۳ برابر کوچک‌تر شود و در نتیجه خطر انتقال عفونت کاهش یابد.داشتن یک ماسک جراحی بر صورت در مقایسه با نداشتن ماسک، حجم ابرهای منتشر شده بر اثر سرفه کردن را هفت برابر و ماسک ان۹۵ این حجم را ۲۳ برابر کاهش می دهد.استفاده از ماسک صورت و دستمال کاغذی و سرفه در آرنج فرد از روش هایی هستند که می توانند فاصله ابرهای ذرات ویروس کرونا را که بر اثر سرفه کردن ایجاد می شوند، کاهش دهند.
 

11:00

وزیر بهداشت :تخت خالی داریم/ به مردم سیگنال مایوس کننده ندهید


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
وظیفه داریم که همه بیماران را فارغ از هر دلیل و علتی پذیرش و به آنها خدمت رسانی کنیم.خوشبختانه در تمام کشور کادر بهداشتی و درمانی برغم همه مشکلات مثل کوه ایستاده اند و دارند تخت خاص بیماران کرونا اضافه می کنند. اگر لازم باشد از بخش های غیر کرونا، باز هم به بخش کووید۱۹ اضافه می کنیم.مگر کسی که چاقو خورده، دعوا کرده، رانندگی ناجور کرده، خودرو او واژگون شده را پذیرش نمی کنیم؟ همیشه می گویم و تکرار میکنم بنده وزیر بهداشتِ همه ملت ایران اعم از شیعه، اهل تسنن، زرتشتی، مسیحی، کلیمی، لامذهب، اصولگرا، اصلاح طلب و حتی زندانی محکوم به اعدام هستم.
 

10:30

حسین روحانی به عنوان اولین ایرانی واکسن کرونا را تست خواهد کرد


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
طبق تصمیم مسولان فدراسیون روسیه و مسولان عالی رتبه این کشور حسین روحانی سرمربی تیم ملی کاراته روسیه به همراه دیگر مربیان و اعضاء تیم ملی این کشور ۵ روز آینده واکسن کرونا را تست خواهند کرد.با این حساب روحانی اولین ایرانی ورزشکار خواهد بود که واکسن کرونا را تست خواهد کرد.
 

10:00
داروهای معروف کرونا چقدر اثرگذارند؟

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
عضو انجمن علمی داروسازان ایران:کل داروهای موجود، فقط درمان علامتی محسوب می‌شوند و تا امروز دارویی که بتواند به صورت اختصاصی ویروس کووید-۱۹ را از بین ببرد، نداریم. مصرف آنتی بیوتیک‌ها هیچ ضرورتی ندارند و کمکی به مقابله با ویروس نمی‌کنند.در بیماران سرپایی داروی گوارشی فاموتیدین علائم بیماری کرونا را کاهش داده و تاییدیه وزارت بهداشت هم روی آن وجود دارد.داروی رمدسیویر فقط در بیمارستان و به شرط تجویز پزشک مجاز است.در زمان قرنطینه خانگی نیازی به دارو درمانی نیست.


9:30
کدام تست کرونا مطمئن تر است


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
قابل اعتمادترین تستی که در حال حاضر برای تشخیص کرونا مورد استفاده قرار می گیرد، تست PCR است که نتیجه مثبت آن به معنی وجود ویروس است، اما نتیجه منفی آن ممکن است ۴۰ درصد خطا داشته باشد.نام تست سرولوژی و یا آنتی بادی نیز این روزها زیاد به گوش می خورد، این تست برای مطالعات جمعیتی مناسب است و تنها مشخص می کند که کسی قبلا کرونا گرفته یا خیر و آنتی بادی در بدن فرد موجود هست یا نه.این تست تا ۳۰ درصد نیز احتمال خطا دارد و اگر شک دارید که در حال حاضر مبتلا به کرونا هستید یا خیر، این تست به کارتان نمی آید.سی‌تی اسکن ریه نیز برای تشخیص اولیه کرونا و بدون تجویز پزشک خطرناک است و ممکن است تا ۴۵ درصد نیز خطا داشته باشد. این تست، فقط وقتی احتمال درگیری زیاد ریه است، باید انجام شود.اگر با فرد مبتلا به کرونا تماس داشتید، فردای آن روز اقدام به تست نکنید، زیرا خطای تست روز اول بسیار زیاد است، بنابر این باید به مدت یک هفته صبر کرده و بعد نسبت به انجام تست اقدام کنید، اما در این مدت باید ارتباط خود با دیگران را به حداقل برسانید.
 

9:00
طرح جنجالی بریتانیا برای ساخت واکسن؛ وقتی افراد عامدانه به کرونا مبتلا می‌شوند


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
محققان بریتانایی در حال آماده‌سازی طرحی هستند که در آن داوطلبان جوان به صورت عامدانه به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند تا در خصوص اثر واکسن کرونا مورد آزمایش و تحقیق قرار گیرند.اجرای این طرح بحث برانگیز مخالفت‌های بسیاری را با خود به همراه داشته و بسیاری آن‌را یک «بی‌اخلاقی» توصیف کرده‌اند چرا که افراد سالم را به این بیماری مبتلا می‌کند
 

8:30
مشکل تهران در بستری بیماران کرونا / تصمیم‌گیری برای بیمارستان‌های صحرایی؛ بزودی


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
معاون برنامه‌ریزی و نظارت ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در تهران:اگر روند ابتلا به کرونا به همین روال ادامه داشته باشد، مطمئنا تهران با مشکل جدی در زمینه بستری بیماران جدید مواجه می‌شود. استفاده از ظرفیت بیمارستان‌های صحرایی هنوز در دستور کار ستاد قرار نگرفته ولی در صورت نیاز و بحرانی شدن شرایط از ظرفیت این بیمارستان‌ها نیز استفاده می‌شود.

سه شنبه بیست و نهم مهرماه

21:00
کجای دنیا وزیر بهداشتش التماس می‌کند؟!

 

وزیر بهداشت:ایهاالناس بدانید که من به تنهایی نمی‌توانم اپیدمی جمع بکنم. اگر روزی شکستی را به پای ما بنویسند دهانم را باز می‌کنم و مقصران را خواهم گفت تا خون شهید سلامت پایمال نشود. چند ماه است التماس می‌کنیم اما نمی‌دانم چه کسی باید مشکل‌های رعایت پروتکل‌ها را حل کند.کجای دنیا وزیر بهداشتش التماس می‌کند؟! آنجا وزیر نامه می‌زند و همه مکلف به اجرا هستند. اینجا وزیر بهداشت زانو می‌زند و تمنا می‌کند اما کسی گوش نمی‌کند. این‌طور که نمی‌شود اپیدمی جمع کرد.


20:00
رکورد شکنی کرونا در جهان / دولت‌های اروپایی سیاست‌های محدود‌کننده را تشدید کرده‌اند


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
افزایش آمار ابتلا به کرونا دولت‌های جهان را به‌شدت نگران کرده است. حتی آلمان، کشوری که کمترین میزان آمار مرگ‌ومیر را در میان کشورهای اروپایی داشته حالا با افزایش سریع آمار مبتلایان جدید مواجه است. آمار مبتلایان به کرونا در جهان صبح دیروز از مرز ۴۰ میلیون نفر عبور کرد و بسیاری از کشورهای جهان حتی آن دسته که سیاست‌های سختگیرانه‌ای را برای کنترل کووید-۱۹ اجرا و پیش‌بینی کرده بودند با پیک جدید شیوع کرونا مواجه شده‌اند.آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در روزهای اخیر بار دیگر از مردم خواست همانند بهار یک همکاری جمعی برای کاهش سرعت انتقال کرونا داشته باشند
 

19:00
مینو محرز:مقاومت ستاد کرونا در برابر تعطیلی سیاسی است نه علمی

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
 اینکه چرا ستاد مقابله با کرونا تعطیل نمی کند یا مهار را جدی نمی گیرد، برای من هم سوال است.بر اساس علم پزشکی باید تعطیلی انجام گیرد.تعطیل نکردن ها به نظر سیاسی است نه بر اساس علم پزشکی.


18:00
ورود دیوان محاسبات به نحوه هزینه‌کرد یک میلیارد یورو مقابله با کرونا


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
بذرپاش، رئیس دیوان محاسبات: براساس آخرین اطلاعات از یک میلیارد یورو پول برداشت شده از صندوق توسعه ملی برای مقابله با کرونا، حدود ۴۳۰ میلیون یورو به مراکز درمانی و دانشگاه های سراسر کشور تخصیص داده شده است.البته براساس مصوبه ستاد کرونا نباید عملیات نظارت دیوان محاسبات و سازمان بازرسی بر نحوه هزینه کرد این برداشت به دلیل تسهیل عملیاتی انجام شود اما ما از دوستان خواستیم که این کار انجام شود زیرا این منابع در محل مقابله با کرونا صرف می‌شود و نیازی به استثنا کردن نیست‌. یک میلیارد یورو باید در محل خود یعنی پرداخت به پرستاران، کادر زحمتکش درمان، تامین تجهیزات و تامین اقلام مورد نیاز برای مقابله با کرونا هزینه شود و مسلما نظارت ما از این حیث خواهد بود.ما بر اساس نظارت ها مراقب هستیم تا این مبلغ به طور مثال صرف خرید ساختمان نشود اما تجهیز یک ساختمان یا سوله برای بستری کردن بیماران کرونایی مشکلی ندارد بنابراین دیوان محاسبات به عنوان رئیس هیئت نظارت بر صندوق توسعه ملی به این موضوع ورود کرده و این منابع و ثروت ملی باید در جای خودش هزینه شود.
 

17:00
به‌حرف وزیر گوش نمی‌دهند/به سیاهچاله‌ای می‌افتیم که درآمدن از آن دشوار است


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان

ستاد ملی کرونا بگوید، چند نفر را جریمه کردید و چه تعداد از جاده ها را بستید؟در ابتدای اپیدمی اعلام کردم که آتشی بر نیستان این کشور خواهد افتاد که دامن تک تک خانواده‌ها را خواهد گرفت. روزی که خستگی و بی توجهی به حریم همکاران من شدت پیدا کرد، به خیابان نمی‌آیند بلکه می روند در خانه می‌نشینند.بعد از مدتی پرسنل من هم می‌بُرند و می‌روند و آن روز، روز سختی است. می خواهم واقعیتها را بگویم. در ستاد ملی تقاضا کردیم که هر کس که ماسک نزد، جریمه کنید، اما بروید آمار را دربیاورید که چند نفر را جریمه کردند. گفتیم جاده ببندید، چندتا را بستند؟ اینطور نمی‌شود اپیدمی جمع کرد. اگر این بال شکسته ما را ترمیم نکنند، اپیدمی در این مملکت جمع نمی‌شود و ما ته رودخانه باید جنازه جمع کنیم.


16:00
شیب تند کرونا در کرمانشاه


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
دکتر لاری، سخنگوی وزارت بهداشت:فراگیری کرونا در استان کرمانشاه با شیب تندی ادامه دارد و به اوج خود رسیده است.کمترین میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در این استان در نانوایی ها گزارش شده است.
 

14:45

ابتلای بیش از 5000 نفر به کرونا در 24 ساعت گذشته


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز 29 مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 5 هزار و 39 بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به 539 هزار و 670 نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، 322 بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 31 هزار و 34 نفر رسید. 4810 نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند. استانهای هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.
 

14:30

واکسن ایرانی کرونا از آبان ماه وارد مرحله انسانی می شود

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
وزیر بهداشت: واکسن ایرانی کرونا مراحل آزمایش حیوانی را رد کرده و از اواسط آبان ماه امسال وارد مرحله آزمایش انسانی می‌شود. وی ادامه داد: اگر بیماری دچار تغییرات بنیادین و دگرگونی نشود، ما در رابطه با ساخت واکسن شیوه‌های خوبی را پیش برده ایم و به سازمان جهانی بهداشت هم این موارد را اعلام کرده ایم


14:00
ماندگاری ویروس کرونا روی پوست پنج برابر ویروس آنفلوآنزا است


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
محققان ژاپنی دریافتند ویروس کرونا می‌تواند ۹ ساعت روی پوست انسان به صورت فعال باقی بماند و این ویژگی موجب افزایش خطر انتقال آن از طریق تماس با فرد آلوده می‌شود، این درحالی است که ویروس آنفلوآنزا ۱.۸ ساعت روی پوست فعال می‌ماند.در این تحقیقات که با آزمایش روی نمونه پوست افراد آلوده به ویروس، پس از گذشت یک روز از مرگ آنها انجام گرفت، مشخص شد ویروس های کرونا و آنفلوآنزا تنها ۱۵ ثانیه پس از برخورد با اتانول موجود در محلول‌های ضدعفونی کننده، غیرفعال می‌شوند.همچنین شست و شوی دست‌ها با صابون موجب از بین رفتن این ویروس ها می‌شود.


13:15

باید سه هفته محدودیت‌های شدید کرونایی اعمال شود


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
 سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت: در شرایط جنگی حاد هستیم و باید سه هفته محدودیت های شدید کرونایی اعمال شود.وزارتخانه‌ها باید جلسات غیر ضروری را تعطیل کنند مشاهده می‌شود جلسات شلوغ دولتی‌ها بدآموزی دارد و خودش باعث انتقال کرونا است.آمار قطعی مرگ و میر کرونا در شهر تهران روزانه بین ۴۰ تا ۵۵ نفر است.
 

12:50

چند هزار پرستار کرونا گرفتند؟

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
معاون سازمان نظام پرستاری: تاکنون بیش از ۳۱ هزار نفر آنها به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده اند، حدود ۲۶ هزار نفر آنها درمان شدند اما از این تعداد ۵۴ نفر تاکنون جان باخته اند و البته اکنون حدود ۵ تا ۶ هزار پرستار به علت ابتلا به بیماری کووید۱۹ در مرخصی استعلاجی هستند
 

12:20

یک مادر و فرزند با تدابیر پیشگیری از ابتلا به کرونا در صف رای زودهنگام در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در شهر "لوییزیانا" در ایالت "نیو اورلئان" آمریکا

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 

12:00

در دوران کرونا از دهان شویه استفاده کنید


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
محققان کالج ایالتی پزشکی پن ( دانشگاه پنسیلوانیا ایالات متحده) در پژوهش‌های اخیر خود دریافتند، شستشوی بینی و دهان با موادی مانند دهان‌شویه می‌تواند ویروس‌ کرونا را غیرفعال کند.پژوهش دانشمندان نشان می‌دهد، بیشتر این محصولات در کمتر از دو دقیقه ذرات ویروس را به‌طور موثر از بین می‌برند.محققان امیدوارند که با استفاده از این محصولات احتمال ابتلا به کووید ۱۹ از طریق افراد مبتلابه دیگران نیز کاهش یابد
 

11:30

نمکی: کرونا یکی از پیچیده‌ترین موجوداتی است که تا به حال دیده‌ام

 

وزیر بهداشت در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا:یکی از اضطراب‌های من این است که خدایی ناکرده به سیاه چاله‌ای بیوفتیم که خروج از آن بسیار دشوار است.در اوایل بهمن ماه یعنی زمان آشنایی با ویروس کرونا میدانستم که این ترکیب نامیمون یکی از پیچیده ترین موجودات است. این موجود با تمام موجوداتی که تا به امروز مطالعه کردم متفاوت است.
 

11:00

ساخت اولین نمونه نسل سوم واکسن کرونا در کشور


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
محققان یک شرکت دانش بنیان در دانشگاه علوم پزشکی تهران موفق به ساخت نمونه اولیه واکسن نوترکیب کرونا شدند. یکی از شرکت‌های دانش بنیان به دانش فنی ساخت واکسن نسل سوم کرونا مبتنی بر ویروس مهندسی شده سرخک دست یافت.این واکسن در مرحله آزمایش‌های حیوانی است که پس از اخذ مجوزها وارد فاز انسانی و تولید انبوه خواهد شد.این شرکت با همکاری یکی از شرکت‌های وابسته به هلدینگ ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به این دانش فنی رسیده‌اند.
 

10:30

اگر امار مرگ و میر تا چند وقت دیگر دو برابر شد کسی تعجب نکند!

 
 

10:00

چه کسانی نباید ماسک بزنند؟

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
رئیس مرکز تحقیقات آسم و آلرژی: استفاده از ماسک فقط برای کودکان کمتر از دو سال و بیمارانی که اختلال تنفسی شدید دارند، توصیه نمی شود. افرادی که اختلالات تنفسی حاد در زمینه آسم، بیماری مزمن تنفسی یا بیماری‌های قلبی ریوی شدید دارند، نباید ماسک بزنند. افرادی که علائم سرماخوردگی دارند نیز باید ماسک بزنند


9:30
کاهش ۷۰ درصدی ثبت نام و تعطیلی برخی مراکز پیش دبستانی


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش:با کاهش حدود ۷۰ درصدی آمار ثبت نام در این دوره نسبت به سال گذشته رو به رو شده ایم.مراکز از این حیث دچار چالش جدی شده اند و مشکلات موسسان پیش دبستانی بیشتر از مدارس غیردولتی بوده است تا جایی که گزارش تعطیلی برخی مراکز پیش دبستانی به دست ما رسید.


9:00
افزایش سرایت‌پذیری کرونا

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
مصطفوی عضو کمیته اپیدمیولوژی بیماری کرونا:در مورد اکثر بیماری‌های عفونی که حتی واکسن موثری برای آنها وجود دارد هم معمولا بومی شدن بیماری حداقل در مناطقی از دنیا وجود دارد. اینکه آلودگی هوا بتواند باعث افزایش تلفات ناشی از کرونا شود هنوز به طور قطعی اثبات نشده است.اما بر اساس شواهد موجود، آلودگی هوا باعث آسیب به قلب و ریه‌ها شده و از این طریق می‌تواند باعث شود فردی که به کرونا مبتلا می‌شود نوع شدیدتر بیماری را تجربه کند.بر اساس گزارش های منتشر شده، در ایران هم مانند سایر نقاط دنیا، شواهدی دال بر این که جهش‌های صورت گرفته در ویروس، بیماری زایی ویروس را بیشتر کرده در دست نیست. اما به نظر می‌رسد این جهش‌ها به سمت افزایش سرایت ‌پذیری بیماری بوده است


8:30

علائم سرماخوردگی را نشانه کرونا بدانید مگر اینکه خلاف آن ثابت شود


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
علیرضا ناجی، رئیس مرکز ویروس شناسی بیمارستان مسیح دانشوری:افراد باید هر گونه علائم سرماخوردگی را بدون شک نشانه ابتدایی بروز ویروس کرونا بدانند، مگر این که خلاف آن ثابت شود.در واقع همراهی این ۲ ویروس با هم شرایط را کمی سخت‌تر می‌کند، اما با رعایت نکات بهداشتی و زدن ماسک کمی شرایط نسبت به سال‌های قبل که آنفلوانزا شیوع پیدا می‌کرد، بهتر خواهد شد.:از مردم تقاضا می کنیم به شدت شیوه نامه های بهداشتی را جدی بگیرند و به راحتی از کنار آن عبور نکنند. تهران در معرض وضعیت قرمز و هشدار دهنده ای قرار گرفته است
دوشنبه بیست و هشتم مهرماه


18:00
یک بدنساز سرشناس اوکراینی که کرونا را انکار می‌کرد، در اثر ابتلا به کووید۱۹ درگذشت


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
دیمیتری استاژوک که ۳۳ سال داشت، در جریان یک سفر به ترکیه، کرونا گرفته بود.او که بیش از یک میلیون دنبال‌کننده در اینستاگرام دارد، به مخاطبانش در آن صفحه گفته بود تا زمانی که خودش به کرونا مبتلا نشده بود، گمان نمی‌کرد بیماری کووید۱۹ وجود داشته باشد. خبر مرگ این بدنساز اوکراینی را، همسر سابقش اعلام کرده که از او ۳ فرزند دارد.


16:30
ارسال نامه تمدید محدودیت های کرونایی به وزیر بهداشت


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، از ارسال نامه ای به وزیر بهداشت با موضوع تمدید و تجمیع محدودیت های کرونایی در پایتخت خبر داد.
 

15:30
زیان ۱۶ تریلیون دلاری کرونا بر اقتصاد آمریکا

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
طبق تحقیقات جدید اقتصاد آمریکا ممکن است به‌واسطه تاثیر مخرب شیوع کووید –۱۹، مبلغ ۱۶ تریلیون دلار در هر دو بخش تولید و زندگی مردم، زیان بیند.مرگ های زودهنگام ناشی از ابتلا به کرونا می تواند تقریبا ۴.۴ تریلیون دلار زیان به بار آورد. این بیماری احتمالا مجموعا ۶۲۵ هزار نفر را در ایالات متحده تا سال آینده به کام مرگ می کشاند


14:45

رکوردشکنی فوتی های کرونا؛ 337 نفر در شبانه روز گذشته جان خود را از دست دادند


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز 27 مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 4 هزار و 251 بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به 534 هزار و 631 نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، 337 بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 30 هزار و 712 نفر رسید. 4771 نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند. استانهای هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند
 

14:00
واکنش "معاون کل وزارت بهداشت" به درخواست تعطیلی دو هفته ای تهران


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
حریرچی: درخواست شورای شهر مبنی بر تعطیلی دو هفته ای تهران برای کنترل شیوع بیماری، باید ابتدا در ستاد ملی کرونا مطرح شود تا در این رابطه تصمیم گیری شود ولی هنوز مطرح نشده است. با انتشار هر خبری درباره دارو واکسن کرونا که اکثرا هم بی اساس و کم اساس هستند، سطح و میزان رعایت فاصله گذاری های اجتماعی در سطح جامعه کمتر می‌شود
 

13:30
نوید محمدزاده هم کرونایی شد!


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان

13:00

بیش از ۴۰ میلیون مبتلا به کرونا در جهان/ شمار بهبودیافتگان از ۳۰ میلیون نفر گذشت

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
آمار جهانیِ مبتلایان به عفونت کووید ۱۹ ناشی از کروناویروس جدید به ۴۰ میلیون و ۲۸۷ هزار و ۳۷۴ نفر رسید و تاکنون مرگ یک میلیون و ۱۱۸ هزار و ۳۹۶ نفر نیز در اثر این بیماری تأیید شده است.
 

12:30
ایران به برنامه جهانی پیش خرید واکسن کرونا پیوست


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
حیدر محمدی مدیر کل دارو وزارت بهداشت:ایران به برنامه جهانی پیش خرید و توزیع عادلانه واکسن کووید۱۹ موسوم به کوواکس پیوست.با توجه به پیوستن ایران به برنامه جهانی کواکس هر زمان که واکسن کرونا در دنیا تولید شد، ایران نیز سهمیه خود را دریافت می کند.برنامه جهانی دسترسی عادلانه به واکسن کرونا موسوم به کوواکس با مدیریت سازمان جهانی دنبال می شود و تاکنون حدود ۱۶۰ کشور دنیا به این برنامه پیوسته اند.
 

12:00

جریمه متخلفان کرونایی در هشترود آذربایجان شرقی

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
رئیس دادگستری هشترود:افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده و اقدام به برگزاری مراسمات مختلف مانند عزا و عروسی کنند، ملزم به کار در بخش کرونایی بیمارستان و ارائه خدمات عمومی رایگان خواهند شد
 

11:30

چگونه پوتین در برابر کرونا محفوظ مانده است


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
محافظان رئیس جمهوری روسیه اعلام کردند که تنها افراد تایید شده اجازه ملاقات با پوتین را دارند.یک روزنامه‌نگار روس مدعی شد که پس از شیوع کرونا، تنها "شخصیت‌های مورد تایید" با پوتین ملاقات می‌کنند و همه کسانی که شخصاً با رئیس جمهوری روسیه ملاقات می‌کنند قرنطینه را گذرانده‌اند.
 

11:00
واکسن کرونای چینی در موارد اضطراری ۶۰ دلار فروخته می‌شود


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
مقامات چین واکسن کرونای شرکت «سینوواک» را در یکی از شهرهای این کشور برای تزریق به افرادی که در معرض بیشترین خطر ابتلا به کرونا قرار دارند، حدود ۶۰ دلار می‌فروشند.این طرح واکسیناسیون در بخشی از یک برنامه ملی در شهر «جیاشینگ» در شرق چین انجام می شود.قیمت هر دوز این واکسن کرونا که «کروناواک» (CoronaVac) نام دارد ۲۹.۷۵ دلار (۲۰۰ یوان) است و در فرایند این واکسیناسیون که به گروه های در معرض خطر از جمله پزشکان ارائه می شود، به دو دوز از این واکسن نیاز است.
 

10:30
خطر تشدید کرونا در شهرهای با هوای آلوده

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
رییس اداره بیماری‌های مزمن تنفسی وزارت بهداشت:امسال با توجه سردتر شدن هوا، وارونگی هوا، آلودگی هوا و شیوع بیماری‌هایی مانند آنفلوانزا، سرماخوردگی و... انتظار داریم در سراسر کشور وضعیت بدتری در خصوص کرونا تجربه کنیم
 

10:00
افزایش مراجعه بیماران بدحال به اورژانس بیمارستان ها

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی تهران:مراجعه بیماران بدحال به اورژانس بیمارستان‌ها رو به افزایش است، پیک مرگ‌ومیر این ۱۰ روز را، در این ۸ ماه تجربه نکرده بودیم و این مسئله جدی است که باید به آن توجه کنیم.در این شرایط بیمارستان‌هایی که با حداکثر ظرفیت خود زیربار پذیرش بیماران کووید ۱۹ رفته‌اند، برای ادامه فعالیت خود نیاز به حمایت‌های بیشتر مسئولان دارند
 

9:30
یافته های ژاپن: ویروس کرونا ۱۰ ساعت روی پوست زنده می ماند

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
متخصصان و دانشمندان علوم پزشکی ژاپن با انجام پاره ای تحقیقات به این نتیجه رسیده اند که ویروس کرونا ۵ برابر بیشتر از ویروس بیماری آنفلوانزا روی پوست بدن انسان زنده می ماند.گزارش حاکی است که ویروسی که باعث ابتلا به آنفلوانزا می شود، روی پوست انسان حدود۲ ساعت زنده می ماند در صورتی که مدت زمان فعال بودن کرونا روی پوست انسان ۵ برابر این زمان است.
 

9:00

گزارش CNN از موج جدید شیوع کرونا در آمریکا و تلاش ترامپ برای عادی نشان دادن اوضاع

 

رئیس موسسه ملی سلامت آمریکا: مردم شدیدا به کرونا مبتلا هستند؛ آمار مرگ‌و‌میر هر روز بیشتر خواهد شد.ترامپ: دروغ می‌گویند؛ ما در حال عبور از پیک کرونا هستیم.


8:30

درگذشت دکتر محمد زارع جوشقانی رییس بیمارستان لبافی‌نژاد تهران در پی ابتلا به کرونا

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 

8:00

واکنش وزارت بهداشت به ادعای ساخت داروی قطعی درمان کرونا در برخی استانهای نماینده همدان


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
جهانپور:مسیر تایید سلامت، ایمنی و اثربخشی یک دارو و یا یک روش درمانی در کشور مطابق مقررات مشخص است و وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو بعنوان متولی سلامت، هیچ مسیر میانه و سفارشی برای تائید اثربخشی یک داروی ادعایی یا روش درمانی نمی‌شناسد.متاسفانه در ماه‌های اخیر با توجه به نگرانی مردم از همه گیری کرونا و جدید بودن این بیماری و ویروس نوپدید، ادعاهای بسیاری مبنی بر دستیابی به درمان این بیماری مطرح شده که اغلب این موارد فاقد مستندات علمی است.
یکشنبه بیست و هفتم مهرماه


23:30
تولید بخشی از واکسن آنفولانزا تا آذرماه در کشور


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
دکتر مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری :تا آذر ماه سال جاری بخشی از واکسن آنفولانزا در کشور تولید می‌شود. این تولیدات هم به نحوی است که سال آینده هیچ مشکلی برای تامین این واکسن نداریم.


23:00
بی‌ماسک‌ها جریمه شدند

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
فرمانده انتظامی پایتخت:در ۵ روز گذشته، ۶۷ هزار تذکر لسانی به افراد داده شد تا از ماسک استفاده کنند.اعمال قانون از امروز جدی تر شده و ۴۲ مورد نیز تا این لحظه به علت ماسک نزدن اعمال قانون (جریمه) شده‌اند.


22:00
نمکی: شفاف‌ترین کشور در آمار کرونا هستیم


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
وزیر بهداشت:هشت ماه است که التماس می‌کنیم مراقب باشید که بیمار نشوید.۸۶ درصد از مردم، مطالبه دارند که با قانون شکن برخورد کنید.چرا باید ۱۰ تا ۱۲ درصد از جمعیت کشور، امنیت سلامت یک جامعه را مخدوش کند و ما با آنها برخورد محکمی نکنیم؟یکی از شفاف ترین کشورهایی که آمار کرونا را گزارش می کند، ایران است.


21:00
کمردرد به علایم کرونا اضافه شد


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
حسن محمدی فوق تخصص کنترل و درمان درد:کمردرد شایع‌ترین و جدیدترین علامت ابتلا به کرونا است.مبتلایان با استفاده از استامینوفن می‌توانند این درد را تسکین دهند.افراد مبتلا به کرونا باید از مصرف آسپرین خودداری کنند.افراد در طول روز باید انحناهای طبیعی ستون فقرات خود را در حالت متعادل حفظ کنند.اضافه وزن می تواند سبب کشیدگی مدام عضلات پشتی و ضعف عضلات جدار شکم شود.برای مدت طولانی از حفظ یک وضعیت ثابت بپرهیزید.ورزش می تواند عضلات و ستون فقرات را سالم نگه دارد.از برداشتن اجسام سنگین خوداری کرده و هنگام راه رفتن تعادل ستون فقرات خود را حفظ و سر خود را بالا نگهدارید.


18:00
یک "پزشک خانواده" عامل ابتلای بیش از 100 نفر به کرونا در بلژیک


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
در بلژیک یک پزشک خانواده که موازین بهداشتی پیشگیری از کرونا از جمله زدن ماسک را رعایت نمی‌کرد؛ عامل ابتلای بیش از 100 نفر از اهالی یک شهر کوچک در شرق این کشور شده است.به گزارش عصرایران، دکتر "لئون .جی" 68 ساله که یک پزشک خانواده در شهر "کرویسِم" در شرق بلژیک است، طی هفته‌های گذشته بدون رعایت پروتکل‌های پیشگیری از کرونا از جمله عدم استفاده از ماسک به معاینه خانواده‌ها می‌رفته است. هفته گذشته با افزایش غیرمعمول موارد ابتلا به کرونا در این شهر 15 هزار نفری بلژیک، مقامات بهداشتی یک ایستگاه نمونه‌گیری ویژه در این شهر مستقر کرده و از مبتلایان تحقیق کردند


17:00
ثبت بیش از ۱۵ هزار مرگ به علت کرونا در بهشت‌زهرا


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران:بیش از ۱۵ هزار مرگ به علت ابتلا به کرونا و یا مشکوک به آن در بهشت‌زهرا (س) تهران داشته ایم که وحشتناک‌ترین آمار آن ۱۲ مهر سال جاری با فوت ۱۳۶ نفر بود.این موضوع نشان می‌دهد که ۵۰ درصد فوت‌های ناشی از این بیماری کشنده در تهران اتفاق افتاده است.


14:45

آخرین آمار از وضعیت بیماران مبتلا به کرونا در کشور

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز 27 مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 3 هزار و 890 بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به 530 هزار و 380 نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، 252 بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 30 هزار و 375 نفر رسید. 4744 نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند. استانهای هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.


14:00

رونمایی از داروی قطعی کرونا در صحن مجلس!

 
فلاحی ( نماینده مجلس ) : خبرهایی داریم از اینکه برخی استان‌ها در کشور داروهایی ساخته‌اند کما اینکه یک نمونه از آن را آورده‌ام که 8 ماه قبل برای درمان قطعی کرونا معرفی شده بود و به دانشگاه بقیه‌الله نیز داده شده اما جوابی در این زمینه نداده است. بنابراین مردم تلف می‌شوند و کسی به فکر نیست


13:30

محدودیت‌ها و جرایم جدید و شدید کرونایی در شهرهای پرخطر

 
رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت خبر از محدودیت‌های جدید، هوشمند و شدید کرونایی در شهرهای پرخطر و قرمز داد


12:50

امکان ابتلای مجدد افراد به کرونا بعد از بهبودی چقدر است؟


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
مسعود مردانی، عضو کمیته کشوری مقابله با بیماری کرونا:امکان ابتلای مجدد افراد به کرونا وجود دارد، اما این امر به ندرت اتفاق خواهد افتاد و ابتلای افراد برای دومین بار به این ویروس بسیار خفیف‌تر خواهدبود.در حال حاضر وضعیت ۴۵ شهر کشور قرمز است و باید برای آن‌ها محدودیت‌های تردد در نظر گرفته شود.تاثیر محدودیت‌های سفر به این زودی مشخص نمی‌شود، بلکه یک تا دو هفته بعد با کاهش مراجعه کنندگان به مراکز درمانی نمود می‌یابد. توصیه می‌شود در شرایط کنونی مردم به مصرف دارو‌های غیر ضروری اصرار نداشته باشند.


12:00

زنجانی‌های بی‌توجه به پروتکل‌های بهداشتی به کار اجباری در بیمارستان ملزم می‌شوند


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
فرماندار زنجان:طبق هماهنگی انجام شده با دادستانی زنجان، افراد بی‌توجه به پروتکل‌های بهداشتی که سلامت عموم را با خطر مواجه می‌کنند، با اعمال مجازات جایگزین به ارائه خدمات در بخش‌های بستری بیماران کرونا در بیمارستان‌ها ملزم می‌شوند.
 

11:30
امکان ابتلای مجدد افراد به کرونا بعد از بهبودی چقدر است؟


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
مسعود مردانی، عضو کمیته کشوری مقابله با بیماری کرونا:امکان ابتلای مجدد افراد به کرونا وجود دارد، اما این امر به ندرت اتفاق خواهد افتاد و ابتلای افراد برای دومین بار به این ویروس بسیار خفیف‌تر خواهدبود.در حال حاضر وضعیت ۴۵ شهر کشور قرمز است و باید برای آن‌ها محدودیت‌های تردد در نظر گرفته شود.تاثیر محدودیت‌های سفر به این زودی مشخص نمی‌شود، بلکه یک تا دو هفته بعد با کاهش مراجعه کنندگان به مراکز درمانی نمود می‌یابد. توصیه می‌شود در شرایط کنونی مردم به مصرف دارو‌های غیر ضروری اصرار نداشته باشند.
 

11:00

وضعیت نامناسب تهران با ۵۰۰۰ بیمار کرونایی/ بیش از ۱۰۰ بیمارستان درگیر کرونا هستند


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
معاون درمان ستاد ملی کرونای استان تهران:تهران با ۵ هزار و ۳۰۰ بیمار کرونایی وضعیت خوبی ندارد.برای اعلام محدودیت‌های تردد، کمی دیر تصمیم گیری شد.۱۰۵ بیمارستان درگیر بیماران کرونایی هستند، قطعاً بیمارستان های اصلی و بزرگ مانند بیمارستان شریعتی، امام خمینی(ره) و حضرت رسول بخشی از ارائه خدمتشان به بیماران غیر کرونایی خواهد بود و این موضوع نباید مخدوش شود.


10:30
تهران و کلانشهرها را تعطیل کنید


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
محسن هاشمی: اقدامات ویژه‌تری باید از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا انجام شود و این عملکرد و برنامه‌ریزی جواب نداده است. توصیه می‌شود که تهران و کلانشهرها را کاملا تعطیل کنیم.


10:00
به «تصمیمات سختگیرانه‌‌تر» نیازمندیم


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
معاون کل وزارت بهداشت: وضعیت شیوع ویروس کرونا در تهران بسیار نگران کننده است و به خصوص آلودگی هوا و سرما باعث افزایش انتشار ویروس کرونا خواهد شد.حتما در تهران و ۴۵ شهر بسیار آلوده به ویروس کرونا نیازمند تصمیمات سختگیرانه‌تر محدودسازی و نیز مراعات بیشتر اصول بهداشتی هستیم.
 

9:30
۳ نکته مهم درباره کرونا در تحقیق روزنامه همشهری

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
۱. مردان با تحصیلات کمتر و متاهل بیشترین مبتلایان بوده‌اند.
۲. نیمی از مبتلایان قبل از ابتلا حداقل یک سفر خارج از شهر داشته‌اند.
۳. بیش از ۴۸ درصد مبتلایان علت ابتلا را شرکت در مهمانی‌ها و نشست‌های جمعی دو هفته قبل اعلام کرده‌اند.
 

9:00

کاهش محسوس رفت و آمدها پس از از اعمال محدودیت ها

 
دکتر مردانی متخصص بیماری های عفونی:با اعمال محدودیت ها در چند روز گذشته، 40 درصد از رفت و آمدهای داخل شهری و 50 درصد رفت و آمدهای برون شهری کاهش پیدا کرده است.
 

8:30

اکسیژن، بهترین داروی کرونا

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
معاون وزیر بهداشت:تنها راه درمان بیماری کرونا در بیمارستان مراقبت با کیفیت است و تنها داروی مؤثر، اکسیژن است. همه آزمایشگاه های بخش خصوصی و دولتی را به هم متصل و سپس به سامانه الکترونیک بهداشت وصل کرده ایم، از این به بعد هر فردی در هر جا آزمایش دهد با کد ملی قابل تشخیص و شناسایی است.درصد احتمال ابتلای دوباره به بیماری کرونا پایین است. معمولاً افرادی که در تولید آنتی بادی نقص دارند دوباره مبتلا می شوند.

شنبه بیست و ششم مهرماه

22:00
آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
تاکنون تعداد مبتلایان بیماری کرونا در جهان به ۳۹ میلیون و ۸۵۲ هزار نفر رسیده که از این تعداد یک میلیون و ۱۱۲ هزار نفر جان خود را از دست دادند و تعداد ۲۹ میلیون و ۸۰۱ هزار نفر بهبود یافته‎اند.
 

18:00
حریرچی: بی‌تاثیر بودن دارو‌های معروف در درمان کرونا / ۳ جزء موثر در بهبود این بیماران


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
معاون کل وزارت بهداشت با تاکید اینکه بسیاری از دارو‌های معروف در درمان کرونا در عین بی‌تاثیر و کم تاثیری، عوارض جانبی خطرناکی نیز دارند، گفت: همراهان بیماران کرونایی از درخواست دارو‌های متعدد خودداری کنند؛ چراکه مراقبت‌های پزشکی و پرستاری و استفاده از اکسیژن و بعضی دارو‌های ضد التهاب معمولی تاثیر اصلی را در بهبود بیماران دارند.
 

17:00
ماسک مهم‌تر است یا شستن دست؟

 

 

14:30
۴۱۰۳ ابتلا و ۲۵۳ فوتی جدید کرونا در کشور


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۲۶ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴ هزار و ۱۰۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۷۷۹ نفر از آنها بستری شدند.وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۲۶ هزار و ۴۹۰ نفر رسید.لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۵۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۰ هزار و ۱۲۳ نفر رسید.وی افزود: خوشبختانه تا کنون ۴۲۳ هزار و ۹۲۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.به گفته وی، ۴۷۲۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تا کنون چهار میلیون و ۴۸۲ هزار و ۲۶۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.وی همچنین در توضیح استانهای در وضعیت قرمز بیماری گفت: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.وی درباره استانهای در شرایط هشدار نیز گفت: استانهای هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.
جمعه بیست و پنجم مهرماه

17:30

استفتاء جدید از رهبر انقلاب در مورد سفر غیر ضرور در ایام کرونا

آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 

16:00
وزیر خارجه امارات: واکسن کرونا زدم


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
:وزیر خارجه امارات متحده عربی با انتشار تصویر خود در حین تزریق واکسن کرونا، مدعی تزریق این واکسن شد. وبگاه روسیا الیوم نیز در این خصوص نوشت که به احتمال زیاد، عبدالله بن زاید واکسن «اسپوتنیک V» ساخت روسیه را به خود تزریق کرده است


14:45
۲۶۵ جانباخته جدید کرونا/ ۴۶۸۴ تن بستری در ICU


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
دکتر سیما سادات لاری، گفت: از دیروز تا امروز ۲۵ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴ هزار و ۵۵۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۱۶ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۲۲ هزار و ۳۸۷ نفر رسید.وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۶۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۹ هزار و ۸۷۰ نفر رسید.لاری ادامه داد: خوشبختانه تا کنون ۴۲۰ هزار و ۹۱۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. متاسفانه ۴۶۸۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. همچنین تا کنون چهار میلیون و ۴۵۴ هزار و ۵۷۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.وی در خاتمه تاکید کرد: استان‌های کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.
 

14:30

حریرچی: وضعیت تهران بسیار نگران کننده است


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
معاون کل وزارت بهداشت:وضعیت شیوع ویروس کرونا در تهران بسیار نگران کننده است و به خصوص آلودگی هوا و نیز سرما باعث افزایش انتشار ویروس کرونا خواهد شد.حتما در تهران و ۴۵ شهر بسیار آلوده به ویروس کرونا نیازمند تصمیمات سختگیرانه‌تر محدود سازی و نیز مراعات بیشتر اصول بهداشتی هستیم

14:00
ساخت واکسن کرونا ۹ تریلیون دلار به درآمد جهان اضافه می‌کند


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
رییس صندوق بین‌المللی پول:همکاری قدرتمند بین‌المللی برای ساخت واکسن کرونا می‌تواند ریکاوری اقتصادی جهان را سرعت ببخشد و ۹ تریلیون دلار به درآمد جهان اضافه کند.ساخت و توزیع واکسن کرونا که برای همگان قابل تهیه و مقرون به صرفه باشد کلید جلوگیری از ماندگاری طولانی زخم‌های کرونا بر پیکر اقتصاد جهان است.
 

12:00
حمید سوریان کرونا گرفت

آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان

 
تست کرونای نایب رئیس فدارسیون کشتی و دارنده ۷ طلای جهان و المپیک مثبت شد.
 

10:30
رشد ۵.۲ درصدی اقتصاد چین در تابستان امسال با وجود کرونا


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
دومین اقتصاد بزرگ جهان ۵.۲ درصد در تابستان سال جاری نسبت به سال قبل رشد کرده که سریع تر از نرخ ۳.۲ درصد رشد آن در سه ماهه دوم سال جاری میلادی است/
 

8:30

واکسن کرونای چینی در بدن سالمندان آنتی بادی تولید کرد


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
نتایج اولیه آزمایش بالینی یک واکسن کووید۱۹ که در چین توسعه یافته موفقیت آمیز بوده و ۴۲ روز پس از تزریق آن به بدن افراد ۶۰ ساله و مسن تر، آنتی بادی تولید شده است.به گفته محققان هیچ عارضه شدیدی ناشی از تزریق واکسن مشاهده نشده است.
پنجشنبه بیست و چهارم مهرماه

15:00
شناسایی ۴۶۱۶ بیمار جدید کووید۱۹ و فوت ۲۵۶ بیمار در کشور


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
دکتر لاری سخنگوی وزارت بهداشت:از دیروز تا امروز ۲۴ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴ هزار و ۶۱۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۳۱ نفر از آنها بستری شدند.مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۱۷ هزار و ۸۳۵ نفر رسید.متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۵۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۹ هزار و ۶۰۵ نفر رسید.خوشبختانه تا کنون ۴۱۸ هزار و ۵۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.۴۶۷۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.تا کنون چهار میلیون و ۴۲۶ هزار و ۷۷۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.استانهای کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.
 

14:00
کرونا کشتی های تفریحی ترکیه را به آهن قراضه تبدیل کرد


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
شبکه راپتلی: پس از این که شیوع کرونا به شدت به صنعت گردشگری ترکیه آسیب زد, کشتی های کروز تفریحی در بندر الیاگای استان ازمیر ترکیه اوراق می شوند تا از فولاد و فلزات آن استفاده های دیگری شود.تصاویر منتشر شده نشان می دهد روز چهارشنبه 5 کشتی کروز در محوطه یک کشتی سازی در حال اوراق شدن هستند.
 

13:30

موارد جدید ابتلا به کرونا در چین/ دو تن از مقامات برکنار شدند


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
در پی پیدا شدن موارد جدیدی از ابتلا به ویروس کرونا در شهر چینگ دائو در چین، دو تن از مقامات ارشد از کار برکنار شده اند.مسئول بیمارستانی که موارد تازه ابتلا به کرونا در آن مشاهده شده و همچنین یک مقام ارشد حزب کمونیست در کمیسون بهداشت شهر چینگ دائو از کارشان معلق شده اند.در حال حاضر تست گسترده کرونا از تمامی ساکنان این شهر حدودا ۵ میلیونی در جریان است.:مقامات گفته اند که از نیمی از ساکنان تاکنون تست گرفته شده است.:تاکنون مورد جدیدی تایید نشده است. مجموع مبتلایان جدید در این شهر ۱۲ نفر گزارش شده که تمامی آن ها علائم ویروس کرونا را دارند.اخراج یا تعلیق مقامات حزب کمونیست و یا مدیران ارشد در پی شیوع کووید ۱۹، امری عادی در چین بوده است.


13:00
۲۰ میلیون ایرانی با بیماری زمینه ای در خطر شدید کرونا قرار دارند


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت: حداقل ۲۰ میلیون نفر با بیماری زمینه ای در ایران در معرض خطر شدید کووید۱۹ قرار دارند.بیش از ۱۰۰ میلیون آمریکایی دارای بیماریهای زمینه ای هستند که آنها را در معرض خطر شدید کووید۱۹ قرار می دهد. در ایران هم حداقل ۲۰ میلیون نفر دارای وضعیت مشابهی هستند. تنها راه جلوگیری از ابتلا و فوت بیشتر، کنترل ویروس کرونا است.
 

12:40
تعداد کرونایی‌های جدید روزانه به ۵ هزار تن رسیده است


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
محسنی بندپی، عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:تعداد مبتلایان ما به کرونا به ۵ هزار نفر در روز رسیده است.مبتلایانی که در خانه جان خود را از دست می‌دهند جزو آمار فوتی‌های روزانه به حساب نمی آیند
 

12:00

عوارض بیماری کووید-۱۹ بر اساس گروه‌های خونی مختلف


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
محققان دریافتند که شواهد نشان می‌دهد، گروه خونی ممکن است بر خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید- ۱۹ تاثیر داشته باشد.محققان اظهار کردند: افراد با گروه‌های خونی A، B یا AB احتمال بیشتری برای ابتلا به بیماری کووید- ۱۹ نسبت به افرادی دارند که گروه خونی آنان O است. البته، میزان عفونت در افراد با گروه خونی نوع A، B و AB مشابه است
 

11:20

ماموران مالزیایی مجهز به کلاه کاسکت‌های نمایانگر دمای بدن مسافران در حال کنترل مسافران مترو شهر "کوالالامپور"


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان

11:00
سایه اعتراضات شهریه‌ای بر ترم جدید کرونایی

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
دانشجویان شهریه‌پرداز از ترم گذشته تاکنون این مطالبه را دارند که چرا وقتی آموزش بر بستر آموزشی آنلاین به دانشجو ارائه می‌شود، همچنان باید شهریه بر اساس آموزش حضوری را بپردازند؟موضوع شهریه از ترم گذشته تاکنون به یکی از دغدغه‌های اساسی دانشجویان شهریه‌پرداز شبانه، مهمان، پردیسی و … تبدیل شده است؛ به طوری که این دانشجویان با این استدلال که با مجازی شدن آموزش، بسیاری از هزینه‌های دانشگاه کاهش یافته، انتظار تخفیف و یا کاهش شهریه را از مسئولان دانشگاهی خود داشته‌اند؛ هرچند که مسئولان دانشگاهی معتقدند هزینه‌های دانشگاه کاهش نیافته است.مطالبه اصلی دانشجویان در ترم جدید تحصیلی این است که با توجه به رکود اقتصادی در کشور و کاهش درآمد اقشار مختلف جامعه، با تخفیف و یا کاهش شهریه‌شان موافقت شود.
 

10:15
صدور قبض و ارسال پیامک جریمه کلاهبرداری است
 

آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
جانشین رئیس پلیس راهور ناجا:صدور قبض جریمه در استان‌ها و ارسال آن به شکل پیامک برای رانندگان خودروها کلاهبرداری است و شهروندان باید مراقب شگردهای کلاهبرداران باشند.تاکنون در هیچ‌یک از استان‌های کشور قبض جریمه برای کسانی که پروتکل‌های ابلاغی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا را رعایت نکرده‌اند، صادر نشده است.در صورت اجرای جریمه‌ها، جریمه متخلفان ‌به شکل دستی انجام می‌شود و هیچ جریمه‌ای با دوربین ثبت نخواهد شد.جریمه متخلفان نیز تنها به رانندگان تاکسی و اتوبوس محدود می‌شود و خودروهای شخصی مشمول جریمه نمی‌شوند. جریمه در جاده یا خیابان برای خودروهای شخصی اعمال نمی‌شود

9:45

دوام چند برابری ویروس کرونا بر روی گوشی تلفن همراه و اسکناس

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
دانشمندان استرالیایی به تازگی تحقیقات وسیعی را در زمینه طول عمر ویروس کرونا در محیط انجام دادند. یافته‌های محققان نشان داد کووید-۱۹ می‌تواند برای هفته‌ها بر روی پول، لیوان و دیگر سطوح باقی بماند.متخصصان اعلام کردند برخی جنبه‌های این تحقیقات حقایق ترسناکی را آشکار می‌کند.برای مثال، دانشمندان مشاهده کردند ویروس کرونا به شدت قدرتمند شده است و می‌تواند برای ۲۸ روز در سطوحی مانند صفحه تلفن همراه هوشمند و اسکناس در دمای ۲۰ درجه سانتیگراد باقی بماند، این در حالی است که ویروس آنفلوآنزا تنها می‌تواند برای ۱۷ روز بر روی این سطوح زنده بماند.دانشمندان می‌گویند اگر چه کووید ۱۹ نسبت به ویروس آنفلوآنزا بر روی سطوح مقاوم‌تر و بادوام‌تر است، اما این ویروس همانند سایر ویروس‌های خانواده کرونا نسبت به افزایش دما بسیار آسیب پذیر است.تحقیقات نشان می‌دهد زمانی که دمای محیط به ۴۰ درجه سانتیگراد برسد طول عمر ویروس کرونا بر روی سطوح به کمتر از یک روز کاهش می‌یابد.


9:20

روزهای پیاپی آلوده در شرایطی که کرونا نفس‌ها را تنگ کرده است

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
درحالی که هنوز یک ماه هم از پاییز نگذشته است هوای تهران برای پنجمین روز پیاپی آلوده اعلام شد. آلودگی هوا امسال نه تنها نفس‌ها را تنگ و سرفه‌ها را بیشتر می‌کند بلکه باعث شیوع بیشتر ویروس کرونا می‌شود.
 

9:00
آغاز توقف ورود و خروج به ۵ استان

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
بر اساس اعلام وزارت بهداشت ورود و خروج از استان‌های تهران، البرز، اصفهان ، آذربایجان غربی و خراسان رضوی به غیر از خودروهای امدادی، اورژانسی و حمل و نقل عمومی از ساعت ۲۴ دیشب ممنوع شد.با توجه به این ممنوعیت ،‌ آخرین وضعیت جاده های شمالی حکایت از تردد روان دارد.جاده های چالوس ، هراز ، فیروزکوه ، آزادراه تهران – شمال و آزادراه قزوین – رشت مسیر (رفت و برگشت) خلوت است. با این حال ترافیک سنگین در آزادراه کرج – تهران محدوده پل فردیس گزارش شده است


8:30
مجوز ساخت دومین واکسن کرونا توسط پوتین صادر شد

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
 رئیس جمهوری روسیه روز چهارشنبه 14 اکتبر در جلسه هیات دولت اعلام کرد که مجوز ساخت دومین واکسن ویروس کرونا را صادر کرده است.پوتین پیش‌تر وعده داده بود که کشورش به زودی دومین واکسن کووید-19 را ثبت و کار تولید آن‌را آغاز کند. نام واکسن جدید که قرار است توسط مرکز تحقیقاتی «وکتور» ساخته شود، Epi Vac Corona خواهد بود.این در حالی است که روسیه پیشتر از تولید نخستین واکسن ویروس کرونا به نام «اسپوتنیک V» خبر داده بود. قرار است واکسن اسپوتنیک از اواخر ماه اکتبر یا اوایل ماه نوامبر به صورت گسترده در روسیه پخش و مورد استفاده قرار گیرد.
 
چهارشنبه بیست و سوم مهرماه

19:00
گردن‌ درد کرونایی را جدی بگیرید!


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
پزشکان در مناطق مختلف جهان همچنان در حال کشف عوارض جدیدی از کرونا هستند، این بیماری اکنون خود را با علائمی مانند درد گردن و ضربان سریع قلب نشان می‌دهد.پایگاه خبری دیلی میرور انگلیس گزارش داد ویروس کرونا می‌تواند یک عارضه نادر به نام «تیروئیدیت تحت حاد» ایجاد کند. این عارضه تورم دردناک غده تیروئید است که تصور می‌شود در اثر عفونت ویروسی ایجاد می‌شود.پزشکان در ایتالیا دختر ۱۸ ساله ای را تحت درمان قرار داده اند که به نظر می‌رسد نخستین مورد در این زمینه در ارتباط با کرونا باشد.دکتر «Francesco Latrofa» که این دختر را معالجه می‌کرد، گفت: پزشکان باید در مورد احتمال بروز علائم بالینی اضافی مطلع باشند.ین دختر پیشتر تست‌اش به کرونا مثبت اعلام شده بود و از این بیماری بهبودی کامل یافته بود؛ با این حال، او پس از بهبودی، شاهد درد گردن و تیروئید، تب و ضربان سریع و غیرطبیعی قلب بود.پس از این، پزشکان تشخیص دادند او مبتلا به «تیروئیدیت تحت حاد» است.


17:30

جزئیات محدودیت سفر به ۵ استان / احتمال تسری محدودیتها به استانهای دیگر


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت:با پیشنهاد وزیر بهداشت و موافقت و ابلاغ رئیس جمهور محترم، ممنوعیت هر نوع سفر از مبدا و یا به مقصد شهرهای تهران، کرج، اصفهان، مشهد و ارومیه از ساعت ۲۴ امشب اعمال خواهد شد.سفر از این شهرها یا به این شهرها تا ظهر یکشنبه هفته‌ آینده ممنوع خواهد بود. لازم به توضیح است محدودیت ارتباطی مربوط به مسافرت‌های درون‌شهری نیست و اعمال محدودیت قانونی فقط مربوط به سفرهای بین شهری از مبدا یا مقصد این شهرها است.با توجه به شرایط بیماری در کشورمان ممکن است این محدودیت شامل شهرها و استان‌های دیگر شود.


16:00
محدودیت های رفت و آمد شامل تردد وسایل حمل و نقل عمومی نیست

 
جهان پور، مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت:در این طرح، پلاک های بومی هر شهر اجازه ورود به همان شهر را دارند اما حق خروج از آنجا را نخواهند داشت.


15:00
انگلیس؛ از دست دادن شنوایی یک گوش در اثر ابتلا به کرونا


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
مرد 45 ساله انگلیسی بستری در سی سی یو، بر اثر ابتلا به کرونا شنوایی سمت چپ خود را از دست داد.این اولین مورد از عوارض ناشنوایی در یک بیمار کرونایی در انگلیس است که به ثبت می‌رسد.
 

14:45
فوت ۲۷۹ بیمار کووید۱۹ در شبانه روز گذشته و شناسایی ۴۸۳۰ بیمار جدید


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
دکتر لاری سخنگوی وزارت بهداشت:استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.استانهای کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.
 

14:20
جزییات طرح منع آمدوشد

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
وهاب‌زاده، مشاور وزیر بهداشت در توییترش نوشت: تنها خودروهای سواری با پلاک هر شهر اجازه ورود به همان شهر را دارند. این خودروها مجاز به خروج از شهر نیستند.خودروها با پلاک شهر دیگر که قصد ورود داشته باشد، تنها با ارائه کارت ملی و احراز سکونت می‌توانند وارد شوند.قرنطینه در داخل شهر انجام نخواهد شد.


14:00
هرگونه سفر از مقصد و مبدا مشهد ممنوع است


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
رییس دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد با ارسال نامه‌ای به سرپرست استانداری خراسان رضوی تأکید کرده است که به منظور حفظ سلامت مردم و بر اساس نامه‌ای که توسط وزیر بهداشت به ریاست جمهوری ارسال و پاسخ آن نیز دریافت شده است انجام هرگونه سفر در روزهای پایانی ماه صفر از مقصد و مبدا مشهد ممنوع است
 

13:45

ابتلا به کرونا خانوادگی شده است

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
مینو محرز عضو ستاد ملی مقابله با کرونا:وضعیت به مراتب بدتر از اسفند و فروردین است و شاهد ابتلای خانوادگی مردم به بیماری کووید۱۹ هستیم. در بیمارستانها جای خالی وجود ندارد، بیماران در صف بستری هستند.بیماران با حال بد و بیماری شدید و سن بالا بسیار زیاد شده اند.مراودات و ارتباطات خانوادگی بیشتر شده و البته بازگشایی مدارس و دانشگاهها و مسافرتها نیز در این زمینه تاثیرگذار بوده است.


13:00
نیویورک تایمز: تحریم ایران با وجود فشار کرونا ظالمانه است


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
روزنامه "نیویورک تایمز" آمریکا در یادداشتی سیاست فشار حداکثری ترامپ علیه ایران در شرایط کنونی "همه‌گیری" ویروس کرونا را ظالمانه توصیف کرده است. این روزنامه با اشاره به "سیاست بی رحمانه فشار حداکثری" علیه ایران که میلیون‌ها ایرانی را تحت فشار قرار داده، نوشت: در سال 2003 وقتی زلزله بم در ایران اتفاق افتاد دولت بوش یک هواپیمای حامل کمک‌های انسان‌دوستانه فرستاد و برخی تحریم‌ها را برای ارسال کمک‌های مالی و غذا و دارو به ایران کاهش داد و یا به صورت تعلیق در آورد؛ اما دولت ترامپ همه‌گیری ویروس کرونا در ایران - به عنوان آسیب‌دیده ترین کشور خاورمیانه از این ویروس- را فرصتی مغتنم شمرد تا سیاست فشار حداکثری خود علیه این کشور را به اوج برساند.


12:30

محدودیت‌های جدی بهشت زهرا در پیک سوم کرونا


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
مدیر عامل سازمان بهشت زهرا: درهای بهشت زهرا صرفا بر روی خانواده‌های متوفی باز خواهد بود و تنها پذیرای بستگان درجه یک خواهد بود.  در صورت ادامه مراجعات غیر ضروری درهای بهشت زهرا بسته خواهد شد.


12:15
منع عبور و مرور در ۵ کلانشهر با دستور روحانی


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
وزیر بهداشت:متاسفانه ویروس دچار جهش‌هایی شده و اینکه بیماری‌افزایی ان چقدر افزایش پیدا کرده مشخص نیست اما در گرفتار کردن مردم جهت زیادی داشته و زنگ خطر جدی برای همه مردم ایران است.دیروز خدمت رییس جمهور درخواستی ارائه دادیم تا ما در ۵ شهر مهم که شیوع کرونا بالا است مثل تهران، کرج، مشهد، اصفهان و ارومیه اجازه دهند در این سه روز منع عبور و مرور اعمال کنیم و رییس جمهور با این درخواست موافقت کردند.
 

11:20
حضور رئیس جمهور چین بدون ماسک در بین مردم


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
همزمان با فراگیری شدید ویروس کرونا در جهان، شی جین پینگ رئیس جمهور چین با سفر به استان گوانگ دونگ و حضور بین مردم بدون ماسک پیام ایمنی کشورش را به جهانیان مخابره کرد.
 

11:00
مزایای زدن ماسک در کانادا

آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
تحقیقات دانشگاه Simon Fraser از مردم کانادا نشان می‌دهد زدن ماسک در داخل خانه‌ها و ساختمان‌ها تا 50 درصد میزان عفونت کرونایی را کاهش می‌دهد.طبق این تحقیق مناطقی که شدیدا در معرض محدودیت‌های کرونایی در مشاغل و اجتماعات قرار گرفتند، در مقایسه با مناطقی که خیلی محدودیت نداشتند؛ بین 48 تا 57 درصد کاهش عفونت به ثبت رسید.
 

10:30
کلینیک سوگ از امروز در زنجان راه‌اندازی می‌شود/ سنگ صبوری برای دل سوگوار داغدیدگان کرونا


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
در این کلینیک به خانواده‌های عزادار که عزیز خود را در اثر کرونا از دست داده‌اند، خدمات روانپزشکی رایگان ارائه می‌شود.رئیس اداره درمان و سلامت روان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان:در حال حاضر در شرایط فعلی که شیوع بیماری کرونا باعث شده نحوه ارتباط‌ها تغییر کند و بسیاری از مراسم‌ها بخصوص عزاداری برگزار نشود، بسیاری از خانواده‌ها با مشکلات عاطفی رو به رو شده‌اند
 

10:00
شباهت‌های «سل» و «کرونا» / ۳ استان رکورددار «سل» در کشور

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
وزارت بهداشت:در شرایطی که همه‌ افکار به سمت کووید-۱۹ است، امکان غفلت از تشخیص و درمان سل وجود دارد. تنها تفاوت میان سل و کرونا این است که علائم سل ناگهانی و سریع نیست، اما در کرونا علائم به سرعت اتفاق می‌افتد. اکنون کمتر از ۱۱ مورد در هر ۱۰۰ هزارنفر جمعیت بیماری سل دارند، اما هیچ استانی در کشور نیست که عاری از سل باشد.هنگام شیوع بیماری‌های تنفسی به سل نیز باید توجه شود.سل درمان‌پذیر است.استان‌های سیستان و بلوچستان، گلستان و گیلان در میزان ابتلا در صدر قرار دارند
 

9:30
تحریم‌های آمریکا، مانع هلال‌احمر ایران برای خرید واکسن آنفلوآنزا

آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
رئیس جمعیت هلال‌احمر:حدودا تامین دو میلیون دوز واکسن آنفلوآنزا بر عهده هلال‌احمر گذاشته شده بود.تحریم‌های آمریکا سبب شده در انتقال پول واکسن با مشکلات زیادی روبه رو باشیم و حتی پول آن را بدون تضمین در اختیار فروشندگان قرار دهیم.
 

9:00

صحبت‌های تکان‌دهنده کادر درمان در اصفهان

 
پر شدن سردخانه بیمارستان الزهراء اصفهان از فوتی‌های کرونایی

8:30
خودکشی بیمار مبتلا به کرونا در تبریز


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
روابط عمومی مرکزآموزشی و درمانی امام رضا (ع) تبریز: مرد ۸۶ ساله مبتلا به کرونا که در بیمارستان امام رضا (ع) تبریز بستری شده بود، خود را از پنجره اتاق بستری به پائین انداخت و جان باخت.
سه شنبه بیست و دوم مهرماه

23:00
محدودیت ورود به بهشت زهرا

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سعید خال،مدیر عامل سازمان بهشت زهرا:دربهای بهشت زهرا(س)فقط جهت تدفین متوفی آن هم با حضور تعداد محدود بستگان درجه یک باز خواهد بود .با توجه به وضعیت قرمز و فوق العاده و افزایش آمار متوفیان کرونا توصیه و تاکید ما آن است که شهروندان از تردد در بهشت زهرا بویژه در ایام پایان هفته و تعطیل جدا خودداری نمایند.با توجه به موافقت مقام قضایی لازم باشد مجددا درهای بهشت زهرا بسته می‌شود.
 

22:30
هشدار رئیس بخش عفونی بیمارستان امام خمینی تهران

 
 
اگر حس بویایی و چشایی شما با اختلال روبرو شد بدانید حتما کرونا گرفته اید


21:00
ابتلای کریستیانو رونالدو به کرونا


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان

با اعلام فدراسیون فوتبال پرتغال؛ تست کرونای کریستیانو رونالدو مثبت اعلام شد و برای دیدار مقابل سوئد غایب خواهد بود.


20:00
اطلاعیه آستان قدس رضوی در آستانه ایام شهادت امام رضا(ع)

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
روابط عمومی آستان قدس رضوی:در ایام دهه آخر صفر نیز با عنایت به سردی هوا و هشدارهای مقامات مسئول در خصوص موج سوم شیوع بیماری، آستان قدس رضوی تلاش کرده با خدمت شبانه روزی و تشدید تمهیدات بهداشتی، زمینه زیارت توأم با سلامت زائران را فراهم آورد.لکن از مردم مومن و متدین که در ماه‌های گذشته جلوه‌ای بی بدیل از حقانیت و عقلانیت اسلام اصیل را به نمایش گذاشته‌اند، خواهشمندیم ضمن توجه به توصیه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا و با زیارت از راه دور، به انوار قدسی امام رئوف تمسک جویند.
 

19:00

پست اکبر نصراللهی استاد ارتباطات درباره ماسک امروز حسن روحانی


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 

18:00
نخست‌وزیر لهستان قرنطینه شد


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
رئیس دولت لهستان پس از تماس با فردی مبتلا به کووید ۱۹ خود را قرنطینه کرد.موراویسکی در فیسبوک با اعلام این خبر نوشت: «دولت به کار خود ادامه می‌دهد و وظایف از خانه انجام می‌گیرند.» او از همه شهروندان خواست رفتار مسئولانه‌ای داشته و پروتکل‌های لازم را رعایت کنند.لهستان در هفته‌ گذشته شاهد افزایش موارد ابتلا به کرونا بوده است. بالاترین رکورد به سه روز قبل بر می‌‌گردد که ۵۳۰۰ مورد ابتلا طی ۲۴ ساعت ثبت شد. از دو روز قبل، کل لهستان در "وضعیت زرد" قرار گرفته و سقف مهمانان در هر مراسم ۷۵ نفر تعیین شده است.
 

17:00
آزمایش بالینی واکسن کرونای آمریکایی متوقف شد


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
ظهور واکنش شدید نسبت به تزریق واکسن کووید۱۹ شرکت جانسون و جانسون در یکی از داوطلبان، منجر به توقف آزمایش بالینی آن شده است.
 

15:00
آخرین آمار رسمی کرونا در ایران

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، 254 بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و تعداد 4108 نفر به این بیماری مبتلا شده اند .
 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان



13:20
اغلب کرونایی های چاق فوت می کنند

آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
  خانم دکتر مینو محرز با بیان اینکه ویروس کرونا جهش یافته و دیگر قابل کنترل نیست، تصریح کرد: اغلب افراد چاق در روند ابتلا به کرونا فوت می‌کنند. این ویروس در برخی از افراد نیز ضایعات عروقی به دنبال داشته و این می‌تواند در ارگان‌های اساسی بدن همچون ضایعه مغزی، ریوی و قلبی شدید به‌دنبال داشته باشد.که سبب فوت آنها می شود .ویروس کرونا در تابستان امسال جهش داشت و سرعت انتقال ویروس افزایش یافت.
او در پاسخ به این شایعه که گفته می‌شود فقط مردم در ایران چندین بار به  کرونا مبتلا می‌شوند و در دیگر کشورها چنین مقوله‌ای نیست، تاکید کرد: این ویروس در همه جای دنیا به یک شکل است.
این پزشک عفونی درباره انتقال ویروس کرونا از طریق سطح و سطوح تصریح کرد: سطوح تاثیر چندانی در انتقال ویروس ندارند، بلکه باید با شست و شوی دست از انتقال این ویروس جلوگیری کرد.


12:30

همه بیمارستان ها پُر است


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
مردانی عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا: در طول اپیدمی کرونا چنین روزی نداشتیم که همه بیمارستانها پر باشند.بیماران کرونایی توسط برخی از بیمارستانها به ویژه بیمارستانهای خصوصی پذیرش نمی شوند.برای یک بیمار که میخواهم در بیمارستان بستری کنم به ۷ تا ۸ بیمارستان زنگ میزنم و با اینکه بسیار هم تحویل میگیرند اما میگویند جای خالی نداریم. قسمت دوم واکسن آنفولانزا هفته آینده با قیمت مصوب ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان توزیع خواهد شد.

10:00

توسل به گزینه ایمنی جمعی برای مقابله با کرونا، غیر اخلاقی است

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
مدیرکل سازمان جهانی بهداشت: توسل به گزینه ایمنی جمعی برای مقابله با کرونا غیر اخلاقی، مغایر با علم و غیرقابل تصور است . این‌که اجازه دهیم ویروس کووید-۱۹ در جامعه منتشر شود تا جمعیت به آن آلوده شده و ایمنی جمعی کسب کنند، غیر قابل تصور است . هرگز در تاریخ بهداشت عمومی از این گزینه به عنوان راهبردی برای مقابله با یک همه‌گیری استفاده نشده است.
 

9:15
موج سوم کرونا وارد کهریزک شد/ تزریق واکسن آنفلوآنزا به تمامی مددجویان


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
جانشین فرماندهی بحران ستاد کرونا آسایشگاه کهریزک:موج سوم بیماری کووید ١٩ به آسایشگاه رسیده است.در هفته دوم مهرماه سهمیه واکسن آنفلوآنزای مددجویان کهریزک با همکاری شبکه بهداشت ری و اداره بیماریهای واگیر وزارت بهداشت توزیع و برای تمامی مددجویان و همچنین  همکارانی که در داخل بخش‌ها نیز فعالیت می کنند تزریق شد.


9:00
کرونا؛ همه بیمارستان ها پُر است

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
مردانی عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا:در طول اپیدمی کرونا چنین روزی نداشتیم که همه بیمارستانها پر باشند.:بیماران کرونایی توسط برخی از بیمارستانها به ویژه بیمارستانهای خصوصی پذیرش نمی شوند.برای یک بیمار که میخواهم در بیمارستان بستری کنم به ۷ تا ۸ بیمارستان زنگ میزنم و با اینکه بسیار هم تحویل میگیرند اما میگویند جای خالی نداریم.قسمت دوم واکسن آنفولانزا هفته آینده با قیمت مصوب ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان توزیع خواهد شد.

8:30
دکتر اکبر عالمی درگذشت

آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
بنابر اعلام صفحه اینستاگرام اردشیر عالمی (پسر استاد) دکتر اکبر عالمی به دلیل ابتلا به کرونا ساعاتی پیش درگذشت.
 
دوشنبه بیست و یکم مهرماه

23:30
ایران برای اولین بار دوم دنیا در فوتی‌های کرونا

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
فوت 2941 کرونایی در جهان در 24 ساعت منتهی به ساعت 23:45 دوشنبه 12 اکتبر 2020
هند با ثبت 710 فوتی اول، ایران با 272 فوتی دوم، آمریکا با 271 فوتی سوم{تا لحظه انتشار خبر}، مکزیک با 139 فوتی چهارم، روسیه با 125 فوتی پنجم، فرانسه با 96 فوتی ششم، اندونزی با 91 فوتی هفتم، افریقای جنوبی با 83 فوتی هشتم، اسپانیا با 65 فوتی نهم و شیلی با 61 فوتی دهم جدول شدند.


23:00
کروناویروس یک قدم نزدیکتر به پاپ فرانسیس

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
آزمایش کروناویروس 4 عضو گارد سوئیسی {محافظان شخصی پاپ} رهبر کاتولیک‌های جهان مثبت شد.
 

22:00

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان

تاکنون تعداد مبتلایان بیماری کرونا در جهان به ۳۷ میلیون و ۹۶۳ هزار نفر رسیده که از این تعداد یک میلیون و ۸۴ هزار نفر جان خود را از دست داده و تعداد ۲۸ میلیون ۴۸۹ هزار نفر بهبود یافته‎اند.


20:00
هزینه ۱۶ تریلیون دلاری بحران کرونا برای آمریکایی‌ها

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
بر اساس پژوهش مشترک «لارنس سامرز» وزیر خزانه‌داری سابق آمریکا و «دیوید کاتلر» استاد اقتصاد دانشگاه هاروارد، همه‌گیری ویروس کرونا حدود ۱۶ تریلیون دلار هزینه به اقتصاد آمریکا تحمیل خواهد کرد که این رقم بسیار فراتر از برآوردهای کارشناسان در آغاز شیوع ویروس کرونا در آمریکاست.


19:00
البرز وارد مرحله بحرانی و اضطراری کرونا شد


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
دانشگاه علوم پزشکی استان البرز:این استان به دلیل افزایش شمار مبتلایان و محدودیت امکانات ، وارد مرحله بحرانی و اضطراری کرونا شده است.میزان بستری بیماران در موج سوم کرونا در البرز نسبت به ۲ موج گذشته به شدت افزایش یافته است.اگر همین روال افزایشی ادامه یابد به طور قطع تیم بهداشت و درمان با چالش جدی روبرو شده ه ودر بیمارستان ها دیگر امکان پذیرش بیمار وجود نخواهد داشت.


17:00
۱.۵ میلیون واکسن آنفلوانزا برای گروههای پر خطر به صورت رایگان توزیع شد


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سعید نمکی، وزیر بهداشت در مراسم شصت و هفتمین نشست منطقه‌ای مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت:۱.۵ میلیون واکسن آنفلوانزا برای گروههای پر خطر به صورت رایگان توزیع شد، محموله بعدی برای این گروهها تا یک ماه آینده وارد می شود.برای توزیع در داروخانه ها نیز علاوه بر واردات با ارز ۴۲۰۰ تومانی اجازه واردات با ارز نیمایی و آزاد هم داده شده است.در بسیاری از کشورهای اروپایی واکسیناسیون آنفلوانزا را از ۱۵ اکتبر شروع می کنند.ایمنی زایی واکسن آنفلوانزا علیه این بیماری ۱۰۰ درصد نیست و حداکثر ایمنی زایی آن بین ۳۰ تا ۳۵ درصد است.در مورد تولید واکسن کرونا نیز تلاشها با فرآیند نظارت دقیق وزارت بهداشت دنبال می شود و هفت گروه تحقیقاتی در کشور روی این موضوع کار می کنند.مردم نباید نگران تخت خالی برای بستری باشند، با دستور مقام معظم رهبری از ظرفیت تخت های بیمارستانی بیمارستانهای نیروهای مسلح و تامین اجتماعی استفاده می کنیم.


15:00
آزمایش واکسن کرونای ایرانی روی میمون


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
وزیر بهداشت:در مراحل مختلف کار را دنبال کرده‌ایم و آزمایش بر نمونه حیوانی تا میمون هم انجام شده و نتایج بسیار خوبی گرفتیم.در ۲ تا ۳ هفته آینده کار آزمایش واکسن بر نمونه انسانی را آغاز خواهیم کرد.تمام اقدامات ما در این زمینه منطبق بر استانداردهای بین ‌المللی و پروتکل های سازمان جهانی بهداشت و سازمان غذا و دارو است.
 

14:40

تشکر مجدد رهبر انقلاب از فداکاری مسئولین بهداشت و درمان و کادر پزشکی


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
فرمانده کل قوا:مجدداً برای چندمین بار از مسئولین ذیربط بهداشت و درمان، از پرستاران عزیز، از پزشکان عزیز، از کسانی که دست‌اندرکار این مسائل هستند صمیمانه تشکر میکنیم.در این موج سوم که واقعاً خطرناک هم هست، ابتلا و تلفات برای انسانی که نگاه میکند، خیلی دردآور است. بایستی از اینها تشکر کرد که واقعاً دارند فداکاری میکنند و کار میکنند.


14:30

رکورد شکنی دوباره کرونا با فوت ۲۷۲ بیمار در شبانه رو گذشته ؛ هر 5 دقیقه یک فوتی

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز 21 مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، چهار هزار و 206 بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به 504 هزار و 281 نفر رسید.متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، 272 بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 28 هزار و 816 نفر رسید.4533 نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند. استانهای کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند
 

14:00

دستور رهبر انقلاب: برخی سفرها در شرایط کرونا باید ممنوع شود


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
رهبر انقلاب، صبح امروز:ظابطه‌گذاری‌ها بایستی حاکمیتی و الزامی باشد. این را من از مدتها پیش البته به رئیس‌جمهور محترم و به مسئولین محترم هم گفته‌ام که بایستی الزام بشود.یک مواردی هست که بعضی از فعالیتها بایستی تعطیل بشود، بعضی از سفرها بایستی ممنوع بشود؛ همچنان‌که ملاحظه کردید، سفر اربعین را مردم متدین و مؤمن ما پذیرفتند؛ گفتیم نروید به طرف مرز، نرفتند؛ این خیلی مهم است.جلوی بعضی از سفرها واقعاً باید گرفته بشود، گاهی بعضی از سفرها موجب میشود که شیوع بی‌محابا و بدون قابلیت کنترل انجام بگیرد که واقعاً مایه‌ی تأسف است.
 

13:10

احتمال مرگ ناشی از کرونا در صورت مواجهه طولانی مدت با آلاینده‌های هوا


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص افزایش احتمال موارد مرگ به علت ابتلا به کووید ۱۹ در صورت مواجهه طولانی مدت با آلاینده‌های هوا هشدار داد
 

12:50
حداقل دو سال دیگر باید ماسک بزنید

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
مارگاریتا دل وال ویروس شناس برجسته اسپانیایی:برای کنترل کرونا با واکسن، روش‌های درمانی و پیشگیری چند سال زمان نیاز است و تا آن موقع مردم جهان باید حداقل به مدت دوسال زدن ماسک را به عنوان بخشی از زندگی عادی و روزمره خود بپذیرند


12:20

وزارت بهداشت شماره حساب واریز جرایم کرونا را اعلام کرد

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت: شماره حساب وزارت بهداشت برای واریز جرایم ماسک نزدن در اماکن عمومی و رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی کرونا اعلام شد.شماره حساب شبا IR320100004101033138160099 نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بنام پرداخت سایر منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این امر اختصاص یافته است
 

12:15
قرار نیست جریمه استفاده نکردن از ماسک به صورت نقدی یا با کارتخوان از افراد اخذ شود


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
دکتر لاری: هیچ فردی به عنوان مامور وزارت بهداشت یا دستگاه های دیگر نسبت به اخذ جریمه ماسک به صورت نقدی یا با استفاده از کارتخوان به مردم مراجعه نمی‌کند و افرادی که این اقدام را انجام بدهند، کلاهبردار هستند.وظیفه نظارت و تذکر به افرادی که ماسک نمی زنند و پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند، بر عهده نیروهای انتظامی و بسیج است
 

11:50

خطر ابتلا به روان پریشی در شهرها ۷۷درصد بیشتر از روستا است


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
بنابر اظهارات عضو شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، خطر ابتلا به «افسردگی» در ساکنان شهری ۲۰درصد بیشتر از کسانی است که در مناطق روستایی و یا خارج از شهر زندگی می کنند، این در حالیست که خطر ابتلا به «روان پریشی» در شهرها ۷۷درصد بیشتر از ساکنان روستایی است.
 

11:30

تهویه هوا به کاهش انتقال ویروس کرونا کمک می‌کند

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
محققان اثبات کرده اند که دستگاه‌های تهویه هوا در فضا‌های بسته می‌تواند به کاهش انتقال کروناویروس کمک کند.چندین مطالعه قبل نشان داده اند که انتقال ویروس کرونا از طریق ذرات هوا حامل ویروس، اصلی‌ترین راه انتقال بیماری کووید ۱۹ است


11:15

ویروس کرونا ۲۸ روز روی سطوح زنده می ماند

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
طبق تحقیقی جدید ویروس کرونا تا ۲۸ روز روی سطوح باقی می ماند. این درحالی است که تصور می شد عمر ویروس روی سطوح فولادی۶ روز است.کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند دست‌های خود را به دفعات بشویند تا از انتقال ویروس از سطوح آلوده جلوگیری کنند.
 

11:00

دیلی میل: ترامپ قصد داشته پس از بهبودی و زمان خروج از بیمارستان، لباس ‎سوپرمن بپوشد که اطرافیان مانع شدند

 

آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان


10:30
میزان جریمه‌های کرونایی اعلام شد

 
معاون وزیر بهداشت:رانندگان تاکسی که ماسک نزنند؛ ۱۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.جریمه ۲۰ هزار تومانی راننده تاکسی به ازای هر مسافری که ماسک نزده باشد.جریمه ۵۰ هزار تومانی برای هر مسافر تاکسی که ماسک نزده باشد.جریمه‌هایی تا سقف یک میلیون برای اتوبوس‌های مسافری اعمال می‌شود.عابرانی که ماسک نمی‌زنند یا توسط پلیس و بازرسان جریمه می‌شوند یا از طریق نیروی انتظامی چهره‌نگاری می‌شوند و جریمه در مورد آنها اعمال می‌شود.خودروهای شخصی شامل جرایم ماسک نمی شوند


9:40
وضعیت شیوع کرونا بسیار بد است/تخت خالی نداریم

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
دکتر مینو محرز عضو کمیته ستاد علمی مبارزه با کرونا:وضعیت شیوع کرونا بسیار بد است، به طوری که تخت خالی برای بستری مبتلایان جدید وجود ندارد.حتی ممکن است بیماران برای بستری در نوبت قرار گیرند.قدرت سرایت ویروس زیاد شده و همه یکدیگر را مبتلا می‌کنند.می‌دانم همه مردم از این شرایط خسته شده‌اند، اما عملکردشان برای حفظ سلامتی‌ در دوران کرونا مهم است.


9:00
علائم غیرمعمول‌ترِ کووید-۱۹


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سایت "مدیکال دیلی" در مطلبی به برخی از علائم غیرمعمول کرونا اشاره کرده است:
* ریزش مو
* التهاب ملتحمه
* احساس گیجی
* بثورات پوستی یا تغییر رنگ
* ناراحتی معده
* لختگی خون
* از دست دادن قدرت شنوایی
* از دست دادن قدرت چشایی
 

8:30
وضعیت کرونا در تهران نگران کننده است


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا:وضعیت بیماری کرونا در تهران بسیار نگران کننده است.در هفت یا هشت ماه اخیر با این وضعیت مواجه نشده بودیم ادامه این روند می‌تواند تعداد بستری و مرگ و میرها را به طوری چشمگیر افزایش دهد.این وضعیت سبب شده تا ظرفیت برخی از بیمارستان های تهران تقریبا تکمیل باشد و به سختی امکان پذیرش بیمار جدید را داشته باشند.همگان وظیفه دارند همچنان توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند
 
یکشنبه بیستم مهرماه

23:00
ایران رکورد فوتی‌های کرونایی خود را زد


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
ایران با ثبت 251 فوتی در 24 ساعت اخیر در شامگاه یکشنبه11 اکتبر 2020 در رتبه سوم جهان {تا لحظه انتشار خبر} ایستاد.هند با 808 فوتی اول، آمریکا با 267 فوتی دوم، ایران با 251 فوتی سوم، روسیه با 143 فوتی چهارم، مکزیک با 135 فوتی پنجم، برزیل با 102 فوتی ششم، اوکراین با 85 فوتی هفتم، فیلیپین با 83 فوتی هشتم، اندونزی با 79 فوتی نهم و انگلیس با 65 فوتی دهم جدول شدند


22:00
رئیس بیمارستان سینا: شاید به اندازه جنگ ایران و عراق کشته به علت کرونا داشته باشیم

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
طالب پور رئیس بیمارستان سینا تهران:در بیمارستان ما سهمیه بیماران کرونایی به اوج خود رسیده است و ما علیرغم ازدحام بیشتر بیماران در سطح شهر بیشتر از این توان اجرا نداریم.اگر مردم با مسئولینی که در این زمینه فعالیت می‌کنند همکاری نکنند، شاید به اندازه جنگ بین ایران و عراق کشته به علت کرونا داشته باشیم.
 

19:30
دستور برای تهیه گزارش درباره محل هزینه کرد یک میلیارد یورو تخصیص یافته برای کرونا


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
در پی درخواست بسیج دانشجویی از معاون اول رئیس جمهور در رابطه با شفاف سازی هزینه کرد منابع صندوق توسعه برای مقابله با کرونا، اسحاق جهانگیری آقایان نوبخت و همتی را مامور تهیه گزارشی در این خصوص کرده و از آنها خواسته تا محل هزینه کرد یک میلیارد یورو را به اطلاع عموم برسانند.
 

18:30
عبور قربانیان کرونا برزیل از ۱۵۰ هزار نفر

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
برزیل با ثبت ۱۵۰ هزار و ۱۹۸ نفر فوتی و بیش از ۵ میلیون مورد ابتلای به کرونا پس از امریکا دومین کشور آسیب دیده جهان است
 

18:00
درمان کرونا با هورمون عشق؟


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
یک محقق ایرانی به همراه همکارانش در دانشگاه تولیدوی آمریکا در جدیدترین یافته‌های خود از امکان استفاده از «هورمون عشق» در درمان مبتلایان به کرونا خبر دادند.بر اساس نتایج پژوهشی پزشکی که در دانشگاه «تولیدو» در ایالت «اوهایو» آمریکا به انجام رسیده، دانشمندان گفته اند هورمون «اکسی‌توسین» که از آن با نام «هورمون عشق» نیز یاد می‌شود، ممکن است بتواند در درمان کووید-۱۹ کاربرد داشته باشد.
 

17:30

۵۰ درصد مرگ های کرونایی ایران در تهران اتفاق می‌افتد

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: نیمی از آمار مرگ و میر بیماران کرونایی کشور مربوط به استان تهران است.


17:00
کرونا در کدام مناطق تهران بیشتر جولان می‌دهد؟

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
حمید سوری استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:تحقیقاتی که در تهران انجام دادیم نشان می‌دهد اپیدمی ابتدا در شرق تهران متمرکز بود اما کم کم به سمت مرکز شهر تهران آمده است.البته هنوز شرق آن نیز آلوده است اما در غرب تهران و شمال غرب آن وضعیت اپیدمی را خیلی به صورت حاد نمی‌بینیم؛ در حالی که در شرق، ‌مرکز و جنوب تهران وضعیت بدتر است.


16:00
وضعیت کرونا در کل کشور بحرانی است/ عبور از بحران کرونا نیازمند تعطیلی ۲ تا ۳ هفته‌ای است

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
پیام طبرسی، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا:پس از دستور اخیر رهبر انقلاب به نیروهای مسلح، وضعیت بیمارستان‌های بیماران کرونایی بهبود پیدا کرده است.وضعیت ما نه تنها در تهران بلکه در کل کشور بحرانی است.علیرغم محدودیت‌ها، هنوز هم برخی از مردم سفر می‌کنند یا در تجمعات حداکثری حضور دارند.پیشنهاد ما ۲ تا ۳ هفته تعطیلی عمومی و کامل مانند تعطیلات عید نوروز است، حتی اگر در شرایط اقتصادی این پیشنهاد زیان‌بار باشد.اگر علائم تنفسی خاص یا تب و بدن درد دارید، با قرنطینه خود به درمان خود کمک و تا حد امکان از مراجعه به مرکز درمانی خودداری کنید.


15:30

شناسایی عابران بدون ماسک با دوربین‌های پلیس

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت:عابران پیاده که ماسک نمی زنند، با استفاده از دوربین‌های پلیس، شناسایی و جریمه می‌شوند.
 

15:00

قدردانی رهبر کره شمالی از مردمش به خاطر اینکه به ویروس کرونا مبتلا نشدند

 

14:30
رکورد فوت روزانه با جان باختن ۲۵۱ بیمار در شبانه روز گذشته شکسته شد

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز 20 مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و 822 بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به 500 هزار و 75 نفر رسید.متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، 251 بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 28 هزار و 544 نفر رسید. 4482 نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند. استانهای کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند
 

14:15
بعد از قالیباف، نمایندگان تهران هم به بخش بیماران کرونایی سر زدند


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
جمعی از نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از بخش‌های مختلف بیمارستان رسول اکرم (ص) از جمله بستری بیماران کرونایی بازدید کردند و از نزدیک در جریان فعالیت بخش‌های مختلف آن قرار گرفتند.در این بازدید سیدمحمود نبویان، سید احسان خاندوزی، عبدالحسین روح‌الامینی، ابوالفضل عمویی، فاطمه قاسم‌پور، اقبال شاکری و همچنین امیرحسین باقرنژاد دبیر اجرایی مجمع نمایندگان استان تهران حضور داشتند.
 

14:00

ابتلای رئیس سازمان انرژی اتمی به کرونا

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به ابتلای علی‌اکبر صالحی به کرونا اعلام کرد که حال عمومی رئیس سازمان انرژی اتمی خوب استهمچنین روابط عمومی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد که تست کووید ۱۹ دکتر علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در تاریخ ۱۲ مهرماه مثبت شده است که بنا به توصیه پزشک در قرنطینه خانگی و در استراحت به‌سر می‌برند
 

13:40
وزیر بهداشت: خبرهای خوشی از واکسن کرونا دارم


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
خبرهای خوشی از واکسن کرونا دارم و به مدیر روابط بین‌‌الملل نیز دستور دادم که به سازمان جهانی بهداشت اعلام کنند که ما فازهای مطالعاتی واکسن را تا کجا رسانده‌‌ایم.ان‌‌شاءالله در هفته‌‌های آینده پیشرفت واکسن را به عنوان حرکت عظیم ملی به گوش جهانیان خواهیم رساند.
 

13:20
ویژگی بالینی بیماران فوت شده بر اثر کرونا

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
دانشگاه علوم پزشکی تهران: ویژگی‌های بالینی بیمارانی که بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ فوت کرده‌اند نشان می‌دهد سن بالا بخصوص بالای ۸۰ سال، جنس مرد و وجود بیماری‌های زمینه‌ای (مانند دیابت، بیماری های قلبی و عروقی و آسم شدید) در بیماران فوت شده ناشی از کووید ۱۹ شایع است.در بررسی افراد فوت شده، عوارض کووید -۱۹ شامل صدمات قلبی، شوک عفونی، اختلال عملکرد اندام ها، ترومبوز (لخته شدن خون) داخل قلب بوده است. علایم بیماری مانند تنگی نفس، سرگیجه و درد قفسه سینه در هنگام بستری با خطر بیشتری از مرگ در بیماران مبتلا همراه بوده است.

12:45

مهمترین تفاوت آنفلوانزا با کرونا

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
رییس بخش عفونی بیمارستان دکتر مسیح دانشوری: علائمی همچون تب و بدن درد در آنفلوآنزا حاد آغاز می‌شود، اما در کووید بروز این علائم معمولا تدریجی است. در کرونا ممکن است همه مبتلایان در ابتدا تب نداشته باشند، اما از بین رفتن حس بویایی و چشایی یکی از مشخصه‌های ابتلا به کووید است. بیشتر علائم آنفلوآنزا در هفته اول رخ می دهد، در حالی که در کرونا بیشتر عوارض در هفته دوم آغاز می‌شود.در حال حاضر بیشتر علائمی که در بین بیماران مشاهده می‌شود مربوط به کووید ۱۹ است، زیرا آنفلوآنزا هنوز شیوع نیافته است
 

12:15
علت غیبت وزیر بهداشت در روزهای اخیر

 
دکتر نمکی:به دلیل سفرهای اخیر به 3 استان، عارضه قدیمی دردکمر تشدید شده بود و پریشب هم بعد از جلسه با تعدادی از عزیزان که نتیجه آزمایش کرونای چند تن آنها مثبت شده بود، دچار بدن درد شدم.آزمایش دادم و دیشب مشخص شد که هنوز مورد انتقام ویروس قرار نگرفته ام.
 

11:30
آمار جهانی همه‌گیریِ کرونا / بیش از ۷ میلیون مبتلا در هند

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
شمار مبتلایان به کروناویروس در جهان به ۳۷ میلیون و ۴۷۵ هزار و ۸۳۹ نفر رسیده و تاکنون مرگ یک میلیون و ۷۷ هزار و ۵۹۴ نفر نیز در اثر این بیماری تأیید شده است.
 

11:00

معلم یک مدرسه خصوصی در شهر "امان" (پایتخت) اردن در حال آموزش آنلاین دانش‌آموزان


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 

10:30
"چرا پرستاران می خواهند بروند؟"

تیتر یک روزنامه فرانسویLe Parisien

آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
"درحالی که موج دوم [کرونا فرانسه] در راه است، بنابر تحقیق ویژه انجام شده حدود ۴۰ درصد از [پرستاران] می خواهند این شغل را کنار بگذارند"
 

10:00
مهاجرت گسترده پرستاران ایرانی در چند ماه اخیر

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
رئیس هیات مدیره نظام پرستاری تهران:از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا در کشورهای اروپایی، به دلیل کمبود نیروهای متخصص در بیمارستان‌های اروپا، شرایط ورود پرستاران به این کشورها فراهم شد بطوریکه شرط نمره زبان برای پذیرش برداشته شد و پرستاران به راحتی جذب این کشورها می‌شوند. کشور‌های اروپایی، آمریکای شمالی و استرالیا بیشترین درخواست جذب پرستاران ایرانی را دارند که با توجه به شیوع ویروس کرونا و بهتر بودن شرایط مهاجرت پرستاران، درخواست‌ها مبنی بر مهاجرت پرستاران طی چند ماه اخیر افزایش چشمگیری داشته است. طی چند ماه اخیر بیش از هزار پرستار درخواست خروج از کشور را داشتند.عدم دریافت به موقع و دقیق پاداش کرونا، بی‌تدبیری در زمینه حفظ منابع انسان و عدم جذب نیروهای ۸۹ روزه از اصلی‌ترین دلایل مهاجرت پرستاران ایرانی است.


9:30
کاهش چشمگیر آمار اهدای عضو


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
مدیر عامل انجمن اهدای عضو ایرانیان:یکی از مواردی که کرونا توانسته آسیب زیادی به آن وارد کند، اهدای عضو بوده است به شکلی که آمار اهدای عضو شش ماه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۹۸ حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است.


9:00
جزئیات اخذ جریمه‌های تخلفات کرونا/ افزایش ظرفیت انجام تست PCR


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
معاون وزیر بهداشت:براساس آخرین آمار طی روزهای اخیر رعایت پروتکل‌های بهداشتی به 42 درصد رسیده است که این موضوع واقعا نگران‌کننده است.هر علامتی مانند تب و لرز، گلودرد، آبریزش بینی و غیره باید کرونا در نظر گرفته شود مگر آنکه خلافش ثابت شود.یکی از گروه‌هایی که مشمول جریمه می‌شوند کسانی هستند که بیماری خود را پنهان می‌کنند.در صورتی که راننده تاکسی ماسک نزده باشد در صورتی که پلیس راهنمایی و رانندگی و یا ناظران بهداشت محیط او را بدون ماسک ببینند حدود 100 هزار تومان جریمه خواهد شد.همچنین به ازای هر یک از مسافران داخل خودرو که ماسک نزده باشند مجدداً راننده 20 هزار تومان جریمه می‌شود و خود مسافر نیز موظف به پرداخت جریمه 50 هزار تومانی است.قرار شد ظرفیت انجام تست PCR به اندازه 10 هزار تست در روز زیاد شود.
 

8:30
افزایش میزان جهش ویروس کرونا / جوان ها بیشتر درگیر شده اند


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
دبیر انجمن ویروس شناسی ایران:در اوایل همه گیری کووید ۱۹، بیشتر، افراد کهنسال بیمار می‌شدند، اما اکنون با تغییرات ویروس، جوان‌ها هم به میزان زیادی به گروه جمعیتی هدف این ویروس اضافه شدند.بیشترین جهش‌ها در سه ماه اخیر بوده و میزان انتقال پذیری این ویروس افزایش یافته، اما تأثیری بر میزان مرگ و میر نداشته است.همزمانی شیوع ویروس کرونا و آنفلوانزا، شرایط را پیچیده‌تر خواهد کرد.
 

8:00
ترامپ دیگر خطر انتقال کرونا را ندارد

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
پزشک کاخ سفید:ترامپ شامگاه شنبه تست ویروس کرونا داده و جواب آزمایش نشان داد که او دیگر خطر انتقال ویروس به دیگران را ندارد.نتیجه آزمایش مجدد ابتلای ترامپ به ویروس کرونا نشان می‌دهد «ویروس تکثیرشونده فعال» در بدن او از بین رفته است.

شنبه نوزدهم مهرماه

22:30
ترامپ: آمریکا داروی کرونا را دارد

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
رئیس‌جمهوری آمریکا امروز، شنبه در اولین حضور عمومی پس از ابتلا به کرونا ادعا کرد، آمریکا داروی مقابله با کرونا را دارد که به زودی آن را ارائه خواهد کرد.


21:30
ابتلای نوبخت به کرونا تایید شد

آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان

19:00
۸۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در خوزستان بستری هستند


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز:حدود ۸۵۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.از این تعداد ۲۳۰ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه و مابقی در بخش‌های عادی در حال مداوا هستند.
 

18:00
حال 155 بیمار کرونایی در قم وخیم است

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:در حال حاضر ۷۶۹ نفر بستری مشکوک به کرونا در بیمارستان ها بوده که حال ۱۵۵ نفر آنها وخیم است.
 

17:30
دیدار دوستانه ایران - مالی برگزار می‌شود

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
خبر ابتلای چهار بازیکن تیم ملی مالی به ویروس کرونا نگرانی‌هایی را در اردوی تیم ملی فوتبال کشورمان ایجاد کرد که قرار است روز سه‌شنبه، ۲۲ مهرماه دیدار دوستانه‌ای را با این تیم برگزار کند. همچنین بحث لغو بازی نیز مطرح شده بود.طبق آخرین پیگیری‌هایی که صورت گرفته و تصمیم اتخاذ شده و همچنین ارزیابی شرایط تیم ملی از لحاظ سلامت بازیکنان این تیم، قرار است دیدار دوستانه ایران و مالی طبق برنامه در آنتالیای ترکیه برگزار شود. تا این لحظه تصمیم نهایی، برگزاری مسابقه بوده و اگر تصمیم تغییر نکند، تیم ملی به زودی راهی آنتالیا خواهد شد.


16:00
مبلغ جریمه های کرونایی برای افرادی که ماسک نمی‌زنند


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 

15:30
واکنش مردم به جریمه پانصد هزارتومانی ماسک نزدن

 

14:45
فوت ۱۹۵ بیمار در کشور در ۲۴ ساعت گذشته

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز 19 مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و 875 بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به 496 هزار و 253 نفر رسید.متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، 195 بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 28 هزار و 293 نفر رسید.4439 نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.استانهای کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند


13:45

ابتلای وزیر بهداشت به کرونا صحت ندارد

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
کیانوش جهانپور: شایعه ابتلای دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت به کرونا صحت ندارد. ایشان به علت اسپاسم عضلات گردن و ستون فقرات امروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا حضور نداشت اما از فردا طبق روال عادی در برنامه های کاری تعیین شده حضور خواهد داشت
 

12:45
متخلفین کرونایی چگونه شناسایی و جریمه می‌‌شوند؟

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت: در ادارات، رؤسا و مدیران اداره طبق سلسله مراتبی که وجود دارد و در فروشگاه‌‌ها نیز نیروهای بهداشتی و نظارتی بر رعایت پروتکل‌‌ها نظارت خواهند داشت.افرادی که در خیابان ماسک نمی‌‌زنند نیز با روش‌‌های نیروی انتظامی شناسایی و جریمه می‌‌شوند.برای مثال می‌‌توان با عکس‌‌گرفتن توسط دوربین‌‌ها، افراد را شناسایی کرد و هویت این افراد، شناسایی و برای آن‌‌ها پیام جریمه ارسال خواهد شد.افراد متخلف، دو هفته زمان دارند تا در شماره حسابی که وزارت بهداشت اعلام می‌‌کند جریمه واریز کنند و این مبالغ جریمه نیز برای مقابله با کرونا هزینه می‌‌شود


12:00
جریمه یک میلیون تومانی اصناف در صورت عدم استفاده از ماسک


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
رئیس جمهور:برای اصنافی که پروتکل های بهداشتی را مراعات نمی‌کنند در مرحله اول تذکر داده می شود.در مرحله دوم ۳۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.در مرحله سوم یک میلیون تومان جریمه می شوند و اگر تخلف ادامه داشت آن واحد صنفی پلمپ خواهد شد.


11:30

کنترل مبتلایان کرونا با ردیابی موبایل

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سخنگوی دولت: هر فردی که در آزمایشگاه به او اعلام شده باشد که مبتلاست، از شیوه‌های مختلف از جمله ردیابی موبایل مورد کنترل قرار می‌گیرد و در صورت خروج از خانه، جرایم سنگینی به وی تعلق می‌گیرد
 

11:10

راننده تاکسی اگر مراعات نکند صد هزار تومان جریمه خواهد شد/ اگر رانندگان مسافر بدون ماسک سوار کنند بابت هر مسافر بیست هزار تومان جریمه خواهند شد

 

11:00

رئیس جمهور: فرد مبتلا به کرونا اگر تخلف کند ۲۰۰ هزار تومان جریمه می‌شود

 

صد میلیون دلار برای خرید کیت‌های تشخیص کرونا اختصاص دادیم. فرد مبتلا به کرونا اگر تخلف کند ۲۰۰ هزار تومان جریمه می شود.این ۲۰۰ هزار تومان به. اگر کسی از ماسک استفاده نکند ۵۰ هزار تومان جریمه خواهد شد
 

10:30
خطر اختلالات روانپزشکی در پسا کرونا/ شیوع ۲۳ درصدی اختلالات روان در کشور


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
وزارت بهداشت:آمار مستندی نداریم اما اصلا دور از انتطار نیست که پس از شیوع کرونا افزایش اختلالات روانپزشکی اتفاق افتاده باشد.سامانه ۴۰۳۰ پاسخگوی سوالات سلامت روان مردم در دوران کروناست.شیوع اختلالات براساس پیمایش‌های ملی بالای ۲۳ درصد است.بالاترین اختلال روانپزشکی در کشور اختلال افسردگی و پس از آن اختلالات اضطرابی است.اختلالات افسردگی به تنهایی ۱۲.۷ درصد و اختلالات اضطرابی حدود ۱۵ درصد است.


10:00
تست ۶ نوع واکسن کرونا در کشور

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
دکتر مصطفی قانعی رئیس کمیته علمی مقابله با کرونا:در حال حاضر ۶ نوع واکسن کرونا در حال تست هستند تمام واکسن های بیماری کرونای کشور در حال تست هستند و در فاز حیوانی به سر می برند و هیچکدام از این واکسن ها در فاز کارآزمایی بالینی قرار نگرفته اند. فاز حیوانی معمولا یک ماه طول می کشد که هنوز از مرحله فاز حیوانی یک ماه نگذشته است.ما عمدا در واکسن ها جلو نمی رویم تا ببینیم که در دنیا کدام واکسن بهتر جواب می دهد زیرا اگر روی همه این تعداد واکسن چندصد میلیارد هزینه کنیم ولی در نهایت از آن واکسن استفاده نکنیم خسارت مربوط به تولید را چه کسی می دهد.
 

9:00
کروناویروس امسال 3 برابر آنلفوانزا و ذات الریه قربانی گرفته است

آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
طبق آمار منتشر شده از سوی ONS انگلیس، در این کشور از ژانویه تا اوت 48168 نفر بر اثر کووید 19 جان سپردند.این در حالی است که این رقم برای قربانیان آلفلوانزا 394 و ذات الریه 13619 نفر بوده است.آمار رسمی نشان می‌دهد مرگ ناشی از ذات الریه و آلفلوانزا 7 برابر کمتر از میانگین 5 سال اخیر بوده است.


8:30
در روزهای بارانی ماسک‌ از کرونا پیشگیری می‌کند؟

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
طبق گزارشی که در سایت «هاف‌پست» منتشر شده‌ است، ماسک‌ها در روزهای بارانی به خوبی کار نمی‌کنند و مانع از انتقال کروناویروس نمی‌شوند.:به این دلیل آن دسته از ماسک‌ها را یکبار مصرف می‌خوانیم زیرا در برابر آب آسیب دیده و از هم وا می‌رود. بنابراین بی‌فایده می‌شوند.ماسک‌های دیگر از جمله ماسک N۹۵ و همچنین پوشش صورت پارچه‌ای نیز در آب و هوای مرطوب، مانند ماسک‌های جراجی آسیب پذیر هستند. تحقیقات می‌گوید: «به محض اینکه صورتتان خیس شد باید آن را خشک کنید و از ماسک جدید و خشک استفاده کنید.

 
جمعه هجدهم مهرماه


10:00
درخواست یک پزشک اورژانس از همایون شجریان


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
مدیر کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی درخواست کرد که با تاسی از خاکسپاری مظلومانه بیش از 200 شهید مدافع سلامت، از هرگونه تجمع در مراسم تدفین استاد آواز ایران در شرایط فعلی ویروس کرونا، خودداری شود.دکتر حسین کرمانپور در نامه‌ای با عنوان "نامه‌ای به فوریت تقدیم به فرزند گرامی اسطوره هنر ایران" خطاب به همایون شجریان ضمن ابراز تسلیت عمیق خود، از پاندمی کرونا به عنوان سونامی مهیب یاد کرده که هر جنبشی را به مثابه دمیدن در آتش نسل‌کشی این بیماری می‌کند.


9:30
سفر به مشهد تا اطلاع ثانوی ممنوع است

آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
کلانشهر مشهد همچنان در وضعیت قرمز از نظر میزان ابتلا به کرونا قرار دارد از این رو متولیان حوزه سلامت در این خطه سفر به مشهد را از نظر عقلی و اخلاقی تا اطلاع ثانوی ممنوع می‌دانند.مسوولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در شرایط کنونی از زائران و مسافران تقاضا دارند از هرگونه سفر به کلانشهر مشهد و خراسان رضوی پرهیز کنند، چرا که هرگونه تجمع خطر گسترش بیماری کووید ۱۹ را به دنبال دارد و وضعیت را بحرانی خواهد کرد.محمدحسین بحرینی سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان خراسان رضوی گفت: این استان هم‌اینک در شرایط بسیار حساسی از نظر شیوع ویروس همه‌گیر کرونا و همزمانی آن با بیماری فصلی آنفلوآنزا قرار گرفته است


8:30
دکتر حریرچی: بستری بیماران غیر اورژانسی در بیمارستان‌ها ممنوع شد


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
با توجه به کثرت مراجعین سرپایی و بستری مبتلا به کرونا، بستری سایر بیماران غیر اورژانسی در بیمارستانها (طبق بخشنامه معاونت درمان وزارت بهداشت) تا اطلاع ثانوی ممنوع شد
 
پنج شنبه هفدهم مهرماه

23:00
هشدار کرونایی رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در پی برگزاری اجتماع هواداران مرحوم محمدرضا شجریان


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان

 

22:00
پلوسی به‌دنبال خلع موقت ترامپ از قدرت به‌خاطر ابتلا به کرونا


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد قرار است استفاده از بند ۲۵ قانون اساسی برای برکناری موقت رئیس جمهور این کشور به خاطر ابتلا به ویروس کرونا را به بحث بگذارد
 

20:30
دستور رهبر معظم انقلاب به ستاد کل نیروهای مسلح

آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان

 
ستاد کل نیروهای مسلح:پس از صدور فرمان فرمانده معظم کل قوا به رئیس ستادکل نیروهای مسلح در تاریخ ۱۳۹۹/۰۷/۱۷ کلیه مراکز درمانی و بیمارستان‌های نیروهای مسلح با حداکثر ظرفیت در اختیار بیماران مبتلا به کرونا قرار گرفت
 

16:00
سفر هوایی آرزو شد؛ کرونا و قیمت دلار با پروازها چه می‌کنند؟

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
طبق مصوبه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا، شرکت‌های هواپیمایی از اول آبان‌ماه ملزم به رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی در پروازها هستند و به این ترتیب و با رعایت فاصله‌گذاری، مجازند تنها ۶۰ درصد ظرفیت هواپیما را برای فروش عرضه کنند.دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی می‌گوید: شرکت‌های هواپیمایی به‌تازگی با مشکل نوسان شدید ارزی و افزایش قیمت ارز مواجه شده‌اند. این در حالی است که حدود ۶۰ درصد هزینه‌ها برای تامین قطعات و موتور، ارزی است و بنابراین شرکت‌ها ناگزیر به افزایش قیمت بر اساس دلار ۲۷ و ۲۸ هزار تومانی هستند.برخی کارشناسان صنعت گردشگری می‌گویند با این حساب باید منتظر افزایش ۲ تا ۳ برابری قیمت بلیت‌ها باشیم. موضوعی که می‌تواند بسیاری از حوزه‌ها را تحت تاثیر قرار دهد و بیش از اکنون به تورم و گرانی‌ها دامن بزند.


15:00
شناسایی ۴۳۹۲ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور / فوت ۲۳۰ بیمار دیگر

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
دکتر لاری سخنگوی وزارت بهداشت:استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.استانهای کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.
 

14:45
سازندگان واکسن روسی کرونا، نامزد دریافت جایزه نوبل

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
دومای روسیه قصد داردسازندگان نخستین واکسن کرونا به نام واکسن اسپوتنیک-۵ را به عنوان نامزد دریافت جایزه نوبل معرفی کند.معاون اول کمیسیون حفظ سلامتی دومای روسیه اعلام کرد سازندگان واکسن کرونای روسی به نام «اسپوتنیک-۵» در مرکز میکروب شناسی و اپیدمیولوژی گاملیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه، برای گرفتن جایزه نوبل در سال ۲۰۲۱ نامزد پیشنهاد خواهند شد.
 

14:40
کمک سپاه به ستاد مقابله با کرونا تهران

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
فرمانده کل سپاه: تمام ظرفیت‌های قرارگاه ثارالله در اختیار عملیات مقابله با کرونای تهران قرار می‌گیرد
 

14:30
دستگاه‌های اکسیژن و سی تی اسکن بیش از حد کار کرده‌اند؛ این موضوع جای نگرانی دارد


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
معاون کل وزارت بهداشت::الان در بیمارستان‌ها دچار تراکم بیمار هستیم، هر روز تعدادی از بیماران کرونایی در اورژانس هستند و انتظار می‌کشند تا تخت‌ها برای بستری خالی شود، به محض آنکه بستری می‌شوند و دوباره بیمارهای جدیدی به اورژانس اضافه می‌شوند.تمام نیروهای ما به دلیل فعالیت بیش از ۷ ماه و دیدن مرگ و میرهای بسیار، دچار فرسودگی جسمی و روحی شدند، همچنین دستگاه‌های اکسیژن و سی تی اسکن در این مدت اخیر بیش از حدشان کار کرده که این جای نگرانی دارد.مسافرت بخشی از روش‌های انتقال بیماری است، تجمعات غیرضرور و حتی ضرور داخل شهری و گشت و گذار در پاساژ و مراکز خرید همه احتمال ابتلا را بالا می‌برد، در این مورد هم حکومت و هم مردم وظایف خاص خود را دارند.

14:00

تشدید بیماری زایی کرونا صحت ندارد، رفتار مردم تغییر کرده است


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سید محمد جزایری رییس شبکه بیماری‌های ویروسی ایران :برخی‌ها افزایش ابتلا، بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا را به بیماری‌زایی بیشتر این ویروس نسبت می‌دهند که از نظر علمی صحت ندارد.در واقع این رفتارهای نامناسب مردم بوده که عامل افزایش موارد ابتلا شده است معمولا ویروس بعد از مصرف دارو و واکسن، نقشه ژنتیکی خود را عوض می کند که الان هیچ کدام از آنها تولید نشده و در اختیار مردم قرار نگرفته است.


13:30
پایتخت یک هفته‌ دیگر تعطیل شود


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، در نامه ای به وزیر بهداشت خواستار تمدید محدودیت های کرونایی تهران به مدت حداقل یک هفته دیگر شد.
 

13:00
راز سر به مهر سلامت ترامپ

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
اطلاعات ضدونقیض و غیرکامل مقام‌های آمریکا در مورد وضعیت سلامت دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری این کشور موید این نکته است که سلامت متصدی کاخ سفید، رازی محفوظ و سر به مهر است.تحلیل گران می گویند ترامپ با استفاده از ابزار دیجیتال تلاش کرده است هدایت بحران سلامت ریاست جمهوری را در عرصه رسانه های اجتماعی هدایت کند.از زمان انتشار خبر ابتلای ترامپ به کرونا، «شان کانلی» پزشک رئیس جمهوری به ارائه اطلاعات گیج کننده و در تضاد با اخبار «مارک میدوز» رئیس کارکنان کاخ سفید متهم شده است.«متیو آلگئو» نویسنده چند کتاب درمورد دروغ رهبران آمریکایی، گفت که روسای جمهوری مجبور نیستند در مورد وضعیت سلامت شان چیزی بگویند، از اینرو جای تعجب ندارد که آنها چنین نباشند.به گفته تحلیل گران، در حالی که کمتر یک ماه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مانده است، زمان مناسبی نیست که رئیس جمهوری تندرست کامل به نظر نیاید.
 

12:00
ترامپ داروی شرکت ریجنران را درمان کرونا خواند


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، شب گذشته با انتشار ویدئویی، داروی شرکت داروسای «ریجنران» که او در مراحل درمانش از آن استفاده کرده بود را درمان کرونا خواند و گفت: در حال حاضر برای من توزیع درمان تجربی از واکسن (کرونا) اهمیت بیشتری دارد
 

11:30
ظرفیت تکمیل/ آمبولانس‌ها سرگردان!

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
پیام طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری:بیمارستان مسیح دانشوری ۲۷۰تخت دارد که از این تعداد اکنون ۱۴۰ تخت به بیماران کرونایی اختصاص پیدا کرده است.آمبولانس‌های زیادی در شهر بیمار کرونایی دارند اما، چون در بیمارستان‌ها بخش مراقبت‌های ویژه و حتی اورژانس‌ها تخت خالی برای پذیرش بیمار جدید ندارند از بیمارستانی به بیمارستان دیگر می‌روند تا جایی برای پذیرش بیمار پیدا کنند.تخت‌های بیمارستان مملو از بیمار است. بیماران کرونایی تازه‌وارد نیز در محوطه‌ای مسقف به انتظار خالی‌شدن یک تخت هستند تا بتوانند خدمات درمانی دریافت کنند
 

11:00
فوت 5909 کرونایی در جهان تا ساعت 24 روز چهارشنبه 8 اکتبر 2020


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
هند با ثبت 963 فوتی اول، آمریکا با 932 فوتی دوم، برزیل با 733 فوتی سوم، مکزیک با 471 فوتی چهارم، آرژانتین با 399 فوتی پنجم، ایران با 239 فوتی ششم، روسیه با 202 فوتی هفتم، کلمبیا با 163 فوتی هشتم، افریقای جنوبی با 145 فوتی نهم و اندونزی با 98 فوتی دهم جدول شدند.
 

10:00
ایرلاین‌ها هر دقیقه ۳۰۰ هزار دلار ضرر می‌کنند


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
یاتا هشدار داد:صنعت هواپیمایی کرونازده جهان در نیمه دوم سال میلادی جاری ۷۷ میلیارد دلار دیگر ضرر خواهد کرد.صنعت هواپیمایی جهان با نرخ ۳۰۰ هزار دلار در دقیقه معادل ۱۳ میلیارد دلار در ماه ضرر می کند و ممکن است بخشهای زیادی از این صنعت تا چند ماه دیگر دچار ورشکستگی شود.
 

9:00
کرونا ثروت پولدارها را به ۱۰تریلیون دلار رساند!


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
همه گیری کرونا برای میلیاردرها برخلاف بسیاری از دیگر مردم جهان زمان پولدارتر شدن بوده است و یک گزارش جدید اعلام کرده که مجموع ثروت این افراد به یک رکورد تاریخی جدید رسیده است.بسیاری از اقتصادهای جهان بر اثر کرونا دچار مشکلات شدید مالی شده اند اما برای افراد ثروتمند به لطف انفجار قیمت ها و رشد بازار سهام وضعیت متفاوت بوده است. به گفته بانک یو بی اس اکنون ۲۱۸۹ فرد با ثروت یک میلیارد دلار و بیشتر در جهان وجود دارد که بیشترین سهم نیز مربوط به فعالان حوزه های فناوری، صنعتی و مراقبت های درمانی بوده است.از زمان آغاز کرونا تاکنون، میلیاردرهای جهان در مجموع ۷.۲ میلیارد دلار از ثروت خود را برای امور خیریه اهدا کرده اند که این رقم بالاترین میزان ثبت شده در طول تاریخ معاصر بوده است
 

8:30
کرونا ثروت پولدارها را به ۱۰تریلیون دلار رساند!


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
همه گیری کرونا برای میلیاردرها برخلاف بسیاری از دیگر مردم جهان زمان پولدارتر شدن بوده است و یک گزارش جدید اعلام کرده که مجموع ثروت این افراد به یک رکورد تاریخی جدید رسیده است.:بسیاری از اقتصادهای جهان بر اثر کرونا دچار مشکلات شدید مالی شده اند اما برای افراد ثروتمند به لطف انفجار قیمت ها و رشد بازار سهام وضعیت متفاوت بوده است. به گفته بانک یو بی اس اکنون ۲۱۸۹ فرد با ثروت یک میلیارد دلار و بیشتر در جهان وجود دارد که بیشترین سهم نیز مربوط به فعالان حوزه های فناوری، صنعتی و مراقبت های درمانی بوده است.از زمان آغاز کرونا تاکنون، میلیاردرهای جهان در مجموع ۷.۲ میلیارد دلار از ثروت خود را برای امور خیریه اهدا کرده اند که این رقم بالاترین میزان ثبت شده در طول تاریخ معاصر بوده است

چهارشنبه شانزدهم مهرماه

19:00

کرونا/ ۴۰۰ میلیون کارگر در جهان بیکار شدند

آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
تاکنون بیش از ۸۵۰ هزار نفر بر اثر بیماری عالم گیر کرونا در جهان کشته شده‌اند و بیش از ۲۵ میلیون نفر به این ویروس عفونی آلوده شده‌اند. همچنین طبق آمارها، تاکنون ۴۰۰ میلیون نفر از کارگران جهان، شغل خود را در اثر یا در دروه کرونا از دست داده‌اند.
 

18:00

قدرت سرایت ویروس کرونا بین ۳ تا ۹ برابر افزایش یافته است

 

16:00
بیش‌ترین ابتلا به کرونا، در شمال تهران بوده یا جنوب؟


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
ناهید خداکرمی، رئیس کمیته‌سلامت شورای‌شهر تهران:بر اساس بررسی‌های تابستان، ۲۲درصد بیماران کرونا با فرد مبتلا تماس داشته‌اند، ۱۷ درصدشان به شهرهای پرخطر سفر رفته‌اند و ۶۷درصد در تجمع‌هاحضور داشته‌اند.در تهران، منطقه‌های شهری ۴، ۸ و ۱۳، بیش‌ترین مبتلا و منطقه‌های ۹، ۲۸، ۲۱و ۲۲ کم‌ترین میزان ابتلا به کرونا را داشته‌اند.
 

15:00
بیماران بستری شده کووید-۱۹ از مبتلایان به آنفلوآنزا جوان‌تر هستند


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
یک گروه بین‌المللی از پژوهشگران در بررسی‌های خود دریافتند بیمارانی که به خاطر ابتلا به کووید-۱۹ بستری می‌شوند، نسبت به افراد مبتلا به آنفلوآنزا جوان‌تر هستند.
 

14:30

آمار صعودی فوتی‌های کرونا؛ ۲۳۹ نفر در ۲۴ ساعت!

آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز 15 مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، چهار هزار و 19 بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به 483 هزار و 844 نفر رسید.متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، 239 بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 27 هزار و 658 نفر رسید. 4274 نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.استانهای کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند
 

13:30

زنان در مقایسه با مردان هم بیشتر ماسک می‌زنند و هم فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می‌کنند


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
محققان دانشگاه نیویورک و Yale با ردیابی از روی اپلیکیشن‌های ضدکرونا و حرکت کاربران دارنده نرم افزار متوجه شدند که زنان بیشتر از مردان به توصیه‌های بهداشتی مانند شستن دست و استفاده از ماسک عمل می‌کنند.به گفته محققان زنان احساس مسوولیت اجتماعی بیشتری در قیاس با مردان دارند و به همین دلیل رفتار اجتماعی خود را با توصیه‌های بهداشتی تطبیق می‌دهند.

12:45

توزیع واکسن آنفلوآنزا در داروخانه ها طی ۱۵ روز آینده


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
رییس سازمان غذا و دارو: پیگیری‌ها نشان می‌دهد که بتوانیم ظرف ۱۰ تا ۱۵ روز آینده توزیع و عرضه واکسن آنفلوآنزا را در داروخانه‌ها نیز آغاز کنیم


12:00
جولان کرونا در کاخ سفید

 

آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان


تاکنون حداقل ۱۶ نفر از کارکنان کاخ سفید و افراد دیگری که در مراسم اعلام نامزدی «ایمی بارت» برای قضاوت در دیوان عالی آمریکا حضور داشتند، به کرونا مبتلا شده‌اند. آزمایش چند خبرنگار نیز مثبت اعلام شده است.
 

11:15

۲ عارضه مهم که بیشتر بهبودیافتگان کرونایی از آن رنج می‌برند


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
براساس پژوهشی که در کره جنوبی انجام شده است، برخی از عوارض جانبی مانند خستگی، پیامد‌های روانی و از دست دادن حس بوبایی و چشایی در ۹۰ درصد از بهبودیافتگان کرونایی نمایان بوده است.گون جون ووک مسئول مراکز مبارزه با بیماری‌ها و پیشگیری در کره جنوبی گفت: در یک نظرسنجی اینترنتی که در آن ۹۶۵ نفر از بهبودیافتگان کرونایی مشارکت داشتند، ۹۱ درصد افراد دستکم دچار یک عارضه جانبی بر اثر ابتلا به کرونا شده اند.خستگی یکی از شایع‌ترین عوارض جانبی بیماری کرونا است؛ به گونه‌ای که ۲۶.۲ درصد از شرکت کنندگان احساس خستگی داشتند و پس از آن اختلال در تمرکز به میزان ۲۴.۶ درصد در رتبه دوم قرار دارد.این بیماری همچنین عوارض جانبی دیگری همچون مشکلات روحی، روانی و فقدان حواس بویایی و چشایی نیز داشته است.
 

10:00

تولید واکسن آنفلوانزا در ایران در مراحل مطالعات است و مطالعات بالینی آن هنوز انجام نشده


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
حیدر محمدی، مدیرکل دارو وزارت بهداشت:امسال حدود ۱۶ میلیون واکسن آنفلوانزا وارد و توزیع می‌شود.اکنون فقط ۱.۵ میلیون دوز واکسن وارد شده و بعد از توزیع ۲.۵ میلیون واکسن در مراکز بهداشتی، توزیع داروخانه‌ای آن شروع خواهد ‌شد.قرار است یک میلیون واکسن آنفلوانزای دیگر نیز برای توزیع رایگان در شبکه بهداشتی برای گروه‌های پرخطر وارد شود.قرار است محموله‌های واکسن که با ارز دولتی وارد می‌شود به قیمت حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان و با کد ملی در داروخانه‌ها به فروش برسد.اگر این واکسن با ارز نیمایی وارد شود، درباره قیمت آن تصمیم‌گیری می‌شود.تولید واکسن آنفلوانزا در ایران هنوز در مراحل مطالعات است و مطالعات بالینی آن هنوز انجام نشده است
 

9:30

توزیع واکسن آنفلوانزا بین مطب‌دارها از امروز

آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان

سازمان نظام پزشکی: مرحله اول توزیع واکسن آنفلونزا در سطح کشور انجام شده و ظرف روزهای چهارشنبه و پنجشنبه توزیع واکسن‌ها در بین اعضای جامعه پزشکی شروع خواهد شد.برای دریافت واکسن پزشکان و دندانپزشکان که در مطب یا دفاتر کار مشغول خدمت هستند باید با نظام پزشکی شهرستان مربوطه تماس بگیرند و شیوه دریافت را مطلع شوند
 

9:00
مردم رفوزه شدند

 

حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت: با زیر نظر داشتن محل موبایل ها می توان از میزان رفت و آمد مردم مطلع شد.در بهترین شرایط که نوروز بود، مردم ما ۴۵ درصد کاهش تردد داشتند و این رقم در 2 ماه اخیر به ۱۲ درصد رسیده که به معنی رفوزه شدن


8:30
هشدار خلاقانه یک پزشک متخصص درباره وضعیت وخیم کرونا در موج جدید!

 


سه شنبه پانزدهم مهرماه

21:00
بایدن : در صورتی که ترامپ همچنان به کرونا مبتلا باشد، با وی مناظره نخواهم کرد


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری امریکا: اگر ترامپ همچنان به کووید-۱۹ مبتلا باشد و پزشکان این موضوع را تایید کنند نباید دومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری که قرار است در میامی برگزار شود را انجام دهیم


18:00

ممانعت از سفرها نیازمند دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا است

آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سردار حسینی، جانشین رئیس پلیس راهور ناجا:در محور کرج - چالوس در حال حاضر ترافیک نیمه‌سنگین است و پیش‌بینی می‌کنیم طی دو روز آینده با ترافیک سنگینی مواجه شویم که کار را سخت می‌کند.در محور چالوس و هراز به دلیل حجم بالای تردد به ناچار باید تمهیدات ترافیکی را اجرا کنیم، تنها در صورتی که ستاد ملی مبارزه با کرونا دستوری جدی برای جلوگیری از سفرها صادر کنند می‌توانیم از سفرها ممانعت کنیم.
 

17:00
نحوه فعالیت آموزشگاه‌های رانندگی در روزهای کرونایی


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
رئیس مرکز صدور گواهینامه راهور ناجا:آموزشگاه‌ها ملزم به تحویل اجباری ماسک هستند.کلاس‌های آموزشی با کمتر از ۱۰ نفر برگزار می‌شوند و صندلی‌ها با رعایت فاصله گذاری اجتماعی قرار گرفته و فضای کلاس‌ها کاملا ایزوله می‌شود.مراجعه کنندگان در صورت مشاهده عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی آموزشگاه‌های رانندگی، می‌توانند این موضوع را به پلیس راهور اطلاع دهند
 

16:10
کرونا رکورد میزند اما جاده ها همچنان مملو از مسافر است؛ بهانه‌هایی برای رفتن به سفر از زبان برخی مسافران

 

15:30

رایزنی چین و WHO برای مصارف جهانیِ واکسن‌های کووید ۱۹

آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
چین در حال رایزنی با سازمان جهانی بهداشت (WHO) است تا واکسن‌های کووید-۱۹ تولیدِ این کشور برای مصرف جهانی مورد ارزیابی قرار گیرد
 

14:45

مجموع جان باختگان کرونا به 27 هزار و 419 نفر رسید


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز 15 مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، چهار هزار و 151 بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.جموع بیماران کووید۱۹ در کشور به 479 هزار و 825 نفر رسید.:متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، 227 بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 27 هزار و 419 نفر رسید.:4200 نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.استانهای کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.
 

14:20

رئیس سازمان بهداشت جهانی: نمی‌توانیم منتظر کشف واکسن کرونا بمانیم


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
نمی‌توانیم منتظر کشف واکسن بمانیم زیرا لازم است جان مبتلایان با امکاناتی که در حال حاضر فراهم است نجات داده شود و ما باید با وجود آزمایش‌های فراوان ویروس کرونا را مهار کنیم.اگر در راستای منافع شخصی خود تلاش کنیم، به ویروس اجازه شیوع بیشتری می‌دهیم، اما اگر با یکدیگر تلاش کنیم، می‌توانیم بیماری را مهار کنیم.»این ویروس یک سال است که برای ما کاملا ناشناخته است. از بسیاری از کشورهای غرب اقیانوس آرام بازدید کردم و نتوانستم چنین وضعیتی را تصور کنم. جهان تغییر بسیاری کرده است، زیرا پاندمی بر سیستم‌های بهداشتی، اجتماعی و اقتصادی تاثیر گذاشته است.
 

14:15

لغو جلسه قوا از سوی رئیس جمهور و واکنش هایی که این تصمیم به همراه داشت


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
جلسه سران قوا که قرار بود امروز به میزبانی رئیس مجلس، در محل مجلس برگزار شود از سوی رئیس جمهور لغو شد. این اقدام با واکنش های زیادی همراه بود. (بیشتر بخوانید)

 

14:00
چندباور اشتباه درباره قرنطینه خانگی/۴۰ درصد مبتلایان کرونا؛ بدون علامت


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
شکوهی،متخصص عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:با تغییراتی که در ویروس رخ داده، تعداد ویروس‌هایی که در سیستم تنفسی بدن فرد بیمار وجود دارد افزایش یافته و این مسئله احتمال انتقال ویروس را بسیار بیشتر می‌کند.بسیاری از افراد مبتلا فکر می‌کنند همین که خود را داخل منزل قرنطینه کنند کفایت می کند؛ درحالی که منظور از قرنطینه، قرنطینه کردن داخل اتاق مجزاست و فرد مبتلا تا جای امکان نباید از اتاق خارج شود.بیش از ۳۰ یا ۴۰ درصد از افراد مبتلا فاقد علامت هستند،بنابراین افرادی که احتمال ابتلای آنان به کووید ۱۹ وجود دارد، از جمله کسانی که در مکان‌های شلوغ رفت و آمد دارند و با افراد مختلفی در ارتباط هستند خطرناک تلقی می‌شوند.

13:40

بیانیه ایران، روسیه، چین و ۲۳ کشور دیگر: تحریم‌های آمریکا مبارزه با کرونا را دشوار کرده

آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
۲۶ کشور از جمله ایران، روسیه، چین در بیانیه‌ای مشترک از ایالات متحده و کشورهای غربی خواستند تا به اعمال تحریم‌های یک جانبه پایان دهند. کشورهای امضاکننده این بیانیه‌ می‌گویند این دست تحریم‌ها مبارزه با شیوع ویروس کرونا را "دشوار" کرده است.

13:15
برگزاری مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد به صورت مجازی


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
 مصاحبه علمی متقاضیان دوره دکتری تخصصی سال ۹۹ دانشگاه آزاد اسلامی، راه یافته به مرحله مصاحبه به صورت "مجازی" از روز شنبه مورخ ۹۹/۷/۱۹ آغاز می‌شود و تا روز چهارشنبه ۹۹/۷/۳۰ ادامه خواهدداشت.درشیوه جدید برگزاری مصاحبه داوطلبان لازم است با دریافت نام کاربری و کلمه عبور که از عصر امروز از طریق سامانه www.azmoon.org  قابل دریافت است درتاریخ و زمان مقرر با مراجعه به سامانه  phdinterview.azmoon.iau.ac.ir  در جلسه مصاحبه مجازی شرکت نمایند.داوطلبان لازم است ضمن دریافت نرم افزارهای مورد نیاز به منظور شرکت در مصاحبه مجازی از طریق سامانه فوق نسبت به نصب آنها اقدام نمایند. راهنمای نحوه چگونگی شرکت در مصاحبه از طریق همین سامانه قابل دریافت خواهد بود.
 

12:30

ویروس کرونا تا ۹ ساعت روی پوست می ماند


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
محققان ژاپنی با انجام آزمایش روی نمونه های پوست متوجه شدند ویروس کرونا تا ۹ ساعت روی پوست انسان باقی می ماند اما ۱۵ ثانیه پس از استفاده از مایع ضدعفونی کننده حاوی ۸۰ درصد الکل از بین می رود.مدت زمان زنده ماندن ویروس کرونا روی پوست ۴ بار طولانی تر از ویروس آنفلونزاAاست. نتایج آزمایش نشان داد ویروس آنفلونزا حدود ۱.۸ ساعت روی پوست زنده می ماند.ویروس کرونا هنگام مخلوط شدن با مخاط مربوط به نمونه های دستگاه تنفسی فوقانی، حدود ۱۱ ساعت روی پوست زنده ماند
 

12:00
ترامپ هنوز در نفس کشیدن مشکل دارد

 

تصاویر جدید منتشر شده از کاخ‌سفید به طور کاملا واضح نشان می‌دهد که ترامپ پس از مرخص شدن از بیمارستان در نفس کشیدن مشکل دارد.
 

11:20

رایزنی برای دورکاری کارمندان و محدودیت سفر از مبدا تهران


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
معاون برنامه‌ریزی و نظارت ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در پایتخت با اشاره به تاثیر مستقیم دورکاری کارمندان در کاهش ترددها و کنترل و مهار کرونا، از اتخاذ تصمیم و ارایه پیشنهاد اعمال دورکاری کارمندان و محدودیت سفر از مبداء تهران به سایر شهرها و استان‌های کشور خبر داد.

10:50

ترامپ بیمارتر از آن است که پزشکان می‌گویند!

 

 
دکتر سانجی گوپتا در گفتگو با CNN گفت: در بررسی عکس‌هایی که از ترامپ گرفته شده، مواردی یافت شده که معمولی نیستند و ما را به این قطعیت ‌می‌رساند که او بیمارتر از آن است که پزشکان او می‌گویند.
 

10:10
ورود کاروان‌های پیاده به مشهد منتفی است


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سخنگوی جمعیت خدمت‌گزاران زائران پیاده امام رضا(ع):امسال با توجه به محدودیت‌هایی که ستاد ملی کرونا اعلام کرده و تصمیماتی که معاونت زیارت استان گرفته، ورود کاروان‌های پیاده به مشهد برای دهه آخر صفر منتفی است و امسال‌ کاروانی در سایت ما نیز ثبت‌نام نکرده است.

9:30
کرونا عامل از بین رفتن بیش از یک میلیون شغل در کشور


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
علی اوسط هاشمی، معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای :از بهمن ماه سال گذشته تاکنون و با شیوع بیماری کووید ۱۹ بیش از یک میلیون شغل در ایران از بین رفته است.در شرایط بحران، برای عبور از بحران و حفظ مشاغل فعلی، پیش‌بینی جایگرینی مهارت‌های جدید را نکرده‌ایم.
 

9:00

اوج‌گیری بستری‌های کرونا


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به اوج‌گیری بستری مبتلایان کرونا در بیمارستان‌ها، گفت: اکنون به ویژه در تخت‌های مراقبت‌های ویژه و بیمارستان‌های ارجاعی، دچار مشکل قابل توجهی شده‌ایم. ضمن اینکه از ظرفیت برخی از تجهیزات مربوط به بیماران کرونایی خارج از ظرفیت‌شان استفاده می‌شود
 

8:30
ترامپ به کاخ سفید بازگشت

 
رئیس‌جمهور آمریکا، از بیمارستان به کاخ سفید برگشته و در میان شگفتی رسانه‌ها و تحلیل‌گران، ماسک‌اش را از صورت برداشته است.دونالد ترامپ که هنوز به این بیماری دچار است و دست‌کم منتقل‌کننده آن است، به مردم گفته: «از کرونا نترسید!
دوشنبه چهاردهم مهرماه



18:30
جولان کرونا در تهران


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
وضعیت کرونایی پایتخت همچنان بحرانی است؛ یک روز پس از ابلاغ دستور استانداری تهران مبنی‌بر بازگشت برخی تعطیلی‌ها به این استان به مدت ۶ روز، شواهد و گزارش‌ها حکایت از وضعیت وخیم پایتخت دارد.


17:00
۱۰درصد جمعیت جهان احتمالا به کرونا مبتلا شده‌اند


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
رئیس امور اضطراری سازمان جهانی بهداشتاعلام کرد تخمین‌ها نشان می‌دهد تاکنون ۱۰ درصد جمعیت جهان یعنی از هر ۱۰ نفر یک نفر احتمالا به کرونا مبتلا شده‌ است.


16:30
اسامی ۴۶ نفر از مقامات آمریکایی برای تعقیب قضایی به دادستانی تهران داده شد

 

آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان

 
معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر در حاشیه بازدید از بیمارستان کودکان مفید با اشاره به اقدامات جنایتکارانه دولت آمریکا در تحریم دارویی گفت:این دشمنان در این عرصه از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.ما با تمام ابزارهای قانونی و حقوقی که در عرصه داخلی و بین‌المللی وجود دارد با عزمی جدی برای مقابله با این جنایت ها ایستاده ایم و امروز اعلام می‌کنم که اسامی ۴۶ شخصیت حقیقی و حقوقی آمریکایی که به نوعی دخیل در تحریم‌های ظالمانه و ضد انسانی علیه ملت ایران بودند در اختیار دادستان تهران است.طبق قانونی که در اختیار دستگاه قضایی قرار گرفته و بر اساس ماده ۵۰ قانون مقابله با اقدامات تروریستی اسامی این افراد به دادستان تهران اعلام می‌شود.


15:30
احتمال دورکاری کارمندان/ وضعیت تهران کاملا بحرانی است


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران:تعطیلی یک هفته ای از لحاظ اپیدمیولوژیک تاثیری در روند کاهش شیوع بیماری ندارد.در حال حاضر در تهران میزان استفاده از ماسک حدود ۵۵ درصد است. در برخی مناطق پرتراکم استان و مراکزی از جمله مترو امکان رعایت فاصله گذاری اجتماعی وجود ندارد. به همین دلیل معتقدیم باید محدودیت های جدی تر با زمانی طولانی تر اعمال شود.

14:30
تعداد مبتلایان به کرونا بازهم رکورد زد


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز 14 مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و 902 بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به 475 هزار و 674 نفر رسید.متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، 235 بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 27 هزار و 192 نفر رسید.4167 نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.استانهای کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند

14:10

ورود رئیس مجلس به ICU کرونا بیمارستان امام خمینی تهران و نظارت میدانی از روند رسیدگی به بیماران

آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 


13:50
هشدار 'بهترین فرودگاه جهان' درباره بحران کرونا


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
فرودگاه "چانگی" سنگاپور که در هشت سال متوالی لقب بهترین فرودگاه دنیا را گرفته، درباره "مقطع ترسناک" پیش رو با توجه به شیوع کرونا هشدار داده است.پس از کاهش پروازها به کمترین میزان در تاریخ، این فرودگاه فعالیت دو ترمینال خود را متوقف کرد.همچنین ساخت ترمینال پنج این فرودگاه دست‌کم برای دو سال به تعویق افتاده است.در گزارش سالانه این شرکت فرودگاهی آمده: "جنگ با کووید تازه آغاز شده است؛ آینده با توجه با نبود نشانه‌ای از کاهش، ظاهری ترسناک دارد."گزارش سالانه این فرودگاه تا پایان ماه مارس را در بر می‌گیرد؛ زمانی که بسیاری از کشورهای اروپایی در اوج این بیماری بودند.سنگاپور از بیست و سوم مارس ورود مسافران برای دیدارهای کوتاه مدت از این کشور و همچنین ترانزیت به این کشور را ممنوع کرد.شیوع کرونا در این مدت سی و شش درصد از سود سال قبل کاست.حمل و نقل هوایی و مشاغل وابسته از جمله صنایعی بوده که بیشترین آسیب را در همه‌گیری کرونا دیده.شرایط قرنطینه، بستن مرزها و محدودیت‌هایی که کشورهای مختلف برای سفر هوایی به اجرا گذاشتند و همچنین نگرانی مسافران از ابتلا به کرونا، سبب شده‌اند شرکت‌های هوایی سفارش خرید هواپیما را کاهش دهند.این باعث ضرر هنگفت خطوط هوایی شده و اخراج و تعدیل نیرو را به دنبال داشته است

13:10
تهدیدی غیرکرونایی که سلامت بشر را هدف قرار داده است


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
همزمان با تمرکز جهان بر شیوع کروناویروس، تهدید مخرب دیگری سلامت بشر را هدف قرار داده و آن گسترش باکتریهای مقاوم به آنتی بیوتیک است.درحالیکه جهان در تلاش برای پایان دادن به همه گیری بیماری کووید-۱۹ است کارشناسان می گویند که جهان با تهدید بیماری عفونی دیگری مواجه است.گسترش باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک همچون شیوع بیماری کووید-۱۹ مورد توجه قرار ندارد چرا که بیماری‌های ناشی از مقاومت آنتی بیوتیکی به تدریج و به کندی گسترش پیدا می‌کند و این درحالیست که کروناویروس در مدت زمان کوتاهی جهان را در بر گرفته است.


12:40
دستورالعمل کاهش ریسک ابتلا به کرونا


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
علاوه بر اصل اساسی "فشم" (ف: فاصله/ ش: شست و شوی مداوم دست ها/ م: ماسک) این 3 دستور العمل حیاتی را حتماً رعایت کنید:
1. اصلاح فوری رژیم غذایی:
- خوردن مایعات فراوان (آب، آبمیوه های طبیعی)
- خوردن میوه و سبزی و غذاهای با طبع گرم
- نخوردن فست فود، غذاهای با طبع سرد
2. تقویت سیستم ایمنی:
- خوردن روزانه یک داروی تقویت سیستم ایمنی
- خوردن روزانه 1000 تا 2000 میلیگرم ویتامین C و نیز 1000 میلیگرم ویتامین D
- خوردن روزانه سیر (یک حبه سیر را به صورت نگینی ریز کنید و ته زبان تان بریزید و با دو لیوان آب بخورید تا دهان تان بوی سیر ندهد)
- خوردن روزانه ترکیب سیاه دانه کوبیده شده و عسل (به اندازه نصف یک قاشق چایخوری)
- خوردن روزانه دمنوش (آویشن، بابونه گاوی، پونه، سرخارگل، زنجبیل و دارچین)
* با پزشک تان مشورت کنید.
3 . توصیه های عمومی:
- خواب کافی
- دوری از استرس
- نرمش سبک روزانه
- تمرینات تنفسی (نفس های عمیق)


12:00
عجیب‌ترین نتایج فوتبال کرونایی


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
بارسلونا ۲ - بایرن مونیخ ۸ (۲۴ مرداد ۱۳۹۹)
منچسترسیتی ۲ - لسترسیتی ۵ (۶ مهر ۱۳۹۹)
:منچستریونایتد ۱ - تاتنهام ۶ (۱۳ مهر ۱۳۹۹)
 استون ویلا ۷ - لیورپول ۲ (۱۳ مهر ۱۳۹۹)


11:35
بلاهایی که کووید-۱۹ بر سر پوست می‌آورد

 

11:00
کرونا در کشور همچنان صعودی است


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
بنابر اعلام کمیته اپیدمیولوژی بیماری کرونا وزارت بهداشت، در هفته منتهی به ۱۱ مهر ماه، منحنی اپیدمی این بیماری در کشور شاهد روند ثبات با تغییرات مختصر صعودی همراه بوده و ۱۲ استان نیز شروع پیک جدید بیماری را شاهد بودند

10:20

فلزی که ویروس کرونا را به سرعت نابود می‌کند

آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
طبق تحقیقات جدید که توسط محققان انجام شده, فلز "مس" در چند ساعت ویروس کرونا را از بین می‌برد.تحقیقات جدید نشان می‌دهد که ویروس کرونا می‌تواند روی پلاستیک و فولاد ۳ روز باقی بماند و باعث انتقال ویروس کرونا شود اما مس به دلیل خاصیت ضد باکتریایی خود در طی ۴ ساعت ویروس را از بین می‌برد.طبق گفته محققان, هنگامی که ویروس کرونا روی فلز مس فرود می‌آید, یون‌های این فلز به غشای لیپید ویروس حمله کرده و DNA این ویروس را از بین می‌برند.
 

9:45
چند شیفته شدن فعالیت کارگاه تولید تابوت در شهر "ژوهانسبورگ" آفریقای جنوبی به دلیل افزایش مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 

9:15

باور کنید مرگ «کرونا» سراغ همه ما می‌آید/ تعداد قربانیان بیش از آمار رسمی است

آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
مسعود مردانی پزشک متخصص بیماریهای عفونی در روزنامه اعتماد نوشت:به عنوان عضو کمیته علمی مقابله با کرونا، عاجزانه از مردم خواهش می‌کنم در تعطیلات تجمیعی هفته‌های آتی، از سفرهای تفریحی و بی‌مورد صرف‌نظر کنند.هر روز حداقل 200 نفر از عزیزان ما بر اثر ابتلا به بیماری کووید19 فوت می‌کنند که البته اعتقاد من این است که آمار فوت ممکن است از این عدد بسیار بیشتر باشد.:مردم باید باور کنند که ممکن است قربانیان بعدی کووید19 خود آنها باشند اگر بخواهند به رعایت نکردن توصیه‌های بهداشتی و استفاده نکردن از ماسک و نادیده گرفتن اهمیت فاصله‌گذاری اجتماعی ادامه بدهند.
 

8:30
وضعیت تهران مساعد نیست


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
معاون درمان ستاد مقابله با کرونا:تمام مراکز بیمارستانی تهران، درگیر با کرونا هستند. وضعیت تهران مساعد نیست. یکی از بخش‌های حائز اهمیت برایمان اجرای دورکاری کارکنان است. بستری و فوتی کرونا در تهران در چند روز اخیر رکورد زده است. اگر آخر هفته سفر به شمال کشور و یا سایر نقاط را شاهد باشیم، احتمال بروز پیک جدید بیماری بعید نخواهد بود.
 

8:00

ترامپ بیمارستان را برای دیدن هوادارانش ترک کرد

 
واشنگتن پست با شگفت‌انگیز خواندن این اتفاق به نقل از سی‌ان‌ان نوشت ترامپ برای دیدن هوادارانش عصر یکشنبه (به وقت آمریکا) با یک خودرو بیمارستان را در حالی که ماسک بر صورتش زده بود، ترک کرد.ترامپ پس از دیدار با حامیانش که در خارج از بیمارستان حضور داشتند به کلینیک «والتر رید» بازگشت.:تصمیم گرفتم برای خوش‌آمدگویی به طرفدارانم که مقابل بیمارستان بودند، یک بازدید غافلگیرانه داشته باشم

یکشنبه سیزدهم مهرماه

 

23:00

مجله آمریکایی: ترامپ از مرگ می‌ترسد و علنا سوال کرده آیا کرونا او را می‌کشد

آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
مجله "ونیتی فر" آمریکا:منابع مطلع اعلام کردند که ترامپ شب جمعه دچار قلب درد شده که دلیل آن خوردن برخی داروها بود. او علنا سوال کرده بود آیا خواهد توانست این پاندمی را پشت سر بگذارد. ترامپ خطاب به دستیارش گفته بود: آیا مثل "استنلی چرا" (دوست تاجرش که بر اثر کرونا جان باخت) می‌میرم.

22:00
آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان

آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان

 
تاکنون تعداد مبتلایان بیماری کرونا در جهان به ۳۵ میلیون و ۳۱۳ هزار نفر رسید که از این تعداد ۱ میلیون و ۴۰ هزار نفر جان خود را از دست دادند و تعداد ۲۶ میلیون ۲۸۴ هزار نفر بهبود یافته‎اند

21:00

دکتر آنتونی فائوچی، متخصص ارشد بیماری‌های عفونی ستاد مقابله با کرونای آمریکا به این ویروس مبتلا شد


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 

20:00

یک نماینده دیگر هم کرونا گرفت


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
صدیف بدری نماینده مردم اردبیل و عضو کمیسیون عمران مجلس به ویروس کرونا مبتلا شد. او سی و هفتمین نماینده مجلس یازدهم است که به ویروس کرونا مبتلا شده است.
 

19:30
الزام استفاده از ماسک از درب منازل در تهران از هفته آینده


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
استاندار تهران:از هفته آینده استفاده از ماسک از درب منازل انجام خواهد شد و بر این روند نظارت صورت می گیرد.مترویی که یک میلیون مسافر روزانه جابجا می کند فاصله گذاری اجتماعی و تداوم استفاده از ماسک باید در آن مورد نظارت قرار گیرد که در این راستا به شهرداری تکلیف شده که این کار را انجام دهد.
 

18:30
آموزش در تمامی مدارس آذربایجان‌غربی غیرحضوری شد


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی:باتوجه به تصمیمات اتخاذ شده در ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص محدویت‌های کرونایی، آموزش دانش‌آموزان در استان از روز یکشنبه سیزده مهر تا روز جمعه هجدهم مهر به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.
 

17:00
مخالفان استفاده از ماسک در مرز آلمان و سوئیس زنجبره انسانی تشکیل دادند

 
ماموران پلیس از بیم به خشونت کشیده شدن تظاهرات حضور پررنگی در محل داشتند.برگزارکنندگان امیدوار بودند که تعداد شرکت کنندگان به ۱۵ هزار نفر برسد.
 

15:30
دعا برای بهبودی حال دونالد ترامپ


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
پس از انتقال دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به بیمارستان برای درمان کرونا گروهی از هواداران او در مقابل محل نگهداری او تجمع کردند.ترامپ بامداد جمعه از مثبت شدن آزمایش ابتلای خود و همسرش ملانیا به کرونا خبر داد و عصر همان روز به توصیه پزشکان به مرکز درمانی نظامی منتقل شد.
 

15:00
واکنش استاندار تهران به آمار اعلامی یکی از اعضای شورای شهر درباره فوتی‌های کرونا


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
استاندار تهران در خصوص اظهار نظر یکی از اعضای شورای شهر تهران مبنی بر 136 فوتی کرونا در تهران در روز گذشته گفت: 136 فوتی اعلام شده ، فوتی های قطعی این بیماری نبودند، در کل استان تهران در روز گذشته 68 نفر فوتی قطعی کووید19 داشته ایم.
 

14:30

فوت ۲۱۱ بیمار کووید۱۹ در کشور


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز 13 مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و 653 بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به 471 هزار و 772 نفر رسید.متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، 211 بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 26 هزار و 957 نفر رسید.4154 نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند:استانهای کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند
 

13:40
بیمارستان‌ها دیگر طاقت ندارند


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
گزارش «ایران» از ازدحام بیماران در دو بیمارستان مختص کرونا در تهران:اینجا روی پیشانی هیچ کسی ننوشته‌اند که «کرونا دارم». بیش از ۹۰ درصد کسانی که تریاژ هستند کرونا مثبت‌اند.این یکی از نگران‌کننده‌ترین تصاویری است که همچنان در حال تکثیر و تکرار است. صف‌های طولانی افراد دارای علامت و بی‌علامت برای انجام تست کرونا روز به روز در مراکز درمانی طویل‌تر می‌شود. برای همین پزشکان اورژانس مدام به بیماران توصیه می‌کنند شرایط ایزوله را رعایت کنند.پرستاران که درمحوطه اورژانس و بخش در رفت‌و‌آمد هستند، می‌گویند: بیمارستان امام از بار زیاد بیماران کرونایی منفجر می‌شود. با وجود آنکه۴بخش را به این بیماران اختصاص داده‌اند و بیش از۶۰ درصد تخت‌ها در سیطره بیماران کووید۱۹ است اما همچنان کمبود تخت به نارضایتی‌ها دامن زده است.
 

13:00

آمادگی ایران برای تولید واکسن کرونا با مشارکت چین


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
رئیس‌جمهور در پیامی به «شی‌جین پینگ» نوشت: آمادگی کشورم را برای مشارکت در تولید واکسن کووید-۱۹ با چین اعلام می‌دارم
 

12:10
زنجان یک هفته تعطیل شد


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
:مدیرکل پدافند غیرعامل استان زنجان از تعطیلی یک هفته‌ای در استان به منظور کنترل موج جدید کرونا خبر داد.
 

11:40
توهم بویایی در بیماران کرونایی


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
کووید 19 به ریشه حس چشایی آسیب زده و باعث ایجاد احساس بوی نامطبوع در سیستم فرد بیمار می‌شود.فانتوسمیا یا توهم بویایی، احساس بوی ناخوشایند {زباله،مواد غذایی فاسد، سیگار و ...} در یک یا هر دو حفره بینی است.بنابراین اگر دائم در بینی خود احساس بوی زباله فاسد دارید شاید کرونا گرفته باشید.
 

11:10

سرماخوردگی در برابر ابتلا به کرونا مصونیت ایجاد نمی‌کند


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
معاون آموزشی وزارت بهداشت و درمان:سرماخوردگی در برابر ابتلاء به کرونا مصونیت ایجاد نمی‌کند.برخی از انواع سرماخوردگی از جنس ویروس کرونا هستند و می توانند افراد را در مقابل این بیماری محافظت کنند؛ اما این به معنی معاف بودن از رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی نیست.
 

11:00
در فصل سرما با توجه به شیوع بالای کرونا هر گونه علائم سرماخوردگی را باید کرونا در نظر بگیریم مگر این که خلافش ثابت شود

 

10:15
پرحرفی چگونه باعث شیوع بیشتر کرونا می‌شود؟


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
پژوهشگران دریافته اند صحبت کردن عادی جریانی مخروطی شکل از هوا را ایجاد می‌کند که این جریان با سرعت قطرات کوچک را از دهان فرد به میزان چند متر منتقل می‌کند.این موضوع می‌تواند عاملی برای انتقال ویروس کرونا در صورت ابتلای یکی از افراد باشد.
 

9:30
اثربخشی یک دارو در پیشگیری از عوارض ریوی کرونا صحت دارد؟


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
قانعی، رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در خصوص داروی PHR۱۶۰ که پیش‌تر به عنوان داروی پیشگیری از عوارض ریوی کرونا معرفی شده بود، گفت:این اسپری بعد از دریافت مجوز تولید مجددا مورد آزمایش قرار گرفت و تحقیقاتی روی آن انجام شد.در حال حاضر در فرایند کار تحقیقاتی این دارو هستیم، ولی باتوجه به اینکه این دارو مجوز لازم را نیز کسب کرده و وارد بازار شده است می بینیم که دارو تاکنون عارضه‌ای نداشته است.یک‌سری داروها وجود دارند که باعث تحریک کولینرژیک می‌شوند و هرکس کولینرژیکش فعال شود، التهاب ریه‌اش نیز کمتر می‌شود.:داروی PHR۱۶۰ به طور مستقل استفاده نمی‌شود و برای استفاده عموم و در سطح گسترده باید منتظر نتایج تکمیلی تحقیقات ماند
 

8:30
۴۸ ساعت حیاتی پیش روی ترامپ


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سی ان ان به نقل از رئیس کارکنان کاخ سفید:علائم حیاتی ترامپ در ۲۴ ساعت گذشته بسیار نگران کننده بود و ۴۸ ساعت آینده نیز بسیار تعیین کننده و حیاتی است.دیروز، تب رئیس جمهور بالا بوده و سطح اکسیژن خونش هم پایین تر از ۹۶ تا ۹۸ درصد بوده است.

 

شنبه دوازدهم مهرماه

22:00
آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
تاکنون تعداد مبتلایان بیماری کرونا در جهان به ۳۵ میلیون و ۲۸ هزار نفر رسید که از این تعداد ۱ میلیون و ۳۵ هزار نفر جان خود را از دست دادند و تعداد ۲۶ میلیون ۴۱ هزار نفر بهبود یافته‎اند.
 

21:00
صحن سنای آمریکا ۲ هفته تعطیل شد


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
رهبر اکثریت سنای آمریکا اعلام کرد فعالیت صحن این مجلس را برای مدت ۲ هفته به منظور انجام آزمایش ویروس کرونا لغو خواهد شد.


20:00
تشکیل زنجیره انسانی مخالفان زدن ماسک در مرز سوئیس و آلمان


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
حدود ۱۵ هزار نفر از شهروندان سوئیس و آلمان در اعتراض به زدن ماسک و محدودیت های ایجاد شده به دلیل شیوع کرونا صبح امروز (شنبه) در مرز بین این دو کشور زنجیره انسانی تشکیل دادند.


19:00
کلیه پروازهای ایران و عراق تا اطلاع ثانوی لغو شد


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
تورج دهقان زنگنه، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری:به دلیل شیوع موج دوم ویروس کووید ۱۹ و رعایت الزامات ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی تمامی پروازهای شرکت‌های هواپیمایی داخلی و هواپیمایی العراقیه که از مبدا ایران به عراق و بالعکس انجام می‌گرفت لغو شد.


18:00
سی‌ان‌ان مدعی علائم نگران‌کننده درباره وضعیت جسمانی ترامپ شد


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
 شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا به نقل از مشاور دونالد ترامپ ادعا کرد، ترامپ در اثر ابتلا به کووید-۱۹ از مشکلات تنفسی رنج می‌برد. این شبکه اضافه کرد، این علائم درخصوص وضعیت جسمانی او نگران‌کننده هستند و وضعیت او خطرناک است.


17:45
تهران یک هفته تعطیل شد


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
با اعلام استانداری تهران از تاریخ ۱۲ مهر تا ۱۸ مهر فعالیت‌ برخی مراکز در استان تهران ممنوع است:
۱. دانشگاه ها، مدارس شبانه روزی، حوزه‌های علمیه، اموزشگاه‌های فنی و حرفه ای، زبانسراها، و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها
۲. مساجد و مصلی‌ها
۳. سینما، تئاتر و مراکز مشابه
۴. موزه و باغ موزه‌ها
۵. تالار‌های پذیرایی
۶. آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی
۷. برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی و همایش‌ها
۸. باشگاه‌های ورزشی پربرخورد از جمله کشتی، جودو و کاراته و موارد مشابه
۹. کافه ها، قهوه خانه‌ها و چایخانه‌ها
۱۰. باغ وحش‌ها و شهربازی‌ها
۱۱. مراکز تفریحی ابی و استخر‌های سرپوشیده و سالن‌های بدنسازی
۱۲. عدم برگزاری نماز جمعه


17:30
مایکل مور: ترامپ درباره ابتلایش به کرونا دروغ گفته است!


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
مایکل مور، مستندساز مشهور آمریکایی: رئیس جمهور آمریکا به دروغ گفته که به این بیماری مبتلا شده است!تنزل آمار آرای ترامپ در نظرسنجی‌ها او را به تکاپو انداخته تا گزینه‌هایی برای تقویت محبوبیت رو به تنزلش تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری نوامبر آتی بیابد.رئیس جمهور آمریکا یک "نابغه شیطانی" است که هوشمندانه از اخبار مربوط به ابتلایش به کروناویروس "استفاده تسلیحاتی" می‌کند.


17:00
آنتی بادی موش را به ترامپ زده‌اند تا خوب شود


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
به گفته پزشکان 8 گرم از آنتی بادی ساخته شده توسط کمپانی بیوتکنولوژی Regeneron را به رئیس جمهور آمریکا زده‌اند.این دارو در مراحل اولیه آزمایش است اما اولین داده‌های حاصل از آزمایش نشان می‌دهد که در عرض 1 هفته بار ویروس را تا دو برابر کاهش می‌دهد.تنها یک مورد عوارض بد در این باره گزارش شده و برخی متخصصان نگرانند که به طور ناخواسته باعث بدتر شدن عفونت در بدن ترامپ نشود.


16:00
مادران باردار برای دریافت واکسن آنفلوانزا طبق نوبت دهی مراقبین سلامت مراجعه کنند


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
مدیر سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد:تامین واکسن آنفلوانزا در تمام شهرستانهای تحت پوشش معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده است.بنابراین مادران باردار به عنوان یکی از اولویت های دریافت واکسن، طبق نوبت دهی مراقبین سلامت به مراکز بهداشتی پاک مراجعه کنند.
 

15:30
صعود نگران‌کننده کرونا در تهران/ خطر افزایش فوتی‌ها در پایتخت


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت:طبق آخرین اطلاعات دریافتی، بروز موارد مثبت بستری در استان تهران بالاتر از میانگین کشوری است.شیب صعودی موارد ابتلا و بستری در استان تهران به شکل نگران کننده‌ای در حال امتداد است.:مطمئنا در صورت تداوم این روند افزایشی، شاهد بالا رفتن موارد مرگ و میر ناشی از بیماری کووید-۱۹ در این استان طی هفته‌های آتی خواهیم بود.


14:45
کرونا، جان ۱۷۹ نفر دیگر را گرفت/ شناسایی ۳۵۲۳ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
دکتر لاری سخنگوی وزارت بهداشت:استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.استانهای کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.


14:00
ابتلای هر 3 ترامپ دنیا به کرونا


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
کرونا تاکنون هر 3 دولتمرد دنیا را که نام یا لقب" ترامپ" را یدک می‌کشند، گرفتار کرده است.هر 3 دولتمرد از بسیاری ازجنبه‌ها دارای شباهت‌هایی هستند که رسانه‌ها و محافل سیاسی دنیا لقب ترامپ را به آنها داده‌اند."دونالد ترامپ" رییس جمهوری آمریکا ترامپ اصلی است و پس از او نخست وزیر بریتانیا و رییس جمهوری برزیل است که با لقب ترامپ انگلیس و برزیل از آنها یاد می‌شود.این هر 3 دولتمرد در سیاست‌ها و عملکرد خود نسبت به مقابله با ویروس کرونا بسیار شبیه هم عمل کردند؛ یعنی نخست این ویروس را دستکم گرفتند و حتی دست‌مایه تمسخر قرار دادند..


13:15
دور زدن کرونا در سفر قاچاقی/ حمله صدها گردشگر به شمال با ۵۰ مینی‌بوس!


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از برخورد شدید با حرکت‌های گروهی غیرمجاز گردشگری در این استان با هدف تامین امنیت و سلامت مردم خبر داد.
 

12:30

عصرها شیر نیمه گرم بنوشید تا از اضطراب کرونا راحت شوید


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
رئیس انجمن تغذیه ایران:افرادی که در بحران کرونا دچار افسردگی و اضطراب شده‌اند، بهتر است عصرها شیر نیمه گرم بنوشند.توصیه سازمان بهداشت جهانی این است که ویتامین C را از طریق غذا و سبزیجات در ایام کرونا استفاده کرد.آن دسته از هموطنان که با کمبود ویتامین D مواجهه هستند، توصیه می‌شود این ویتامین به صورت مکمل مصرف شود. در ایام کرونا مصرف ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ واحدی ویتامین D کافی است.


12:00
روحانی: مقررات جدید برخورد با متخلفان کرونایی ابلاغ شد / «بالاترین تخلف» پنهان کردن کرونا

 
رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا:فردی که احساس می‌کند بیمار شده یا برایش روشن شده که بیمار شده،نباید بیماری‌اش را مخفی کند و اگر مخفی کرد تخلف کرده.وزارت کشور و کمیته امنیتی-اجتماعی که می‌خواهد مقررات بیاورد؛ این بالاترین تخلف است. نباید از این مورد گذشت؛
بالاترین جریمه باید برای این افراد اعمال شود. همه کادر اداری ما در کشور چه دولتی چه غیردولتی و تمامی کسانی که کسب و کار دارند و به مردم خدمات میدهند، اگر مراعات نکنند با آنها برخورد می شود.این برخورد شامل تذکر تا انفصال خدمت تا یک سال است.اصناف هم اگر مراعات نکنند از تذکر تا پلمپ باآنها برخورد می شود.با خدمت دهنده به کسانی که اصول بهداشتی را رعایت نمیکنند چه در بانک یا مغازه هم برخورد می شود.مقررات در تهران شدیدتر اجرا خواهد شد.
 

11:20
خانواده پزشکان چگونه از ابتلا به کرونا مصون ماندند؟

 

10:40
تلخ‌ترین علامت ابتلا به کرونا در سالمندان


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
دانشمندان کالج سلطنتی لندن اعلام کردند: تحلیل‌های مختلف نشان می‌دهد در افراد بالای ۶۵ سال رایج‌ترین علامت ابتلا به کووید ۱۹ روان آشفتگی (Delirium) است.روان آشفتگی در حقیقت اختلال کلیِ اعمالِ شناختی و عدم هوشیاری است. اختلال در جهت‌یابی، عدم آگاهی نسبت به زمان و مکان، توهم، هذیان، خشم و عصبانیت، اضطراب و ترس از ویژگی‌های این اختلال است.این حالت پس از اعمال جراحی، سوختگی، بی‌خوابی، عفونت، تب، تصادف شدید، سقوط از ارتفاع، شکستگی یا خونریزی شدید یا پس از ترک مواد مخدر ممکن است توسط بیمار تجربه شود
 

10:00
کاخ سفید: ترامپ درمان با داروی «رمدیسیور» را آغاز کرده است


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
پزشک کاخ سفید اعلام کرد اگرچه ترامپ هنوز به دستگاه اکسیژن نیاز پیدا نکرده اما درمان با داروی «رمدیسیور» را آغاز کرده است.کارشناس پزشکی شبکه CNN نیز گفت، با اینکه ترامپ پس از ابتلا به کرونا در معرض خطر فزاینده‌ای قرار گرفته ولی شانس بالایی در بهبودی خواهد داشت
 

9:30
حسگری که ابتلا به کووید- 19 را به سرعت تشخیص می‌دهد


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
پژوهشگران موسسه فناوری کالیفرنیا، یک حسگر کم هزینه ابداع کرده‌اند که می‌تواند به تشخیص عفونت ناشی از کروناویروس کمک کند.این حسگر بدون نیاز به تجهیزات پیشرفته پزشکی می‌تواند در کمتر از ۱۰ دقیقه به بررسی نمونه کمی از بزاق یا خون بپردازد./
 

9:00
وضعیت ترامپ از زبان خودش

 
رئیس جمهور آمریکا پس از انتقال به بیمارستان در پیامی تصویری گفت که در شرایط خوبی به سر می‌برد.
 

8:30
ترامپ شب گذشته به بیمارستان Walter Reed منتقل شد


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
پس از انتقال دونالد ترامپ به بیمارستان به دلیل بروز نشانه‌های بیماری کرونا، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد دونالد ترامپ بنا به توصیه پزشکان و متخصصان برای رعایت جوانب احتیاطی در مرکز درمانی نظامی «والتر رید» حضور خواهد داشت و از دفترش در این مرکز به کار خود ادامه خواهد داد.سی‌ان‌ان همچنین اعلام کرد «هنوز نشانه‌هایی از اینکه ترامپ قصد داشته باشد قدرت را به مایک پنس تحویل دهد، دیده نمی‌شود

 
جمعه یازدهم مهرماه




22:30
آخرین وضعیت ترامپ کرونایی در کاخ سفید

 

22:00

افرادی که ماسک نمی زنند جریمه می‌شوند


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
فرمانده ستاد کرونای تهران: وضع جریمه برای عدم رعایت پروتکل‎ها قطعی است. در مرحله اول جریمه نقدی، مرحله دوم محرومیت اجتماعی و در مرحله آخر جریمه بازدارنده‎تر خواهد بود.این طرح به صورت آزمایشی در تهران اجرا خواهد شد.

 

21:00

عربستان برگزاری عمره را از سر می‌گیرد


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
پس از تعلیق مراسم برگزاری عمره در اوایل مارس ۲۰۲۰ (فروردین و اردیبهشت ۹۹) در چارچوب اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، عربستان سعودی این مراسم را به صورت تدریجی در شهر مکه مکرمه از سر می‌گیرد.در ابتدا مراسم عمره، روزانه با ۶ هزار تن از عمره گزاران شامل شهروندان و مقیمان عربستان برگزار خواهد شد سپس به طور تدریجی بر شمار این افراد افزوده خواهد شد.
 

20:30

ترامپ بخشی از اختیاراتش را به معاونش واگذار کرد


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
در پی ابتلا به کرونا، رئیس جمهور آمریکا معاونش مایک پنس را مامور ریاست بر نشست با مقام های محلی کرد.

 

20:00
انتشار کاریکاتورهای مختلف در شبکه های اجتماعی پس از اعلام ابتلای دونالد ترامپ به کرونا


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 



19:30
نتیجه تست کرونای جو بایدن منفی است


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
جو بایدن که بعد از اعلام مثبت شدن تست کرونای ترامپ، در پی مناظره‌ای که با او داشت، تست کرونا داده بود، مبتلا به کرونا نشده است و نتیجه تست او منفی است.
 

17:30
واکنش توئیتری مهاجرانی به کرونایی شدن ترامپ


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
:سید عطاالله مهاجرانی در حساب شخصی خود در توییتر نوشت: «ماجراى ترامپ و کرونا سریالى تماشایى است!
١- کرونا را انکار کرد و گفت حقه سیاسى دموکرات هاست.
٢- مسخره کرد و گفت: به خودتان وایتکس تزریق کنید، خوب مى شوید.
٣- خطر کرونا را پنهان کرد.
٤- ماسک نزد و در مناظره، ماسک بایدن را مسخره کرد.
٥- زنش و خودش کرونا گرفتند!
 

17:00
‍ تست کرونای مایک پنس منفی اعلام شد


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
تست کرونای مایک پنس، معاون رییس‌جمهور آمریکا منفی است.پیش از این در پی اعلام مثبت شدن تست کرونای رییس جمهور آمریکا گمانه زنی‌ها در مورد احتمال ابتلای پنس به کرونا افزایش یافته بود.در صورتی که ترامپ نتواند مسئولیت‌های خود را در نتیجه بیماری انجام دهد، پست ریاست جمهوری آمریکا تا زمان بازگشت او به میز کارش به معاون اول رییس‌جمهور واگذار خواهد شد.جو بایدن و تمام اعضای پنلی که در اولین دور مناظرات انتخابات ریاست جمهوری حضور داشته‌اند بعد از مثبت شدن تست کرونای ترامپ، امروز تست کرونا دادند.

 

15:00
تست کرونای ۱۹ هزار کارگر آمازون مثبت شد


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
آمازون فاش کرد تاکنون تست ویروس کرونا ۱۹ هزار و ۸۱۶ هزار کارگر این شرکت مثبت اعلام شده است


14:30
کرونا جان ۱۸۷ هموطن دیگر را گرفت


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز 11 مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و 552 بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به 464 هزار و 596 نفر رسید.متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، 187 بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 26 هزار و 567 نفر رسید:4137 نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند:استانهای کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند
 

13:30
سی‌.ان.ان از احتمال خطرساز بودن کرونا برای ترامپ خبر داد


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
شبکه خبری سی ان ان آمریکا روز جمعه طی گزارشی عنوان کرد که ابتلا ی دونالد ترامپ به ویروس کرونا می‌تواند به دلیل سن بالا و اضافه وزن نسبتا بالا برای وی خطرناک باشد.ترامپ اکنون به دلیل بالا بودن سن (۷۴ سال) در گروه مبتلایان به کرونا با خطر بالا قرار دارد. همچنین براساس گزارش‌ها وزن نسبتا بالای وی نیز می تواند در روند بهبودی مشکلاتی ایجاد کند

 

12:00
آمریکایی ها خطاب به ترامپ مبتلا به کرونا: مواد شوینده بنوش که معجزه می کند!


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
:شهروندان آمریکا روز جمعه به خبر ابتلا رئیس جمهوری کشورشان به کرونا واکنش نشان دادند و طبق توصیه های قبلی خودش به مبتلایان به کرونا، به او توصیه کردند"مواد شوینده" بنوشد تا از خطر مرگ در امان بماند
 

10:30
چه شخصی عامل انتقال ویروس کرونا به ترامپ بود؟


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
«هوپ هیکس» مشاور ترامپ که این روزها همراه ترامپ بسیار دیده شده، مظنون انتقال ویروس به رئیس جمهور و همسرش است. گفته می‌شود اول تست کرونای این خانم مثبت شده و چند ساعت بعد تست کرونای ترامپ و ملانیا مثبت شده است.
 

9:30
ترامپ کرونا گرفت


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
ترامپ: آزمایش کووید-۱۹ ملانیا و من مثبت شد. روند قرنطینه را فوراً آغاز می‌کنیم. با هم از پس بیماری برخواهیم آمد
 

8:30
️ بستری شدن روزانه ۵۰۰ نفر تنها در تهران

 
جان‌بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت: با رسیدن موج جدیدی از بیماران رو به رو هستیم که دارای چند مشکل هستند مثلا بیمارانی داریم که سکته قلبی کرده‌اند و همزمان کرونا هم دارند، در تهران روزانه ۵۰۰ نفر بستری می‌شوند.
پنجشنبه دهم مهرماه

 

11:15
معاون علمی رئیس جمهور از تولید واکسن آنفلوآنزا در کشور تا آبان‌ ماه خبر داد
 


 

10:50
این محل در نگاه اول شبیه یک مرکز تست گیری از افراد مشکوک به کروناست، اما در واقع یک حوزه رای‌گیری در فضای باز در شهر "پراگ" (پایتخت جمهوری چک) برای انتخابات محلی و مجلس سناست


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان

 

10:00
وزارت بهداشت: دانش آموزان ناقلین خوبی برای کرونا هستند


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
معاون دانشجویی وزیر بهداشت :هزینه‌های بیماران کرونایی بسیار سرسام آور بوده وامکانات و تجهیزات حفاظتی ازجمله اسکن و دستگاه اکسیژن ساز بار مالی بالایی به بیمارستان ها تحمیل کرده است.۱۵۸ شهر کشور در شرایط قرمز کرونا قرار دارند.در حوزه کودکان نیم درصد فوتی‌های ۶ تا ۱۸ سال بودند و فوتی در دانش آموزان به ندرت اتفاق افتاده اما آنچه که مهم است این بوده که دانش آموزان ناقلین خوبی هستند.
 

9:30
کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ۲ برابر میانگین کشوری


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد:عادی انگاری و ساده انگاری کرونا توسط برخی از مردم که ناقل این بیماری اند، و پروتکل ها را رعایت نمی کنند سبب افزایش شمار مبتلایان در استان می شود.درصد بروز بیماری در کشور به ازای هر هزار نفر ۵/۳ مبتلا و در استان به ازای هر هزار نفر۱۲/۴ مبتلا است
 

9:00
آخرین آمار مبتلایان به کرونا در جهان


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
برآوردهای وبگاه «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد تعداد کسانی که در جهان به ویروس «کووید۱۹» مبتلا شده‌اند بامداد پنجشنبه از ۳۴ میلیون نفر فراتر رفته است.
بر این اساس تا لحظه نگارش این خبر ۳۴,۱۴۰,۰۳۹ نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شدند. و ۱,۰۱۸,۰۶۱ نفر نیز بر اثر آن جان خود را از دست داده‌اند.

8:30
نتایج تحقیقات: کرونا می‌تواند یک نفر را چند بار درگیر کند
 



چهارشنبه نهم مهرماه


22:00
علائم کرونا در سالمندان متفاوت است


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:نشانه‌های معمولی بیماری کرونا شامل سرفه، تب، بدن‌ درد و تنگی نفس در سالمندان ممکن است بروز نکند و احتمالا با نشانه‌های ضعف، بی‌حالی، بی‌اختیاری ادرار و مدفوع، غذا نخوردن و کاهش هوشیاری بروز کند.
 

21:00
ابتلای یک نماینده دیگر مجلس به کرونا


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
روح الله متفکرآزاد عضو هیات رئیسه و نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی به ویروس کرونا مبتلا شد.
 

20:30
تصمیم چین در مورد واکسن های ضد کرونایش


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سخنگوی وزارت خارجه چین::در حال حاضر چند واکسن ضد کرونا ساخت چین در مرحله آزمایش بالینی فاز سه قرار دارند.واکسن های تولید شده توسط چین با تکمیل مراحل توسعه و تولید نهایی، در اختیار کشورهای در حال توسعه قرار می گیرد.


20:00
شمار جان باختگان روزانه از کرونا در انگلیس دو برابر شد


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
وزارت بهداشت و رفاه اجتماعی انگلیس، شمار شمار جان باختگان روزانه به کووید19 در انگلیس با 71 نفر افزایش در 24 ساعت گذشته، به 42 هزار و 143 نفر رسید.با احتساب 7 هزار و 108 مورد جدید ، شمار افراد آلوده به ویروس کرونا در این کشور نیز 453 هزار و 264 نفر اعلام شد


19:30
زالی: دیروز تلخ‌ترین روز کرونایی پایتخت بود

 
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران:ظرف ۴۸ ساعت گذشته عدد بستری‌های جدید کرونایی در کلانشهر تهران به ۱۰۰۰ نزدیک شد که در نوع خودش رکورد بود.


19:00
تمام پارک‌ها و بوستان‌های قم تا اطلاع ثانونی تعطیل شد


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
ستاد مقابله با کرونا استان قم:با عنایت به مصوبات ستاد مقابله با کرونا مورخ ۹ مهرماه ۱۳۹۹ با ریاست استاندار قم تمام پارک‌ها و بوستان‌های شهری، عرصه‌های فضای سبز، پارک‌های جنگلی تعطیل و غیر فعال است.
 

18:30
تمدید محدودیت های کرونا در البرز


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
ستاد مقابله با کرونا استان البرز، محدودیت های اجتماعی کرونایی این استان را به مدت یک هفته دیگر تمدید کرد./
 

18:00
بازگشت محدودیت‌ها به استان خوزستان‌

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان خوزستان: هم‌اکنون تمام استان خوزستان در شرایط قرمز قرار گرفته است.طبق وضعیت فعلی و درخواست دانشگاه علوم پزشکی در مرحله اول پارک‌ها، موسسات آموزشی و باشگاه‌ها تعطیل خواهند شد.
 

17:30
موافقت عراق با ورود ۱۵۰۰ زائر از هر کشور برای اربعین


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سخنگوی نخست وزیر عراق:دولت با ورود ۱۵۰۰ زائر از هر کشور برای ادای زیارت اربعین حسینی موافقت کرده است.ورود زائران باید صرفا از طریق هوایی صورت گیرد و کشورهایی که زائران خود را اعزام می‌کنند باید به برنامه‌های آگاه‌سازی شهروندانشان در خصوص تدابیر پیشگیرانه بهداشتی پایبند باشند.
 

17:00
با ناقضان پروتکل‌های بهداشتی برخورد جدی شود


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت:متاسفانه در حال حاضر درخصوص مسئله ساده ای همچون استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل های بهداشتی نظم و انضباطی دیده نمی شود.در کشورهای اروپایی و حتی کشورهای همسایه ما، مقررات سخت و جریمه های چند صد دلاری برای عدم پوشش ماسک در نظر گرفته شده است و جریمه های چند 10 هزار دلاری برای کسی تعیین شده که مبتلا به بیماری کرونا است و با علم به این مساله به خارج از منزل می رود.مهمترین دلیل عدم برخورد قانونی با افرادی خاطی پروتکل های بهداشتی را وضعیت تحریمی کشور و همچنین معیشتی مردم است.هشدارهای ما درخصوص کووید ۱۹ کاملا بجا و علمی است.
 

15:30
الزام منفی بودن تست کرونا از پروازهای تهران-استانبول حذف شد


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
در کمتر از دو هفته از بازگشایی مجدد سفرهای هوایی ایران و ترکیه، یکی از شرکت‌های هواپیمایی ایرانی اعلام کرد که الزام به همراه داشتن پاسخ منفی تست PCR از پرواز تهران-استانبول صرفاً برای سمت رفت حذف شده ولی برای سمت برگشت (استانبول-تهران) و ورود مسافران از خارج از کشور به ایران، این الزام همچنان وجود دارد.
 

15:00
وضعیت گردشگران بین المللی پس از کرونا


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
ایسپا:گزارش سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) نشان می دهد، آمار ورود گردشگران بین المللی در جهان بین ژانویه تا ژوئن 2020 (زمان شیوع ویروس کرونا) در مقایسه با سال 2019، به میزان 65 درصد در سطح جهانی کاهش داشته است.بیشترین آمار کاهش به آسیا و اقیانوسیه با 72 درصد مربوط است.
 

14:45
183 بیمار کووید۱۹ جان خود را در 24 ساعت گذشته از دست دادند


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز 9 مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و 582 بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به 457 هزار و 219 نفر رسید.متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، 183 بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 26 هزار و 169 نفر رسید.4093 نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند
:small_red_triangle:استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.استانهای کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند
 

14:10
با افزایش همه گیری کرونا؛ والت دیزنی ۲۸ هزار کارمند خود را اخراج می‌کند


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
کمپانی والت دیزنی اعلام کرد ۲۸ هزار کارمند خود را از پارک‌های موضوعی‌ اخراج می‌کند. گفته می‌شود حدود ۲۵ درصد از نیرو‌ی کار دیزنی در این پارک‌ها هستند.دیزنی در سه ماه دوم سال جاری میلادی (تا ۲۷ ژوئن) حدود ۴.۷۲ میلیارد دلار ضرر کرده است تا بیشترین آسیب این شرکت در دو دهه اخیر رقم بخورد.
 

13:45

کرونا نیویورک را به زانو در آورده است


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
شیوع ویروس کرونا تجارت در شهر نیویورک را زمین گیر کرده و تقریبا ۶هزار کسب و کار در مدت شیوع کرونا در این شهر تعطیل شده و درصد ورشکستگی در نیویورک نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است. کرونا هم اکنون موجب بسته شدن کرکره فروشگاه‌های مناطق تجاری هر پنج بخش نیویورک شده است و شرایط در این شهر بدتر نیز خواهد شد.از ۱۶ مارس تا ۲۷ سپتامبر (۲۶ اسفند تا ۶ مهر) بیش از ۶۰۰ کسب و کار فقط در مناطق جنوبی و شرقی نیویورک اعلام ورشکستگی کرده‌اند. اداره خدمات تجارت‌های کوچک نیویورک نیز از ماه ژوئن (تیر) از طرف مشاغل کوچک حدود ۳۵ هزار درخواست کمک دریافت کرده است. سازمان غیرانتفاعی مشارکت برای شهر نیویورک همچنین پیش بینی می‌کند که این بیماری همه گیر منجر به توقف دائمی حدود یک سوم ۲۳۰ هزار کسب و کار تجاری در نیویورک خواهد شد.به دنبال شیوع ویروس کرونا در شهر نیویورک روز یکشنبه برای اولین بار پس از سه ماه شمار مبتلایان جدید به بیماری کرونا در نیویورک به بیش از یک هزار نفر رسید. آخرین بار در ماه ژوئن (خرداد) شمار مبتلایان کرونایی نیویورک به بیش از یک هزار نفر رسید. افزایش مبتلایان کرونا در نیویوک در حالی روند صعودی دارد که هنوز فصل آنفلونزا در این شهر آغاز نشده و کارشناسان پیش از این در مورد ادغام آنفلونزا با کرونا هشدار داده بودند.آخرین آمار نشان می‌دهد که تا بامداد چهارشنبه (۹ مهرماه ۹۹) هفت میلیون و ۳۶۵ هزارو ۴۲۷ نفر در آمریکا به بیماری کرونا مبتلا شده و ۲۰۹ هزارو ۹۲۲ نفر نیز بر اثر این بیماری فوت شده‌اند.
 

13:20
لاری: پیگیر تعطیلی تهران در قالب دورکاری هستیم


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت:۱۵۸ شهر ایران در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارند.برای تعطیلی تهران پیگیر هستیم تا مصوبه دورکاری صورت گیرد و در برخی استان‌ها از جمله تهران تعطیلی یک هفته ای داشته باشیم.
 

13:00

در هند احتمالا بیش از ۶۰میلیون نفر به کرونا مبتلا شده‌اند


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
:مقامات بهداشت و درمان در هند امروز (سه شنبه) اعلام کردند: احتمال دارد بیش از ۶۳ میلیون نفر در این کشور به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده باشند که این رقم حدود ۱۰ برابر بیش از آمار رسمی اعلام شده است.نتایج یک بررسی ملی روی بیش از ۲۹ هزار نفر در ۷۰۰ روستا و منطقه در هند نشان داد از هر ۱۵ فرد بالای ۱۰ سال در بدن یک نفر آنتی بادی های کروناویروس وجود دارد. این تحقیق از اواسط ماه اوت تا اواسط ماه سپتامبر انجام گرفته است.
 

12:15
همیشه اصلی ترین منشا شیوع آنفلوآنزا مدارس بوده است

 

 

11:30
‌آمار متوفیان کرونا در تبریز از مرگ‌های معمولی پیشی گرفت


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز از افزایش آمار دفن متوفیان کرونا در وادی رحمت نسبت به سایر متوفیان خبر داد::۳ روز است آمار متوفیان کرونا از متوفیان معمولی پیشی گرفته است.
 

11:00
تختی برای بیماران کرونایی باقی نمانده


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
مردانی عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا:آمار بستری‌شدگان، مبتلایان و جان‌باختگان کرونایی در کشور بویژه کلانشهر تهران به‌شدت رو به افزایش است.به طوری که بیمارستان‌ها به سختی مبتلایان بدحال را پذیرش می‌کنند؛ چرا که تختی برای بیماران کرونایی در مراکز درمانی باقی نمانده است.برای قطع شدن زنجیره کرونا در کشور، کارشناسان سلامت اعتقاد دارند باید دولت بار دیگر فعالیت در شهرها و ترددهای بین‌شهری را محدود کند.
 

10:30

چرا نباید ماسک را در آینه خودرو آویزان کرد؟


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
مردانی، متخصص بیماری‌های عفونی و عضو کمیته کشوری مبارزه با کرونا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:در صورتیکه افراد ماسک‌های استفاده شده خود را داخل خودرو نگهداری کنند سلامت دیگران را به خطر خواهند انداخت، زیرا ویروس کرونا که به سرعت از طریق مخاط بینی و دهان منتقل می‌شود توانایی این را دارد که ساعت‌ها و روزها بر روی سطوح مختلف باقی بماند و همچنین یکی از شروط مهم انتقال کرونا ویروس فضای بسته‌ای مانند داخل خودرو استماسک استفاده نشده را هم نباید بدون بسته بندی و پوشش مناسب نگهداری کرد زیرا امکان آلوده شدن آن از طروق مختلف به ویروس کرونا و به خطر انداختن جان افراد خواهد شد..ماسکی که به مدت ۳ الی ۴ ساعت استفاده شود به هیچ عنوان قابل مصرف مجدد نخواهد بود. به همین دلیل نگهداری ماسک‌ها در داخل خودرو‌ها و حتی روی مچ و بازو می‌تواند خطر آفرین باشد.
 

9:30

ماسک، وسیله تزئینی یا بهداشتی؟


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
با شروع پیش از انتظار موج سوم شیوع ویروس کرونا در کشور اهمیت استفاده صحیح از ماسک دو چندان شده است.با وجود تاکید تمام مقامات بهداشتی به استفاده از ماسک هنوز افرادی در جامعه وجود دارند که یا به صورت صحیح ماسک روی بر روی دهان و بینی خود قرار نمی دهند یا اصلا از ماسک استفاده نمی‌کنند که همین موضوع باعث افزایش شیوع کرونا در کشور شده و با افزایش تعداد بیماران بار سنگینی را بر کادر درمان تحمیل می‌کند.با گشتی در شهر خواهید دید که بسیاری از مردم ویروس کرونا را جدی نگرفته‌اند و بجای قرار دادن ماسک به طرز صحیح بر روی دهان و بینی خود از آن به عنوان دکور آینه خودرو و آویز استفاده می‌کنند.
 

8:30
تحریم‌ها مانع ورود واکسن آنفلوآنزا به کشور / هشدار نسبت به واکسن‌های تقلبی


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
نایب رییس انجمن داروسازان ایران:واردات واکسن آنفلوآنزا به دلیل تحریم‌ها و معضل انتقال وجه به تامین کننده واکسن، با مشکل مواجه شده است.فعلا تنها در حد همان ۲.۵ میلیون دوز، واکسن آنفلوآنزا وارد کشور شده است.زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوآنزا تا نیمه آبان ماه است.تهیه واکسن آنفلوآنزا از بازار آزاد دو خطر دارد؛ اولا اینکه ممکن است در شرایط زنجیره سرد و استاندارد نگهداری نشده باشد و دوما ممکن است اصلا واکسن آنفلوآنزا نباشد و آب مقطر خالی باشد.اثربخشی واکسن آنفلوآنزا بین ۴۰ تا ۶۰ درصد است.


سه شنبه هشتم مهرماه

23:00
آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
تاکنون تعداد مبتلایان بیماری کرونا در جهان به ۳۳ میلیون و ۷۳۲ هزار نفر رسید که از این تعداد ۱ میلیون و ۹ هزار نفر جان خود را از دست دادند و تعداد ۲۵ میلیون ۲۷ هزار نفر بهبود یافته‎اند.


22:00
کیت‌های تست کرونای ۱۵ تا ۳۰ دقیقه‌ای در راه است


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
کیت‌های آزمایش کووید۱۹ که نتیجه را ظرف ۱۵ تا ۳۰ دقیقه اعلام می‌کند، قرار است به زودی در آمریکا و بسیاری از کشورهای فقیر جهان توزیع شود.در حالی که شمار قربانیان کرونا در جهان از مرز یک میلیون نفر گذشته است، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که ۱۲۰ میلیون کیت تست ۵ دلاری، به شرط تأمین اعتبار در اختیار کشورهای در حال توسعه و فقیر قرار خواهد گرفت. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیز روز دوشنبه اعلام کرد که ۱۵۰ میلیون کیت کرونا در آمریکا توزیع می‌شود.سازمان جهانی بهداشت جهانی اعلام کرد که طرح ۶۰۰ میلیون دلاری خود برای راه‌اندازی بسته‌های تشخیص سریع در ۱۳۳ کشور در شش ماه آینده، به کشورهای کم درآمد و متوسط امکان می‌دهد تا در این زمینه شکاف موجود با جهان ثروتمند را کاهش دهند.

21:00
واکسن ایرانی آنفلوانزا چه زمانی تولید می شود؟


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سورنا ستاری، معاون رئیس جمهور:تا پایان امسال برای اولین بار واکسن آنفلوانزای ایرانی وارد بازار خواهد شد.
 

18:00
بانک جهانی: فقر در شرق آسیا به خاطر کرونا افزایش می‌یابد


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
بانک جهانی اعلام کرد برای نخستین بار در 20 سال گذشته در سایه بحران پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا شاهد افزایش نرخ فقر در کشورهای شرق آسیا و اقیانوسیه خواهیم بود.
 

17:00
کرونا مصرف اقلام غذایی خانوارها را تا 35 درصد کاهش داد


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
زهرا عبداللهی، مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت:به دلیل تبعات اقتصادی ناشی از کرونا، بحث ناامنی تغذیه و سوءتغذیه بیشتر خواهد شد.در حال حاضر، مادران باردار و کودکان زیر پنج سال مبتلا به سوءتغذیه فقیر شناسایی شده و به سازمان های حمایتی معرفی می شوند تا کمک های تغذیه ای دریافت کنند.تاکنون کمیته امداد، ۵۰ هزار کودک زیر پنج سال دچار سوءتغذیه فقیر و ۶۷ هزار مادر باردار فقیر را که در بخش بهداشت شناسایی کردیم، تحت پوشش قرار داده است. هنوز تعداد زیادی باقی مانده اند که باید با همکاری و همت دانشگاه ها و کمک گرفتن از خیرین و سمن ها، شناسایی شوند.طبق بررسی ها، تبعات اقتصادی ناشی از کرونا، منجر شده، بین ۱۵ تا ۳۵ درصد خانوارها در استان های کشور، مصرف اقلام غذایی را حذف کرده یا کاهش دهند
 

16:00
سازمان جهانی بهداشت تست تشخیص کرونا در ۳۰ دقیقه را تایید کرد


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سازمان جهانی بهداشت در خبری جدید اعلام کرد: آزمایشی که می‌تواند کووید ۱۹ را در عرض چند دقیقه تشخیص دهد، ظرفیت تشخیص بیماران کرونایی در کشور‌های کم درآمد و متوسط را به طرز چشمگیری گسترش می‌دهد. قرار است تجهیزات این آزمایش در ۱۳۳ کشور کم توان توزیع شود.این سازمان آزمایشی را طراحی کرده است که با استفاده از آنتی ژن‌ها و پروتئین‌های ویروس، افراد مبتلا به کرونا را شناسایی می‌کند. قیمت این تست ۵ دلار اعلام شده است. این آزمایش‌ از دقت پایین تری برخوردار است، اما نسبتا سریع‌تر از تست‌های PCR افراد ناقل کرونایی را شناسایی می‌کند.:تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت این برنامه را به عنوان خبر خوب در مبارزه با کووید ۱۹ ستود.:این آزمایش بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه نتیجه را مشخص می‌کند و بسیار ارزان‌تر از سایر آزمایش‌ها است
 

14:30
فوت ۲۰۷ بیمار کووید۱۹ در شبانه روز گذشته


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز 7 مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و 677 بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به 453 هزار و 637 نفر رسید.متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، 207 بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 25 هزار و 986 نفر رسید.:4079 نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.استانهای کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.
 

14:00
افرادی که امسال به صورت رایگان مقابل آنفلوآنزا واکسینه می شوند


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت:امسال تعداد بسیار بیشتری از واکسن آنفلوآنزا در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته و گروه های پرخطر یعنی کادرهای بهداشتی درمانی، زنان باردار، مبتلایان به بیماری های خاص، کسانی که به علت بعضی بیماری های خاص تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند، ساکنین سرای سالمندان، جانبازان بالای ۵۰ درصد، کلیه جانبازان شیمیایی، زندانیان پرخطر، مبتلایان HIV و برخی بیماریهای خاص با هماهنگی سازمانهای مربوطه به صورت رایگان واکسینه خواهند شد.
 

13:40

ستاد ملی کرونا اختیارات وسیعتری به استانها برای اعمال محدود داد


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
متاسفانه در خصوص کرونا شاهد کاهش رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی و در نتیجه افزایش تعداد مبتلایان و جان باختگان بودیم. نسبت کاملا مستقیمی میان رعایت پروتکل های بهداشتی و میزان مبتلایان وجود دارد و باید نسبت به این موضوع حساسیت داشت.رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح کشور به ۸۵.۶۱ درصد کاهش یافته است. استفاده از ماسک در کشور نیز به ۵۸ درصد کاهش یافته و میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در صنوف مراکز عمومی کامل اجرا نمی شود.بنابراین جلسه ستاد ملی کرونا اختیارات وسیعتری به استانها برای اعمال محدود داد و بررسی قضایی با افرادی که از ماسک استفاده نمی کنند در دستور کار خود قرار داد.تعطیلی های مراکز به علت و فاصله گذاری فیزیکی و رعایت پروتکل ها عامل کاهش آنفولانزا نسبت به سال قبل خواهد بود.ما با دقت ونگرانی مناقشه اخیر در مناطق اشغالی جمهوری آذربایجان را تعقیب می کنیم


13:15
افزایش ۲۰ درصدی آمار خودکشی نظامیان آمریکایی در زمان شیوع کرونا


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
آمار خودکشی در میان نظامیان آمریکایی همواره بالا بوده و امسال با توجه شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های اجتماعی افزایش ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.فرمانده لشگر ۸۲ هوابرد نیروی هوایی آمریکا باور دارد، قرنطینه و سایر فشارهای روانی ناشی از شیوع ویروس کرونا یکی از مهمترین عوامل افزایش خودکشی است.
 

12:50
نمکی: ۲۷ درصد از مبلغ یک میلیارد دلار کمک به سیستم درمان پرداخت شده است


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
وزیر بهداشت در گلستان:قبل از اینکه طوفان کرونا به کشورهای اروپایی و غربی برسد، رسانه‌های آنها کشور ما را نسبت به مدیریت کرونا تحقیر می کردند اما زمانی که این طوفان به خود آنها رسید، دیدید که با چه افتضاحی روبه‌رو شدند.آمریکا و انگلیس به ترتیب ۱۱۱ میلیارد دلار و ۲۲ میلیارد دلار برای بخش درمانی در مدیریت کرونا در نظر گرفته شد و در کشور ما از یک میلیارد دلار در نظر گرفته شده نیز تاکنون ۲۷ درصد آن پرداخت شده است
 

12:00
وضعیت کرونا در تهران بحرانی است


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
فوق تخصص مراقبت‌های ویژه هشدار می‌دهد که وضعیت کرونا در تهران بحرانی و سیاه است، تخت آی سی یو خالی وجود ندارد، بیماران حتی برای پذیرش در اورژانس هم پشت نوبت‌های طولانی می‌مانند
 

11:15
تاثیر کروناویروس بر کم‌کاری غده‌های جنسی مردان


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
محققان "دانشگاه مرسین" ترکیه در مطالعه اخیرشان که در مجله "Aging Male" منتشر شده، مدعی شدند هرچه که سطح تستوسترون مردان مبتلا به کووید-۱۹ در ابتدا کاهش می‌یابد، احتمال حضور آنها در بخش مراقبت‌های ویژه( ICU) به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد."صلاحتین کایان"(Selahittin Çayan) استاد ارولوژی و نویسنده ارشد این مطالعه اظهار داشت اگرچه قبلا گزارش شده است که سطح پایین تستوسترون می‌تواند دلیلی برای "پیش آگهی" ضعیف آزمایش مثبت کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ باشد اما این نخستین مطالعه است که نشان می‌دهد کووید-۱۹ تستوسترون را بسیار کاهش می‌دهد.کایان افزود: تستوسترون با سیستم ایمنی اندام‌های تنفسی مرتبط است و سطح پایین تستوسترون ممکن است خطر ابتلا به عفونت‌های تنفسی را افزایش دهد. ستوسترون پایین همچنین با افزایش بستری شدن در بیمارستان به دلیل ابتلا به عفونت و و مرگ و میر ناشی از آن در مردان بستری شده در آی.سی.یو مرتبط است، بنابراین تستوسترون درمانی ممکن است مزایای زیادی داشته باشد. در این مطالعه ما دریافتیم با افزایش شدت کووید-۱۹، میانگین تستوسترون کل کاهش می‌یابد. میانگین سطح تستوسترون کل در بیماران بستری شده در بخش آی.سی.یو به طور قابل توجهی کمتر از گروه بدون علامت بود. علاوه بر این، میانگین سطح تستوسترون کل به طور قابل توجهی در بیماران بستری شده در بخش آی.سی.یو نسبت به بیماران مبتلا به نوع متوسط این بیماری پایین‌تر بود. میانگین سطح هورمون محرکه فولیکولی(FSH) در بیماران بستری شده در بخش آی.سی.یو به طور قابل توجهی بالاتر از گروه بدون علامت بود. هورمون محرکه فولیکولی(FSH) هورمونی گلیکوپروتئینی است که از بخش پیشین هیپوفیز در هر دو جنس(نر ، ماده) آزاد می‌شود. بیمارانی که فوت کردند، میانگین سطح تستوسترون کل آنها به طور قابل توجهی پایین‌تر از بیمارانی بود که زنده بودند. با این حال حتی ۶۵.۲ درصد از ۴۶ بیمار مرد که بدون علامت بودند نیز میل جنسی خود را از دست داده بودند.
 

10:30

افزایش آمار تلفات کرونا؛ تعداد مرگ‌های روزانه به چند نفر می‌رسد؟


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
مصطفوی عضو کمیته اپیدمیولوژی بیماری کرونا:در حال حاضر روند افزایشی، در هر دو مورد ابتلا و مرگ در اکثر استان های کشور مشاهده می‌شود.زمانی که افزایش موارد بیماری در بیماران بستری در بیمارستان ها را مشاهده می‌کنیم، انتظار می‌رود تاثیر آن بر مرگ و میر را تقریبا دو هفته‌ بعد شاهد باشیم؛ بنابراین در هفته‌های آینده‌ همچنان انتظار افزایش موارد مرگ را داریم.در شرایط فعلی و با سردتر شدن هوا و افزایش حضور مردم در تجمعاتی که در محیط سربسته اتفاق می‌افتد، احتمال افزایش موارد بیماری در مقایسه با فصول گرم سال وجود دارد
 

10:15
رنگ‌ قرمز و نارنجی و سبز کرونا یعنی چه؟


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سبز: منطقه‌ای است که طی ۲۸ روز گذشته هیچ مورد جدید کووید19 گزارش نشده است. یا کمتر از یک مورد مثبت به ازای ۱۰۰ هزار نفر داشته باشیم.
زرد: در منطقه یک یا بیشتر مورد بیماری تست پی‌سی‌آر دیده شده و خطر در حد قابل انتظار است. تعداد موارد جدید قطعی به ازای ۱۰۰ هزار نفر ۱ تا ۹ مورد.
نارنجی: تعداد موارد جدید قطعی ۱۰ تا ۲۴ به ازای ۱۰۰ هزار نفر و روند کلی اپیدمی بالا رونده است.
قرمز: بیش از ۲۵ مورد در روز به ازای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و روند اپیدمی در حال ازدیاد است. از این واژه‌ها و کدبندی رنگ‌ها باید درست استفاده شود و اقدامات لازم برای هر وضعیت انجام گیرد.
 

10:00
هرچقدر نیروها دورکار باشند، ابتلا به کرونا کمتر می‌شود


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
معاون مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت: اجرای دورکاری می‌تواند به خلوت شدن سیستم حمل و نقل عمومی و کاهش ابتلا به ویروس کرونا کمک کند.هرچقدر بتوان نیروها را دورکار کرد، تماس‌های افراد با هم کاهش پیدا کرده و در نتیجه میزان تردد و ترافیک کمتر شده و تراکم در حمل و نقل عمومی هم کاهش پیدا می‌کند و در نتیجه میزان ابتلا به ویروس کرونا هم کمتر می‌شود.اجرای پروتکل‌های بهداشتی در حد ۴۰ درصد به معنی مردود است. رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید بیش از ۸۰ یا ۹۰ درصد باشد. تجربه سایر کشورها نشان داده که می‌توان به این میزان از رعایت پروتکل‌ها رسید


9:30
کرونا بخت جوانان را باز کرد/ افزایش نرخ ازدواج در ۶ ماه گذشته

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
به گفته رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق در چهار ماه نخست امسال حدود ۲۰۰ هزار واقعه ازدواج و ۳۵ هزار واقعه طلاق ثبت شده در حالی‌که در مدت مشابه سال قبل ۱۶۷ هزار ازدواج و ۳۷ هزار طلاق ثبت شده بود.این آمار نشان می‌دهد که با وجود اینکه ویروس کرونا همچنان در کشور وجود دارد، اما دختران و پسران به قولی، تمایل به حذف مراسم داشته و با یک عقد ساده زندگی مشترک خود را آغاز می‌کنند.(بیشتر بخوانید)


9:00
انفجار کرونایی پس از رکوردشکنی سفرهای مردم


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
آمارهای تردد وسائل نقلیه در محورهای مواصلاتی کشور در شهریور ماه نشان می‌دهد که رکورد شکنی سفرهای مردم در این بازه زمانی طی روزها و هفته‌های گذشته اثر خود را نشان داده و ویروس کرونا هم به گفته مسئولان بهداشتی کشور تقریبا در همه استان‌ها به وضعیت قرمز و در برخی استان‌ها فوق قرمز و وضعیت انفجار کرونایی رسیده است


8:30
واکسن آنفلوانزا هفته بعد در داروخانه‌ها


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
نایب رئیس انجمن داروسازان استان تهران:امیدواریم ظرف هفته آینده واکسن آنفلوانزا در سطح داروخانه‌ها توزیع شود.قیمت واکسن حدود ۴۳ هزار تومان خواهد بود.قرار است ۱۶ میلیون دوز واکسن آنفلوانزا در سه مرحله وارد کشور شود که توزیع آن در داروخانه‌ها از فاز دوم آغاز می‌شود.فاز اول توزیع واکسن آنفلوانزا که شامل ۲.۵ میلیون دوز واکسن بود، در اختیار خانه‌های بهداشت قرار گرفته تا بر اساس اولویت‌های تعیین شده توزیع شود

دوشنبه هفتم مهرماه

 

23:30
مخالفت دولت فرانسه با تعطیلی‌ سراسری در مقابله با کرونا


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه در نشست کابینه این کشور گفت، دولت فرانسه به‌رغم بالا رفتن شدید ابتلا به ویروس کرونا قصد تعطیلی سراسری را ندارد.فرانسه روز یکشنبه ششم مهر اعلام کرد ، ۱۱هزار و ۱۲۳ ابتلای قطعی به کرونا را شناسایی کرده است. هفته گذشته میزان ابتلای روزانه در این کشور به ۱۶هزار مورد رسیده بود.
 

23:00
مبتلا شدن حدود 280 هزار محصل نوجوان آمریکایی به کرونا


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC) در روز دوشنبه نشان داد حدود ۲۸۰ هزار کودک محصل کم سن و سال در این کشور از اول مارس (یکشنبه ۱۱ اسفند) تا ۱۹ سپتامبر (شنبه ۲۹ شهریور) در یک بازه زمانی ۶ ماهه به ویروس کرونا مبتلا شدند.


22:30
آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
تاکنون تعداد مبتلایان بیماری کرونا در جهان به ۳۳ میلیون و ۴۶۷ هزار نفر رسیده که از این تعداد یک میلیون و ۴ هزار نفر جان خود را از دست دادند و تعداد ۲۴ میلیون و ۷۶۷ هزار نفر بهبود یافته‎اند.


21:00
سازمان جهانی بهداشت: فوتی‎های کرونا کاهش یافته اما شمار مبتلایان بیشتر شده است


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
 هانس هنری کلاگ، مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در اروپا در مصاحبه‌ای که با خبرگزاری ایتارتاس داشته اعلام کرده است که شمار مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در سراسر جهان کاهش یافته است.این مقام سازمان جهانی بهداشت گفت: شمار مبتلایان رو به افزایش است، اما از تعداد مرگ و میر‌ها کم شده است، افراد کمتری در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند و افراد کمتری به بخش مراقبت‌های ویژه می‌روند.هانس هنری کلاگ در ادامه ضمن اعلام این که هنوز زود است تا این مسئله را به جهش ژنی ارتباط داد، تصریح کرد: یکی از دلایل آن ممکن است این باشد که افراد مسن بیشتر از گذشته می‌دانند چطور از خودشان محافظت کنند و دولت‌ها هم بهتر می‌دانند به چه اقداماتی نیاز است. در چندین کشور سازمان ملل، اوضاع درباره افراد مسن فاجعه بود. البته در زمستان ممکن است این روند مجدداً تغییر کند.


20:00
آیا زدن دو ماسک روی هم کار درستی است؟

 


19:30
دستگیری شبکه سازمان یافته‌ای از دلالان و سوداگران داروی کرونا


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
این افراد با همدستی تعداد معدودی از پرسنل متخلف مراکز درمانی، داروهای مورد استفاده در درمان کرونا را که به صورت سهمیه‌ای در اختیار مراکز درمانی قرار می‌گرفت؛ با هدف کسب سود نا‌مشروع خارج و با قیمت‌‌های گزاف به خانواده‌های بیماران به فروش می‌رساندند.


19:00
دانش آموزان در مدرسه چه خوراکی‌هایی باید بخورند؟

 

 

18:30
پیش بینی نگران کننده مرکل از شیوع کرونا


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان:آنچه مرا بیش از هر چیز نگران می کند این است که همه چیز در کشورهای اطراف ما در حال انفجار است. تعداد آلودگی ها در اروپا نگران کننده است. دو روز قبل رکورد جدیدی نسبت به 5 ماه اخیر در آلمان ثبت شد و 2507 نفر به کووید 19 مبتلا شدند. آمار مرگ و میرها در آلمان نیز به مرز 10 هزار نفر نزدیک شده است.مهمترین عامل گسترش ابتلا به کووید 19 در آلمان، برگزاری مراسم مختلف بویژه جشن و سوگواری اعلام شده است.فردا قرار است صدر اعظم و مقامات ارشد 16 ایالت آلمان در نشستی ویدئویی، برای مهار موج جدید کرونا تصمیم گیری کنند.
 

17:30

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران:تا جایی که می‌دانم اطرافیان من هیچ کدام بچه‌هایشان را مدرسه نمی‌فرستند

 

17:00
دانشجویان هم دارای سهمیه اینترنتی شدند


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
وزیر علوم:با توجه به ادامه بیماری کرونا و تشکیل کلاس هایمجازی، با هماهنگی وزارت ارتباطات برای دانشجویان سهمیه اینترنتی در نظر گرفته شد.
 

15:30
ظرفیت تخت‌‌های برخی بیمارستان‌‌ها تکمیل شد


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
معاون کل وزارت بهداشت:کرونا به‌صورت روزانه ۱۹ تا ۲۰ درصد از کل آمار مرگ و میر ما را تشکیل می‌دهد.:۵۰ درصد بستری‌های کرونایی مراقبت ویژه فوت می‌کنند.ابتلای دانش آموزان به کووید ۱۹ یک درصد بوده است‌.:ظرفیتی که در بسیاری از مراکز درمانی به بیماران کووید ۱۹ اختصاص یافته، تکمیل شده و در این مراکز از ظرفیت سایر بخش‌ها برای بستری بیماران کرونایی استفاده شده است
 

15:00
سالمندان ۷۰ درصد جانباختگان کرونا


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت:از زمان شیوع بیماری تاکنون ۵۰ درصد از مبتلایان به بیماری کرونا در کشور سالمندان بودند و همچنین ۷۰ درصد موارد مرگ و میر ناشی از بیماری در سالمندان گزارش شده است.
 

14:40
بیماران شناسایی شده کرونا در کشور به مرز 450 هزار نفر رسید


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
از دیروز تا امروز 7 مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و 512 بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به 449 هزار و 960 نفر رسید.:متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، 190 بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 25 هزار و 779 نفر رسید. 4068 نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند. استانهای کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.
 

14:30
واکسن آنفلوانزا در بازار آزاد تقلبی است


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سازمان غذا و دارو، در اطلاعیه‌ای نسبت به تبلیغ و فروش واکسن آنفلوانزا تقلبی و قاچاق توسط افراد سودجو در بازار آزاد هشدار داد.:مردم به ‌هیچ ‌عنوان نباید اسیر تبلیغات عرضه این دارو در خارج از مراکز بهداشتی و داروخانه‌ها شوند، زیرا سلامت این واکسن‌ها به‌هیچ‌عنوان مورد تأیید این سازمان نیست


14:15

اختیار تعطیلی مدارس به دلیل کرونا به وزارت کشور و بهداشت واگذار شد


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
وزیر آموزش و پرورش: تعطیلی مدارس منوط به تصمیم‌ ستاد ملی مبارزه با کروناست. طبق مصوبه این هفته ستاد، در مناطق حاد به لحاظ شیوع ویروس کرونا، برای تعطیلی مدارس به وزارتخانه‌های بهداشت و کشور تفویض اختیار ‌شده است.آموزش و پرورش حضور دانش‌آموزان در مدارس را اختیاری اعلام کرده است. حضور دانش آموزان در مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت می‌گیرد؛ از این رو، خطر حضور آنها در مدارس بیشتر از مکان‌های دیگر در اجتماع نیست
 

14:00
تفاوت بین کووید 19 وحساسیت فصلی


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان

13:15

توصیه‌های مهم روزهای کرونایی برای بیماران قلبی


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
افشین استوار مدیرکل دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت:تغییر سبک زندگی، کم تحرکی، مصرف غذاهای چرب و آماده، فراموش کردن ورزش، افزایش مصرف مواد دخانی و در کنار همه اینها، استرس، دست به دست هم داده اند تا شاهد جوان تر شدن بیماران قلبی باشیم.در زمان بحران بیماری کووید ۱۹، بیماران قلبی عروقی با تهدید دو جانبه ای مواجه خواهند شد. نه تنها در معرض ابتلای نوع شدیدتر ویروس و عوارض وخیم تر هستند، بلکه ممکن است به علت ترس، از دریافت مراقبت به موقع قلب خود خودداری کنند. این مسئله اهمیت اقدامات امسال در خصوص بیماری قلبی عروقی را دو چندان می کند.


12:30
اسپری بینی رشد ویروس کرونا را کاهش می‌دهد


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
شرکت بیوتکنولوژی استرالیایی (Ena Respiratory) اعلام کرد: اسپری بینی که برای بهبود سیستم ایمنی بدن انسان برای مقابله با سرماخوردگی و آنفلوآنزا تولید میکند، رشد ویروس کرونا در مطالعه اخیر بر روی حیوانات را نیز کاهش داده است. به گفته این شرکت، مطالعه بر روی موشخرماها (یا راسوها) نشان داده است که این محصول با نام INNA-051 میتواند به عنوان مکمل واکسنها مورد استفاده قرار گیرد و سطح ویروس عامل COVID-19 را تا 96 درصد کاهش میدهد
 

12:00

تاکید سازمان جهانی بهداشت بر طبیعیِ بودن منشاء کروناویروس


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
دبیر کل سازمان جهانی بهداشت در یک جلسه توجیهی رسانه‌ها درباره کووید-۱۹ گفت: این ویروس به طور طبیعی شکل گرفته است.سازمان جهانی بهداشت به علم و شواهد اعتقاد داشته و به همین دلیل است که بر علم، راه‌حل‌ها و همبستگی تاکید دارد
 

11:20
واکسیناسیون آنفلوآنزا برای 3 گروه در اولویت

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
وزارت بهداشت:اولویت دریافت واکسن آنفلوآنزا برای کارکنان مراکز بیمارستانی و همچنین زنان باردار و مبتلایان به بیماری های خاص است. ارائه خدمات واکسیناسیون در تعدادی از مراکز از روز شنبه و یکشنبه ۵ و ۶ مهرماه آغاز شده و با توجه به روند توزیع، قطعا از امروز ۷ مهرماه در تمام واحدهای عملیاتی واکسیناسیون برای گروه‌های اولویت‌دار اعلامی انجام خواهد شد.افرادی که جزو گروه‌های در معرض خطر بیماری آنفلوانزا هستند به صورت تلفنی با مراکز بهداشتی هماهنگی قبلی انجام دهند و ضمن اخذ نوبت مراجعه نمایند تا در زمان مراجعه از خدمات سریع‌تر، اتلاف وقت کمتر و همچنین بدون تجمع و ازدحام بهره‌مند شوند.

10:50
کرونا به دندان‌ها هم آسیب می‌رساند؟


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
طبق تحقیقات دندانپزشک‌های ایالات متحده آمریکا، کرونا علاوه بر اعضای تنفسی به دندان‌های ما نیز آسیب می‌رساند.عدم قطعیت اطلاعات ما درباره‌ی کروناویروس و اثرات آن منجر به افزایش استرس، افسردگی، اضطراب و دیگر مسائل مربوط به سلامت روان شده است.گاهی اوقات این مسائل می توانند خود را در رفتارهای ناخودآگاه نشان دهند، مانند ساییدن دندان‌ها به یگدیگر و قفل کردن فک که می تواند منجر به آسیب‌های دندانی شود.
 

10:00
وضع کل کشور قرمز است؛ مگر اینکه خلاف آن ثابت شود

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
دکتر مسعود مردانی، متخصص بیماری های عفونی:وضع کل کشور قرمز است؛ مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.متاسفانه روند رو به افزایش است، موارد جدید بیماری منجر به بستری بیماران در بخش‌ها و ICU بیمارستان‌ها شده است.بخش عمده پرستاران و پزشکان در بیمارستان‌هایی که شخصا در آن‌ها فعالیت دارم، یا کرونا گرفته‌اند و یا به نوعی دچار عوارض ناشی از کرونا شده‌اند و تصور می‌کنم جایی برای مانورهای اضافی وجود ندارد.
 

9:30
سفر به کلاردشت مازندران ممنوع شد


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
فرماندار کلاردشت:با توجه به وضعیت قرمز کرونایی در شهرستان کلاردشت، از سه شنبه ۸ مهرماه ۹۹ عبور و مرور همه مسافران در مبادی ورودی شهرستان کلاردشت تا اطلاع ثانوی ممنوع است.تمام تفرجگاه‌ها و اماکن توریستی اعم از کوهنوردی، دریاچه دریوک و روستای مازیچال تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.ورودی‌های عباس آباد و مرزن آباد به کلاردشت برای جلوگیری از ورود افراد غیر بومی و مسافران از سه شنبه تا اطلاع بعدی کنترل می‌شود
 

9:00
شناخت علائم بارز بیماری های حاد تنفسی


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
افراد با شناخت مختصری از علائم بارز بیماری‌های حاد تنفسی می‌توانند تا حدودی بیماری خود را مهار کنند.اگر افراد این نوع علامت ها و نشانه ها را در خود دیدند، در شرایط فعلی حتما با پزشک مربوطه در میان گذاشته تا بتوانند به سرعت پیشگیری کنند.ویروس کرونا و شروع علائم تدریجی با علائمی چون سردرد، تب، از دست رفتن حس بویایی یا چشایی، خستگی، درد‌های عضلانی یا بدنی، تنگی نفس، سرفه خشک و گلو درد نمود پیدا می‌کند.آنفلوآنزا فصلی با علائم تدریجی سردرد، تب، آبریزش یا گرفتگی بینی، گلودرد، خستگی، سرفه یا تنگی نفس و درد‌های عضلانی یا بدنی همراه است.سرماخوردگی هم با علائمی همچون آبریزش یا گرفتگی بینی، اشک ریزش، گلودرد یا سرفه، عطسه کردن و ترشح پشت حلق نشان داده می‌شود.


8:30
کار از موج کرونا گذشته است


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
عباسعلی کریمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران:نمودارهای ورود و خروج و بستری بیماران در بیمارستان‌ها نشان می‌دهد که کار از موج اول، دوم و سوم گذشته و ما با اپیدمی ممتدی روبرو هستیم، روند همه‌گیری ادامه دارد و هر روز با شرایط جدیدی روبرو می‌شویم.

یکشنبه ششم مهرماه

23:00
ماندگاری ویروس کرونا در آسانسور بعد از سرفه


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
کارشناسان دانشگاه آمستردام انگلیس، وضعیت و ماندگاری ویروس کرونا در داخل یک آسانسور بعد از سرفه فرد مبتلا را بررسی کرده اند.بر اساس این مطالعه، ویروس کرونا در داخل یک آسانسور با درهای بسته می تواند تا نیم ساعت در هوا، معلق باشد.


21:00

حریرچی معاون وزیر بهداشت: افزایش فوت دانش‌آموزان بخاطر حضور در مدارس کذب است

 

 

17:30
آغاز تزریق رایگان واکسن آنفلوانزا از امروز در سراسر کشور


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی وزارت بهداشت در نامه ای به دستور وزیر بهداشت از آغاز تزریق رایگان واکسن آنفلوانزا در مراکز بهداشتی از امروز خبر داد.
 

16:30
استاندار تهران: تهران پایلوت اجرای محدودیت های کرونایی شده است


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
محسنی بندپی:افزایش شیب شیوع کرونا در استان سبب شده تمهیدات سختگیرانه‌تری اتخاذ شود، بر همین اساس تهران به عنوان پایلوت اجرای محدودیت‌های کرونایی در نظر گرفته شده است.بر اساس محدودیت‌های در نظر گرفته شده مقرر شد به کسانی که ماسک ندارند خدمات ارائه نشود، همچنین کارمندانی که به این افراد خدمات ارائه کنند خلاف آئین نامه عمل کرده اند.با ادامه تعطیلی ورزش‌هایی که برخورد فیزیکی دارند، همچنین استخرهای شنا، قهوه خانه‌ها، نماز جمعه و تالارها امیدوارم بتوانیم بیماری را برای فصل پاییز تحت کنترل در آوردیم.

16:00
مصرف ویتامین D خطر مرگ بر اثر کرونا را به نصف می‌رساند


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
بر اساس یک پژوهش جدید که به تازگی به انجام رسیده است، بیماران مبتلا به کرونا که به اندازه کافی ویتامین دی (D) مصرف کنند، خطر مرگ آن‌ها به میزان ۵۲ درصد به نسبت افرادی که از کمبود این ویتامین رنج می‌برند، کمتر خواهد بود.ویتامین دی نقشی حیاتی در تقویت سیستم ایمنی بدن بازی می‌کند و ممکن است با التهابات مبارزه کند.نرخ کمبود ویتامین دی در برخی از گروه‌های مشابهی که به شدت از کرونا آسیب دیده اند، نیز بالاست.از آنجایی که کمبود ویتامین دی در میان افرادی که به بیماری‌های دیگر مبتلا هستند، شایع است و همین مسأله خطر کرونا را بالا می‌برد، به همین خاطر نمی‌توان به طور دقیق اعلام کرد جان چه تعداد افراد را می‌توان با دُز (مقدار) روزانه مشخصی از ویتامین دی نجات داد
 

15:50

نمودار ابتلا به کرونا در یک ماه اخیر نسبت به اسفند و فروردین شرایط بدتری را نشان می دهد


15:40
تروریسم پزشکی علیه ایران


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
ظریف:تحریم‌های آمریکا علیه ایران در شیوع کرونا تروریسم پزشکی است. آمریکا حتی در خرید دارو  و واکسن مانع ایران می شود.ما در کشورهای خارجی مقداری پول بلوکه شده داریم و آن کشورها توسط آمریکا از اجازه دادن به ما برای خرید دارو با پول خودمان منع شده‌اند


15:30
نقطه‌یابی مبتلایان و شناسایی مناطق کرونایی تهران با سیستم ردیابی دیجیتال


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
دکتر علیرضا زالی:در استان تهران به کمک سیستم ردیابی دیجیتال موفق به نقطه‌یابی ۵۰ هزار بیمار مبتلا و به دنبال آن شناسایی مناطق آلوده استان شده‌ایم که این پروسه در حال استمرار است. امیدواریم این امکان در سطح مراکز جامع سلامت نیز با همراهی وزیر ارتباطات فراهم شود.


15:00
ادعای محمود صادقی: ۲۰ هزار قرص فایپیراویر خرج درمان مقام‌ها شد


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
نماینده پیشین تهران در مجلس می‌گوید اواخر مجلس دهم ۲۰ هزار قرص فایپیراویر به صورت محرمانه از چین وارد شد تا برای کارآزمایی بالینی در اختیار بیمارستان‌ها قرار گیرد اما متاسفانه مشخص نشد سرنوشت‌ آنها چه شد. این قرص برای درمان آنفولانزای نوع B تجویز می‌شود.صادقی به ایلنا گفته است: تعداد زیادی از این قرص‌ها خرج درمان مقامات شد که این نشان می‌د‌هد برخلاف شعارهایی که می‌دهیم، امتیازات حاکمان در قوای مختلف با مردم یکی نیست.


14:40
فوت ۱۹۵ بیمار کووید۱۹ در کشور


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز 6 مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و 362 بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به 446 هزار و 448 نفر رسید.متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، 195 بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 25 هزار و 589 نفر رسید.4059 نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.استانهای کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند


14:10
رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا: وقتی پس از شیوع کرونا، مشمولان رشته‌های پزشکی را فراخواندیم، ۹۵ درصد مشمولان داوطلبانه آمدند

 


13:45
وزیر بهداشت: بانک مرکزی بخش اندکی از یک میلیارد یورو را آزاد کرد


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
نمکی:من وزیر سیاسی نیستم و اشتباه این راه‌ را آمدم چراکه این راه چیزهایی می‌خواست که من ندارم.من اهل ویترین آرایی و این نیستم که در روزهای سخت تحریم هر روز ضجه بزنم و بگویم پول ندارم.باندهای فرصت طلب و کثیف چند هجمه به من وارد کردند و کسی از من دفاع نکرد و شکایتی به سردار سلیمانی نوشتم تا سردار این شکایت‌ها را به خداوند برساند.دیروز رئیس بانک مرکزی محبت کردند و قسمت اندکی از یک میلیارد یورو رو آزاد کردنداگر من چند ماه پیش التماس می‌کردم، برای آن بود که بتوانیم برای پاییز سخت آماده شویم و بار را از دوش همکارانم بردارم.من به معاون توسعه اعلام کردم همین میزان اندک را هم برگردانید تا مبادا درخواست من موجب تزلزل پایه‌های نظام و تغییر نرخ دلار شود.همکاران من اگر حقوق هم نگیرند کار می‌کنند و ما برای فدا کردن جان آمده‌ایم.


13:00
پیک جدید کرونا بین ۴ تا ۸ هفته طول می‌کشد


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری:بر اساس تجربیات کسب شده طی چند ماه گذشته، زمانی که یک پیک جدید شروع می‌شود بین ۴ تا ۸ هفته طول می‌کشد و در مورد پیک جدید معلوم نیست که به قله رسیده‌ایم یا هنوز آمار در حال افزایش است.ممکن است سیستم درمان در پاییز و زمستان به طور ناگهانی دچار کلاپس (فروپاشی) شود؛ چراکه اگر نیروی انسانی درگیر شود جایگزینی ندارد.


12:20
افراد مبتلا به کرونا که از قرنطینه خانگی خارج می شوند ، جریمه خواهند شد


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
معاون بهداشت وزارت بهداشت: افراد مثبت کرونا که قرنطینه خانگی را رعایت نمی کنند، جریمه می شوند. این کار با همفکری کارشناسان و همکاری قوه قضائیه و نیروی انتظامی اجرایی خواهد شد


11:45
افزایش بیماران بدحال در موج جدید کرونا


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری: پیک جدید اپیدمی کرونا از مرداد پیش بینی شده بود. بر اساس تجربیات کسب شده طی چند ماه گذشته، زمانی که یک پیک جدید شروع می‌شود بین ۴ تا ۸ هفته طول می‌کشد و در مورد پیک جدید معلوم نیست که به قله رسیده‌ایم یا هنوز آمار در حال افزایش است.آمارها افزایشی است، چراکه هنوز تعداد بستری‌ها بیشتر از ترخیصی‌هاست و کماکان تعدادی بیمار در لیست انتظار هستند.تنها چیزی که در موج جدید مشاهده می‌شود افزایش تعداد بیماران بدحال است.متاسفانه میزان مرگ و میرها نیز نسبت به اسفند و فروردین بالاتر است.در فصول سرد سال به دنبال افزایش حضور افراد در فضاهای سربسته، میزان انتقال‌های خانوادگی بیشتر می‌شود


11:20
8 زخمی در درگیری پلیس و تظاهرکنندگان درلندن


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
در جریان تظاهرات هزاران نفری معترضان به محدودیت های کرونایی در میدان ترافالگار واقع در قلب سیاسی لندن، پلیس با معترضان درگیر شد که دست کم 8 نفر از دو طرف زخمی شدند.پلیس با باتوم به معترضان یورش برد و شماری از معترضان بویژه زنان میانسال دچار آسیب دیدگی یا زخمی شدند که به گفته حاضران این صحنه، برخی از معترضان دچار شکستگی عضو و خونریزی شدند.این دومین هفته پی در پی است که معترضان به محدودیت های کرونایی در مرکز لندن دست به تظاهرات می زنند


10:45
چرا مبتلایان کرونا نباید واکسن آنفلوآنزا بزنند؟


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
مردانی عضو کمیته کشوری بیماری آنفلوآنزا:از آنجایی که سیستم ایمنی فرد مبتلا به کرونا درگیر ویروس کووید۱۹ است، بدن در حال ساخن آنتی‌بادی برای مقابله با کرونا است.از این رو تزریق واکسن آنفلوآنزا در زمانی که بدن درگیر کرونا است، سبب می‌شود پاسخ مطلوب به واکسن را شاهد نباشیم. بهترین حالت برای مبتلایان کرونا این است که صبر کنند سه تا چهار هفته از زمان بهبودی‌شان بگذرد، سپس اقدام به تزریق واکسن آنفلوآنزا کنند که بدن پاسخ مطلوب بدهد.
 

10:20
آسان‌ترین روش ممکن برای جلوگیری از ابتلا به کرونای شدید


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
تحقیقات نشان داده است ویروس کرونا می‌تواند برای مدتی در هوا معلق باقی بماند و در نتیجه می‌تواند به راحتی از طریق تنفس شیوع پیدا کند. دانشمندان آمریکایی به تازگی ابعاد دیگری از این موضوع را کشف کرده‌اند.بر این اساس، محققان دانشگاه کالیفرنیای آمریکا در تحقیقات خود اعلام کردند استفاده از ماسک علاوه بر جلوگیری از شیوع کووید ۱۹، می‌تواند شدت ابتلا به کرونا در افراد را نیز کاهش دهد.دانشمندان می‌گویند استفاده از ماسک می‌تواند به طور قابل توجهی باعث کاهش حجم ویروس‌های ورودی به مجاری تنفسی شود که همین امر در نهایت منجر به توانایی بدن برای مقابله بهتر با ویروس و نیز کاهش خطر ابتلا به کرونای شدید شود.
 

10:00
مردم واکسن آنفلونزا را کجا و چگونه تهیه کنند؟
 


 

9:45
کشف دلیل مرگبار بودن کرونا در برخی افراد


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
دانشمندان می‌گویند ناکافی بودن اینترفرون می‌تواند به یک ابتلای خطرناک از کووید ۱۹ منجر شود.بیمارانی که به کرونای شدید مبتلا شده اند فاقد ماده حیاتی به نام "اینترفرون" هستند که در سازماندهی سیستم ایمنی بدن در مقابله با عوامل ویروسی تولید می‌شود.شواهد نشان می‌دهد بیمارانی که به کرونای شدید مبتلا شده و در بیمارستان بستری شده اند یک پاسخ ضعیف یا ناقص اینترفرون به کووید ۱۹ نشان داده اند و همین امر باعث ناتوانی سیستم ایمنی در نابودی ویروس شده است.
 

9:20
مصرف بنزین به بعد از سهمیه‌بندی و قبل از کرونا بازگشت


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
رئیس کانون انجمن‌های صنفی جایگاه‌داران:قبل از آبان‌ماه و پیش از اعمال سهمیه‌بندی در سال ۹۸ روزانه بیش از ۹۸ میلیون لیتر بنزین مصرف می‌کردیم بعد از سهمیه‌بندی از آذرماه به بعد با ۳۰ درصد کاهش مواجه شدیم.با شیوع کرونا ۶۰ درصد کاهش فروش پیدا کردیم.به عبارت دیگر بعد از سهمیه‌بندی از ۹۸ میلیون لیتر مصرف روزانه، به ۷۵ میلیون لیتر رسیدیم و در اسفند میزان مصرف به ۴۲ میلیون لیتر در روز کاهش یافت. بعضی از روزهای فروردین ماه میزان فروش به ۲۲ میلیون لیتر هم رسید.اکنون میزان مصرف به همان میزان بعد از سهمیه‌بندی و قبل از کرونا رسیده است
 

9:00
۱۵۸ شهرستان در وضعیت قرمز کرونا هستند

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان

سخنگوی وزارت بهداشت:در حال حاضر ۱۵۸ شهرستان در وضعیت قرمز کرونا هستند و این افزایش ابتلا و بستری به علت کووید ۱۹، کاملا با کاهش استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مرتبط است.اکنون فقط استان سیستان و بلوچستان با خطر متوسط کرونا است و استان‌های فارس، هرمزگان، کردستان و خوزستان در وضعیت هشدار یا پرخطر قرار دارند و بقیه استان‌ها در وضعیت قرمز کرونا هستند.تعداد بستری و شیوع بیماری کووید ۱۹ در بقیه استان‌ها بالاست و تعداد شهرستان‌های قرمز کرونا در کشور از ۱۰۹ به ۱۵۸ شهرستان رسیده است.
 

8:30
توییت دکتر جهانپور در خصوص واکسن آنفلوآنزا


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان

"اگر در مرکز بهداشتی روستا، شهرستان یا استانی بودم به زبان شیرین فارسی می نوشتم: سرور ارجمند و گرامی، واکسن آنفلوآنزا در این مرکز صرفا برای گروه های حساس طبق شیوه نامه ابلاغی تلقیح می شود، احترام شما واجب اما VIP نداریم؛ لطفا درخواست بیجا نفرمایید! "

شنبه پنجم مهرماه



 

23:30
بازگشت دوباره اعمال محدودیت‌های وضعیت قرمز کرونا در خوزستان


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
استاندار خوزستان:تمامی مقررات ویژه وضعیت قرمز ناشی از ویروس کرونا همانند گذشته در استان خوزستان اعمال می‌شود.اگر نیاز به تعطیلی در صنوف مختلف باشد پس از بررسی به وزارت کشور و ستاد ملی کرونا گزارش می‌شود و در این باره تصمیم‌نهایی گرفته خواهد شد.
 

23:00
نماینده ماهشهر در مجلس برای دومین بار به کرونا مبتلا شد


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
دفتر حبیب آقاجری اعلام‌ کرده؛ این نماینده برای دومین بار طی ماه‌های اخیر به دلیل ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان بقیه الله العظم تهران بستری شد‌ه است.
 

22:00
از سرگیری محدودیت‌های کرونایی در البرز


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
عزیزالله شهبازی، استاندار البرز:باتوجه به موج سوم کرونا در البرز، محدودیت های کرونایی مانند اسفندماه سال گذشته به مدت یک هفته در این استان اعمال می شود.
 

17:15
تهران در شرایط بحرانی

 

 
فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران:تهران از نظر ابتلا به بیماری کرونا در شرایط پرخطر و بحرانی است.در 24 ساعت گذشته 800 نفر در استان تهران به کرونا مبتلا شدند.125 نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند
 

16:45
درگذشت ۱۲ هزار تهرانی به دلیل کرونا


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران:متأسفانه همزمان با آغاز موج سوم کرونا در تهران آمار فوتی‌ها ناشی از این بیماری همچنان رو به افزایش است.از زمان آغاز موج سوم کرونا تعداد فوتی‌ها در طول روز به ۹۰ هم رسیده که البته هنوز وارد پیک موج سوم نشده‌ایم و احتمال افزایش فوتی‌ها بیشتر از موج اول و دوم وجود دارد.در تهران تاکنون ۱۲ هزار نفر به دلیل کرونا جان خود را از دست داده‌‌اند.
 

16:00
تشکیل کمیته مقابله با کرونا در تهران برای افزایش محدودیت ها


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری تهران:به زودی کمیته ستاد کرونا استان تهران تشکیل می‌شود و با بررسی پیشنهادات ارائه شده، تصمیم نهایی را می‌گیرند.پیشنهاد و تأکید ما این است که فعالیت کارکنان به صورت دورکاری باشد و تنها از یک سوم ظرفیت کارکنان استفاده شود.استفاده کارکنان و ارباب رجوع‌ از ماسک جدی‌تر اعمال می‌شود و کارکنانی که از ماسک استفاده نکنند، به تخلفات اداری معرفی می‌شوند و به ارباب رجوع هم در صورت نداشتن ماسک خدمات نمی‌دهیم.این کمیته متشکل از زالی رئیس ستاد کرونا استان تهران، محسنی بند پی استاندار تهران و یک نفر نماینده از هر یک از قوای سه گانه است.
 

14:45
فوت ۱۷۲ بیمار کووید-۱۹ در شبانه روز گذشته


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز 5 مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و 204 بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به 443 هزار و 86 نفر رسید.متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، 172 بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 25 هزار و 394 نفر رسید:4041 نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.استانهای کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارن
 

14:00
هزار و ۴۵۲ نیروی بهداشت محیط به کرونا مبتلا شده‌اند


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
:محسن فرهادی معاون مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت:هزار و ۴۵۲ نفر از همکاران بهداشت محیط تاکنون در کشور به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.مراسم تدفین جانباختگان با نظارت بهداشت محیط انجام می‌شود.این ویروس در حال گردش در کره زمین است و قرنطینه ۱۰۰درصد هم مقدور نیست و در نتیجه همه افراد باید مسائل بهداشتی را رعایت کنند.:رعایت پروتکل‌های بهداشتی نزدیک به ۸۰ درصد در دستگاه‌های دولتی و اجرایی اتفاق افتاده است.
 

13:30
مجوز رئیس جمهور به ستاد مقابله با کرونای استانی برای تعطیلی یک هفته‌ای

 


13:10
استفاده از قلیان مشترک باعث افزایش صد در صدی انتقال کرونا می شود


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
معاون مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت گفت:هزار و ۴۵۲نفر از همکاران بهداشت محیط تاکنون در کشور به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند که برخی از آنها بهبود یافته و برخی هنوز درگیر بیماری در مراحل حاد هستند.حجم عمده‌ای از واحدهایی که پلمب شده‌اند، سفره خانه‌هایی هستند که مواد دخانی عرضه می‌کردند. باید میزان تقاضا را کاهش بدهیم.یعنی باید متوجه شویم که بیماری کووید-۱۹، تنفسی است و استفاده مشترک از قلیان باعث افزایش صد درصدی انتقال بیماری می‌شود


12:45

توقف پروازهای ایران به عراق تا اربعین


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره شایعه انجام یکی دو پرواز خاص در ایام اربعین گفت:‌ همه پروازهای هواپیمایی ایرانی به عراق تا اربعین متوقف است و وجود چنین پروازی تکذیب می‌شود.سازمان هواپیمایی هم اعلام کرد تا این لحظه هیچ پروازی با هیچ شرکت هواپیمایی برای اربعین وجود ندارد و فعلا پروازها متوقف است
 

12:30
دستور مجازات روحانی برای کسانی که ماسک نمی‌زنند


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
رئیس جمهور در ستاد ملی کرونا: نظارت‌ها کاهش یافته، گزارش‌های اخیر وزارت بهداشت نشان می‌دهد که کرونا جوانان را نیز بیمار می‌کند. ۱۴ درصد افرادی که بستری هستند قبلا کرونا گرفته بودند. ناچاریم مقررات و نظارت‌ها را تشدید کنیم.در تهران از کسی که ماسک نمی‌زند به سادگی عبور نمی‌کنیم. افراد باید به کسی خدمت دهند که ماسک داشته باشند. بنا شد برای کسانی که ماسک ندارند مجازات تعیین شود. (بیشتر بخوانید)
 

11:45
تاثیر ویتامین دی بر کرونا


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
نتایج یک مطالعه که به تازگی انجام شده است، نشان می‌دهد، بیماران مبتلا به کووید ۱۹ که سطح ویتامین دی خونشان به اندازه کافی است با کاهش قابل توجه خطر ابتلا به عوارض جانبی بالینی از جمله بیهوش شدن، هیپوکسی (کم اکسیژنی) و مرگ مواجه بودند


11:15
نتایج اولیه آزمایش بالینی واکسن کرونا با ۹۸ درصد ایمنی همراه شد


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
تولیدکننده دارویی "جانسون اند جانسون" (Johnson & Johnson) اعلام کرد که آزمایش‌های اولیه واکسن کووید-۱۹ میزان موفقیت تقویت سیستم ایمنی ۹۸ درصدی را نشان می‌دهد


10:45
اگر در خانواده کسی دچار ویروس کرونا شد، چه کنیم؟

 

آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان


10:15
اوضاع از اسفند و فرودین بدتر است


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
مینو محرز ( عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا ) : به اوج موج سوم کرونا در کشور رسیده‌ایم، میزان بیماران بسیار زیاده شده است بیمارستان‌ها پر شده‌اند.اوضاع حتی از اسفند و فروردین هم بدتر شده است/


10:45
چه گروه‌هایی ابتدا واکسن آنفلوانزا دریافت می‌کنند؟


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
مدیرکل دارو وزارت بهداشت: حدود ۲.۵ میلیون نفر به تدریج واکسن آنفلوانزا را دریافت می‌کنند که ۱.۳ میلیون نفر آنان زنان باردار هستند.بیماران زمینه ای از جمله بیماران قلبی نیز که در مراکز بهداشتی و درمانی وزارت بهداشت پرونده دارند، مشمول دریافت واکسن رایگان آنفلوانزا هستند. سالمندان بالای ۶۵ سال که در خانه های سالمندان و مراکز بهزیستی هستند، در اولویت دریافت واکسن آنفلوانزا هستند


9:20
انیمیشین یونیسف برای مقابله با کرونا

 

9:00
توصیه‌های مهم برای استفاده صحیح از ماسک


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
وزارت بهداشت:قبل از استفاده از ماسک دست‌ها به خوبی تمیز شود.ماسک را به دقت بر روی صورت قرار دهید.از پوشاندن کامل دهان و بینی برای به حداقل رساندن هرگونه شکاف بین صورت و ماسک اطمینان حاصل کنید.از لمس ماسک بر روی صورت خودداری کنید.در صورت مرطوب شدن ماسک باید ماسک جدید جایگزین شود.در مکان‌های مرطوب و آب و هوای شرجی ماسک را زودتر عوض کنید.هنگام درآوردن ماسک جلوی ماسک را لمس نکنید و آن را از پشت سر خارج کنید.از ماسک‌های یکبار مصرف بیش از یکبار استفاده نکنید.


8:30
مصرف کنندگان دخانیات بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ بیشتر فوت می کنند


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت ضمن بیان اینکه مصرف‌ کنندگان محصولات دخانی مبتلا به ویروس کرونا عوارض شدیدتری را در بیماری تجربه کرده‌اند، گفت: اقدام به ترک دخانیات در این برهه زمانی‌ به‌دلیل همه‌گیری بیماری در کشور از اهمیت خاصی برخوردار است.به گزارش ایسنا، دکتر سیماسادات لاری اظهار کرد: شواهد نشان می‌دهد که مصرف‌ کنندگان محصولات دخانی مبتلا به ویروس کرونا عوارض شدیدتری را در بیماری تجربه کرده‌اند و میزان مرگ و میر در مبتلایان به این بیماری در این گروه بیش از سایر افراد است.وی ادامه داد:‌ خانواده‌های این افراد به‌خاطر مواجهه مستمر و طولانی با دود دست دوم مواد دخانی ریسک بالاتری را نسبت به ابتلا به بیماری کرونا و البته سایر بیماری‌های مرتبط با مصرف دخانیات تجربه می‌کنند

جمعه چهارم مهرماه
 

14:45
۲۰۷ فوتی جدید کرونا در کشور / ۳۵۶۳ تن دیگر مبتلا شدند


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۳۵۶۳ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۴ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۵۶۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۷۰۸  نفر از آنها بستری شدند.
وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۳۹ هزار و ۸۸۲ نفر رسید.لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۰۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۵ هزار و ۲۲۲ نفر رسید.لاری ادامه داد: خوشبختانه تا کنون  ۳۶۹ هزار و ۸۴۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.به گفته وی، ۴۰۲۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.وی افزود: تا کنون سه میلیون و ۸۷۹ هزار و ۶۴۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.لاری در توضیح استان های در وضعیت قرمز گفت: استان های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.وی درباره استان های در شرایط هشدار نیز گفت: استان های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.
پنجشنبه سوم مهرماه


21:00
مجلس ۱۵۰۰ واکسن آنفلوآنزا را بازگرداند

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
مجلس شورای اسلامی با توجه به شرایط ویژه امسال در تامین واکسن انفلوآنزا، ۱۵۰۰ واکسنی را که طبق روال سال های گذشته به داروخانه بهارستان تخصیص داده شده بود را به وزارت بهداشت بازگرداند این در حالی است که وزارت بهداشت طی توضیحی این اتفاق را تصمیمی طبق روال طبیعی توزیع واکسن به مراکز بهداشت اعلام کرد. (بیشتر بخوانید)
 

14:45
۱۸۴ فوتی جدید کرونا در کشور / ۲۴ استان در وضعیت قرمز


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۳۶۰۵ مورد جدید کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: یکهزار و ۵۹۴ تن از این افراد در مراکز درمانی بستری شدند. دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۲ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۶۰۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۵۹۴ نفر از آنها بستری شدند.وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۳۲ هزار و ۷۹۸ نفر رسید.لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۴ هزار و ۸۴۰ نفر رسید.به گفته وی، خوشبختانه تا کنون ۳۶۵ هزار و ۸۴۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.لاری افزود: ۳۹۴۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.وی همچنین گفت: تا کنون سه میلیون و ۸۲۸ هزار و ۳۳۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.سخنگوی وزارت بهداشت در توضیح استانهای در وضعیت قرمز بیماری گفت: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.وی درباره استانهای در وضعیت هشدار گفت: استانهای کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.
13:00

۸ مشکل پوستی که می تواند نشانه ابتلا به کووید ۱۹ باشد

آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان


12:20
نیمی از دانش‌آموزان جهان با تعطیلی مدارس مواجه شدند


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
فصل بازگشت به مدارس فرا رسیده، اما شمار عظیمی از دانش‌آموزان سراسر جهان (۸۰۰میلیون نفر) به دلیل همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ قادر به شرکت در کلاس‌ها نیستند.به گفته یونسکو، این رقم نشان دهنده ۴۸.۶درصد از کل دانش‌آموزان سراسر جهان، یعنی تقریبا نیمی از دانش‌آموزان است.در اوج این بیماری همه‌گیر در اوایل ماه آوریل، ۱.۶میلیارد دانش‌آموز، یعنی بیش از ۹۰درصد در سراسر جهان در کلاس‌های حضوری شرکت نکردند.در آن زمان، مدارس در ۱۳۸ کشور بسته بود که در حال حاضر به ۵۲ کشور کاهش یافته است.


11:40
 عبور شمار مبتلایان از ۳۲ میلیون نفر 

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
 بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز 32 میلیون و 101 هزار و 60 نفر در جهان به ویروس کرونا ــ کووید19 ــ مبتلا شده‌اند که از این تعداد، 982 هزار و 20 نفر جان خود را از دست داده‌اند.از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون 23میلیون و 682 هزار و 42 نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش 41 هزار و 616 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 7میلیون و 139 هزار و 553 نفر رسیده است؛ تاکنون 206 هزار و 593 آمریکایی مبتلا به کووید19 در این کشور جان خود را از دست داده‌‌اند.کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش 86 هزار و 508 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 5میلیون و 732 هزار و 518 مبتلا رسیده است؛ در این کشور تعداد 91 هزار و 173 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.کشور برزیل به‌‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش 32 هزار و 445 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 4میلیون و 627 هزار و 780 مبتلا رسیده است؛ تاکنون 139 هزار و 65 برزیلی جان خود را از دست داده‌اند.کشورهای روسیه، کلمبیا، پرو، مکزیک و اسپانیا نیز به‌ترتیب با یک‌میلیون و 122 هزار و 241، 784 هزار و 268، 782 هزار و 695، 710 هزار و 49 و 693 هزار و 556 مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.همچنین کشورهای آفریقای جنوبی با 665 هزار و 188 و آرژانتین با 664 هزار و 799 مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.


11:15
تهران هفته سخت‌ کرونایی را در پیش دارد


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان

 
فرمانده ستاد مبارزه با کرونا در تهران: به نظر می‌رسد هفته آینده هفته سخت‌تری در تهران در رابطه با بیماری کرونا باشد و حتما باید به سمت اعمال محدودیت‌ها حرکت کنیم.


10:50
مخرب‌ترین علائم کرونا در بدن بهبودیافتگان


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
دانشمندان انگلیسی در تحقیقات خود اعلام کردند ۵ علامت ابتلا به کرونا وجود دارد که می‌تواند برای ماه‌ها در بدن بهبود یافتگان دیده شود.مطالعات نشان داده است بیش از ۳۰۰ هزار مبتلا به کووید ۱۹ در انگلیس اعلام کرده اند هنوز علی رغم بهبودی و خلاصی از ویروس، علائم ابتلا را برای بیش از یک ماه است که با خود به یادگار دارند. همچنین بیش از ۶۰ هزار نفر اعلام کرده اند ۳ ماه پس از بهبودی از کووید ۱۹، همچنان احساس ناخوشی می‌کنند.این تحقیقات نشان داد کهنسالان و کسانی که از بیماری‌های زمینه‌ای رنج می‌برند احتمال بیشتری دارد که علائم ابتلا به کرونا را برای ماه‌ها در بدن خود داشته باشند.رایج‌ترین این علائم که در بلند مدت در بدن بهبود یافتگان دیده می‌شود بی حالی و سرفه‌های مداوم است. ۳ علائم دیگر نیز شامل سردرد، درد مفاصل و مشکلات تنفسی است.


10:15
امضای توافق‌نامه برای خرید واکسن کرونا


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو:با دستور سعید نمکی وزیر بهداشت و در راستای مصوبه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر خرید واکسن کووید ۱۹ از ساز و کار کواکس، با هماهنگی های انجام شده توافقنامه‌ای از سوی سازمان غذا و دارو امضا و به اتحادیه بین المللی واکسن، ارسال شده است.گام بعدی پس از امضا و ارسال توافقنامه، تامین پیش‌پرداخت لازم تا ۱۸ مهر مطابق با ۹ اکتبر ۲۰۲۰ است که قاعدتا بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نسبت به تامین این مرحله اقدام خواهد کرد


9:45
چه کسانی نباید واکسن آنفلوآنزا بزنند؟

 
آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
افراد دارای حساسیت شدید به تخم مرغ ( بروز کهیر شدید، تغییرات قلبی عروقی و افت فشارخون، دیسترس تنفسی، بروز علائم گوارشی و به طور کلی ایجاد واکنش‌های نیازمند به دریافت اپینفرین یا مداخالت اورژانسی طبی به عنوان واکنش‌های آلرژیک شدید یا حساسیت شدید تعریف می‌شوند) این افراد باید با نظر پزشک اقدام به دریافت واکسن کنند و پس از دریافت واکسن به مدت نیم ساعت تحت نظر پزشک در یک مرکز مجهز قرار داشته باشند.افرادی که سابقه آلرژی خفیف به تخم مرغ دارند یعنی فقط خارش و کهیر خفیف دارند می توانند واکسن آنفلوانزا دریافت کنند؛ اما توصیه می‌شود بیماران بعد از دریافت واکسن به مدت حداقل 15 دقیقه در حالت نشسته یا خوابیده به پشت تحت نظر قرار گیرند.افراد دارای سابقه بیماری گیلن‌باره در طی 6 هفته پس از دریافت واکسن آنفلوانزای قبلی.افراد دارای بیماری حاد متوسط یا شدید با یا بدون تب.


9:40

️تفاوت موج اول و دوم شیوع کرونا با موج سوم

 
حریرچی: تغییر جهش این بیماری، سرایت‌ پذیری آن را افزایش داده و بیماری‌زایی آن در موج سوم هم در راه است.
 

9:20
️ شبهِ انفجار کرونا در برخی استان ها

 

9:00

اجتماع بیش از 10 نفر در پاریس ممنوع شد


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
با هدف مبارزه با موج دوم کروناویروس مقامات بهداشتی در پایتخت فرانسه تجمعات بالای 10 نفر را ممنوع اعلام کردند
 

8:30

اعتر1ض انگلیسی‌ها بحران آفرید!

 

:تایمز انگلیس با انتشار این ویدیو از افزایش حملات لفظی و فیزیکی به کارمندان فروشگاه‌ها در انگلیس به خاطر تذکر به مشتریان برای حفظ اصول بهداشتی در دوره کرونا خبر داد.به نوشته تایمز، صاحبان فروشگاه‌ها از دولت خواسته‌اند برای دفاع از کارمندانشان قوانین سختگیرانه‌تری وضع شود.
 
چهارشنبه دوم مهرماه

 


18:30

در استان اصفهان به زودی شرایط بحران اعلام می‌کنیم


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان :تا چند وقت پیش روزانه به ظرفیت یک مینی بوس بیمار کرونایی از دست می دادیم، اما اکنون به ۳۰ تا ۴۰ بیمار رسیده که به اندازه ظرفیت یک اتوبوس است و متاسفانه ۳ نفر از فوتی های ما زیر ۱۸ سال بودند.
 

17:30
حجت‌الاسلام انصاریان از بیمارستان مرخص شد


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
حجت‌الاسلام حسین انصاریان که مدتی در بیمارستان به علت ابتلا به کرونا بستری بود، امروز از بیمارستان مرخص شد.


17:00
مهران رجبی: ۲۰درصد ریه‌هایم هنوز درگیر بیماری کرونا است


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
وضعیت جسمانی ام به صورت عمومی از گذشته بهتر است، اما همچنان ۲۰ درصد از ریه هایم با بیماری کرونا درگیر است و مجبورم برای تنفس در اکثریت مواقع از دستگاه اکسیژن استفاده کنم.این بیماری بسیار جانکاه و سخت است، من بی نهایت اذیت شدم و تا شرایط امروزم درد‌های فراوانی کشیدم


16:00
ویژگی های متفاوت ترین کنکور قرن از زبان رتبه برتری ها

 

15:00

دل نوشته وزیر بهداشت خطاب به سردار سلیمانی: .من امروز از سربازانم در جبهه سلامت شرمسارم

آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
دل نوشته وزیر بهداشت خطاب به سردار سلیمانی: خوشا به سعادتت ندیدن برخی نامردی‌ها پاداش دل شکسته‌ات بود که با وصال حق و فیض شهادت نصیبت شد.نمکی در بخشی از دل‌نوشته‌ای خطاب به سردار سلیمانی نوشته: حدود ۸ ماه خودم و یارانم یک روز آرام نداریم. هرچه می‌گوییم همه‌گیری را نمی‌شود با التماس و تمنا و بدون کمک‌های ویژه مهار کرد کسی باور نمی‌کند.من امروز از سربازانم در جبهه سلامت شرمسارم. مطالبات‌شان معوق مانده، انبارهایم از سلاح خالی می‌شود. پاییز سنگینی فرامی‌رسد. موج حمله جدیدی شکل گرفته، یک میلیارد دلاری که رهبری از صندوق توسعه موافقت کردند ماه‌هاست به جز سهم کوچکی نگرفته‌ام. نمی‌دانم برای کدام کار مهم‌تر گذاشته‌اند؟شب‌های زیادی‌ست با دل نگرانی نخوابیده‌ام و برای آنکه مردم مشوش نشوند روزه سکوت گرفته‌ام اما تاب‌آوری تا کجا؟!
 

14:45
فوت ۱۸۴ بیمار در شبانه روز گذشته


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز 2 مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و 605 بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به 432 هزار و 798 نفر رسید.متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، 184 بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 24 هزار و 840 نفر رسید:3948 نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.استانهای کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند
 

13:15
ابتلای ۸۳۰۰۰ هندی در ۲۴ ساعت گذشته


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز 31میلیون و 783 هزار و 958 نفر در جهان به ویروس کرونا ــ کووید19 ــ مبتلا شده‌اند که از این تعداد، 975 هزار و 472 نفر جان خود را از دست داده‌اند.از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون 23میلیون و 400 هزار و 905 نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش 51 هزار و 721 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 7میلیون و 97 هزار و 937 نفر رسیده است؛ تاکنون 205 هزار و 471 آمریکایی مبتلا به کووید19 در این کشور جان خود را از دست داده‌‌اند.کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش 83 هزار و 347 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 5میلیون و 646 هزار و 10 مبتلا رسیده است؛ در این کشور تعداد 90 هزار و 21 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.کشور برزیل به‌‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش 35 هزار و 252 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 4میلیون و 595 هزار و 335 مبتلا رسیده است؛ تاکنون 138 هزار و 159 برزیلی جان خود را از دست داده‌اند.کشورهای روسیه، کلمبیا، پرو، مکزیک و اسپانیا نیز به‌ترتیب با یک‌میلیون و 115 هزار و 810، 777 هزار و 537، 776 هزار و 546، 705 هزار و 263 و 682 هزار و 267 مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.همچنین کشورهای آفریقای جنوبی با 663 هزار و 282 و آرژانتین با 652 هززارر و 174 مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.
 

12:50
کاهش وزن باعث کاهش خطر ابتلا به کرونای شدید می‌شود


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا اعلام کرد:چاقی یکی از مواردی است که می‌تواند فرد را در برابر کرونا آسیب پذیر کند.تحقیقات نشان داده است افرادی که از چاقی و اضافه وزن رنج می‌برند ۳ برابر دیگران احتمال دارد پس از ابتلا به کووید ۱۹ به دلیل وخامت شرایطشان در بیمارستان بستری شوند.خبر مسرت بخش برای افراد چاق این است که کاهش وزن در آن‌ها نه تنها باعث کاهش خطر ابتلا به کرونای شدید می‌شود، بلکه خطر بیماری‌های خطرناکی همچون بیماری‌های قلبی، دیابت و سرطان را نیز در آن‌ها کاهش می‌دهد.
 

12:20
۲ داروی جدید کورتیکوئید استروئید" و "اینترفرون" را به پروتکل درمانی کووید-۱۹ وارد کردیم


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
رییس کمیته علمی ستاد کرونا: داروی "اینترفرون" دارویی است که می‌تواند با ویروس مقابله کند."کورتیکوئیداستروئید" نیز بعنوان دارویی برای مقابله با التهاب ریه تجویز می‌شود


12:00
رشته‌های ورزشی که اجازه فعالیت آنها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی ستاد مبارزه با کرونا در ورزش صادر شده است.

آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان


11:45
رییس کل سازمان نظام پزشکی به کرونا مبتلا شد

 

آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان

 

11:15
راه‌اندازی گشت ارشاد کرونایی در اصفهان


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سخنگوی ستاد استانی مدیریت و بیماری کرونا:"گشت ارشاد کرونایی" با هدف دادن تذکر و ممانعت از تخلفات موازین بهداشتی در اصفهان راه‌اندازی می‌شود
 

10:50
«اکتمرا» داروی ضد ویروس نیست


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
مینو محرز درباره داروی «اکتمرا» در اثر بخشی جهت بهبود بیماران کرونایی گفت:داروی انتخابی برای درمان کرونا وجود ندارد، «اکتمرا» داروی ضد ویروس نیست.«اکتمرا» جدیدترین دارویی است که برای درمان کرونا مورد استفاده قرار می‌گیرد.تمامی داروهای مورد استفاده تا به امروز از تأییدیه سازمان بهداشت برخوردار شده اند؛ اما قطعیتی برای تأثیرگذاری این داروها وجود ندارد.


10:20
تاثیر مولتی‌ویتامین‌های مختلف در مبارزه با کرونا


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
محققان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران توصیه می‌کنند افراد برای افزایش سیستم ایمنی بدن از مولتی ویتامین‌ها در مبارزه با بیماری کووید- 19 استفاده کنند.مصرف ویتامین‌ها باید منطقی باشد زیرا مصرف زیاد برخی ویتامین‌ها با عوارضی همراه است.مصرف میوه‌ها و سبزیجات تازه در رژیم غذایی روزانه به عنوان منبع غنی ویتامین‌ها توصیه می‌شود
 

9:45
دستگاهی که کرونا را از 100متری تشخیص می داد چه شد؟


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
حدود پنج ماه پیش فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسمی با حضور رسانه‌ها از دستگاه کرونایاب «مستعان ۱۱۰» رونمایی کرد و این دستگاه را «دستاورد جدید با قابلیت تشخیص هوشمند کرونا» خواند.کامبیز گلشنی سازنده مستعان۱۱۰ می گوید: به‌زودی نتایج مثبتی مشخص می‌شود که همه خواهیم شنید و آن‌موقع از طریق رسانه‌ها توضیحات بیشتری را خواهید شنید.
 

9:15
۲ هفته آینده؛ افزایش فوتی‌های ناشی از موج جدید کرونا/ موج سوم کرونا سخت‌تر از موج دوم


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
مسعود یونسیان، استاد دانشکده بهداشت و عضو کمیته اپیدمیولوژی کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی تهران:ما موج سوم کرونا را با سطح بالاتری از شروع موج دوم تجربه می‌کنیم و انتظار داریم موارد ابتلا و مرگ و میر موج سوم بیش از موج دوم باشد و آمار ابتلا در ابتدای موج سوم ۲ برابر موج دوم کروناست.علت خیز مجدد کرونا در کشور تغییر رفتار مردم در استفاده از ماسک، رعایت نکردن نکات بهداشتی مثل شست و شوی دست ها، سفر‌های بین شهری و کاهش میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در هیات‌ها بعد از دهه اول محرم است.متاسفانه در ۲ هفته آینده شاهد افزایش موارد ابتلا و فوت کرونا خواهیم بود و اگر اقدام موثر صورت نگیرد ممکن است فاجعه در راه باشد.
 

8:30
ویژگی‌های عجیب و غریب کرونا در موج جدید


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
عرشی، معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت::در موج جدید کرونا شاهد آن هستیم که جوانان بیشتر به بیماری مبتلا می‌شوند و میزان رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک در جوانان کمتر از سالمندان است.باید توجه داشت که جوانان ناقلان کرونا هستند و در موارد بسیاری بیماری در آن‌ها بدون علامت یا خفیف بروز می‌کند و احتمال انتقال بیماری به میانسلان و سالمندان خانواده وجود دارد و نگرانی ما از این است که در هفته‌های آینده ابتلای افراد با سنین بالا به کرونا بیشتر شود و آمار مرگ و میر در سنین بالا افزایش پیدا کند.بررسی جهش ویروس کرونا در کانون‌های آلودگی کرونا در ایران مانند قم انجام و نمونه‌هایی به دانشگاه علوم پزشکی تهران و انستیتو پاستور ارسال شده است که نتایج آن در ماه‌های آینده مشخص خواهد شد و به طور کلی بنابر مطالعات جهانی قدرت سرایت ویروس افزایش پیدا کرده است.

سه شنبه اول مهر ماه


22:00
سعودی‌ها شرایط برگزاری عمره مفرده را در دوران کرونا اعلام کردند


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
وزارت حج عربستان سعودی اعلام کرد که به منظور مقابله با کرونا، به زودی نرم‌افزاری را ارائه خواهد کرد که درخواست ادای عمره و امکان رزرو زمان و تاریخ از طریق این نرم‌افزار ممکن خواهد بود
 

18:00
عکسی از هفتاد و پنجمین مجمع عمومى سازمان ملل و خالی بودن سالن به دلیل شیوع کرونا که در تاریخ بی سابقه است

 

آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان


17:00

حمله مردم انگلیس به فروشگاه‌ها و خریدهای گسترده از ترس موج دوم کرونا


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
مردم انگلیس از صبح سه شنبه با کشیدن صف‌های طولانی پشت فروشگاه‌ها سعی کردند مایحتاج خود را به صورت حجیم خریداری کنند تا در زمان اوج کرونای دوم در امان باشند
 

16:00
وزیر بهداشت: عهد بسته‌ام کمتر گله کرده و بیشتر کار و صبوری کنم


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
وزیر بهداشت:با خودم عهد بسته‌ام که در این ایام، کمتر گله کنم و بیشتر کار و صبوری کنم تا مبادا باعث رنجش خاطر مردم و رهبر معظم انقلاب شوم. راهی جز استفاده از ظرفیت بی‌بدیل بسیج نداریم. در کشور کسی را مقیدتر از رهبر معظم انقلاب در رعایت و حمایت از پروتکل‌ها ندیدم. کار اول ما در کرونا، سنگرآرایی بود. در ایران از یک میلیارد دلاری که با دستور مقام معظم رهبری برای مقابله با کرونا در نظر گرفته شد، تا امروز ۲۷ درصد آن را گرفته‌ایم.جمعیت؛ اولین دغدغه ام در وزارت بهداشت بود
 

15:30
هشدار چندباره وزارت بهداشت نسبت به روند نزولی استفاده از ماسک


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت: متاسفانه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در کشور دچار سیر نزولی شده است.همزمان با این روند کاهشی، شاهد افزایش روند موارد ابتلا و بستری روزانه در اغلب استان‌های کشور هستیم.شرط اساسی موفقیت در دوران حساس همه‌گیری بیماری، همکاری بیشتر و موثرتر مردم کشور با همکاران نظام سلامت کشور است
 

15:00
مواردی از ابتلا به کرونا در دانش آموزان خوزستان مشاهده شد


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: مواردی از ابتلا به کرونا در بین دانش آموزان استان وجود داشته که باید آمار و اطلاعات آن را دانشگاه علوم پزشکی اهواز اعلام کند
 

14:30
بعد از 107 روز رکورد ابتلای روزانه به کرونا شکسته شد


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز 31 شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و 712 بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به 429 هزار و 193 نفر رسید.متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، 178 بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 24 هزار و 656 نفر رسید.3922 نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.استانهای کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند
 

13:30

مجوز کیت قابل‌حمل آزمایش کووید-۱۹ صادر شد


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
 سازمان غذا و داروی ایالات‌متحده (FDA) مجوز اضطراری برای یک کیت تست جدید قابل‌حمل، به‌اندازه کف دست PCR کووید-۱۹ را صادر کرد و نخستین بار است که چنین دستگاهی در ایالات‌متحده مورد تایید قرار می‌گیرد.به گزارش تلگراف، PCR یا واکنش زنجیره‌ای پلیمراز، بر اساس تکثیر DNA یا RNA است و ابزاری سریع و دقیق به شمار می‌رود و در آزمایشگاه‌ها برای شناسایی بیماری‌های عفونی کاربرد دارد.به‌طور سنتی، در آزمایش PCR از دستگاهی به‌اندازه ماکروویو بزرگ استفاده می‌شود و می‌تواند صدها هزار دلار هزینه در بر داشته باشد و این پیشرفت، موجب افزایش ظرفیت این نوع آزمایش خواهد شد.این کیت آزمایش که توسط یک شرکت استارتاپ پزشکی در سیلیکون ولی بنام ویسبی مدیکال (Visby Medical) ساخته‌شده است، شامل نمونه‌ای است که از طریق سواب بینی گرفته می‌شود و سپس در کیت قرار می‌گیرد. این دستگاه دارای چراغ‌های LED است که نشان می‌دهد آزمون در حال اجراست و پس از اتمام هشدار می‌دهد.درحالی‌که مجوز اضطراری فقط اجازه می‌دهد تا کیت در تنظیمات آزمایشگاه بالینی استفاده شود، اما این شرکت اعلام کرد: هدف این است که از این نوع کیت‌های برای مصارف خانگی نیز استفاده شود.
 

12:45
میزان ابتلا و بستری کرونا در تهران و قم ۲ برابر شده است


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
شهنام عرشی معاون مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت:در دو هفته گذشته در بسیاری از استان‌ها از جمله تهران و قم میزان ابتلا و بستریت کرونا دو برابر افزایش یافته است.علت پیک جدید تا حد زیادی به مسافرت ها و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی، برگزاری تجمعات، عروسی ها، عزاداری ها و مراسم تدفین مربوط است.
 

12:15
جهش ژنتیکی کرونا نگران کننده است


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
معاون کل وزارت بهداشت:جهش ژنتیکی اخیر ویروس کرونا و افزایش قدرت سرایت پذیری آن نگران کننده است.خصوصیت این موج اپیدمی انتقال درون خانوادگی بالا در آن است.


12:00
 ابتلای ۳۱.۴ میلیون نفر در دنیا به کرونا


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
 بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز 31میلیون و 490هزار و 311 نفر در جهان به ویروس کرونا ــ کووید19 ــ مبتلا شده‌اند که از این تعداد، 969 هزار و 362 نفر جان خود را از دست داده‌اند.از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون 23میلیون و 119هزار و 419 نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش 41هزار و 448 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 7میلیون و 46هزار و 216 نفر رسیده است؛ تاکنون 204هزار و 506 آمریکایی مبتلا به کووید19 در این کشور جان خود را از دست داده‌‌اند.کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش 84هزار و 83 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 5میلیون و 562هزار و 663 مبتلا رسیده است؛ در این کشور تعداد 88هزار و 965 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.کشور برزیل به‌‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش 15هزار و 454 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 4میلیون و 560هزار و 83 مبتلا رسیده است؛ تاکنون 137هزار و 350 برزیلی جان خود را از دست داده‌اند.کشورهای روسیه، پرو، کلمبیا، مکزیک و اسپانیا نیز به‌ترتیب با یک‌میلیون و 109هزار و 595, 772 هزار و 896, 770 هزار و 435, 700 هزار و 580 و 671 هزار و 468 مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.همچنین کشورهای آفریقای جنوبی با 661هزار و 936 و آرژانتین با 640هزار و 147 مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.
 

11:30

شعر وزیر بهداشت برای روزهای سخت مردم و کادر بهداشت و درمان

 
بر شاخه های سرد چنار بلند باغ
- با بالهای خیس، بی تاب و بی قرار
- چکاوک نشسته بود
- اینگونه می سرود؛
- ای کاش هرچه زود،
- این روزهای سخت غم انگیز بگذرد!
 

11:00

روشی ساده برای نابودی کرونا در ۱۵ ثانیه!


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
دانشمندان دانشگاه کانتیکت در ماساچوست آمریکا در تحقیقات اخیر خود به این نتیجه دست یافته اند که ماده یُد می‌تواند در از بین بردن کرونا ویروس موثر باشد.به گفته این دانشمندان ماده ید، ضدعفونی کننده مناسبی در برابر ویروس کرونا است و ۱۵ ثانیه شستشوی دهان و بینی با آن ویروس را از بین خواهد برد.این محققان آمریکایی، هنگامی که نمونه‌های ویروس کرونا را در برابر سه غلظت مختلف محلول ید ۰.۵ درصد، ۱.۲۵ درصد و ۲.۵ درصد آزمایش کردند، مشخص شد که محلول ید در مدت ۱۵ ثانیه ویروس را کاملا غیرفعال می‌کند، اما زمانی که همان آزمایش را با اتانول انجام دادند ویروس همچنان فعال بود.
 

10:40

واکسن چینی کرونا عوارض جانبی ندارد


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
واکسن کووید۱۹ که در شرکت چینی «کان سینو» تولید شده به داوطلبان در روسیه تزریق شده و در آنها هیچ عارضه جانبی مشاهده نشده است.در صورتیکه روسیه این واکسن کووید۱۹ چینی را تایید کند، پتروواکس می تواند در ۲۰۲۰ میلادی ماهانه ۴ میلیون و در ۲۰۲۱ میلادی ماهانه ۱۰ میلیون دوز از آن را تولید کند.
 

10:10
سنگاپور، برترین شهر هوشمند جهان در مقابله با کرونا


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
سنگاپور برای دومین سال پیاپی در شاخص شهرهای هوشمند جهان رتبه نخست را به خود اختصاص داده و شهر هلسینکی، پایتخت و بزرگترین شهر فنلاند با ۶رتبه صعود،امسال درجایگاه دوم این فهرست جای گرفته است که پیشرفت چشمگیری محسوب می‌شود. در سنگاپور روبات‌های چهارپا به کار گرفته شده‌اند تا مردم را به رعایت فاصله اجتماعی بیشتر ترغیب کنند.این روبات‌های چهارپا که مجهز به دوربین‌هایی متعدد هستند در پارک‌ها، باغ‌ها و طبیعت و مراکز تفریحی سنگاپور حضور دارند
 

9:45
فروش غیر داروخانه‌ای واکسن آنفلوانزا ممنوع است


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
عضو شورای عالی نظام پزشکی:کادر درمان در اولویت دریافت واکسن آنفلوانزا قرار دارد، تاکنون هیچ سازوکاری از سوی وزارت بهداشت اعلام نشده است.تنها مرجع رسمی توزیع واکسن در بین عموم مردم داروخانه‌ها هستند و هر نوع فروش آن در فضایی خارج از داروخانه ممنوع است


9:15
تعطیلی یک هفته‌ای در انتظار مدارسی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت:اگر میزان درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا در یک مدرسه کمتر از ۵۰ درصد باشد، آن مدرسه باید تا زمان رفع مشکل به مدت یک هفته تعطیل شود.حدود ۱۵ درصد از دانش آموزان در مدارس حاضر می‌شدند و اکنون این میزان در تهران به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است.میزان نگرانی‌ها برای دانشگاه‌ها نسبت به مدارس بیشتر است و دلیل این نگرانی، خوابگاه‌ها هستند.


9:00
آژانس گردشگری اروپا: اتحادیه تست کرونا را جایگزین قرنطینه کند


آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان
 
بیش از ۲۰ نهاد مسافرتی و جهانگردی از جمله کمیسیون مسافرتی اروپا (ETC) در نامه‌ای سرگشاده به اروزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا تقاضا کرده‌اند که وی برای حل معضل کاهش گردشگری چاره‌ای بیاندیشد.در پی وضع محدودیت‌های سفری در اتحادیه اروپا به دلیل شیوع همه‌گیری کرونا، آژانس‌های مسافرتی و گردشگری با مشکل مواجه شده‌اند.


8:30
چطور تفاوت بین آنفلوانزا، سرماخوردگی و کرونا را بدانیم؟

 

آخرین اخبار مربوط به کوید19 در ایران و دیگر نقاط جهان


8:00
نموداری که یک فاجعه را پیش‌بینی می‌کند!

 
معاون کل وزیر بهداشت: اگر سطح رعایت دستورالعمل‌ها که اکنون ۶۲ درصد است افزایش نیابد، مرگ و میرها به شدت افزایش می‌یابد.
نسخه چاپی