لیگ قهرمانان| صعود استقلال به مرحله حذفی / خداحافظی شهرخودرو با صفر امتیاز از رقابت ها
به گزارش راسخون؛ روز چهارشنبه استقلال و شهرخودرو به مصاف حریفان خود در لیگ قهرمانان رفتند. آبی پوشنان به مرحله حذفی راه یافتند و شهرخودرو با امتیاز صفر از این رقابت ها خداحافظی کرد.
 

صعود استقلال به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا

استقلال در حالی که تنها با برد می‌توانست به مرحله حذفی لیگ قهرمانان صعود کند، از ساعت ۱۸:۳۰ به مصاف الاهلی رفت.

استقلال از ۱۸:۳۰ به مصاف الاهلی رفت و در دیداری سرنوشت‌ساز موفق شد این تیم را شکست دهد. 

ترکیب استقلال: سیدحسین حسینی، وریا غفوری، روزبه چشمی، عارف غلامی، هروویه میلیچ، علی کریمی، مسعود ریگی، فرشید اسماعیلی، ارسلان مطهری، مهدی قایدی و شیخ دیاباته.

ترکیب الاهلی: محمد العویس، محمد آل فتیل، هانی الصبیانی، سعید المولد، حسین عبدالغنی، یوسف الحربی، عبدالرحمن غریب، طلال عبسی، هیثم عسیری، مارکو مارین و عمر السومه.

موقعیت‌های خطرناک:
دقیقه یازده؛ حرکت قایدی با پاس این بازیکن همراه شد و دیاباته با یک شوت محکم حرکت بازیکنان استقلال را تکمیل کرد اما دروازه‌بان الاهلی با یک مهار تماشایی استقلال را در گلزنی ناکام گذاشت.

دقیقه بیست‌ودو؛ وریا غفوری با یک ضربه محکم از روی ضربه کاشته در آستانه گلزنی بود، اما دروازه‌بان الاهلی بار دیگر دروازه این تیم را نجات داد. 

دقیقه بیست‌وچهار؛ ضدحمله سریع بازیکنان الاهلی با یک شوت تماشایی از سوی بازیکنان الاهلی همراه شد، اما حسین حسینی با یک واکنش عالی مانع از باز شدن دروازه استقلال شد. 

دقیقه سی‌وچهار؛ سانتر دقیق قایدی با پاس فرشید اسماعیلی همراه شد، اما دیاباته نتوانست از فرصت استفاده کند و توپ به بیرون رفت.

دقیقه پنجاه‌وهفت؛ شوت مارکو مارین از پشت محوطه جریمه با اختلاف کمی از کنار دروازه استقلال عبور کرد.

دقیقه هفتاد؛ ضربه فرشید اسماعیلی با اختلاف زیاد از کنار دروازه الاهلی بیرون رفت.

دقیقه هفتادونه؛ شوت محکم راه دور بازیکنان الاهلی با واکنش حسینی راهی کرنر شد.

صحنه‌های گل: 
دقیقه بیست‌ونه؛ ضربه مهدی قایدی از راه دور وارد دروازه‌ الاهلی شد تا استقلال با یک گل از رقیب خود پیش بیفتد.

دقیقه سی‌ونه؛ ارسال بازیکنان استقلال با ضربه سر علی کریمی همراه شد و استقلال توانست دومین گل خود را به ثمر برساند.
 
دقیقه پنجاه‌وچهار؛ شیخ دیاباته توانست با یک ضربه سر دقیق و محکم دروازه الاهلی را باز کند.

استقلال تا پیش از این دیدار با دو امتیاز از سه دیدار در رتبه سوم گروه و الاهلی با شش امتیاز در صدر گروه قرار داشت. استقلال با این پیروزی پنج امتیازی شد و موفق شد به مرحله بعدی رقابت‌ها صعود کند.
 

پاختاکور حریف استقلال شد


لیگ قهرمانان| صعود استقلال به مرحله حذفی / خداحافظی شهرخودرو با صفر امتیاز از رقابت ها
 
تیم فوتبال پاختاکور با پیروزی برابر شهرخودرو ایران به عنوان صدرنشین گروه دوم به مرحله بعد صعود کرد.

 تیم فوتبال پاختاکور ازبکستان با پیروزی برابر شهرخودرو ایران و با توجه به حذف شدن الهلال توسط AFC به دلیل نداشتن بازیکنان کافی برای مقابله با شباب الاهلی، ۱۰ امتیازی شد و صدرنشین گروه دوم لقب گرفت و باید در مرحله بعد به مصاف استقلال ایران برود.

در این گروه شباب الاهلی با ۷ امتیاز دوم شد و حریف الاهلی عربستان شد. شهرخودرو ایران نیز با صفر امتیاز در رده سوم جدول قرار گرفت.

تیم فوتبال استقلال توانسته بود با برتری ۳ بر صفر برابر الاهلی عربستان، به عنوان تیم دوم گروه A، جواز حضور در مرحله یک هشتم را کسب کند.
 

وداع شهرخودرو با لیگ قهرمانان بدون امتیاز و گل زده

تیم شهرخودروی ایران در بازی پایانی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل پاختاکور یک صفر شکست خورد.

تیم شهرخودرو ایران در آخرین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف پاختاکور ازبکستان رفت و در پایان با یک گل شکست خورد.

سید مهدی رحمتی در این بازی از علی نعمتی، فرشاد فرجی، محمد قاضی، اکبر صادقی، امید منصوری، حسن جعفری، علی طاهران، محمد رضا خلعتبری، محمدرضا فرامرزی، متین صفاییان و روح الله سیف اللهی در ترکیب تیمش استفاده کرد.

تنها گل این بازی را ماشاریپوف در دقیقه ۶۵ و با ضربه سر وارد دروازه شهرخودرو کرد.
 

پرسپولیس‌ برای صعود می‌جنگد، سپاهان برای شأن تیمش


لیگ قهرمانان| صعود استقلال به مرحله حذفی / خداحافظی شهرخودرو با صفر امتیاز از رقابت ها
 
در هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، امشب دو نماینده ایران به مصاف رقبای قطری و اماراتی می‌روند.

در ادامه هفته ششم لیگ قهرمانان آسیا، از گروه C این رقابت‌ها، پرسپولیس‌ ایران از ساعت ٢١:٣٠ به مصاف شارجه امارات می‌رود. 

شاگردان گل‌محمدی که از ۵ دیدار قبلی خود، ٧ امتیاز به دست آورده‌اند و به خاطر تقاضل گل کمتر نسبت به شارجه، در جایگاه سوم جدول قرار دارند، برای صعود از گروه باید این حریف اماراتی را شکست دهند چرا که طبق قوانین جدید AFC، در صورت تساوی امتیازی، ابتدا تفاضل گل تیم‌ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت. پیش از این کنفدراسیون فوتبال آسیا، زمانی تیم‌ها امتیاز برابر داشتند، ابتدا بازی رو در رو را ملاک عمل قرار می‌داد که همین امر حالا موجب اعتراض گل‌محمدی هم شده است. 

سرمربی پرسپولیس در نشست خبری پیش از بازی درباره این موضوع گفته است: چیزی که از قوانین AFC می‌دانیم این است که بازی‌های رو در رو و گل‌های زده در خانه حریف تاثیر زیادی دارد و ملاک صعود است. حالا چه اتفاقی رخ داده که این قانون تغییر کرده، من دلیلش را نمی‌دانم. اما تیم‌های ایرانی در بازی‌های رفت مهمان بودند و در ٨ بازی تیم‌های ایرانی گل زدند و امتیاز گرفتند. ما برابر شارجه در برابر هوادارانش دو گل زدیم که کار سختی بود اما الان می‌گویند که گل‌های زده اهمیت ندارد و تفاضل گل مهم است. از فدراسیون خودمان و باشگاه خودمان باید سوال کنیم چرا از حق تیم‌های ایرانی دفاع نشده و زحمت مربیان ایرانی به راحتی به هدر می‌رود. 

حالا پرسپولیس‌ تنها در صورتی می‌تواند جواز صعود به مرحله بعد را بگیرد که برابر شارجه به برتری برسد. 

در دیگر دیدار امشب نمایندگان ایران، در گروه D سپاهان ایران که شانس صعود از گروه را از دست داده است، از ساعت ١٨:٣٠ به مصاف السد قطر می‌رود. شاگردان محرم نویدکیا که از سه دیدار قبلی خود فقط یک امتیاز به دست آورده‌اند و نتوانسته‌اند گلی به ثمر برسانند که این موضوع بسیار تعجب برانگیز است. آنها با دو گل در هر دو بازی رفت و برگشت برابر النصر عربستان شکست خوردند و برابر العین امارات قعر نشین، به تساوی بدون گل رسیدند تا حالا با ۴ امتیاز در رده سوم جدول قرار داشته باشند. سپاهان در بازی امشب حداقل برای حفظ شان تیمش به میدان می رود تا بلکه پای بازیکنانش به گلزنی هم باز شود.


منبع: 
1. صعود استقلال به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا / خبرآنلاین
2. پاختاکور حریف استقلال شد / ایسنا
3. وداع شهرخودرو با لیگ قهرمانان بدون امتیاز و گل زده / صدا وسیما
4. پرسپولیس‌ برای صعود می‌جنگد، سپاهان برای شأن تیمش / ایسنا
نسخه چاپی