آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
به گزارش راسخون؛یکسال است که جهان همچنان با کروناویروس در حال زندگی است؛ ویروسی که زندگی بسیاری از مردم جهان را به چالش کشیده. دولت ها به دنبال راه حلی برای کاهش پیامدهای این بیماری بر ابعاد اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بودند و هستند. پزشکان و دانشمندان به دنبال یافتن دارو و واکسن قطعی برای این ویروس ناشناخته اند. رسانه های دنیا در این یکسال نیز تلاششان بر این بود تا علاوه بر اینکه آخرین اخبار مربوط به کرونا را مخابره کنند، همچنین نکات پیشگیری و نکاتی که در هنگام ابتلا به این بیماری نیاز است بدانیم را خبررسانی کنند. پایگاه اطلاع رسانی راسخون نیز از همان ابتدا ورود کرونا به ایران در تلاش بوده است تا تازه ترین خبرهای مربوط به کرونا در ایران و همچنین جهان را به صورت روزانه در مجله خبری راسخون بروزرسانی کند. در این خبر نیز بر آنیم آنچه که در آذر ماه سال 99 در خصوص کرونا در ایران و جهان، در رسانه های دیگر خبررسانی می شود، بروز کنیم.


اخبار مربوط به کرونا در بهمن را در اینجا مشاهده کنید
اخبار مربوط به کرونا در آبان ماه را در اینجا مشاهده کنید
اخبار مربوط به کرونا در مهرماه را در اینجا مشاهده کنید
اخبار مربوط به کرونا در شهریورماه را در اینجا مشاهده کنید
مربوط به کرونا در مردادماه را در اینجا مشاهده کنید
اخبار مربوط به کرونا در تیر ماه را در اینجا مشاهده کنید
اخبار مربوط به کرونا در خرداد ماه را در اینجا مشاهده کنید
اخبار مربوط به کرونا در اردیبهشت ماه را در اینجا مشاهده کنید
اخبار مربوط به کرونا در فروردین ماه را در اینجا مشاهده کنید
اخبار مربوط به کرونا در اسفند ماه را در اینجا مشاهده کنید


در حال بروزرسانی

 
یکشنبه سی ام



14:30
۱۷۷ فوتی و ۶۳۱۲ ابتلای جدید کرونا در کشور

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان

دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۳۰ آذر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۳۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۸۰۵ نفر از آنها بستری شدند.وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۱۵۸ هزار و ۳۸۴ نفر رسید.سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۳ هزار و ۶۲۵ نفر رسید.وی افزود: خوشبختانه تا کنون ۸۸۵ هزار و ۵۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.لاری گفت: ۵۵۶۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.به گفته وی، تا کنون ۷ میلیون و ۴۶ هزار و ۴۴۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل ها،۲۰۵ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۲۴۳ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.


13:50
مشاهده تبعات شدید آلرژیک به واکسن کرونا در آمریکا


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان

مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها در آمریکا عصر روز شنبه در بیانیه‌ای از مشاهده و ثبت برخی تبعات غیرقابل پیش‌بینی تزریق واکسن کرونا به افراد در این کشور خبر داد.بر اساس گزارش این نهاد ناظر بر وضعیت سلامت در ایالات متحده آمریکا برخی افراد پس از دریافت اولین دُز واکسن کووید۱۹ علائمی دال بر واکنش‌های آلرژیک شدید از خود بروز داده‌اند.


13:20
وزیر بهداشت: برای پرستاران از امروز ۵۰ درصد فوق‌العاده ویژه در احکام لحاظ می‌شود

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان

نمکی: امسال ۲۰ هزار نیروی پرستار را جذب می‌کنیم و اولویت با پرستارانی است که به عنوان شرکتی یا قراردادی در مجموعه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی زحمت کشیده یا در بخش‌های کرونا کار کرده‌اند. بر اساس آخرین ماه سال ۹۷ حدود صد درصد افزایش حقوق و مزایا اتفاق افتاده است. برای جامعه پرستاری از امروز ۵۰ درصد فوق العاده ویژه در احکام لحاظ می‌شود.


12:30
رهبر معظم انقلاب: پرستار فرشته‌ی رحمت بیمار است


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در سخنان زنده و تلویزیونی به مناسبت میلاد حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها و روز پرستار، ضمن تبریک این روز به همه پرستاران، پرستار را فرشته رحمت بیمار خواندند و گفتند: پرستاران عزیز ما در دوران کرونایی و در شرایطی بسیار دشوارتر و پراضطراب‌تر از شرایط معمولی، کار بزرگی را به ثبت رساندند و صحنه‌ها و فعالیت‌هایی را به نمایش گذاشتند که حقیقتاً اعجاب‌انگیز است. (بیشتر بخوانید)


11:50
علامت هشداردهنده حمله کرونا به قلب و عروق

 
محققان دریافته اند که کرونا می‌تواند به سیستم قلبی و عروقی بدن حمله کند و با چند علامت هشدار دهنده می‌توان از حمله کرونا به قلب با خبر شد.


11:15
واکسن کرونا به قطر هم می رسد


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
اولین محموله از واکسن ویروس کرونا روز دوشنبه آینده وارد قطر خواهد شد


10:30
 کاهش 50 درصدی اخراج پناهجویان از آلمان


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
اگر روند این بازگرداندن تا پایان سال ثابت بماند، آلمان با کاهش 52 درصدی اخراج پنا‌جویان در مقایسه با سال قبل مواجه خواهد شد.


9:30
اعلام آخرین زمان دسترسی به واکسن ایرانی کرونا


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا:اگر فازهای مطالعاتی واکسن در ایران به خوبی پیش برود، احتمالا اواخر بهار ۱۴۰۰ در دسترس قرار خواهد داشت اما تا آن زمان باید آماده باشیم و برای ۴ تا ۵ ماه همچنان پروتکل‌ها را رعایت کنیم.
 

8:45
معاون کل وزارت بهداشت: اگر ٩۵ درصد مردم ماسک بزنند آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در فروردین به ١٠ تا ١۵ مورد می‌رسد


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
حریرچی: بر اساس پیش‌بینی بین‌المللی اگر ٩۵ درصد مردم ماسک بزنند در ٣ ماه و نیم آینده و در فروردین ماه میزان مرگ و میر کرونا به ١٠ تا ١۵ مورد خواهد رسید و اگر میزان استفاده از ماسک در سطح کنونی ٧٠ درصد باشد به مرگ روزانه ۵٠ تا ۶٠ مورد می‌رسد. اکنون با کاهش ۶٠ درصدی مرگ و میر ناشی از کرونا روبرو هستیم و هرگونه عادی پنداری ، تسامح و ساده انگاری در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌تواند شرایط را تغییر دهد. هیچ تضمینی وجود ندارد که بیماری دوباره خیز بر ندارد و هر گونه تجمع می‌تواند سبب افزایش بیماری شود. حتی با وجود آلودگی هوا هر یک ساعت در حدود ۵ دقیقه پنجره ها را باز کنید.کشور ما از نظر موارد ابتلا در رتبه پانزدهم جهان و از نظر مرگ و میر روزانه در رتبه هفدهم و از نظر میزان مرگ و میر در یک میلیون نفر رتبه ٣٣ دنیا هستیم و بلژیک، فرانسه، انگلیس و آمریکا بالاتر از ما و در رتبه‌های نخست هستند.درباره برگزاری دورهمی شب یلدا به صورت زیر زمینی در تالارها، رستوران‌ها و باغ تالارها هشدار می دهیم وبا متخلفان به شدت برخورد خواهیم کرد و اسامی کافه‌ها، رستوران‌ها و تالارهای متخلف را رسانه ای خواهیم کرد


شنبه بیست و نهم آذر

22:00

نحوه عمل پلیس روسیه در برخورد با کسانی‌که بدون توجه به محدودیت لازم‌الاجرای دوران کرونا، مهمانی مخفیانه ترتیب داده‌اند

 

 21:00
تا اواخر بهار واکسن مورد تایید و استاندارد تولید انبوه می‌شود


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا: واکسن تولید داخل وارد فاز یک می‌شود؛ هر فاز بر اساس تعریفی که دارد باید آزمایش‌های خود را طی کند.در حال رایزنی هستیم تا واکسن مورد تایید و استاندارد برای گروه‌های حساس وارد کشور شود. هیچ واکسنی در طول تاریخ اثربخشی ١٠٠ درصدی نداشته است. تا اواخر بهار واکسن تولید انبوه می‌شود و در این مدت به دنبال آن هستیم که گروه‌های آسیب پذیر را واکسینه کنیم


19:00
بوریس جانسون: گونه جدید ویروس کرونا در انگلیس سریع‌تر پخش می‌شود


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان

نخست وزیر انگلیس از شیوع سریع‌تر گونه جدید کرونا در این کشور و تجدید نظر در لغو محدودیت‌های کرونایی خبر داد.
 

17:00
جریمه یک میلیون و ۱۸۳ هزار خودرو در طرح محدودیت‌های تردد شبانه


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
سردار حاجیان، سخنگوی ناجا :یک میلیون و ۴۰۰ هزار پیامک توجیه و تذکر برای رانندگان ارسال شده است. یک میلیون و ۱۷۸ هزار خودرو که به هر دلیلی از شهرشان خارج شده بودند در مبادی ورودی و خروجی شهر‌ها عودت داده شدند و به محل سکونت خود برگشتند. یک میلیون و ۱۸۳ هزار راننده که محدودیت‌ها را رعایت نکردند، اعمال قانون شدند.


15:30
سیاستمدار بلژیکی قیمت واکسن‌های کرونا را اعلام کرد


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
خانم اِوا دی بلیکر وزیر بودجه بلژیک به طور تصادفی با پیامی در توییتر قیمت واکسن های تولید شده کرونا را افشا کرد اما پیام توئیتری او مدت کوتاهی بعد از انتشار، حذف شد.
واکسن شرکت آمریکایی مُدرنا: ۱۸ دلار
واکسن آمریکایی جانسون و جانسون: ۸.۵ دلار
واکسن شرکت فایزر و بایون تک: 12 یورو
واکسن شرکت توبینگن کورواک آلمان: ۱۰ یورو
واکسن شرکت سانوفی فرانسه ۷.۵۶ یورو
در این میان ارزانترین واکسن متعلق به شرکت آسترازنکا انگلیس با تنها ۱.۷۸ یورو در هر دوز است


14:50
۱۷۵ فوتی جدید کرونا در کشور/۶۴۲۱ بیمار دیگر شناسایی شدند

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان

دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۲۹ آذر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۴۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۸۲۲ نفر از آنها بستری شدند.وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۷۲ نفر رسید.لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۳ هزار و ۴۴۸ نفر رسید.سخنگوی وزارت بهداشت افزود: خوشبختانه تا کنون ۸۷۵ هزار و ۹۴۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.به گفته وی، ۵۵۹۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.لاری همچنین گفت:تا کنون ۶ میلیون و ۹۹۵ هزار و ۷۲۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.سخنگوی وزارت بهداشت درباره وضعیت کرونا در شهرهای مختلف گفت: در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل ها، ۲۰۵ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۲۴۳ شهرستان در وضعیت زرد این بیماری قرار دارند.


14:45
تصاویری از آزمایش موفق واکسن ایرانی کرونا روی یک میمون

 

14:40
کرونا حدود یک و نیم میلیون شاغل بخش گردشگری ایران را بیکار کرد


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری: بیش از یک و نیم میلیون نفر در حوزه گردشگری کشور فعالیت داشتند که بخش اعظم این شمار هم اکنون به خاطر شیوع کرونا بیکار قطعی و یا خانه‌نشین شده‌اند. تا پایان شهریور ماه امسال میزان خسارت وارده ناشی از کرونا به صنعت گردشگری کشور بیش از ۱۴۰ هزار میلیارد ریال بوده است. موضوع کرونا و شیوع آن یک موضوع عالم گیر بود که صنعت گردشگری همه کشورها از جمله ایران را دچار چالش جدی کرد. فعلا همه برنامه‌های این وزارتخانه در این رابطه با هماهنگی ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تنظیم می شود.وزارت بهداشت با توجه به شرایط شیوع بیماری در آن زمان و ضرورت حفظ سلامتی مردم توقف این برنامه را خواستار شد.


14:20
قهرمان شدیم، کرونا را به خیابان نبریم


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
چند ساعت دیگر پرسپولیس در برابر اولسان در فینال لیگ قهرمانان آسیا به میدان می‌رود و آن‌چه حتی از قهرمانی هم مهم‌تر است این‌که اگر قهرمان شدیم، کرونا را به خیابان نبریم.کرونا کاری به قهرمانی و شب یلدا و دورهمی ندارد. جمع شدن، فریاد زدن، آواز خواندن و همه این‌ها می‌تواند کووید ۱۹ را شادمان‌تر از هواداران کند و جان‌های بیشتری را بگیرد.


14:00
ایمنی‌زایی واکسن کرونا ۱۰۹ روز است


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
عضو هیئت‌علمی ستاد مبارزه با کرونا با بیان اینکه ایمنی‌زایی واکسن کرونا حدود ۱۰۹ روز است، گفت: واکسن در هر کشوری توزیع شود، بر اساس گروه‌بندی خواهد بود که گروه اول در خطر کادر درمان است.


13:30
واکسن، حریف کرونا در نیمه نخست ۲۰۲۱ نخواهد شد

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
مایک رایان مدیر بخش برنامه‌های اضطراری سازمان جهانی بهداشت: هرچند واکسیناسیون کرونا در برخی کشورها تایید شده و آغاز می‌شود اما برخی کشورها با آمار بالای ابتلا و فوت بیماری همه‌گیر، سه تا شش ماه سختی را پیش رو خواهند داشت. کشورهایی که شاهد انتقال شدید ویروس هستند، حتی با وجود اجرای طرح واکسیناسیون، تشدید گسترش بیماری را تجربه خواهند کرد. واکسن باعث امیدواری است و ما باید آن را جشن بگیریم اما در حال حاضر واکسن‌ها در سطحی که بتوانند همه‌گیری را پایان دهند، قرار ندارند.در عین حال آن دسته کشورهایی که توانسته اند پاندمی را کنترل کنند نیز متحمل آسیب خواهند شد. موفقیت گذشته هیچ تضمینی برای موفقیت در مهار بیماری همه‌گیر در آینده نیست.


12:40
برگزاری آزمون استخدامی توسط سخنگوی ستاد ملی کرونا

 
سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا: این آزمون در تاریخ اعلام شده یعنی دی ماه برگزار خواهد شد؟
 

12:00
موج زمستانی کرونا سهمگین‌تر خواهد بود


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
رئیس مرکز تحقیقات بیماری های نوپدید انستیتو پاستور ایران:باید توجه داشت روند نزولی کرونا هر چند مهم و امیدوار کننده است، اما شرایط فعلی را باید شکننده دانست و نباید به این سیر کاهنده خوش بین بود.کاهش دمای هوا و حضور افراد در محیط‌های سر بسته، اوضاع را در پاییز و زمستان سخت‌تر از قبل کرده است.بنابراین اگر مراقب نباشیم و مدیریت مناسبی برای کنترل اپیدمی دنبال نکنیم ممکن است موج‌های احتمالی بعدی، سهمگین‌تر از موج فعلی باشد.


11:15
۸ کشته در آتش سوزی بخش کرونایی بیمارستانی در ترکیه


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
علت این آتش‌سوزی که ساعات اولیه صبح امروز اتفاق افتاده، فشار بالای جریان در دستگاه اکسیژن اعلام شده است.رسانه های ترکیه اعلام کردند که در اثر آتش سوزی در بخش مراقبت های ویژه اختصاص یافته برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستانی در ترکیه 8 نفر جان خود را از دست دادند.


10:45
بی اشتهایی و نفخ شکم از علائم شایع کروناست/بیماران کرونایی غذای سنگین نخورند


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
سلاجقه متخصص داخلی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان:بیماران کرونایی نباید در هفته اول این بیماری غذای سنگین بخورند بنابراین توصیه می شود که این افراد وعده های غذایی خود را بیشتر و حجم غذا در هر وعده را کمتر کرده و از سوپ های رقیق سبزیجات استفاده کنند و بهتر است در فاز بی اشتهایی غذاهای سنگین نخورند


10:00
«آسانسور» ریسک ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد؟

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
مطابق تحقیقات محققان دانشگاه آمستردام اگر درهای آسانسور به صورت مداوم باز و بسته شود، ویروس کرونا دو تا چهار دقیقه در فضای داخل آن باقی می ماند. اما اگر درب آسانسور به صورت مداوم بسته باشد، ۱۲ تا ۱۸ دقیقه زمان برای خروج این ویروس از محیط داخل آسانسور نیاز است.اگر فرد مبتلا به کروناویروس از آسانسوری استفاده کند که درب های آن به صورت مدام بسته باشد، ۳۰ دقیقه زمان برای خروج ویروس کرونا از محیط داخل آسانسور نیاز است
 

9:20
برای خرید واکسن کرونا هم باید عضو FATF شویم


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
علی بیگدلی استاد دانشگاه شهید بهشتی:من فکر می‌کنم با دستوری که رهبری داده و موافقتی که ایشان با درخواست دولت برای بررسی لوایح FATF در مجمع تشخیص مصلحت داشتند، راه پیوستن ایران به FATF نسبت به گذشته هموارتر شده است اما نباید این مسئله به تاخیر بیفتد. خروج از لیست سیاه FATF موجب رفع تحریم‌ها علیه ایران نمی‌شود اما باقی ماندن در آن قطعا یک نوع خودتحریمی است که می‌تواند اثر تحریم‌ها علیه ایران را دو چندان کند.یادمان باشد که کنوانسیون‌های پالرمو و سی اف تی فقط مختص به ایران نیست و تقریبا تمام کشورها دنیا عضو آن شده اند و ضروری است با پیوستن به این دو کنوانسیون، زمینه کاهش هزینه‌های غیرضروری در مراودات اقتصادی را در عرصه بین‌المللی کاهش دهیم.
 

8:30
مجوز استفاده از دومین واکسن کرونا در آمریکا


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
سازمان غذا و داروی آمریکا به درخواست شرکت «مدرنا» برای استفاده اضطراری از واکسن کرونا پاسخ مثبت داد. این واکسن پس از واکسن فایزر-بیانتک دومین واکسن کرونا است که در آمریکا مجوز استفاده اضطراری دریافت می‌کند
 
پنجشنبه بیست و هفتم آذر


19:00
معاون ترامپ واکسن کرونا زد

 
مایک پنس معاون رئیس‌جمهور آمریکا در مقابل دوربین‌های تلویزیونی واکسن کرونا دریافت کرد.


18:00
اولین تصاویر از واکسن ایرانی کرونا


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
نیکی ملکی رئیس مرکز اطلاع رسانی ستاد اجرایی فرمان امام در توییتر خود نوشت:تصویر اولین سری واکسن ایرانی کرونا تولید شده برای تست انسانی در شرکت شفا فارمد ستاد اجرایی فرمان امام آماده ایم برای تست انسانی واکسن و شکست کرونا به یاری خدا و به همت و تلاش جهادی جوانان دانشمند ایران اسلامی.


17:00
بیهوش شدن پرستار امریکایی پس از دریافت واکسن فایزر

 

یکی از پرستاران بیمارستان سی اچ آی مموریال ایالت اوهایو، ١٧ دقیقه پس از دریافت واکسن و زمانی که خبرنگاران می خواستند وضعیت او را سوال کنند، بیهوش شد.


14:00
این اختلال‌های روانی با کرونا شایع شد

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان

درد جسمی ناشی از کرونا از یک طرف مردم دنیا را گرفتار خود کرده و از سوی دیگر ناراحتی و اختلال های روحی و روانی ناشی از این ویروس، رو به افزایش است، ترس و استرس از ابتلاء به کرونا و وسواس های فکری و سایر اختلال ها از دیگر پیامدهای این ویروس منحوس است.بیماری های روانی به گروهی از بیماری‌ها گفته می‌شود که با تأثیر بر تفکر و رفتار، باعث ایجاد ناراحتی برای فرد مبتلا یا ایجاد ناتوانی در وی می‌شود. علت بیماری‌های روانی به خوبی شناخته شده نیست ولی آنچه مسلم است این است که عوامل ژنتیک، استرس‌های مختلف و نوع تعامل فرد با دیگران در ایجاد یا بروز آن‌ها مؤثر است. افسردگی، اضطراب، وسواس، اختلال دوقطبی و اسکیزوفرنیا از جمله این اختلالات هستند.

13:30
درخواست ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسن کرونا


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:وزارت بهداشت از کواکس ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسن کرونا درخواست کرده است و براساس پیش پرداخت قرار بوده مبلغ ۵۲ میلیون دلار پرداخت کند که تاکنون یک دلار هم نتوانسته پرداخت کند. اگر هم پول پرداخت شود بعید نیست که واکسن کرونا به سرنوشت واکسن آنفولانزا دچار شود.تحریم‌ها باعث شد که با وجود پرداخت پول ۱۴ میلیون واکسن آنفولانزا نتوانیم آن را وارد کشور کنیم./


13:00
درخواست ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسن کرونا


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:وزارت بهداشت از کواکس ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسن کرونا درخواست کرده است و براساس پیش پرداخت قرار بوده مبلغ ۵۲ میلیون دلار پرداخت کند که تاکنون یک دلار هم نتوانسته پرداخت کند.اگر هم پول پرداخت شود بعید نیست که واکسن کرونا به سرنوشت واکسن آنفولانزا دچار شود.تحریم‌ها باعث شد که با وجود پرداخت پول ۱۴ میلیون واکسن آنفولانزا نتوانیم آن را وارد کشور کنیم.


12:40

کرونا در آمریکا/ جو بایدن هفته آینده واکسن می‌زند/۳۹ درصد آمریکایی‌ها به کارایی واکسن باور ندارند


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
نظرسنجی خبرگزاری رویترز در سراسر آمریکا، بی‌اعتمادی و تردید بخش قابل توجهی از شهروندان ایالات متحده نسبت به واکسن کرونا را نشان می‌دهد. ۳۹درصد گفته‌‌اند به کارایی واکسن باور ندارند. به نوشته رویترز این ناباوری از جمله پیامد تبلیغات و تحرکات گروه‌هایی است که "تئوری توطئه" را ترویج می‌دهند.جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا برای جلب اعتماد مردم، در نظر دارد در روزهای آتی واکسن بزند. او با ۷۸ سال سن، جزو گروه در معرض خطر محسوب می‌شود. هم‌زمان، کاخ سفید اعلام کرده که مایک پنس، معاون ترامپ نیز قرار است روز جمعه ۱۸ دسامبر در مراسمی عمومی واکسینه بشود.تزریق واکسن فایرز-بیون‌تک چند روزی است در آمریکا شروع شده و حمل و نقل تخصصی واکسن در دمای منفی ۷۰درجه را شرکت "فدکس" بر عهده دارد. اول از همه، کادر درمان و سالمندان واکسینه خواهند شد.


12:00

واکنش آلرژیک در بدن دریافت کننده واکسن فایزر در آمریکا


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
بدن یکی از افراد کادر درمان در ایالت آلاسکای آمریکا پس از دریافت واکسن بیو ان تک و فایزر واکنش شدید نشان داد. هرچند وی در بیمارستان بستری شد اما شرایط وی مساعد گزارش شده است. هرچند تاکنون ۳ مورد ابتلا به آلرژی پس از دریافت واکسن بیو ان تک گزارش شده اما هزاران نفر بدون هیچ واکنشی آن را دریافت کرده اند
 

11:20
پادشاه بحرین واکسن کرونا زد


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
او نخستین رئیس کشور در جهان است که واکسن کرونا را استفاده می‌کند.به نوع واکسن اشاره‌ای نشده اما دولت بحرین قبلا واکسن فایزر را تایید کرده بود


10:45
درخواست پلیس راهور برای تغییر در ساعت ممنوعیت تردد شبانه


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ خواستار تغییر ساعت آغاز محدودیت‌های تردد شبانه از ساعت ۲۱ به ۲۲ شد.این پیشنهاد با هدف پرهیز از عجله و شتاب رانندگان در دقایق پایانی آغاز محدودیت ها و جلوگیری از جریمه شدن خودروهایی که ممکن است در طول مسیر باشند، اتخاذ شده است.


10:00
وزیر کشور آمریکا به کرونا مبتلا شد


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
یک مقام رسمی آمریکا از مثبت شدن نتیجه تست کرونای وزیر کشور ایالات متحده خبر داده است.برنهارد در قرنطینه به سر می‌برد و امور دولتی را از طریق دورکاری انجام می‌دهد.
 

9:15
ماسک تا زمستان سال بعد مهمان ماست


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
انستیتو پاستور ایران: ظرفیت کشورهایی که دانش فنی ساخت واکسن را دارند زیاد نیست و نیاز به ایجاد پلتفرم‌های بیشتر داریم. حتی با وجود پروژه کووکس که ایران نیز عضو آن است، به نظر نمی‌رسد واکسن برای واکسیناسیون عمومی به سرعت در اختیار همه‌ی مردم قرار بگیرد. دولت‌ها اولویت‌بندی برای واکسن دارند در نتیجه واکسن به سرعت در اختیار همه‌ی اعضای جامعه قرار نمی‌گیرد؛بنابراین توصیه می‌کنم حتی اگر قرار است به زودی واکسن در اختیار مردم قرار بگیرد باز هم از ماسک استفاده شود.توصیه‌ی CDC این است که مردم حداقل تا زمستان سال آینده از ماسک استفاده کنند


8:30
«سن» مهمترین عامل مرگ و میر بر اثر کرونا

 

معاون درمان وزیر بهداشت:متاسفانه حدود ۷۳ درصد فوتی‌ها بر اثر ابتلا به کرونا در کشور بالای ۶۰ سال سن داشتند. با حفظ سلامت سالمندان می‌توان میزان مرگ و میر را به کمتر از ۲۰ درصد کاهش داد.

چهارشنبه بیست و ششم آذر


23:00
واکسن کرونا تعیین کننده آینده حکمرانی در کشورها خواهد بود


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
واکسن ایرانی حداقل ۶ ماه دیگر میرسد اگر سریع اقدام نکنند برای واردات و جلوی مافیای دارو نایستند شاید فردا دیر باشد...


22:00
آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
تاکنون تعداد مبتلایان بیماری کرونا در جهان به ۷۴ میلیون و ۱۸۴ هزار نفر رسید که از این تعداد ۱ میلیون و ۶۴۹ هزار نفر جان خود را از دست دادند و تعداد ۵۲ میلیون ۱۱۱ هزار نفر بهبود یافته‎اند.


18:00
پرداخت یارانه معیشتی کرونا از فردا شب به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا و همچنین مصوبه مجلس شورای اسلامی و به دنبال تفاهم‌ حاصله مبنی بر حمایت از معیشت اقشار کم درآمد که در شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا کسب در آمد آنها مختل شده است، مقرر شد:١– به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی هر نفر ماهیانه ١٢٠ هزار تومان پرداخت شود. ٢ – به سایر افراد با مشخصات زیر نیز ماهیانه ١٠٠ هزار تومان پرداخت خواهد شد.افرادی که هیچ یک از اعضای خانواده آنها حقوق ماهانه دریافت نمی‌کنند.افرادی که هیچ یک از اعضای خانواده آنها بیمه پرداز نباشند.افرادی که اعضای خانوارشان طبق شاخص‌های بانکی از درآمدحداقلی برخوردار نباشند. افرادی که در گروه یارانه معیشت بگیر باشند.این وجوه از آذرماه به مدت چهار ماه پرداخت خواهد شد.اولین مرحله این حمایت معیشتی ساعت ٢۴ روز ١٣٩٩/٩/٢٧ به حساب افراد مشمول واریز می‌شود.


17:00
ضرر سنگین کرونا به صنعت اجرای زنده جهان


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
صنعت اجرای زنده جهان در سال ۲۰۲۰ به خاطر همه‌گیری کرونا در مجموع بیش از ۳۰ میلیارد دلار ضرر کرد.


15:30

تأثیر سرمای هوا بر افزایش احتمال ابتلا به کرونا

 
فرمانده ستاد عملیات مدیریت کرونا در تهران: کرونا یک ویروس سرما دوست است و در این شرایط قدرت بقای بالاتری دارد.


14:30
۲۱۳ فوتی و ۷۶۰۳ ابتلای جدید کرونا در کشور


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۲۶ آذر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۶۰۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۱۵۷ نفر از آنها بستری شدند.وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۱۳۱ هزار و ۷۷ نفر رسید.لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۲ هزار و ۸۸۳ نفر رسید.به گفته وی، خوشبختانه تا کنون ۸۴۴ هزار و ۴۳۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.لاری ادامه داد:  ۵۶۷۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.بنابر اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، تا کنون ۶ میلیون و ۸۴۶ هزار و ۷۸۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.وی همچنین گفت: در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل ها، ۱۲ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۸۸ شهرستان نارنجی و ۱۴۸ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.لاری افزود: شهرستان های زرین دشت در استان فارس، بافت در استان کرمان، گمیشان در استان گلستان، آستارا، بندرانزلی، رودسر و تالش در استان گیلان و آمل، بهشهر، رامسر، گلوگاه و نکا در استان مازندران در وضعیت قرمز قرار دارند.


13:45
توضیح وزیر بهداشت درباره وضعیت کرونا در کشور

 
نمکی: نقشه گُر گرفته ایران به نارنجی مبدل شده است و از شنبه آینده لکه‌های قرمز در نقشه کم و کمتر می‌شود


13:00
پدر علم ژنتیک ایران:‌ کرونا تا دو سال دیگر هست

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
پروفسور داریوش فرهود: به واکسیناسیون در برابر ویروسی که مدام در حال تغییر و جهش است، نمی‌توان زیاد دل خوش کرد.هیچ کسی حق ندارد بگوید من هر طوری که خودم بخواهم زندگی می‌کنم و جانم دست خودم است، بلکه زندگی همه ما به هم مربوط است.هر انسانی یک ژن به خصوص دارد و به این معناست که کرونا در همه افراد به یک شیوه خودش را نشان نمی‌دهد و در هر فردی نوع بروزش متفاوت است.این که می‌گویند فلان کشور فلان آمار ابتلا و مرگ‌ومیر را دارد، دقیق نیست


12:30
انتشار تصاویر جدید از تلاش دانشمندان ایرانی برای ساخت واکسن‌کرونا


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
حجت نیکی ملکی رئیس مرکز اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی فرمان امام با انتشار این تصاویر در توییتر خود نوشت: ‏جوانان این مرز و بوم، ساعت ها پوشیدن این لباس را تحمل می کنند تا بتوانند با رعایت بالاترین استانداردهای کیفی و ایمنی، واکسن ایرانی کرونا را با بهترین اثرگذاری و بدون کمترین آسیب برای مردم عزیز و قهرمان ایران اسلامی تولید کنند.


11:00
واکسن کرونای مدرنا ایمن و اثربخش است


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
ناظران دارویی ایالات متحده اعلام کردند که واکسن کروناویروس مدرنا ایمن است و ۹۴ درصد اثربخشی دارد که در این شرایط مسیر برای تایید استفاده اضطراری این واکسن فراهم می‌شود


10:20

رئیس جمهور: مردم در موج سوم کار بزرگی انجام دادند و در عمل از کادر درمان قدردانی کردند


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
روحانی:همه ی تلاش و کوشش ما این است که واکسن در داخل تولید شود اما در عین حال به دنبال این هستیم واکسن های نیمه کاره دیگر کشور ها را خریداری کنیم. سازمان ملل با پیشنهاد من برای نامگذاری روزی به نام روز عاری از خشونت موافقت کرد. مردم سال 92 به اعتدال و رحمانیت رای دادند. خود ما در دولت باور نمی‌کردیم در شرایط کرونا و جنگ اقتصادی به رشد مثبت برسیم. پیش‌بینی‌ها رشد منفی بود/ رشد اقتصادی ما با نفت و بی نفت مثبت بوده است. آن روزی که ما مذاکره می کردیم شمشیرهایی به نام تحریم و PMD بالای سر ما بود اما الان نیست. خود ما در دولت باور نمی‌کردیم در شرایط کرونا و جنگ اقتصادی به رشد مثبت برسیم


9:50
کرونا در فرانسه/ دور جدید مقررات منع رفت و آمد شبانه جانشین قرنطینه شد


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
با پایان دور دوم قرنطینه همگانی کرونایی در فرانسه، دور تازه‌ای از مقررات و محدودیت‌های جدید از روز سه شنبه ۱۵ دسامبر (۲۵ آذر) در این کشور آغاز شد.بر اساس تصمیم تازه دولت فرانسه، مردم این کشور از دیروز سه شنبه می‌توانند در طول روز آزادانه و بدون نیاز به پر کردن برگه‌های مجوز خوداظهاری از خانه بیرون بروند. برعکس مقررات جدید منع رفت و آمد از ساعت ۸ شب تا ۶ بامداد در فرانسه از همین روز جایگزین قرنطینه همگانی شد. به این ترتیب مردم از ساعت ۸ شب سه شنبه دیگر شب‌ها حق خروج از خانه را ندارند


9:15
هواپیماهای ایرانی عامل رد کردن واکسن فایزر نبودند


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
در حالیکه رییس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا اعلام کرده بود به دلیل نداشتن امکانات و شرایط لازم، هواپیماها و سیستم حمل و نقل ایران نمی‌تواند واکسن فایزر کرونا را وارد کند و به همین دلیل از دریافت آن انصراف داده‌ایم، رییس سازمان هواپیمایی کشوری این مسئله را رد کرد و گفت: هیچ مشکلی در این زمینه نداریم و دو ایرلاین ایرانی آماده واردات هر نوع واکسنی از جمله فایزر هستند.


8:45
تظاهرات لندنی‌ها علیه افزایش محدودیت‌های کرونایی


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
هزاران تن از معترضان به افزایش محدودیت‌های کرونایی در لندن روز سه شنبه مقابل پارلمان انگلیس دست به تظاهرات زده و علیه سیاست‌های دولت بوریس جانسون برای مهار شیوع کرونا شعار دادند. اعضای پویش «استنداپ‌ایکس» با حضور در این حرکت اعتراضی شعار نوشته‌هایی را حمل می‌کردندکه روی ان عبارت ‌هایی با این مضمون نوشته شده بود که همه‌گیری ویروس کرونا یک پدیده ساختگی است. آن‌ها همچنین با سردادن شعارهایی خواستار توقف محدودیت‌های کرونایی شدند.معترضان که اغلب از طرفداران تئوری توطئه هستند بر این باورند که واکسیناسیون کرونا جامعه بشری را به یک آزمایشگاه وسیع انسانی تبدیل کرده که میلیاردها دلار برای شرکت‌های داروسازی سودآوری خواهد داشت. آن‌ها ادعا می‌کنند «بیل گیتس» بنیان‌گذار شرکت مایکروسافت در حال ساخت میکروچیپ‌هایی است که از طریق واکسن کرونا به بدن افراد تزریق شود.
سه شنبه بیست و پنجم آذر


22:30
اعتراض کارکنان بخش فرهنگ و هنر فرانسه: به قرنطینه فرهنگی پایان دهید


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
صدها نفر از کارکنان بخش های فرهنگی و هنری فرانسه روز سه شنبه در اعتراض به محدودیت های اعمال شده برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در پاریس تظاهرات کردند.این تظاهرات در حالی برگزار شد که پیش از این قرار بود اماکن فرهنگی از جمله موزه ها و سالن های سینما و تئاتر از روز سه شنبه در فرانسه بازگشایی شوند. با این حال دولت فرانسه به دلیل عدم کاهش موارد ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» به پنج هزار مورد در روز تصمیم گرفت تا تعطیلی اماکن فرهنگی را به مدت حداقل سه هفته دیگر تمدید کند.


22:00

کاهش آمار بستری‌ها و فوتی‌های ناشی از کرونا در تهران


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
استاندار تهران:با اجرای طرح شهید سلیمانی به لحاظ میزان بستری‌ها و فوتی‌ها به شرایط بهتری نسبت به آبان ماه رسیده‌ایم.اوج بستری‌ها در ۱۶ و ۱۷ آبان ماه بود که با اجرای محدودیت‌ها و تست‌های گسترده که منجر به تشخیص، شناسایی و قرنطینه به موقع شد در حال حاضر بستری‌ها نصف شده است.


21:00
سهم دورهمی‌های خانوادگی از ابتلا به ویروس کرونا ۵۱ درصد است


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا:براساس تحقیقات انجام شده، سهم دورهمی‌های خانوادگی از ابتلا به ویروس کرونا نزدیک به ۵۱ درصد است.سهم انتقال بیماری در فضاهای بسته بسیار زیاد است؛ این بیماری ارتباط بسیار زیادی با تهویه دارد و روز به روز اهمیت این موضوع بیشتر مشخص می‌شود.علت شیوع بالای این ویروس در حمل و نقل عمومی نیز به دلیل فضای بسته است.


20:00
ثبت مرگبارترین هفته کرونایی در تاریخ ایالات متحده


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
در روز اول واکسیناسیون ضدکرونایی در آمریکا شمار قربانیان ویروس کشنده از 300 هزار فراتر رفت.تعداد بستری‌ها نیز از رقم 110 هزار و 549 بیمار عبور کرد.در روز تزریق اولین واکسن 1311 مورد فوت و ابتلای 193 هزار ثبت شد. بیشترین سرانه مرگ و میر مربوط به ایالتهای غرب میانه{طرفدار ترامپ} بوده است.


19:00
مانع تراشی‌های آمریکا برای خرید واکسن کرونا


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
رئیس کل بانک مرکزی:تمام تحریم‌های آمریکا علیه ایران از نظر ما نامشروع و خلاف حقوق بین الملل است.دولت ترامپ به گمان خود فرصتی به دست آورده که میتواند با مانع تراشی و ممانعت از انجام پرداخت، بخش قابل توجهی از مردم را دچار مشکل کند و سیاست شکست‌خورده فشار حداکثری را اجرایی کند.با این حال، همانطور که قبلاً هم گفتم این سیاست، نتیجه‌ای ندارد و تنها سابقه آنها نزد مردم ایران خرابتر خواهد شد. از سوی دیگر این اطمینان را به مردم می‌دهیم که خرید واکسن از دیگر کشورها که مورد تایید وزارت بهداشت باشد در دستور کار خواهد بود و امیدواریم به‌زودی خبرهای خوشی در این زمینه اعلام کنیم.
 

18:00
ربات میترا بیماران کرونایی را خوشحال می‌کند


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
یک ربات انسان‌نما با گشت‌زنی در بخش‌های مختلف بیمارستانی در بنگلور هند به بیماران مبتلا به کرونا کمک می‌کند تا با اعضای خانواده، دوستان و بستگان خود ارتباط برقرار کنند.تراشه متصل به قفسه سینه میترا به بیماران امکان می‌دهد از طریق تماس تصویری با بستگان و دوستان خود و همچنین با کادر پزشکی که قادر به دسترسی به بخش‌ها نیستند، ارتباط برقرار کنند.
 

17:00
توصیه وزارت بهداشت:‌ دورهمی‌های شب یلدا را تعطیل کنید

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
پیام دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:امسال به امید عید دیدنی سال ۱۴۰۰ یلدا دور هم جمع نمی شویم. دورهمی شب یلدا دوراز همی سال ۱۴۰۰ است و کرونا سوغات دورهمی های شب یلداست. بلندترین شب سال را به خطرناک ترین شب سال تبدیل نکنیم.در شب یلدا به استقبال روزهای بلندتر سال می رویم و خوشی این روزها را با نرفتن به دورهمی خانوادگی دوچندان کنیم.شادی بلندتر شدن روزهای پس از شب یلدا را با دورهمی های کوچک از بین نبریم. امسال یلدا در خانه می مانیم و مراقب باشیم دورهمی شب یلدای امسال، آخرین دورهمی عزیزانمان نشود و شیرینی بلندترین شب سال را با دورهمی های کوچک تلخ نکنیم.دورهمی‌های کوچک یلدا جان بزرگان فامیل را تهدید می‌کند. تدارک دورهمی شب یلدا تدارک مراسم فوت عزیزان است. بنابراین با توجه به خطر انتقال کرونا دورهمی های شب یلدا را تعطیل کنید


16:00
لباس مخصوص دورکاری کارمندان در دوره کرونا آمد


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
کت و شلوار خانگی{لباس راحتی دورکاری} به شما این امکان را می‌دهد تا وانمود کنید برای یک جلسه مهم کاری لباس پوشیده‌اید.شرکت ژاپنی Aoki راه حلی برای مشکل لباس دورکاران پیدا کرده است و آن لباس راحتی یا لباس خواب خانگی است که کاملا شبیه لباس رسمی بوده و با برش‌های زده شده شبیه کت و شلوار شده است.
 

15:00
جواب تست‌های آنتی‌بادی کرونا در ایران واقعی نیست


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
شروین شکوهی، فلوشیپ بیماری‌های عفونی:پادتنی که در بدن تولید و منجر به متوقف کردن عفونت زایی ویروس کووید ۱۹ می شود، آنتی بادی های از بین برنده نام دارد.کیت های موجود در ایران هیچ کدام قابلیت اندازه گیری این آنتی بادی را ندارند.اگر فرد به سایر کروناویروس ها مبتلا باشد، پاسخ تست آنتی بادی او نشان از وجود پادتن دارد که در حقیقت پادتن نیست، از دیگر کروناویروس هاست. در نتیجه تست های آنتی بادی موجود در کشور اختصاصی ویروس کووید ۱۹ نیست.


14:20
۲۲۳ فوتی جدید کرونا در کشور / ۵۷۰۴ تن در وضعیت شدید بیماری


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۲۵ آذر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۷۰۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۹۹ نفر از آنها بستری شدند.وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۱۲۳ هزار و ۴۷۴ نفر رسید.لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۲۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۲ هزار و ۶۷۰ نفر رسید.به گفته وی، خوشبختانه تا کنون ۸۳۳ هزار و ۲۷۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.سخنگوی وزارت بهداشت افزود: ۵۷۰۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.لاری گفت: تا کنون ۶ میلیون و ۷۹۷ هزار و ۴۶۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.وی ادامه داد: در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل ها، ۱۲ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۸۸ شهرستان نارنجی و ۱۴۸ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، شهرستان های زرین دشت در استان فارس، بافت در استان کرمان، گمیشان در استان گلستان، آستارا، بندرانزلی، رودسر و تالش در استان گیلان و آمل، بهشهر، رامسر، گلوگاه و نکا در استان مازندران در وضعیت قرمز قرار دارند.
 

13:30
برگزارکننده عروسی در تاکستان، ۳۰ میلیون تومان جریمه شد


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
فرماندار تاکستان(قزوین):فردی که در تاکستان به مصوبات ستاد کرونا بی‌توجهی و مراسم عروسی برگزار کرده بود، حدود ۳۰ میلیون تومان جریمه شد.


12:45
وزیر بهداشت: از کوواکس واکسن کرونا می‌خریم

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
وزیر بهداشت: دستورات لازم برای واردات و خرید واکسن از کشورهای دیگر و اتحادیه کوواکس، داده شده و پیگیری‌ها در حال انجام است.


12:00
جانباختن بیش از ۲۰ معلم بر اثر کرونا در تهران


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران:متاسفانه تاکنون بیش از ۲۰ نفر از همکاران آموزشی ما به علت بیماری کرونا از دنیا رفته‌اند که باید از آن‌ها هم یاد کنیم


11:15
اغلب داروهای کووید ۱۹ تاثیری در کاهش مرگ بیماران ندارد


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهانچ
 
معاون درمان وزارت بهداشت:به رغم اینکه اغلب داروهای مطرح تاثیر آشکاری در کاهش مرگ و میر بیماران نداشت، اما این داروها را از بیماران دریغ نکردیم


10:45
تلاش دولت برای انتقال واکسن کرونا به کشور

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت :هنوز واکسن‌های در دسترس و قابل توزیع توسط سازوکار بین‌المللی کوواکس اعلام نشده است. در عین حال سیاست‌های اولویت گذاری گروه‌های مختلف در معرض خطر، برای تزریق واکسن کرونا تنظیم و پس از نهایی شدن توسط وزیر بهداشت ابلاغ خواهد شد.اقدامات هماهنگ در وزارت بهداشت و با پشتیبانی کامل دولت، رییس جمهوری و معاون اول رییس جمهوری و با مشارکت فعال وزارت امور خارجه، بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه، سایر نهادهای ذیربط و نیز وزارت راه برای انتقال واکسن کرونا در حال انجام است.باید با پیگیری ویژه و استمرار حمایت دولت و نهادهای ذیربط و صبر و دقت لازم به همه ابعاد موضوع، اقدامات به سرانجام برسد. باید توجه کرد که حتی بعد از دسترسی کافی به واکسن، تداوم اقدامات بهداشت عمومی ضروری است.


10:00
عجیب‌ترین علائم ابتلای کودکان به کرونا

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
گاهی کووید ۱۹ می‌تواند منجر به پاسخ‌های شدید در بدن کودکان مانند "سندرم التهابی چند سیستمی" شود.تحقیقات دانشکده علوم پزشکی گراسمن نیویورک نشان می‌دهد کودکانی که به سندرم التهابی چند سیستمی مبتلا هستند دچار مشکلات مخاطی می‌شوند که می‌تواند روزنه‌های بدن را تحت تاثیر قرار دهد.در این حالت التهاب چشم ها، قرمزی گونه، و زبان توت فرنگی شکل مشاهده می‌شود.زبان توت فرنگی به حالتی اطلاق می‌شود که تغییراتی در دهان رخ می‌دهد و زبان دچار قرمزی و التهاب می‌شود.این علامت یکی از رایج‌ترین علائم مبتلایان به بیماری کاوازاکی است.


9:15
نخستین واکسن کرونا در آمریکا تزریق شد


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
با تزریق نخستین واکسن کرونا در شهر نیویورک به یک پرستار، واکسیناسیون عمومی کووید۱۹ در آمریکا شروع شد. این واقعه تاریخی در روزی روی داد که شمار جان باختگان این ویروس در آمریکا از مرز ۳۰۰ هزار نفر گذشت.توزیع صدها هزار دوز واکسن کرونا تولیدی شرکت فایزر از روز شنبه و تنها ساعاتی پس از صدور مجوز اضطراری آن از سوی سازمان غذا و دارو - اف‌دی‌ای - آغاز شده بود اما آن طور که گزارش شده یک پرستار بخش مراقبت‌های ویژه در لانگ‌آیلند نیویورک، نخستین کسی بود که صبح دوشنبه، ۱۴ دسامبر، اولین واکسن را دریافت کرد.150 بیمارستان در سراسر آمریکا قرار است امروز، دوشنبه، نخستین محموله این واکسن را دریافت کنند. هر کدام از ۵۰ ایالت آمریکا، دستورالعمل ویژه و الویت‌بندی مشخصی برای توزیع واکسن کرونا در نظر گرفته‌اند و انتظار می‌رود تا پایان سال جاری میلادی حدود ۶ میلیون نفر از سالمندان و کارمندان سیستم پزشکی نخستین دوز واکسن کرونا را دریافت کنند.مقام‌ها می‌گویند انتظار دارند حدود ۱۰۰ میلیون آمریکایی تا بهار سال آینده در مقابل ویروس کرونا واکسینه شده باشند. این بزرگترین طرح واکسیناسیون عمومی در تاریخ آمریکاست.


8:30
افزایش جراحی‌های زیبایی در دوران کرونا


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
آمار عمل‌های جراحی زیبایی نه‌تنها در ایران، بلکه در بسیاری از کشورهای جهان روندی رو به رشد داشته‌است. از امریکا، ژاپن، کره و استرالیا هم خبر می‌رسد که درصد مراجعه به کلینیک‌های زیبایی بسیار بالا رفته و افراد در صددند که این دوران را به دوران طلایی رسیدن به چهره ایده‌آل خود تبدیل کنند.

دوشنبه بیست و چهارم آذر

23:30
بسته بندی و انتقال اولین «دوزهای واکسن کرونا» شرکت امریکایی «فایزر»


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
مرحله اول واکسیناسیون سراسری علیه ویروس کرونا از امروز دوشنبه در امریکا شروع شد. دراین مرحله حدود ۳ میلیون آمریکایی علیه کووید- ۱۹ واکسینه خواهند شد.


23:00
شناسایی گونه جدید کرونا در انگلیس

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
وزیر بهداشت انگلیس از یافت شدن نوع جدید ویروس کرونا با قدرت شیوع سریع‌تر در این کشور خبر داد. او گفت دست‌کم ۶۰ مقام محلی در این کشور عفونت‌هایی را ثبت کرده‌اند که بر اثر ابتلا به گونه جدید ایجاد شده است.وزیر بهداشت انگلیس گفت که لندن سازمان جهانی بهداشت را از این موضوع مطلع کرده و دانشمندان انگلیسی در حال انجام تحقیقات در این زمینه هستند.


22:30
تزریق اولین واکسن کرونا به پرستاری در نیویورک آمریکا


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
ترامپ نیز در پی این اقدام، تزریق اولین واکسن ضدکرونا را در آمریکا به مردم آمریکا و جهان تبریک گفت.
 

22:00
فینال آسیا در حضور ۲۰ هزار تماشاگر

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
با اعلام مشاور وزیر بهداشت قطر، فینال جام حذفی قطر که یک روز قبل از فینال لیگ قهرمانان آسیا می‌شود با حضور ۲۰ هزار تماشاگر برگزار خواهد شد.گفته می‌شود با تصمیم ای اف سی و کمیته محلی برگزاری مسابقات، احتمال دارد فینال لیگ قهرمانان آسیا هم با حضور ۲۰ هزار تماشاگر که نصف ظرفیت ورزشگاه است برگزار شود


21:00
بحران انتقال قدرت در آمریکا، توزیع واکسن را دشوار کرده است

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
بیل گیتس بنیانگذار شرکت مایکروسافت هشدار داد خودداری دونالد ترامپ از تایید رسمی شکست خود در مقابل جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا و سایه سنگین بحران روند انتقال قدرت، تلاش ها برای ثبت نام و توزیع واکسن بین مردم را دشوار کرده است.بیل گیتس : نبود ارتباط بین تیم ترامپ و بایدن خطر روند آهسته تر توزیع واکسن را که قرار بوده از این هفته در دسترس باشد، به دنبال داشته است.روند انتقال مسائل را پیچیده تر کرده است اما دولت جدید خواستار آن است که به کارشناسان واقعی تکیه کند نه این که آنها را مورد حمله قرار دهد.


20:00
مظنه اجاره دفتر کار در تهران زیر سایه قرنطینه و کرونا


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
کرونا باعث شده آگهی‌های اجاره کوتاه‌مدت محیط کاری یا آموزشی رواج پیدا کند.آگهی‌های اجاره ساعتی و روزانه فضای کار اشتراکی یک گزینه خوب برای دورکار‌هایی که نمی‌توانند در خانه فعالیت داشته باشند، به حساب می‌آید. اجاره کلاس و آمفی‌تئاتر؛ روزانه ۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان، اجاره فضای کار اشتراکی؛ روزانه ۱۰ تا ۵۰ هزار تومان، اجاره دفتر کار؛ روزانه ۳۰ هزار تا یک میلیون تومان، اجاره اتاق کنفرانس و جلسات؛ روزانه ۱۰۰ هزار تا یک میلیون تومان، اجاره پلاتو و استودیو عکاسی؛ روزانه ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان


18:00
توضیحات رئیس جمهور درباره تامین واکسن کرونا

 
تلاش ما این است که واکسیناسیون کرونا را در یک موعد زمان ‌نزدیک آغاز کنیم؛ چه با واکسن خارجی و چه با تولید داخل.  وقت این را نداریم که به حاشیه‌سازی‌ها توجه کنیم.بسیاری از حرف‌ها زده می‌شود و پاسخ‌ندادن دلیل بر ضعف یا پاسخ نداشتن ما نیست. ما دنبال انجام کاریم.
 

16:30
رایزنی با چین، روسیه و هند برای خرید واکسن کرونا


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کشور:با هندوستان، روسیه و چین برای خرید واکسن ویروس کرونا رایزنی شده است.به دلیل تحریم آمریکا، مبادلات ارزی برای خرید این واکسن‌ها و حتی واریز حق مشارکت ایران در کواکس نیز با مشکل مواجه است.دریافت واکسن از کواکس (یک برنامه جهانی واکسن کرونا با هدایت سازمان بهداشت جهانی) که حدود ۱۸۶ کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی عضو آن هستند نیز در دستور کار است. وزارت بهداشت و درمان با وجود مشکلات پیشرو برای مبادلات ارزی جهت خرید واکسن، با همکاری برخی دستگاهها پیگیری‌های خود را ادامه خواهد داد و در روزهای اخیر گزارش‌های امیدوار کننده‌ای برای به نتیجه رسیدن رایزنی‌ها جهت خرید واکسن داده شد.هم اکنون چهار شرکت داخلی برای تولید واکسن ایرانی کرونا فعال هستند که تولیدات یک شرکت مرحله آزمایش بالینی واکسن خود را اوایل دی ماه سال جاری شروع می‌کند.


14:45
۲۵۱ فوتی جدید کرونا در کشور/۷۵۰۱ بیمار دیگر شناسایی شدند

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان

دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۲۴ آذر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۵۰۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۱۳۲۲ نفر از آنها بستری شدند.وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۱۱۵ هزار و ۷۷۰ نفر رسید.لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۵۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۲ هزار و ۴۴۷ نفر رسید.به گفته وی، خوشبختانه تا کنون ۸۲۳ هزار و ۲۳۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.لاری افزود:  ۵۷۱۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.وی گفت: تا کنون ۶ میلیون و ۷۵۰ هزار و ۳۵۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.به گفته وی، در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل ها، ۱۲ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۸۸ شهرستان نارنجی و ۱۴۸ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.سخنگوی وزارت بهداشت گفت: شهرستان های زرین دشت در استان فارس، بافت در استان کرمان، گمیشان در استان گلستان، آستارا، بندرانزلی، رودسر و تالش در استان گیلان و آمل، بهشهر، رامسر، گلوگاه و نکا در استان مازندران در وضعیت قرمز قرار دارند.


14:00
توصیه‌های وزارت بهداشت درباره استفاده از ماسک در روزهای بارانی

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
باید توجه کرد که همه ماسک‌ها در برابر رطوبت آسیب پذیرند و در صورت مرطوب شدن ماسک، حتی به دلیل صحبت کردن متمادی باید آن را تعویض کنیم.درخواست ما از مردم این است که در ایام بارانی و برفی سال به منظور پیشگیری از مرطوب شدن ماسک مورد استفاده، بدون چتر در سطح شهر تردد نکنید، حتما ماسک جایگزین به همراه داشته باشید و در صورت خیس شدن ماسک مورد استفاده آن را تعویض کنید.


13:30
ترامپ: قرار نیست واکسن کرونا بزنم


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
در حالی که گزارش‌هایی از بروز آلرژی در تعدادی از افرادی که واکسن «فایزر-بیوان‌تک» را تزریق کرده‌اند منتشر شده، ترامپ گفت فعلاً برنامه‌ای برای تزریق این واکسن ندارد


12:50
تست واکسن کرونای ایرانی در فاز اول روی ۵۰ نفر


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
دبیر کمیته ملی اخلاق در پژوهش وزارت بهداشت:تاکنون یک واکسن کرونای ایرانی مجوز کمیته علمی اخلاق را دریافت کرده است و این واکسن در فاز اول روی ۵۰ نفر تست می‌‌شود.اگر واکسنی مورد تأیید سازمان‌‌های بین‌‌المللی باشد و مستندات لازم برای آن وجود داشته باشد، سازمان غذا و داروی ما از طریق مکانیسم‌‌های موجود و بر اساس مستندات ارائه شده و آزمایش‌‌ها، آن را تأیید می‌‌کند


12:00
احتمال کاهش ساعت تردد به ۱۸ در شب یلدا


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
️علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا:قرار نیست روزهای ۲۹ و ۳۰ آذر تعطیل شود و فقط کاهش ساعت تردد از ۲۱ به ۱۸ برای جلوگیری از برگزاری دورهمی‌های شب یلدا، در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح و بررسی می‌شود.احتمالا روز سه شنبه در ستاد ملی مقابله با کرونا درباره محدودیت‌ها برای شب یلدا تصمیم گیری می‌شود.به دنبال تعطیلی شب یلدا نیستیم، زیرا این تعطیلی هیچ اثری ندارد.:توصیه این است که دورهمی‌های خانوادگی در شب یلدا کم شود، زیرا برگزاری این دورهمی‌ها می‌تواند تمام دستاوردهای ما در هفته‌های اخیر را از بین ببرد.
 

11:20
روایت کمبود نیرو و پرستارانی که نمی‌توانند مرخصی روند

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
رییس شورای عالی نظام پرستاری:پیش از بحران کرونا هم شدیدا کمبود نیروی پرستاری حس می‌شد و در این بحران این کمبود بیش از پیش به چشم آمد. با توجه به اینکه تعدادی از پرستاران به علت ابتلا به کرونا از چرخه کار خارج‌ می‌شوند، نیاز بیشتر ما به نیروی انسانی حس می‌شود.در حال حاضر آمار ما به ازای هر تخت بیمارستانی، یک پرستار هم نیست.متاسفانه جذب نیروهای ۸۹ روزه هنوز در برخی از نقاط ادامه دارد که از روی ناچاری این اتفاق می‌افتد. ما به شدت مخالف جذب نیرو به این صورت هستیم. در حال حاضر با اینکه مدت معوقات به دو یا سه ماه رسیده است اما آنچه‌ که باعث گله‌مندی جامعه پرستاری است، کاهش میزان پرداختی‌ها است. کمبود نیرو اینجا مشهود می‌شود که پرستاران نمی‌توانند به راحتی به مرخصی بروند.در کشورهای پیشرفته دنیا پرستاران را به مرخصی اجباری می‌فرستند چون ممکن است محیط بیمارستان و شرایط کاری سخت باعث افسردگی آنها شود


11:00
درگیری ریه در کرونا؛ از علائم تا درمان / درد بین دو کتف و شانه‌ها را جدی بگیرید


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
یک فوق تخصص جراحی قفسه سینه:علائم درگیری ریه در کرونا شامل درد بین دو کتف، درد شانه، قفسه سینه، تنگی‌نفس، سرفه و کاهش یا از دست دادن حس بویایی و چشایی است.بیمارانی که ریه آنها درگیر می‌شود باید داروهای ضد ویروسی مصرف کنند.بیماران کرونایی لبنیات مصرف کنند.خوب بودن عدد سطح اکسیژن خون نشان از مبتلانشدن ریه نیست.عوارض کرونا تا مدت‌ها باقی می‌ماند. سی‌تی‌اسکن‌های جدید میزان اشعه خیلی کمتری نسبت به دستگاه‌های قدیم دارند.پیوند ریه برای افراد مبتلا به کرونا در برخی از کشورهای خارجی و به‌صورت محدودی انجام شده است.


10:00

انصراف ایران از خرید واکسن فایزر به دلیل نداشتن هواپیما و حمل و نقل مخصوص

 
مصطفا قانعی، رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا: «ایران هواپیما و امکانات حمل و نقل لازم برای واکسن آمریکایی فایزر را ندارد و اعلام کرده که این واکسن را نمی‌خواهد و از سایر واکسن ها استفاده خواهد کرد. او می‌گوید: «به برنامه جهانی کواکس(covax) اعلام کرده‌ایم که این واکسن را نمیخواهیم چون برای نگهداری این واکسن به دمای منفی۷۰ درجه نیاز است و چنین امکاناتی نداریم». برنامه کواکس با حضور ۷۶ کشور جهان و زیر نظر سازمان جهانی بهداشت قرار است به خریدوتوزیع واکسن کرونا در همه کشورهای جهان سامان دهد.


9:15
آیا بهبودیافتگان کرونایی هم باید واکسن بزنند؟

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
استاد تمام ویروس شناسی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:هنوز اطلاعات درباره مدت زمان ایجاد ایمنی و میزان تولید آنتی‌بادی خنثی کننده در بهبودیافتگان کامل نیست.تزریق واکسن برای این دسته از افراد جامعه نیز ایمن و مفید فایده بوده و هیچ نگرانی بابت تقویت مجدد سیستم ایمنی در مقابل کووید-۱۹ وجود ندارد. کلیه واکسن‌های ارزیابی‌ شده بالای ۹۰ درصد کارایی داشته‌اند. منعی برای تزریق واکسن به گروه‌های سنی و جمعیتی مختلف وجود ندارد.تزریق واکسن بر مبنای ریسک برخورد با ویروس و نوع بیماری در افراد جامعه اولویت‌بندی می‌شود.جمعیت در اولویت تزریق واکسن در کشور ما حدودا ۲۰ میلیون نفر برآورد شده است.ایجاد ایمنی گله‌ای در جامعه غیرقابل دستیابی و غیراخلاقی است.


8:30
۴ داوطلب که واکسن فایزر را زدند مبتلا به فلج صورت شدند


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
سازمان غذا و دارو آمریکا هشدار داده است که چهار شرکت کننده در آزمایش واکسن کووید ۱۹ شرکت آمریکایی فایزر مبتلا به فلج صورت (بلز) شده اند.در همین رابطه ناظران بریتانیایی هم هشدار داده اند که افراد مبتلا به انواع آلرژی‌ها نباید واکسن کووید ۱۹ دریافت کنندفلج بلز معمولاً شبیه سکته است، سبب ضعف ناگهانی در عضلات صورت و در نتیجه افتادگی در نیمی از صورت می‌شود
یکشنبه بیست و سوم آذر


22:00
اولین کامیون حامل واکسن فایزر راهی بیمارستان‌های آمریکا شد

آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان

اولین کامیون حامل واکسن کرونای فایزر یکشنبه‌شب میشیگان را به مقصد 636 مکان از پیش تعیین شده ترک کرد


18:00
یزدانی کرونا گرفت و از اعزام به جام جهانی کشتی بازماند


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
تست کرونای امیرمحمد یزدانی، آزادکار وزن ۶۵ کیلوگرم تیم ملی کشورمان که قرار بود به رقابت‌های جام جهانی انفرادی در صربستان اعزام شود، مثبت شد.بدین ترتیب بامداد فردا رحمان عموزاد ملی‌پوش وزن ۵۷ کیلوگرم کشتی آزاد به همراه مربی تیم ملی راهی کشور صربستان خواهند شد.



16:30
️التماس مرکل برای رعایت اصول بهداشتی توسط آلمانی‌ها

 


15:00
۲۴۷ فوتی جدید کرونا در کشور / شمار قربانیان از ۵۲هزار تن گذشت


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
 دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۲۳ آذر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۴۵۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۸۳۳ نفر از آنها بستری شدند.وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۱۰۸ هزار و ۲۶۹ نفر رسید.لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۴۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۲ هزار و ۱۹۶ نفر رسید.به گفته وی، خوشبختانه تا کنون ۸۱۲ هزار و ۲۷۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.لاری ادامه داد: ۵۷۲۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.سخنگوی وزارت بهداشت افزود: تا کنون ۶ میلیون و ۷۰۴ هزار و ۲۴۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.لاری گفت: در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل ها، ۱۲ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۸۸ شهرستان نارنجی و ۱۴۸ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.به گفته وی، شهرستان های زرین دشت در استان فارس، بافت در استان کرمان، گمیشان در استان گلستان، آستارا، بندرانزلی، رودسر و تالش در استان گیلان و آمل، بهشهر، رامسر، گلوگاه و نکا در استان مازندران در وضعیت قرمز قرار دارند.


14:20
واکسن کرونا تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد؟

 
رئیس کل بیمه مرکزی:در خصوص بیمه های تکمیلی بیماری کرونا ما اعلام کردیم که هر بیمه گذاری که بیمه درمان تکمیلی داشته باشد، تحت پوشش بیمه قرار می گیرد.در صورتی که طبق نظر وزارت بهداشت واکسن‌های کرونا تحت پوشش قرار بگیرند، ماهم همکاری لازم را در این زمینه انجام می‌دهیم؛ بنابر این منتظر نظر وزارت بهداشت در این زمینه هستیم.

 
14:00
مردم فریب تور‌های گردشگری سلامت را نخورند


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی هوایی و جهانگردی:هم اکنون بحث ساخت واکسن کرونا بسیار داغ شده و همین موضوع سبب سو استفاده بسیاری از دلالان شده است.آگهی‌های که چند روز پیش در سایت‌های مختلف در رابطه با انجام تور‌های گردشگری در حوزه سلامت مطرح شده، نمونه کامل کلاهبرداری است و به هیچ عنوان مردم نباید به این گونه آگهی‌ها توجه کنند.این آگهی‌ها به هیچ عنوان از آژانس‌های دفاتر مسافرتی نبوده است و فروش تور استانبول با قیمت‌های دو میلیون تومان کاملا دروغ است، چرا که در حال حاضر تور استانبول کمتر از ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان وجود ندارد.بسیاری از کشور‌ها حتی برای تزریق واکسن آنفلوانزا هم هنوز با مشکل روبه‌رو هستند چه برسد برای واکسن کرونا، بنابراین مردم نباید فریب چنین آگهی‌ها را بخورند


13:20
راهکاری برای نابودی ویروس کرونا در ۲ دقیقه


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان

به نقل از اسپوتنیک، براساس تحقیقات دانشمندان آمریکایی خمیر دندان حاوی روی و قلع قادر است تا ۹۹.۹ درصد ویروس کرونا را در دو دقیقه از بین ببرد. علاوه بر آشکار شدن تاثیر خمیردندان در نابودی ویروس کرونا در یک مطالعه دیگر تایید شد که دهانشویه با کلرید ستیل پیریدینیوم ویروس را در عرض نیم دقیقه از بین می‌برد. نتایج نشان می‌دهد که برخی از خمیردندان‌ها و دهان شویه‌ها می‌توانند با کاهش موقتی میزان ویروس در دهان، به کاهش انتشار ویروس کرونا کمک کنند


12:45
وزیر بهداشت: به مردم هرگز دروغ نخواهم گفت و چیزی از آنها پنهان نخواهم کرد

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان

نمکی: اجازه نمی دهیم هم وطن ما گروه هدف تست واکسن شود. رعایت پروتکل های بالای ۹۰ درصد نشان از غنای فرهنگی مردم است. علی رغم اینکه می گویند ایران در رتبه ۱۲ است، در واقع رتبه ۳۱ جهان را از نظر مرگ و میر داریم. ۸۸ کشور جهان آماری دقیق از کرونا ارائه نمی دهند، انسانی سیاسی نیستم و سوار بر قطار سیاست نمی شوم اما کشورهای همسایه آمار درستی از کرونا ارائه نمی دهند. به مردم هرگز دروغ نخواهم گفت و چیزی از آنها پنهان نخواهم کرد. اعتبار ما به واسطه مردم است و اگر ما را به راست گویی و امانت داری نپذیرند باید به حال خودمان گریه کنیم


11:50
واکسن کرونای روسی دوسال ایمنی ایجاد می‌کند

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان

رئیس مرکز ویروس شناسی گاملیا روسیه: واکسن اسپوتنیک وی بر پلتفرمی ایجاد شده است که بر اساس آن واکسن ابولا ساخته شد و می‌تواند تا دو سال و حتی بیشتربه بدن در برابر کرونا ایمنی بدهد.واکسن اسپوتنیک وی تا ۹۶ درصد تضمین می‌دهد که فردی که واکسن بزند به بیماری کرونا مبتلا نخواهد شد


11:10
معاون کل وزارت بهداشت: پیشنهاد تعطیلی شنبه و یک‌شنبه را داریم

 

حریرچی: از شب یلدا خیلی هراس داریم؛ امسال شب یلدا را مجازی دور هم باشیم. پیشنهاد ما این است که شنبه یکشنبه تعطیل شود اما نه اینکه مردم پنجشنبه و جمعه به پیشواز یلدا بروند


10:30
آخرین وضعیت واکسن ایرانی کووید

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
دبیر کمیته ملی اخلاق در پژوهش وزارت بهداشت:مجموعا در حال حاضر قطعا می‌توانم بگویم که در یک کشور، اتباع سایر کشورها، در اولویت اول واکسیناسیون کرونا نیستند. زیرا مردم عادی آن کشورها هم در اولویت اول نیستند؛ چراکه اکنون تعداد واکسن در دنیا بسیار محدود است.بنابراین ضمن اینکه افراد حق دارند مسافرت کنند و کسی نمی‌تواند از نظر قانونی جلو مسافرت افراد را بگیرد، اما در حال حاضر امکان تزریق واکسن کرونا در یک کشور برای مهاجرین یا اتباع کشورهای دیگر، به سادگی وجود ندارد.در مجموع در ایران تاکنون یک واکسن کرونا مجوز کمیته اخلاق در پژوهش را دریافت کرده است. البته باید توجه کرد که مجوز کمیته اخلاق به معنی مجوز آغاز مطالعه انسانی نیست، بلکه این مجوز یکی از مستندانی است که سازمان غذا و دارو به عنوان یکی از نهادهای رگولاتوری کشور لازم دارد. بعد از صدور این مجوز سازمان غذا و دارو ملاحظات فنی دیگری را بررسی می‌کند و سپس مجوزی به نام CTA یا clinical trial authorization یا مجوز آزمایش انسانی را صادر می‌کند.

9:50
حریرچی معاون کل وزارت بهداشت:خودمان جلوی دوربین واکسن کرونا را می‌زنیم

 

9:05
کرونا ریشه‌کن نمی‌شود/ "یلدا" در خانه بمانید

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
مردانی،عضو کمیته علمی ستاد کرونا:حتی با وجود واکسن بیماری کنترل خواهد شد و سپس به شکل یک بیماری بومی مانند سینه‌پهلو و... درمی‌آید اما ریشه‌کن نمی‌شود.شب یلدای امسال مانند ۱۳ بدر، عید نوروز و سایر مراسمات و آیین‌ها باید متفاوت باشد و امیدواریم مردم حداکثر همکاری را برای حفظ جان خودشان با ما داشته باشند.
 

8:30
چند سوال رایج درباره واکسن کرونا

آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان

شنبه بیست و دوم آذر

23:30
آیا زدن واکسن کرونا در کشور اجباری خواهد شد؟

 


23:00

۱.۳ میلیون خودرو جریمه کرونایی شدند


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
سخنگوی ستاد کرونا: تاکنون ۶۰۰ هزار خودرو برای منع تردد و ۷۷۲ هزار خودرو هنگام خروج از شهر جریمه و بازگردانده شده‎اند. به ۲ میلیون خودرو هم تذکر داده شده است. از امشب همه شهرهای نارنجی فارغ از میزان جمعیتشان، شامل منع تردد می‎شوند.پیشنهاد اعمال منع تردد در تمام کشور از ساعت ۱۸ در ۲۹ و ۳۰ آذر در کمیته انتظامی بررسی می‎شود.


22:30
مصوبات جدید ستاد ملی مقابله با کرونا

 

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا:از امشب همه شهرهای نارنجی فارغ از میزان جمعیتشان، شامل محدودیت تردد ۲۱ تا ۴ صبح می‌شوند.به دلیل نگرانی‌ها از دورهمی شب یلدا، در روزهای ۲۹ و ۳۰ آذرماه هم از ساعت ۶ بعدازظهر فعالیت کلیه اصناف محدود می‌شود


21:30
کاهش زمان درمان کرونا با ترکیب ۲ داروی شناخته شده


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که ترکیب داروی ضدالتهابی "باریسیتینیب" (Baricitinib‎) با داروی ضد ویروسی "رمدسیویر" (Remdesivir)، زمان بهبود افراد بستری شده مبتلا به کووید-۱۹ را کاهش دهد.


20:00
علائم عصبی ماندگار بعد از ابتلا به کرونا

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 

17:00
تاکید دبیرکل سازمان ملل بر ارائه واکسن کرونا به همه نیازمندان


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت فرارسیدن ۱۲ دسامبر (۲۲ آذر) روز جهانی پوشش همگانی سلامت، بر لزوم ارائه واکسن، آزمایشات و روش‌های جدید درمانی کووید۱۹به همه نیازمندان تاکید کرد
 

15:30
شمارقربانیان کرونا در آمریکا به ۳۰۳ هزار نفر نزدیک شد


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
شمار قربانیان کرونا در آمریکا در حالی به ۳۰۲ هزار و ۷۶۲ نفر افزایش یافته است که تاکنون ۱۶ میلیون و ۲۹۵ هزار و ۷۱۴ نفر در این کشور به کووید- ۱۹ مبتلا شده اند.
 

14:45

۸۲۰۱ ابتلا و ۲۲۱ فوتی جدید کرونا در کشور

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۲۲ آذر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۲۰۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۸۶ نفر از آنها بستری شدند.وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۱۰۰ هزار و ۸۱۸ نفر رسید.لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۲۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۱ هزار و ۹۴۹ نفر رسید.به گفته وی، خوشبختانه تا کنون ۸۰۰ هزار و ۸۵۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.سخنگوی وزارت بهداشت افزود: ۵۷۳۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.وی ادامه داد: تا کنون ۶ میلیون و ۶۵۷ هزار و ۹۷۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.به گفته لاری، در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل ها، ۱۲ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۳۱ شهرستان نارنجی و ۲۰۵ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.سخنگوی وزارت بهداشت همچنین درباره شهرهای در وضعیت قرمز کرونا گفت: شهرستان های زرین دشت در استان فارس، بافت در استان کرمان، گمیشان در استان گلستان، آستارا، بندرانزلی، رودسر و تالش در استان گیلان و آمل، بهشهر، رامسر، گلوگاه و نکا در استان مازندران در وضعیت قرمز قرار دارند.


14:20
آخرین تغییرات کروناویروس


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
متخصص ویروس شناسی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:آخرین یافته در مورد ویروس کووید ۱۹ و ژنتیک آن، نشان از افزایش قدرت انتقال و سرایت پذیری ویروس دارد.همچنین ویروس کووید ۱۹ برای افزایش قدرت انتقال، میزان پروتئینهای خود را نیز افزایش داده است.


14:00
چرخه انتقال کرونا را چگونه در محل کار قطع کنیم؟


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
کرونا تاکنون درمان قطعی ندارد و باید با رعایت یکسری قوانین از بروز و شیوع گسترده این بیماری جلوگیری کرد، از طرفی تهویه مناسب در محل کار می تواند در کاهش شیوع بیماری موثر باشد.تماس دست با سیستم های سخت افزاری محیط کار مثل رایانه می تواند موجب ابتلا به بیماری باشد، به تمام افراد توصیه می شود حین کار با وسایل از تماس دست آلوده با صورت، چشم و دهان خود جدا خودداری کنند.حضور در محیط های پر ازدحام یکی از علل شیوع ویروس کروناست، لذا سعی شود در محل کار از ازدحام خودداری کرد.رعایت فاصله فیزیکی حداقل دو متری و شست و شوی مکرر دست ها با آب و صابون به مدت ۲۰ دقیقه است، ضدعفونی کردن مرتب دست ها در جلوگیری از انتشار کرونا بسیار موثر است.
 

13:30
۶۰۰ هزار دوز واکسن آنفلوانزا در داروخانه‌ها توزیع شد

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو:۶۰۰ هزار دوز واکسن آنفلوانزای وارداتی با ارز نیمایی در شبکه داروخانه های کشور توزیع شد.از اوایل مهر ماه در چند مرحله حدود ۲.۵ میلیون دوز واکسن آنفلوانزا به کشور وارد شد و در شبکه بهداشتی کشور برای گروه های پر خطر شامل کادر بهداشت و درمان، زنان باردار، بیماران خاص و صعب العلاج مانند افراد مبتلا به بیماری های کلیوی به صورت رایگان تزریق شد.واردات این واکسن ها با شرایط سختی انجام شد و بقیه سفارش های ایران برای خرید واکسن آنفلوانزا چندین بار به بن بست تبادلات بانکی ناشی از تحریم ها برخورد کرد و نهایتا امکانپذیر نشد.همه ۲.۵ میلیون دوز واکسن وارد شبکه بهداشتی کشور شد و در خانه های بهداشت و مرکز بهداشتی و درمانی به صورت رایگان توزیع شد.اکنون نیز از مسیر دیگری حدود ۶۰۰ هزار دوز واکسن آنفلوانزا با ارز نیمایی وارد و در شبکه دارویی و داروخانه های کشور توزیع شده است و به قیمت ۱۹۲ هزار تومان توزیع می شود.قرار بود تعداد بیشتری واکسن برای توزیع در داروخانه ها وارد شود که با توجه به تحریم ها واردات بقیه واکسن های آنفلوانزایی که قرار بود با ارز دولتی وارد شود، مقدور نشد.
 

13:00
۱۲ شهر قرمز کرونایی کجا هستند؟

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
در گیلان چهار شهر آستارا، بندرانزلی، رودسر و توالش، در مازندران پنج شهر شامل آمل، بهشهر، رامسر، گلوگاه و نکا، همچنین زرین دشت در فارس، بافت در کرمان و گمیشان در استان گلستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.
 

12:30
تزریق نخستین تست انسانی واکسن کرونا در ایران


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از نخستین تزریق تست انسانی در هفته اول دی ماه خبر داد و گفت: تست انسانی این واکسن در سه مرحله صورت می‌گیرد.


12:00
واکسن کرونا در کشورهای عربی چگونه توزیع می‌شود؟

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
برخی از کشورهای عربی پس از تأیید استفاده و صدور مجوز موافقت، واکسن ویروس کرونا را به صورت رایگان در اختیار شهروندان خود قرار می‌دهند.بحرین: واکسن کرونا را رایگان برای استفاده و ایمن‌سازی همه شهروندان و افراد مقیم این کشور توزیع خواهدشد. عربستان سعودی: به زودی برنامه توزیع رایگان واکسن فایزر برای ۳۴ میلیون نفر جمعیت این کشور اعلام می شود.مصر: این کشور نخستین محموله واکسن چینی کرونا سینوفارم را دریافت کرده است.امارات: واکسن چینی سینوفارم به صورت رسمی ثبت شده و نتایج اولیه حاکی از تاثیر ۸۶ درصدی این واکسن است.اردن : واکسن کرونا در فصل اول سال میلادی جدید دریافت می شود و بین ۲۰ تا ۲۵ درصد از شهروندان این کشور مایه‌کوبی خواهدشد.مراکش و الجزائر: واکسن کرونا به صورت رایگان در اختیار همه شهروندان قرار خواهد گرفت.لبنان: نزدیک به ۲ میلیون واکسن ویروس شرکت فایزر پیش خرید شده است و احتمالا در فصل اول سال میلادی جدید وارد کشور خواهدشد.گرمای هوا در خاورمیانه چالش بزرگی است که فایزر با آن روبه رو است، زیرا واکسن تولیدی این شرکت نیاز به ذخیره‌سازی و حمل و نقل در دمای بسیار پایین، حدود منفی ۷۰ درجه سانتیگراد دارد.


11:20
مایکروسافت پلتفرم مدیریت واکسن کرونا عرضه کرد


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
مایکروسافت پلتفرمی طراحی کرده که به شرکت‌ها و مؤسسات درمانی و نیز دولت‌ها امکان می‌دهد برای توزیع و تزریق واکسن کرونا به بهترین شکل برنامه‌ریزی کنند.شرکت‌های فراوانی در طراحی این پلتفرم با مایکروسافت همکاری داشته‌اند که از جمله آنها می‌توان به اکسنتر، آواناده، مزیک گلوبال و غیره اشاره کرد. البته برخی از این شرکت‌ها خود به دنبال طراحی پلتفرم‌های مشابهی هستند که مبتنی بر خدمات کلود مایکروسافت هستند.
 

10:45
ضدعفونی کردن مرسولات پستی بین المللی توسط شرکت پست


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
سبحانی‌فر، مدیرعامل شرکت ملی پست:قطعا بسته‌هایی که به کشور وارد می‌شوند را قبل از وارد شدن به سالن ضد عفونی می‌کنیم.هنگام خروج از کشور نیز بسته‌ها ضدعفونی می‌شوند، در داخل کشور تلاش کرده‌ایم دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود زیرا ما با تمام افراد جامعه، بخش‌های مختلف، بیمارستان‌ها و... ارتباط داریم.
 

10:00
برای ایمنی گله‌ای دست‌کم ۷۵درصد افراد کشور باید واکسینه شوند

 
آنتونی فاوچی، مدیر موسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا که از اعضای ارشد تیم مقابله با کووید-۱۹ در ایالات متحده آمریکا است، درباره واکسن فایزر-بیون‌تک و اثربخشی آن گفت:داشتن واکسنی با سطح ۹۵ و ۹۴درصد اثربخشی واقعا چشمگیر است. ما از نتایج به‌دست‌آمده بسیار دلگرم هستیم. رسیدن به وضعیت ایمنی گله‌ای تا پاییز و رسیدن به حالت عادی تا پایان سال ۲۰۲۱ امکان‌پذیر است.


9:20

امتحانات ابتدایی‌ها چگونه برگزار می‌شود؟


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
معاون آموزش ابتدایی:دستورالعمل ارزشیابی دانش آموزان مطابق با شرایط کرونا را ابلاغ کردیم و با توجه به اینکه آزمون‌های دوره ابتدایی به طور کیفی_توصیفی است از ابتدا تاکید داشتیم که روند آموزش و ارزشیابی به طور فرایندی پیش برود.انجام تدریجی تکالیف و عملکرد دانش آموزان در این دوران مبنای ارزشیابی پایانی قرار خواهد گرفت که امیدواریم این استراتژی بازخورد‌های مناسبی هم داشته باشد.به دنبال آن هستیم تا برای پایه‌های اول و دوم ابتدایی ارزشیابی به طور حضوری و با ایجاد با گروه‌های کوچک ۴-۵ نفره داشته باشیم.در این روش در نظر داریم دانش آموزان به طور گروه‌های ٣ تا ۴ نفره در مدرسه حضور پیدا کرده و معلم درباره بخش‌های مختلف دروس از دانش آموزان ارزشیابی لازم را به عمل آورد.
 

8:45
سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز استفاده اضطراری از واکسن فایزر را صادر کرد


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
سازمان غذا و داروی آمریکا اولین واکسن کووید ۱۹ را برای استفاده اضطراری در ایالات متحده آمریکا مجاز کرده است. میلیون ها دوز واکسن کرونا ویروس فایزر و BioNTech که مشخص شده است ۹۵ درصد موثر است به زودی در سراسر این کشور حمل خواهد شد تا واکسیناسیون طی چند روز آغاز شود.

جمعه بیست و یکم آذر


23:00
درگذشت کیم کی دوک (یکی از معروفترین فیلمسازان جهان) به دلیل کرونا


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
کیم کی دوک ( کارگردان فیلم‌هایی چون "بهار، تابستان، پاییز، زمستان... و بهار" و "3-Iron") فیلمساز معروف کره‌ای در پنجاه‌ونه سالگی بر اثر کرونا از دنیا رفت.او مشهورترین سینماگری است که تا به‌امروز، بر اثر کرونا درگذشته است.


22:00
احتمال قرمز شدن شهرهای نارنجی با دورهمی در شب یلدا


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا :از ۱۶۰ شهر قرمز اکنون ۳۴ مورد در وضعیت قرمز کرونایی هستند و رنگ تهران از ابتدای هفته از وضعیت قرمز به نارنجی تغییر کرد و در شهر‌های نارنجی مانند تهران حداکثر ۵۰ درصد کارکنان دولت باید در محل کار حضور داشته باشند.تردد‌ها از شهر‌های نارنجی به سایر شهر‌ها و بالعکس مشمول جریمه ۵۰۰ هزار تومانی خواهد شد و تردد‌های شبانه از ۲۱ تا ۹ شب همچنان در شهر‌های نارنجی و قرمز ممنوع است.گروه‌های شغلی یک و ۲ در شهر‌های نارنجی با رعایت دستورالعمل‌ها می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند و فعالیت گروه‌های شغلی سه و چهار مانند تالار‌ها، استخر‌ها و قهوه خانه که محل تجمع هستند، ممنوع است. اگر مردم جدی نگیرند با دورهمی‌ها در شب یلدا به طور حتم تمام دستاوردهایمان از بین خواهد رفت چرا که ۵۱ درصد علت ابتلا و انتقال زنجیره کرونا در دورهمی‌هاست.خواهش می‌کنیم که مردم جدی بگیرند چرا که اگر مردم رعایت نکنند شاهد قرمز شدن تهران و سایر شهر‌ها خواهیم بود و باید دوباره محدودیت‌ها را اعمال کنیم.


21:00
۶ ماه تا یک سال حبس در انتظار مخدوش‌کنندگان پلاک خودرو


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
سرهنگ سلیمی، رئیس پلیس ترافیک راهور ناجا:در خصوص جریمه مخدوش کردن پلاک‌های خودرو در محدودیت‌های کرونایی، در حدی که جعل و اقدام متقلبانه در پلاک محسوب شود برابر قانون مجازات اسلامی عنوان مجرمانه دارد و از ۶ ماه تا یک سال حبس هم برای آن در نظر گرفته شده است.اگر پوشاندن پلاک یا دستکاری در ارقام آن در حدی باشد که فقط صرفا مخدوش شدن پلاک تلقی شود با کد ۲۰۴۷ برابر ریز جرائم راهنمایی رانندگی مبلغ ۶۱ هزار و دویست تومان کد جریمه آن است.رانندگانی که پلاک خودروی خود را مخدوش و در ساعات محدودیت‌های کرونایی در شهرهای قرمز و نارنجی اقدام به تردد کنند، علاوه بر جریمه مخدوش کردن پلاک، جریمه محدودیت‌های کرونایی هم می‌شوند.


20:00
بهبودیافتگان کرونا ۱۳هزار و ۱۰۰ واحد پلاسما اهدا کردند

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان

سخنگوی سازمان انتقال خون: تا زمان حاضر ۱۳هزار و ۱۰۰بهبودیافته کرونا به منظور کمک به درمان مبتلایان به کوید 19 پلاسما اهدا کرده‌اند.


19:00
بیشترین کاهش سالانه انتشار گاز کربن دی اکسید در جهان

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
محققان اظهار داشتند: واکنش جهانی به همه گیری بیماری کووید-۱۹ با بیشترین کاهش سالانه انتشار گاز کربن دی اکسید CO۲ از زمان جنگ جهانی دوم همراه بوده است.


18:00
احتمال آغاز واکسیناسیون کرونا در کانادا از اوایل هفته آینده


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
کانادا برنامه واکسیناسیون کرونا را از اوایل هفته آینده آغاز می کند؛ چرا که اعمال محدودیتها در کنترل شیوع بیماری کووید-19 اثربخش نبوده است.


17:00
گزارش CNN از بیماران‌کرونایی ایران که قربانی تحریم‌های آمریکا می‌شوند


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
شبکه خبری سی ان ان (CNN) در گزارشی از یک مرکز درمانی در ایران به مشکلاتی که تحریم های آمریکا در مدیریت و درمان بیماری کووید 19 برای بیماران و پزشکان به دنبال داشته، اشاره کرده است.در متن این گزارش آمده است: در هیچ کجای دیگری از جهان، کشورها با هیولای کروناویروس در کنار تحریم های بیرحمانه که رئیس جمهوری ایالات متحده - دونالد ترامپ، اعمال کرده دست به گریبان نیست.


16:00
مصر نخستین محموله واکسن چینی سینوفارم را از طریق امارات دریافت کرد


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
مقامات بهداشتی مصر اعلام کردند که این کشور روز پنجشنبه نخستین محموله واکسن چینی کرونا «سینوفارم» را از طریق امارات متحده عربی دریافت کرده است.


14:30
۲۳۲ فوتی جدید کرونا در کشور / ۹۵۹۴ بیمار دیگر شناسایی شدند


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۲۱ آذر ماه و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۹هزار و ۵۹۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۴۰۸ تن از آنها بستری شدند.وی گفت: مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۹۲هزار و ۶۱۷ تن رسید.به گفته لاری، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته ۲۳۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۱ هزار و ۷۲۸ نفر رسید.سخنگوی وزارت بهداشت افزود: خوشبختانه تا کنون ۷۸۷هزار و ۸۵۳ نفر از بیماران بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.وی افزود: ۵۷۶۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.لاری ادامه داد: تا کنون ۶میلیون و ۶۱۱هزار و ۷۸۳ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.وی گفت: در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل ها، ۳۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۳۶ شهرستان نارنجی و ۱۵۴ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.


12:30
صبح جمعه 11 دسامبر 2020 تعداد کرونایی‌های جهان از 70 میلیون و 720 هزار و 814 تن عبور کرد


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
از این تعداد تاکنون 1 میلیون و 588 هزار و 444 تن فوت و 49 میلیون و 148 هزار و 966 تن بهبود پیدا کرده‌اند.همچنین از مجموع 19 میلیون و 983 هزار و 404 کیس فعال، حال 106 هزار و 672 تن وخیم گزارش شده است.


11:00

مینو محرز:به داوطلبان واکسن کرونای ایرانی جایزه داده میشود و بیمه هستند و خدای ناکرده دیه میگیرند

 

 


9:00
چگونه به مبتلایان کرونایی روحیه بدهیم؟

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان

پنج شنبه بیستم آذر


23:00
شمار قربانیان کرونا در آمریکا به مرز 300 هزار نفر رسید

 

آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان


22:00
فیلم مجیدی درباره کرونا با بازیگران چینی


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
مجید مجیدی ساخت فیلمی درباره همه‌گیری ویروس کرونا در چین و با حضور بازیگران چینی را به عنوان پروژه سینمایی جدید خود معرفی کرد.


21:00

اداره غذا و دارو آمریکا اعلام کرد: مرگ ۶ نفر در مراحل آزمایش واکسن کرونا شرکت فایزر

آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان

 

20:00
بروز استرس پس از ضایعه در بهبودیافتگان کرونا

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
فریبرز صفی دکتری روانشناسی بالینی:گذار از دوران کرونا نیز با توجه به شدت بیماری می‌تواند باعث آسیب شود. برخی بیماران در وضعیت شدید این بیماری، درد و رنج و بستری درازمدت در مراکز درمان را تجربه کرده و بنابراین می‌توانند با اختلال اضطراب، دلشوره، بی‌قراری و گاه افسردگی روبه‌رو شوند.
 

18:00
بانک مرکزی: تحریم آمریکا، مانع پرداخت ارز واکسن کرونا


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
رئیس کل بانک مرکزی:واکسن کرونا تولیدکنندگان پرشماری ندارد، مخصوصا اگر اصرار بر خرید از منبع مطمئن داشته باشیم.لذا باید پرداخت‌ها از کانال‌های مشخصی صورت گیرد که با تحریم‌های آمریکا مواجه است و آنها بایستی مجوز خاص از آمریکایی‌ها بگیرند.این وضعیت، در مورد سایر داروها و تجهیزات پزشکی وجود ندارد.آمریکا در ظاهر ادعا می‌کند که غذا و دارو تحریم نیست ولی در عمل، کارشکنی می‌کند و ضمن ایجاد مشکل، هزینه مبادلات را به شدت بالا برده‌اند.
 

15:00
۲۸۴ فوتی جدید کرونا در کشور/ ثبت ۱۰۴۰۳ ابتلای جدید


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
 دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز( ۲۰ آذر ۱۳۹۹ ) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۴۰۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۱۴۵۸نفر از آنان بستری شدند.وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۸۳ هزار و ۲۳ نفر رسیده است.لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۸۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۵۱ هزار و ۴۹۶ نفر رسید.وی گفت: خوشبختانه تا کنون ۷۷۸ هزار و ۱۶۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.سخنگوی وزارت بهداشت افزود: ۵۷۶۸ نفر از مبتلایان به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.وی همچنین گفت: تا کنون ۶ میلیون و ۵۶۸ هزار و ۴۷۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، در حال حاضر ۳۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۶۰ شهرستان نارنجی و ۱۵۴ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.


14:20
مقامات بهداشتی در انگلیس از مردم خواستند پس از انتشار هشدار درباره واکسن فایزر، نگران نباشند


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان

به دنبال بروز واکنش آلرژیک در دو تن از نیروهای کادر درمانی که واکسن فایزر زدند، از مردم خواسته شد در صورت داشتن آلرژی از زدن واکسن خودداری کنند که این موضوع باعث شد تا سایر مردم نسبت به زدن واکسن احتیاط کنند
 

14:00
وزیر بهداشت: راه‌ها انتقال پول واکسن کرونا را بسته‌اند

 
گمان نمی کنم پس از واقعه عاشورا، چنین تنگنایی بر کشوری یا قومی تحمیل شده باشد.با وجود همه تحریم ها از بسیاری که زیرساخت ها و پول بیشتری از کشور ما دارند، وضعیت مطلوب تری داریم.


13:15
کاهش ۳۲ درصدی میانگین تعداد مبتلایان به کرونا در کشور


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
حریرچی معاون کل وزارت بهداشت:با توجه به محدودیت‌های اخیر بیماری کرونا، میانگین تعداد مبتلایان به این بیماری در کشور نسبت به چند هفته گذشته، نزدیک به ۳۲ درصد کاهش یافته است.هرگونه عادی‌انگاری و بی‌توجهی به پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت، وضعیت را تغییر داده و روزهای ناگواری را در صورت آغاز موج چهارم کرونا به همراه خواهد داشت.


12:50

محققان هفت شکل کووید-۱۹ را در بدن شناسایی کردند


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
محققان با استفاده از این داده‌ها توانستند نشان دهند که علائم مختلف کووید-۱۹ مرتبط هستند و در گروه‌های مختلف اتفاق می‌افتند. آنها هفت گروه زیر را شناسایی کردند:  ۱)علائم شبیه آنفولانزا (همراه با تب، لرز، خستگی و سرفه) ۲)علائم شایع سرماخوردگی(همراه با ورم غشأ مخاطی بینی، عطسه، خشکی گلو و گرفتگی بینی) ۳)درد مفاصل و عضلات ۴) التهاب چشم و مخاط ۵)مشکلات ریوی(همراه با سینه پهلو و تنگی نفس) ۶)مشکلات دستگاه گوارش(از جمله اسهال، حالت تهوع و سردرد) ۷)از دست دادن حس بویایی و چشایی و سایر علائم
 

12:10
هکرها اطلاعات واکسن فایزر را دزدیدند


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
شرکت داروسازی آمریکایی فایزر و شریک آلمانی‌اش بایو ان تک از به سرقت رفتن اسناد مربوط به ساخت واکسن کووید-۱۹ این شرکت‌ها در جریان یک حمله سایبری به رگولاتوری دارویی اروپا خبر دادند.


11:30
حریرچی: دورهمی‌های فامیلی و خانوادگی اصلی‌ترین عامل ابتلای مردم به کرونا است


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
معاون کل وزارت بهداشت:شناسایی مبتلایان بی‌اطلاع و ناقل ویروس کرونا یکی از اصلی‌ترین سیاست‌های وزارت بهداشت است.میانگین تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در کشور نسبت به چند هفته گذشته، نزدیک به ۳۲ درصد کاهش یافته است.امیدواریم با اجرای هرچه خوب طرح ملی شهید سلیمانی، بتوانیم تعداد مبتلایان و فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا را به کمترین میزان ممکن برسانیم.دورهمی‌های فامیلی و خانوادگی اصلی‌ترین عامل ابتلای مردم به بیماری کووید ۱۹ است.
 

10:15
انتقاد گزارشگر سازمان ملل از ادامه تحریم کشورها با شیوع کرونا

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
آلنا دوهان گزارشگر ویژه سازمان ملل :در شرایطی که به علت شیوع ویروس کرونا بسیاری از بچه‌ها به دلایل مختلف به مدرسه نمی‌روند، بخش زیادی از برنامه‌های مجازی که تحت نظر دولت آمریکا هستند حتی برای مصارف آموزشی در دسترس جوامع تحت تحریم قرار نمی‌گیرند.تحریم‌های چند لایه باعث شده تا برای ارسال کمک‌های بشردوستانه نیاز به اخذ چندین مجوز باشد تا جایی که حتی سازمان‌های بشردوستانه برای دریافت این مجوزها به مشکلات عدیده‌ای برمی‌خورند. اگر به پیامد تحریم‌های ‌یک‌جانبه نگاه کنیم،‌ می‌بینیم که بسیاری از این اقدامات یک جانبه، یک یا چند قانون ‌بین‌المللی را در حوزه روابط ‌بین‌الملل نقض‌ می‌کنند.سازمان‌های منطقه‌ای تنها مجاز‍‌ند تا در چهارچوب اختیارات داده شده توسط شورای امنیت سازمان ملل اقدام کنند


9:45

سوئد قوانین سختگیرانه ضد کرونایی در کشور را اجرا می‌کند


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
دولت سوئد برای گسترش اختیارات خود قانون موقت جدیدی را پیشنهاد داد تا زمینه تحمیل قرنطینه شدید ضد کرونایی فراهم شود.موج دوم کرونا این کشور را درگیر خود کرده و دیروز 19 سوئدی دیگر جان خود را از دست دادند.تاکنون 304 هزار و 793 سوئدی کرونا گرفته و 7296 تن فوت کرده‌اند.ظاهرا این کشور که سردمدار مصونیت گله‌ای بود، از سیاست خود دست برداشته است.
 

8:30
چگونه در محل کار از ابتلا به کرونا پیشگیری کنیم؟

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
وزارت بهداشت: فاصله دو متر را با همکاران خود رعایت کنید. هرگز صورت، چشم ها و دهان خود را لمس نکنید. در اتاق ها یا سالن محل کار ازدحام نکنید. داشتن تهویه مناسب در محل کار بسیار مهم است. تا حد امکان بدون ملاقات حضوری کار کنید. استفاده از دستکش و ماسک را فراموش نکنید.- دستان خود را به طور مداوم ضدعفونی کرده و یا به مدت ۲۰ ثانیه بشویید. تمام سطوح پر تماس را هر روز ضدعفونی کنید. اگر بیمار هستید از حضور بر سر کار خودداری کنید.از خوردن صبحانه و نهار به صورت گروهی خودداری کنید.
چهارشنبه نوزدهم آذر

23:00
آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
تاکنون تعداد مبتلایان بیماری کرونا در جهان به ۶۸ میلیون و ۹۴۵ هزار نفر رسید که از این تعداد ۱ میلیون و ۵۷۰ هزار نفر جان خود را از دست دادند و تعداد ۴۷ میلیون ۷۸۶ هزار نفر بهبود یافته‎اند.
 

18:00

امارات اعلام کرد واکسن چینی ضد کرونای سینوفارم تنها 86 درصد موثر بوده و هند نیز استفاده اضطراری از واکسن آسترازنکای انگلیس را مورد تایید قرار نداد.


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان


17:00
واکسن کرونا به زودی وارد کشور خواهد شد

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
سعید نمکی، وزیر بهداشت:تهیه واکسن کرونا تحت تاثیر فشارهای ناجوانمردانه آمریکایی‌ها و مشکلات در نقل‌ و انتقال پول قرار داشت که خوشبختانه مشکلات در حال گره گشایی است.به زودی واکسن وارداتی کرونا برای تزریق در گروه‌های آسیب پذیر وارد کشور خواهد شد. همچنین واکسن داخلی کرونا در خدمت مردم عزیز خواهد بود و در نشست آتی گزارش آن را به مردم ارائه خواهم داد.طرح شهید سلیمانی دستاوردهای خوبی داشته است و امیدواریم که میزان مشارکت و همدلی مردم افزایش یابد.تخت‌های کرونا کاهش ۳۰ درصدی داشته است و تعداد تست های کرونا امروز به ۷۰ هزار رسید و در روزهای آینده به ۱۰۰ و ۱۲۰ هزار خواهد رسید.اکثر روستاهای ترکمن نشین در گلستان و همچنین روستاهای مازندران به خصوص در ارتفاعات که قبلاً پاک بودند، گرفتار شدند.در گیلان هم گرفتاری‌هایی داریم و در مجموع هوای زنجیره سرسبز شمال کشور مه آلود از ویروس کووید ۱۹است.
 

16:00
بروز واکنش آلرژیک در ۲ دریافت‌کننده واکسن فایزر در انگلیس


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان

سازمان نظارت بر بهداشت انگلیس پس از بروز واکنش آلرژیک در دو نفر از دریافت‌کنندگان واکسن فایزر هشدار داد.آژانس تنظیم داروها و محصولات بهداشتی انگلیس (MHRA) به افرادی که سابقه واکنش های آلرژیک شدید دارند هشدار داده است که از واکسن کووید-۱۹ فایزر/بیون‌تک استفاده نکنند.

14:45
۲۹۵ فوتی جدید کرونا در کشور/۱۰۲۲۳ بیمار دیگر شناسایی شدند


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۱۹ آذر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۲۲۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۷۴۷ نفر از آنها بستری شدند.وی گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۷۲ هزار و ۶۲۰ نفر رسید.لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۹۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۱ هزار و ۲۱۲ نفر رسید.وی گفت: خوشبختانه تا کنون ۷۶۵ هزار و ۶۳۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.سخنگوی وزارت بهداشت افزود: ۵۷۷۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.وی همچنین گفت: تا کنون ۶ میلیون و ۵۲۳ هزار و ۴۰۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، در حال حاضر ۶۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۷۸ شهرستان نارنجی و ۱۰۶ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.
 

14:20

روند کاهش مرگ‌های کرونا تا کی ادامه دارد؟/ تاثیر واکسن آنفلوآنزا بر کاهش عوارض بیماری کرونا


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
مسعود مردانی فوق تخصص بیماری‌های عفونی، در خصوص واکسن آنفولانزا گفت:این واکسن وارداتی و تولید فرانسه است و در داروهای منتخب و شبانه‌روزی با ارز نیمایی در دسترس است، یک خبر خوب دیگر اینکه مطالعات اخیر نشان داده در ایتالیا و برزیل تحقیقات نشان داده افرادی که قبل از کرونا واکسن آنفولانزا تزریق کرده بودند نیاز به بستری و آی سی یو کمتری پیدا کردند.وی با اشاره به نقش محدودیت‌ها در کاهش ورودی بیماران به بیمارستان‌ها افزود: پیش بینی می‌شود تا دی ماه رقم مرگ و میرها به شدت کاهش پیدا کند.
 

14:00
احتکار واکسن کرونا در کشورهای ثروتمند؛ سهم کشورهای فقیر تنها ۱۰ درصد


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
ائتلافی از سازمان بشردوستانه و حامی سلامت هشدار دادند با توجه به احتکار واکسن کرونا در کشورهای ثروتمند، اگر دولت ها و شرکت های دارویی اقدامی بکار نبدند، تقریبا ۹۰ درصد از تقریبا ۷۰ کشور فقیر جهان از دسترسی به واکسن تا پایان سال ۲۰۲۱میلادی محروم خواهند شد.در حالی که کشورهای ثروتمند واکسن کرونا را بدست آورده و خود را آماده واکسینیه کردن شهروندان خود در مقابل ویروس کرونا می کنند، سازمان های بین المللی هشدار داده اند که کشورهای فقیر همچنان درگیر مبارزه با همه گیری خواهند بود و این امر تعهدات بین المللی کشورهای ثروتمند را نقض می کند.


13:40

مدیر کل آزمایشگاه‌های مرجع سلامت وزارت بهداشت:هزینه تمام شده آزمایش کووید 19 در بخش خصوصی به 301 هزار تومان و در بخش دولتی به 240 هزار تومان کاهش پیدا کرده است.

 

13:00
تست کرونا ارزان شد


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
رئیس شورای عالی بیمه سلامت: هزینه آزمایش کوید ۱۹ در بخش خصوصی به ۳۰۱ هزار تومان و در مراکز دولتی به ۲۴۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد. مدیر آزمایشگاه وزارت بهداشت: اسنپ مدتی است از مردم در منزل یا محل کار تست کرونا می‌گیرد که صلاحیت انجام آن را ندارد


12:40
وزارت بهداشت: تورهای مسافرتی ویژه تزریق واکسن کرونا جعلی است

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
در پی انتشار پوسترهای تبلیغی از تور استانبول برای تزریق واکسن کرونا، کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تورهای مسافرتی ویژه تزریق واکسن کرونا جعلی است
 

12:00

ناقوس پایان پاندمی کرونا به صدا در آمده است؟

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
بریتانیا اولین کشور جهان است که ناقوس پایان پاندمی کرونا را به صدا درآورده است اما برای شنیدن صدای این ناقوس متخصصان و دانشمندان ماه‌های زیادی بی‌وقفه تلاش کرده‌اند تا به نتایج قابل قبولی در تولید واکسن دست یابند. این اولین بار در تاریخ بشر است که علم پزشکی موفق شده در بازه زمانی چندماهه و نه چندساله واکسنی با قابلیت ۹۵ درصد تاثیرگذاری تولید کند.
 

11:30
رئیس‌جمهور: دستور خرید واکسن کرونا را دیشب صادر کردم

 
برخی کشورها واکسن ساخته‌اند و ما دیروز تصمیم گرفتیم از یک کشور واکسن خریداری شود، دیشب هم دستور این کار را صادر کردم.در چند کشور سفارش داده‌ایم، مردم ما بدانند هر اقدامی بخواهیم انجام بدهیم، صد لعن و نفرین باید به ترامپ بفرستند چراکه کاری که با یک پیام سوئیفت حل می‌شد حالا باید یک کشور درگیر آن شود


11:00
رشد ۱۰ درصدی متقاضیان فرزندخواندگی در دوران شیوع کرونا


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران:آمارهای ۶ ماه گذشته از میزان فرزندخواندگی در استان تهران، حکایت از میزان رشد فرزندخواندگی در کشور دارد. علی رغم وجود بیماری کرونا و محدودیتها، در ۶ ماهه اول سال ۹۹ نسبت به ۶ ماهه اول سال ۹۸ متقاضیان فرزندخواندگی حدود ۵ تا ۱۰ درصد رشد داشته اند.


10:30
جزئیات قرنطینه رایگان در هتل‌ها و اقامتگاه‌های کشور


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
مشاور وزیر بهداشت:حدود ۹۸ هزار و ۶۰۰ تخت در هتل‌ها و مهمانسراهای سراسر کشور با امکانات و پذیرایی رایگان برای بیماران کرونایی که امکان قرنطینه خانگی برای آنها میسر نیست، در طرح شهید سلیمانی فراهم شده است.


10:00
تزریق واکسن‌های ایرانی کرونا از خرداد


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
رئیس کمیته علمی با کرونا: در حال حاضر ۷ شرکت دانش بنیان وارد حوزه تولید واکسن کرونا شده اند.واکسن های مشهور دنیا که وارد فاز انسانی شده اند را شرکتهای ایرانی هم در پیش گرفته اند و روی آنها کار می کنند.تا خرداد ماه ۱۴۰۰، واکسنهای ایرانی قابل تزریق در جامعه خواهد بود.
 

9:15
مقایسه اصلی‌ترین علائم کرونا، آنفلوآنزا و سرماخوردگی

آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان


8:30
سایه سنگین کرونا بر فعالیت فروشگاه‌های پاریس در هفته‌های پایانی سال


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
فروشگاه های پاریس در حالی به استقبال فصل فروش هدایای کریسمس رفته اند که فعالیتشان همچنان تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار دارد. شهروندان فرانسوی این روزها تنها به مدت سه ساعت و تا شعاع ۲۰ کیلومتری محل سکونت خود اجازه رفت و آمد دارند. فروشگاه ها و خرده فروشی ها در پاریس بخش مهمی از سود سالانه خود را اغلب در هفته های پایانی سال کسب می کنند اما انتظار می رود که کسب و کار آنها امسال مانند سال های گذشته پررونق نباشد. این در حالی است که کاهش شدید شمار گردشگرانی که به پاریس سفر می کنند نیز به فروشگاه های پایتخت فرانسه ضرر زده است.
 
سه شنبه هجدهم آذر

22:00
️ ژاپنى ها بى اعتمادترین مردم جهان به واکسن کرونا هستند؛ هندى ها خوش باورترین

 

آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان

21:00
️فرق واکسن ایرانی و خارجی

 


20:00
️مبتلایان به کرونا در اروپا از 20 میلیون نفر عبور کرد


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
بر اساس آمار خبرگزاری فرانسه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشورهای اروپایی از ۲۰ میلیون نفر عبور کرده است.۵۲ کشور در اروپا با سرعت فزاینده ابتلا به ویروس کرونا که از اوایل سال جاری میلادی به این منطقه وارد شده، مواجه هستند


19:00
️ کرونای جدید در هند؟

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
تعداد بستری شدگان ناشی از بیماری عجیب و غریب در هند از ۵۰۰ نفر گذشت.مردم محلی خوک‌های وحشی، آفت‌کش‌ها و «هیستری جمعی» را دلیل شیوع بیماری می‌دانند.چندی پیش چین هند را متهم کرد که کرونا از این کشور وارد ووهان شده است و منشا ویروس از هند بوده است.


18:00
شارلاتانیسم کاسبان سلامت؛ سفر به ترکیه برای تست انسانی واکسن کرونا!


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
فرهیختگان مدعی شد:امارات و ترکیه چندی قبل واکسن کرونایی با کیفیت نه چندان مطلوب چینی را از این کشور به صورت رایگان دریافت کردند و قصد تست انسانی آن را در کشورهای خود دارند و حسب ظاهر برای انجام تست این واکسن حاضر به پرداخت پول به دواطلبان هستند.اما بررسی‌ها حکایت از آن دارد که برخی در ایران از طرف ترکیه ای به ازای معرفی داوطلب ایرانی برای تست انسانی این واکسن بی‌کیفیت پول می‌گیرند. برخی هم نیم به بهانه مسافرت به ترکیه و تزریق واکسن کرونا از مردم پول دریافت می‌کنند.


17:00
اولین کارآزمایی بالینی واکسن کووید۱۹ ایرانی در دی ماه

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت:تلاش می‌کنیم که تا پایان سال ۲۰ درصد از هم‌وطنان‌مان را در مقابل کرونا واکسینه کنیم و در حال رایزنی هستیم که بتوانیم ۱۰ درصد در قالب کوکس خریداری کنیم و ۱۰ درصد نیز از طریق مذاکره با کشورهایی مثل روسیه و چین خریداری کنیم و یا از طریق انتقال دانش آن‌ها تولید کنیم.چندین شرکت داخلی در کشورمان در حال تولید واکسن کرونا هستند که دو شرکت پیشرفت خوبی داشته‌اند و به احتمال زیاد در دی ماه اولین کارآزمایی بالینی را انجام می‌دهیم و در خوش‌بینانه‌ترین حالت در فصل بهار سال آینده واکسن تولید ایران آماده خواهد بود.
 

14:45

۳۲۳ فوتی جدید کرونا در کشور/۵۷۸۰ تن در وضعیت شدید بیماری


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۱۸ آذر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۲۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۷۱۰ نفر از آنها بستری شدند.وی گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۶۲ هزار و ۳۹۷ نفر رسید.لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۲۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۰ هزار و ۹۱۷ نفر رسید.به گفته وی، خوشبختانه تا کنون ۷۵۴ هزار و ۲۲۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.لاری افزود: ۵۷۸۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تا کنون ۶ میلیون و ۴۷۷ هزار و ۷۱۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.لاری همچنین گفت: در حال حاضر ۶۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۷۸ شهرستان نارنجی و ۱۰۶ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.


14:15
عمر مفید هر کدام از انواع ماسک چقدر است؟

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
رضا منتظری متخصص بیماری های عفونی:ماسک ان ۹۵ از لحاظ کاربردی بهتر از ماسک های جراحی است. مدت زمان استفاده از این ماسک باید یک روز باشد و قابل استفاده مجدد در روزهای دیگر نیست.ماسک های جراحی یک بار مصرف هستند. عمر مفید استفاده از ماسک‌های جراحی حدود پنج ساعت یا حداکثر یک روز کاری است و باید روزانه عوض شوند.برخی از ماسک‌های پارچه‌ای قابلیت شستشو و استفاده مجدد را دارند. ویروس کرونا در مقابل مواد شوینده بسیار ضعیف است و افراد می‌توانند به دفعات متعدد از آنها استفاده کنند.


13:50
21 میلیون واکسن کرونا از 4 کشور خریداری می‌شود

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو:مذاکرات مختلف برای پیش خرید حدود ۲۱ میلیون دوز واکسن کرونا از چهار کشور تولید کننده واکسن در حال انجام است.واکسن‌ها با تایید سازمان غذا و داروی ایران، در کشور مورد استفاده قرار می گیرند البته تایید سازمان‌ها و مجامع معتبر بین المللی در تایید سازمان غذا و داروی ایران موثر است.توافقنامه پیش خرید ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسن از مجموعه کوواکس با سازمان بهداشت جهانی امضا و پیش خرید شده است اما سایه تحریم ها بر همه خریدهای واکسن و مبادلات بانکی وجود دارد.همه تلاش دولت و وزارت بهداشت این است که اولین محموله واکسن کرونا از مجموع ۴۲ میلیون واکسنی که قرار است از خارج خریداری شود، اوایل سال میلادی آینده وارد کشور شود.


13:15

وزارت بهداشت: ۲۰ درصد اصناف باید بسته بمانند

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت: طی دو هفته تعطیلی، حدود ۹۰ درصد محدودیت‌ها در سطح کشور اعمال شد. گروه یک ۳۵ درصد مشاغل کشور و گروه دوم بیش از ۴۵ درصد دیگر و در مجموع ۸۰ درصد از انواع صنوف کشور باز است. امیدواریم ۲۰ درصد باقیمانده که هنوز در فهرست غیر ضروری‌ها هستند به فعالیت مشغول نشوند و محدودیت‌ها را رعایت کنند
 

12:50

احتمال برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی در انگلیس از فصل بهار

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
وزیر بهداشت انگلیس:درصورتیکه تعداد کافی از مردم در برابر کووید-۱۹ واکسینه شوند می‌توان در فصل بهار محدودیت‌های کرونایی را لغو کرد.انگلیس واکسیناسیون شهروندان خود در برابر کروناویروس را با واکسن فایزر/بیون تک آغاز کرده و اولین کشور غربی است که تزریق واکسن را خارج از آزمایشات بالینی اجرایی کرده است.
 

12:00
اجباری شدن ارائه کارت ملی در ادارات

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا: هر کس که قرنطینه را بشکند ۲۰۰ هزار تومان جریمه باید پرداخت کند.سامانه رصد هوشمند بیماران کرونایی فعال شده است و نقض قرنطینه بیماران کرونایی ثبت می‌شود و در اولین روز هفته ما ۲۵ هزار پیامک هشدار به مبتلایان فرستادیم که قرنطینه را نقض کرده بودند. فعلاً ۱۱۲ شرکت هواپیمایی، قطار و تاکسی و اسنپ به سامانه وزارت بهداشت متصل شده‌اند و در مرحله بعدی ادارات دولتی در هفته جاری به سامانه وزارت بهداشت متصل خواهند شد و کارمندان در ادارات دولتی باید کارت ملی ارائه کنند.اجرای اجباری شدن ارائه کارت ملی در هنگام ورود به مترو به راحتی نخواهد بود و فعلا در دستور کار نیست


11:30
بریتانیا دور اول واکسیناسیون را شروع کرد

 
خانم مارگارت کینان ۹۰ ساله اولین کسی بود که واکسن کرونا را دریافت کرد.


11:00
ابتلای۲۰ درصد مبتلایان کرونا به اختلالات روانپزشکی

آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان

 
دکتر نوربالا، روانپزشک:حدود ۲۰ درصد از مبتلایان به کرونا بعد از سه ماه دچار اختلالات روانپزشکی از جمله اضطراب، افسردگی، بی‌خوابی و دمانس شده‌اند، همچنین بروز این اختلالات در مبتلایان به کووید۱۹ دو برابر بیشتر از بیماران مبتلا به سایر بیماری‌ها در همین دوره بوده است


10:40
تفاوت‌ آنفولانزای فصلی و کووید۱۹ در کودکان


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:بجز از دست رفتن یا ضعیف شدن حس بویایی و چشایی که از علایم اختصاصی مبتلایان کروناست، بقیه علائم بالینی مانند تب، سرفه، تنگی نفس و بدن درد در هر دو بیماری دیده می‌شود. البته علائمی مانند تب، بدن درد و سردرد، درد قفسه سینه و اختلالات گوارشی در مبتلایان کووید شایع‌تر است.در شرایط حاد بر اساس توصیه مرکز کنترل بیماری‌ها، انجام تست پی سی آر توصیه می‌شود.احتمال ابتلای کودکان بزرگتر به کرونا در شرایط یکسان بیشتر از کودکان کوچکتر استتب و سرفه شایع‌ترین علامت هر دو بیماری در کودکان گزارش شده است
 

10:00

زهرا شیخی نماینده مجلس: سازمان بهداشت جهانی می‌خواهد با واکسن کرونا ۱۵ درصد از جمعیت جهان را کم کند


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
زهرا شیخی، نماینده اصفهان، در یک رشته توییت سازمان بهداشت‌جهانی، بیل گیتس، سرمایه‌‌گذار واکسن کرونا و امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، را متهم کرده با واکسن کرونا در پی کاهش جمعیت جهان‌اند.او در این رشته‌توییت، مقام‌های ارشد وزارت‌بهداشت، ازجمله وزیر بهداشت، را تلویحا متهم‌کرده که با واردات واکسن کرونا از سازمان‌ بهداشت جهانی در این ماجرا دست دارند و قصد دارند ۱۵ درصد از جمعیت جهان را کم کنند.
 

9:10
مدل پنیر سوییسی حفاظت در برابر کووید ۱۹


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
نیچر بریفینگ- از فاصله‌گذاری اجتماعی گرفته تا واکسیناسیون، لایه‌های دفاعی زیادی برای حفاظت از ما در برابر کووید۱۹ وجود دارد — اما هیچ‌کدام از آنها غیرقابل نفوذ نیستند. مدل چند‌لایه‌ای پنیر سوییسی به ما نشان می‌دهد زمانی که همه استراتژی‌ها را ترکیب می‌کنیم هیچ سوراخ واحدی اجازه ورود ویروس از همه لایه‌ها را نمی‌دهد. “موضوع اصلا درباره یک یا دو لایه حفاظتی نیست، بلکه درباره موفقیت مجموع لایه‌های چندگانه «ورقه‌های پنیر» است”، اینها اظهارات ویروس‌شناس آیان مک‌کی می‌باشد که مدل پنیر سوییسی را، همانطور که در شکل می‌بینید، در برابر کووید مطرح کرده است.


8:30
چرا در بحبوحه پاندمی ویروس کرونا، زمان دیرتر می‌گذرد؟

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
ماتیاس موراویچ، محقق دوره پُست دکترای دانشگاه دورهام انگلیس در پایگاه خبری کانورسیشن نوشت:فیلسوف فرانسوی "هنری برجسون" ایده‌ای را مطرح می‌سازد که می‌تواند به ما کمک کند تا بفهمیم چرا گذر زمان در بحبوحه پاندمی کرونا، تا این حد، عجیب و طاقت فرسا بوده است.زمان، از دو جنبه برخوردار است: بُعد اول، "زمان عینی" نام دارد که به آنچه ساعت و تقویم نشان می‌دهند، اشاره دارد.بعد دوم، "طول و مدتِ زمان" نام دارد که همان اوقاتی است که ما آن را زندگی می‌کنیم و به تجربه درونی ما ارتباط پیدا می‌کند.سرعتِ گذر طول زمان، تا حد زیادی به "عامل انسانی" که خود اغلب تحت تاثیرِ خاطرات ذهنی و خاص از گذشته و انتظارات از آینده است، مرتبط است.پاندمی کرونا، حتی زمانِ عینی را نیز برای بسیاری بی معنی کرده است.
دوشنبه هفدهم آذر



23:45
آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان

تاکنون تعداد مبتلایان بیماری کرونا در جهان به ۶۷ میلیون و ۶۹۵ هزار نفر رسید که از این تعداد ۱ میلیون و ۵۴۶ هزار نفر جان خود را از دست دادند و تعداد ۴۶ میلیون ۷۹۶ هزار نفر بهبود یافته‎اند.


23:30
چرا آمار کرونا در کشورهای همسایه کمتر از ایران است؟

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
مینو محرز عضو ستاد ملی مقابله با کرونا:ببینید تجربه‌ای که من از ایدز دارم نشان می‌دهد که کشورهای اطراف ما به هیچ وجه آمار درست نمی‌دهند.ترکیه اصلا این کار را نمی‌کند، آمارهای این کشور کاملا دست‌ساز است.افغانستان امکان تشخیص زیاد را ندارد، پاکستان دروغ می‌گوید و کشورهای خلیج فارس هم اصلا آمار درست نمی‌دهند.برای مثال عربستان گفته بود که یک مبتلا هم در این کشور وجود ندارد بعد در مسابقه فوتبال در قطر بیش از ۱۰ فوتبالیست کرونا مثبت بودند، مشخص است که دروغ می‌گویند.ما در ایران از اول برای همه بیماری‌های عفونی خیلی شفاف گزارش دادیم/


23:00
صدور اولین کارت واکسن ضد کرونا در انگلیس برای افرادی که این واکسن را زده‌اند


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
از این کارت به عنوان کارت تردد در مسیرهای هوایی و زمینی استفاده خواهد شد.


22:30
نمی‌توانیم تا ابد محدودیت ایجاد کنیم / تست‌های سریع کرونا در سراسر کشور توزیع شد


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا:۵۳۷ هزار تست سریع کرونا توزیع کرده‌ایم که نتیجه این تست‌های سریع تولید داخل در ۲۵ دقیقه مشخص می‌شود و این تست‌ها در بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌های خصوصی توزیع نخواهد شد.اگر واحد‌های صنفی و مغازه‌ها تا ساعت ۲۰ باز باشند به تدریج مردم عادت می‌کنند از صبح تا ۸ شب خرید‌های خود را انجام دهند.ما نمی‌توانیم تا ابد محدودیت ایجاد کنیم چراکه از طرفی از نظر اقتصادی تحت تحریم هستیم و از طرفی نمی‌توانیم از افراد آسیب‌پذیر به خوبی حمایت کنیم


22:00
رد پای کرونا در بودجه 1400


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
آمارهای سازمان برنامه و بودجه نشان می‌دهد تا پایان مهرماه ۵۰۰ میلیون یورو برای مقابله با کرونا هزینه شده که در چند نوبت به بخش بهداشت و درمان اختصاص یافته است. همچنین حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان نیز برای حمایت از افراد آسیب‌پذیر، شامل خانوارها و بنگاه‌های آسیب‌دیده از بحران کرونا پرداخت شده است.۲۳ هزار میلیارد تومان از این بسته حمایتی در قابل وام یک میلیون تومانی به سرپرستان خانوارهای یارانه‌بگیر پرداخت شده است. همچنین ۱۴۰۰ میلیارد تومان در قالب کمک هزینه ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی به یک میلیون خانواری پرداخت شد که هیچیک از اعضای خانواده آنها حقوق‌بگیر نیستند و از بیمه و سایر حمایت‌های اجتماعی نیز استفاده نمی‌کنند.سهم کسب‌وکارها از ۳۵ هزار میلیارد تومانی که دولت برای حمایت‌های کرونایی در نظر گرفت، ۶.۲ هزار میلیارد تومان بود که به ۳۱۳ هزار بنگاه اقتصادی آسیب‌دیده پرداخت شد. همچنین ۵۰۰۰ میلیارد تومان نیز صرف پرداخت بیمه بیکاری یک میلیون و ۳۰ هزار نفری شد که پس از شیوع کرونا شغل خود را از دست دادند.نزدیک به ۳۰۰ روز از ورود این ویروس به ایران گذشته و هیچ پیش‌بینی وجود ندارد که شرایط چه زمانی تحت کنترل قرار می‌گیرد. به همین دلیل، رد پای این ویروس در بودجه سال آینده نیز دیده شده است.


21:30
یک هزار میلیارد تومان برای خرید واکسن کرونا تخصیص یافت


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
مژگان خانلو، سخنگوی بودجه ۱۴۰۰ :اعتبارات وزارت بهداشت ۱۳۸ درصد رشد داشته و یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای خرید واکسن کرونا اختصاص یافت.برای جبران خدمات کادر درمان و اعمال افزایش‌های قانونی حقوق و مزایا، اعتبارات موردنیاز برای تولید یا واردات واکسن کرونا و تجهیز مراکز درمانی و افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی، اعتبارات و تمهیداتی در بودجه سال آینده پیش‌بینی شده است


21:00
مرگ 140 نفر در هند به دلیل بیماری نامشخص

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
مقام‌های هند می‌گویند که در حال تحقیق درباره مرگ مرموز ۱۴۰ نفری هستند که در دو روز گذشته به بیمارستان‌های این کشور مراجعه کرده‌اند.این بیماری ناشناخته در شهر «ایلورو» در ایالت «آندرا پرادش» پیدا شده و دکترها می‌گویند که از نشانه‌هایش می‌توان به تهوع و غش اشاره کرد.در بیمارستان دولتی ایلورو، چندین تخت را برای بیماران احتمالی بعدی خالی کرده‌اند.این در حالی‌ است که هند در این روزها مثل بسیاری از کشورهای جهان با مشکلات مربوط به شیوع ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند


20:00
واکسن کرونا را پیش خرید کردیم

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
سخنگوی وزارت امور خارجه:در خصوص کرونا و واکسن، ایران عضو کنسرسیوم کواکس است و مسیر جدی طی شده و پیش‌خرید صورت گرفته است. تمام تسهیلات را آماده کردیم و هر زمان وزارت بهداشت و بخش خصوصی اعلام آمادگی کنند ما این تسهیلات را فراهم خواهیم کرد. ترامپ تمام تلاش خود را برای تحمیل درد و رنج به مردم ایران به کار گرفته است


19:00
مصرف ویتامین D خطر مرگ بر اثر کرونا را به نصف می‌رساند


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
محققان دانشگاه بوستون اعلام کردند مصرف ویتامین D، خطر مرگ برای مبتلایان به کووید۱۹ را ۵۲ درصد کاهش می‌دهد.بر اساس یک پژوهش جدید که به تازگی به انجام رسیده است، ویتامین دی نقشی حیاتی در تقویت سیستم ایمنی بدن بازی می‌کند و ممکن است با التهابات مبارزه کند.در پی این تحقیقات، افرادی که مقدار کافی از ویتامین دی دریافت نمی‌کنند، دچار سپتیسمی (یا گَندخونی که نوعی التهاب است که سراسر بدن را فرا می‌گیرد و به دلیل عفونت پیش می‌آید) شده و حتی پس از ابتلا به کرونا، جان خود را از دست دهند.


18:00
آخرین یافته ها از جهش ویروس کرونا در ایران


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
مجری طرح ردیابی ژنتیکی ویروس کرونا در ایران:طی ۵ ماه اخیر چندین جهش ویروس کرونا در نمونه های ایرانی دیده شده است و این جهش ها همواره در حال افزایش هستند.باتوجه به نتایج بدست آمده، مهمترین راه حل پیشنهادی با توجه به جهش های مشاهده شده در ایران، کاهش توزیع و اختلاط جهش ها در بین جمعیت های مختلف است. این مهم از طریق کاهش ارتباط انسان ها با یکدیگر به صورت استفاده از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی و عدم مسافرت امکان پذیر است


17:30
پاندمی کرونا تا یکسال آینده مهار می شود


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
مردانی عضو ستاد ملی مقابله با کرونا:با توجه به تولید انواع واکسن کرونا در دنیا، پاندمی کرونا تا یکسال آینده در دنیا مهار می شود.مقرر شده که نیم میلیارد واکسن تایید شده کرونا در سه ماه اول سال ۲۰۲۱ بین کشورهای عضو کوواکس از جمله ایران توزیع شود.واکسن برای کشورهای کم درآمد و فقیر به قیمت ۱۰ تا ۱۵ درصد قیمت تمام شده توزیع می‌شود. تحریم ها هیچ تاثیری در توزیع واکسن کرونا نخواهد داشت.دولت جمهوری اسلامی به موقع واکسن مورد نیاز را برای گروهای پر خطر خریداری می کند تا تولید واکسن بومی نیز به نتیجه برسد.واکسن کرونا در گام اول در اختیار گروه های پر خطر شامل سالمندان، بیماران مزمن قلبی، ریوی، مبتلایان به دیابت، افراد دچار ضعف ایمنی مانند مبتلایان به سرطان و کادر بهداشت و درمان قرار می گیرد که حدود ۲۰ میلیون نفر هستند.قطعاً واکسنی در ایران استفاده می شود که کارآزمایی بالینی موفق داشته و عارضه ای نداشته باشد و با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد.تولید واکسن بومی نیز با همکاری شرکت های کشورهای پیشرفته در ایران انجام می شود، فقط هم چین و روسیه نیست.


14:30
۲۸۴ فوتی و ۱۰۸۲۷ ابتلای جدید کرونا در کشور

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان

دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۱۷ آذر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۸۲۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۶۹۱ نفر از آنها بستری شدند.وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۵۱ هزار و ۳۷۴ نفر رسید.لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۸۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۰ هزار و ۵۹۴ نفر رسید.وی گفت: خوشبختانه تا کنون ۷۴۲ هزار و ۹۵۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.به گفته لاری، ۵۷۹۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.وی همچنین گفت: تا کنون ۶ میلیون و ۴۳۲ هزار و ۲۲۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.بنابر اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، در حال حاضر ۶۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۷۸ شهرستان نارنجی و ۱۰۶ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.


13:45
قرنطینه ۳ گروه در هتل‌ها با اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
کولیوند، رئیس قرارگاه پشتیبانی طرح حاج قاسم سلیمانی:در طرح حاج قاسم سلیمانی افرادی که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و امکان جدا سازی آن‌ها از سایرین وجود دارد در چند فاز از افراد سالم جدا خواهند شد.گروه اولی که به آن‌ها ارائه خدمت خواهیم کرد افرادی هستند که مبتلا به کرونا می‌شوند، اما بیماری آن‌ها حاد نیست که این دسته در هتل‌ها مستقر می‌شوند. طیف دوم افرادی هستند که در کنار مبتلایان به کرونا بودند و جایی برای قرنطینه ندارند. دسته سوم بهبودیافتگان کرونایی هستند که از بیمارستان ترخیص شده اند و حامل ویروس هستند.تیم‌های بهداشت و سلامت در هتل‌ها حضور دارند و در صورتیکه افراد حاضر در هتل نیاز به درمان داشته باشند به بیمارستان منتقل می‌شوند.


13:00
هشدار سازمان سنجش درباره وعده دروغین سهمیه کرونا به کنکوری‌ها


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
سازمان سنجش با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد:اخیرا عده‌ای افراد سودجو با سوءاستفاده از اشتیاق داوطلبان و همچنین شرایط کنونی همه گیری ویروس کرونا، اقدام به راه اندازی کانال‌های تلگرامی و اینستاگرامی جعلی با عنوان روابط عمومی سازمان سنجش آموزش و طرح وعده‌های دروغین درخصوص اختصاص سهمیه کرونا کرده اند.ضمن اعلام کلاهبردار بودن اینگونه کانال‌ها اطلاع می دهیم کلیه اخبار و اطلاعیه‌ها در خصوص آزمون‌ها، نحوه پذیرش، میزان تاثیر سوابق تحصیلی، سهمیه‌های مصوب و سایر اطلاعات لازم را که از طریق مراجع ذی‌صلاح ابلاغ می‌شود، صرفاً از طریق سایت رسمی خود به نشانی sanjesh.org، به اطلاع داوطلبان می‌رساند.


12:30
چرا ایران هنوز واکسن کرونا را نخریده است


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
رئیس بانک مرکزی: از آنجاکه خرید واکسن کرونا بایستی از مسیر رسمی سازمان بهداشت جهانی انجام گیرد، تاکنون هر راهی برای پرداخت و انتقال ارز مورد نیاز، به خاطر تحریم آمریکا و ضرورت اخذ مجوز اوفک، با مانع مواجه شده است.البته، انتقال پول از مسیرهای دیگر درحال پیگیری است که ان‌شاءالله با همکاری و اقدام به موقع دستگاه‌های ذی‌ربط به نتیجه خواهد رسید.


11:30
چگونگی مراقبت تغذیه‌ای از سالمندان مبتلا به کرونا


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
رئیس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به توصیه‌های تغذیه‌ای برای سالمندان مبتلا به کرونا گفت: مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین‌های B۶ ،C ، E و سلنیم و روی برای تقویت سیستم ایمنی و مقاومت در برابر عفونت‌ها توصیه می‌شود.  برای بیماران سالمند مبتلا به کووید – ۱۹، مصرف روزانه سه تا سه و نیم لیتر مایعات و پایین آوردن درجه حرارت بدن برای پیشگیری از کم‌آبی بدن توصیه می‌شود. در تغذیه سالمندان مبتلا به کرونا باید دریافت بیشتر مواد غذایی پر فیبر مانند نان سنگک و غلات سبوس‌دار و انواع سبزی و میوه تازه به منظور جلوگیری از یبوست، استفاده از آب میوه‌ها و آب سبزی‌ها مانند آب هویج و آب گوجه فرنگی به منظور دریافت بیشتر مایعات، کالری و تا حدودی فیبر غذایی مورد توجه قرار بگیرد.


10:30
عفونت‌های کرونایی نابودکننده سرطان هستند؟


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
متخصص آنکولوژی و رادیوتراپی گفت: اینکه کرونا باعث از بین رفتن بیماری سرطان شود کاملا غلط است و هیچ توجیه علمی ندارد چرا که کرونا یک ویروس است و علاوه بر اینکه موجب بهبود بیماران سرطانی نمی‌شود، موجب بدتر شدن شرایط فرد خواهد شد. وی با اشاره به اینکه عفونت درمان یک بیماری سرطانی نیست، اظهار کرد: درمان سرطان با سه راه جراحی، شیمی درمانی و پرتودرمانی صورت می‌پذیرد و در هیچ پروتکل درمانی از عامل عفونی برای درمان سرطان استفاده نشده است. عمران‌پور با بیان اینکه در مواردی بیماری‌های عفونی، می‌تواند زمینه‌ساز ابتلای فرد به سرطان باشد، تصریح کرد: به عنوان مثال در سرطان پشت‌بینی یکی از ویروس‌ها، ویروس زگیل است که می‌تواند زمینه‌ساز سرطان باشد و بنابراین این نظریه کاملا غلط است.


9:30

کرونا عامل تشدید بیماری‌های عصبی؟!


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
یک روانشناس گفت: کرونا می‌تواند عامل تشدید وضعیت بیماران اعصاب و روان شود. وی با اشاره به چگونگی تأثیر این بیماری بر سیستم عصبی، افزود: اولاً شرایطی که در شیوع کرونا ایجاد می‌شود، این است که روابط اجتماعی افراد باید محدود تر باشد و محدودیت‌های اجتماعی که برای جلوگیری از انتقال ویروس بکار می‌رود؛ مانند بیشتر در خانه ماندن و کمتر بیرون رفتن،   ارتباط کمتر با بقیه افراد و انزوا، باعث بدتر شدن شرایط روان‌پزشکی افراد می‌شود.از طرفی این شرایط جدید حاکم باعث شده برخی افراد اختلال خواب پیدا کنند؛ چون بیشتر کلاس‌های درس آنلاین و دورکاری رواج پیدا کرده و اگر فردی قبلاً می‌توانست ورزش کرده و باشگاهی می‌رفت، اکنون نمی‌تواند برود؛ در نتیجه این باعث می‌شود سیکل خواب و بیداری افراد دچار تغییر شود.از طرفی این شرایط جدید حاکم باعث شده برخی افراد اختلال خواب پیدا کنند؛ چون بیشتر کلاس‌های درس آنلاین و دورکاری رواج پیدا کرده و اگر فردی قبلاً می‌توانست ورزش کرده و باشگاهی می‌رفت، اکنون نمی‌تواند برود؛ در نتیجه این باعث می‌شود سیکل خواب و بیداری افراد دچار تغییر شود.


8:30
سازمان ملل: پاندمی بیش از ۱ میلیارد نفر را به فقر مطلق می‌فرستد


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
سازمان ملل هشدار داد به علت تأثیرات شدید بلندمدت بحران کرونا ۲۰۷ میلیون نفر دیگر به فقر مطلق دچار خواهند شد و تا سال ۲۰۳۰ تعداد فقیران مطلق جهان از ۱ میلیارد نفر فراتر خواهد رفت.طبق مطالعه جدید برنامه توسعه سازمان ملل (آنکتاد) که این هفته منتشر شده است، در سناریوی با بیشترین آسیب، ریکاوری از پاندمی کرونا بسیار کند و طولانی پیش‌بینی شده است.در این گزارش پیش‌بینی شده است ۸۰ درصد از بحران‌های ناشی از کرونا تا یک دهه باقی بمانند و نرخ رشد پیش‌بینی شده قبل از کرونا را همچنان کاهش دهند.
یکشنبه شانزدهم آذر


23:30
اولین واکسن ایرانی کرونا با فناوری ویروس غیرفعال شده کروناست

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت:اولین واکسن ایرانی کرونا متعلق به شرکت شفافارمد، با فناوری ویروس غیرفعال شده کروناست.این فناوری هیچ ارتباطی به واکسن اسپوتنیک روسیه و ... که بر پایه آدنو ویروس یا mRNA یا ... تهیه شده است ندارد.این را لطفا به کارشناسان مربوطه بویژه در برخی شبکه‌های خارج از کشور یادآوری بفرمایید!


23:00
آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان

تاکنون تعداد مبتلایان بیماری کرونا در جهان به ۶۷ میلیون و ۱۹۶ هزار نفر رسید که از این تعداد ۱ میلیون و ۵۳۹ هزار نفر جان خود را از دست دادند و تعداد ۴۶ میلیون ۴۷۲ هزار نفر بهبود یافته‎اند.
 

22:30
وضعیت کرونا در استان‌های شمالی نگران کننده است


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
وزیر بهداشت: مرگ هر شهروند در دنیا برای ما دردناک است، اما امروز تعداد مرگ‌های روزانه ما به زیر ۳۰۰ نفر رسید و خبر خوبی بود.گرچه مرگ ۲۹۰ عزیز در این سرزمین و خانواده داغدار آنها برای ما مصیبت بزرگی است و امیدواریم حتی یک مرگ برای این بیماری در کشور نداشته باشیم.اولین نگرانی ما، رودستی است که از ویروس کرونا در اردیبهشت ماه خوردیم و آن خاطره دردناک و تلخ برای همکاران ما خاطره‌ای ملال آور است، زیرا به محض عادی انگاری شرایط، دوباره گرفتار شدیم و این بار مصمم هستیم که حتی لحظه‌ای عقب نشینی نکنیم


21:00
افراد بهبودیافته از کرونا هم باید واکسن بزنند؟


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان

از زمان انتشار خبر توزیع واکسن کرونا در انگلیس، سؤالات بسیاری در خصوص نحوه توزیع آن، مطرح شده و بیشترین سؤالی که این روزها پرسیده می‌شود این است که آیا افرادی که قبلا به کرونا مبتلا شده‌اند، نیازی به دریافت واکسن دارند یا به شکل طبیعی در بدن آنها مصونیت ایجاد شده است؟سخنگوی وزارت بهداشت انگلیس در گفتگو با پایگاه خبری "هاف‌پست" گفت: این وزارتخانه حتی افرادی را که از بیماری همه‌گیر کرونا بهبودیافته‌اند به دریافت واکسن تشویق می‌کند.


20:00
نحوه نظارت پلیس بر ترددهای شبانه در شهرهای قرمز و نارنجی چگونه است؟


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان

سرهنگ سلیمی، رئیس پلیس ترافیک شهری: در معابر شهرهای قرمز و نارنجی ۸۶۰ دوربین فعال داریم که به صورت هوشمند ترددها را کنترل می کنند. همچنین بیست درصد از نیروهای عملیاتی پلیس راهنمایی رانندگی در بیش از ۱۹۴۸ نقطه مستقر هستند و به صورتی سنتی این کنترل ها اِعمال می شود. از ابتدای آذر تاکنون ۳۴۳ هزار اِعمال قانون به صورت دستی و سنتی انجام شده است. حدود ۸۱۵ هزار مورد هم توسط دوربین ها ثبت شده اند. حدود ۶۶۰ هزار پیامک برای افرادی که سفر غیر ضرور داشتند ارسال شده است


18:00
جزییاتی از مراحل آزمایش بالینی واکسن ایرانی؛ چه کسانی می‌توانند داوطلب شوند؟


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
مینو محرز، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا و محقق اصلی پروژه ساخت واکسن ایرانی: برای مرحله اول ۵۶ نفر در نظر گرفته می‌شود و در مرحله بعدی باید روی حدود ۱۰۰ نفر کار شود. این مرحله آزمایش روی گروه سنی ۱۸ تا ۵۰ سال انجام می‌شود.این افراد در یک هتل نگه‌داری می‌شوند که در مدت تزریق واکسن کورنا نگیرند و باید تحت نظر باشند. یک بیمارستان سیار هم کنار هتل قرار می‌گیرد که پزشک با تمام تجهیزات در آن حضور داشته باشد و این واکسن در دو نوبت تزریق می‌شود.معمولا در این شرایط به داوطلبان جایزه‌ای هم در نظر گرفته می‌شود، اگر مشکلی برایشان پیش بیاید بیمه هستند و خدایی نکرده اگر مسئله حادتری پیش بیاید دیه داده می‌شود.
 

16:00
تداوم سرفه خشک در مبتلایان به کرونا بدون خطر سرایت بیمارى

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
دکتر فاطمی متخصص بیماری‌هاى عفونى:علایم کلی کووید مثل سرفه، بى حالى، بدن دردهاى مختصر ممکن است تا هفته‌ها پس از پایان دوره دو هفته‌اى بیمارى با روند نزولی باقى بماند. این نشانه‌ها، نگران کننده و نشانه تداوم بیمارى و خطر سرایت آن نیست، اما اگر سرفه‌ها با خلط همراه بوده یا تشدید پیدا کند و با تب و تنگى نفس همراه باشد نیاز به بررسى دارد.
 

14:40
۲۹۴ فوتی جدید کرونا در کشور/ شناسایی ۱۱۵۶۱ بیمار دیگر


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۱۶ آذر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۵۶۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۳۳۳ نفر از آنها بستری شدند.وی گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۴۰ هزار و ۵۴۷ نفر رسید.لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۹۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۰ هزار و ۳۱۰ نفر رسید.به گفته لاری، خوشبختانه تا کنون ۷۳۰ هزار و ۷۹۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.سخنگوی وزارت بهداشت افزود: ۵۸۰۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.لاری افزود: تا کنون ۶ میلیون و ۳۸۷ هزار و ۱۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.وی همچنین گفت: در حال حاضر ۶۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۷۸ شهرستان نارنجی و ۱۰۶ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.
 

14:00

امتحانات نهایی نهم و دوازدهم حضوری است


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش:امتحانات نهایی دانش آموزان پایه‌های نهم و دوازدهم امسال به صورت حضوری برگزار می‌شود.امتحانات سایر پایه‌های در نوبت اول و دوم با تشخیص آموزش و پرورش استان و منطقه حضوری یا مجازی در شبکه شاد یا سامانه آزمون یار برگزار شود.
 

13:30
سردار رسول استوار دار فانی را وداع گفت


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
سردار رسول استوار که اخیرا به دلیل ابتلا به کرونا در کما به سر می برد بر اثر ابتلا به کرونا دارفانی را وداع گفت.سردار عبدالرسول استوار محمودآبادی در مأموریت اخیر او در کشور عراق آلوده به ویروس کرونا شده و به علت مصدومیت شیمیایی دوران دفاع مقدس ریه به شدت درگیر و حالش وخیم شد و درنهایت ساعاتی قبل به رحمت خدا رفت.
 

13:00

۳ واکسن دیگر کرونا مجوز آزمایش انسانی می گیرد


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اخذ مجوز برای آزمایش انسانی نخستین واکسن کرونا در کشور گفت: به زودی ۳ گروه دیگر مجوز آزمایش انسانی، این واکسن را می گیرند.
 

12:30
ابتکار یک رستوران در بلژیک برای حفظ کسب و کار و مشتریان در دوران قرنطینه


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
یک رستوران معروف در بلژیک برای حفظ مشتریان خود در دوران قرنطینه دست به ابتکاری زده و با اجاره ون‌هایی آنها را به مکانی اختصاصی خاص یک مشتری تبدیل کرده است.در این طرح مشتریان می‌توانند یک ون را اجاره کنند و یا وسیله نقلیه اختصاصی خود را بیاورند و در محوطه پارکینگ رستوران پارک کنند و غذای آنها طبق سفارش از سوی گارسون‌های ماسک‌زده رستوران، به وسیله نقلیه آنها منتقل می‌شود.در بلژیک به دلیل محدودیت‌های کرونایی رستوران‌ها تا ژانویه سال نو تعطیل است.
 

12:00
بیش از 101 میلیون و 480 هزار تذکر شفاهی در دوران محدودیت های کرونایی


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
مهدی حاجیان سخنگوی ناجا:در زمان اعمال محدودیت های کرونایی، بیش از 578 هزار خودرو به محل سکونتشان عودت داده شدند. در این مدت بیش از 53 هزار خودرو در مناطق قرمز و 35 هزار خودرو در مناطق نارنجی اعمال قانون شدند. بیش از 101 میلیون و 480 هزار تذکر شفاهی داده شد.در زمان محدودیت ها و فاصله گذاری های اجتماعی بیش از ۱۴۶ هزار نیرور در بیش از ۲ هزار نقطه از سراسر کشور مستقر شد.بیش از ۳۴۳ هزار خودرو در بحث طرح محدودیت شبانه اعمال قانون شدند . در مناطق قرمز بیش از ۵۳ هزار مورد در مناطق قرمز و ۳۵ هزار مورد در مناطق نارنجی اعمال قانون صورت گرفت.در این مدت ۳۵ درصد کاهش تردد داشتیم و در قبل آن، کاهش در فوتی ها و کاهش در تصادفات جرحی داشتیم. بیش از ۷۱۵ هزار بازدید از اتحادیه ها و اصناف انجام شد و بیش از ۳۳۶ هزار تذکر داده شد.
 

11:30
بالاگرفتن دعوا بر سر واکسن ضد کرونای فایزر در اتحادیه اروپا


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
درحالی که فرانسه و آلمان سعی می‌کنند کشورهای ضعیف‌تر را از گردونه نبرد خارج کنند؛ کشورهای عضو اتحادیه بر سر اینکه شهروندان کدام یک از کشورها باید زودتر واکسن ضد کرونای فایزر بزنند، به جان هم افتاده‌اند.دو کشور فرانسه و آلمان به کشورهای ضعیف گفته‌اند قادر به تهیه تجهیزات لازم برای نگهداری واکسن نیستند و هر کشوری که این تجهیزات را در اختیار دارند{سیستم سرمایشی و توزیع مناسب} باید در اولویت دریافت باشند.انگلیس مثل همیشه در گوشه رینگ ایستاده و برنده ماجرا در واکسیناسیون شده است.واکسن فایزر باید در دمای منفی 70 درجه نگهداری شود و برخی کشورهای عضو چنین تجهیزاتی را ندارند
 

10:50

«حباب آغوش» در خانه سالمندان در فرانسه

 
با ایجاد تونل بادی، عزیزانی که به دلیل کرونا از آغوش خانواده دور مانده‌اند، می‌توانند در حباب آغوش ابراز احساسات کنند. قبلا اعضای خانواده از طریق ویدئوکال یا از پشت پنجره عزیزان خود را می‌دیدند و ابراز احساسات می‌کردند اما اکنون می‌توانند با رعایت پروتکل‌ها مادربزرگ و پدربزرگ خود را لمس کنند، بدون اینکه ویروی کرونا بگیرند

10:00

بهترین زمان برای انجام تست pcr و سی‌تی اسکن چند روز بعد از شروع علائم است؟


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
یک متخصص طب اورژانس: بهترین زمان برای انجام تست pcr روز دوم و سوم آشکار شدن علائم است. در فاز التهابی از روز پنجم تا ششم به بعد سی‌تی‌اسکن می‌تواند برای تشخیص بیماری کمک کند و حتی با تست منفی نیز می‌شود بیماری را تشخیص داد.
 

9:20
پابرجا بودن محدودیت سفرهای جاده‌ای و جریمه متخلفان

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
معاون مرکز مدیریت راه‌های کشور: محدودیت‌ها همچنان برای انجام سفرهای بین استانی و بین شهری ادامه دارد و متخلفان براساس مصوبات ملی و استانی ستاد ملی مقابله با کرونا جریمه می‌شوند.
 

9:00
احتمال بازگشت سنگین تر ویروس در روزهای افول بیماری


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران:هنگام افول بیماری ممکن است شاهد بازگشت سنگین‌تر آن باشیم به همین دلیل باید مردم و مسئولان مراقب باشند. زیرا هنوز کرونا در تهران در حال قربانی گرفتن است.
 

8:30

آثار محدودیت‌های کرونایی بر کاهش مرگ و میر بر اثر تصادفات/ احتمال برقراری مجدد محدودیت‌ها


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا:اکنون تهران وضعیت نارنجی دارد اما اگر هر هفته آمار به ما بگوید اوضاع قرمز شده مجددا محدودیت‌ها بازمی‌گردد.این موضوع برای تمام شهرهای نارنجی و زرد صادق است.استان‌های اردبیل، قزوین، گلستان، گیلان و مازندارن روند صعودی یا در حال صعود بیماری را تجربه می‌کنند.ویروس کرونا از بین نرفته است.خوشبختانه در این ۱۴ روز تصادف منجربه فوت ۴۵ درصد و تصادف منجر به خسارت ۵۰ درصد کاهش یافته است.
شنبه پانزدهم آذر

23:00
روند صعودی بیماری کرونا در ۵ استان کشور

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا:در امریکا اوج شدید کرونا و مرگ و میر در حال افزایش است و از ۲۸۰۰ مرگ عبور کردند، خیز دوم نسبت به خیز اول در انگلیس شدیدتر است و ۵۰۰ تا ۶۰۰ مرگ را تجربه می کنند و در آلمان خیز دوم بیماری خیلی شدیدتر است و مرگ بیش از ۴۲۰ نفر بوده و جمعیت مشابهی با ایران دارند.پیش بینی می شد ما در نیمه آذرماه مرگ و میر بیش از یک هزار مورد داشته باشیم اما خوشبختانه با همت مردم پیش بینی درباره ایران محقق نشد اما پیش بینی های برای سایر کشورها محقق شد.ما سه موج را در کشور سپری کردیم و موج سوم بیماری کرونا در کشور نزولی است و این نشان می دهد رعایت پروتکل ها چقدر موثر است.اعمال محدودیت‌ها در ایران، ۵ و ۱۴ آبان و یک آذر ماه بود و این اعمال محدودیت‌ها خیز بلند بیماری را شکاند و روند نزولی است.در استان های اردبیل، قزوین، گلستان و گیلان و مازندران روند بیماری صعودی بوده و این روند صعودی در استان های شمالی مربوط به سفرهای ۴ هفته پیش مردم به این استان هاست.


22:00
امروز ۱۰۰ بیمار کرونایی در تهران فوت کردند

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
هاشمی رئیس شورای شهر:ما متاسفانه الان در وضعیت شکننده‌ای هستیم و به طور کلی از وضعیت قرمز هم خارج نشده ایم.امروز در تهران ۱۰۰ نفر فوتی به دلیل کرونا داشته ایم.تعداد فوتی‌های ما در اواخر فروردین به ۹ نفر رسید که به دلیل کاهش محدودیت‌ها آمار‌ها افزایش یافت و امروز هم همین شرایط وجود دارد.ما باید به شرایطی برسیم که تعداد افرادی که از حمل ونقل عمومی استفاده می‌کنند در مترو و اتوبوسرانی هرکدام به زیر ۲۰۰ هزار نفر برسد.باید تعطیلی مانند عید نوروز به صورت کلی انجام شود و بخش گردشگری هم کم شود.


21:00
کم شدن انگیزه دانش آموزان با شیوه آموزشی مجازی


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
مدیر اموزش و پرورش درگزین همدان:با شیوع ویروس کرونا در کشور و تعطیلی مدارس، آموزش دانش آموزان به صورت مجازی از طریق برنامه شاد انجام می‌شود؛ اما این موضوع موجب شده تا علاوه بر مشکلات دسترسی به اینترنت انگیزه دانش آموزان هم برای مطالعه کمتر شود.


20:00
بازار تهران پس از دو هفته قرنطینه

 

آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان


19:00

هشدار درباره اسپری مستقیم "ضدعفونی‌کننده الکلی" بر روی تلفن همراه


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
معاونت بهداشت وزارت بهداشت:اسپری کردن مستقیم ضدعفونی‌کننده الکلی بر روی تلفن همراه منجر به ورود محلول به درون گوشی و در نهایت آتش‌سوزی یا انفجار می‌شود.


17:30
ممنوعیت استفاده از تست سریع کرونا در بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌ها


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
رییس اداره امور آزمایشگاه‌های معاونت درمان: استفاده از تست سریع کرونا در بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌های تشخیص طبی ممنوع است و در این مراکز باید حتما از روش PCR استفاده شود.


17:00
وزیر بهداشت: پنج به یک از آمریکایی‌ها جلو هستیم/ با دست بسته خوب شنا کردیم


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
وزیر بهداشت:واکسن آنفلوآنزا را یک ماه و نیم قبل از فرانسه به فرودگاه اسپانیا آوردیم که برای گروه‌های آسیب‌پذیر وارد کنیم، اما آمریکایی‌ها اجازه ندادند.درست است که با دست بسته در این اقیانوس تحریم رها شدیم، اما خوب شنا کردیم، امتیاز آوردیم، از شما جلو بودیم.اکنون هم پنج به یک از آمریکایی‌ها جلو هستیم.آمارهایی که پیش بینی کرده بودند در همه جا درست از آب درآمد به جز جمهوری اسلامی؛ این لطف و مرحمت خداوند است.


15:30
سازمان بهداشت جهانی: به پایان همه‌گیری نزدیک می‌شویم


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
مدیرکل سازمان بهداشت جهانی (WHO) براساس نتایج مثبت ارائه‌ شده آزمایش واکسن‌ های کرونا گفت: به پایان همه‌گیری نزدیک می‌شویم. نتایج مثبت آزمایش‌های واکسن کرونا به معنای این است که اکنون افراد می‌توانند به پایان همه‌گیری فکر کنند.


14:40

۳۲۱ فوتی جدید کرونا در کشور/شمار قربانیان از مرز ۵۰هزار تن گذشت

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان

دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۱۵ آذر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۲ هزار و ۱۵۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۵۶۲ نفر از آنها بستری شدند.وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۲۸ هزار و ۹۸۶ نفر رسید.لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۲۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۰ هزار و ۱۶ نفر رسید.وی افزود: خوشبختانه تا کنون ۷۱۹ هزار و ۷۰۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.لاری گفت: ۵۸۱۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: تا کنون ۶ میلیون و ۳۴۲ هزار و ۶۲۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.وی گفت: در حال حاضر ۶۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۷۸ شهرستان نارنجی و ۱۰۶ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.


14:20
سازمان غذا و دارو: پیش بینی تامین واکسن کرونا تا دو ماه آینده

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
همزمان با ادامه تولید داخل، مذاکرات با شرکت‌های خارجی تولیدکننده انجام شده و پیش‌بینی می‌کنیم در صورت تایید واکسن‌ها و تامین ارز مورد نیاز، در دو ماه آینده بتوانیم یک محموله را وارد کنیم. ۶ شرکت داخلی در حال انجام مطالعات روی تولید واکسن کرونا هستند. مطالعات دو شرکت داخلی در هفته آینده وارد فاز انسانی می‌شوند و امیدواریم در ماه‌های ابتدایی سال ۱۴۰۰ بتوانند این واکسن را تولید کنند. میزان تامین واکسن، به میزان تولید شرکت‌های خارجی بستگی دارد؛ از طرفی اولویت این شرکت‌ها کشور خودشان و در درجه بعدی کواکس است. کواکس نیز متعهد شده که واکسن را به کشورهای عضو خود ارائه کند که البته ما نیز عضو کواکس هستیم و از آن طریق هم واکسن تهیه خواهیم کرد. مرحله سوم تامین واکسن نیز قرارداد تجاری است که ما با کشورهای چین، هند و چند کشور اروپایی در حال رایزنی هستیم.


13:45
تصویب منع تردد شبانه برای شهرهای نارنجی

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا:منع تردد از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح در شهرهای قرمز اعمال می شد و از امروز برای شهرهای نارنجی هم اعمال می شود. در ۲۷۸ شهری که نارنجی هم هستند منع تردد انجام می شود.
 

13:20
نقض قرنطینه بیش از ۶ هزار بیمار کرونایی

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا :در ۶ روز گذشته حدود ۶۴۰۰ بیمار کرونایی با علائم مثبت نقض قرنطینه داشتند که از ورود آنها به حمل و نقل عمومی جلوگیری به عمل آمد.


13:00
روحانی: به‌زودی به ۱۰۰ هزار آزمایش کرونا در روز می‌رسیم


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
هرجا وضعیت قرمز، نارنجی و یا زرد باشد دوباره طبق پروتکل‌ها عمل می‌کنیم، محدودیت‌ها آثار مثبتی داشته و ادامه این روند در سایه ماسک زدن، عدم تجمع و تردد امکان‌پذیر است.حتی اگر واکسن مطمئن هم در اختیار ما قرار بگیرد، مردم همچنان باید پروتکل‌ها را رعایت کنند؛ به امید واکسن نباید مراقبت‌ها کاهش پیدا کند و می‌دانیم که هیچ واکسنی ۱۰۰ درصد اثربخش نیست.به‌زودی به ۱۰۰ هزار آزمایش کرونا در روز می‌رسیم، هرجا برای ما روشن شود که شخصی قرطینه را نقض کرده، جریمه خواهد شد.


12:40
واکسن کرونا به مفهوم ریشه‌کن شدن کووید-۱۹ نیست


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
سازمان جهانی بهداشت:تولید و توزیع واکسن کروناویروس به منظور مقابله با همه گیری بیماری کووید-۱۹ به خودی خود موجب ریشه کن شدن این بیماری مرگبار نمی‌شود.بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت این باور اشتباه است که با تولید و توزیع واکسن، بحران شیوع کروناویروس به اتمام می‌رسد.


12:00
آماری از کهنسالی و کرونا در ایران

آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان

کرونا بیش از ۸۵درصد قربانیان خود را از میان سالمندان انتخاب می‌کند. هراس جمعی در استان‌هایی مثل گیلان، مازندران و مرکزی که درصد بیشتری از جمعیت آنها سالخورده به‌شمار می‌روند، بیشتر است.
 

11:30
نسخه مقاومت سالمندان در برابر کرونا

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
یکی از بهترین شیوه‌های کاهش احتمال ابتلای افراد مسن به کووید- ۱۹ ورزش است. بی‌تحرکی و نشستن‌های مداوم موجب ضعف کل سیستم ایمنی و کاهش جرم عضلانی بدن می‌شود و سیستم فیزیولوژیکی، از ماهیچه گرفته تا مغز، را به هم می‌ریزد


11:00
کرونا؛ امیدی برای ساخت واکسن ایدز و هپاتیت

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
مینو محرز عضو ستاد ملی مقابله با کرونا:اگر واکسن کرونا موثر باشد، می‌توان به ساخت واکسن HIV و هپاتیت C هم امیدوار بود. کرونا اولین ویروس RNA است که برایش واکسن ساخته شده است. در واکسن کرونا کد ژنتیکی (MRNA)، وارد بدن می‌شود و بدن را وادار می‌کند که بر اساس آن پادتن تولید کند


10:20
استفاده از ماسک در حین ورزش بلامانع است

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
علیرضا فاطمی، متخصص بیماری عفونی: ماسک‌های ۳ لایه یا جراحی هیچ گونه خطری از نظر کاهش اکسیژن خون در ورزشکاران ایجاد نمی‌کند. البته در فعالیت‌های سنگین و پر تحرک به دلیل کاهش میزان تنفس ورزشکاران می‌تواند مشکلاتی را برای آن‌ها ایجاد کند، اما باعث کاهش اکسیژن خون نمی‌شود. ورزشکاران باید در نظر داشته باشند که در استفاده مداوم از ماسک، به ویژه در فعالیت‌های سنگین که با تعریق زیاد و صحبت کردن زیاد همراه است بلافاصله پس از احساس رطوبت در ماسک خود باید سریعا آن را با یک ماسک تمیز تعویض کرده، زیرا ماسک به محض رطوبت قدرت محافظتی خود را از دست می‌دهد.


9:45

واکسیناسیون کرونا از امروز در روسیه آغاز می‌شود

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
روسیه از امروز تزریق واکسن اسپوتنیک ۵ به افراد را آغاز می کند. در همین راستا مراکز جدید واکسیناسیون در بیمارستان های منطقه مسکو آغاز به فعالیت کرده اند. چند ساعت پس از آنکه اعلام شد انگلیس اجازه استفاده اضطراری از واکسن توسعه یافته در شرکت بیو ان تک را صادر کرده، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خبر واکسیناسیون با اسپوتنیک۵ را اعلام کرد.
 

9:00
جدیدترین علامت ابتلا به کرونا که پیش از سایر علائم خود را نشان می‌دهد


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
 تحقیقات جدید در اسپانیا نشان می‌دهد بیش از ۷۰ درصد از مبتلایان به کرونا علامت خشکی بینی را از خود بروز داده اند. نکته قابل تامل در این زمینه این است که پژوهشگران مشاهده کردند خشکی بینی پیش از سایر علائم در افراد آلوده مشاهده می‌شود و در واقع نخستین علامت ابتلا به کووید ۱۹ در بیماران خشکی بینی بوده است. تحقیقات دانشمندان دانشگاه بارسلون نشان داد به طور میانگین علامت خشکی بینی برای مدت ۱۲ روز در بیماران کرونایی دیده می‌شود.همچنین غالباً مشکلات مرتبط با بینی با علائم از دست دادن حس بویایی به صورت همزمان اتفاق می‌افتد.

جمعه چهاردهم آذر



23:30

نخستین واکسن ایرانی ‎کرونا مبتنی بر فناوری ویروس غیرفعال است

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو: نخستین واکسن ایرانی ‎کرونا مبتنی بر فناوری ویروس غیرفعال شده یا Inactived است. دو واکسن ایرانی دیگر همزمان با فناوری mRNA که تکنولوژی مورد استفاده در واکسن مادرنا و فایزر است اینک در مرحله مطالعه حیوانی و پیش بالینی هستند که احتمالا بزودی به مرحله مطالعه بالینی خواهند رسید.


23:00
داروی آزمایشی که از تکثیر کروناویروس جلوگیری می‌کند


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
محققان "دانشگاه ایالتی جورجیا" (Georgia State University) اخیرا اظهار کرده‌اند داروی آزمایشی "مولنوپیراویر" (Molnupiravir ) می‌تواند از تکثیر ویروس‌هایی مانند ویروس کرونا جلوگیری کند و مانع از پخش شدن ویروس در بدن شود.


21:00

زالی: تعداد مراجعان سرپایی کرونا با شیب ملایمی در حال کاهش است

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران: مشاهده نتیجه هرگونه تغییر در میزان مرگ و میر بر اثر مداخلات مدنی و اجتماعی بین یک ماه تا ۴۰ روز زمان می‎برد. اولین شاخصی که تغییر خواهد کرد، کاهش میزان مراجعات سرپایی است. تعداد مراجعان سرپایی شامل افراد علامت‌دار یا دارای علائم مشابه کرونا به خصوص علائم تنفسی از روز گذشته (پنج شنبه) با شیب ملایمی در حال کاهش است


19:00
اعلام نحوه فعالیت بانک های دولتی در هفته آینده


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
قیطاسی، دبیر شورای هماهنگی بانک های دولتی: به دنبال ادامه محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا و باتوجه به نامه جدید سازمان اداری واستخدامی کشور نحوه فعالیت بانک ها و کارکنان درمناطق زرد، نارنجی و قرمز از شنبه ۱۵ آذرماه اعلام شد. بانک ها نیز باید براساس بخشنامه داخلی که از طریق ادارات مرکزی هر بانک ابلاغ شده اقدام نمایند. هفته آینده مشابه هفته اول آذرماه خواهد بود و تمام شعب در مناطق قرمز با ۵۰ درصد پرسنل، مناطق نارنجی با دو سوم پرسنل و در مناطق زرد نیز با ۱۰۰ درصد پرسنل فعال و خدمت رسانی خواهند کرد.مردم حتی الامکان خدمات بانکی مورد نظر خود را به صورت غیرحضوری از منزل و محل کار خود دریافت کنند تا با عدم حضور در شعب، به حفظ سلامت خود و کارکنان بانک ها نیز کمک کنند.


17:00
کرونا قیمت جهانی مواد غذایی را افزایش داد


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
براساس گزارش آژانس غذایی سازمان ملل متحد، قیمت‌های جهانی کالاهای غذایی در ماه نوامبر تقریباً به بالاترین سطح در شش سال گذشته رسیده است و بیشترین رشد ماهانه خود را از ژوئیه ۲۰۱۲ به خود اختصاص داده است


14:30
فوت ۳۴۷ بیمار کووید ۱۹/شناسایی ۱۳۳۴۱ بیمار جدید در شبانه روز گذشته در کشور


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت دکتر سیما سادات لاری ضمن اعلام این خبر گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۱۶ هزار و ۸۳۵ نفر رسید.وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۴۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۴۹ هزار و ۶۹۵ نفر رسید. دکتر لاری یاد آور شد: خوشبختانه تا کنون ۷۰۸ هزار و ۱۰۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.  به گفته سخنگوی وزارت بهداشت ۵۸۲۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. دکتر لاری همچنین اعلام کرد: تا کنون ۶ میلیون و ۲۹۸ هزار و ۴۳۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.براساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت در حال حاضر ۶۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۷۸ شهرستان نارنجی و ۱۰۶ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.


10:00

️برخی از پاساژهای تهران فردا بازگشایی می‌شود

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
رئیس اتاق اصناف تهران: پاساژهای دارای سقف بلند و دو درب ورود و خروج از شنبه بازگشایی می‌شود اما پاساژهایی که این شرایط را ندارد به دلیل تجمع و افزایش ریسک ابتلای افراد به ویروس کرونا همچنان بسته می‌ماند.

پنجشنبه سیزدهم آذر


23:30
جزئیات محدودیت های کرونایی که از شنبه در کشور اجرا می شود


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
ممنوعیت ورود خودروهای شخصی با پلاک غیر بومی به شهرهای نارنجی و قرمز. ممنوعیت ورود خودروهای شخصی پلاک بومی شهرهای نارنجی و قرمز به سایر شهرها. منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ لغایت ۴ صبح در شهرهای نارنجی و قرمز با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر. در شهرهای قرمز صرفاً گروه‌های شغلی ۱ مجاز به فعالیتند. ادارات و دستگاه‌های دولتی ضروری در شهرهای نارنجی، با تشخیص بالاترین مقام مسئول نسبت به کاهش حضور تا یک‌سوم کارکنان و دستگاه‌های غیرضرور تا یک‌دوم کارکنان فعالیت می‌کنند. در شهرهای قرمز صرفاً گروه‌های شغلی ۱ مجاز به فعالیتند. کلیه مراکز آموزشی اعم از مدارس، دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی، آموزشگاه‌های خصوصی و حوزه‌های علمیه در شهرهای زرد، نارنجی و قرمز تعطیلند و خدمات را به صورت غیر حضوری ارائه می‌کنند. برپایی نمازهای جمعه، مراسم مذهبی و آئینی در شهرهای زرد، نارنجی و قرمز کماکان امکان‌پذیر نیست. فعالیت مساجد صرفاً در شهرهای زرد بلامانع است


23:00
رکوردهای وحشتناک کرونا ادامه دارد


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان

با ثبت 12 هزار و 356 فوت بر اثر کرونا در شبانه روز گذشته و ثبت رکورد جدید جهانی، تعداد قربانیان این ویروس از 1.5 میلیون نفر عبور کرد


22:00
جزئیات نحوه عملکرد کارمندان ادارات در وضعیت نارنجی


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری تهران: تغییر وضعیت از قرمز به نارنجی بدین معناست که حضور کارمندان در مشاغل ضروری باید با صلاحدید بالاترین مقام اجرایی آن دستگاه باشد و حداکثر حضور کارمندان برای این مشاغل ۷۰ درصد است. این مشاغل شامل خدمات شهری، امداد و نجات و... می‌شود.در مشاغل غیر ضروری، حضور کارمندان باید با حداکثر ۵۰ درصد از نیرو‌ها انجام شود که این هم با صلاحدید بالاترین مقام اجرایی دستگاه مربوطه است. از مشاغل غیر ضروری می‌توان به ادارات، بخش‌های مالی و اداری سازمان‌ها و... اشاره کرد.


21:00
خبر خوب و نتیجه ای امیدبخش؛ ثبت ‏روز بدون فوتی کرونا در خوزستان


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
بنا به اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز، خوزستان در ۲۴ ساعت گذشته فوتی ناشی از ابتلا به کرونا نداشته است.


20:00
از سرگیری فعالیت مراکز شماره گذاری در شهرهای نارنجی و زرد از شنبه


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور:مراکز استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، گیلان، مازندران، گلستان، فارس، قزوین، اردبیل، کهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان همچنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و مراکز تعویض پلاک این شهر‌ها تعطیل خواهند بود. اگر اعتبار وکالتنامه‌های اشخاصی که از تاریخ اول آذر ماه سال جاری تا روز بازگشایی مراکز تعویض پلاک منقضی شود، به مدت روز‌های تعطیل (مطابق مصوبه ستادملی مقابله با کرونا) دارای اعتبار خواهند بود.


19:00
اعلام شرایط و نحوه فعالیت آموزشگاه‌های رانندگی از شنبه

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان

رییس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور ناجا: در شهرها و استانهایی که در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند ، فعالیت های آموزشگاه های رانندگی شامل برگزاری کلاس های آموزشی و آزمون نظری که مستلزم تجمع افراداست، ممنوع بوده و این موضوع از طریق پلیس راهور استان‌های سراسر کشور و اداره آموزشگاه های مرکز صدور گواهینامه بصورت محسوس و نامحسوس مورد نظارت و بازدید قرار می گیرد.


18:00
تعطیلی صنوف گروه‌های ۳ و ۴ یک هفته تمدید شد


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان

مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت: علی‌رغم پایان تعطیلی دوهفته‌ای صنوف تا کنترل بهتر وضعیت بیماری، همچنان فقط صنوف گروه‌های شغلی ۱ و ۲ مجوز فعالیت دارند. مقرر شد از شنبه ۱۵آذر به مدت یک هفته دیگر تمامی صنوف گروه‌های ۳ و ۴ که شامل آرایشگاه‌های زنانه، سالن‌های زیبایی، تالار‌های پذیرایی و چایخانه‌ها، سینماها، مراکز فرهنگی و هنری اعم از کتابخانه‌ها، مراکز تفریحی آبی، استخر‌های سرپوشیده و باشگاه‌های بدنسازی و... است همچنان تعطیل شوند.


17:00
اطلاعیه شماره ۴ قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان

با اجرای محدودیت ها، استفاده فراگیرمردم ازماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، سرعت گسترش همه گیری کرونا در کشور کاهش یافته است. شرایط کنونی کاملاً شکننده بوده و با کمترین سستی و سهل انگاری در اجرای دستورالعمل ها، مجدداً به حالت نامطلوب قبلی بازخواهد گشت. تغییرشرایط شهرها به منزله عادی شدن وضعیت نیست. از روز شنبه هفته آینده، محدودیت ها در شهرهای کشور متناسب با وضعیت قرمز، نارنجی یا زرد هرشهر مجدانه اعمال می شود. کماکان ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی، به شهرهای قرمز و نارنجی و همچنین ورود خودروهای شخصیِ پلاک بومیِ شهرهای قرمز و نارنجی به سایرشهرها ممنوع است.استمرار ممنوعیت تردد شبانه خودروهای مشمول ازساعت ۲۱ الی ۴ بامداد درهمه شهرهای قرمز و نارنجی با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر


16:00
واریز تسهیلات یک میلیون تومانی کرونا

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان

بانک مرکزی: وام یک میلیونی ساعتی قبل به حساب 4 میلیون و 661 نفر که سازمان هدفمندسازی یارانه ها معرفی کرده بود واریز شد. هزار و 928 نفر از متقاضیان هم به دلایلی از جمله مسدودی حساب، فوت سرپرست خانوار و سایر خطاها شامل این وام نشده اند. اقساط تسهیلات پرداختی در 31 قسط از حساب یارانه ای سرپرست خانوار کسر می شود


14:30
مجموع مبتلایان کرونا در کشور از یک میلیون نفر فراتر رفت

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان

سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز ( 13 آذر ۱۳۹۹ ) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 13 هزار و 922 بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون 3 هزار و 494 نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، 358 بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 49 هزار و 348 نفر رسید
 

12:20
افراد مبتلا به کرونا در هنگ‌کنگ جایزه می‌گیرند


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان

هنگ‌کنگ اعلام کرد به هر فرد مقیم این جزیره که در آزمایش‌های داوطلبانه کرونا مشخص شود به ویروس کرونا مبتلا شده جایزه پرداخت می‌کند. وزارت بهداشت هنگ‌کنگ اعلام کرد، اگر ثابت شود فردی به ویروس کرونا مبتلا شده به او ۶۴۵ دلار (۱۶ میلیون تومان) جایزه پرداخت خواهد شد. صوفیا چان در کنفرانسی مطبوعاتی در توضیح این تصمیم عجیب گفت: در واقع ما به دنبال غربالگری افراد مبتلا هستیم و این کار افراد را تشویق به انجام تست‌های زودهنگام کرده و مانع از انتقال ویروس به دیگران می‌شود. این مسئول بهداشتی ادامه داد، پنج مرکز جدید غربالگری هم به زودی افتتاح خواهد شد تا پاسخگوی مراجعه مردم برای انجام تست باشد.گفتنی است آمار ابتلای روزانه به ویروس کرونا در هنگ‌کنگ ۲رقمی است

11:40
ترکیه از ورود واکسن کرونا به این کشور تا یک هفته دیگر خبر داد


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
وزیر بهداشت ترکیه گفت که واکسن کرونا از ۱۱ دسامبر به بعد وارد این کشور خواهد شد. فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه، گفت که عملیات واکسیناسیون در چهار مرحله صورت می‌گیرد


11:00
بلاتکلیفی پاساژها برای از سرگیری فعالیت‌ها از شنبه


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
در حالی که سه‌شنبه‌شب سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا پاساژها را از گروه ۲ مشاغل مثتثنی کرده، اتاق اصناف تهران اعلام کرده از روز شنبه ۱۵ آذرماه صاحبان واحدهای صنفی گروه‌های شغلی ۱ و ۲ می‌توانند مغازه‌های خود را باز کنند

10:15
هشدار نسبت به بازگشایی‌های شتابزده و شیوع مجدد کرونا/ تهران هنوز در شرایط شکننده


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در پایتخت:تهران گرانیگاه کنترل بیماری کووید-۱۹ است و کنترل این بیماری در کشور بدون مهار و جلوگیری از طغیان آن در تهران امکان‌پذیر نیست. خوشبختانه آمار حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد نسبت به هفته گذشته کاهش داشته است.شرایط تهران هنوز شکننده و ناپایدار است و بازگشایی‌های شتابزده می‌تواند باعث افزایش شیوع بیماری و تکرار تجربه تلخ اردیبهشت ماه شود

9:30
پوتین دستور آغاز واکسیناسیون گسترده در برابر کرونا را در روسیه صادر کرد


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز چهارشنبه به مقامات این کشور دستور داد تا روند واکسیناسیون گسترده در برابر بیماری همه گیر «کووید ۱۹» را از هفته آینده در این کشور آغاز کنند.به گفته رئیس جمهوری روسیه دو میلیون نمونه از واکسن پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا طی چند روز آینده در این کشور تولید خواهد شد. مقامات روسیه ماه گذشته اعلام کردند که بنا به نتایج اولیه آزمایش‌های انجام شده واکسن «اسپوتینیک وی» در پیشگیری از ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» ۹۲ درصد کارایی داشته است.

8:45

اجرای طرح هوشمند مدیریت کرونا زمان ندارد/زمان پایان محدودیت ها سفید بودن وضعیت شهرهاست


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان

دو هفته از اجرای طرح هوشمند مدیریت کرونا سپری شده و در ارزیابی های جدید بسیاری از شهرهای قرمز به حالت نارنجی و زرد تغییر وضعیت داده اند و از روز شنبه نیز قرار است تا محدودیت ها متناسب با وضعیت جدید شهرها اعمال شود، اما طبق تاکید وزارت کشور اجرای طرح هوشمند مدیریت کرونا زمان ندارد.
چهارشنبه دوازدهم آذر


23:00

ادامه محدودیت‌های تردد شبانه و خروجی‌های شهر در هفته آینده


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
زالی، رئیس ستاد مبارزه با کرونای تهران:در هفته آینده حضور یک دوم کارکنان در ادارات و نیز تعطیلی گروه‌های ۳ و ۴، آموزشگاه‌ها و نماز جماعت در تهران ادامه خواهد داشت.طبق اعلام معاون وزیر کشور محدودیت‌های تردد شبانه خودروها و خروجی و ورودی های شهر تا پایان هفته آینده ادامه دارد
 

22:30
اولین واکسن ایرانی کرونا کد اخلاق گرفت


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان

22:00
شواهد جدید از مشاهده کرونا در آمریکا پیش از اعلام شیوع آن در چین


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
تحقیقات جدید مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا شواهدی جدیدی از وجود ویروس کرونای جدید در برخی نمونه‌های خون آمریکایی‌ها پیش از اعلام رسمی شناسایی آن در شهر «ووهان چین» ارائه داده‌اند.


21:00

بهار ۱۴۰۰ به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان مطرح واکسن کرونا در منطقه شناخته خواهیم شد


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
وزیر بهداشت با اشاره به مسیرهای تامین واکسن کرونا گفت: در بهار ۱۴۰۰ به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان مطرح واکسن کرونا در منطقه شناخته خواهیم شد.

19:00
جشنواره فیلم فجر بهمن ماه برگزار می‌شود


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
سی و نهمین جشنواره فیلم فجر بهمن ماه ۱۳۹۹ با ضوابط ابلاغی از سوی ستاد ملی کرونا توسط سازمان امور سینمایی و سمعی بصری برگزار می‌شود.


18:00

کیت‌های تست سریع تشخیص کرونا در استان‌ها توزیع شد

آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
قاسم جان بابایی، معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:کیت‌های تشخیص و تست‌های آنتی ژن سریع کرونا در تمامی استان‌های کشور توزیع شده است و مشکلی در خصوص تامین این تجهیزات وجود ندارد.تست‌های آنتی ژن سریع کرونا تولید داخل هستند و به مراکز بهداشت تحویل داده شدند./

17:30
سبقت کرونایی‌های آلمانی از انگلیسی


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
به دلیل پیاده سازی قرنطینه سبک در آلمان تعداد مبتلایان روزانه این کشور در مقایسه با انگلیس بیشتر شد.انگلیس کرونایی‌های خود را زیر 15 هزار آورده اما آلمان به 18 هزار رسیده است.دیروز 17359 آلمانی کرونا گرفتند اما این رقم در انگلیس 13430 شد.

15:30
هشدار اینترپل درباره سوءاستفاده خلافکاران از واکسن کرونا


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
پلیس بین‌الملل (اینترپل) که مقر آن در فرانسه است، هشدار جهانی به اجراکنندگان قانون در ۱۹۴ کشور عضو صادر کرد و به آنان اعلام کرد برای مقابله با شبکه‌های تبهکار سازمان یافته که ممکن است واکسن کووید-۱۹ را به شکل خرید فروش حضوری و آنلاین مورد هدف قرار دهند، خود را آماده کنند.


14:45
۳۶۲ فوتی جدید کرونا در کشور/۶۴ شهرستان در وضعیت قرمز بیماری


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۱۲ آذر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۶۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۲۴۶ نفر از آنها بستری شدند.وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۸۹ هزار و ۵۷۲ نفر رسید.وی گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۶۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۴۸ هزار و ۹۹۰ نفر رسید. لاری ادامه داد: خوشبختانه تا کنون ۶۸۸ هزار و ۵۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.به گفته وی، ۵۸۲۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.بنابر اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، تا کنون ۶ میلیون و ۲۱۲ هزار و ۶۹۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.وی همچنین گفت: در حال حاضر ۶۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۷۸ شهرستان نارنجی و ۱۰۶ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

14:15
قیمت واکسن آنفلوآنزا ۱۹۲ هزار تومان


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو: واکسن آنفلوآنزا با ارز نیمایی وارد شده و قیمت آن برای مصرف کننده ۱۹۲ هزار تومان است 


14:00
استاندار تهران: تست سریع و قرنطینه مبتلایان به کرونا در استان تهران اجرایی می‌شود


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
محسنی بندپی در جلسه فرمانداران استان تهران و فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران: سیر نزولی پذیرش بیمارستانی را شاهد هستیم که این موضوع باید تداوم پیدا کند، درست نیست که همه جا را تعطیل کنیم و تعداد بیماران پایین بیاید بلکه باید فعالیت ادامه داشته باشد و با افزایش آگاهی و شناسایی بیماران بتوانیم مدیریت این بیماری را محقق کنیم. هدف اصلی از اجرای طرح «شهید سلیمانی» بیماریابی و تست سریع و قرنطینه مبتلایان به کووید ۱۹ است و راهبرد این طرح ردیابی سریع و قرنطینه سازی مبتلایان در استان است.

13:20
دردهای عضلانی و کمردردهایی که نشانه ابتلا به کروناست


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
کامران آزما، متخصص طب فیزیکی:در یک سوم افراد ممکن است دردهای عضلانی جزء اولین دردها و درواقع شروع علامت‌های ابتلا به کرونا باشد.در ۶۰ درصد موارد بیماران کرونایی از دردهای عضلانی شکایت دارند.معمولا این دردها مدتی دو هفته‌ای دارند.گاهی درد نشان‌دهنده این است که سطح اکسیژن خون فرد افت کرده که اگر بیمار در منزل باشد برای بررسی سطح اکسیژن خون حتما باید به پزشک مراجعه کنند.


12:40
ذوالفقاری: محدودیت‌های کرونایی تا پایان سال ادامه دارد


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
رئیس کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا:لازمه کاهش محدودیت ها کاهش فاصله گذاری اجتماعی است که مسئولان و مردم باید برای اجرای آن پای کار بیایند.موضوع طرح جامع هوشمند محدودیت‌های کرونایی در مرحله اول دو هفته‌ای اعمال شد که در حال پایان یافتن است، در نتیجه این محدودیت ها وضعیت تهران از قرمز به نارنجی تغییر پیدا کرد.اگر شیوه نامه ها رعایت نشود و به وضعیت قرمز برگردیم باز هم محدودیت های شدید اعمال می شود.روند اعمال محدودیت ها تا پایان سال تداوم خواهد یافت. اگر می‌خواهیم محدویدت ها کم شود، مردم و مسئولان باید شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند.

12:00
فهرست مشاغلی که از شنبه ( ۱۵ آذر) در تهران تعطیل نیستند


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
از روز شنبه بوستان ها، شیرینی فروشی ها، آتلیه عکاسی، فروشندگان لوازم التحریر، مشاورین املاک و .... فعال خواهند بود

11:30
دلیل از دست دادن حس بویایی در بیماران کرونایی


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
به گفته محققان آلمانی ویروس کرونا که از طریق بینی وارد بدن می‌شود، قادر به آلوده کردن مغز است. به گزارش تازه نیوز، محققان آلمانی با کالبدشکافی 33 بیمار فوت شده کرونایی شواهدی از ویروس کشنده را در مخاط بینی و هم زمان در بافت مغز پیدا کردند.دکتر فرانک هپنر از Charité–Universitätsmedizin در برلین می‌گوید به نظر می‌رسد ویروس پس از ورود به مخاط از طریق اتصالات عصبی مانند عصب بویایی به مغز می‌رسد.

11:00
آغاز واکسیناسیون کرونا در انگلیس از هفته آینده


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
وزیر بهداشت انگلیس پس از تایید واکسن کرونای شرکت فایزر:هفته آینده واکسیناسیون کرونا در کشور آغاز می‌شود

10:40

مسعود مردانی: تاثیر محدودیت‌های کرونایی در میزان مرگ و میر در ابتدای دی ماه مشخص می‌شود

آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا: کاهش میزان مرگ و میر که طی چند روز شاهد آن هستیم خیلی ارتباطی به این محدودیت ها ندارد.تاثیر محدودیت های کرونایی در میزان مبتلایان و فوتی ها در ابتدای دی ماه خود را نشان می دهد و امیدواریم که به طرز فاحشی از مرگ و میر کم شود.

10:00
۱۵ آذر، فعالیت برخی اصناف تهران از سر گرفته می‌شود


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
رئیس اتاق اصناف تهران:از شنبه هفته آینده، ١٥ آذرماه صاحبان واحدهای صنفی به جز گروه‌های ٣ و ٤ به شرط رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌توانند مغازه‌های خود را باز کنند.مشاغل گروه ٣شامل دانشگاه‌ها، مدارس،حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و زبان‌سراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی است.گروه ٤ نیز شامل برگزاری مراسم‌های اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها ،باشگاه‌های ورزشی برای ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی و کاراته و جودو، مدارس شبانه‌روزی، کافه، قهوه‌خانه و چایخانه با عرضه مواد دخانی، باغ وحش و شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی است.رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط اصناف تهران طی روزهای گذشته مطلوب بوده ولی طی سه روز گذشته به ترتیب ۲۴، ۲۱ و ۱۵۰ واحد صنفی متخلف در تهران جریمه شدند.

9:20
دیابت و پرفشاری خون آسیب مغزی را در کرونایی‌ها افزایش می‌دهد


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
نتایج یک مطالعه نشان می دهد، بیماران مبتلا به کووید-۱۹ که به فشار خون بالا یا دیابت مبتلا هستند، بیشتر به عوارض مهم عصبی از جمله خونریزی و سکته مغزی دچار می‌شوند

8:30
مینو محرز: زنجیره انتقال کرونا قطع شده است


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
عضو ستاد ملی مقابله با کرونا:زنجیره انتقال ویروس کرونا اکنون قطع شده اما این به منزله پایان این بیماری نیست. آمار مراجعه به مراکز درمانی، ابتلا، بستری و انتقال بیماری کرونا به دیگران به حدود ۶۰ درصد کاهش یافته زیرا به عنوان مثال اگر تا ۱۰ روز پیش روزانه حدود ۳۰ بیمار به مراکز درمانی مراجعه می کرد این رقم به ۶ نفر رسیده است
سه شنبه یازدهم آذر
 

17:30
حضور همراه بیمار در بیمارستان‌‌ها ممنوع شد


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
بنابر اعلام معاون درمان وزارت بهداشت حضور همراهان بیمار در تمام بخش‌های بیمارستانی ممنوع شد.
 

16:30

تبعات کرونا بر ارایه خدمات ایدز / عدم اطلاع ۱.۵ درصد مبتلایان از بیماری خود


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت: هنوز ۱.۵ درصد مبتلایان به ایدز از ابتلای خود آگاه نیستند. حداقل ۱.۳ درصد مبتلایان بخصوص کودکان و نوجوانان در طول پاندمی کووید-۱۹ در مقاطعی پیشگیری و درمان خود را رها کرده‌اند.کووید-۱۹ بر روی خدمات جاری سلامت به خصوص افراد مبتلا به HIV آثار سوء داشته است. با توجه به تداوم موج‌های جدید کووید-۱۹، اگر HIV و TB در طی پاندمی به درستی مدیریت نشود، مرگ‌های ناشی از این دو بیماری دو برابر می‌شود.

15:00
خرید اینترنتی در دوران کرونا


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
مبلغ خرید اینترنتی ایرانیان در هفت ماه نخست سال جاری ۱,۷ برابر کل سال گذشته بوده است. شیوع ویروس کرونا را می‌توان از عوامل مهم افزایش این آمار دانست.اما اخیرا این روند سیر نزولی پیدا کرده است
 

14:45

۳۸۲ فوتی جدید کرونا در کشور / بهبودی بیش از ۶۷۷ هزار تن

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
از دیروز تا امروز ۱۱ آذر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۸۸۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۲۳۷ نفر از آنها بستری شدند.وی گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۷۵ هزار و ۹۵۱ نفر رسید.لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۸۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۴۸ هزار و ۶۲۸ نفر رسید.به گفته وی، خوشبختانه تا کنون ۶۷۷ هزار و ۹۶۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.لاری افزود: ۵۸۴۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.وی گفت: تا کنون ۶ میلیون و ۱۶۸ هزار و ۶۳۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.سخنگوی وزارت بهداشت افزود: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.لاری گفت: استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

14:20
امتحانات دانش‌آموزان حضوری است یا مجازی؟


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
معاون دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش: اگر تا خرداد سال آینده شرایط قرمز باشد و آموزش مجازی را داشته باشیم به جز پایه نهم و دوازدهم سایر پایه‌های تحصیلی آزمون غیر حضوری دارند که ضوابطی برای چگونگی برگزاری آن در نظر گرفته شده و اعلام خواهد شد. مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش و پرورش در حال تهیه ضوابط مربوط به برگزاری امتحانات داخلی متناسب با نوع آموزش‌ها و شرایط دانش‌آموزان در مناطق مختلف کشور است و ظرف چند روز آینده آن را ابلاغ خواهد کرد.به نظر می‌رسد امتحانات پایه دوازدهم قطعاً به شیوه حضوری برگزار خواهد شد که با توجه به شرایط ممکن است زمان بندی آن قدری با تأخیر انجام باشد.
 

14:00

بمب ساعتی کرونا در تهران


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران :در شروع هفته گذشته بر اساس ردیابی تلفن همراه بیمارانی که کرونا مثبت بودند نشان داد که تنها ۲۰ درصد این افراد قرنطینه را رعایت می‌کنند و ۷۳ درصد نقض قرنطینه می‌کنند.این به منزله یک بمب ساعتی در تهران قلمداد می‌شود که باید مورد توجه قرار گیرد.
 

13:30

قیمت ماسک سه لایه به هزار تومان کاهش یافت


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
با تصمیم ستاد لجستیک مقابله با کرونا، حداکثر قیمت مصرف‌کننده انواع ماسک سه لایه پزشکی استاندارد مورد تأیید سازمان غذا و دارو به ۱۰،۰۰۰ ریال کاهش یافت و کلیه مراکز عرضه از جمله داروخانه‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و اینترنتی و … مکلف به رعایت حداکثر نرخ مصوب تعیین شده هستند.

12:45
منابع اطلاعاتی: رهبر کره شمالی وخانواده واکسن چینی کرونا زدند


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
منابع اطلاعاتی ژاپن ادعا کرده‌اند "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی به همراه اعضای خانواده‌اش و تنی چند از اعضای ارشد حزب حاکم کره شمالی در برابر بیماری کووید19 با واکسن چینی، واکسینه شده‌اند.به گزارش عصرایران به نقل از "بیزنس اینسایدر"، در حالی که هنوز وضعیت شیوع بیماری کووید19 در کره شمالی در هاله‌ای از ابهام است ، "هری کازیانیس" یک تحلیلگر اطلاعاتی مستقر در پایتخت ایالات متحده آمریکا به نقل از 2 منبع اطلاعاتی ژاپنی مدعی شده رهبر کره شمالی و خانواده‌اش در برابر بیماری کووید 19، واکسن چینی زده‌اند.رهبر 37 ساله کره شمالی اضافه وزن دارد و مدام سیگار می‌کشد، دو عاملی که ممکن است ریسک شدت بیماری در صورت ابتلا به کووید19 را بالا ببرد. همچنین در اردیبهشت ماه امسال گزارش هایی مبنی بر عمل قلب کیم جونگ اون مخابره شد. بیماری قلبی عامل دیگری است که خطر ابتلا به کووید19 شدید را بیشتر می کند
 

12:10

کروناویروس از راه بینی، مغز را آلوده می‌کند


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
محققان دانشگاه "چریته"(Charité) آلمان در مطالعه اخیرشان نشان داده‌اند که ویروس کرونا می‌تواند پس از استنشاق از طریق بینی و گیر افتادن در مخاط بینی به مغز انسان برسد.


11:40
امروز؛ آخرین مهلت ثبت نام وام یک میلیون تومانی کرونا


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
سرپرستان خانواری که درخواست استفاده از وام یک میلیون تومانی کرونایی را دارند فقط تا پایان امروز سه شنبه ۱۱ آذر ماه می‌توانند کد ملی خود را بدون هیچ کاراکتر اضافه به صورت فارسی یا انگلیسی از سیم کارتی که به نام آن‌ها است، به سرشماره ۶۳۶۹ ارسال کنند.مشمولان وام یک میلیون تومانی، تمامی افرادی هستند که در نوبت قبل (اعطای وام یک میلیونی در فروردین ماه سال جاری)، تسهیلات کرونایی را دریافت کرده‌اند و درآمد ثابت ندارند.

11:00
قوانین پلمپ مغازه‌های متخلف کرونایی


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
معاون بازرسی اتاق اصناف ایران: تاکنون ۲۶۳ هزار مورد بازرسی از صنوف انجام شده است.برای پلمپ واحدهای متخلف، با پلیس اماکن، نیروی انتظامی و کلانتری هماهنگی‌های صورت می‌گیرد.در دور جدید بازرسی‌ها تذکر کتبی و جریمه نقدی نداریم و مستقیم واحد متخلف با قید فوریت پلمپ می‌شود. فک پلمپ نیز در مناطق قرمز و نارنجی ۱۵ روز و در مناطق زرد یک هفته طول می‌کشد.


10:30
اعمال محدودیت‌های کرونایی نتایج مثبتی داشته است


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
مسعود مردانی عضو ستاد ملی مقابله با کرونا:اعمال تعطیلی ها و نیز جدی گرفتن رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم نتایج مثبتی از جمله کاهش روند ابتلا به کرونا و مرگ بر اثر این ویروس را داشته است.تصمیم نهایی در مورد تمدید تعطیلی بر عهده کمیته اجرایی ستاد ملی مقابله با کرونا است که آنها نیز پس از دریافت نظر از کمیته علمی و دیگر اعضا در خصوص ادامه روند تعطیلی برای هفته آینده تصمیم گیری می کنند.کرونا با گیاهان دارویی درمان نمی شود.

10:00

️چند نکته مهم برای جلوگیری از شیوع و انتقال کرونا در فضاهای بسته در زمستان

 


9:15
اولین پرواز برای واردات واکسن کرونا کی انجام می‌شود؟


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
معاون وزیر راه و شهرسازی:جلسه‌ای با حضور دستگاه‌های مربوطه برگزار شد و بررسی‌ها در خصوص شرایط و تجهیزات موردنیاز برای انتقال واکسن به کشور با هواپیما و تامین ابزار و تجهیز فضای لازم در فرودگاه‌ها برای تخلیه از هواپیما و نگهداری در فرودگاه تا زمان انتقال به مراکز درمانی و محل نگهداری در شهرها، انجام پذیرفت.پس از پیگیری‌ها مشخص شد که با هماهنگی‌های سازمان هواپیمایی کشوری، پنج فروند هواپیمای پهن پیکر از دو ایرلاین آماده شدند و همه شرایط و الزامات مورد نیاز وزارت بهداشت، درمان  و آموزش پزشکی نیز مانند دمای زیر ۶۰ درجه و میزان مورد نیاز یخ خشک در این هواپیماها رعایت شده است.
 

8:30

کاهش محدودیت ها در 38 شهرستان / اعمال محدودیت ها در 23 شهرستان جدید


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
سخنگوی قرارگاه ملی کرونا:با رعایت ۹۰ درصدی پروتکل‌های بهداشتی، از چهارشنبه هفته جاری محدودیت ۳۸ شهرستان از وضعیت قرمز به وضعیت‌ نارنجی تغییر می‌کند و فقط گروه شغلی ۳ و ۴ شامل محدودیت خواهند بود.از طرفی ۲۳ شهرستان نیز از وضعیت نارنجی به وضعیت قرمز رسیدند که اعمال محدودیت در آن‌ها آغاز می‌شود.معیار تقسیم‌بندی شهرها به ۳ رنگ تعداد بستری روزانه است.
 
دوشنبه دهم آذر

23:00
ادامه اجرای محدودیت‌ها تا صبح شنبه

 
سخنگوی ستاد مقابله با کرونا: همه‌ محدودیت‌ها تا صبح شنبه آینده قابل اجراست مگر اینکه تصمیمات جدید زودتر اطلاع‌رسانی شود

18:00

️در ژاپن خودکشی بیش از کرونا قربانی می‌گیرد


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
شبکه خبری سی‌ان‌ان: با همه‌گیری ویروس کرونا شاید توقع می‌رفت، موارد فوتی‌ در اغلب کشورها بیشتر به دلیل این بیماری باشد اما آمارها در ژاپن نشان داد که در این کشور همچنان خودکشی بیشترین قربانی را می‌گیرد.
 

15:30

ریزش مو از عوارض ابتلا به کروناست


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
مردانی عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا:در حال حاضر بیماری کرونا به طور کامل برای دانشمندان ناشناخته است و این ویروس منحوس هر لحظه با علائم و عوارض جدیدی بروز پیدا می‌کند.براساس آخرین مطالعات انجام گرفته توسط دانشمندان بسیاری از عوارض کرونا مانند زدن جوش، کهیر و حتی ریزش مو با مصرف انواع ویتامین ها برطرف می شود.در حال حاضر یکی از مسائل مهم در دوران قرنطینه پیشگیری از سوء تغذیه در بین افراد مبتلا به بیماری کرونا است، زیرا تغذیه سالم و مصرف مواد مغذی باعث می شود تا سطح ایمنی بدن افزایش یابد.
 

14:40

۳۷۱ فوتی جدید کرونا در کشور/ ۱۳۳۲۱ بیمار دیگر شناسایی شدند


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
 دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۱۰ آذر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۳۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۲۷۷ نفر از آنها بستری شدند. وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۶۲ هزار و ۷۰ نفر رسید. لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۷۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۴۸ هزار و ۲۴۶ نفر رسید. وی افزود: خوشبختانه تا کنون ۶۶۸ هزار و ۱۵۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. به گفته وی، ۵۸۵۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. لاری افزود: تا کنون ۶ میلیون و ۱۲۵ هزار و ۳۴۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.سخنگوی وزارت بهداشت گفت: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.وی ادامه داد: استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.
 

14:15
روسیه: همه‌گیری کرونا در سال 2021 پایان می‌یابد


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
«رینات مکسیتوف»مدیرکل مرکز تحقیقات ویروس شناسی و بیوتکنولوژی وکتور که در زمینه تولید واکسن کرونا فعال است، روز یکشنبه گفت ویروس از بین نخواهد رفت ولی همه‌گیری قطعاً به پایان خواهد رسید.به گزارش خبرگزاری «تاس»، وی پیش‌بینی کرد قطعاً همه‌گیری در سال ۲۰۲۱ به پایان خواهد رسید. به گفته این کارشناس، همه‌گیری زمانی پایان خواهد یافت که به لطف واکسیناسیون گسترده، جمعیت بیشتری با این بیماری مواجه شود و ایمنی جمعی کافی ایجاد گردد. با این حال طبق نظر وی، این که گفته شود ویروس در زمانی خاص و سریع از بین می‌رود، نادرست است.

13:30
تعداد فوتی‌های آلودگی هوا در جهان چندین برابر فوتی‌های کرونا است


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن تاکید بر ضرورت مدیریت آلودگی هوا گفت: هر ساله در دنیا حدود ۷ میلیون مرگ زودرس ناشی از آلودگی داریم این درحالیست که ویروس کرونا که این روزها تمام جهان را درگیر خود کرده تا امروز کمتر از یک و نیم میلیون فوتی داشته است.
 

13:00

کشف یک واکسن موثر برای درمان همزمان ۳ سرطان مرگبار


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
به نقل از اکسپرس، دانشمندان انگلیسی موفق شدند در آزمایشات خود به واکسنی دست یابند که می‌تواند ۳ سرطان مرگبار را درمان کند. بر این اساس، این واکسن می‌تواند به سیستم ایمنی بدن برای کشف و نابودی سلول‌های سرطانی کمک کند.این واکسن با شناسایی ژن کِی آر‌ ای اس (KRAS) که می‌تواند منجر به جهش سلولی در ریه ها، روده، و پانکراس و ایجاد سرطان در این ۳ اندام شود، می‌تواند درمانی برای هر ۳ نوع سرطان باشد.
 

12:40
نمکی: منتظر پیک زمستانه کرونا هستیم


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
وزیر بهداشت: بعد از پیک پاییزه منتظر پیک زمستانه هستیم به خصوص در مناطق جنوبی کشور؛ همچنین در مناطقی که قرمز، نارنجی و زرد اعلام می‌کنیم، مسئولان باید نظارت‌ها را بالا ببرند.مکانی در حاشیه شهرها برای خدمات سرپایی آماده شود برای افرادی که زیر پوست شهر در حال تردد هستند در غیر این صورت بیمارستان‌ها باید بار این موارد را به دوش بکشند.مراکز کویید در تمام استان‌ها باید از مراکز غیر کویید از جمله بیمارستان‌ها و خدمات سرپایی کاملا جدا شود. در بیمارستان‌ها حتما باید از تست pcr استفاده شود و تست رپید در خدمات سرپایی و بعد از 20 دقیقه حتما باید تکلیف بیمار مشخص شود.

12:00
غذاهای بیرون بر را با مایکروفر کرونازدایی کنید


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
️مسعود مردانی عضو ستاد ملی مقابله با کرونا :با توجه به نحوه تهیه و فروش غذاهای بیرون بر و احتمال آلودگی ظروف بسته بندی به ویروس کرونا، باید پس از دریافت غذا، محتوای آن را درون ظرف دیگری ریخته و با ماکروفر ویروس زدایی کنیم.غذاهای بیرون بر از زمان تهیه، بسته‌بندی، توزیع و رسیدن به دست مشتری باید یک چرخه چند نفره را طی کند اگر فقط یک نفر در این چرخه مبتلا به کرونا باشد دیگران را نیز مبتلا می کند.در صورت استفاده یک فرد مبتلا به کرونا از کیبورد رایانه، آلودگی ۱۰۰ درصد است و دیگر استفاده کنندگان باید مراقب سلامتی خود باشند.به رغم اینکه در مطالعات جدید مشخص شده که انتقال کرونا از سطوح به انسان کمرنگ است اما انتقال بیماری نیز دور از انتظار نیست‌.اجرای طرح اعلام کد ملی بیماران کرونایی به مراکز در یک مقطع زمانی مشخص مانع از پرواز ۲۳۰ بیمار آلوده به ویروس کرونا از طریق ناوگان هوایی به دیگر استان‌های کشور شد.
 

11:30

پیامک عجیب سازمان حج برای زائران، در هفته حساس کرونا


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
پیامک سازمان حج و زیارت، زائران حج ۹۸ را در هفته تعطیل و حساس کرونا، راهی بانک‌ها کرد.سازمان حج و زیارت، سه‌شنبه چهارم آذرماه خبر داد که مازاد هزینه حج ۹۸ به حساب زائران واریز می‌شود؛ مبلغی در حدود ۱۲۰ هزار تومان تا ۱۶۰ هزار تومان
 

11:00

خطرات "حمام" برای بیماران کرونایی


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
جانبخش متخصص بیماری های عفونی با اشاره به خطرات حمام رفتن برای بیماران کرونایی، گفت: این بیماران باید تا حد امکان از رفتن به حمام خودداری کنند.این متخصص می گوید در حمام و زیر دوش سطح اکسیژن خون پایین می آید و بیماران کرونایی بویژه بیماران بدخیم با کمبود اکسیژن به خودی خود مواجه هستند و در همین راستا حمام رفتن می تواند این کمبود اکسیژن راتشدید کرده و حال این بیماران وخیم تر شود

10:40
بیماران کرونایی چگونه در هتل‌ها مستقر می‌شوند؟


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
کولیوند، رئیس قرارگاه پشتیبانی طرح آموزش، بیماریابی و جداسازی مدیریت کرونا (طرح شهید سلیمانی):ظرفیت هتل‌ها و مهمانسرا‌هایی که می‌توان از آن‌ها برای سکونت استفاده کرد مشخص شده است، وزارت میراث فرهنگی هتل‌ها و وزارت ورزش و جوانان خوابگاه‌های خود را برای قرنطینه بیماران کرونایی در اختیار اورژانس قرار داده‌اند.در مرحله اول از ظرفیت هتل‌ها برای قرنطینه افراد مبتلا به کرونا استفاده می‌شود. قالب این افراد کسانی هستند که در منزل توان خودجداسازی ندارند.در این طرح دو گروه قرنطینه می‌شوند. دسته اول کسانی هستند که ابتلای آن‌ها به کرونا مشخص شده، اما نیاز به بستری شدن ندارند و دسته دوم افراد بهبود یافته از کرونا هستند که باید از بیمارستان ترخیص شوند، درصورتیکه همچنان ناقل ویروس هستند.مراکز بهداشتی و مراکز جامع سلامت افرادی که تستشان مثبت شده باشد و یا افراد پر خطر که در ارتباط با بیماران کرونایی بوده‌اند را به هتل‌ها معرفی می‌کنند.

10:00
توضیحات زالی درباره طرح بیماریابی زودرس و قرنطینه افراد مشکوک


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان

9:15
دیروز یکشنبه 29 نوامبر 2020 فوت بیش از 7299 کرونایی به ثبت رسید


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
آمریکا با ثبت 819 فوتی اول، مکزیک با 586 فوتی دوم، ایتالیا با 541 فوتی سوم، روسیه با 459 فوتی چهارم، هند با 444 فوتی پنجم، ایران با 389 فوتی ششم، لهستان با 283 فوتی هفتم، انگلیس با 215 فوتی هشتم، برزیل با 211 فوتی نهم و فرانسه با 198 فوتی دهم جدول شدند.

8:30
کاهش ۷۰ درصدی ترددهای شبانه در تهران


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
رئیس پلیس پایتخت:در تمام طول روز بالغ بر ۵۰ درصد کاهش تردد در سطح شهر را داریم. ترددهای شبانه ۷۰ درصد کاهش یافته است. در مترو بیش از ۹۵ تا ۹۸ درصد مردم از ماسک استفاده می کنند.در مبادی ورودی به تهران ۵۰ تا ۷۰ درصد کاهش تردد به تهران را داریم.
 
یکشنبه نهم آذر

14:30

۳۸۹ فوتی کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته/۱۲۹۵۰ بیمار دیگر شناسایی شدند


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۹ آذر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۲ هزار و ۹۵۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۷۹۵ نفر از آنها بستری شدند.لاری گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۴۸ هزار و ۷۴۹ نفر رسید.وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۸۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۴۷ هزار و ۸۷۴ نفر رسید.لاری ادامه داد: خوشبختانه تا کنون ۶۵۸ هزار و ۲۹۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.وی گفت: ۵۸۵۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: تا کنون ۶ میلیون و ۸۱ هزار و ۹۵۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.لاری همچنین گفت: استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

14:00
حاکمان آمریکا در همه‌گیری کرونا، مانع ارسال یک ماسک ساده به ایران شدند

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل: ‏برخی تلاش دارند خبر از رونق نان و آب مردم، با آمدن فردی جدید در کاخ سفید بدهند. باید ذات حاکمان ⁧آمریکا⁩ را شناخت و البته از فرصت‌ها استفاده کرد.آنها در همه‌گیری کرونا، مانع ارسال یک ماسک ساده به ایران شدند. اما ایران با اتکاء به داخل اکنون ماسک و تجهیزات لازم را صادر هم می‌کند.
 

13:40
داروی توصیه شده ترامپ برای کرونا خطر اختلال روانی دارد


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
آژانس دارویی اروپا گفته داروی «هیدروکسی‌کلوروکین» که ترامپ برای درمان کرونا توصیه و مصرف می‌کرده خطر بروز اختلالات روانی را به همراه دارد.


13:00
پیک جدید کرونا در کدام استان‌هاست؟

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
کمیته اپیدمیولوژی وزارت بهداشت: در ۹ استان خراسان شمالی، لرستان، کرمان، البرز، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، مرکزی، خوزستان و بوشهر روند ثبات با تغییرات مختصر نزولی مشاهده شد. در پنج استان خراسان جنوبی، اردبیل، تهران، گلستان و قزوین روند صعودی یا شروع پیک جدید مشاهده شد. به نظر می‌رسد استان سمنان اخیراً یک پیک اپیدمی را پشت سر گذاشته است
 

12:00

کرونا و کاهش استفاده از لوازم آرایش


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
براساس نتایج نظرسنجی ها ۷۲ درصد از زنان که پیشتر اهل آرایش کردن بوده اند، در این روزها دیگر سراغ لوازم آرایشی خود، نمی روند.
 

11:30
وزیر بهداشت: وضعیت بیماری کرونا در کشور رو به بهبود است


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
نمکی: خدا را شاکریم که وضعیت بیماری در کشور به ویژه در شهرستانهایی که آبان ماه محدودیت در آنها اعمال شد، رو به بهبود است.پیش بینی کرده بودند که در این ماه، مرگ های ۸۰۰ تا یک هزار مورد در روز را تجربه کنیم اما خوشبختانه آمارها رو به بهبود است و هنوز اثرات محدودیت های جدید و طرح شهید قاسم سلیمانی خودشان را نشان نداده است.باید مراکز سرپایی و تست گیری از افراد مشکوک در کشور حداقل به پنج هزار مرکز یا پایگاه یا مرکز مدیریت بیماری را در شهرها و حاشیه شهرها برسانیم تا دسترسی مردم به مراکز تشخیصی، بهداشتی و تست گیری افزایش پیدا کند
 

11:00
حذف جرایم کرونایی خودورهای عمومی و کادر درمان


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
رئیس پلیس راهور ناجا: جریمه مالکان خودروهای دارای پلاک عمومی، وانت بارهای پلاک سفید، تاکسی ها و تاکسی های اینترنتی پس از اتمام طرح حذف خواهد شد.جریمه پزشکان و پرستاران هم پس از اعلام لیست آنها از طریق فرمانداری ها بخشیده می شود


10:30
اگر به کووید-۱۹ مبتلا شده باشیم باز هم نیاز به دریافت واکسن خواهیم داشت؟


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های عفونی ایالات متحده (CDC) در پاسخ به این سوال که در ذهن بسیاری از افراد به وجود آمده می‌گوید: هنوز به مطالعات بیشتری برای بررسی مدت زمان ایمنی طبیعی (ایمنی ناشی از ابتلا به بیماری) و ایمنی ناشی از تزریق واکسن نیاز هست.اما از آنجا که مطالعات اولیه در خصوص طول ایمنی طبیعی حاکی از مدت زمان کوتاه آن بوده است، ممکن است افرادی که به کرونا مبتلا شده‌اند نیز به تزریق واکسن توصیه شوند. اما برای پاسخ قطعی هنوز به شواهد بیشتری نیاز است.

9:50
شناسایی کرونا مثبت‌ها از طریق کارت ملی در کسری از ثانیه


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت:آزمایش مثبت کرونای افراد مبتلا، در بانک اطلاعاتی وزارت بهداشت جمع‌آوری می‌شود.ماموران انتظامات با استفاده از اپلیکیشن ماسک، بارکد کارت ملی مراجعان را اسکن کنند و در کمتر از یک ثانیه وضعیت قرنطینه یا عدم قرنطینه فرد نمایش داده می‌شود.
 

9:30

تست‌ تشخیص کرونا از روز پنجم ابتلا معتبر است


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
نیازی متخصص بیماری های عفونی می گوید:‌تست‌های تشخیصی اگر در نخستین روز بروز علایم ابتلا به کرونا انجام شود، ۹۰ درصد خطا دارند. افراد مشکوک به این بیماری باید از روز پنجم بروز علایم تست دهند
 

9:00
چه مشاغلی پروتکل‌های ضد کرونا را رعایت نمی‌کنند؟

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهانآخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
بنابر اعلام وزارت بهداشت در مورد آخرین وضعیت اخطار و معرفی به مراجع قضایی در میان اماکن عمومی به ترتیب نانوایی‌ها، پاساژها، رستوران‌ها، ادارات و سازمان‌ها، مدارس، بانک، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، جایگاه سوخت، پیشخوان دولت، داروخانه، آرامستان، سامانه مسافربری درون‌شهری، سامانه مسافربری برون‌شهری و پلیس+۱۰ بیشترین اخطار را از سوی مراجع قضایی دریافت کردند.


8:30
پیشگیری 90 تا 95 درصدی واکسن کرونا از ابتلا به این ویروس


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهانآخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
مردانی عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا: یکی از انواع واکسن تولید شده برای کرونا از انتقال این ویروس از افراد ناقل بدون علامت به سایر افراد جلوگیری می کند.آنتی بادی تولید شده در بدن افراد مبتلا ممکن است تا آخر عمر آنها را در برابر این ویروس واکسینه کند.
شنبه هشتم آذر
 

23:00
آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
تاکنون تعداد مبتلایان بیماری کرونا در جهان به ۶۲ میلیون و ۳۹۹ هزار نفر رسید که از این تعداد ۱ میلیون و ۴۵۵ هزار نفر جان خود را از دست دادند و تعداد ۴۳ میلیون ۸۵ هزار نفر بهبود یافته‎اند.


22:00
شمار قربانیان کرونا در آمریکا از ۲۷۱ هزار نفر هم فراتر رفت


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
شمار قربانیان کرونا در آمریکا در حالی به ۲۷۱ هزار و ۱۹۲ نفر افزایش یافته است که تاکنون ۱۳ میلیون و ۴۸۲ هزار و ۵۸۵ نفر در این کشور به کووید- ۱۹ مبتلا شده اند.


21:00
نقش شهید فخری‌زاده در تولید کیت و واکسن کرونا

 
«آبنیکی» از مدیران سابق صنعت هسته‌ای: اولین کیت ایرانی تشخیص کرونا توسط تیم تحقیقاتی شهید فخری‌زاده تولید شده بود. واکسن کرونایی که تیم شهید فخری‌زاده مشغول تولید آن بود الان وارد فاز آزمایش انسانی شده است.


18:30
جهانپور: هر چهار فراورده گیاهی مرتبط با کرونا مجوز کمیته اخلاق در پژوهش را دارند


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
سخنگوی سازمان غذا و دارو:برای هیچ یک از این فرآورده ها، ادعایی مبنی بر درمان بیماری کووید19 مطرح نبوده و صرفا با توجه به نتایج حاصل از مطالعه بالینی اولیه و مستندات علمی ملی و بین‌المللی موجود و مونوگراف‌های مرتبط، مجوز موقت/موافقت برای صدور مجوز موقت با ادعای بهبود یا کمک به بهبود برخی علائم بیماری مذکور صادر شده است و تعدادی فرآورده دیگر با منشا گیاهی نیز در حال طی روال قانونی فوق هستند.


18:00
جزئیات الزام همراه داشتن کارت ملی برای اخذ خدمات اداری و حمل و نقل


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
ستاد ملی مدیریت کرونا:اگر فردی بخواهد با هواپیما، قطار یا اتوبوس از تهران به هر جای ایران سفر کند هنگام اخذ بلیت باید کد ملی را ارائه کند تا بلیت برای وی صادر شود.وقتی کد ملی را ارائه می کند سامانه وزارت راه در حمل و نقل ریلی، هوایی و جاده ای به بانک‌های اطلاعاتی وزارت بهداشت متصل است. به این ترتیب اگر فرد به عنوان یک ایرانی به آزمایشگاه یا بیمارستانی مراجعه و به دلیل کرونا آزمایش داده باشد یا بستری شده باشد اگر بخواهد بلیت دریافت کند سابقه فرد مورد بررسی قرار می گیرد و اگر فرد کرونا مثبت باشد نمی تواند بلیت دریافت کند.
 

14:40

فوت ۳۹۱ بیمار کووید۱۹ در کشور/انجام بیش از ۶ میلیون آزمایش تشخیصی کرونا تا کنون


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز ( 8 آذر ۱۳۹۹ ) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 13 هزار و 402 بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به 935 هزار و 799 نفر رسید.متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، 391 بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 47 هزار و 486 نفر رسید.استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.
 

14:10

۱۷۴۸ کرونا مثبت قصد استفاده از هواپیما و قطار را داشتند!


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا:تمام آزمایش‌های مثبت در یک بانک اطلاعاتی جمع آوری می‌شود و طی چهار روز گذشته از حضور و سفر ۱۷۴۸ نفر فردی که مثبت بودند و قصد خرید بلیت و مسافرت با اتوبوس، هواپیما و قطار داشتند جلوگیری کردیم.دوشنبه هفته جاری مجدد وضعیت شیوع و بروز بیماری را رصد می‌کنیم و در شهرهایی که در وضعیت قرمز یا نارنجی باشند، اعمال محدودیت می‌کنیم.


13:50
وضعیت کرونا در کشور با گذشت یک هفته از اعمال محدودیت‌های سختگیرانه


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
دکتر ایرج حریرچی درباره وضعیت فعلی کرونا در کشور، گفت: در یک هفته اخیر که پروتکل ها و محدودیت ها از سوی مردم رعایت شده است، شاهد هستیم که درون‌دادهای سیستم مقابله با کرونا کاهش خوبی داشته اند. به عنوان مثال کاهش قابل توجه رفت و آمدها چه در سطح درون شهری، چه در سطح برون شهری و چه در ساعات مختلف شبانه روز  را شاهد هستیم. همچنین حضور و تماس اجتماعی مردم که منجر به نقض فاصله گذاری اجتماعی می شود نیز به میزان قابل توجه و چشمگیری کاهش یافته است و رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی، به شکل قابل توجهی افزایش یافته است.


13:00
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا»: روند فوتی‌ها هم دو تا سه هفته دیگر آثارخود را با توجه به کاهش ورودی به بیمارستان‌‌ها نشان خواهد داد


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
رییسی: اقدامات درمانی در موضوع کرونا باعث افتخار است. صمیمانه از مردم برای رعایت محدودیت‌های کرونایی سپاسگزاریم. روند بیماری با توجه به رعایتی که مردم انجام داده‌اند، رو به کاهش است و ما از ١۶٠ شهر در ١۴۵ شهر روند کاهشی آغاز شده است و در ١۵ شهر دیگر هم این روند کاهشی شروع خواهد شد. ٨٩ شهر که از آبان وضعیت قرمز داشتیم به غیر از دو شهر همه شهرها از وضعیت قرمز خارج شده‌اند. روند فوتی‌ها هم دو تا سه هفته دیگر آثارخود را با توجه به کاهش ورودی به بیمارستان‌‌ها نشان خواهد داد. ما نباید فریب روند کاهشی را بخوریم و باید کارهای زیادی را انجام بدهیم

12:10
رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا: برای حفظ سلامتی خود و دیگران از امروز همراه داشتن کارت ملی برای گرفتن خدمت الزامی است


11:45
رییس جمهور: به‌زودی ورود به وسایل‌نقیله عمومی کارت شناسایی می‌خواهد


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
روحانی:برای مقابله با کرونا سبک زندگی‌ها باید تغییر کند و مردم باید از میهمانی و تجمعات پرهیز کنند. شرایط زندگی تا پایان سال و یا حتی بعد از آن تا زمانی که واکسن کرونا برسد، عادی نخواهد شد.ردیابی مبتلا و افرادی که با او در تماس بودند، مسئله مهمی است که از طریق فضای مجازی و سامانه مربوطه این کار امکانپذیر شده است.در نظر داریم هرکس بخواهد سوار وسایل نقیله عمومی شود، کارت شناسایی نشان دهد تا از ورود مبتلایان جلوگیری شود و قرارگاه عملیاتی کرونا این مورد را با جدیت پیگیری می‌کند.به بانک مرکزی دستور دادم از هرکجا می‌شود پول مورد نیاز وزارت بهداشت را تامین کند تا برای خرید واکسن کرونا مشکلی نداشته باشیم. برای ارائه خدمات به کسانی که کارت ملی یا کارت معتبر شناسایی همراه ندارند، مصوبه‌ داشتیم.

11:30
عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کوهپایه شمال تهران


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان

اینجا تهران است. کمی آنطرف تر شرایط کاملا فرق می‌کند، در کوهپایه‌های شمال تهران عده‌ای بدون رعایت موارد و مسائل بهداشتی در حال خوش‌گذرانی هستند، انگار نه انگار که کرونا هر روز صدها نفر را در کشور به کام مرگ می‌کشاند ...این تصویر متعلق به هفتم آذرماه؛ محیط پناهگاه منطقه کلکچال در کوهستان شمال تهران است

11:00
فرد مدعی درمان کرونا با گلاب در مشهد دستگیر شد


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
مدیر نظارت سازمان نظام پزشکی مشهد:فرد مداخله‌گر در امور پزشکی که ادعا می‌کرد با گلاب، بیماران کرونا را درمان می‌کنددستگیر شد . گزارش ویزیت حضوری این فرد که از شاگردان یک مداخله‌گر معروف و مدعی طب اسلامی است در آبان ماه امسال به واحد نظارت سازمان نظام پزشکی مشهد ارسال شده است.این فرد مداخله گر معروف تاکنون سابقه تخلف و مداخله در طب سنتی در استان گیلان را داشته است و این بار در مشهد و درحین ویزیت و فروش داروهای دست ساز غیربهداشتی تحت عنوان داروهای طب اسلامی با دستور مقام قضایی دستگیر و تحویل دادسرای ویژه روحانیت شد

10:40
سازمان بهداشت جهانی در جستجوی منشا کرونا در چین

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان

به رغم آنکه چین همچنان مدعی است شواهدی دال بر نشات گرفتن ویروس کرونا از این کشور وجود ندارد، سازمان بهداشت جهانی به پکن اعلام کرده است که باید برای پذیرش محققان بین المللی آماده شود. در چارچوب این طرح، ۱۰ متخصص بهداشت عمومی، بهداشت حیوانات و ویروس شناسی بین المللی در کنار دانشمندان چینی فعالیت خواهند کرد چین اعلام کرده است هیچ مانعی برای همکاری دانشمندان این کشور با تیم بین المللی وجود ندارد

10:30
سخنگوی وزارت بهداشت: داروهای پر هزینه کرونایی بزودی تحت پوشش بیمه می روند


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
خوشبختانه و طی رایزنی های انجام شده باید اعلام کنم آن دسته از دارو‌هایی که با هزینه های بالایی به فروش می رسیده و تحت پوشش هیچ گونه بیمه ای نبودند زیر چتر حمایتی بیمه قرار می گیرند.


10:00
بهبودیافتگان کرونا چه مواردی را باید رعایت کنند؟


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
مردانی عضو ستاد ملی مقابله با کرونا:مبتلایان و بهبودیافتگان کرونا باید برخی موارد مانند پرهیز از انجام کارهای سنگین و مصرف دخانیات را حداقل تا یک ماه رعایت کنند.مبتلایان و بهبودیافتگان کرونا حداقل یک ماه حتی در منزل کارها و ورزش های سنگین را انجام ندهند. این افراد زیاد از پله بالا و پایین نروند و به علت خطر افت ناگهانی فشارخون دوش آب داغ نگیرندمبتلایان و بهبودیافتگان کرونا به مدت طولانی سرپا نایستند و غذاهای پرچرب و ادویه دار مصرف نکنند


9:30
کاهش شدید تقاضا برای سفرهای هوایی/ حذف محدودیت پذیرش مسافر با استعلام‌گیری تست کرونا


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
دبیر انجمن شرکت‌های هوایپیمایی:با انجام استعلام‌گیری تست کرونای مسافران درخواست حذف پروتکل پذیرش مسافر با 60 درصد ظرفیت هواپیما را داده‌ایم.با کاهش شدید تقاضا برای سفرهای هوایی آنقدر مسافر برای برخی از پروازها کم است که مدیران ترجیح می‌دهند پرواز را باطل کنند.
 

9:00
جزئیات فعالیت شعب و کارکنان بانک ها اعلام شد


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان

دبیرشورای هماهنگی بانک های دولتی و نیمه دولتی:با توجه به هماهنگی به عمل آمده با مراجع ذیربط، در خصوص نحوه فعالیت شعب و کارکنان بانک ها در مناطق قرمز از امروز ( ۸آذرماه ۹۹) به مدت یک هفته تصمیماتی اتخاذ شد.در شهرهای تک شعبه ای با ۱۰۰ درصد پرسنل، سایر شهرهای مناطق قرمز ۵۰ درصد شعب با ۱۰۰ درصد پرسنل فعالیت خواهند داشت.ضمنا در مناطق نارنجی نیز طبق روال گذشته تمام شعب با دوسوم پرسنل و مناطق زرد تمام شعب با صد درصد پرسنل فعالیت خواهند داشت.از مشتریان بانک ها نیز تقاضا دارم با استفاده از خدمات غیرحضوری از مراجعه به شعب خودداری کنند.

8:30
تلفات کرونا با تداوم محدودیت ها به زیر ۵۰ درصد در دی ماه می رسد

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
مسعود مردانی عضو ستاد ملی مقابله با کرونا در گفت‌وگو با ایرنا:اگر روند کنونی مقابله با کرونا بر مبنای محدودیت ها و رعایت پروتکل های بهداشتی ادامه یابد و مردم این موضوع را جدی بگیرند، دی ماه شاهد کاهش زیر ۵۰ درصد تلفات کرونایی هستیم.نیاز مردم به بستری در مراکز درمانی نیز کاهش چشم گیری یافته است .یکی از مهمترین راه های انتقال کرونا از فرد بیمار به دیگران از طریق «هوابرد» است و بهترین راه مقابله با آن استفاده از ماسک های استاندارد و شست‌وشوی مکرر دست ها است.مراکز درمانی و بیمارستان‌ها و هر مکان شلوغی جز آلوده ترین محیط‌هایی هستند که مردم باید سعی کنند به آن مراجعه نکنند فقط زمانی که مجبور به استفاده از آن هستند
 
جمعه هفتم آذر


17:00

محدودیت‌های کرونایی جاده‌های مازندران را تا ۶۵ درصد خلوت کرد

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
قائم مقام ستاد مقابله با کرونا مازندران:اعمال محدودیت‌های جامع کرونایی که از اول آذر ماه به اجرا گذاشته شده ، تردد جاده را در این استان تا ۶۵ درصد کاهش داده است. بر اساس پایش های صورت گرفته ، تردد داخل شهری در استان هم ۵۴ درصد کم کرد


10:30
پرویز پورحسینی بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
:پرویز پورحسینی بازیگر مطرح سینما، تئاتر و تلویزیون ایران بامداد امروز جمعه ۷ آذر بر اثر ابتلا به کرونا و در سن ۷۹ سالگی چشم از جهان فروبست. (بیشتر بخوانید)


9:30
نقاهتگاه‌های جدید کرونا در ایران؛ از هتل‌های ۵ ستاره تا مهمانسراهای ۵۰ ساله


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
دبیر جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران:فهرست هتل‌های یک، دو و سه ستاره بخش خصوصی برای تبدیل به نقاهتگاه بیماران کرونا به وزارت بهداشت، داده شد. اگر نیاز باشد، از هتل‌های چهار و پنج ستاره در صورت داوطلب شدن، استفاده خواهد شد
 
پنجشنبه ششم آذر

14:30
شناسایی ۱۳۹۶۱ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور/ ۴۸۲ تن دیگر جان باختند


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
دکتر لاری گفت: از دیروز تا امروز ۶ آذر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۹۶۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۴۳۹ نفر از آنها بستری شدند.وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۰۸ هزار و ۳۴۶ نفر رسید.لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۸۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۴۶ هزار و ۶۸۹ نفر رسید.وی افزود: خوشبختانه تا کنون ۶۳۳ هزار و ۲۷۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.لاری گفت: ۵۸۴۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.به گفته وی، تا کنون پنج میلیون و ۹۵۵ هزار و ۷۲۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.به گفته وی، استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

11:15

سخنگوی هیات رییسه مجلس: پروتکل های بهداشتی در مجلس بهتر از ستاد کرونا رعایت می‌شود


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
فرهنگی: برخی افراد تصور می کنند حاشیه پردازی می‌تواند به آنها کمک کند و جای کم کاری‌شان در قبال مردم را بگیرد، در حالی که دیگر این روش ها پاسخگو نیست. پروتکل های بهداشتی در مجلس، بهتر از ستاد کرونا اجرا می شود و اینکه یک عده مسائل فنی را به سوژه سیاسی تبدیل کنند، کار درستی نیست.  :صحن علنی مجلس به سه مکان مجزا تقسیم شده و افراد باهم بیشتر از ۴ متر فاصله دارند و اقلام بهداشتی هم با دقت توسط همکاران استفاده می شود
 

10:40

در باران چگونه ماسک بزنیم؟


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
دکتر دادرس کارشناس مسوول بیماری های واگیر وزارت بهداشت:در شرایط پاییز که رطوبت هوا بیشتر بوده و بارندگی وجود دارد و ممکن است قطرات باران بر روی ماسک نیز ببارد، مدت زمان استاندارد استفاده از ماسک، کاهش می یابد. بر این است هر زمان که ماسک خیس شده و یا رطوبت پیدا کند، باید آن را تعویض کنیم.البته کارکرد ماسک های پارچه ای در این مورد بهتر است. زیرا هر زمان خیس شود، میتوانید آن را تعویض کرده و اجازه دهید تا خشک شود و با حرارت، رطوبت آن از بین رود و مجددا از آن استفاده کنید.

10:00
۶۹ شهرستان کشور از وضعیت قرمز شیوع کرونا خارج شده‌اند


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
حریرچی معاون وزیر بهداشت:با برنامه ریزی‌های صورت گرفته و اجرای طرح‌های مردم محور ۶۹ شهرستان کشور از وضعیت قرمز خارج و به وضعیت نارنجی و زرد تبدیل شده‌اند.با اجرای طرح‌هایی مانند طرح ملی شهید حاج قاسم سلیمانی قطعا تعداد بیماران بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا کاهش خواهد یافت. راه مقابله با این ویروس از بیمارستان نمی‌گذرد بلکه در سطح اجتماع و تغییر رفتار مردم صورت خواهد گرفت.رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و اعمال قانون بسیار خوب است ولی باید تداوم یابد تا شاهد تاثیرگذاری آن در جامعه باشیم. ما باید اقدامات خود را برای مقابله با کرونا تشدید کنیم و امیدواریم تا آخر بهمن ماه با اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی حداقل ۴۰ درصد موارد مرگ و میر و ۵۰ درصد موارد بستری کرونا را کاهش دهیم.
 

9:00

پلاک‌های غیربومی ساکن تهران جریمه نمی‌شود


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
سردار هادیانفر، رئیس پلیس راهور ناجا:از شروع طرح محدویت‌های ترافیکی در کشور، تعداد ۱۹۶ هزار و ۴۶۴ وسیله نقلیه از ادامه سفر جلوگیری و عودت داده شدند.رانندگانی که با پلاک غیربومی در شهرهای قرمز و نارنجی تردد می‌کنند اگر توسط مأمورین پلیس متوقف شدند، با ارائه برگه احراز محل سکونت و یا محل کار جریمه نمی‌شوند. اگر این رانندگان توسط دوربین‌ها جریمه شدند، می‌توانند در پایان طرح محدودیت‌ها با مراجعه به واحدهای رسیدگی در اجراییات راهور، نسبت به اصلاح جریمه ثبت شده اقدام نمایند.رانندگان خودروهای اینترنتی نگران اعمال قانون توسط دوبین‌ها نباشند، چرا که پلاک‌های این خودروها در لیست مجاز پلیس قرار دارد.
 

8:30

مسؤولیت مدیران در خصوص ابتلای کارکنان به کرونا


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
طبق مواد ۸۵ و ۹۵ قانون کار کلیه کارفرمایان مسؤولیت تامین و نظارت بر سلامت محیط کار و مشمولین قانون کار را برعهده دارند. جدا از بحث اخلاقی موضوع، وفق بند ۸ مصوبات چهاردهمین جلسه شورایعالی سلامت در سال ۱۳۹۴ کلیه دستگاه‌هـای اجرایی مکلف هستند نـسبت بـه تـدوین و اجـرای «برنامـه عملیاتی بهبود وضعیت سلامت کارکنان» اقدام کنند.

چهارشنبه پنجم آذر
 

 

23:00

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان

آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
تاکنون تعداد مبتلایان بیماری کرونا در جهان به ۶۰ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسید که از این تعداد ۱ میلیون و ۴۲۲ هزار نفر جان خود را از دست دادند و تعداد ۴۱ میلیون ۸۱۸ هزار نفر بهبود یافته‎اند.
 

21:00
جلسات مجلس مطابق پروتکل‌های بهداشتی نیست


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا:در خبرها مشاهده می‌شود که تقریبا نصف افراد در صحن علنی نشسته‌اند و دستور حضور حداکثر ۱۵ نفر در فضای بسته نقض شده است.برگزاری جلسه‌ها با این تعداد از افراد در صحن علنی و کمیسیون‌های مجلس بر اساس پروتکل‌های بهداشتی نیست.برگزاری هر گونه جلسه با بیش از ۱۵ نفر در فضای بسته ممنوع است؛مسئولان باید در این زمینه فرهنگ سازی کنند و این مسائل باید رعایت شود.
 

16:00

۴۲ میلیون واکسن کرونا از خارج خریداری می کنیم


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی :حدود ۴۲ میلیون دوز واکسن کرونا برای واکسیناسیون ۲۱ میلیون نفر از کمپانی های خارجی خریداری می کنیم، تولید واکسن کرونا در ایران نیز به خوبی پیش می رود و از هفته آینده آزمایش این واکسن روی انسان آغاز می شود.در این هفته طرح شهید قاسم سلیمانی را با همکاری بسیج برای آموزش همگانی، بیماریابی و افزایش تست، درمان زودرس و سرپایی و مدیریت بیماری قبل از رسیدن به بیمارستان آغاز می کنیم.اگر مردم هنوز از مرگ و میر کرونا اخبار ناخوشایندی را دریافت می کند ناشی از تل انبار بی دلیل بیماران در مراکز درمانی است که گرفتار آن هستیم و در آینده نزدیک با کاهش موارد ابتلا و بستری حتما موارد مرگ و میر کرونا هم کاهش پیدا می کند. طبق گزارش ها همکاری مردم به بالای ۹۰ درصد رسیده و این نشان از همکاری مردم با خدمتگزاران خودشان در نظام سلامت است.رئیس جمهوری نیز دستور دادند که ادارات دولتی و شرکت های خصوصی باز هم نیروهای خود را کاهش دهند و در حد تعطیلی باشند.در مصوبه ستاد ملی کرونا برای محدویت ها هم آمده است که شرکت های خصوصی هم مشمول این طرح هستند و اگر رعایت نکنند همکاران وزارت بهداشت و قرارگاه عملیاتی کرونا در وزارت کشور مجبور به برخورد و تعطیلی خواهند بود تا در رفت و آمد شهری مشکل ایجاد نشود. علیرغم نظر عده ای که به تولید داخل باور ندارند. شرکت های دانش بنیان و دانشمندان داخلی در ۱۲ شرکت مشغول تولید این واکسن هستند و حداقل ۴ شرکت حلوتر از بقیه هستند


14:45
۴۶۹ فوتی جدید کرونا در کشور / ۱۳۸۴۳ مبتلای دیگر شناسایی شدند


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۵ آذر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۸۴۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۳۷۰ نفر از آنها بستری شدند.وی گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۸۹۴ هزار و ۳۸۵ نفر رسید.وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۶۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۴۶ هزار و ۲۰۷ نفر رسید.لاری افزود: خوشبختانه تا کنون ۶۲۵ هزار و ۶۰۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.سخنگوی وزارت بهداشت گفت: ۵۸۳۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.وی ادامه داد: تا کنون پنج میلیون و ۹۱۳ هزار و ۲۲۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.لاری گفت: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.وی افزود: استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.
 

`14:20
قاضی زاده هاشمی عضو ستاد ملی مقابله با کرونا شد


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
در پی اعتراض برخی نمایندگان به عدم حضور نماینده‌ای از مجلس در ستاد ملی مقابله با کرونا، و با توافق رئیس جمهوری و رئیس مجلس، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نایب رئیس اول مجلس به عضویت ستاد ملی مقابله با کرونا درآمد

14:00
دلیل زنده ماندن ویروس کرونا روی سطوح


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
محققان هندی می‌گویند 99.9 درصد از مایع حاوی ویروس کرونا در قطرات پرتاب شده در کمتر از یک دقیقه تبخیر می‌شود اما ویروس زنده می‌ماند چرا که قطره خشک شده به چیزی شبیه پنکیک تبدیل می‌شود.بنابراین ساعتها به یک سطح چسبیده و در صورت لمس عفونت را منتقل می‌کند و به همین خاطر توصیه می‌شود سطوح به طور منظم تمیز شوند.
 

13:00

قرنطینه کرونا در هتل بیمارستان‌های لاکچری تهران


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
این بیمارستان قبلا بر توریسم‌درمانی متمرکز بود و حالا با بسته بودن مرزها، به درمان لاکچری کرونا رو آورده است.چهار روز پیش یکی از چهره‌های اینستاگرامی نوشت که جواب کرونایش مثبت و ۲۰ درصد ریه‌اش درگیر شده است. خب این تازه اول ماجرا بود.او عکسی روی تخت از خودش منتشر کرد که از دستش رگ گرفته‌اند و تا چشم کار می‌کند داروی کرونا (رمدسیویر) دور و برش ریخته‌اند.شب‌ها برایش از رستوران بیمارستان چیکن استراگانوف می‌آورند و گاهی هم لابستر و پیتزا سفارش می‌دهد.با این تبلیغ او باب جدیدی از تبلیغات اینستاگرامی در دوران کرونا را باز کرد: تبلیغ به نفع هتل‌بیمارستان‌ها. یعنی دقیقا در روزهایی که در بیمارستان‌های معمولی جای سوزن‌انداختن نیست، تخت خالی کرونا پیدا نمی‌شود و کسی به راحتی رمدسیویر پیدا نمی‌کند اگر شاخ فضای مجازی باشید می‌توانید هم تعرفه تبلیغات را دریافت کنید، هم چند شب راحت در یک سوئیت دو تخته با چند بسته رمدسیویر بستری شوید
 

12:00

رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ۹۰ درصد رسید


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا: بر اساس گزارش‌های دریافتی رعایت پروتکل های بهداشتی در بین مردم به ۸۵ تا ۹۰ درصد رسیده که بسیار امیدوار کننده است و برای کاهش تردد کارکنان دولت با وسایل حمل و نقل عمومی پیشنهاد شناور شدن ساعت کار کارمندان نیز در دستور کار قرار گرفت
 

11:30

روحانی: دستور دادیم حضور کارمندان غیرضروری از یک‌سوم کمتر شود


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان

رئیس جمهور: هیچ راهی برای مقابله با کرونا به‌جز رعایت کردن و فاصله گرفتن نداریم، شاید در آینده به دارو و واکسن هم برسیم. در ستاد کرونا ۱۴ تصمیم عملیاتی گرفتیم به‌زودی که اجرا می‌شود، می‌دانیم که اقدامات دولت نمی‌تواند تمام سختی‌ها را جبران کند اما تلاش می‌کنیم.رهبر معظم انقلاب در جلسه دیروز در مسئله کسر بودجه، جهش تولید، مسائل مربوط به نظام بانکی و حمایت از قشر کم درآمد جامعه دستورات مهمی دادند که به‌زودی اجرایی خواهد شد. رهبری دو دستور ویژه به وزیر صمت و وزیر نفت برای جهش تولید دادند که قرار شد این وزرا برنامه‌های خود را به زودی ارائه دهند.تراکم در حمل‌ونقل در برخی ساعات نقطه ضعف ماست، دستور داده شد به همه وزرا که از شنبه هفته آینده یک‌سوم کارمندان اگر حضور آنها ضرورت ندارد، هرچه می‌‍شود کمتر شود.

11:00
یک آمار نگران کننده از بیکارشده‌های دوره کرونا در ایران

 

آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان

 

10:20
ادامه شیوع کرونا؛ شرکت هاى هواپیمایی جهان روی خط زیان


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
یاتا نهاد اصلی ناظر بر هوانوردی بازرگانی جهان روز سه شنبه هشدار داد که به دلیل ادامه شیوع بیماری کووید-19 و کاهش چشمگیر سفرها، مجموع زیان شرکت های هواپیمایی در سال جاری و آینده به مبلغ ۱۵۷ میلیارد دلار خواهد رسید.این پیش بینی انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) در واکنش به دومین موج ابتلا به ویروس کرونا و بسته شدن بازارهای عمده جهان، دورنمای صنعت هوانورد را بیشتر از پیش تیره و تار کرده است.با اینکه یاتا در ماه ژوئن (تابستان) پیش بینی کرده بود که شرکت های هواپیمایی در این دوره ۲ ساله بالغ بر ۱۰۰ میلیارد دلار زیان کنند، اما اکنون این مبلغ برای سال جاری به ۱۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار و برای سال آینده به ۳۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار افزایش داده است.

9:45
احتمال شناورشدن ساعت کار کارمندان


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
با وجود نتایج مثبت اولیه ناشی از اجرای محدودیتهای جدید، اما همچنان تردد کارمندان و به دنبال آن تجمع و شلوغی بویژه در وسایل حمل و نقل عمومی، دغدغه ساز و خطرآفرین است و بر همین اساس سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از پیشنهاد شناور شدن ساعت کار کارکنان دولت و طرح آن در جلسه امروز دولت خبر داد.به گفته وی، "شلوغی مترو بیشتر به علت تردد کارمندان است" و در جلسه امروز دولت این موضوع مطرح می شود که "در صورت امکان با تفویض اختیار به وزارتخانه ها، ساعت کار کارمندان شناور شود و باز هم تعداد کارمندان در ادارات کاهش یابد. "
 

9:30
کرونا در فرانسه: بیش از هزار فوتی در یک روز، بیش از پنجاه هزار فوتی در کل


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
بعد از ۲۵ روز از اجرای قرنطینه سراسری در فرانسه شمار فوتی های یک شبانه روز به ۱۰۰۵ نفر رسید. بیش از 50 هزار نفر در فرانسه جان خود را در اثر کرونا از دست داده اند


9:00
صادر نشدن بلیت برای ۷۰۰ بیمار کرونایی


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی از صادر نشدن بلیت برای ۷۰۰ بیمار کرونایی در حوزه هوایی، ریلی و جاده‌ای خبر داد و گفت: دیگر پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده مانند ضدعفونی کردن، رعایت فاصله اجتماعی و... به صورت روزانه اجرا می‌شود.

8:30

نگرانی شهروندان تهرانی از ابتلا به کرونا به بالاترین سطح خود از زمان شروع همه گیری رسید


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
نتایج اجرای 8 موج نظرسنجی نشان میدهد نگرانی شهروندان تهرانی از ابتلای خود و خانواده به ویروس کرونا، در پایان آبان 1399 افزایش پیدا کرده است . 67 درصد شهروندان بالای 18 سال تهرانی به مقدار «زیاد» نگران ابتلای خود و خانواده به ویروس کرونا هستند.
سه شنبه چهارم آذر

23:00
️آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
تاکنون تعداد مبتلایان بیماری کرونا در جهان به ۵۹ میلیون و ۸۶۵ هزار نفر رسید که از این تعداد ۱ میلیون و ۴۰۸ هزار نفر جان خود را از دست دادند و تعداد ۴۱ میلیون ۳۹۲ هزار نفر بهبود یافته‎اند.



20:00

مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی: کاهش در ورود بیماران ⁧کووید_۱۹ ⁩ به بیمارستان‌ شروع شد

 

آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان

 

️18:00

واکسن روسی کرونا ۹۵ درصد موثر اعلام شد


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
امروز توسعه‌دهندگان واکسن کروناویروس روسیه موسوم به واکسن "اسپوتنیک وی"(Sputnik V) گفتند براساس تجزیه و تحلیل دوم میان دوره‌ای داده‌های آزمایش بالینی واکسن مذکور ۹۵ درصد موثر است.
 


16:30
پوتین واکسن ضد کرونای ساخت روسیه را نمی‌زند!


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
کرملین می‌گوید پوتین نمی‌تواند واکسن ضد کرونای ساخت این کشور را استفاده کند، چراکه هنوز استفاده از آن به صورت رسمی و استاندارد تایید نشده، هرچند استفاده از آن بی خطر باشد.دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین تاکید کرد ما هنوز واکسیناسیون گسترده را آغاز نکرده و رئیس دولت پوتین نمی‌تواند به عنوان یک داوطلب در واکسیناسیون شرکت کند.این در حالی است که روسیه واکسن اسپوتنیک V را در ماه اوت ثبت رسمی (داخلی) کرد و ماه گذشته نیز دومین واکسن ضد کرونا به نام EpiVacCorona را نیز ثبت کرد
 

15:30
چه کسانی واکسن کرونا می گیرند؟

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
معاون کل وزارت بهداشت:ما برای خرید ۱۸ میلیون دوز واکسن کرونا اقدام کردیم.مردم به این نکته توجه کنند که واکسن عادلانه و بر اساس اصول علمی توزیع خواهد شد؛ اول افراد پر خطر، کادر بهداشت و درمان در اولویت خواهند بود و هیچ تبعیض و شهروند درجه اولی هم وجود ندارد.

14:40

۱۳۷۲۱ ابتلا و ۴۸۳ فوتی جدید کرونا در کشور

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۴ آذر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۷۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۸۰۱ نفر از آنها بستری شدند.وی گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۸۸۰ هزار و ۵۴۲ نفر رسید.وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۸۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۴۵ هزار و ۷۳۸ نفر رسید.لاری گفت: خوشبختانه تا کنون ۶۱۷ هزار و ۷۱۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.وی گفت: ۵۸۲۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.لاری افزود: تا کنون پنج میلیون و ۸۷۱ هزار و ۹۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.به گفته وی، استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.به گفته لاری، استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

14:10
ماجرای شایعه قاچاق اعضای بدن بیماران کرونایی


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
روز گذشته فیلمی‌باعنوان خیانت جمهوری اسلامی به بیماران کرونایی منتشر شد. این فیلم راهروی مکانی شبیه به بیمارستان پر از جنازه را نشان می‌دهد و فردی ادعا می‌کند «در ایران به اسم کرونا مردم را می‌کشند و اعضای بدنشان را به کشورهای غربی و عربی قاچاق می‌کنند». اما اصل ماجرا؛ این فیلم چند روز پیش در شبکه‌های اجتماعی خارجی منتشر شده ومراجعه به فیلم اصلی نشان می‌دهد ویدئویی که در ایران دست به دست می‌شود، صداگذاری شده و اصلا مربوط به ایران نیست.
 

13:40

ممکن است تعطیلی‌ها ادامه داشته باشد


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان

حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت:با توجه به شدت کاهش و ملاحظات اقتصادی و اجتماعی ممکن است محدودیت‌ها ادامه داشته باشد ولی همه چیز به آینده و روند بیماری بستگی دارد.چهار هفته دیگر اثر محدودیت‌ها نمایان می‌شود. انتظار می‌رود تا چهار هفته دیگر به طور کلی شاهد کاهش پیش روی کرونا باشیم. 

13:00
نزدیک‌ترین خویشاوند سارس-کوو-۲ در آزمایشگاه‌های کامبوج و ژاپن مشاهده شد


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
تحقیق بر روی خفاش‌های درون دو فریزر آزمایشگاهی در آسیا منجر به کشف حیرت‌آوری شد. براساس گفته‌های محققان به نشریه "نیچر"(Nature) آنها کروناویروسی پیدا کرده‌اند که شباهت زیادی به "سارس-کوو-۲"(SARS-CoV-۲)، ویروس عامل همه‌گیری، دارد. آنها این ویروس جدید را در خفاش‌های نعل اسبی که در فریزرهای آزمایشگاه کامبوج قرار داشتند یافتند. در همین حال، گروهی در ژاپن از کشف ویروسی مشابه با کروناویروس در فضولات خفاش‌های منجمد آزمایشگاهی خبر داده است.

12:30

دفترهای ثبت ازدواج و طلاق، زمانه کرونا را چگونه پشت سر می‌گذارند؟

آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
تعدادی از سردفترداران: ۸ماه از امسال گذشته و من تنها ۶عقد را ثبت کردم. درآمدم پول آب و برق دفتر هم نمی‌شود.ما را موظف کرده‌اند که نهایتاً ۶نفر را پذیرش کنیم تا خطر شیوع بیماری کم شود. اما در چنین شرایطی خیلی‌ها هنوز به سالن‌های عقدی می‌روند که سی‌چهل‌نفر را پذیرش می‌کنند. علی مظفر، رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق:تحت‌تأثیر شیوع کرونا هزینه مراسم از دوش خانواده‌ها برداشته شده، درنتیجه طی این مدت شاهد رشد آمار ثبت ازدواج بوده‌ایم.آنچه در این‌روزها گریبان صنف ما را گرفته، فعالیت سالن‌های غیرقانونی به اسم سالن تشریفات یا عقد است که به‌صورت وحشتناکی در حال افزایش هستند.
 

12:00

اعطای بسته کمک معیشتی دولت به یک سوم جامعه/به ازای هر نفر ۱۰۰ هزار تومان

 
رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت:با اجرای تعطیلات فشار اقتصادی به مردم زیاد می شود. امروز کسانی که حقوق ثابت نمیگیرند مشکل دارند.به یک سوم جامعه برای چهار ماه یک بسته کمک معیشتی اعطا خواهد شد. افرادی که مشمول این کمک خواهند شد در ماه آذر، دی، بهمن و اسفند ماهانه به ازای هر نفر ۱۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.وام یک میلیونی هم برای ۱۰ میلیون خانوار درنظر گرفته خواهد شد.

11:00

جزئیات استعلام مسافران کرونایی قبل از سفر جاده‌ای و هوایی

آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای: استعلام کرونایی آنلاین مسافران جاده‌ای از طریق اتصال به سامانه و وب سرویس معرفی شده از سوی وزارت بهداشت انجام می‌شود. بر این اساس کد ملی مسافران وارد این سامانه شده و اگر تست منفی از مسافر ثبت شده باشد، مجاز به سفر است. اگر تست کرونای مثبتی با یک کد ملی در سامانه مورد نظر ثبت شده باشد مسافر مورد نظر مجاز به انجام سفر نیست اما اگر ۱۴ روز از آن گذشته باشد، سامانه اعلام می‌کند که مسافر مجاز به سفر است

10:30
این که ماسک نیست، پرده توری است


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
هر روز می‌گویند ماسک بزنید! ماسک بزنید! می‌گویند تأثیر ماسک بر پیشگیری از کرونا ثابت شده. هر چقدر این توصیه‌ها جدی‌تر می‌شود ماسک‌ها نیز بی‌کیفیت‌تر از روز قبل از آب درمی‌آیند.این حرف‌ها را زنی می‌زند که از یک داروخانه در مرکز شهر تهران بیرون آمده. یک جعبه ماسک دستش گرفته؛ جعبه‌ای که قصد داشته بعد از خرید پس بدهد، چرا؟ چون بی‌کیفیت بوده. ماسک آبی رنگی را از توی جعبه بیرون می‌کشد: «ببین همه دیگر این روزها راه‌های امتحان یک ماسک خوب را بلدند. این یک بسته ۵۰تایی است که تازه خریدم. ببین چقدر ماسک‌ها نازکند؟فوت که چه عرض کنم با یک اشاره هم شعله کبریت را خاموش می‌کند. موقع فروش اما گفتند سه‌لایه است. آوردم به داروخانه پسش بدهم می‌گویند روی جعبه را ببین شماره ثبت و شناسه دارد. برو از شرکتش شکایت کن! می‌گویند ما که ضامن شرکت‌ها نیستیم. ماسک را پس نگرفت!/ روزنامه ایران
 

9:50

المپیک توکیو قطعا برگزار خواهد شد


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
رئیس کمیته ملی المپیک: نخست وزیر ژاپن مصمم به برگزاری المپیک است. روز ۲۶ مهر توماس باخ با نخست وزیر ژاپن ملاقاتی داشته که تاکید جدی کرده که بازی‌ها را حتماً برگزار می‌کند. توماس باخ ۲۶ آبان هم مجدداً با مسئولان توکیو دیداری داشته و از دهکده بازدید کرده است. به طور مشترک مصاحبه داشتند و گفتند بازی‌های المپیک قطعاً برگزار خواهد شد
 

9:10
کاهش محسوس مصرف مواد خوراکی در خانوارهای بیکارشده در شرایط کرونا


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
نتایج نظرسنجی مؤسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی: بیش از ۹۳ درصد از بیکارشدگان ابراز داشته‌اند که در ایام بیکاری مجبور شده‌اند هزینه‌های زندگی خود و خانواده‌شان را کاهش دهند.بیش از ۷۶ درصد آنان مجبور به کاهش هزینه‌های مواد خوراکی خانواده‌شان در این دوره زمانی شده‌اند. مطابق نتایج این پژوهش، مصرف گوشت قرمز حدود ۷۲ درصد از خانواده‌های افراد بیکارشده، به صورتی کاهش جدی پیدا کرده‌است و حدود ۱۵ درصد از خانواده‌های بیکارشدگان، حتی پیش از دوره بیکاری نیز توان خرید گوشت قرمز به صورت ماهانه را نداشته‌اند. حدود ۷۶ درصد از خانواده‌ها، دچار کاهشی محسوس در مصرف مرغ، حدود ۷۱ درصد از خانواده‌ها کاهش در مصرف برنج، ۶۱ درصد خانواده‌ها دچار کاهش مصرف در لبنیات و حدود ۴۲ درصد خانواده‌های بیکارشدگان، کاهش در مصرف تخم مرغ را در این دوره شیوع ویروس کرونا تجربه کرده‌اند.حدود ۷۰ درصد از خانواده‌ها، کاهش در مصرف ماهانه‌ی میوه را نیز گزارش کرده‌اند.

8:30
چرا برخی از مبتلایان کرونا حس بویایی خود را از دست می دهند؟


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
میرشهرام صفری محقق حوزه علوم اعصاب: برخلاف سایر سیستم‌ها، گیرنده‌های عصبی سیستم بویایی دقیقا بر روی عصب قرار دارد.اگر ویروس بتواند گیرنده را آلوده کند، عصب را نیز آلوده کرده و بنابراین از این نقطه مستقیماً وارد شده و می‌تواند نورون‌های مغزی را درگیر کند.اگر ویروس منجر به تغییر عملکرد نورون شود، انتقال پیام را مختل کرده و کاملا تغییر می‌دهد. در این شرایط تعداد نورون‌های درگیر زیاد بوده و کاملا حس بویایی فرد را از بین می‌برد.
دوشنبه سوم آذر


23:00
آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
تاکنون تعداد مبتلایان بیماری کرونا در جهان به ۵۹ میلیون و ۲۹۷ هزار نفر رسید که از این تعداد ۱ میلیون و ۳۹۹ هزار نفر جان خود را از دست دادند و تعداد ۴۱ میلیون ۳ هزار نفر بهبود یافته‎اند.

22:30
هشدار پلیس در خصوص کلاهبرداری در پوشش وام کرونا 


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
سروان محمد جواد اینانلو مسئول اطلاع رسانی پلیس پیشگیری پایتخت :با توجه به آغاز ثبت‌نام دریافت وام یک میلیون تومانی و کمک هزینه ۱۰۰ هزار تومانی مربوط به مشاغل برای افراد فاقد درآمد ثابت، باید متذکر شد که این ثبت‌نام صرفاً از سرشماره ۶۳۶۹ صورت می‌گیرد.ثبت‌نام باید توسط خود شهروندان واجد شرایط انجام شود و شهروندان کدملی خود را به این سرشماره اعلام کنند.شهروندان مراقب پیامکهایی باشند که احتمال دارد توسط افراد سودجو به آنها ارسال شود و به هیچ عنوان اطلاعات شخصی و فردی خود مانند کدملی، شماره شناسنامه، و  شماره حساب بانکی را به سایر افراد و سرشماره‌ها غیر اعلام نکنند.شهروندان در صورت مواجه با پیامکهای مشابه از سایر سرشماره‌ها و اعلام ثبت‌نام و درخواست اطلاعات شخصی توسط آنها، مراتب را سریعاً به مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند تا اقدامات پلیسی درباره شناسایی افراد سودجو انجام شود.


20:00

نحوه ثبت‌نام دریافت کمک ۱۰۰ هزار تومانی و وام یک میلیونی کرونا


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
متقاضیان صرفا" کدملی خود را از تلفن همراه ثبت شده به نام سرپرست خانوار به سرشماره ۶۳۶۹ ارسال نمایند.پیامک سرپرست خانوارها از روز سه‌شنبه ۴ آذر تا سه‌شنبه ۱۱ آذر به مدت یک هفته دریافت می‌شود.افراد دارای درآمد ثابت از جمله کارمندان و بازنشستگان شامل این طرح نمی‌شوند.

19:30

بزرگترین کارخانه تولید چسب جراحی جهان در مالزی، Top Glove به دلیل ابتلای 1000 کارگرش به کرونا تعطیل شد

 

آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان


18:30
3 مسیر وزارت بهداشت برای رسیدن به واکسن کرونا


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
وزیر بهداشت:ما در کمیته واکسیناسیون کرونا با کمک دانشمندان و صاحب‌نظران کار واکسن کووید۱۹ را دنبال کردیم و از سه مسیر این کار را دنبال می‌کنیم.اول خرید واکسن از منابعی است که در دنیا تایید شدند، اختیار تعیین منبع خرید با خودمان است و ۴ منبع را برای خرید تعیین کردیم که قرار است ۱۸ میلیون دوز خریداری کنیم.مسیر دوم را در قالب قرارداد مشترک، تولید داخل و همراهی دانش فنی بیرون دنبال می‌کنیم و با دو سه کشور در این زمینه خوب پیش رفته‌ایم.مسیر سوم نیز تکیه بر دانش و تولید داخلی است و از روزهای آینده کارازمایی بالینی حداقل یکی از دو مدل واکسن‌های کرونا را شروع کنیم.


18:00
آغاز بررسی ادعای آزمایش داروهای خارجی کرونا بر روی ۳ هزار ایرانی


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
رئیس سازمان بازرسی کل کشور از بررسی «ادعای آزمایش برخی داروهای وارداتی بر روی ۳ هزار نفر از مبتلایان به کرونا در کشور» خبر داد و گفت: تحقیق درباره حضور ایران در بین این کشورها، نحوه عقد قرارداد احتمالی با سازمان بهداشت جهانی و رعایت یا عدم رعایت اصول اخلاق پزشکی از جمله اطلاع بیمار در هنگام تحقیقات، نحوه دریافت و هزینه‎کرد اعتبارات احتمالی مربوط به طرح و شفافیت آن در دستور کار قرار دارد.


17:30
از فردا روزنامه ها فقط در تهران توزیع می‌شوند/ مدیر روزنامه ۷صبح

آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان



15:00
صف مرغ دولتی در دوران کرونا و قرنطینه

 
این فیلم را خبرگزاری فارس منتشر کرده که وضعیت تجمع مردم با وجود محدودیت‌های کرونایی در میدان میوه‌و تره‌بار میدان بهمن (تهران) را به دلیل توزیع مرغ دولتی با قیمت ۱۸۵۰۰ نشان می‌دهد. در روزهای اخیر قیمت مرغ با جهشی ناگهانی در بازار به حدود ۳۴ هزار تومان رسیده است. (بیشتر بخوانید)

14:30
۴۵۳ فوتی جدید کرونا در کشور/ ۵۸۱۲ تن در وضعیت شدید بیماری


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۳ آذر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۲ هزار و ۴۶۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۷۴۴ نفر از آنها بستری شدند. وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۸۶۶ هزار و ۸۲۱ نفر رسید.لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۵۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۴۵ هزار و ۲۵۵ نفر رسید.وی گفت: خوشبختانه تا کنون ۶۱۰ هزار و ۴۰۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.لاری افزود: ۵۸۱۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تا کنون پنج میلیون و ۸۲۸ هزار و ۳۰۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.وی افزود: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.لاری گفت: استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.


14:00
جریمه مخدوش کردن پلاک خودرو در روزهای اعمال محدودیت‌ تردد


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
سرهنگ سلیمی، رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا:تعداد مخدوش کنندگان پلاک خودرو در روزهای اعمال محدودیت تردد بسیار اندک است و در طرح‌های گذشته هم چنین اتفاقی رخ داده است.در سیستم و سامانه‌ هوشمند ثبت تخلفات پلیس راهنمایی و رانندگی و دوربین‌ها ظرفیت‌هایی ایجاد شده که بخشی از مخدوش کردن پلاک را تشخیص می‌دهد و اعمال قانون می‌کند.مخدوش کردن پلاک خودرو برابر با قانون مجازات اسلامی جعل محسوب شده و از حد تخلفات رانندگی فراتر شناخته می‌شود و جرم است.
 

13:30

واکسن کرونای دانشگاه آکسفورد ۷۰ درصد موثر است


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
یک آزمایش بزرگ نشان داده واکسن کرونا ویروس ساخته شده توسط دانشگاه آکسفورد ۷۰ درصد از دچار شدن افراد به علائم کووید-۱۹ جلوگیری می‌کند. این خبر در حالی اعلام شده که پیشتر دو شرکت فایزر و مدرنا از موثر بودن بیش از ۹۰ درصدی واکسن کرونای خود خبر داده بودند که این برای دانشگاه آکسفورد هم از جهتی پیروزی محسوب می‌شود و از طرفی نیز ناامیدکننده خواهد بود. با این حال واکسن دانشگاه آکسفورد به مراتب ارزان‌تر است و ذخیره و دسترسی به آن در هر گوشه دنیا آسان‌تر از دو مورد واکسن دیگر است
 

13:00
واکسن سرخک، سرخجه و اوریون علیه کرونا!


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
نشریه انجمن میکروب شناسی آمریکا اعلام کرد تلقیح واکسن سرخک، سرخجه و اوریون یا MMR از بدن در برابر ابتلا به کرونا محافظت می کند. دانشمندان دریافتند آنتی بادی تولید شده پس از تلقیح این واکسن با شرایط بیماران بهبود یافته از کرونا شبیه است. پروفسور دیوید هارلی استاد دانشگاه ایالت جورجیای آمریکا هم گفت: واکسن ام ام آر، بسیار موثر و با عوارض جانبی اندک است و مطالعه اخیر نشان می دهد این واکسن، خطر و شدت بیماری کرونا را کاهش می دهد


12:20
احتمال توزیع واکسن کرونا تا ۲۰ روز دیگر در آمریکا

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
مشاور علمی ارشد برنامه واکسن دولت آمریکا:از یازدهم ماه دسامبر شرایط برای دریافت واکسن کووید-۱۹ برای مردم آمریکا آماده می‌شود.در مدت ۲۴ ساعت پس از تایید واکسن کروناویروس، این واکسن در مناطقی که هر یک از ایالت‌ها اعلام کرده‌اند، منتقل می‌شود.

12:00
نپوشاندن بینی انتقال کرونا را افزایش می‌دهد


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
فرهاد مصدق فوق تخصص ریه:برخی از افراد وقتی ماسک می زنند، بینی‌شان را نمی‌پوشانند در حالی که با این کار احتمال ابتلا به کرونا افزایش می‌یابد.مهمترین هدف از ماسک زدن جلوگیری از انتشار قطراتی است که همراه با تنفس خارج می شود. باید همه افراد از ماسک درست استفاده کنند تا انتقال ویروس کرونا از فردی به فرد دیگر به حداقل برسد.تنفس با ترشحات تنفسی از مسیر دهان، بینی، سطوح آلوده، تماس با دست آلوده و غیره می تواند تعیین کننده احتمال ابتلا به کرونا باشد.ویروس کرونا بر اساس پروتئین های سطحی، آنتی ژن و ژنتیک متفاوت است و این موضوع شدت ابتلا به بیماری را متفاوت می کند.هرگونه استرس فیزیکی، جسمی و روحی در شدت بیماری کرونا تاثیرگذار است و این استرس می تواند شامل ورزش های سنگین، فعالیت بدنی سنگین، استرس غذایی، داروهای مضر و غیره باشد.

11:20
روزهای کرونایی، بدون پاسخ به این سوالات از منزل خارج نشوید


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
با چند نفر در تعامل خواهید بود؟آیا می‌توانید دو متر فاصله با دیگران را حفظ کنید؟ آیا در فضای باز هستید یا فضای بسته؟مدت زمانی که با افراد در تعامل خواهید بود، چقدر است؟

11:00
۵ هزار خودرو جریمه کرونایی شدند


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا:در تمام محورها شاهد کاهش تردد هستیم.در ۴۸ ساعت گذشته به ۱۵۶ هزار وسیله تذکر داده شده و ۱۱۰ هزار وسیله بازگشتند.۵ هزار جریمه در کشور اتفاق افتاده است.

 

10:40

اجرای طرح استعلام تست کرونای مسافرین و رانندگان/ استعلام بیماران کرونایی از روی کدملی


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
سرپرست معاونت دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران::طرح استعلام تست کرونای مسافرین و رانندگان از شب گذشته به صورت عملیاتی در ناوگان های مسافری و دو تاکسی بزرگ اینترنتی کشور در حال انجام است.شرکت های تاکسی اینترنتی یا ناوگان های مسافربری از بستر فناوری اطلاعات، در خصوص وضعیت مسافر یا راننده استعلام می کنند، ما موظفیم این درخواست را به سامانه وزارت بهداشت ارسال کرده و نتیجه را برای شرکت بر می‌گردانیم.اگر شخصی تست داده باشد و جواب تست مثبت شده باشد، تا زمانی که از نظر وزارت بهداشت جواب تست شخص منفی نشده باشد، حق استفاده از ناوگان حمل و نقل یا تاکسی اینترنتی را ندارد.وقتی فرد برای خرید بلیط به هرکدام از ناوگان ها مراجعه کند، براساس کدملی که در سامانه وزارت بهداشت ثبت شده، در صورت مثبت یا منفی بودن جواب تست، می تواند بلیط بخرد یا اجازه خرید بلیط ندارد


10:00
عضو ستاد ملی مقابله با کرونا:‌ بازار سیاه داروهای کرونا مردم را سردرگم کرده است


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
مینو محرز عضو ستاد ملی مقابله با کرونا:داروهای متعددی در خیابان ناصرخسرو به نام داروی کرونا به قیمت دهها میلیون تومان فروخته می‌شود که معلوم نیست از کجا می‌آیند و نیز مشخص نیست داروی گیاهی تولید شده در کرمانشاه چطور بدون تایید کمیته درمان کرونا وارد بازار شده است.هیچ داروی جدیدی برای کرونا در دنیا تولید نشده است. در مورد دارو نگرانی که وجود دارد این است که برخی افرادی که با رسانه ها مصاحبه می کنند، اسم برخی داروها را بیان و اعلام می کنند که بیماران فلان دارو را مصرف کنند، این مساله باعث شده دوباره ناصرخسرو و بازار سیاه دارو شلوغ شده و دارویی که سه تای آن مثلا سه میلیون تومان بوده اکنون به قیمت ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان در ناصرخسرو فروخته می شود.هنوز هیج دارو و درمان اختصاصی برای کووید۱۹ وجود ندارد. حتی رمدسیویر هم به عنوان داروی اثربخش بر کووید۱۹ تایید نشده است.

9:10
پیشگیری از کرونا با استفاده از ۲ ماسک بیشتر می شود؟

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
نیک بین، متخصص بیماری های عفونی:در شرایط فعلی نیازی به استفاده از دو ماسک برای پیشگیری از کرونا نیست، زیرا تنها با زدن یک ماسک هم فرد می تواند به خوبی از خود در برابر این بیماری مراقبت کند.افراد تنها با زدن دو ماسک موجب بسته شدن مسیر درست دم و بازدم خود می شوند؛ همین امر موجب می شود اکسیژن لازم به آنها نرسد.براساس استاندارد‌های موجود، عمر مفید استفاده از ماسک‌ها حداکثر ۸ ساعت است.
 

8:30

جوانان ناقلان خطرناک دورهمی‌های خانگی


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان

زالی فرمانده مقابله با کرونا در تهران:در تجمعات خانگی افراد جوان که معمولاً به علت کفایت سیستم ایمنی فاقد علائم بیماری هستند نیز حضور دارند که متاسفانه این افراد ناقلان فعال و خطرناک بیماری محسوب می شوند که با شرکت در جمع‌های خانوادگی می‌توانند باعث انتقال بیماری شوند
 
 یکشنبه دوم آذر

23:00

سازمان ملل هشدار داد: همه گیری کرونا می‌تواند 130 میلیون نفر را به فقر مطلق بکشاند

 

آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 

18:00
این پنج استان رکورددار مرگ و میر کرونا هستند


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
بیشترین میزان بروز موارد مثبت بستری در هفته گذشته به ترتیب در استان‌های ایلام، سمنان، یزد و خراسان جنوبی بوده است که میانگین بروز در استان‌های یادشده با اختلاف قابل توجهی بالاتر از میانگین کشوری است.میانگین بروز هفتگی موارد مرگ‌و میر ناشی از کرونا در کشورمان حدود ۴۴.۵ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت گزارش شده است که بیشترین میزان بروز مربوط به استان‌های یزد، خراسان جنوبی، ایلام، آذربایجان غربی و سمنان بوده است
 

17:00

معاون وزیر بهداشت از نتایج محدودیت ها خبر داد


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
دکتر حریرچی:در این محدودیت ها کاهش رفت و آمد خودرو ها و کاهش تماس اجتماعی شاهد هستیم.یک تا 2 هفته احتیاج است تا نتایج این محدودیت ها را ببنیم.


16:00
محدودیت منع تردد و مشکلاتی که ممکن است پیش بیاید


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
سیدروح الله شجاعی کیاسری فعال رسانه ای مازندران برای انجام درمان فرزند دیالیزی خودش باید از شهرستان ساری هر روز به بیمارستان بابل تردد کند. امروز پلیس اجازه ورود با اسنپ رو بهش نداده و بچه مریضش رو از ماشین پیاده می کنند.سیدروح الله شجاعی کیاسری فعال رسانه ای مازندران برای انجام درمان فرزند دیالیزی خودش باید از شهرستان ساری هر روز به بیمارستان بابل تردد کند.امروز پلیس اجازه ورود با اسنپ رو بهش نداده و بچه مریضش رو از ماشین پیاده می کنند
 

15:00
شما دعوتید به بخش کرونایی‌ها؛ تشریف می‌آورید؟

 

در این دوربین مخفی، از مردم خواسته می شود تا به عنوان پرستار در بخش های کرونایی بیمارستان ها داوطلب شوند. واکنش مردم را ببینید.

14:40

475فوتی جدید کرونا در کشور/ شناسایی ۱۳۰۵۳ مبتلای دیگر


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان

 دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۲ آذر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۵۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۱۶۰ نفر از آنها بستری شدند.وی گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۸۵۴ هزار و ۳۶۱ نفر رسید.لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۷۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۴۴ هزار و ۸۰۲ نفر رسید.وی گفت: خوشبختانه تا کنون ۶۰۳ هزار و ۴۴۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.به گفته وی، ۵۷۹۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.لاری گفت: تا کنون پنج میلیون و ۷۸۸ هزار و ۱۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.وی در توضیح استانهای در شرایط قرمز کرونا گفت: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.لاری ادامه داد: همچنین استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

14:00

قیمت واکسن کرونا اعلام شد


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
رئیس شرکت بیوتکنولوژی ایالات‌متحده در مصاحبه‌ای با هفته‌نامه آلمانی Welt am Sonntag اعلام کرده است که دولت‌ها مجبورند بین ۲۵ تا ۳۷ دلار به ازای هر دوز واکسن ویروس کرونا هزینه کنند
 

13:30

دفاع سخنگوی وزارت بهداشت از معاون مستعفی این وزارتخانه

 
دکتر ملک‌ زاده یک چهره ماندگار و دانشمند بین المللی است که از موقعیت خودش سو‌استفاده نکرد.او فقط نتوانست خواسته‌ های وزیر را اجرا کند.

13:00

خبر خوب برای مبتلایان؛ ایمنی در برابر کرونا حداقل ٦ ماه پس از بهبودی وجود دارد


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
دیوید اییر از محققان دانشگاه آکسفورد در انگلیس که این تحقیق را انجام داده است در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد:آلوده بودن به کووید۱۹، حداقل برای ٦ ماه از عفونت مجدد اکثر افراد به این ویروس پیشگیری می کند و این خبر واقعا خوبی است ، زیرا می توان اطمینان داشت که حداقل در کوتاه مدت ، بیشتر افرادی که به کرونا مبتلا می شوند ، دیگر به آن مبتلا نخواهند شد.

12:15
اثر تعطیلی ۴۳ شهرستان بحرانی از ۵ آبان ماه


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
محدودیتی که در ۴۳ شهرستان بحرانی ناشی از شیوع کرونا از پنجم آبان اعمال شد ، موثر بوده و اکنون روند بستری مبتلایان به کرونا در این شهرستان‌ها نزولی شده است

11:30
اسپری بینی جدید از ابتلا به کرونا پیشگیری می‌کند


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
محققان افشانه بینی ضد کووید-۱۹ تولید کرده اند که تا ۴۸ ساعت از ابتلا به کرونا پیشگیری می‌کند و آماده استفاده برای انسان‌ها است. این اسپری در مدت چند هفته امکان تولید انبوه را دارد.

11:00
دانشمندان می‌گویند ویتامین D خطر ابتلا به کووید١٩ را کاهش می‌دهد


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
دانشمندان با بررسی بیشتر اثر ویتامینD روی علایم کوید۱۹، تاکید کردند این ویتامین می‌تواند از خطر ابتلای افراد به بیماری ویروس کرونا یا شدت آن بکاهد.ویتامینD از طریق نور خورشید و رژیم غذایی مناسب به بدن‌مان می‌رسد. اما بیشتر مردم به‌اندازه کافی در معرض نور خورشید قرار ندارند و در عین حال رژیم غذایی مصرفی‌شان ویتامینD کمی دارد.

10:15
کاهش ۳۰ درصدی تردد در جاده ها


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از کاهش ۳۰ درصدی ترددهای جاده‌ای در روز گذشته خبر داد

9:40
بیماران کرونا با ۱۰۰ میلیون تومان در نوبت بستری بیمارستان خصوصی


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
رئیس بخش عفونی بیمارستان امام خمینی(ره) تهران:بیمارستان های دولتی واقعا جا ندارند، بیماران کرونا حتی با داشتن ۱۰۰ میلیون تومان پول برای بستری در بیمارستان خصوصی جا پیدا نمی کنند

9:00
قرنطینه جدی گرفته نشود، جان‌باختگان به ۱۰۰۰ نفر می‌رسند


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
رحیم شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت هشدار داد: اگر نتوانیم زنجیره فعلی کرونا را قطع کنیم در ماه‌های آذر و دی تعداد جان باختگان ما از این بیماری به هزار تا ۱۲۰۰ نفر خواهد رسید.

8:30
سی تی اسکن ریه فقط برای بیماران کرونایی انجام می‌شود


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
حقیقت خواه ( عضو انجمن رادیولوژی ایران ) : مسئله‌ مهمی که در مورد همه گیری کرونا در این مدت جامعه پزشکی را درگیر کرده است، تعداد بالا مراجعان برای انجام سی تی اسکن بوده است. برای افرادی که علائم ساده و پیش افتاده‌ای داشته باشند و بیمار نباشند آزمایش سی تی اسکن انجام نمی‌دهیم. ما اجازه نمی‌دهیم که این افراد بی دلیل خود را در معرض خطر اشعه‌ قرار دهند. سی تی اسکن ریه فقط برای بیماران کرونایی با شرایط حاد انجام می‌شود.

شنبه اول آذر


23:30
جزئیات پیشنهاد رئیس‌جمهور درباره لزوم همراه داشتن کارت ملی


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
معاون وزیر بهداشت: قادر هستیم با اسکن کارت ملی و بررسی یا کد ملی افراد در جلوی پاساژها، مساجد، پایانه و فرودگاه از دادن هر گونه خدمات به افراد مبتلا به کرونا خودداری کنیم تا مبتلایان در قرنطینه باشند نه همه مردم

23:00
مسافران کرونا نقره‎داغ می‎شوند

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
سخنگوی ستاد کرونا: افرادی که قبل از شروع محدودیت‎ها از شهر قرمز به مسافرت رفته‎اند، در صورت تردد با خودروی پلاک غیر بومی، روزانه یک میلیون تومان جریمه می‎شوند

22:00
چگونگی تردد در موارد ضروری بعد از ساعت ۲۱


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
سخنگوی ستاد مقابله با کرونا: اگر افرادی بعد از ساعت ۲۱ دچار بیماری و یا استفاده از خدمات ضروری شوند می‌نتواند از تاکسی‌های اینترنتی استفاده کنند یا با ۱۱۵ تماس بگیرند تا آمبولانس در اختیارشان بگذارند.
 

21:30
️شهر در قُرُق کرونا

 
خبرنگار شبکه خبر از همکاری مردم برای اجرای منع رفت و آمدها از ساعت 21 تا 4 صبح خبر داد.

20:00

پاسخ حریرچی به اظهارات معاون سابق وزیر بهداشت درباره مضر بودن برخی داروهای کرونا

 


18:00
لطفا این حرف‌ها را به بیماران کرونایی نزنید

آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان

 

17:00
دستمال توالت در آمریکا دوباره نایاب شد


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
در حالی که ایالت‌های مختلف آمریکا از کالیفرنیا گرفته تا نیویورک محدودیت‌های جدید کرونایی وضع و کسب و کارها را تعطیل کرده‌اند، قفسه های فروش دستمال توالت در فروشگاه‌ها دوباره خالی شده است
 

16:00

تظاهرات انکار کنندگان کرونا و مخالفان قرنطینه در آلمان


15:30
کنایه نمکی به معاون سابقش در حکم جایگزین وی؛ تراوشات غیرعالمانه تیم قبلی تکرار نشود


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
وزیر بهداشت در ابلاغ حکم فرید نجفی معاون جدید پژوهشی وزارت بهداشت نوشت : تلاش کنید تا با انجام‌ تحقیقات و پژوهش‌های مستمر و علمی بیان موارد غیر عالمانه مثل ایمنی دسته‌جمعی عدم ابتلای مجدد بیماران کرونا و ابتلای ۲۵ میلیون نفر به کرونا تکرار نشود.
 

15:00
اولین گوشی هوشمند ضد باکتری جهان ساخته شد


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
اولین گوشی هوشمند ضدباکتری در جهان که از گسترش میکروب جلوگیری می‌کند توسط شرکت "بولیت"(Bullitt) ساخته شده است. این گوشی "کَت اس ۴۲"(Cat S۴۲) نام دارد. این گوشی جدید به لطف یون‌های نقره تعبیه شده در مواد گوشی طی فرایند تولید، با گسترش باکتری مقابله می‌کند
 

14:45
مجموع فوتی‌ها بر اثر کرونا از 44 هزار نفر گذشت


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز 29 آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 12 هزار و 931 بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به 841 هزار و 308 نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، 431 بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 44 هزار و 327 نفر رسید


14:30
اعمال محدودیت‌های کرونایی در جلسات علنی مجلس


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
سخنگوی مجلس: جلسه علنی مجلس شورای اسلامی روز‌های یکشنبه و چهارشنبه جلسه به صورت ترکیبی تشکیل می‌شود و همه نمایندگان در محل مجلس حضور خواهند داشت. با فاصله گذاری سه متری نیمی از نمایندگان در محل صحن علنی حضور می‌یابند و نصف دیگر در سالن‌های دیگر به صورت آنلاین حضور خواهند داشت. جلسات از ساعت ۷ و ۴۵ دقیقه تا ساعت ۱۱ و نیم تشکیل می‌شود و بعد از آن تعطیل می‌شود. نماز جماعت و پذیرایی ظهر نیز انجام نمی‌شود، همچنین پذیرش هر گونه مهمان و مراجعه کننده، جز کسانی که بطور محدود به دلیل موضوعات دستور دعوت می‌شوند، ممنوع خواهد بود.حضور نمایندگان مجلس در حوزه‌های انتخابیه نیز انجام نمی‌شود

14:00
سازمان بهداشت جهانی: رمدسیویر برای درمان کرونا استفاده نشود


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
سازمان بهداشت جهانی:«رمدسیویر» برای بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بستری در بیمارستان‌ها در نظر گرفته نشده است و فرق نمی‌کند که شدت بیماری در آن‌ها در چه سطحی باشد.در حال حاضر هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد این دارو باعث افزایش احتمال درمان بیماران یا کاهش نیاز آن‌ها به تنفس مصنوعی شده باشد.:️در جهان از «رمدسیویر» به عنوان یک داروی موثر برای ویروس کرونا استفاده می‌شود، اما نقش آن در درمان بالینی مبهم باقی مانده است.
 

13:10

نتیجه تست PCR کرونا تا چه زمانی مثبت است؟


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
به گفته دکتر مسعود مردانی معمولا پس از دو تا سه هفته بعد از بهبودی، تست PCR باید منفی شود ولی در برخی افراد حتی پس از ۶ هفته از ابتلا باز هم تست PCR مثبت می‌شود که این افراد آلوده کننده نیستند، در این افراد عمدتا لاشه‌های ویروس در دستگاه تنفسی باقی می‌ماند و چون لاشه‌ها حاوی DNA هستند، در این روش تشخیص داده می‌شوند.
 

12:40
تصمیمات ستاد ملی کرونا برای کمک به کسب و کارها


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
معاون اقتصادی رئیس‌جمهور:مهلت تسلیم اظهار نامه مالیاتی یک ماه تمدید می‌شود؛ مهلت اعتراض به مالیات‌ها یک ماه و نیم تمدید شد.همچنین هر مجوزی که هر دستگاهی لازم باشد صادر کند، به صورت خودکار دو ماه تمدید می‌‍شود. کسب و کارهای شدیدا آسیب‌دیده، مهلت پرداخت اقساطشان یک ماه تنفس خواهد داشت.اگر با چک برکشتی مواجه شدند با مراجعه به بانک با آثار چک برگشتی روبرو نمی‌شوند. همچنین پرداخت قبض گاز آذر تا دی، دو ماه تنفس دارد
 

12:00

فرانسوی‌ها رکورددار بدبینی به واکسن کرونا

 
آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
مهم‌ترین دلیل امتناع از دریافت واکسن عدم اعتماد به نهادهای سیاسی و دانشمندان است.
 

11:30

هشدارهای پلیس پایتخت با آغاز محدودیت‌های کرونایی


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
سرگرد سلطانی پاجی معاون اجتماعی پلیس پیشگیری تهران:در راستای شروع محدودیت‌های جدید کرونایی این احتمال وجود دارد که افراد سودجو و مجرم با غصب و جعل عناوینی نظیر مامور پلیس، مامور بهداشت، بازرس اتحادیه، تعزیرات و ... اقدامات مجرمانه‌ای را انجام دهند که لازم است در این خصوص شهروندان هوشیاری خود را حفظ کنند.شهروندان حتما از جزئیات اجرای طرح‌ها آگاه باشند و بدانند که هیچگاه ماموران اعم از پلیس، بهداشت و ... با مراجعه مستقیم به شهروندان مبلغی را تحت عنوان جریمه اخذ نمی‌کنند.همچنین طبق اعلام نهادهای مربوطه خودرویی نیز در این طرح توقیف نمی‌شود و صرفا اعمال جریمه انجام خواهد شد که آن هم در سامانه رسمی پلیس راهور قابل استعلام است.هیچ ماموری برای اجرای محدودیت‌های کرونایی به در منازل مراجعه نخواهد کرد و به همین دلیل درخواست ما از شهروندان این است که حتما موضوع را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

11:00
بازار طلا و جواهر تهران هم به تعطیلات ۱۵ روزه می‌رود


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، مبنی بر تعطیلی دو هفته‌ای مشاغل غیرضروری، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران نیز ضمن تاکید براینکه بازار طلا و کلیه واحدهای صنفی اتحادیه طلا و جواهر تهران نیز مشمول این محدودیت خواهند شد، اعلام کرد که از امروز (شنبه اول آذرماه)، صنف ما نیز به مدت ۱۵ روز تعطیل خواهد بود

10:20
التهاب مزمن؛ عامل عوارض کووید طولانی مدت


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
محققان دانشگاه آکسفورد با بررسی تاثیر طولانی‌مدت بیماری کووید-۱۹، یا به‌اصطلاح "کووید طولانی مدت" (long covid)، به این نتیجه رسیده‌اند که تعداد زیادی از بیماران کووید-۱۹ مرخص شده از بیمارستان همچنان علائم نفس‌نفس زدن، خستگی، اضطراب و افسردگی را دو تا سه ماه پس از ابتلا به ویروس تجربه می‌کنند

9:50
تست PCR کرونا تا چه زمانی مثبت می‌ماند؟


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان

معمولا پس از دو تا سه هفته بعد از بهبودی، تست PCR باید منفی شود ولی در برخی افراد حتی پس از ۶ هفته از ابتلا باز هم تست PCR مثبت می‌شود که این افراد آلوده کننده نیستند. در این افراد عمدتا لاشه‌های ویروس در دستگاه تنفسی باقی می‌ماند و چون لاشه‌ها حاوی DNA هستند، در این روش تشخیص داده می‌شوند.بر اساس اطلاعات ما بیمارانی هستند که پس از ابتلا شکایات غیر اختصاصی متعددی از کمر درد، گزگز دست‌ها، افسردگی، عدم تمرکز، اضطراب، بی‌خوابی، بی‌اشتهایی و ریزش مو دارند که از عوارض طولانی مدت کرونا است.
 

9:30

۸۵ درصد مبتلایان به کرونا نیاز به بستری ندارند


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
مسعود مردانی عضو ستاد ملی مقابله با کرونا:۸۵ درصد مبتلایان به ویروس کرونا نیاز به مراجعه به مراکز درمانی ندارند و با بستری در منزل بهبود می یابند.مبتلایان به ویروس کرونا در صورت داشتن علائمی از قبیل تنگی نفس، ادامه تب بیش از چهار روز، احساس فشار بر روی قفسه سینه یا کاهش سطح هوشیاری باید به مراکز درمانی مراجعه کنند.هیچ گونه داروی گیاهی در درمان موارد شدید بیماری کرونا نقشی ندارد اما مبتلایان خفیف می توانند برای آرامش گلو و تسکین سرفه از آویشن یا شربت زوفا که مورد تایید وزارت بهداشت نیز هستند، استفاده کنند. استفاده بیماران حاد از داورهای گیاهی علاوه بر اینکه تاثیری در بهبودی آنان نخواهد داشت بلکه ممکن است منجر به تشخیص دیر هنگام در بیماری یا دیگر عوارض آن شود.مردم باید برای دریافت آخرین اخبار و اطلاعات مستند از سایت های معتبر و ستاد ملی مقابله با کرونا کسب اطلاع کنند. مولتی ویتامین و ب کمپلکس تاثیر چندانی در تقویت سیستم ایمنی بدن ندارند.

 

9:00
ورود مرگبار به آذر ؛ دو نمودار نگران کننده / بیشترین فوتی‌های کرونا مربوط به کدام ماه است؟


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
نگاهی به آمارهای ۲ ‌ماه گذشته کرونا، وضعیت نابسامانی از افزایش نگران‌کننده ابتلا و مرگ‌ومیر بر اثر کووید-۱۹را روایت می‌کند؛ آمارهایی که نشان می‌دهد پاییز همانطور که پیش تر پیش‌بینی شده بود، شروع مرگباری داشته است.مهر و آبان در شرایطی تبدیل به بحرانی‌ترین ماه‌های شیوع کرونا شدند که پرونده آخرین روز تابستان با ۲۰۷ فوتی و ۳هزار و ۵۶۳ نفر بسته شد. حالا به فاصله ۶۰ روز تعداد فوتی‌ها بیش از ۲برابر و مبتلایان نزدیک به ۵ برابر شده و روند همچنان صعودی است.در ۲‌ ماه گذشته بالاترین رکوردها در فوت و ابتلای کرونا ثبت شد و بیشترین سهم را هم آبان داشت.


8:45
عدم تغییر جمعیت حاضر در متروی تهران در اولین روز تعطیلی کرونایی

 

آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان


8:30
آغاز محدودیت‌های شدید کرونایی از امروز


آخرین خبرها مربوط به بیماری کرونا در ایران و جهان
 
از امروز تردد به شهرهای نارنجی ۵۰۰ هزار تومان و شهرهای قرمز یک میلیون تومان جریمه در هر ۲۴ ساعت دارد.در شهرهای قرمز تردد خودرو از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح ممنوع است و همه مشاغل به جز مشاغل گروه یک تعطیل خواهند بود.تست مثبت‌ها در صورت عدم رعایت قرنطینه ۲۰۰ هزار تومان جریمه می‎شوند
نسخه چاپی