هیچ تیمی در پلی آف حاشیه امنیت ندارد/اطلاعات برخی ناظران لیگ والیبال از ویدئوچک کم است
بهروز عطایی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به شرایط لیگ برتر والیبال اظهار داشت: قطعا با توجه به کرونا، شرایط سختی بود. تیم ها هم باید مراقب سلامتی خودشان می بودند و هم باید تلاش می کردند تا خودشان را برای لیگ آماده کنند. یک مرحله از مسابقات به صورت لیگ برگزار شد اما وقتی شرایط کرونا بدتر و پیچیده تر شد، تصمیم گرفتند تا بازی ها در تهران به صورت متمرکز برگزار شود. برداشت من این است که بازی های لیگ امسال با اینکه متمرکز بود، بسیار فشرده و با کیفیت دنبال شد. رقابت تنکاتنگی بین تیم ها اتفاق افتاد و اکثر بازی ها غیرقابل پیش بینی بود. اگر در جدول ریز شوید و دقت کنید، تیم صدرنشین با تیم ششم جدول فقط 3 بازی را کمتر باخته است. این نشان می دهد رقابت چقدر نزدیک بود. یک تیم 4 باخته، 2 تیم 5 باخته، 2 تیم 6 باخته و 2 تیم 7 باخته داشتیم. این کیفیت و جذابیت و نزدیکی تیم ها را نشان می دهد. در مجموع بازی های خیلی خوبی اتفاق افتاد.
 
هیچ تیمی در پلی آف حاشیه امنیت ندارد
وی افزود: همین الان هم اگر بازی های پلی آف را ببینید، هیچ تیمی از بردش اطمینان ندارد و در حاشیه امنیت نیست. این نزدیکی تیم ها سبب انگیزه بین تیم ها شد. باشگاه ها و مربیان و بازیکنان تلاش خیلی مضاعفی کردند تا آمادگی خودشان را حفظ کنند. در نهایت این آمادگی و کیفیت به سود والیبال ایران خواهد شد و بازیکنان و پشتوانه های خوبی برای تیم ملی ایجاد می شود تا آماده ترین ها در اختیار مربیان تیم ملی برای مسابقات المپیک قرار بگیرند.
 
از استراتژی مان در هراز عقب نیستیم
سرمربی تیم والیبال هراز آمل با بیان اینکه از عملکرد تیمش رضایت دارد، تصریح کرد: ما بازی های خیلی خوبی را در لیگ امسال انجام دادیم. سال اولی است که تیم والیبال هراز در لیگ برتر شرکت می کند. تیمی بودیم که از خیلی از تیم ها دیرتر بسته شدیم. عملکردمان قابل قبول بود و طبق استراتژی که برای تیم تعریف کرده بودیم، پیش رفتیم و از انتظاراتمان عقب تر نیستیم. خوشبختانه در جریان لیگ برتر امسال خوب ظاهر شدیم. شاید تنها یک بازی متفاوت از پیش بینی ما رقم خورد که خوب بازی نکردیم و مقابل آذرباتری باختیم. مقابل تیم هایی که مدعی بودند، خیلی خوب بازی کردیم. از شاگردانم راضی هستم. حساس ترین مرحله و اوج بازی ها در پلی آف است که باید تمرکز خود را حفظ کنیم. امیدوارم که بتوانیم بهترین نتیجه را بگیریم و بازی های خوبی به نمایش بگذاریم.
 
برگزاری پلی آف به نفع والیبال ایران است
بهروز عطایی گفت: پلی آف فرصت مجددی برای 8 تیم اول مرحله ی مقدماتی است که بتوانند جایگاه بهتری را بدست بیاورند. همه ی تیم های ایرن مرحله فرصت دارند تا قهرمان شوند. در تمام دنیا به جز فوتبال، در همه ی رشته ها پلی آف برگزار می شود. فرانسه، آلمان، روسیه، ایتالیا، ترکیه، برزیل، آرژانتین، چین، ژاپن و حتی کره همه ی این کشورها بعد از پایان دور مقدماتی، وارد مرحله ی پلی آف می شوند. البته شکل برگزاری این مسابقات در کشورها متفاوت است. در برخی کشورها تیم ها در پلی آف کم و زیاد می شوند و شیوه ی برگزاری فرق می کند و قهرمان با پلی آف مشخص می شود. قطعا این شیوه به نفع والیبال ایران است. اگر دقت کنید، المپیک هم به شیوه ی پلی آف برگزار می شود. از 2 گروه 6 تیمه، 4 تیم از هرگروه بالا می آیند و طبق فرمول دور و نزدیک به هم برخورد می کنند.
 هیچ تیمی در پلی آف حاشیه امنیت ندارد/اطلاعات برخی ناظران لیگ والیبال از ویدئوچک کم است
پدیده جدید نداشتیم اما بازیکنان فوق العاده ای در لیگ برتر داریم
وی در خصوص اینکه آیا در لیگ والیبال امسال تا اینجای کار پدیده ی نوظهوری داشتیم، تاکید کرد: وقتی بحث پدیده می شود، در مورد بازیکنی است که شناخته شده نباشد. در واقع باید کسی باشد که سال های قبل نتوانسته چهره شود و شرایط سنی کمتری هم داشته باشد. بازیکنی اگر بخواهیم به عنوان پدیده اسم ببریم، محمد کاظم غفاری در تیم هراز است که سال های قبل در لیگ برتر به صورت فیکس بازی نمی کرد و امسال توانست به صورت کامل بازی کند و عملکرد خیلی خوبی داشت. در مجموع بازیکنان جوان و شناخته شده هم داشتیم. مثل میثم صالحی و صابر کاظمی که عملکرد فوق العاده ای در لیگ داشتند. من هم به عنوان سرمربی تیم ملی جوانان در واقع بازیکنان جوانی که ویژگی بارزی داشته باشند را زیر نظر می گیرم تا اگر می توانند کمک کنند آنها را به تیم ملی دعوت کنم.
 
همه ی بازیکنان مقابل تیم های من با انگیزه مضاعف بازی می کنند
سرمربی تیم ملی جوانان ایران و تیم لیگ برتری هراز آمل افزود: در لیگ برتر چون بالاترین سطح کشور است، معمولا از بازیکنان باتجربه تر بیشتر استفاده می کنند و فرصتی به بازیکنان خیلی جوان داده نمی شود. البته بازیکنی مثل مهران فیض عملکرد خیلی خوبی دارد. مهدی جلوه هم همین طور. بردیا سعادت که در لیگ ایران بازی نمی کند و لژیونر است. امیرحسین تُخته هم در لیگ اسلوونی بازی می کند. سهیل کمال آبادی، امیرحسین سرلک و کاریل دادش زاده بازیکنانی هستند که عملکرد خیلی خوبی داشتند و زیر ذره بین کادر فنی تیم ملی جوانان هستند. مشکل بزرگم این است که همه ی بازیکنان وقتی به تیم من می رسند، با انگیزه ی دوچندان بازی و تیمم را دچار چالش می کنند.
 
مقابل شهداب یزد در پلی آف بازی سختی داریم
بهروز عطایی در خصوص بازی پلی آف تیم هراز آمل با تیم شهداب یزد گفت: همان طور که می دانید بازی پلی آف 2 برد از 3 بازی است. بازی سختی در پیش داریم که نتیجه اش اصلا قابل پیش بینی نیست. در مرحله ی قبلی 2 بار با شهداب بازی کردیم که یک بازی ما و یک دیدار را آنها برنده شدند. تیم خیلی خوب و باتجربه ای دارند. اولین تیمی بود که در لیگ برتر تشکیل شد. پشتوانه ی مالی خیلی خوبی دارند و از این طریق بازیکنان خیلی خوبی هم سود می برند. با کادر فنی خیلی خوب توانستند در مرحله ی قبل در جدول سوم شوند. قطع به یقین بازی سختی برای هر دو تیم خواهد بود. کسانی که این بازی را می بینند قطعا بازی زیبا و نزدیکی را خواهند دید و لذت خواهند برد. خوشبختانه همه بازیکنان را در این بازی دارم.
 
ناظران لیگ والیبال در استفاده از ویدئوچک اطلاعات کافی ندارند
وی افزود: لیگ برتر والیبال روزهای پایانی خودش را می گذارند و امیدوارم همه چیز به خوبی در جریان پیدا کند. مسائل حاشیه ای کمتر در نتایج دخیل باشد در بازی ها و دیدارها جذاب و تماشاگرپسند دنبال شود. امیدوارم کادر فنی، بازیکنان، باشگاه ها و مسئولان برگزاری در انجام وظایف خود به خوبی عمل کنند تا مشکلی در پلی آف پیش نیاید. امسال انصافا داوری ها خیلی خوب بود و عدالت رعایت شد. وقتی بحث ویدئو چک پیش آمد، مخصوصا ناظران در چگونگی استفاده از این تکنولوژی اطلاعات کافی را نداشتند. البته عجیب هم نیست. بار اولی است که در ایران ویدئو چک به صورت جدی استفاده می شود. باید همه ی ما کمک کنیم و سعه‌ی صدر داشته باشیم. امیدوارم این فناوری دائمی باشد و در کل ایران استفاده شود.
 
همه شهرها امکان استفاده از ویدئوچک را ندارند
بهروز عطایی در خصوص اینکه آیا کل شهرهای والیبال خیز می توانند از تکنولوژی ویدئو چک استفاده کنند؟ گفت: این مسئله مربوط به باشگاه ها و سالن هایی که در اختیارشان است، می شود. چیزی نیست که هرروز نصب و جدا شود. اگر سالن ها در اختیار باشگاه ها باشد، می تواند استفاده شود. قیمت زیادی ندارد و به اندازه ی هزینه ی کفپوش هم نمی شود. ما در بحث سخت افزاری دچار مشکل هستیم. وقتی سالن را دائم در اختیار نداریم، طبیعی است که نمی شود از این مورد استفاده کرد. شهرهایی مثل تهران، اصفهان و ارومیه این امکان را دارند که از ویدئو چک استفاده کنند.
نسخه چاپی