من مانع سرمربی شدن حمید درخشان در نفت نشدم/ پرسپولیس شایسته ی قهرمانی نیم فصل اول بود
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، بعد از پایان نیم فصل اول بیستمین دوره ی لیگ برتر فوتبال روی نیمکت نفت مسجد سلیمان اتفاقات عجیب و غریبی افتاد. مجتبی حسینی سرمربی این تیم به دلایل نامعلوم قراردادش را فسخ کرد و بلافاصله به تیم ذوب آهن پیوست. مسئولان تیم نفت اما دست روی دست نگذاشتند و در فاصله ی چند روز از جدایی سرمربی شان، حمید درخشان را به عنوان سرمربی اعلام کردند. همان طور که این انتخاب، عجیب و دور از انتظار بود، 24 ساعت نشده، خبر رسید که حضور درخشان در مسجد سلیمان منتفی شده و اگر اتفاق خاصی نیفتد، بهروز مکوندی هدایت این تیم را عهده دار خواهد شد. هر چند بالاخره این مربی هم به نیمکت نفتی ها نرسید و داریوش یزدی در نهایت جانشین مجتبی حسینی شد.
 
چه قدرتی داشتم که مانع سرمربیگری درخشان در نفت بشوم؟
اما در این خصوص خبرنگار ورزشی راسخون به سراغ بهروز مکوندی رفت و این مربی در گفتگو با ما راجع به فرآیند انتخاب و کنسل شدن سرمربی گری اش در تیم نفت مسجد سلیمان اظهار داشت: همان موقع هم که خبر توافق من با باشگاه نفت مسجد سلیمان را خبرگزاری ها زدند، درست نبود چون فقط مذاکره کرده بودیم و چیزی صددرصد نشده بود. ظهر روز شنبه برای اولین بار با هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه در هتل المپیک رودررو مذاکره کردم و هم من و هم از طرف مجموعه ی باشگاه نقطه نظرات و شرایط مطرح شد. قرار بر این شد که مجموعه ی باشگاه روی پیشنهادات و برنامه های من فکر و نظر خود را اعلام کنند. اطلاعی از اینکه با چه گزینه هایی غیر از من مذاکره یا صحبتی کرده بودند، ندارم. فقط شرایطی که می خواستم را با آنها درمیان گذاشتم و گفتم اگر برایتان مقدور است، می توانم کمک کنم. به هرحال قسمت نبود و برای یزدی هم آرزوی موفقیت می کنم. تیم شهرما است و امیدوارم که موفق شود و تیم را یک قدم جلوتر ببرد. من هم از طریق فضای مجازی شنیدم که درخشان سرمربی شده است اما نمی دانم واقعا امضاء کرده بودند یا نه. حتی برای من هم زده بودند که سرمربی شده ام در حالی که ما اصلا به توافق نهایی نرسیده بودیم. من چه قدرت و ارتباطی داشتم و دارم که بتوانم مانع سرمربی شدن درخشان شوم؟ من هم یکی از گزینه ها بودم و دیدید که انتخاب نشدم. من اختیاردار باشگاه نفت مسجد سلیمان نیستم و حالا که مرا انتخاب نکرده اند، گله ای ندارم.
 
فقط یک بار با مسئولان نفت مسجدسلیمان رودررو حرف زدم
وی افزود: خیلی وقت پیش هنوز این اتفاقات نیفتاده بود، باشگاه با من تماس گرفت و گفتند که اگر بخواهیم با ما همکاری می کنید؟ که من گفتم اگر شرایط مهیا باشد، حاضرم. ولی هیچ مذاکره مستقیم نداشتیم. تنها مذاکره ی ما در هتل المپیک بود که در نهایت به سرانجام نرسید. من در این مذاکره به آنها گفتم که دستشان برای انتخاب باز است و هرکسی که دوست داشته باشند را می توانند بیاورند. هرکس بیاید برای ما مایه افتخار است و امیدوارم موفق باشد. در مذاکرات از باشگاه خواستم که برای تیم باید در نیم فصل دوم هزینه کند. طبیعی است که نتایج نیم فصل اول، تیم را تحت فشار خواهد گذاشت. شرایط در نیم فصل دوم همیشه فرق می کند. برخی تیم ها برای کسب سهمیه و عده ای برای عدم سقوط تلاش می کنند. به هرحال مربیگری فقط این نیست که تیم داشته باشید. باید به فکر موفقیت و آبروی خودتان هم باشید. با هرشرایطی دوست ندارم کار کنم و هرآنچه لازم بود را به مسئولان باشگاه گفتم اما به هرحال حتما خیری بود که موافقت نشد و سراغ شخص دیگری رفتند.
 
قسمت نشد به تیم شهرم کمک کنم
این مربی فوتبال تصریح کرد: درست است که امسال تیمی نداشتم اما بازی تمام تیم ها را رصد کردم. تیم های شهرم را هم بیشتر از همه دیدم و شناخت کافی دارم. تیم نفت مسجدسلیمان درست است که بیشترشان بومی نیستند و تعداد خیلی کمی بازیکن بومی دارد اما بازیکنان جوان و خوبی دارند. جوان بودن تیم گاهی به مربی ضربه می زند اما گاهی از انگیزه و قدرت جوانی می توان بهترین بهره را برد. اگر تجربه هم نداشتند، یک نیم فصل تجربه کسب کردند. البته در مسجدسلیمان چون امکانات خوبی ندارد، بیشتر تمرین تیم در تهران برگزار می شود. ضعف ها و مشکلاتی در این شهر وجود دارد که باید رفع شود. به هرحال امیدوارم که تیم بتواند روند خوبش را در پیش بگیرد. دوست داشتم به تیم کمک کنم اما قسمت نشد و برای کادر جدید آرزوی موفقیت می کنم.
 من مانع سرمربی شدن حمید درخشان در نفت نشدم/ پرسپولیس شایسته ی قهرمانی نیم فصل اول بود
خیلی از مسائل در نوسان تیم ها دخیل است
بهروز مکوندی در خصوص لیگ برتر فوتبال ایران گفت: نزدیکی تیم ها باعث شده است تا رقابت ها جذاب شود. البته نباید از حق گذشت که این ویروس کرونا روی کل دنیا تاثیر گذاشته و بیشترین مشکل را هم تیم های ما داشته اند. همیشه مشکلات مالی در لیگ ما وجود داشت و این شرایط کار را سخت تر هم کرد. دور بودن تماشاگران از ورزشگاه، تاثیر منفی روی فوتبال ها و تیم ها گذاشته است. تیم ها نزدیک به هم هستند و با یک برد و باخت چندین رتبه جابه جا می شوند. برنامه به خاطر مسابقات آسیایی که پرسپولیس داشت، دستخوش تغییر شد. تاثیر این تغییر هم روی همه ی تیم ها و خود پرسپولیس اتفاق افتاد. در کل می شود با شرایطی که وجود داشت، راضی بود. بازیها به شکل خوبی برگزار شد و امیدوارم نیم فصل دوم بهتر باشد و فوتبال های جذاب تری هم ببینیم.
 
بدون اشتباه فوتبال کیفیت و زیبای اش را ندارد
وی خاطرنشان کرد: در فوتبال نمی شود برای داشتن شایستگی متر و معیاری گذاشت اما شرایط جدولی در کل نشان دهنده ی شایستگی تیم هاست. برخی اتفاقات در فوتبال رخ می دهد که تیم ها شاید نتوانند نسبت به کیفیت و شایستگی دارند، نتیجه بگیرند. خیلی عوامل در این نتایج دخیل است. از اشتباهات مربی و بازیکن و داوری گرفته تا برخی مشکلات. همیشه اعتقادم این است که زیبایی فوتبال در انسانی بودن و اتفاقات غیرقابل پیش بینی است که می افتد. وقتی این اتفاقات انسانی را از فوتبال بگیرید، جذابیت کم می شود و کیفیت و زیبایی ندارد.
 
پرسپولیس با شایستگی قهرمان نیم فصل اول شد
سرمربی سابق استقلال خوزستان و کارشناس فوتبال ایران افزود: یکی از دلایل بالا و پائین بودن تیم ها بستگی به شرایطی دارد که در آن قرار می گیرند. مثلا پرسپولیس به عنوان نماینده ایران به فینال آسیا رسید که افتخار بزرگی بود. آنجا متاسفانه وقتی نتیجه ی دلخواه حاصل نشد، قطعا از نظر روحی روانی روی بازیکنان و تیم تاثیر منفی گذاشت. بلافاصله با آن شرایط بد روحی روانی، در لیگ بازی کردند. تا دوباره خواستند خودشان را بازیابی کنند، فرصتی نداشتند و باید در کوران مسابقات لیگ خودشان را جمع و جور می کردند. تا بتوانند به شرایط عادی برگردند، کمی زمان برد و نتیجه اش 4 مساوی پشت سر هم بود. البته آن شکست واقعا چیزی از ارزش های پرسپولیس کم نمی کند. آنها نشان دادند که چقدر تیم خوب و یکدستی دارند. اگر قهرمان نیم فصل شدند، شایسته ی قهرمانی نیم فصل بودند. بازیکنان و کادر خیلی خوبی دارند. توانستند آن چیزی که استحقاقش را داشتند، با تلاش و همت به دست بیاورند. شاید بزرگترین عامل موفقیتشان، غلبه بر فشار روحی روانی زیادی بود که بعد از از دست رفتن فینال آسیا، برایشان پیش آمد. درست است که 4 بازی را یک بر صفر بردند اما مهم این بود که توانستند امتیازات را به خوبی جمع کنند و در نیم فصل صدرنشین شوند. باید به پرسپولیس تبریک گفت.
 
تیمی قهرمان می شود که نیمکت قدرتمندی داشته باشد
بهروز مکوندی گفت: در نیم فصل دوم شرایط سخت تر می شود. فشردگی مسابقات باعث می شود که تیم های ضعیف تر عقب بیافتند و آن تیم هایی که سرمایه ی انسانی بیشتر و بهتری و به اصطلاح نیمکت قدرتمندی دارند، بتوانند این فشار را تحمل کنند و بهتر نتیجه بگیرند. چند تیم مدعی داریم که در بالای جدول هستند و نیمکت های خوبی هم دارند. شاید امسال تنها سالی باشد که فقط 4 مدعی نداریم و یکی دو تیم هم هستند که می توانند شرایط خوبی را داشته باشند. تیم هایی که سرمایه انسانی خوبی دارند و اگر خوب نتیجه بگیرند، می توانند به جمع مدعیان برسند. در مجموع معتقدم که رقابت ها در نیم فصل دوم جذاب تر خواهد شد.
نسخه چاپی