علی کریمی لابی گری و زدوبند بلد نبود/رئیس جدید فدراسیون امتحانش را قبلا پس داده است
محمد پنجعلی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به انتخابات فدراسیون فوتبال و عدم انتخاب علی کریمی به عنوان تنها فوتبالی حاضر در جمع کاندیداها، اظهار داشت: رای از اول هم مشخص بود. رای واقعی رایی است که مردم بدهند. انتخابات فدراسیون فوتبال داستان دارد و همه هم می دانند که چه خبر است. علی کریمی اهل لابی و زدوبند و رای خریدن نیست. علی بچه ی پاک و خوش قلبی است. خوب شد که شرکت کرد. با اینکه می دانست اوضاع از چه قرار است و رای نمی آورد اما در انتخابات حاضر شد تا روشنگری کند. تا دست غیرفوتبالی ها بیشتر برای مردم رو شود و بدانند که فوتبالی ها می خواهند سکاندار رشته ای باشند که برایش زحمت کشیدند اما اجازه نمی دهند. جای تاسف دارد افرادی که خودشان را فوتبالی می دانند و مدام فریاد می زنند که فوتبال دارد توسط غیرفوتبالی ها اداره می شود، آن وقت برای کریمی رای نمی دهند و به یک غیرفوتبالی رای می دهند.
 
رئیس جدید فدراسیون قبلا امتحانش را پس داده
وی افزود: قبل از انتخابات همه می دانستند که علی کریمی رای نمی آورد. رای ها دست فوتبالی ها نیست. تمام روسای هیات ها به کسانی رای می دهند که آنها را گماشته اند. فقط شرکت کرد تا بگوید که اوضاع از چه قرار است. فدراسیون اصلا آدم فوتبالی نمی خواهند. دنبال کسی هستند که لابی گری بلد باشد که کریمی از این کارها بلد نیست. تیمی که با علی کریمی بودند، می توانستند فوتبال ما را دگرگون کنند. آنها شناخت خیلی خوبی از شرایط فوتبال ما داشتند و می توانستند خیلی زود موانع را برطرف کنند اما نگذاشتند. من شناختی از عزیزی خادم ندارم اما می دانم که از 8، 9 سال قبل وارد فدراسیون شده است. او قبلا هم حضور داشته و با انتخاب شدنش اتفاق جدید و خاصی برای فوتبال ایران نمی افتد. شک نکنید اتفاقی در راه توسعه و پیشرفت نمی افتد. چند سال است که این آقا در فوتبال حضور داشته است. اگر خوب بوده، چرا نتوانسته تا الان کاری پیش ببرد. واقعا امیدی به آینده ی فوتبال ایران نیست. همه ی این آقایان قبلا امتحانشان را پس داده اند و همه می دانند توانایی کار در فوتبال ندارند.
 
با این وضعیت امیدی به بهبود شرایط فوتبال ایران ندارم
پیشکسوت پرسپولیس و فوتبال ایران تصریح کرد: مسئله ی اصلی فوتبال ما اصلا نفر نیست. فوتبال ما زیرساخت ندارد. سرمایه گذاری و داشتن برنامه ی بلندمدت و عمرانی می خواهد که خودش حداقل 10 سال زمان می برد. تازه اگر به قسمت فنی برسیم، مشکلات عدیده ای گریبان گیر فوتبال ما شده است. از دلالی، زدوبند، شرط بندی، مشکلات مالی، قراردادهای بی سروته و خیلی از مسائلی که روزبه روز بدتر می شود. فوتبال پایه ها را اگر دنبال کنید خواهید دید که چه خبر است. متاسفانه دلالی به فوتبال پایه هم رخنه کرده است. این مسائل درد فوتبال است. تنها نمی شود این ضعف ها را برطرف کرد. به شخصه امیدی به بهبود وضعیت ندارم. چون این افراد قبلا هم بوده اند و اگر توان مدیریتی یا فکر جدیدی داشتند که فوتبال پیشرفت کند و توسعه یابد، قطعا الان اتفاق افتاده بود.
 علی کریمی لابی گری و زدوبند بلد نبود/رئیس جدید فدراسیون امتحانش را قبلا پس داده است
فوتبال ایران روی توانایی فردی و استعداد ذاتی نتیجه می گیرد
محمدپنجعلی در خصوص اینکه با این اوضاع سرنوشت تیم ملی فوتبال را چطور ارزیابی می کنید؟ گفت: فوتبال ما همیشه به خاطر توانایی و استعداد ذاتی که دارد، مقطعی نتیجه می گیرد. به همان دلیلی که الان بچه ها دارند در فوتبال اروپا بازی می کنند، می توانیم با غیرت و استعداد و توانایی های فردی نتیجه مقطعی بگیریم و به جام جهانی برویم اما با کدام برنامه؟ فوتبال ما مواقعی که نتیجه می گیرد، از روی برنامه نیست و برپایه توانایی فردی و استعداد ذاتی بازیکنان این اتفاق می افتد. اگر بخواهیم فوتبال ایران را چه به لحاظ ساختاری، چه حرفه ای و چه امکاناتی با یک فوتبال حرفه ای مقایسه کنیم، خیلی از استانداردها دوریم و فرسنگ ها فاصله داریم. حداقل اگر در این شرایط بد و سختی که فوتبال ما در آن قرار دارد، علی کریمی رئیس فدراسیون می شد، می توانست از مناسبات بین المللی و چهره ی موجهی که در ای اف سی و فیفا دارد، می توانست بهره ببرد و در حل مشکلات بهتر عمل کند. علی شناخته شده است و نیروهایی که در تیمش داشت و گلچین کرده بود، می توانست خیلی زودتر از تصور برمشکلات فائق بیاید. حیف که این اتفاق نیفتاد.
 
پرسپولیس می تواند پنجمین قهرمانی پیای خودش را بگیرد
وی در ادامه ی گفتگوی خود با خبرنگار راسخون، در خصوص شرایط پرسپولیس افزود: پرسپولیس پتانسیل خیلی بالایی دارد. همان طور که دیدید مهاجم این تیم را محروم کردند. علی پور و ترابی و شجاع رفتند. خیلی از ستاره ها جدا شدند اما این تیم به راهش ادامه داد و بدون مهاجم تخصصی دومین تیم گلزن لیگ شد و قهرمانی نیم فصل اول را هم گرفت. اگر بچه هایی که خریده اند، اضافه شوند، این تیم دوباره می تواند برای قهرمانی پنجم بجنگد. این تیم شایستگی بالایی دارد و خودش را از تیم های ایرانی جدا کرده است. شک نکنید با این نفرات و هماهنگی بیشتری که نسبت به اوایل فصل ایجاد شده، در ادامه تیم بهتر پیش می رود و خیلی کمتر از نیم فصل اول امتیاز از دست می دهد. اگر دقت کنید، خودباوری در بازیکنان پرسپولیس به حدی رسیده که حتی بازی های عقب افتاده هم داشتند، تحت فشار قرار نگرفتند و با آرامش توانستند 5 برد پیاپی را در انتهای نیم فصل اول کسب کنند. گرفتن صددرصد امتیازات در هفته های پایانی کار هر تیمی نیست اما شاگردان یحیی آن را به خوبی انجام دادند.
 
در نیم فصل دوم دروازه ها کوچک تر می شود!
پیشکسوت پرسپولیس در خصوص برتری این تیم مقابل سایپا در شروع نیم فصل دوم، تصریح کرد: نیم فصل دوم معمولا سخت تر از نیم فصل اول است و تیم ها تمام تلاش خود را برای نتیجه گرفتن خواهند کرد. دیدید تیم سایپا چقدر تلاش ودوندگی داشت و موقعیت های خطرناکی هم بوجود آورد. در فوتبال یک گل هیچ گاه حاشیه امنیت ندارد و هر لحظه ممکن است جبران شود. با این حال این برد در شروع نیم فصل دوم خیلی روحیه بخش و عالی بود. برخی تیم ها امتیازنمی دهند تا از منطقه سقوط فرار کنند و برخی تیم ها هم مدعی هستند و دنبال قهرمانی. به قول فوتبالی ها در نیم فصل دوم، دروازه ها کوچک تر می شود. قطعا تیمی موفق خواهد بود که نیمکت قدرتمندی داشته باشد. فکر می کنم در ادامه وقتی بازیکنان اضافه شوند، پرسپولیس این توان را خواهد داشت که با قدرت پیش برود و هم بتواند ضعف گلزنی های خودش را برطرف کند و هم پنجمین قهرمانی پیاپی اش را بگیرد. البته تیم هایی مثل سپاهان و استقلال و تراکتور هم حریفان راحتی نیستند و نباید آنها را دست کم گرفت. قهرمانی به راحتی بدست نمی آید و باید برای آن تلاش کرد و عرق ریخت. با این وجود چون پرسپولیس به هارمونی خوبی رسیده و بازیکنان درک خوبی از هم دارند، یک گام از بقیه ی تیم ها جلوتریم.
 
هدف پرسپولیس باید قهرمانی در آسیا باشد
محمد پنجعلی گفت: پرسپولیس دیگر نباید به لیگ ایران بسنده کند. این تیم پتانسیل و توانایی اش را نشان داده است. فوتبالی که بازی می کند و کیفیتی که دارد، فراتر از فوتبال ایران است. باید این تیم با تقویت بهتر و برنامه ریزی دقیق تر هدفش را روی قهرمانی در آسیا بگذارد. الان تیم های آسیایی از پرسپولیس حساب می برند و می دانند که چقدر توانایی این تیم بالاست. البته باید کادر فنی طوری برنامه ریزی کند که روی بازیکنان اصلی فشار کمتری وارد شود. با این حال تیم های عربی یقینا مثل همیشه با قدرت و تقویت تیم های خود در آسیا ظاهر می شوند. تیم های قطری و عربستانی همیشه برای قهرمانی در آسیا در لیگ قهرمانان حاضر می شوند اما تیم های اماراتی را هم نباید دست کم گرفت. با این وجود پرسپولیس با تجربه ای که در سال های اخیر به دست آورده و راه مبارزه با تیم های قدرتمند را می داند، می تواند هدفش را قهرمانی در آسیا بگذارد و به نتیجه هم برسد.
نسخه چاپی