جزئیات حمله موشکی به پایگاه آمریکایی‌ها در «عین الاسد»/ کشته شدن یک پیمانکار آمریکایی
به گزارش راسخون؛ به نقل از الجزیره، گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از حمله موشکی به پایگاه عین الاسد در استان الانبار در روز چهارشنبه است.

بر اساس این گزارش‌ها، ۱۴ راکت کاتیوشا ۱۰۷ میلی متری پایگاه نظامیان آمریکایی در عین الاسد واقع در غرب استان الانبار را هدف قرار دادند.

کانال تلگرامی صابرین نیوز نیز گزارش داد که نیروهای آمریکایی بخش نظامی مربوط به خود را در پایگاه عین الاسد بسته‌اند و نیروهای خود را از برج مراقبت خارج کرده‌اند.

پایگاه خبری بغداد الیوم نیز به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داد که تعدادی راکت به پایگاه عین الاسد که نیروهای آمریکایی در آن حضور دارند اصابت کرده است.

خبرگزاری رسمی عراق (واع) نیز این خبر را تایید کرد و نوشت: پایگاه عین الاسد با ۱۰ راکت هدف قرار گرفت. شفق نیوز نیز با تایید این خبر گزارش داد که تعداد راکتهای شلیک شده به سمت عین الاسد ۴ عدد بوده است.

در همین خصوص خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که این راکتها از یک خودرو در منطقه کشاورزی البیادر همجوار با پایگاه عین الاسد شلیک شده است.

منابع آگاه در گفتگو با کانال صابرین نیوز اعلام کرده اند که در جریان این حمله موشکی ۳ نظامی آمریکایی از جمله یک افسر کشته شده است. این نظامیان از طریق هواپیمای وابسته به یگان ۳۸۶ به پایگاه فرانکفورت در آلمان منتقل شده اند.

تحولات مذکور در سایه سکوت آمریکایی‌ها و اعلام کشته شدن تنها یک نفر به دلیل سکته قلبی صورت می گیرد. خبرنگار شبکه المیادین نیز گزارش داد که اکثر موشک‌های شلیک شده به سمت پایگاه عین الاسد به بخش نظامی متعلق به آمریکایی‌ها اصابت کرده است.
 

پنتاگون کشته شدن یک پیمانکار آمریکا در حمله راکتی به پایگاه عین‌الاسد عراق را تایید کرد

 
جزئیات حمله موشکی به پایگاه آمریکایی‌ها در «عین الاسد»/ کشته شدن یک پیمانکار آمریکایی

پایگاه عین‌الاسد عراق که نیروهای آمریکایی در آن مستقر هستند روز چهارشنبه هدف اصابت دست‌کم ۱۰ راکت قرار گرفت. این حمله دو روز قبل از سفر پاپ، رهبر کاتولیک‌های جهان به عراق صورت می‌گیرد.

منابع امنیتی در عراق روز چهارشنبه ضمن اعلام این خبر تصریح کردند که در حمله راکتی به محل استقرار نیروهای آمریکایی در پایگاه عین‌الاسد یک پیمانکار نظامی کشته شده است. پنتاگون این خبر را ساعتی پیش تایید کرد.

در گزارش این منابع تصریح شده که این پیمانکار پس از اصابت ۱۰ راکت به عین‌الاسد بر اثر ایست قلبی جان باخته است؛ منابع عراقی و غربی هنوز مشخص نکرده‌اند که فرد غیرنظامی کشته شده عراقی یا از کارمندان خارجی شرکت‌های پیمانکاری بوده است.

یک سخنگوی آمریکایی نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در این خصوص گفته است که نیروهای امنیتی عراقی تحقیقاتی را در باره منشا این حملات آغاز کرده‌اند.

این حمله در حالی صورت گرفته که پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان قرار است روز جمعه ۵ مارس وارد عراق شود و طی اقامت خود در این کشور از برخی اماکن تاریخی و مذهبی بازدید کند.
 

واکنش سخنگوی کاخ سفید به حمله امروز به پایگاه عین الاسد

 
جزئیات حمله موشکی به پایگاه آمریکایی‌ها در «عین الاسد»/ کشته شدن یک پیمانکار آمریکایی

سخنگوی کاخ سفید در نخستین واکنش دولت آمریکا به حمله راکتی امروز به پایگاه نظامیان آمریکایی عین الاسد در عراق واکنش نشان داد.

جن ساکی در خصوص این حمله گفت واشنگتن در صورت لزوم به این حمله پاسخ خواهد داد.

سخنگوی کاخ سفید همچنین باتایید مجدد حمله راکتی انجام شده به پایگاه نظامیان آمریکایی عین الاسد در عراق تاکید کرد که دولت آمریکا در حال ارزیابی تاثیر این حمله بوده اما در عین حال برای واکنش آن عجله‌ای ندارد.

وی همچنین با اشاره مجدد به حمله هفته گذشته جنگنده‌های آمریکایی به خاک سوریه مدعی شد که دولت آمریکا حمله مذکور را علیه نیروهای مورد حمایت ایران در خاک سوریه انجام داده که حمله‌ای کاملا قانونی بوده است.

جن ساکی همچنین در ادامه ادعاهای خود گفت که اینبار نیز به روش و زمان دلخواه خود اقدام کرده و واشنگتن حق این واکنش را برای خود محفوظ می‌داند.

وی تاکید کرد: گزارش این حمله امروز صبح توسط تیم امنیت ملی به رئیس جمهوری داده شده و البته وی از شب قبل از این موضوع اطلاع داشت.

سخنگوی کاخ سفید همچنین افزود: نمی‌خواهیم تصمیمی عجولانه یا نا آگاهانه اتخاذ کنیم که به تنش بیشتر منجر شود.


واکنش بایدن به حمله به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد

 
جزئیات حمله موشکی به پایگاه آمریکایی‌ها در «عین الاسد»/ کشته شدن یک پیمانکار آمریکایی

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به حمله موشکی به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد اعلام کرد: «برای مشخص شدن عامل حملات موشکی در عراق تلاش می‌کنیم.»

پیش از این نیز اعلام کرده بود که هنوز در حال ارزیابی و بررسی حادثه موشکباران امروز علیه پایگاه عین‌الاسد در عراق است.

کاخ سفید مدعی شد: «همچنان در حال ارزیابی تاثیر حمله اخیر به پایگاه آمریکایی در عراق هستیم و چنانچه ثابت شود این اتفاق از سوی ایران حمایت شده به آن پاسخ خواهیم داد.»

کاخ ریاست جمهوری آمریکا در ادعایی دیگر اضافه کرد: «حملات اخیر را که از سوی ایران حمایت شده بود پاسخ دادیم و از این به بعد نیز رویه ما همین خواهد بود.»

کاخ سفید در این ادعا به حملات غیر انسانی اخیر خود علیه مواضع الحشدالشعبی در مرز سوریه با عراق اشاره کرد. آمریکا اعلام کرده بوده که این حمله در پاسخ به کشته شدن یکی از پیمانکاران ائتلاف بین المللی در عراق در حمله گروه‌های تحت حمایت ایران انجام شده است.


منبع:
1. مهر/ واکنش سخنگوی کاخ سفید به حمله امروز به پایگاه عین الاسد
2. مهر/ ساعاتی پس از حمله؛ پنتاگون مرگ پیمانکار آمریکایی در حمله به عین‌الاسد را تایید کرد
3. یورو نیوز/ پنتاگون کشته شدن یک پیمانکار آمریکا در حمله راکتی به پایگاه عین‌الاسد عراق را تایید کرد
4. ئنیای اقتصاد/ واکنش بایدن به حمله به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد
نسخه چاپی