سردار حجازی به لقاءالله پیوست
به گزارش راسخون؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای از شهادت سردار سرافراز ، جانباز عالیقدر سرتیپ پاسدار سید محمد حسین زاده حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پس از سال‌ها مجاهدت و تلاش خستگی ناپذیر در عرصه‌های مختلف پاسداری از انقلاب و نظام اسلامی بر اثر عارضه قلبی خبر داد.
متن اطلاعیه روابط عمومی کل سپاه به این شرح است :

بسم الله الرحمن الرحیم
با آرزوی قبولی طاعات و عبادات عموم روزه داران در ماه ضیافت الهی ، به استحضار ملت عظیم‌الشأن ایران می رساند:

سردار عالیقدر و جانباز سرافراز سرتیپ پاسدار سید محمد حسین زاده حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از سال‌ها مجاهدت و تلاش های خستگی ناپذیر و مخلصانه در عرصه‌های مختلف پاسداری از انقلاب و خدمت به نظام و میهن اسلامی در اثر عارضه قلبی به درجه رفیع  شهادت نائل آمد و به خیل عظیم شهیدان پیوست.

آن سردار مومن، انقلابی و ولایت‌مدار در زمره فرماندهان و مجاهدان شاخص هشت سال دفاع مقدس بود که به ویژه نقش سترگ و ماندگاری در حوزه جذب ، سازماندهی و اعزام رزمندگان اسلام به جبهه های نبرد حق علیه باطل و مصاف با ارتش بعثی صدام و مزدوران استکبار جهانی در جنگ تحمیلی ایفا کرد.

شهید گرانقدر سردار حجازی  پس از دفاع مقدس در سپاه و بسیج و نیز ستاد کل نیروهای مسلح مسئولیت‌های خطیر و مهمی عهده‌دار شد که از جمله آنها می‌توان به فرماندهی نیروی مقاومت بسیج به مدت ۱۰ سال ، ریاست ستاد مشترک سپاه ، جانشین فرمانده کل سپاه و معاونت آماد ، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستادکل نیروهای مسلح اشاره کرد .

سردار حجازی که در کارنامه خود مدتی مسئولیت سپاه در لبنان را داشت در سال‌های اخیر تجارب ارزنده خود را برای یاری بخشی به مدافعین حرم و کمک به جبهه مقاومت اسلامی در عرصه مقابله با داعش و تروریسم تکفیری به کار گرفت و پس از شهادت سردار دلها سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی به پیشنهاد سردار پاسدار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه ، با حکم سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه، به سمت جانشینی فرماندهی این نیرو منصوب و خدمات ارزنده ای از خود به یادگار گذارد.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تبریک و تسلیت شهادت آن فرمانده جانباز ، وارسته و مخلص به محضر مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) ، ملت ایران ، خانواده مکرم و آحاد فرماندهان ، مسئولین و همرزمان وی درسپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مستضعفین و نیز رزمندگان جبهه مقاومت ؛ به  آگاهی مردم شریف قدرشناس می رساند ؛ آیین های تشییع و تدفین پیکر پاک وی در چارچوب تدابیر و دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا انجام خواهد پذیرفت.

 
 


سردار حجازی در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس

سردار سرتیپ پاسدار سیدمحمد حسین‌زاده حجازی که بیشتر به نام سردار حجازی شناخته می‌شود در سال ۱۳۳۵ در اصفهان چشم به جهان گشود. او دوران ابتدایی و دبیرستان خود را در زادگاهش گذراند و پس از اخذ دیپلم با وقوع انقلاب اسلامی و تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عضویت این نهاد انقلابی درآمد. سردار حجازی در همان سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان عضوی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناطق آذربایجان غربی و کردستان رفت تا با شورش و آشوب ضد انقلاب در این منطقه مقابله کند.

شورش و آشوب ضد انقلاب که در غرب کشور مهار شد، رژیم بعث صدام به کشورمان حمله کرد و می‌خواست تا طی ۷ روز ایران اسلامی را به تصرف خود دربیاورد. اما ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه نیرو‌های مردمی به مقابه با صدام و رژیم بعثی عراق مشغول شدند. سردار حجازی و همرزمانش که به تازگی از درگیری‌های ضد انقلاب در غرب کشور فارغ شده بودند به جبهه‌های جنوب رفتند. او در دوران دفاع مقدس مسئول سازماندهی و اعزام نیرو‌های مردمی و در برهه‌ای هم مسئول اعزام نیرو به جبهه‌های جنوب بود.

سردار حجازی در دوران دفاع مقدس مسئولیت‌هایی همچون ریاست ستاد ستاد سپاه منطقه دوم کشور، جانشین فرمانده سپاه منطقه چهارم، جانشین فرمانده قرارگاه سلمان در جبهه‌های میانی و غرب و جانشینی فرمانده قرارگاه قدس سپاه را برعهده داشت.


سردار حجازی در دوران پس از دفاع مقدس و حضور در محور مقاومت

 
سردار حجازی به لقاءالله پیوست

سردار حجازی پس از پایان دفاع مقدس نیز در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ماند و در مسئولیت‌های مهمی همچون معاون هماهنگ‌کننده و معاون نیروی انسانی نیروی مقاومت بسیج، فرماندهی نیروی مقاومت بسیج (۱۳۷۶ - ۱۳۸۶)، ریاست ستاد مشترک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (۱۳۸۶ - ۱۳۸۷)، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (۱۳۸۷ - ۱۳۸۸)، جانشین قرارگاه ثارالله (ع) (۱۳۸۷)، معاون آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیرو‌های مسلح (۱۳۸۸ - ۱۳۹۳)، حضور در جبهه مقاومت (از ۱۳۹۳ تا شکست داعش) و جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (از دی ۱۳۹۸ تا ۲۹ فروردین ۱۴۰۰) ایفای نقش کرد.
 

مدارج علمی و دانشگاهی سردار حجازی چه بود؟

سردار حجازی از اعضای هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) بود که توانست تا مدارک کارشناسی ارشد مدیریت دولتی را از دانشگاه تهران و دکترای مدیریت استراتژیک را از دانشکده عالی دفاع ملی اخذ کند.
 

پدر موشکی حزب الله لبنان

 
سردار حجازی به لقاءالله پیوست

معروف است که سردار حجازی از افراد موثر و طبق گفته برخی از منابع، موسس واحد موشکی حزب الله لبنان نیز بوده است. او در تاریخ ۱۴ دی ماه ۱۳۹۹ و طی مصاحبه‌ای با شبکه المیادین درباره توان موشکی حزب الله لبنان گفته بود: شما به نظر کارشناسان اسرائیلی مراجعه کنید تا عمق وحشت آنان را متوجه شوید. یکی از اسرائیلی‌ها گفته بود که ۲۰۰ موشک دقیق برابر با هزاران موشک غیردقیق است. گفته بودند که اجازه نمی‌دهند این موشک‌ها به دست حزب‌الله برسد. خب شما می‌دانید که سید حسن نصرالله که فرد صادقی است گفت که این موشک‌ها به دست حزب‌الله رسیده است. تعدادش هم بیشتر از چیزی است که دشمن تصور می‌کند. امروز مقاومت دارای امکانات خوبی است و اگر دشمن حماقتی کند، حتما پشیمان خواهد شد.
 

روایتی از حضور سردار سلیمانی در جبهه مقاومت از زبان سردار حجازی

 
سردار حجازی به لقاءالله پیوست

سردار حجازی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا با حضور سردار سلیمانی این نیرو قدرتمندتر شد گفته بود که بله، با آمدن شهید سلیمانی به نیروی قدس، گستردگی کمی و کیفی بزرگی پیدا کرد، زیرا از واحد به نیروی قدس تبدیل شد. دیگر مثل یک اداره نبود بلکه نیرویی بود با همه ابعاد. شخصیت سردار سلیمانی که شخصیتی فعال، دورنگر و پرتلاش و اهل ریسک بود و شجاعت لازم را داشت، سبب توسعه نیرو شد. اتفاقات پیاپی که در منطقه افتاد، سبب گسترده شدن فعالیت نیروی قدس شد از جمله عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان و بعدا جنگ سی‌وسه روزه و بعد اتفاقات دیگر تا داعش و دیگر نیرو‌های تروریستی در منطقه... هر جا مسئولیت و ماموریت باشد سبب تحرک و بالندگی و بلوغ و رشد می‌شود. اقدامات دشمن در منطقه مثل اشغال عراق، افغانستان، حمایت دشمن از داعش و تروریست‌ها در منطقه و جنایاتی که در حق فلسطینی‌ها شد، عواملی شد برای توسعه نیروی قدس.
 

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت سردار پرافتخار سیدمحمد حجازی


سردار حجازی به لقاءالله پیوست

رهبر انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت سردار سید محمد حجازی را تسلیت گفتند و تاکید کردند: او در مسوولیت‌های بزرگ و اثرگذار در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خدمت کرده و در همه آن ها سربلند و موفق بوده است. متن پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به مناسبت درگذشت سردار پر افتخار سیدمحمد حجازی که امروز دوشنبه منتشر شد، به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

با تأسف فراوان خبر درگذشت سردار پر افتخار، سردار سیدمحمد حجازی رضوان‌الله‌علیه را دریافت کردم. عمری سراپا مجاهدت، فکری پویا، دلی سرشار از ایمان راستین و آکنده از انگیزه و عزم راسخ، و نیروئی یکسره در خدمت اسلام و انقلاب، خلاصه‌ئی از شخصیت این مجاهد فی سبیل الله است. او در مسئولیت‌های بزرگ و اثرگذار در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خدمت کرده و در همه‌ آنها، سربلند و موفق بوده است. فقدان او حقاً مایه‌ی تأسف و اندوه است. لازم می‌دانم به همسر گرامی و فرزندان و دیگر افراد خاندان و به دوستان و همکاران ایشان صمیمانه تسلیت عرض کنم و صبر و تسلّا برای آنان از خداوند متعال مسألت نمایم.

رحمت و مغفرت و رضوان الهی بر این برادر فقید باد.

سیّدعلی خامنه‌ای
۳۰ فروردین ۱۴۰۰
 

پیام تسلیت تعدادی از مقامات لشکری و کشوری 


سردار حجازی به لقاءالله پیوست

مقامات لشکری و شخصیت‌های سیاسی کشور در پیام‌های جداگانه عروج شهادت‌گونه سردار حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تسلیت گفتند.

فرمانده کل ارتش: سردار حجازی اسطوره‌ای فراموش ناشدنی است 
سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در پیامی با ابراز تاثر از عروج شهادت‌گونه سرتیپ پاسدار سید محمدحسین‌زاده حجازی تصریح کرد: این رزمنده شجاع و انقلابی که کارنامه خدمتی‌اش با تلاش و فداکاری در عرصه‌های مختلف به ویژه دوران پرشکوه دفاع مقدس مزین گشته، با شرافت و عزت به دیدار معبود شتافت. سال‌ها مجاهدت آن سردار رشید ولایی، شجاع و ایثارگر اسلام در جبهه‌های مختلف مبارزه و جهاد به ویژه دفاع از حریم آل الله، چهره‌ای ماندگار و اسطوره‌ای فراموش ناشدنی از وی به جا گذاشت.
 
دریابان شمخانی: سردار حجازی خدمتگذاری خردمند و بی ادعا بود
دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی هم در پیامی به مناسبت عروج سردار پرافتخار سید محمد حجازی اظهار کرد: خبر عروج  جاودان دوست و هم رزم متدین و خستگی ناپذیرم سردارسیدمحمد حجازی موجب تالم و تاثر شدید شد.  

وی یادآورشد: سردار حجازی خدمتگذاری خردمند و بی‌ادعا بود که در عرصه‌های مختلف دفاع از کشور، منافع و امنیت ملی حضوری دائمی و اثر بخش داشت و خدمات ماندگار و پر افتخاری از خود به یادگار گذاشت. اینک سلاله پاک رسو ل الله(ص) در ماه ضیافت الله در محضر پر کرامت حضرت حق به دیدار با برادر شهید و دیگر فرماندهان و هم رزمان شهیدش نائل آمده تا خستگی سالها مجاهدت و جانفشانی در مسیر تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی را با آرامش ابدی به در کند. اینجانب این ضایعه مولمه را به محضر فرمانده معظم کل قوا، فرماندهان محترم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، همسر محترمه، فرزندان، بستگان، دوستان و همرزمان ایشان تسلیت عرض می‌کنم.

خدمات ماندگار سردار حجازی بر حسنات کارنامه‌اش خواهد افزود
علی اکبر صالحی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران هم به همین مناسبت در پیامی نوشت: با نهایت تألم و تأثر، اطلاع یافتم که سردار رشید و مجاهد عالیقدر، سرتیپ پاسدار سید محمد حسین زاده حجازی، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و از یادگاران ارزشمند دوران دفاع مقدس، پس از تحمل مصائب و رنج‌های ناشی از جراحات بر جای مانده از دوره حضور در میدان‌های جهاد و شهادت، دعوت حق را لبیک گفته و به جمع یاران شهیدش پیوست است. بدون تردید، خدمات ماندگار و زحمات بی دریغ آن برادر گرانقدر در راه صیانت از حریم مقدس سرزمین اسلامی و پاسداری از نظام جمهوری اسلامی ایران بر حسنات کارنامه درخشان ایشان خواهد افزود.

وی اضافه کرد: اینجانب ضمن عرض تسلیت به محضر فرماندهی معزز کل قوا، حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی)، فرمانده محترم نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همه وابستگان و دلبستگان ایشان به ویژه خانواده ارجمند و گرامی آن سردار فداکار، از درگاه حضرت احدیت، مسئلت می‌کنم تا به برکت ماه ضیافت الهی و به پاس مجاهدت‌های آن مبارز و مجاهد نستوه، ایشان را در جوار رحمت بی منتهای خویش، همنشین ائمه اطهار (علیهم السلام) و شهدای والامقام نهضت جهانی اسلام (علیهم آلاف التحیه و الثناء) بگرداند و آن ستارگان هدایت را شفیع و دستگیر ما در روز واپسین قرار دهد.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام: سردار حجازی ستاره درخشان محور مقاومت بود
محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در پیامی در پی شهادت جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه اظهار کرد: درود خدا بر دلاور مردانی که در طول زندگی خود مجاهدت، استقامت، استواری و پایداری را در پرونده زرین‌شان نگاشته و سرافراز و پرافتخار در راه سربلندی کشور اسلامی و عظمت ملت ایران لحظه‌ای نیاسودند.

وی افزود: سردار سرتیپ پاسدار سید محمد حسین‌زاده حجازی جانشین فرماندهی سپاه قدس از زمره مجاهدانی بود که سال‌های جوانی خویش را به مجاهدت خالصانه و مبارزه در صحنه‌های پرخطر پاسداری و دفاع از انقلاب اسلامی ایران در مناصب مختلف چون فرماندهی نیروی مقاومت بسیج، معاونت هماهنگی و جانشینی فرماندهی در سپاه پاسداران و نیز معاونت آماد ستاد کل نیروهای مسلح سپری کرد و همچنین همرزم شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و بسیاری از سرداران شهید سپاه اسلام بود و مفتخر به مدال جانبازی شد.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) خاطرنشان کرد: شهید گرانقدر سردار حجازی در سال‌های اخیر تجارب ارزنده خود را برای یاری بخشی به مدافعین حرم و کمک به جبهه مقاومت اسلامی در عرصه مقابله با داعش و تروریسم تکفیری به‌کار گرفت وخدمات ارزنده‌ای از خود به یادگار گذاشت و ستاره‌ درخشان محور مقاومت بود.
 
کارنامه شهید حجازی منشوری راهگشا برای حضور مجاهدان
سرلشکر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا هم در پیامی عروج شهید والامقام سید محمد حسین‌زاده حجازی جانشین فرمانده سپاه قدس را تبریک و تسلیت گفت و افزود: کارنامه شهید حجازی منشوری راهگشا برای حضور مجاهدان و رزمندگان اسلام در میدان‌های جهاد و مبارزه با نظام سلطه و استکبار است.

وی افزود: عروج شهید والامقام سردار جانباز سید محمد حسین‌زاده حجازی جانشین سلحشور سپاه قدس، از ستارگان درخشان جبهه مقاومت اسلامی و بنیانگذاران آموزش سپاه استان شهید پرور اصفهان را به پیشگاه حضرت ولیعصر (عج)، نایب بر حقش مقام عظمای ولایت و رهبری و فرماندهی کل قوا امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) و آحاد ملت رشید و قدرشناس ایران و خانواده معظم آن شهید ارجمند تبریک و تسلیت می‌گویم.

رییس پژوهشگاه دفاع مقدس تصریح کرد: کارنامه تابناک و الهام‌بخش آن جانباز شریف و بافضیلت که تجلی اندیشه و تفکر انقلابی و تبلور اخلاق، اخلاص، تدبیر، شجاعت، اخلاق و عقلانیت او در ۴۳ سال مجاهدت و پیشتازی در عرصه‌های پاسداری از انقلاب و نظام اسلامی و پاسخ به نیازهای کشور و نقش‌پذیری در صیانت از امنیت و آرامش مردم در هشت سال دفاع مقدس و سپس جغرافیایی مقاومت اسلامی منطقه است؛ منشوری راهگشا برای حضور مجاهدان و رزمندگان اسلام در میدان‌های جهاد و مبارزه با نظام سلطه و استکبار محسوب می‌شود.

نام سردار حجازی با مجاهدت و ایثار عجین است
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در پیامی اظهار کرد: پاسدار فداکار، جانباز سرافراز و مجاهد خستگی‌ناپذیر، سردار سرتیپ پاسدار سید محمد حسین‌زاده حجازی، پس از عمری تلاش خالصانه و فداکاری در راه اسلام و انقلاب اسلامی، در ماه ضیافت الهی، به زیارت پروردگار متعال، بار یافت و به یاران شهیدش ملحق شد. نام سردار حجازی، با اخلاص، تعهد، ایمان، مجاهدت و ایثار و انجام وظیفه، عجین است او در طول دوران دفاع مقدس، در مسئولیت‌های گوناگون، مجدّانه کوشید و پس از آن نیز همچنان در عرصه‌های مختلف خدمت، از هیچ تلاشی مضایقه نکرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: تجربه گرانسنگ او در مسئولیت سپاه لبنان در سال‌های اخیر و نقش‌آفرینی ممتازش در تقویت جبهه مقاومت و پس از آن در جانشینی فرماندهی نیروی قدس، از برگ‌های پرافتخار در کارنامه درخشان این سردار سپاه اسلام است.
 
رییس سازمان اوقاف: نقش سردار حجازی همواره ستودنی بود
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد خاموشی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در پیامی به مناسبت درگذشت جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  اظهار کرد: سردار حجازی از جمله فرماندهان بسیار تاثیرگذار و پرتلاش دوران دفاع مقدس بود و نقش مهمی در پیروزی‌های رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل داشت.

وی عنوان کرد: پس از دوران دفاع مقدس نیز تلاش خالصانه آن مرحوم در مسئولیت‌های بسیار مهمی که در رأس بسیج و سپاه بر عهده داشتند همواره ستودنی بوده و آثار و برکات فراوانی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی به همراه داشته است.
 
پیام تسلیت محمدرضا باهنر
محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در پیامی عروج شهادت‌گونه سردار سرافراز اسلام سید محمد حجازی شهادت جانشین فرماندهی نیروی قدس سپاه را به محضر مقام عظمای ولایت و فرماندهی کل قوا و نیز ملت شهیدپرور ایران اسلامی تسلیت گفت و ابراز امیدواری کرد که خداوند متعال درجات این پیشکسوت جهاد و شهادت را متعالی گرداند و به خانواده ایشان صبر جمیل و اجر جزیل عطا فرماید.
 
سرباز دلاور ولایت و از یادگاران ارزشمند دوران دفاع مقدس
نصرت‌الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور در پیامی به مناسبت شهادت سردار حجازی، مجاهد بزرگ و سرباز دلاور ولایت را تبریک و تسلیت گفت و خاطرنشان کرد: مرد میدان‌های جهاد و خدمت، پاسدار فداکار، جانباز سرافراز و مجاهد خستگی‌ناپذیر، سردار سرلشگر پاسدار حاج سید محمد حجازی «رحمت الله علیه» «جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی»، پس از عمری مجاهدت خالصانه و فداکاری در راه اسلام و انقلاب اسلامی، در ماه ضیافت الهی، به زیارت پروردگار متعال بار یافت و به قافله نورانی یاران شهیدش پیوست.

وی یادآور شد: آن مجاهد بزرگ و سرباز دلاور ولایت، از یادگاران ارزشمند دوران دفاع مقدس و همرزم شهید حاج احمد کاظمی و سردار دل‌ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و بسیاری از سرداران شهید سپاه اسلام بود، پس از عمری مجاهدت و جانبازی در تمامی عرصه‌ها، از دفاع مقدس پرشکوه‌مان تا بسیج جان ‌برکف مستضعفین و از لبنان همیشه قهرمان تا نیروی همیشه ‌پیروز قدس و سایر هنگامه‌های رزم، خوش درخشید.

 

واکنش های  کاربران فضای مجازی

 
سردار حجازی به لقاءالله پیوست

سردار حجازی به لقاءالله پیوست

سردار حجازی به لقاءالله پیوست
 
سردار حجازی به لقاءالله پیوست

سردار حجازی به لقاءالله پیوست

سردار حجازی به لقاءالله پیوست
 
سردار حجازی به لقاءالله پیوست

سردار حجازی به لقاءالله پیوست

سردار حجازی به لقاءالله پیوست

سردار حجازی به لقاءالله پیوست



منبع:
1. ایرنا/ سردار حجازی به لقاءالله پیوست
2. دانشجو/ زندگینامه سردار حجازی
3. خبرآنلاین/ ببینید | لحظه اعلام خبر فوت سردار حجازی از تلویزیون
4. مشرق نیوز/ فیلم/ جزئیات عروج ملکوتی سردار حجازی از زبان سخنگوی سپاه پاسداران
5. ایرنا/ پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت سردار پرافتخار سیدمحمد حجازی
6. مقامات لشکری و کشوری درگذشت سردار حجازی را تسلیت گفتند

** درج توییت های کاربران توییتر نشان از تایید یا رد آنها نیست و صرفا برای آگاهی مخاطبین درج می شود.
نسخه چاپی