فلاح زاده با خوردن گل بد تیم ما را سکته داد/باشگاه نفت آبادان به پورموسوی اولتیماتوم نداده است
علی فیروزی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به روند نزولی تیم صنعت نفت آبادان در هفته های اخیر اظهار داشت: هر چه بگویم تکرا مکررات است و نمی دانم چه شده است که تیم ما به این شکل به مشکل خورده است. نمی دانم چشم خورده ایم یا نه. هرچه که هست متاسفانه این هفته ها آن طور که باید نتوانستیم نتیجه بگیریم. تیم ما جزو آخرین تیم هایی بود که بسته شد. همه می دانند با چه شرایطی تیم ما دور هم جمع شد و اصلا وقتی برای بدنسازی نداشتیم. مهیا شدن برای لیگ آن هم لیگ ایران که فرسایشی است و مدام برنامه ریزی ها تغییر می کند، نیاز به حداقل 8 هفته بدنسازی دارد. ما این وقت را نداشتیم و دو هفته به شروع لیگ تیم ما جمع شد. با همان شرایط نیم فصل اول خیلی خوب بازی کردیم و نتیجه هم گرفتیم که تحسین همه را برانگیخت اما پیش بینی می کردیم که در اواخر نیم فصل اول تیم ما به مشکل بخورد. چون هرچقدر بازی ها پیش رفت و فشرده تر شد، ضعف بدنی تیم ما نمایان شد و در این فشردگی ها چند بازیکن هم مصدوم دادیم تا دست مربیان خالی شود. این قدر تیم ما بازیکن کم داشت که از بازیکنان امید استفاده کردیم.
 
مشکل صنعت نفت فنی نیست
وی افزود: تیم شاداب ما رفته رفته تحلیل رفت و نتوانستم روند خوب خود را ادامه دهیم. در کنار آن، متاسفانه اتفاقات دیگر هم مثل بی پولی هم باعث شد تا تیم دچار مشکل شود. الان تیم ما شرایطی دارد که واقعا نمی توان آن را به ضعف فنی ربط داد. تیم ما مشکل فنی ندارد و یقین بدانید از لحاظ روحی روانی تیم به هم ریخته است. کادر فنی در تلاش است تا هر چه زودتر این مسئله رفع شود تا بیش از این امتیاز از دست ندهیم. مقابل آلومینیوم اراک هم درست است شروع خوبی در نیمه ی اول نداشتیم اما در نیمه ی دوم واقعا خیلی خوب بازی کردیم و 3، 4 موقعیت خوب گلزنی هم به دست آوردیم اما به راحتی از دست رفت. اگر بخواهیم این مسائل را کنار هم بگذاریم، تیم از لحاظ روانی آماده نیست و تحت فشاریم. باید بپذیریم که خودباوری تیم ما پائین آمده است. فاصله گرفتن بازیکنان از شرایط مسابقه هم می تواند دلیل دیگری بر این مشکلات باشد. ترس از شکست باعث شده حتی در دادن پاس های ساده استرس داشته باشیم. در ضربات نهایی هم این استرس و اضطراب مشهود است. این وضعیت گریبان گیر بازیکنان باتجربه ی ما هم شده است.
 
حامد فلاح زاده تیم ما را سکته داد!
سرپرست تیم فوتبال نفت آبادان تصریح کرد: از دست رفتن موقعیت ها اصلا ربطی به کادر فنی ندارد و به ضعف مربی برنمی گردد. آنها هرکاری که لازم بود را کرده اند. وقتی موقعیت گل خراب می شود، علامت این است که قطعا پای مشکلات دیگر، استرس و مسائل روحی روانی در میان است. این مسئله را کادر فنی در تلاشند برطرف کنند. بخش بزرگی از فوتبال در کنار مسائل فنی، مسئله ی روحی روانی است. جسم و روح مکمل هم هستند و قطعا وقتی آمادگی ذهنی و روحی نباشد، آن طراوت و شادابی از تیم گرفته می شود. فضای فکری تیم به هم ریخته است و این را در نیمه ی دوم بازی با آلومینیوم دیدیم. استرس نباختن خیلی در شکست ما تاثیر گذار بود و این اتفاق افتاد. متاسفانه در اوایل نیمه ی اول گل خیلی بدی خوردیم. دروازه بان ما که در بیشتر بازی ها همیشه ناجی تیم ما می شد و گلری عالی داشت، متاسفانه با خوردن گل بد، به تیم ما شوک داد. اصلا تیم ما بعد از این گل زودهنگام سکته کرد. اصلا فکر نمی کردیم، دروازه بانی که این قدر خوب کار کرده، به این شکل گل بخورد. همه چیز دست به دست هم دادو متاسفانه باختیم.
 فلاح زاده با خوردن گل بد تیم ما را سکته داد/باشگاه نفت آبادان به پورموسوی اولتیماتوم نداده است
با خوردن گل زودهنگام تیم ما به هم ریخت
علی فیروزی گفت: تیم ما بعد از هفته ها یک بازی داخل خانه مقابل آلومینیوم داشت تا جبران مافات کند اما گل زودهنگام همه ی برنامه های تیم را به هم ریخت. ما حتی برای زدن یک گل استرس داشتیم. وقتی عقب افتادیم این فشار بیشتر شد و نتوانستیم از موقعیت ها به خوبی استفاده کنیم. تیم ما به هم ریخت و جبران گل خیلی سخت بود. تیم ما برای چند دقیقه بعد از خوردن گل سکته زد. مثل آدمی که سکته می کند و یک طرفش فلج می شود. تیم ما واقعا بدشانسی هم آورده است. در خیلی از بازی ها مستحق شکست نبودیم. در نیم فصل اول ما در خانه هیچ امتیازی نداده بودیم اما از بازی با سپاهان تیم ما بابدشانسی به حریف 3 امتیاز داد. ما بعد از گل زدن به حریف قدرتمند خود پیش کشیدیم تا گل برتری را بزنیم اما روی یک ضدحمله و اشتباه گل دوم را خوردیم و در دقایق آخر باختیم. در این بازی بی تجربگی کردیم وگرنه نمی باختیم. مقابل تیم هایی مثل پرسپولیس، سپاهان و استقلال وقتی دقیقه 80 مساوی هستید نباید آن قدر بی محابا حمله کنید. مساوی بهتر از باخت است. این نشان می دهد که تیم ما این خودباوری را داشت که حتی می تواند سپاهان را شکست دهد.
 
آلومینیوم 80 دقیقه از گلش حفاظت کرد
وی تاکید کرد: پرسپولیسی که در لیگ قهرمانان آسیا این قدر باقدرت و مالکیت توپ بازی کرد و در ایران تیم اول است، حتی مقابل ما نتوانست مالکیت زیادی داشته باشد. اصلا به آنها موقعیت آنچنانی ندادیم و حتی فرصت گلزنی هم داشتیم.این ما بودیم که خوب بازی کردیم و گل نزدیم. نمی دانم حالا چرا تیم ما اینجوری شده است. تیم آلومینیوم وقتی پیش افتاد، در نیمه ی اول بازهم یک موقعیت گل داشت اما در نیمه ی دوم توانست از اندوخته اش محافظت کند. تیم قابل احترامی بودند. وقتی تیمی می تواند از گلش محافظت کند و دنبال ضدحمله است، من اسمش را فوتبال دفاعی نمی گذارم. در فوتبال الان تیم ها اول برای گل نخوردن می روند و بعد گل زدن. آنها به خوبی حرف مربیانشان را پیاده کردند و وقتی 80 دقیقه از گلشان دفاع کردند، یعنی تیم خوبی بودند. دفاع کردن خوب، اولین مرحله ی خوب حمله کردن است.
 
فعلا به بازی با استقلال فکر نمی کنیم
سرپرست تیم نفت آبادان در خصوص نامشخص بودن تاریخ بازی معوقه با استقلال، افزود: نمی دانم چرا سازمان لیگ آن طور برنامه ریزی کرده بود. تعجب کردم که چطور ندیده اند که استقلال در حذفی بازی دارد. ما فعلا به آن فکر نمی کنیم و قبل از آن باید در تبریز به مصاف تراکتور برویم. بازی هایی که برنامه ریزی می کنند و تاریخ می دهند، معلوم نیست در همان وقت برگزار شود. چه برسد به بازی هایی که معوق شده اند.
 
باشگاه اولتیماتومی به پورموسوی نداده است
علی فیروزی درپاسخ به این سوال که آیا باشگاه به پورموسوی اولتیماتوم داده یا نه؟ و مشکلات مالی هنوز پابرجاست؟ گفت: فعلا پورموسوی در تیم حضور دارد و اتفاقی نیفتاده است. باشگاه هیچ صحبتی در مورد تغییر کادر فنی نداشته و اولتیماتومی هم به کادر فنی ندادند. آنها با قدرت کارشان را دنبال می کنند و در تلاشند تا تیم بتواند به روند خوبش برگردد. مشکلات مالی در تیم های وزارت نفت که برای دیروز و امروز نیست و سالهاست درگیر آن هستند. امسال تیم ما در شرایط خیلی خوبی بود و پول ندادن در روند ما تاثیر گذاشت. مثل این می ماند که کت و شلوار داماد را بعد از عروسی به اوبدهند. پرداخت پول اگر به موقع بود می توانست به تیم کمک کند و می توانستیم بازیکنان مد نظر را برای تقویت تیم جذب کنیم. دو هفته قبل بخشی از مطالبات را پرداخت کردند اما دیگر نقل و انتقالاتی در کار نبود.
نسخه چاپی