دومین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری/ احمدی نژاد، قاسمی و قاضی زاده هاشمی ثبت نام کردند
به گزارش راسخون؛ دومین روز ثبت نام از داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح امروز آغاز شد. داوطلبان تا روز شنبه فرصت نام نویسی دارند. در روز اول ۵۷ نفر با تحویل مدارک به ستاد انتخابات کشور برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اعلام آمادگی کردند. سردار حسین دهقان، سردار سعید محمد، سردار نامی و زارع فومنی از چهره های شناخته شده روز اول ثبت نام بودند.
 

اخبار لحظه ای از دومین روز ثبت نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

۱۸:۴۷ سید اسماعیل موسوی دبیر ستاد انتخابات کشور، در پایان مهلت دومین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، اعلام کرد: در روز دوم ۷۳ نفر دیگر در انتخابات نام نویسی کردند که در مجموع تا پایان روز دوم ۱۳۰ نفر برای ثبت نام به وزارت کشور مراجعه کردند.

وی ادامه داد: امروز هم مدارک برخی از داوطلبان ناقص بود که ثبت نام از آنان به پس از تکمیل مدارک موکول شد.
 

معاون وزیر کشور: از لحاظ پروتکل های بهداشتی برای مشارکت مشکلی نخواهد بود

۱۵:۵۰ حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور از روند ثبت نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بازدید کرد.

حسین ذوالفقاری روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از تالار وزارت کشور در جمع خبرنگاران گفت: ثبت نام داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در امنیت کامل در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: ثبت نام به زودی تمام می شود و وارد مرحله بعدی انتخابات می شویم. در حوزه تامین امنیت هم برنامه هایی تنظیم شده است تا فرایند ثبت نام با امنیت و آرامش کامل برگزار شود.

رییس ستاد امنیت انتخابات کشور با بیان اینکه برای همه مراحل انتخابات از حیث امنیتی پیش بینی های لازم انجام و برنامه هایی تهیه شده است، گفت: در مرحله اخذ رای با توجه به افزایش شعب اخذ رای، فقط ۲۵۰ هزار نفر نیرو در زمان برگزاری انتخابات مستقیم برای حراست از شعب اخذ رای به کار گرفته می شود.

وی ادامه داد: علاوه بر آن از مرزهای کشور تا نقاط مختلف باید تامین امنیت شود و برنامه ریزی هادر این زمینه انجام و هماهنگی های کامل در سطح ملی و استان ها اعمال شده است.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: مردم و شعبه ها برای دادن رای با توجه به پروتکل های آماده شده بدانند که مشکلی برای مشارکت نخواهد بود تا نگرانی بابت بیماری نداشته باشیم.

وی گفت: جلسات ستاد امنیت انتخابات و کمیته ها ی مرتبط به طور مرتب برگزار می شود.
 

بازدید دادستان کل کشور از ستاد انتخابات/ تاکنون تخلف و مشکلی نبوده است

۱۵:۱۴حجت الاسلام محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور ظهر امروز از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد و در جریان روند ثبت نام ها قرار گرفت.

 منتظری پس از بازدید از ستاد انتخابات کشور، گفت: بنده به اعتبار اینکه عضو هیأت نظارت بر تبلیغات انتخابات هستم لازم دیدم که بازدیدی داشته باشم و خدمت دست اندرکاران خسته نباشید بگویم.

وی گفت: تاکنون روند ثبت نام مناسب بوده و امیدواریم که تا پایان روز ثبت نام نیز افرادی که شایستگی و لیاقت تصدی این مسئولیت سنگین را دارند به صحنه بیایند و مردم هم با مشارکت حداکثری بتوانند یک منتخب لایق را برای تصدی این سمت سنگین و مسئولیت خطیر داشته باشند.

وی اظهار کرد: امیدواریم با شرایط فعلی کشور که با شیوع کرونا و محدودیت هایی ناشی از آن مواجهه هستیم، مردم با رعایت همه جوانب دستورالعمل و پروتکل های بهداشتی بتوانند حضور مناسبی داشته باشند و مستئولین هم موفق شوند که زمینه حضور بیشتر و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنند و ما هم در خدمت این مجموعه ادای وظیفه خواهیم کرد.

وی در مورد روند ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، گفت: تاکنون تخلف و مشکل خاصی نبوده و دست اندرکاران همگی مشغول انجام وظیفه هستند و امیدواریم که در فرصت های باقی مانده هم در خدمت کسانی باشند که خود را صلاح می دانند و نهایتاً یک انتخاب سالم، پر شور و بدون دغدغه داشته باشیم.

وی درباره اختلاف نظر اخیر دولت و شورای نگهبان گفت: از نظر ماهیتی به لحاظ قانون اساسی و وظایف و تکالیف و اختیاراتی که شورای نگهبان دارد، تعیین و تشخیص شرایط فردی که می خواهد مسئولیت سنگین ریاست جمهوری کشور و رییس قوه مجریه کشور را عهده دار شود برعهده شورای نگهبان است که البته شکل این قضیه محل بحث است.

وی ادامه داد: این نقیصه قانونی را در دوره‌های گذشته نیز شاهد بودیم. باید بین مجلس و شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت یک هماهنگی جامع و مانعی صورت بگیرد که این اختلافات را نیز شاهد نباشیم.

وی با بیان اینکه شایسته نظام جمهوری اسلامی این چنین دغدغه‌ها نیست، گفت: به نظر من این مساله در حوزه صلاحیت شورای نگهبان است اما شکل قضیه ممکن است دارای سلیقه‌های مختلف باشد.
 

حشمتیان داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شد

۱۳:۴۸ قدرت‌علی حشمتیان نماینده دوره پنجم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه سنقر و کلیایی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. حشمتیان رییس جبهه مستقلین و اعتدالگرایان است.


ثبت نام قدیری ابیانه در انتخابات



 
دومین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری/ احمدی نژاد، قاسمی و قاضی زاده هاشمی ثبت نام کردند

۱۳:۱۵ محمدحسن قدیری ابیانه متولد ۱۳۳۳ دیپلمات ایرانی که سفیر ایران در ایتالیا و مکزیک بوده‌‌است. وی مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، عضو شورای بین‌الملل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی است. او ظهر امروز در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.
 

خسرو نصیری زاده ثبت نام کرد

 
دومین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری/ احمدی نژاد، قاسمی و قاضی زاده هاشمی ثبت نام کردند

۱۲:۲۷ خسرو نصیری زاده دبیرکل مجمع متخصصین ایران در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.
 

ثبت نام حسن سبحانی در انتخابات/ توسعه اقتصادی در گرداب فقر و محرومیت طبقات پایین است

۱۲:۱۰ حسن سبحانی نماینده دوره های پنجم، ششم و هفتم مجلس در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: برای بهبود تدریجی مناسبات توسعه اقتصادی ایران و کمک به تحقق استقلال اقتصادی با شعار «اقتصاد بدون ربا» در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ حاضر شدم.

حسن سبحانی پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گسترش استقلال سیاسی با ریشه‌کن شدن فقر و محرومیت و اقتصاد اقتصادی ایجاد می‌شود، اظهار کرد: شرایط اقتصادی کشور آنقدر مفسده‌آور شده است که توسعه اقتصادی که امری اجتناب‌ناپذیر است در گرداب فقر و محرومیت طبقات پایین و حتی متوسط قرار گرفته است.

وی افزود: من با علم به این واقعیت و شرایط فعلی ضمن باور به قابلیت‌ها و توانایی‌های اصول قانون اساسی برای بهبود تدریجی مناسبات توسعه اقتصادی ایران و کمک به تحقق استقلال اقتصادی با شعار «اقتصاد بدون ربا» در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ حاضر شدم.

سبحانی یادآور شد: برخلاف بی‌عنایتی‌های گذشته برای سومین بار سرمایه یک عمر تلاش علمی و عملی خویش در دانشگاه و مجلس و دولت را پیشکش بهبود اقتصاد ملی و ارتقاء تکریم ملت می‌کنم.
 

رستم قاسمی در انتخابات ثبت نام کرد/ وقت شعارهای “می‌شود باید بشود” گذشته است

 
دومین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری/ احمدی نژاد، قاسمی و قاضی زاده هاشمی ثبت نام کردند

۱۲:۰۳ رستم قاسمی با حضور در ستاد انتخابات کشور برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

رستم قاسمی در حاشیه دومین روز نام نویسی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در تالار وزارت کشور در جمع خبرنگاران گفت: امروز حال اقتصاد خوب نیست بخش زیادی از مردم زیر خط فقر هستند و به نظرم وقت شعارهای “می‌شود باید بشود” گذشته است.

وی ابراز امیدواری کرد که مردم در این دوره با تجربه که داشتند سکان کشتی اقتصاد کشور را به دست کسانی نسپرند که حتی یک قایق را هدایت نکردند.

رستم قاسمی خود را سرباز کوچک وطن، نوکر مردم و با تجربه طولانی در حوزه آبادانی کشور و بخش های صنعت معدن مسکن انرژی کشاورزی معرفی کرد و گفت: اساس آبادانی می‌تواند اقتصاد کشور باشد و در شرایطی که تحریم‌کنندگان که تحریم‌های فلج کننده علیه ایران اعمال کرده‌اند با بی اثر کردن تحریم‌ها پس از صد سال از تولید نفت بکه ه عنوان وارد کننده فرآورده های نفتی بودیم به صادر کننده تبدیل شده‌ایم. وی افزود: بیشتر توسعه در صنعت نفت کشور درست در زمانی اتفاق افتاد که تحریم‌های آمریکا، سازمان ملل و اتحادیه اروپا علیه کشور ایران واقع شد. معتقدم به دولتی مقتدر انقلابی با ترکیبی از جوانان و بانوان با حضور افراد با صلاحیت با تجربه به دور از سیاست زدگی نیاز داریم چون که امروز متاسفانه غده سرطانی قوه مجریه کشور شده است که به دلیل سیاست زدگی در اقتصاد کشور متاسفانه آرایش اقتصادی و انتصابات سیاسی شرایطی برای کشور ایجاد کرد که در این روزها مردم نگران و سفره مردم کوچکتر شده است.
 

وزیر ورزش دولت احمدی ثبت نام کرد/ نظام اجرایی جای آزمون و خطا نیست

 
دومین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری/ احمدی نژاد، قاسمی و قاضی زاده هاشمی ثبت نام کردند

۱۱:۴۵ دکتر محمد عباسی وزیر تعاون و ورزش و جوانان در دولت احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

عباسی گفت: نظام اجرایی جای آزمون و خطا نیست که افرادی که آزمون اجرایی ندارند وارد این عرصه شوند. معتقدم باید ابتدا نگاه ها و نظرات مسئولین را تغییر دهیم، نگاه ها باید به داخل باشد و به دنبال کدخدای بیرون نباشیم.


ثبت نام رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دولت احمدی نژاد

۱۱:۴۰ محمدشریف ملک‌زاده رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دولت دوم احمدی‌نژاد ثبت‌نام کرد.
 

قاضی زاده هاشمی ثبت نام کرد/ با دولت سلام برای والسلام به دعواهای سیاسی آمده ام

 
دومین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری/ احمدی نژاد، قاسمی و قاضی زاده هاشمی ثبت نام کردند

۱۱؛۱۱ قاضی زاده هاشمی برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات کشور شد.

هاشمی پس از ثبت نام گفت: معطل مانده ایم و باید با روی کار آمدن مدیران به روز، لایق عدالتخواه ساده زیست و رویکردها این مدیران را روی کار آورده و حرکت اساسی انجام دهیم.

این داوطلب ریاست جموری اسم دولت خود را دولت سلام گذاشت و گفت: چون سلام به دولت جدید و سلام به نسل نوع است و با نسل نو می‌خواهیم ایران جدید خلق کنیم. اسمش را سلام گذاشته‌ایم تا کنون چون دولت‌های ما به سلامی که مردم داده‌اند علیک السلام درست نگفته اند و آمدیم به سلام مردم پاسخ دهیم و سلام به تمام انقلاب‌ها و همه جریان‌های سیاسی است و ما ما نیاز به دگردیسی داریم و نیاز داریم در اداره کشور تغییر در مدل حکمرانی و انقلاب در مدل حکمرانی داشته باشیم.

وی افزود: این کار دو سال است که با جمعی از جوانان بسیار خوب که هم سابقه اجرایی و هم تحصیلات عالی علمی دارند در یک اندیشکده با کمک سایر اندیشکده با به کارگیری صد متخصص در حوزه مختلف نخست یک نظریه نظریه پایه خلق کردیم و کتابی را به عنوان فصل پروانگی منتشر کردیم تا بگویم چگونه فکر می‌کنیم.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: در گام بعد گفتمان تحول خود را ذکر کرده ایم که این گفتمان تحول به نام گفتمان دولت مردم است و در نهایت برای اینکه مردم رزق‌و‌روزی مسکن جاده بهداشت درمان شان نیاز به اقدامات اجرایی دارد برنامه اجرایی دولت اعتماد را که مرور با موضوع جلب اعتماد عمومی مردم تهیه کرده‌ایم یعنی اگر آمده‌ایم حدود ۱۹ برنامه را ذکر کرده ایم که ۸ برنامه دارای اولویت است برای این ۸ اولویت ۲۰۵۶ پروژه طراحی شده است.
 

احمدی نژاد: در صورت رد صلاحیت انتخابات را تایید نمی کنم

 
دومین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری/ احمدی نژاد، قاسمی و قاضی زاده هاشمی ثبت نام کردند

من با رد صلاحیت هر نامزدی که مورد نظر مردم باشد و حضورش با صریح قانون، ناسازگار نباشد، مخالفم. کسی حق چنین کاری را ندارد و این کار خلاف قانون اساسی است.

اقدام کنندگان به چنین کاری در برابر قانون و مردم مسئول و در آینده پاسخگو خواهند بود.اما به طور مشخص در باره حضور خودم در انتخابات با توجه به شرایط کشور و لزوم تحول در مدیریت کشور و اصرار جمعیت میلیونی در کشور برای حضور در صورت رد صلاحیت ، از هم اکنون اعلام می دارم که انتخابات را تایید نمی کنم و در آن شرکت نخواهم کرد.البته در صورت رد صلاحیت و در نتیجه عدم دخالت در انتخابات، با اجتماع اعتراضی و یا اعمال خشونت موافق نیستم.

همه باید مراقبت کنند که عناصر فاسد رخنه کرده در نهادهای امنیتی با ایجاد خشونت، مردم را متهم نکنند، راه را بر برخورد با آنان باز ننمایند و زمینه تضییع حقوق مردم را فراهم نکنند.


ثبت نام محمود احمدی نژاد در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

۱۰:۰۳ محموداحمدی نژاد در سیزدهمین دوره انتخابات وزارت کشور ثبت‌نام کرد.
احمدی‌نژاد رئیس دولت‌های نهم و دهم در ایران بود و پیش از این هم در سال ۹۶ یکبار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد که از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شد.

 

 


محمود احمدی نژاد وارد ستاد انتخابات کشور شد 

۹:۵۷ محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور دولت نهم و دهم برای ثبت‌نام در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور حاضر شد.

وی به همراه احمد علیرضا‌بیگی نماینده تبریز، مرتضی تمدن استاندار پیشین تهران و علی‌اکبر جوانفکر مدیرعامل پیشین خبرگزاری ایرنا وارد وزارت کشور شد.
 


ثبت نام وزیر کشاورزی دولت نهم 

۹:۳۰ صادق خلیلیان، وزیر سابق جهاد کشاورزی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شد.

خلیلیان دکترای اقتصاد کشاورزی از دانشگاه تربیت مدرس دارد، پیش از این رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تربیت مدرس بوده، پس از آن معاون برنامه‌ریزی وزیر جهاد کشاورزی دولت نهم بوده‌است.


حاشیه هایی از دومین روز ثبت نام در انتخابات/ از زد و خوردها تا شعارها

دومین روز از ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری حاشیه هایی به همراه داشت. حواشی پیرامون حضور محمود احمدی نژاد در ستاد انتخابات کشور و انتقادات داوطلبان به عملکردهای مسئولین تا علاقه مندی تراشکار و آرایشگر برای حضور در میدان انتخابات.

اولین چهره شناخته شده برای نام نویسی در دومین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، صادق خلیلیان، وزیر سابق جهاد کشاورزی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری بود. خلیلیان دکترای اقتصاد کشاورزی از دانشگاه تربیت مدرس دارد، پیش از این رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تربیت مدرس بوده، پس از آن معاون برنامه‌ریزی وزیر جهاد کشاورزی دولت نهم بوده‌است.

تقریباً همه وزرایی سابق که امروز به ستاد انتخابات کشور آمدند در جمع خبرنگاران حضور یافتند، اما صادق خلیلیان پس از ثبت نام از وزارت کشور خارج شد.
احمدی نژاد: اگر رد صلاحیت شوم… 

ساعت نزدیک به ۱۰ صبح بود که مقابل وزارت کشور شلوغ شد. محمود احمدی نژاد با همراهان و هواداران به ستاد انتخابات کشور آمد که البته ورودش با حواشی همراه بود.

احمدی نژاد به همراه احمد علیرضا‌بیگی نماینده تبریز، مرتضی تمدن استاندار پیشین تهران و علی‌اکبر جوانفکر مدیرعامل پیشین خبرگزاری ایرنا وارد وزارت کشور شد، با توجه به اینکه وزارت کشور از پیشتر اعلام کرده بود به دلیل شیوع کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی تنها یک نفر همراه داوطلبین وارد ستاد انتخابات شوند، در ابتدا از ورود همراهان احمدی نژاد جلوگیری شد که با زد و خوردی هم همراه شد.

احمدی نژاد که در سال ۹۶ هم در انتخابات ریاست جمهوری ثبت کرده بود و رد صلاحیت شد، پس از ثبت نام در انتخابات ۱۴۰۰، به جمع خبرنگاران آمد و تأکید کرد که در صورت رد صلاحیت، از هم اکنون اعلام می دارم که انتخابات را تایید نمی کنم و در آن شرکت نخواهم کرد البته در صورت رد صلاحیت و در نتیجه عدم دخالت در انتخابات، با اجتماع اعتراضی و یا اعمال خشونت موافق نیستم.

محمود احمدی نژاد همچنین گفت: اینکه عده ای به دنبال مهندسی انتخابات باشند، به برخی بگویند نیایید و برخی را به دلایل واهی از حضور در عرصه باز بدارند، برخلاف مسیر مصالح کشور و مردم و تعهد انقلابی است. اینکه صدا و سیما از یک ماه قبل بداند تعداد کاندیداهای نهایی چند نفرند و فقط برای آنها میز مناظره را تدارک کند، برخلاف مسیر ملت و تعهدات داده شده به ملت است.

احمدی نژاد در پایان صحبت های تأکید کرد که نظرم به طور قطعی این است که یا به صورت کاندیدا در انتخابات حضور خواهم داشت و یا در صورت رد صلاحیت، ضمن رای ندادن، از هیچ کس، حتی افرادی که سابقه دوستی یا همکاری نزدیک با بنده داشته اند، حمایت نخواهم کرد.


 قاضی زاده با دخترش برای ثبت نام در انتخابات آمد 

 
دومین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری/ احمدی نژاد، قاسمی و قاضی زاده هاشمی ثبت نام کردند

داوطلب بعدی که در ستاد انتخابات کشور حضور یافت قاضی زاده هاشمی بود که دختر ۲۰ ساله اش او را همراهی کرد.

قاضی زاده هاشمی نام دولت خود را دولت سلام گذاشت و گفت: چون سلام به دولت جدید و سلام به نسل نوع است و با نسل نو می‌خواهیم ایران جدید خلق کنیم. اسمش را سلام گذاشته‌ایم تا کنون چون دولت‌های ما به سلامی که مردم داده‌اند علیک السلام درست نگفته اند و آمدیم به سلام مردم پاسخ دهیم و سلام به تمام انقلاب‌ها و همه جریان‌های سیاسی است و ما ما نیاز به دگردیسی داریم و نیاز داریم در اداره کشور تغییر در مدل حکمرانی و انقلاب در مدل حکمرانی داشته باشیم.

برای والسلام به دعواهای سیاسی آمده ام


رستم قاسمی: اگر یک متهم پرونده بابک زنجانی کارمند نفت باشد، من پاسخ می دهم 

رستم قاسمی وزیر پیشین نفت از دیگر داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری بود و در پاسخ به این پرسش که قرار است ائتلافی بین او، سعید محمد و محسن رضایی شکل گرفته است؟ گفت: ائتلافی ایجاد نشده است. در نهایت مردم تشخیص می‌دهند به چه کسی رای دهند و باید آینده و نظر شورای نگهبان را نگاه کنیم. 

وی درباره اینکه در پرونده امیر خسرو آریا و بابک زنجانی نام شما در دادگاه قید شده است و با این وجود امیدوار به تایید صلاحیت از سوی شورای نگهبان هستید، گفت: پرونده بابک زنجانی یک متر ارتفاع دارد که ۲۵ دادگاه علنی برگزار شد و اگر یک متهم از آن پرونده کارمند نفت باشد من پاسخ می‌دهم.

قاسمی درباره حضور رییسی و کنار کشیدن به نفع وی، گفت: آقای رئیسی از بزرگان نظام هستند و هنوز اعلام کاندیداتوری نکردند.

این داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره علت حضور شخص احمدی‌نژاد و وزرای وی در این دوره از انتخابات و آیا قرار است ائتلافی ایجاد شود، گفت: حضور وزرای احمدی‌نژاد نشانگر توانمندی دولت احمدی‌نژاد بود و می‌خواهند توانمندی خود را در معرض دید عموم قرار دهند.


«آسایش دو گیتی؛ نه افراط نه تفریط»

قدرتعلی حشمتیان دبیرکل جبهه معتدلین و مستقلین نیز از جمله افرادی بود که در روز دوم در وزارت کشور حاضر شد و برای کاندیداتوری در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

حشمتیان شعار خود را «آسایش دو گیتی؛ نه افراط نه تفریط» اعلام کرد. وی گفت: تصمیم گرفتم بیایم تا فساد را ریشه کن کنم و شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی عینیت یابد و ایران را سربلند و ایرانی را در سراسر گیتی سربلندتر کنم.

حشمتیان اضافه کرد: حدود ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری بنیان‌گذار جمهوری اسلامی می‌گذرد و کمتر از هزار نفر خود را قیم مردم می‌دانند و به عنوان اصولگرایی و اصلاح طلبی به صورت دوره‌ای دموکراسی را حاکم و اجازه ورود افراد غیر از خود را به حیطه قدرت نمی‌دهند.


از حضور وزیر تا نماینده مجلس 

دکتر محمد عباسی وزیر تعاون و ورزش و جوانان در دولت احمدی نژاد، حسن سبحانی نماینده دوره های پنجم، ششم و هفتم مجلس، خسرو نصیری زاده دبیرکل مجمع متخصصین ایران، محمدحسن قدیری ابیانه سفیر ایران در ایتالیا و مکزیک، قدرت‌علی حشمتیان نماینده دوره پنجم مجلس شورای اسلامی، محمدشریف ملک‌زاده رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از دیگر داوطلبان در انتخابات ریاست جمهوری بودند.

در کنار چهره هایی که امروز در ستاد انتخابات کشور حضور یافتند و نام نویسی کردند، برخی از مردم نیز برای ثبت نام حضور یافتند که به برخی از آنان اشاره می شود.
 

داوطلب تراشکار در وزارت کشور

 
دومین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری/ احمدی نژاد، قاسمی و قاضی زاده هاشمی ثبت نام کردند

علی رنجبر متولد سال ۶۸ و با پیشه تراشکاری با حضور در وزارت کشور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد. وی تاکید دارد: باید برخی اقدامات در اقتصاد را تراشکاری کرد. علی می‌گوید خودش را مدیون انقلاب می‌داند. وی می‌گوید که هیچ وقت انقدر جدی وارد سیاست نشده بود.
 

ثبت نام لیدر فوتبال و متخصص آرایشگری

 
دومین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری/ احمدی نژاد، قاسمی و قاضی زاده هاشمی ثبت نام کردند
 
بهروز وثوقی‌راد متولد ۵۹ لیدر فوتبال و متخصص آرایشگری با شعار روزی ایران بهتر خواهد شد، برای ثبت‌نام وارد وزارت کشور شد.

دومین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری/ احمدی نژاد، قاسمی و قاضی زاده هاشمی ثبت نام کردند

دومین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری/ احمدی نژاد، قاسمی و قاضی زاده هاشمی ثبت نام کردند
 
دومین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری/ احمدی نژاد، قاسمی و قاضی زاده هاشمی ثبت نام کردند

دومین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری/ احمدی نژاد، قاسمی و قاضی زاده هاشمی ثبت نام کردند

واکنش کاربران


دومین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری/ احمدی نژاد، قاسمی و قاضی زاده هاشمی ثبت نام کردند

دومین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری/ احمدی نژاد، قاسمی و قاضی زاده هاشمی ثبت نام کردند

دومین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری/ احمدی نژاد، قاسمی و قاضی زاده هاشمی ثبت نام کردند

دومین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری/ احمدی نژاد، قاسمی و قاضی زاده هاشمی ثبت نام کردند
 
دومین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری/ احمدی نژاد، قاسمی و قاضی زاده هاشمی ثبت نام کردند

دومین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری/ احمدی نژاد، قاسمی و قاضی زاده هاشمی ثبت نام کردند

دومین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری/ احمدی نژاد، قاسمی و قاضی زاده هاشمی ثبت نام کردند


دومین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری/ احمدی نژاد، قاسمی و قاضی زاده هاشمی ثبت نام کردند


دومین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری/ احمدی نژاد، قاسمی و قاضی زاده هاشمی ثبت نام کردند


منبع:
1. فرارو/دومین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری؛ چه کسانی نامزد شدند؟
2. شفقنا/اخبار لحظه ای از دومین روز ثبت نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری/ ثبت نام ۷۳ نفر دیگر/ احمدی نژاد، قاسمی و قاضی زاده هاشمی ثبت نام کردند

** درج توییت های کاربران توییتر نشان از تایید یا رد آنها نیست و صرفا برای آگاهی مخاطبین درج می شود.
نسخه چاپی