چرا کسی جلوی بی قانونی سپاهانی ها نمی ایستد/پرسپولیس با اختلاف 2 گل دربی را می برد
محمد برزگر در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به تساوی پرسپولیس و سپاهان، اظهار داشت: بازی حساسی بود و دو تیم دنبال شکست همدیگر بودند. واقعا فوتبال جذاب و روانی را از پرسپولیس شاهد بودیم. این تیم از کناره ها توانست برتری محسوسی نسبت به حریف داشته باشد و جنگ میانه ی میدان را هم از آن خود کند. بعد از 10دقیقه ابتدایی که تیم میزبان بازی را در دست داشت، این پرسپولیس بود که توانست بر کار مسلط شود. حملات این تیم پردامنه و خطرناک بود و اگر مهاجمین قدر این موقعیت ها را می دانستند، می توانستند در نیمه ی اول کار را تمام کنند. اگر پیام نیازمند نبود، سپاهان شاید با 2 گل اختلاف نیمه اول را به رختکن می رفت. واقعا او تیمش را نگه داشت. وقتی تیمی این قدر فرصت از دست می دهد، در ادامه به مشکل می خورد.
 
سپاهان با چاشنی شانس به گل رسید
وی افزود: در شروع نیمه دوم پرسپولیس خیلی خوب و به موقع به گل رسید. بعد از زدن گل عقب نشینی کردند تا روی ضدحملات به گل برسند. سپاهانی ها هم برای جبران گل چاره ای جز حمله نداشتند. آنها در بیشتر دقایق نیمه ی دوم 3 دفاعه بازی کردند تا بتوانند با نفرات بیشتری روی دروازه ی پرسپولیس فشار بیاورند. هافبک های پرسپولیس سعی کردند هرگونه پاس های عمقی حریف را خنثی کنند. وقتی تیم حریف حربه ی پرسپولیس را فهمید، سعی کرد با توپ های پشت دفاع و از کناره ها حمله کند. آنها با آوردن کی روش استنلی سعی کردند برتری هوایی ایجاد کنند. بالاخره روی یکی از همان توپ ها با چاشنی شانس به گل رسیدند. در مقابل پرسپولیس موقعیت های خیلی خوبی از روی ضدحملات داشت و می توانست اندوخته ی خود را دوبرابر کند اما بی دقتی در پاس آخر باعث شد به راحتی آن فرصت ها از دست برود. مقابل تیم های مدعی نباید به این راحتی موقعیت از دست داد چون باعث می شود آنها روحیه بگیرند.
 
نمی دانم چرا با قانون شکنی سپاهانی ها برخورد نمی کنند
 پیشکسوت پرسپولیس در خصوص درگیری های بوجودآمده پس از بازی این تیم با سپاهان تصریح کرد: متاسفانه وقتی تیم سپاهان مقابل پرسپولیس نمی تواند به نتیجه دلخواهش برسد، این حواشی را ایجاد می کند. نمی دانم چرا کسی با این قانون شکنی آنها برخورد نمی کند. سالهاست که برای تیم پرسپولیس در اصفهان حاشیه درست می کنند. شانس آوردیم تماشاگر در ورزشگاه نبود. اگر هواداران در ورزشگاه بودند، مشخص نبود چه اتفاقی می افتد. یک بار برای همیشه باید این مسئله حل شود. در زمین حریف پرسپولیس نشدند و با شانس و اقبال و بدون حتی یک موقعیت گل توانستند از شکست فرار کنند. شک نکنید که شروع کننده ی درگیری ها تیم حریف بود. مدافع آنها احترام سیدجلال حسینی را نگه نداشت. هرکاری دلشان خواست کردند و آن وقت سرپرستشان دم از اخلاق و آرامش می زند. کدام اخلاق و آرامش را رعایت کردید؟ مدام در حال بیانیه نوشت و مصاحبه و اعتراضید. نمی دانم با این کارها می خواهند به چه برسند. همه دیدند که پرسپولیس مردانه در زمین حاضر شد و قدرتش را به رخ حریف کشید. اگر موقعیت های تیم ما گل می شد آن وقت شاید این اتفاقات نمی افتاد. نمی دانم با درست کردن این درگیری ها دنبال چی هستند.
 
سرپرست سپاهان شروع کننده درگیری بود
محمد برزگر گفت: این یک امتیاز شاید بیشتر به درد سپاهان خورد تا پرسپولیس. شک نکنید که پرسپولیس قهرمان می شود و بااقتدار هم به آن می رسد. سپاهان هم تیم بزرگی است و بازیکنان خیلی خوبی دارد اما نمی دانم با وجود این همه امکانات باشگاهی و پولی که دارند چرا با جار و جنجال کار را پیش می برند. این مسائل اصلا در شان و شخصیت مردم خوب و بزرگ اصفهان نیست. مسئولان باشگاه باید در اهداف و این کارهای حاشیه ای خود تجدید نظر کنند و راه دیگری در پیش بگیرند. فوتبال بازی جوانمردانه است و همه چیز در زمین مشخص می شود. آنها هم بد بازی نکردند و یک امتیاز گرفتند. دیگر چه نیازبه این کارها بود. وقتی بازیکنان 90 دقیقه پرفشار داشتند، نباید آنها را تهییج کنند. هرکسی ممکن است از کوره در برود. سرپرست سپاهان خودش شروع کننده درگیری ها بود. آن وقت می آید و در تلویزیون دم از اخلاق حرفه ای می زند.
 چرا کسی جلوی بی قانونی سپاهانی ها نمی ایستد/پرسپولیس با اختلاف 2 گل دربی را می برد
استقلال ببازد از کورس قهرمانی خارج می شود
وی با اشاره به دربی 95 خاطرنشان کرد: همیشه دربی حساسیت خودش را دارد و بازیکنان هفته ها قبل به این بازی فکر می کنند. هرکس دوست دارد بهترین عملکردش را مقابل رقیب داشته باشد. هواداران هم از این بازی بزرگ استقبال می کنند و همیشه برایشان هیجان و جذابیت دارد. برخی هواداران این قدر روی برد دربی حساس اند که حاضرند تیمشان قهرمان نشود اما دربی را ببرد. این نشان می دهد که تیمی نمی خواهد به راحتی بازنده شود و 3 امتیاز به رقیب بدهد. قطعا این دیدار هم مثل بقیه ی دربی ها حساسیت دارد به خصوص اینکه استقلال از لحاظ امتیازی عقب تر از پرسپولیس است و می خواهد با گرفتن 3 امتیاز خودش را نزدیک کند. به نظرم اگر تیم حریف این بازی را از دست بدهد، تقریبا از کورس قهرمانی خارج می شود. به همین دلیل شک نکنید که آنها برای برد و گرفتن 3 امتیاز تلاش می کنند.
 
پرسپولیس با 2 گل اختلاف دربی را می برد
پیشکسوت پرسپولیس تاکید کرد: اما پرسپولیس می داند که نباید دیگر امتیاز از دست بدهد. برای قهرمان شدن باید تک تک امتیازها را بچه ها بگیرند. درست است که دربی بازی مهمی است و شاید حساسیت بالا باعث شود بازیکنان کیفیتشان تحت تاثیر قرار بگیرد اما این تیم نشان داده هروقت خودش باشد، می تواند بازی را ببرد. معتقدم اگر بچه ها بتوانند بازی را خوب مدیریت کنند می توانند استقلال را با 2 گل اختلاف شکست دهند. تیم ما از لحاظ نفرات خیلی خوب است و بازیکنان ما در شرایط خیلی خوبی قرار دارند. عملکرد بازیکنان در جام باشگاه های آسیا هم نشانگر آمادگی آنها بود و امیدوارم روز دربی روز خوبشان باشد. هرتیمی کمترین اشتباه را داشته باشد می تواند برنده شود. تیمی اگر می خواهد برنده شود باید از تک موقعیت ها استفاده کند و به گل برسد. زدن گل زودهنگام کار را راحت می کند و تیمی که گل می خورد تحت فشار روحی روانی قرار می گیرد.
 
شانس پرسپولیس برای بردن دربی بیشتر از استقلال است
محمد برزگر در پایان گفت: با شناختی که از یحیی گل محمدی و مجیدی داریم و نفراتی که دو تیم دارند، امیدوارم فوتبال هجومی و زیبایی ببینیم. شک نکنید این دربی جذاب می شود و دو تیم فوتبال بازی خواهند کرد. انشالله حواشی این بازی کیفیت بازیکنان را تحت تاثیر قرار ندهد و بازی قشنگی ببینیم. بعد از مدت ها هواداران دنبال دیدن یک نمایش خوب از دو تیم در دربی هستند. شکست استقلال اصلا نمی تواند ملاک ضعیف شدن این تیم باشد. برد و باخت قبل از دربی اصلا تاثیری ندارد. انگیزه ای که دربی به تیم ها می دهد، غیر قابل وصف است. من سالها این بازی را تجربه کردم. باید دید شرایط بازیکنان و تیم ها در روز بازی چطور است. با همه ی این حرف ها معتقدم پرسپولیس شانس بیشتری برای شکست دادن استقلال دارد. فقط بازیکنان ما باید در زدن ضربات آخر دقت بیشتری داشته باشند. همان طور که گفتم پرسپولیس با اختلاف 2 گل این بازی را می برد. شک نکنید برد در این بازی برای پرسپولیس هم اهمیت زیادی دارد چون نمی خواهد از سپاهان عقب بیافتد. علاوه بر حساسیت دربی، این بازی برای لیگ هم اهمیت دارد و تیم هایی که دنبال قهرمانی و کسب سهمیه هستند هم از نتیجه ی آن تاثیر می پذیرند.
نسخه چاپی