آخرین خبرها از جنگ غزه:بمباران بی سابقه عسقلان توسط مقاومت/ افزایش شهدا به ۱۱۹ نفر
به گزارش راسخون؛ لویزیون رسمی رژیم صهیونیستی موسوم به «کان» اعلام کرد که شهر«عسقلان» اسرائیل پنجشنبه شب به طرز بی سابقه ای از نوار غزه مورد حملات موشکی قرار گرفت. این حملات منجر به زخمی شدن دست کم ۱۰ صهیونیست شد. در همین حال وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه از افزایش شمار شهدای حملات صهیونیست ها به غزه به ۱۱۹ شهید از جمله ۳۱ کودک خبرداد.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که شمار زخمی شدگان نیز به حدود ۸۰۰ تن افزایش یافته است.

از سوی دیگر، رسانه های اسرائیلی امروز(جمعه) از بمباران بی سابقه شهر عسقلان توسط نیروهای مقاومت و زخمی شدن دست کم ده اسراییلی خبر دادند.
 
 

گردان های عزالدین قسام اعلام کرد که کارخانه مواد شیمیایی در سرزمین های اشغالی و منطقه نیر غوز را با یک فروند پهپاد انتحاری هدف قرار داده است.

ایگاه خبری «روسیا الیوم» امروز (جمعه) اعلام کرد که تلویزیون رسمی اسرائیل خبر داده که گروه های فلسطینی در غزه شب گذشته دستکم ۱۶۸ موشک به سمت عسقلان شلیک کردند.

روسیا الیوم همچنین به نقل از خبرنگار خود در سرزمین های اشغالی تأیید کرد که در پی این حملات بار دیگر آژیرها در عسقلان و برخی شهرک های اسرائیلی واقع در نزدیکی مرزهای غزه به صدا درآمدند.

در همین حال، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از زمان آغاز حملات اسرائیل از دوشنبه گذشته، نزدیک به دو هزار موشک و راکت از غزه شلیک شده است.

بر پایه اعلام وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، حداقل ۲۲۰ فروند از این موشک ها شب گذشته و بامداد جمعه شلیک شده که ۳۰ مورد از آنها فرود آمده است.
موشک های مقاومت که در پاسخ به حملات و تجاوزگری وحشیانه صهیونیست ها به سرزمین های اشغالی شلیک شده طبق اعلام مقام های اسرائیلی، تاکنون سبب به هلاکت رسیدن ۹ صهیونیست شده است.

روز پنجشنبه به تلافی حملات صهیونیست ها درمناطق مسکونی غزه، شهرهای «سدیروت، عسقلان، اشدود، نتیووت، بئرشبع» و دیگر شهرک‌های صحرای «نقب» و همچنین «رمله و یاونه» هدف راکت قرار گرفت.

سحرگاه پنج‌شنبه نیز ده‌ها راکت از غزه به سوی تل‌آویو، جافا، ریشون لتصیون، مودیعین، پتح‎‌تیکوا، خولون، نس‌صیونا و نقاط دیگر شلیک شد؛ امری که باعث شد فعالیت‌های فرودگاه بن‌گوریون برای سومین روز متوقف شود.

رسانه‌های اسرائیل همچنین خبر داده‌اند که استفاده حماس از پهپادهای انتحاری حامل مواد منفجره در آسمان دو منطقه در جنوب اسرائیل، یک غافلگیری بوده است.

ارتش اسرائیل روز گذشته با فراخواندن هفت هزار تن دیگر از نیروی ذخیره خود، احتمالات برای روزهای آتی را بررسی کرده هر چند که رسانه‌های اسرائیل تاکید دارند که نشانی از یک برنامه منسجم برای وارد کردن نیروهای زمینی به درون غزه در دست نیست.

خبرنگاران نظامی اسرائیلی گفته‌اند که کابینه امنیتی در نشست‌های متعدد روزهای اخیر دست ارتش را در افزایش حملات هوایی به غزه باز گذاشته اما اهداف مشخص و دقیقی برای این عملیات دامنه‌دار تعیین نشده است.

سرتیپ «نیمرود الونی» فرمانده نظامیان اسرائیلی که در مرز غزه مستقر است، پنجشنبه شب به رسانه‌های عبری‌زبان گفت، خبر ندارد که دولت چه درخواستی از فرمانده کل ارتش مطرح کرده و «هدف نیروهای او در قبال غزه، فعلا ضربه زدن هر چه بیشتر به فعالان ترور (مقاومت) است.»

از زمان آغاز حمله گسترده و تجاوز هوایی صهیونیست ها در اوائل هفته جاری به نوار غزه تاکنون ۱۱۹ غیر نظامی فلسطینی شامل ۲۷ کودک و ۱۱ زن شهید شده اند.

 
آخرین خبرها از جنگ غزه:بمباران بی سابقه عسقلان توسط مقاومت/ افزایش شهدا به ۱۱۹ نفر

آخرین خبرها از جنگ غزه:بمباران بی سابقه عسقلان توسط مقاومت/ افزایش شهدا به ۱۱۹ نفر

همچنین ۶۰۰ غیر نظامی دیگر در حملات صهونیست ها به مناطق مسکونی و جمعیتی غزه زخمی شده اند.
 

حضور هزاران نفر در مسجدالاقصی برای اقامه نماز جمعه

هزاران فلسطینی در حال حرکت به سمت مسجدالاقصی هستند تا نماز جمعه را در این مکان مقدس اقامه کنند.

به نقل از المیادین، اندکی پیش از نماز، نیروهای اسرائیلی به سمت نماگزارانی که در حال حرکت به سمت مسجدالاقصی بودند، در نزدیکی باب المجلس از درهای مسجدالاقصی یورش بردند.

رسانه های فلسطینی به نقل از شاهدان عینی گزارش دادند که یکی از سربازان اسرائیلی در تلاش بود تا به نمازگزارانی که در حال ورود به مسجدالاقصی بودند، حمله کند که با واکنش جوانان همراه شد و درگیری هایی میان طررفین رخ داد.

یک فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیستی در رام الله به شهادت رسید

یک جوان فلسطینی امروز(جمعه) به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی در نزدیکی شهرک صهیونیست نشین عوفرا در رام الله به شهادت رسید.

به نقل از معا، رژیم صهیونیستی مدعی است که این فلسطینی در تلاش بوده است علیه اسرائیلی ها عملیات شهادت طلبانه انجام دهد.


ادعای ارتش اسرائیل: یک گروه وابسته به جهاد اسلامی را هدف قرار دادیم

 
آخرین خبرها از جنگ غزه:بمباران بی سابقه عسقلان توسط مقاومت/ افزایش شهدا به ۱۱۹ نفر

ارتش رژیم صهیونیستی امروز(جمعه) مدعی شد که یک گروه وابسته به جنبش جهاد اسلامی فلسطین را در شمال نوار غزه هدف قرار داده است.

به نقل از اسکای نیوز، ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که در جریان حملات هوایی به شمال نوار غزه، یک هسته وابسته به جهاد اسلامی را هدف گرفته است.
ارتش اسرائیل همچنین از بمباران پایگاههایی در شمال شرقی غزه خبر داده است.

گردان های الناصر صلاح الدین شهر عسقلان را با موشک گراد بمباران کردند

گردان های الناصر صلاح الدین امروز(جمعه) شهر عسقلان را با یک موشک گراد بمباران کردند.
 

رسانه های اسرائیلی: بمباران بی سابقه شهر عسقلان/ زخمی شدن ۱۰ اسرائیلی

 
آخرین خبرها از جنگ غزه:بمباران بی سابقه عسقلان توسط مقاومت/ افزایش شهدا به ۱۱۹ نفر

رسانه های اسرائیلی امروز(جمعه) اعلام کردند که شهر عسقلان شب گذشته هدف بمباران بی سابقه از سمت نوار غزه قرار گرفت.

به نقل از آرتی، شرکت پخش عمومی اسرائیل(کان) در این باره گزارش داد: گروههای فلسطینی در غزه شب گذشته دست کم ۱۶۸ موشک به سمت عسقلان شلیک کردند که منجر به زخمی شدن ده نفر شد که حال یکی از آنها وخیم است.
 

آیا حمله زمینی به غزه آغاز شده است؟

روزنامه تایمز اسرائیل با اشاره به این موضوع نوشت که به نظر می رسد بیانیه ارتش به «اشتباه» خبر «حمله زمینی» به غزه را اعلام و رسانه‌های خارجی را گمراه کرده است.

در متن انگلیسی بیانیه ارتش اسرائیل به طور مبهم به محل استقرار نیروی زمینی اشاره و گفته شده است: «در حال حاضر نیروهای هوایی و زمینی ارتش اسرائیل در نوار غزه در حال حمله هستند.»

به نوشته تایمز اسرائیل، جاناتان کنریکوس، سخنگوی انگلیسی زبان ارتش اسرائیل در پاسخ به این پرسش که آیا واقعا به غزه حمله زمینی شده است، گفت: «بله. همانطور که در بیانیه نوشته شده است، نیروهای زمینی ما در غزه حمله می‌کنند. یعنی آنها در نوار غزه هستند.»

در واقع این جمله از یک سو با توجیه فنی صحیح است زیرا یگان‌هایی از نیروی زمینی ارتش از قبل در درون قلمرو فلسطینیان در نوار غزه مستقر بوده و هستند. اما این استدلال به معنی «حمله زمینی» به غزه نیست. تایمز اسرائیل می‌نویسد که این امر منجر به پخش گسترده اخبار نادرست در سراسر جهان، از جمله در نیویورک تایمز و واشنگتن پست مبنی بر آغاز حمله زمینی اسرائیل در نوار غزه شد در حالی که دست کم تا ساعت ۲ بامداد جمعه چنین حمله دیده نشده است.

خبرگزاری رویترز هم نوشت که ساکنان شمال غزه در نزدیک مرز اسرائیل گفته‌اند هیچ نشانی از حمله نیروهای زمینی اسرائیل در داخل این قلمرو مشاهده نکرده‌اند اما از آتش شدید توپخانه و ده‌ها حمله هوایی خبر داده‌اند.


۹ هزار سرباز اسرائیلی در مرز غزه؛ اسرائیل و حماس در آستانه جنگی تمام‌عیار

 
آخرین خبرها از جنگ غزه:بمباران بی سابقه عسقلان توسط مقاومت/ افزایش شهدا به ۱۱۹ نفر

در پنجمین روز از دور تازه درگیری‌ها میان اسرائیل و گروه فلسطینی حماس، نه تنها هیچ نشانه‌ای از کاهش تنش دیده نمی‌شود، بلکه به نظر می‌رسد دو طرف در آستانه جنگی تمام عیار قرار گرفته‌اند زیرا اسرائیل روز پنجشنبه اعلام کرد ۹ هزار نیروی تازه‌نفس نظامی در مرز با غزه مستقر می‌کند.

صدای آتش توپخانه و انفجار تا اوایل صبح جمعه در مناطق شمالی و شرقی غزه ادامه داشت. شاهدان گفته‌اند که بسیاری از خانواده‌هایی که در مناطق نزدیک مرز زندگی می‌کنند خانه خود را ترک کرده و برخی از آنها به مدارس تحت مدیریت سازمان ملل پناه برده‌اند.

خشونت همچنین به درگیری میان اعضای جوامع مختلط یهودیان و اعراب در اسرائیل گسترش یافته و جبهه‌ای جدید را در این نبرد طولانی خاورمیانه گشوده است. به چند کنیسه یهودیان حمله شد و درگیری در خیابان‌های برخی از شهرها آغاز گردید. در پی این رویدادها، رئیس جمهوری اسرائیل نسبت خطر جنگ داخلی در این کشور هشدار داد.

با توجه به سخنان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل که روز پنجشنبه گفت این درگیری‌ها «بیش از اینها زمان خواهد برد»، هنوز چشم‌اندازی برای توقف آتش جنگ جاری در خاورمیانه دیده نمی‌شود. مقامات اسرائیلی گفته‌اند که قصد دارند پیش از هر گونه اقدامی برای برقراری آتش‌بس، به حماس، قوی‌ترین گروه شبه‌نظامی در غزه، ضربه بازدارنده جدی وارد کنند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار بود به درخواست چین، نروژ و تونس در روز جمعه به صورت مجازی، نشستی اضطراری و علنی برای رسیدگی به موضوع جنگ اسرائیل و حماس برگزار کند، اما با اعتراض آمریکا تشکیل این جلسه به روز یکشنبه افتاد.

تلاش‌ها برای میانجیگری و برقراری آتش‌بس از جمله از سوی مصر، قطر و سازمان ملل متحد هنوز به نتجه‌ای نرسیده است. جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده نیز روز پنجشنبه خواستار کاهش خشونت شد و گفت که می‌خواهد شاهد کاهش چشمگیر حملات موشکی باشد.


منبع:
1. ایرنا/اسرائیل حمله موشکی به عسقلان را بی سابقه خواند
2. شفقنا/آخرین خبرها از جنگ غزه:بمباران بی سابقه عسقلان توسط مقاومت و زخمی شدن ۱۰ اسرائیلی/ بمباران غزه برای پنجمین روز پیاپی/ افزایش شهدا به ۱۱۹ نفر+ تصاویر
3. یورو نیوز/ اسرائیل و حماس در آستانه جنگی تمام عیار؛ آیا حمله زمینی به غزه آغاز شده است؟
4. تسنیم/ لحظه به لحظه با تحولات فلسطین|تداوم حملات راکتی به مراکز حساس اسرائیل/ خیزش مردمی در مرز اردن و لبنان+فیلم
نسخه چاپی