تراژدی باورنکردنی قتل خانواده بابک خرمدین
به گزارش راسخون؛ پیش تر با توجه به اعترافات پدر و مادر بابک خرمدین ۴۷ ساله،‌ عاملیت آنها در قتل قطعی شده بود اما در تازه ترین اعترافات اکبر و ایران خرمدین جزییات بیشتری در اختیار بازپرس و قاضی دادستانی جنایی تهران قرار گرفته است.

اکبر خرمدین در آخرین جلسه بازجویی به قاضی پرونده گفت که پیش از پسرش، دامادی که خواهرزاده‌اش هم بوده را در سال ۱۳۹۰ به قتل رسانده است. این سرهنگ بازنشسته ارتش اعتراف کرد که با همکاری همسرش دخترش را که همسر خواهرزاده‌اش بوده، نیز سه سال پیش به قتل رسانده و جسد وی را مثله کرده است.

قاضی محمد شهریاری سرپرست دادسرای جنایی تهران گفت: در ادامه تحقیقات هم با توجه اینکه مشخص شد یکی از دختران خانواده به نام آرزو که فرزند اول خانواده و متولد سال ۵۲ بوده مفقود شده، این فرضیه تقویت شد که احتمال قتل این فرد هم وجود دارد. پدر و مادر خرمدین بسیار اصرار داشتند که او خارج از کشور و در ترکیه به سر می‌برد و در آنجا اقامت دارد. اما پس از بررسی‌های لازم مشخص شد چنین چیزی صحت ندارد.

وی افزود: در ادامه همچنین مشخص شد که داماد خانواده یعنی همان شوهر آرزو که خواهرزاده متهم به قتل هم بود هم در سال ۹۰ به قتل رسیده است.
 

خانواده‌ای با چهار فرزند


تراژدی باورنکردنی قتل خانواده بابک خرمدین

محمد شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران امروز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت در جمع خبرنگاران درباره این خانواده گفت: « اکبر و ایران خرمدین، چهار فرزند به نام‌های آرزو متولد ۵۱، بابک متولد ۵۳، افشین متولد ۵۴ و آذر (آزیتا) متولد ۶۱ دارند. آرزو در ابتدا ازدواج کرده اما سال ۸۸ از همسرش جدا شده بود. سپس آرزو به عقد پسرعمه‌اش درآمده بود» وی تاکید کرد که آرزواز بیماری ام‌اس رنج می‌برد.

وی افزود: «پدر بابک مدعی شده که همسر آرزو به نام فرامرز مشکلات اخلاقی داشته و وی را به همان شیوه قتل بابک، در سال ۹۰ به قتل رسانده و جسدش را به خارج از خانه منتقل کرده و در سطل زباله انداخته است.»

اما حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران بزرگ نیز در تشریح جزییات قتل داماد خانواده به خبرنگاران گفت: «پدر بابک بعد از به قتل رساندن دامادش به خانواده وی و اطرافیانش گفته که او به خارج کشور مهاجرت کرده است.»

این مقام انتظامی از قول اکبر خرمدین گفت که «وی مدعی شده دخترش دچار انحرافات اخلاقی بود و گفت که بعد از اینکه دامادم را به قتل رساندم، دخترم دچار مصرف مواد مخدر و انحرافات اخلاقی شد و همین سبب انگیزه من برای قتل او بود.»

رئیس پلیس تهران بزرگ افزود: «همسایه‌ها پیگیر دختر خرمدین بودند، اما آن‌ها در ابتدای پیگیری مدعی شدند که مفقود شده، اما بعد‌ها گفتند به خارج کشور رفته است.» وی تصریح کرد که تحقیقات از دو فرزند دیگر این خانواده در جریان است.
 

پدر و مادر بابک خرمدین در جلسه بازپرسی چه گفتند؟


تراژدی باورنکردنی قتل خانواده بابک خرمدین

اکبر خرمدین در آخرین جلسه بازپرسی در دادستانی جنایی تهران تاکید کرد که دچار عذاب وجدان نیست چرا که آنها (سه مقتول) «دچار فساد بالای اخلاقی» بوده اند. آقای خرمدین ۸۱ ساله، گفت: «از هیچ کدام از قتل‌هایی که کردم عذاب وجدان ندارم. کابوسی به سراغم نمی‌آمد چون احساس گناهی نمی‌کردم.»

آقای خرمدین که به گفته برخی از نزدیکان خانواده شوخ طبع بوده است، در این جلسه گفت:‌ «هیچ کس به اندازه من مطالعه نکرده است. تمام خاطراتم را پاک نویس کردم و از پنج سالگی تا الان که ۸۱ ساله‌ ام همه را نوشته‌ ام.»
 

مادر بابک خرمدین: اصلا ناراحت نیستم


تراژدی باورنکردنی قتل خانواده بابک خرمدین

مادر بابک خرمدین نیز در دادسرای جنایی در پاسخ به سوالی درباره اینکه شما بابت این قتل‌ها ناراحت نیستید؟ گفت: «اصلا ناراحت نیستم. چون خیلی زجر کشیدم و از دستشان اذیت شدم.»

ایران خرمدین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر برگردید به قبل همین کار را تکرار می‌کنید تاکید کرد که «اگر خوب و مهربان باشند، نه این کار را نمی‌کنم.» وی بار دیگر مدعی شد که فرزندش بابک او را کتک می‌زد. وی در عین حال تصریح کرد که رابطه بسیار خوبی با همسرش دارد و همسرش خیلی خوب است.

وی در پاسخ به این سوال که چه کسی پیشنهاد قتل را می‌داد؟ گفت: «دوتایی با هم پیشنهاد می‌دادیم. شوهرم می‌گفت و من هم می‌گفتم باشد.»

وی در عین حال گفت که «بابک سوال می‌پرسید که آرزو کجاست؟ می‌گفت آرزو نه زنگ می‌زند و نه خبری ازش هست. نکند بلایی سرش آمده و کشته شده. اینها را می‌گفت ولی هیچ چیز دیگر برایش مهم نبود.»
 
 


سلامت عقلی و روانی متهمان به قتل

سرپرست دادسرای امور جنایی تهران با اشاره به نظر پزشکی قانونی درباره سلامت روان متهمان گفت: «متهمان این پرونده مخصوصا پدر بابک بیش از ۹۵ درصد از سلامت عقلی و روانی برخوردار هستند.»

وی افزود: « به نظر می‌رسد پدر بابک در سلامتی کامل به سر می‌برد و جنون نداشته است هرچند باید معاینات مجدد انجام شود. پدر بابک جزئیات قتل‌ها و اسامی و مطالب دیگر را به خوبی بیان می‌کند و این می‌تواند دلیلی بر صحت روانی وی باشد.»

اما آیا بابک خرمدین از قتل‌های قبلی پدر و مادرش اطلاعی داشته است؟ محمد شهریاری در اینباره گفت: «به گفته پدر و مادر (قاتلان) آن زمان مرحوم خرمدین در انگلستان و خارج از ایران بوده است.»

همچنین ایران خرمدین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران حاضر در دادستانی جنایی که گفته های پدر خانواده درباره قتل دو فرزند دیگر خانواده را مطرح کرده بود، گفت که از دو فرزند دیگرش راضی است و با این قتل مخالفت می‌ کند. با این حال خانم خرمدین در پاسخ به دیگر سوالات تاکید کرد که همواره از همسر خود در تمام مراحل قتل فرزندان، آرزو و بابک، حمایت و با او همکاری کرده است. ایران خرمدین همچنین به خبرنگاران گفت قصد داشته اند تا پیش از کشف نیروهای پلیس خود به قتل بابک خرمدین اعتراف کنند.
 

روایت همسایه‌ها از قتل بابک خرمدین/ ماجرای ناپدید شدن مرموز یکی از خواهران بابک


تراژدی باورنکردنی قتل خانواده بابک خرمدین

همسایه‌ها، برخلاف ادعاهای پدر و مادر بابک، معتقدند تصویری که آنها از پسرشان عنوان کرده‌اند، با آنچه آنها دیده بودند کاملا متفاوت است. 

زن میانسال ساکن در شهرک اکباتان: بابک دوست صمیمی پسرم بود. بچه من با هر کسی دوست نمی‌شد و به‌خاطر همین مطمئن هستم بابک ظاهر و باطنش یکی بود. اینهایی را که راجع به او می‌گویند باورم نمی‌شود. او پسری سر به زیر، آرام، مهربان و مودب بود و نمی‌توانم قبول کنم پدر و مادرش را اذیت می‌کرده و روزگار آنها را سیاه کرده بود. 

مرد میانسال ساکن در مجتمع: در این ۸سالی که ما اینجا ساکن شده‌ایم، هرگز رفتار بدی از مقتول ندیده بودم. 

یکی از پرسنل انتظامات می‌گوید مقتول ارتباطات چندانی نداشت. با افراد زیادی رفت‌وآمد نداشت و او هرگز ندیده بود که وی با دختران مختلفی در رفت‌وآمد باشد. 
یکی از ابهاماتی که پرونده قتل بابک خرمدین را پیچیده کرده، ماجرای ناپدید شدن یکی از خواهرانش است. موضوعی که هم‌اکنون پلیس و تیم جنایی نیز در حال تحقیق روی آن هستند و ممکن است روند رسیدگی به این پرونده را وارد فاز تازه‌ای کند.

یکی از ساکنان بلوک c۲ که این خانواده را به خوبی می‌شناسد، می‌گوید: بابک خواهری به اسم آزیتا دارد. او چند سال پیش ازدواج کرد اما بعد از شوهرش جدا شد و دیگر نه او را دیدیم و نه شوهرش را. هردویشان ناپدید شدند و حالا هم مطالبی در شبکه‌های اجتماعی خوانده‌ام که نوشته بودند احتمال کشته‌شدن این دختر هم به‌دست پدرش مطرح شده است.
 
 


بابک خرمدین از ماجرای قتل خواهرش آگاه بود؟

قاضی شهریاری سرپرست دادسرای جنایی تهران، در پاسخ به این سوال که آیا خانواده داماد آقای خرمدین تاکنون مبنی بر کشته شدن فرزند خود شکایتی کرده اند؟ اظهار کرد: باید بگذاریم پروسه این موضوع طی شود و از آن‌ها دعوت کنیم تا بتوانیم طی جلساتی مسئله را پیگیری کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پدر و مادر بابک خرمدین در اعترافاتشان هم نگفته‌اند که خانواده دامادشان درخصوص کشته شدن پسر و عروسشان از آن‌ها چیزی نپرسیده‌اند، گفت: نه خانواده داماد در جریان قتل این دو نفر نبودند.

سرپرست دادسرای جنایی تهران در پاسخ به این سوال که آیا پدر و مادر بابک خرمدین در اعترافات خود درباره علت قتل داماد و دخترشان (قتل خانوادگی) مطلبی عنوان کرده‌اند یا نه افزود: به گفته آن‌ها دلیل کشته شدن داماد و دخترشان مسائل اخلاقی و دعوا‌های خانوادگی بوده است.

قاضی شهریاری همچنین درباره برخی گمانه زنی‌ها مبنی بر کشته شدن بابک خرمدین به علت آگاهی اش از موضوع قتل خواهر و داماد خانواده‌ شان تصریح کرد: فعلا این موضوع قابل ارزیابی نیست، اما در دست بررسی است. پدر و مادر بابک خرمدین در اعترافات خود گفتند که بابک در زمان قتل دخترشان در خارج از کشور، انگلیس یا ترکیه بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که اگر خانواده داماد به شکایت علیه مادر و پدر بابک خرمدین اقدام کنند، آیا حکم قصاص برای آن‌ها صادر خواهد شد؛ افزود: درخصوص فرزندان حکم قصاص وجود ندارد، اما در مورد داماد که فردی از خانواده دیگری است و کشته شده، اولیای دم باید تصمیم بگیرند.

قاضی شهریاری درباره محل اختفای جسد دختر و داماد خانواده خرمدین گفت: باید این موضوع را بررسی کنیم.
 

واکنش های کاربران

 
تراژدی باورنکردنی قتل خانواده بابک خرمدین
 

تراژدی باورنکردنی قتل خانواده بابک خرمدین
 
تراژدی باورنکردنی قتل خانواده بابک خرمدین

تراژدی باورنکردنی قتل خانواده بابک خرمدین


تراژدی باورنکردنی قتل خانواده بابک خرمدین

تراژدی باورنکردنی قتل خانواده بابک خرمدین
 
تراژدی باورنکردنی قتل خانواده بابک خرمدین


تراژدی باورنکردنی قتل خانواده بابک خرمدین

تراژدی باورنکردنی قتل خانواده بابک خرمدین

تراژدی باورنکردنی قتل خانواده بابک خرمدین


منبع:
1. خبرآنلاین/ ببینید | روایت همسایه‌ها از قتل بابک خرمدین/ تناقض‌های عجیب در پرونده قتل فجیع کارگردان
2. جماران نیوز/ پدر بابک خرمدین به قتل دختر و دامادش اعتراف کرد! + جزییات
3. همشهری آنلاین/ شرح ماجرای بابک خرمدین از زبان قاضی پرونده | بخشی از قطعات جسد هنوز پیدا نشده است | شکار بعدی پدر بابک خرمدین که بود؟
4. یورو نیوز/ قتل‌های سریالی؛ درباره قتل‌ بابک خرمدین،خواهر و دامادشان چه می‌دانیم؟
5. اقتصاد آنلاین/ بابک خرمدین از ماجرای قتل خواهرش آگاه بود؟
6. اقتصاد آنلاین/ اعتراف تکان دهنده مادر بابک خرمدین + فیلم

** درج توییت های کاربران توییتر نشان از تایید یا رد آنها نیست و صرفا برای آگاهی مخاطبین درج می شود.
نسخه چاپی