جنگ قهرمانی بین پرسپولیس و سپاهان است/استقلال شانسی برای قهرمانی ندارد
بهنام ابوالقاسمپور در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به هجمه های اخیر علیه تیم فوتبال پرسپولیس اظهار داشت: واقعا نمی دانم چرا فضای فوتبال ما به این سمت کشیده شده است. چه اتفاقی افتاده که بین هواداران برخی تیم ها تنفر و تنش زیادی ایجاد شده است. فضای ورزش همیشه فضای جوانمردی و دوستی است. شاید در زمین بین بازیکنان برای نتیجه تنش هایی اتفاق بیافتد اما در بیرون زمین آنها با یکدیگر دوست هستند و بینشان احترام وجود دارد. متاسفانه برخی دوستان با صحبت ها و مصاحبه های بدموقع باعث شدند تا این تنش ها بیشتر شود. باید بزرگ ترهای باشگاه ها پادرمیانی کنند و اجازه ندهند شرایط با کدورت و دلخوری و تنفر پیش برود. اصلا درست نیست در سطح اول فوتبال چنین برخوردهایی را شاهد باشیم و حتی این جدال های لفظی به برنامه های تلویزیونی هم کشیده شده است.
 
3 امتیاز ذوب آهن در تعیین قهرمان تاثیر دارد
وی افزود: پرسپولیس در این چند سال اخیر خودش را از لحاظ فوتبالی ثابت کرده است و نمی دانم دوستان دنبال چه چیزی هستند. می بینید که حتی داور هم نمی تواند جلوی قدرت پرسپولیس را بگیرد. واقعا بازی با ذوب آهن خیلی حیاتی بود و امتیاز آن در تعیین سرنوشت قهرمانی تاثیر داشت. پرسپولیسی ها می دانستند که اگر از اصفهان با دست پر برنگردند ممکن است فاصله ی ایجاد شده در هفته های آتی، جبران نشود. هرچقدر به پایان لیگ نزدیک می شویم هم امتیاز گرفتن سخت می شود و هم شرایط بازی ها پیچیده. هیچ تیمی دیگر به راحتی امتیاز نخواهد داد. دیدید که ذوب آهن هم خیلی خوب و پرفشار بازی کرد و توانست از تک اشتباه بازیکنان پرسپولیس استفاده کند و به گل برسد. لیگ ما در شرایطی قرار گرفته که تیم ها منتظر لغزش رقبا هستند. هم در صدر جدول و هم در پائین جدول رقابت تنگاتنگ است و هر تیمی امتیاز از دست بدهد، جایگاهش به خطر می افتد.
 
دوستان به جای خط و نشان کشیدن، آرام رفتار کنند
پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: گرفتن 3 امتیاز در بازی با ذوب آهن با توجه به اتفاقات حاشیه ای که برای تیم پرسپولیس بوجود آوردند، خیلی دشوار بود. شاید تیم از لحاظ روحی روانی و تمرکز به هم می ریخت. ذوب آهن هم جزو تیم های آماده ی لیگ است و استقلال را در لیگ برده بود و در حذفی هم بازی پایاپایی با آنها داشت. نمی دانم چرا این تنش ها قبل از بازی های اصفهان ایجاد می شود. زمان ما از این درگیری ها و فضاهای متشنج خبری نبود. هرتیمی می رفت بازی می کرد و برمی گشت. نمی دانم چه اتفاقی افتاده که این طور به جان هم می افتند. بزرگترهای تیم باید این موضوع را مدیریت کنند تا آشتی و صلح و صفا بین تیم ها و هواداران برقرار شود. به جای اینکه دوستان برای هم خط و نشان بکشند و در برنامه ی تلویزیونی همدیگر را دروغ گو خطاب کنند، کمی منطقی تر و آرامتر رفتار کنند تا بیش از این بین تیم ها و هواداران تنفر و دشمنی ایجاد نشود.
 
مشکل سپاهان و پرسپولیس باید به دست ورزشی ها حل شود
بهنام ابوالقاسمپور گفت: نمی دانم واقعا چرا باید کری ها و اتفاقات این قدر زیاد شود که کار به نارنجک برسد. اگر خدای ناکرده اتوبوس پرسپولیس چپ می کرد، چه کسی پاسخگو بود. باید ورزشی ها پا پیش بگذارند و این مسئله را ریشه یابی و حل کنند. فکر نمی کنم این قدر مسئله حاد باشد که ورزشی ها بین خودشان نتوانند حل کنند. حل این مشکل نیازی به نهادهای فراتر از ورزش ندارد. اگر هم دارد باید این مسئله را هرچه زودتر ریشه یابی کنندو از بین ببرند. هر دو تیم برای ایران هستند و رقابت همیشه وجود دارد. این مسئله درگیری اگر حل نشود، قطعا مشکل ساز خواهد شدو خدای ناکرده بلایی سر کسی می آید. این اختلافات برای پرسپولیس و سپاهان هم بد است و وجهه ی خوبی ندارد. دو تیم بزرگ هستند و باید بزرگی خود را در این طور مسائل نشان دهند. این درگیری ها و تنش های بی خود چهره ی فوتبال را زشت می کند.
 جنگ قهرمانی بین پرسپولیس و سپاهان است/استقلال شانسی برای قهرمانی ندارد
جنگ قهرمانی بین پرسپولیس و سپاهان است
وی خاطرنشان کرد: لیگ برتر به هفته های حساسی رسیده است و باید هم داوران و هم سازمان لیگ دقیق بازی ها و اتفاقات قبل و بعد آن را رصد کند. سپاهان امسال بازیکنان خیلی خوبی دارد و پرمهره ترین تیم لیگ است. هزینه ی زیادی هم کرده اند و مربی خوبی دارند. امتیازها در صدر جدول به هم نزدیک است و هرتیمی بلغزد، قطعا تیم دیگر از آن استفاده می کند. این باعث جذابیت بیشتر لیگ می شود و فکر می کنم تا هفته آخر جنگ قهرمانی بین پرسپولیس و سپاهان ادامه پیدا کند. استقلال البته فکر می کنم شانس زیادی برای قهرمانی نداشته باشد چون آنها امتیازهای زیادی از دست داده اند. ولی تیم خوب و جوانی دارند و انگیزه ی کسب سهمیه ی آسیا آنها را امیدوار نگه داشته است. آنها هرچند شانسی برای قهرمانی ندارند ولی تیم قابل احترامی هستند و می توانند در تعیین قهرمان نقش زیادی داشته باشند چرا که اگر سرنوشت قهرمانی به هفته ی آخر کشیده شود، استقلال و سپاهان باید بازی کنند که نتیجه ی آن تاثیر مستقیمی در قهرمانی خواهد داشت.
 
اسکوچیچ باید به خوبی از بازیکنان بازی بگیرد
پیشکسوت پرسپولیس در خصوص لیست تیم ملی فوتبال افزود: لیست تیم ملی را که نگاه می کنم بازیکنانی داریم که در هر پست بهترین های ایران هستند. قوی ترین تیم ملی تاریخ در اختیار مربیان فعلی است. هر کسی سرمربی تیم ملی باشد، هنگام اعلام لیست نفرات، همیشه انتقادهایی به او می شود و این سلیقه ای است. ما تیم خیلی خوب جوانی در اختیار داریم که در عین جوانی تجارب بین المللی دارند. لژیونرهای ما در تیم های خود تاثیرگذارند و توانایی بالای خود را نشان داده اند. ما به اعتبار این لژیونرها می توانیم از این مراحل سخت عبور کنیم و به جام جهانی برسیم. سردارآزمون، مهدی طارمی، جهانبخش، قدوس و بچه های لیگ داخلی ما هرکدامشان در پست های خود جزو بهترین ها هستند. شک نکنید که تیمی جلودار ما نیست. اگر اسکوچیچ بتواند از این بازیکنان خوب بازی بگیرد و ترکیب مناسبی را انتخاب کند، مطمئن باشید به عنوان تیم اول صعود می کنیم.
 
تیمی جلودار تیم ملی فوتبال ایران نیست
بهنام ابوالقاسمپور گفت: در گروه ما هیچ تیمی نمی تواند جلودار تیم ملی ما باشد. درست است که شرایط سختی داریم اما به نظرم دشوارترین بازی، دیدار با بحرین میزبان است. همیشه این تیم برای ما دردسر ایجاد کرده اما این شرایط باعث می شود تا بچه های تیم ملی باانگیزه ی مضاعف مقابل آنها صف آرایی و آن شکست را جبران کنند. متاسفانه حالا به هردلیلی از کرسی نداشتن در کنفدراسیون آسیا یا نداشتن لابی این اتفاق افتاده و نباید الان دیگر به این مسائل فکر کنیم. تمام تمرکز ما باید روی رقبا باشد. اگر بازیکنان خودشان باشند، حتی عراق هم مقابل ما حرفی برای گفتن نخواهد داشت. تنها ضعف تیم ملی ما این است که بازی دوستانه نداشته است. ما از لحاظ نفرات در شرایط خوبی قرار داریم ولی بازی تدارکاتی باعث می شود تا هم نقاط ضعف تیمی مشخص شود و هم بچه ها به هماهنگی برسند. ضمن اینکه کیفیت بازی تدارکاتی هم مهم است. تیم های رقیب ما مدام در حال بازی های تدارکاتی با تیم های بزرگ هستند اما ما حتی اردوی درون تیمی هم نداشتیم. در واقع بازی های ابتدایی ایران در گروه خودش، برای ما هم حکم تدارکاتی خواهد داشت و هم باید بتوانیم امتیاز بگیریم. با انصراف کره شمالی، شرایط صعود تیم های دوم هم سخت شده و نباید به راحتی اجازه بدهیم دروازه ی ما باز شود. تیم هایی که با آنها روبرو هستیم اگر به گل برسند، واقعا جبران گل سخت می شود.
نسخه چاپی