حریق در پالایشگاه تهران/ خاموشی آتش پس از سوختن مواد مخزن
به گزارش راسخون؛ ساعت ۱۹:۱۸ دقیقه چهارشنبه 12 خرداد ماه یک مورد آتش سوزی در پالایشگاه تهران واقع در شهرستان ری اعلام شد و مأموران آتش نشانی بلافاصله به محل اعزام شدند. 
 


سخنگوی اورژانس: اعزام ۱۰ دستگاه آمبولانس به پالایشگاه تهران

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس تهران اظهار کرد: دقایقی قبل وقوع آتش سوزی در خیابان شهید رجایی، سه راه خیرآباد، پالایشگاه تهران به مرکز اورژانس کشور اعلام شد.

وی افزود: سریعاً ۱۰ دستگاه آمبولانس به محل اعزام شد.

سخنگوی اورژانس تهران گفت: بیمارستان هفت تیر، فیروزگر و شهید مطهری و بیمارستان‌های جنوبی در حالت آماده باش کامل قرار گرفتند.

خالدی ادامه داد: ۵۰ تخت در بیمارستان‌های جنوبی برای مصدومین احتمالی اختصاص یافته است.
 

سخنگوی آتش نشانی: احتمال استفاده از نیروهای بیشتر زیاد است


حریق در پالایشگاه تهران/ خاموشی آتش پس از سوختن مواد مخزن

جلال ملکی اظهار کرد: ساعت ۱۹:۱۸ عصر امروز یک مورد آتش سوزی در پالایشگاه جنوب تهران (پالایشگاه ری) به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی تهران اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: آتش نشانان از ۶ ایستگاه به همراه تانکرهای آب به محل اعزام می‌شوند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران بیان کرد: احتمال اینکه نیروها بیشتر شوند زیاد است، البته عوامل آتش نشانی پالایشگاه هم در محل حضور دارند.

ملکی با اشاره به علت حادثه گفت: یکی از مخازن دچار آتش سوزی شده است و حجم زیادی از آتش و دود غلیظ به دلیل همین حادثه به آسمان رفته است.


مدیرکل مدیریت بحران استاندار تهران: حادثه خرابکاری نیست

منصور درجاتی، در خصوص وقوع حریق در یکی از خطوط لوله ارتباطی داخل پالایشگاه تهران اظهار داشت: علت حادثه پالایشگاه نفت تهران انفجار نیست.

درجاتی با تاکید بر اینکه نشتی لوله‌ها علت آتش سوزی پالایشگاه نفت تهران بوده است گفت: اینکه علت انفجار است اظهار نظر نادرستی است که متأسفانه برخی اظهار داشته اند.

مدیرکل مدیریت بحران استاندار تهران با بیان اینکه همه دستگاه‌های امدادرسان و خدماتی به محل حادثه اعزام شده‌اند عنوان داشت: خوشبختانه این حادثه مصدومی نداشته است.
 

حادثه یک مصدوم بیشتر ندارد

مجتبی خالدی  اعلام کرد این حادثه خوشبختانه تلفات جانی نداشته و تنها یک مصدوم داشت که به صورت سرپایی مداوا شد.


جلوی سرایت آتش گرفته شد


حریق در پالایشگاه تهران/ خاموشی آتش پس از سوختن مواد مخزن

طبق آخرین اطلاعات به دست آمده در حادثه پالایشگاه نفت تهران تنها یک مخزن حاوی گازوئیل دچار احتراق شده بود و این آتش سوزی به سایر مخازن سرایت نکرده است و خط لوله‌ای نیز دچار احتراق نشده است. علت اصلی حادثه ظاهراً نشتی است که در یکی از مخازن کلد پلکس به حجم ۲۰ هزار بشکه رخ داده است.

شاکر خفایی رئیس روابط عمومی پالایشگاه نفت تهران گفت: با تلاش آتش نشانان آتش مخزن فراورده نفتی مهار شده است اما پس از سوختن مواد درون مخزن آتش خاموش خواهد شد.
 

مشکلی برای سوخت رسانی نداریم / تهرانی‌ها به شایعات توجه نکنند

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای با اشاره به اقدامات انتظامی انجام شده در محل حادثه پالایشگاه تهران، اظهار کرد: مردم از تجمع و حضور در محدوده پالایشگاه تهران خودداری کنند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ افزود: پس از این حادثه شایعاتی در فضای مجازی مطرح شده که به هیچ عنوان صحت ندارد لذا از شهروندان تهرانی می‌خواهیم به این شایعات توجه نکنند.

این مقام انتظامی متذکر شد: هیچ مشکلی در حوزه سوخت‌رسانی به وجود نیامده لذا شهروندان تهرانی از هجوم به پمپ‌بنزین و جایگاه‌های سوخت گاز مایع (CNG) جلوگیری کنند.
 

احتمال خرابکاری در آتش سوزی پالایشگاه نفت تهران وجود ندارد


حریق در پالایشگاه تهران/ خاموشی آتش پس از سوختن مواد مخزن

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران با تاکید بر بررسی بیشتر علت حریق در پالایشگاه گفت: احتمال خرابکاری در آتش سوزی پالایشگاه نفت تهران وجود ندارد.

حامد آرمانفر  در خصوص حادثه حریق در پالایشگاه تهران اظهار داشت: در این حادثه یک مخزن ۲۰ هزار بشکه‌ای ضایعات نفتی سوخته است.

وی عنوان داشت: این حریق هیچ مصدومی بر جای نگذاشته و واحدهای عملیاتی پالایشگاه هیچ آسیبی ندیده اند.

مدیرعامل پالایشگاه نفت تهران افزود: هم اکنون حریق تقریباً مهار شده است.
 

وزیر نفت در محل حادثه پالایشگاه تهران حاضر شد

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت به‌منظور بررسی ابعاد حادثه از نزدیک در پالایشگاه نفت تهران حضور یافت و در نشست ستاد مدیریت بحران شرکت کرد.
 


دلیل آتش سوزی در پالایشگاه تهران اعلام شد

مدیرکل بحران استانداری تهران از آتش‌سوزی همراه با انفجار در اثر نشت یکی از لوله‌های خطوط انتقال در داخل پالایشگاه نفت تهران خبر داد.

منصور درجاتی در جمع خبرنگاران با اشاره به بروز حادثه انفجار و آتش‌سوزی در محدوده پالایشگاه نفت تهران اظهار داشت: آتش‌سوزی همراه با انفجار در اثر نشت یکی از لوله‌های خطوط انتقال در داخل پالایشگاه رخ‌داده که دود ناشی از آن در فضای فوقانی اطراف دیده می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه تا این لحظه حادثه تلفات جانی نداشته اما از تمام ترددکنندگان مسیر جنوبی ری تقاضا داریم مسیر منتهی به پالایشگاه را خلوت کرده و سبب انسداد مسیر نشوند تا ماشین‌آلات امدادرسان بتوانند در محل حاضر شوند.

مدیرکل بحران استانداری تهران تأکید کرد: امیدواریم به دلیل ضریب بالای ایمنی در پالایشگاه موضوع خاصی نداشته باشیم و با توجه به اینکه آتش‌سوزی در خطوط انتقال اتفاق افتاده به‌منظور جلوگیری از پیشرفت آتش‌سوزی عملیات اطفا باید با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد.

درجاتی در پایان خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌های امدادرسان و خدماتی به صحنه اعزام‌شده‌اند اما آتش هنوز به‌طور کامل مهار نشده و عملیات لکه‌گیری در حال انجام است.
 

آخرین جزئیات درباره علت آتش‌سوزی پالایشگاه تهران/جلال ملکی:انفجاری رخ نداده

جلال ملکی سخنگوی آتش نشانی تهران از مهار آتش در پلایشگاه تهران خبر داد و احتمال انفجار در این پالایشگاه را رد کرد.
 


منبع:
1. دنیای اقتصاد/ حضور زنگنه در محل آتش‌سوزی پالایشگاه تهران+ فیلم
2. مشرق نیوز/ دلیل آتش سوزی در پالایشگاه تهران اعلام شد
3. خبر آنلاین/ ببینید | آخرین جزئیات درباره علت آتش‌سوزی پالایشگاه تهران/جلال ملکی:انفجاری رخ نداده
4. خبرآنلاین/ ببینید | شعله‌های آتش در آتش سوزی پالایشگاه تهران
5. مهر/ حریق در پالایشگاه تهران/ خاموشی آتش پس از سوختن مواد مخزن
نسخه چاپی