اتفاق وحشتناک برای ستاره فوتبال
به گزارش راسخون؛ رقابت‌های یورو از روز گذشته آغاز شد و در دیدار افتتاحیه دو تیم ایتالیا و ترکیه به مصاف یکدیگر رفتند. اما روز دوم رقابت ها نیز در حالی آغاز شد که دو تیم سوئیس و ولز در بازی اول  به تساوی 1-1 دست یافتند.
 
اما در دومین بازی از روز دوم رقابت های یورو دو تیم دانمارک و فنلاند به مصاف یکدیگر رفتند. اما یک اتفاق بسیار شوکه کننده در لحظات پایانی بازی در نیمه اول این دو تیم رخ داد؛ جایی که کریستین اریکسن ستاره تیم ملی دانمارک به یکباره روی زمین افتاد و بیهوش شد.
 

از شکل افتادن کریستین اریکسن به زمین مشخص بود که این ستاره تیم ملی دانمارک دچار مشکل بزرگی است. به همین خاطر داور مسابقه یعنی آنتونی تیلور خیلی سریع از کادر پزشکی دانمارک درخواست کرد که به زمین مسابقه بیایند و به وضعیت این بازیکن رسیدگی کنند.

اما چهره بازیکنان دو تیم کاملاً وخامت اوضاع را نشان می‌داد. بازیکنان تیم ملی دانمارک به قدری ناراحت و شوکه شده بودند که اشک از چشمان آنها جاری شد.
 
کادر پزشکی دانمارک چند دقیقه درون زمین به وضعیت کریستین اریکسن رسیدگی کردند و حتی وضعیت به قدری غیر قابل مشاهده و ترسناک بود که برای جلوگیری از مشاهده دوربین های تلویزیونی به شکلی عجیب دور اریکسن پوشانده شد.

اریکسن پس از این حادثه به بیمارستان مرکزی کپنهاگن منتقل شد و حالا با اعلام توییتر رسمی یوفا، وضعیت جسمانی این بازیکن پایدار است

آخرین تصویر از این بازیکن نیز در فضای مجازی منتشر شد که نشان می دهد او بعد از ایست قلبی به زندگی برگشته است
 
اتفاق وحشتناک برای ستاره فوتبال

شب شوک و شگفتی در فوتبال اروپا
سال 1382 وقتی فرانسه میزبان جام کنفدراسیون‌ها بود، در دقیقه 72 دیدار کامرون مقابل کلمبیا ویوین فو بازیکن 28 ساله کامرون که در آن لباس‌های چسبان سبز رنگ اندامی شبیه یوزپلنگ داشت ناگهان روی زمین افتاد و علی‌رغم تلاش ‏پزشکان، دیگر هرگز بلند نشد. چشم‌هایش چرخید و تمام ... صحنه‌ای که هنوز هم مرورش برایم تلخ است. این اولین باری بود که مرگ یک بازیکن را در یک بازی بزرگ می‌دیدیم. بدون هیچ برخوردی، بدون هیچ تکلی یا سر به سر شدنی.

میکلوش فهر بازیکن بنفیکا، آنتونیو پوئترا بازیکن سویا، دنیل خارکه، مائورو موریسینی و هادی نوروزی بازیکنان جوانی بودند که در یک لحظه کتاب زندگی‌شان بسته شد. بیشتر آن‌ها به دلیل عارضه‌های قلبی که به موقع تشخیص داده نشد یا دیرتر از زمان معمول پزشکان رسیدند جان باختند. تراژدی‌های دنیای فوتبال.

هیچ‌کس فکر نمی‌کرد دیدار دانمارک- فنلاند در گروه دوم یورو 2021 به مهم‌ترین حادثه دنیای فوتبال در یک شب گرم تابستانی تبدیل شود اما همین اتفاقات است که فوتبال را به بزرگترین سرگرمی بشر تبدیل کرده است. مسابقه‌ای که به نبرد وایکینگ‌های خونسرد شبیه بود با بیهوش شدن کریستین اریکسن دانمارکی همه را شوکه کرد. بازیکن دانمارکی بدون هیچ برخوردی نقش زمین شد، همبازی‌هایش به طرف او دویدند و چهره‌های نگرانشان همه را ترساند. یکی از بازیکنان تقلا کرد راه نفس اریکسن را باز کند تا پزشکان دوان دوان رسیدند.

 بهت بازیکنان، چهره شوکه شده تماشاگران و حلقه زدن دور تیم پزشکی که بالای سر اریکسن رسیده بود خبر از یک لحظه تلخ می‌داد. دوربین‌های تلویزیونی تصویر آهسته را نشان ندادند، بازیکنان حلقه زدند تا کسی این لحظه‌های تلخ را نبیند. دقایقی بعد بازی نیمه کاره رها شد. یک سکته قلبی دیگر.

اما تصاویر بعدی حین انتقال اریکسن به خارج از ورزشگاه نشان داد که چشم‌هایش را باز کرده. تماشاگران حاضر در ورزشگاه او را تشویق می‌کردند. فنلاندی‌ها فریاد می‌زدند «کریستین» و دانمارکی‌ها جواب می‌دادند:«اریکسن». لحظاتی به شدت احساسی که هر کسی تقلا می‌کرد برای نجات جان بازیکن 29 ساله دانمارک که عضو اینترمیلان است کاری کند.

چند دقیقه بعد خبر رسید که بازیکنان در یک تماس تصویری متوجه سلامت اریکسن شده‌اند و او پیام داده است بازی کنند. در این حد فاصل کریستین رونالدو، بازیکنان تیم ملی آلمان، لوکا مودریچ، گری لینه‌کر و ... پیام‌هایی خطاب به او صادر کردند. حتی در بازی دیگر گروه وقتی روملو لوکاکو بازیکن بلژیک به روسیه گل زد شادی گلش را به بازیکنی تقدیم کرد که در یک لحظه به شهرتی جهانی دست یافت.

دانمارکی‌ها در حالی به زمین برگشتند که بازیکنان فنلاند ایستاده برایشان دست زدند. بازی دوباره آغاز شد و در عین شگفتی فنلاند به گل رسید اما بازیکنان این تیم شادی نکردند. تیمی که برای نخستین بار به این مرحله رسیده بود بعد از زدن گل برتری مقابل دانمارکی که در کارنامه‌اش قهرمانی یورو 1992 را دارد، به احترام بازیکن حریف شادی نکردند

مسابقه با همان تک گل تمام شد اما شاید کم اهمیت‌ترین اتفاق نتیجه بازی بود. خبر سلامتی اریکسن مثل یک معجزه امیدبخش بود. سرعت عمل پزشکان و امکانات مناسب باعث شد تا شب دوم یورو 2021 که به خاطر کرونا یک سال به تاخیر افتاده بود بیش از این تلخ نشود. مجموعه اتفاقات پیرامون این حادثه پر از نکات آموختنی بود. رفتارهای انسانی که همه را وادار به تحسین کرد. کاش یاد بگیریم که فوتبال فقط یک بازی برای کسب «نتیجه» نیست، خودِ زندگی است.

بیوگرافی کریستین اریکسن

 
اتفاق وحشتناک برای ستاره فوتبال

کریستین اریکسن زادهٔ ۱۴ فوریهٔ ۱۹۹۲ (۲۹ ساله) بازیکن فوتبال اهل کشور دانمارک است که در پست هافبک برای تیم ملی فوتبال دانمارک و باشگاه فوتبال اینتر میلان بازی می‌کند.

موقعیت مطلوب اریکسن در رسانه ها به عنوان "شماره ده کلاسیک" توصیف می شود ، در مرکز میدان به عنوان یک هافبک تهاجمی پشت سر مهاجمان در یک نقش آزاد بازی می کند. با این حال ، او یک بازیکن از نظر تاکتیکی باهوش و همه کاره است ، که همچنین قادر به بازی در پست هافبک میانی یا در سیستم 4–3–3 (همانطور که در سالهای اول حضورش در آژاکس اینگونه بود) و حتی به عنوان یک وینگر راست در ترکیب 4–2–3–1 ، اگرچه از وی در جناح چپ نیز استفاده می شود و حتی می تواند به عنوان مهاجم دوم بازی کند. با استعداد بینایی عالی ، برد عبور ، دقت عبور ، تحویل قطعه ، خلاقیت ، مهارت های فنی ، حرکت و توانایی خواندن بازی و همچنین تعادل و هماهنگی خوب ، وی از نظر توانایی بسیار مورد توجه است برای توزیع خود ، حملات تهاجمی را برای تیم خود ترتیب دهد ، با دویدن خود از فضاها ایجاد کند یا از آنها بهره برداری کند و به هم تیمی های خود پاس گل دهد ، که این کار او را به یک بازیساز و خالق عالی تبدیل می کند. وی همچنین به دلیل داشتن چشم از میانه زمین ، و همچنین توانایی ضربه زدن به توپ با قدرت و دقت با هر دو پا ، علی‌رغم اینکه به طور طبیعی پای راست ، به ویژه از راه دور است ، شهرت دارد. علاوه بر این ، او همچنین خود را به عنوان یک متخصص ضربه آزاد تاسیس کرده است. یک بازیکن با استعداد و سخت کوش ، سبک بازی خلاقانه ، ملیت و نقش او در زمین باعث شده است که کارشناسان او را با هم میهنان مایکل و برایان لادروپ مقایسه کنند ، که دو تأثیر عمده او در جوانی بودند ، و همچنین وسلی اسنایدر و رافائل ون در وارت اریکسن همچنین از فرانچسکو توتی به عنوان الهام یاد کرده است.
 
افتخارات
آژاکس
لیگ برتر فوتبال هلند:قهرمان(۳۲۰۱۱۲۰۱۰، ۲۰۱۲۲۰۱۱، ۲۰۱۳۲۰۱۲
جام حذفی فوتبال هلند:قهرمان(۱۲۰۱۰۲۰۰۹
سوپر جام فوتبال هلند:قهرمان(۱۲۰۱۳

تاتنهام
لیگ برتر انگلیس نایب قهرمان (۱۲۰۱۷۲۰۱۶
جام اتحادیه انگلیس: نایب قهرمان(۱۲۰۱۵
لیگ قهرمانان اروپا نایب قهرمان(۱۲۰۱۹

اینترمیلان
سری آ قهرمان(۱۲۰۲۱-۲۰۲۰
سری آ نایب قهرمان(۱۲۰۲۰۲۰۱۹
لیگ اروپا نایب قهرمان(۱۲۰۲۰۲۰۱۹
 
فردی
آژاکس استعداد آینده: ۲۰۱۰
استعداد برتر آژاکس سال: ۲۰۱۱
استعداد برتر زیر ۱۷ سال دانمارک: ۲۰۰۸
استعداد برتر دانمارک سال: ۲۰۱۰، ۲۰۱۱
استعداد برتر فوتبال سال هلند: ۲۰۱۱
چکمه برنز فوتبالیست سال هلند: ۲۰۱۲
بازیکن سال فوتبال دانمارک: ۲۰۱۳، ۲۰۱۴، ۲۰۱۵، ۲۰۱۸
بازیکن سال فوتبال دانمارک توسط تی وی ۲ :۲۰۱۱، ۲۰۱۳، ۲۰۱۴، ۲۰۱۷
تیم سال PFA: لیگ برتر ۲۰۱۸–۲۰۱۷
بهترین بازیکن سال تاتنهام هاتسپور: ۲۰۱۴–۲۰۱۳، ۲۰۱۷–۲۰۱۶
هافبک فصل یوفا مقام ۲: ۲۰۱۸–۲۰۱۷
هدف ماه لیگ برتر: آوریل ۲۰۱۸
نامزد FIFA FIFPro World11: 2019 (هافبک چهاردهم)
 

واکنش‌ها به مصدومیت فوتبالیست دانمارکی


اتفاق وحشتناک برای ستاره فوتبال

چهره‌های فوتبالی، باشگاه‌ها و اتحادیه‌های فوتبال برخی کشور‌ها در پیام‌هایی برای کریستین اریکسون بازیکن مصدوم تیم ملی فوتبال دانمارک آرزوی بهبودی کردند.

اریکسن بازیکن دانمارکی در جریان بازی تیم ملی کشورش با فنلاند در جریان رقابت‌های جام ملت‌های اروپا دچار مشکل قلبی شد و به بیمارستان انتقال یافت.

در پی این حادثه برای فوتبالیست دانمارکی که بنا بر آخرین خبر‌ها حال او رو به بهبودی است، مسوت اوزیل بازیکن سابق تیم ملی فوتبال آلمان خبر مصدومیت وی را شوکه کننده خواند و در توئیتی نوشت: کریستین! همه با تو هستیم. لطفا خوب شو!

لوکاس پودولسکی و جرومی بوآتنگ دیگر بازیکنان سابق فوتبال آلمان، جیدون سانچو و گری لینهکر بازیکن سابق تیم ملی فوتبال انگلیس، همچنین باشگاه‌های اف سی یونیون برلین، هافنهیم، اف سی آگسبورگ، بارسلونا و منچستر یونایتد، اتحادیه‌های فوتبال انگلیس، اسپانیا و تیم ملی فوتبال سوئد نسبت به مشکل رخ داده برای این بازیکن دانمارکی واکنش نشان دادند و در پیام‌هایی برایش آرزوی سلامتی کردند.

منبع:
1.ورزشه سه/تفاق وحشتناک برای ستاره دانمارک/ معجزه رخ داد؛ شرایط اریکسن پایدار است(عکس)
2. ایرنا/انتشار آخرین تصویر از «اریکسن» پس از ایست قلبی
3. عصرایران/بازیکن دانمارک تا لبه تاریکی رفت و برگشت/ شب شوک و شگفتی در فوتبال اروپا
 4. ویکی پدیا
5. صدا و سیما/ 
واکنش‌ها به مصدومیت فوتبالیست دانمارکی
نسخه چاپی