راه‌اندازی «مدارس معارف» در سطوح مختلف تحصیلی
به گزارش راسخون؛ حجت‌الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی این سازمان با بیان اینکه بیش از ۶ هزار رقبه مربوط به مدارس وقفی و موضوعات آموزشی در کشورمان وجود دارد ، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در نیات موقوفات، جزو موضوعات پرتعداد تلقی می‌شود، بحث آموزش و تعلیم و تربیت است.
 
وی تاکید کرد: این تعداد بالای رقبات آموزشی باعث شد تا پس از حضور حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی در سازمان اوقاف و امور خیریه، موسسه مدارس وقفی شمس ولایت با اخذ مجوز، راه‌اندازی شود؛ هدف از راه‌اندازی و تشکیل موسسه مدارس وقفی شمس ولایت، شناسایی و ساماندهی رقبات آموزشی است.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: موسسه مدارس وقفی وظیفه دارد تا رقبه به رقبه کار کارشناسی و شناسایی را انجام دهد و اگر احیانا کاربری‌ها تغییر کرده باشد، پیگیری انجام می‌گیرد؛ یکی از اهدافی که در این موسسه در دست اقدام بوده، بحث راه‌اندازی مدارس معارف است.
 
حجت‌الاسلام عادل راه‌اندازی مدارس معارف با استفاده از ظرفیت موقوفات آموزشی را یکی از اهداف و اولویت‌های مهم سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌هایی که در مدارس وقفی وجود دارد و با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که سال گذشته بین سازمان اوقاف و امور خیریه و وزارت آموزش و پرورش منعقد شد، بحث راه‌اندازی مدارس معارف یکی از موضوعاتی بوده که در دستور کار قرار گرفته است.
 
وی با اشاره به اینکه مدارس معارف در سطوح مختلف متوسطه یک یا دو با رویکرد معارفی راه‌اندازی خواهد شد، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان در این مدارس با زمینه اعتقادات مذهبی و گرایشات انقلابی گزینش می‌شوند؛ این مدارس نه‌تنها در رشته‌های معارف اسلامی بلکه در سایر رشته‌ها پذیرش خواهند داشت.


منبع: روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه
نسخه چاپی