رفتار برخی مربیان شرم آور است/استقلال برای قهرمانی نباید بازی های آخر را دست کم بگیرد
علیرضا اکبرپور در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با بیان اینکه وقفه های لیگ جذابیت و گرمایی هفته های پایانی را از بین می برد، اظهار داشت: بدون شک این وقفه ها به هیچ تیمی کمک نمی کند. دور بودن از شرایط مسابقه خیلی سخت است و حتی با بازی تدارکاتی هم جبران نمی شود. فاصله گرفتن از مسابقات رسمی تیم ها را دچار دردسر می کند به خصوص استقلال که در صدر جدول است. برنامه ریزی ها هم به گونه ای بود که به اجبار تیم ها قبول کردند، لیگ تعطیل شود. سپاهان و فولاد چون در آسیا بودند و در رقابت های حذفی نبودند، در این وقفه مسابقات جام حذفی برگزار شد. البته اگر استقلال می توانست در جام حذفی قهرمان شود، خیلی خوب بود. دل ما و همه ی استقلالی ها می خواست این اتفاق بیافتد و بتوانیم با روحیه ی بالاتر لیگ را دنبال کنیم. اما نساجی جلوی ما دفاعی بازی کرد و شانس با ما یار نبود. هرچه بچه ها زدند به در بسته خورد. شیرینی فوتبال هم همین است که نتایجش را نمی شود حدس زد. در این 6 هفته باید استقلالی ها حواسشان را جمع کنند. اگر این حواس جمعی در حذفی بوأف حذف نمی شدند. کادر استقلال باید راه چاره ای برای گل زدن مقابل تیم دفاعی پیدا کنند. برخی مربیان وقتی می بینند قدرت تیمشان نمی رسد، دفاعی بازی می کنند تا حداقل نبازند. مخصوصا در حذفی دوست دارند به پنالتی بروند تا شانسشان بیشتر شود. متاسفانه معضل فوتبال ما همین کارهاست.
 
برخی مربیان جلوی دروازه اتوبوس پارک می کنند
وی افزود: واقعیت فوتبال ما همین کارهایی است که می بینید. هیاهو و جار و جنجال و حاشیه حرف اول را می زند. هرتیمی احساس می کند، ضعیف است، رو به کارهایی می آورد که اصلا اسمش فوتبال نیست. برخی مربیان به قول معروف جلوی دروازه اتوبوس پارک می کنند. متاسفانه برخی مربیان خودشان را راحت کردند و فقط روی دفاع کردن کار می کنند. با ایجاد حاشیه و جاروجنجال و درگیری کنار زمین برخی مربیان کارشان را پیش می برند. ما قبلا بابت وقت تلف کردن به تیم های عربی خرده می گرفتیم اما برخی مربیان و تیم ها روی عرب ها را هم سفید کردند. به جای این کارهای بی فایده، بروید ببینید با چه روشی می توانید بازی را کنترل کنید؟ اگر وقت هم می خواهید تلف کنید با کنترل و حفظ توپ این کار را بکنید. متاسفانه مدیران باشگاه ها هم دنبال مربیانی می روند که کنار زمین بلد باشند دادو بیداد کنند و با شلوغ بازی نتیجه بگیرند. دنبال این هستند تا با شلوغ بازی داور از آنها بترسد. این مدیران متاسفانه دنبال مربیان بادانش و فنی و فوتبال باکیفیت نیستند. برایشان اصلا فوتبال اهمیت ندارد. واقعا نمی دانم چرا مدیران دنبال این تیپ مربیان می روند. برای من جای سوال است. اصلا در انتخاب مربی به نکات فنی و اخلاقی توجه نمی کنند.
 
خیلی ها منتظر لغزش استقلال هستند
پیشکسوت استقلال با بیان اینکه این تیم باید در 4بازی باقی مانده تمام انرژی و تمرکزش را برای قهرمانی بگذارد، تاکید کرد: درست است 6 امتیاز فاصله داریم اما باید با تمام وجود برای گرفتن برد برویم. فکر نکنیم چون امتیاز پیش هستیم کار تمام است. تیم های دیگر منتظر لغزش استقلال هستندو باید تمام بازی ها را ببریم به خصوص بازی با سپاهان که تعیین کننده است. سپاهان تیمی قدرتمند و تازه از لیگ قهرمانان برگشته است. آنها در شرایط مسابقه بودند و استقلال خیلی باید مراقب باشد. اگر این بازی را می بردیم، 99 درصد قهرمان لیگ می شدیم. هیچ بازی ای آسان نیست. حتی دیدیم بهترین تیم ها هم در حساس ترین شرایط باخته اند. ما نباید این امتیازها را از دست بدهیم. متاسفانه در هفته های اخیر خیلی راحت موقعیت های گل را از دست می دهیم. برای قهرمان شدن و گرفتن امتیاز در این 4 بازی باید بیشتر به فکر نتیجه گیری تیم باشیم تا موقعیت فردی. این برای استقلال یک عیب بزرگ است که بازیکنان در فرصت های خوب، از خودگذشتگی ندارند. باید برای قهرمانی همدل و متحد شویم.
 رفتار برخی مربیان شرم آور است/استقلال برای قهرمانی نباید بازی های آخر را دست کم بگیرد
بازیکنان استقلال به حضور هوادار عادت کنند
علیرضا اکبرپور گفت: امیدوارم در این 4 هفته ی پایانی حضور تماشاگران هم به هیجان و شور و شوق بازی ها کمک کند. خدا را شکر که تماشاگران در هفته های پایانی توانستند به ورزشگاه بروند. با آمدن هوادار به ورزشگاه، شور و هیجان هم به لیگ برمی گردد. درست است که استقلال نتوانسته تا الان از این حضور آنها بردی بیاورد اما امیدوارم این مسئله در بازی بعدی جبران شود. فوتبالی که تماشاگر نداشته باشد، همه چی آن از بین می رود. استقلال تیم بزرگی است و بازیکنانش باید به بودن هوادار عادت کنند. نباید این نقیصه را داشته باشیم. بازیکنان ما انشالله به زودی به شرایط خوب برگردند. وقتی ما بازی می کردیم، وارد زمین که می شدیم، اول سکوها را نگاه می کردیم. اگر تماشاگر زیاد بود، انگیزه می گرفتیم و اگر نبود، ناراحت می شدیم.
 
امیدوارم قهرمان لیگ باشایستگی انتخاب شود
وی خاطرنشان کرد: استقلال شانس اول قهرمانی است و اختلافی که دارد باید مدیریت کنند تا بتوانیم از این شرایط بهترین بهره را ببریم. این تیم اگر روند خودش را داشته باشد، قهرمان می شود. در غیر این صورت اتفاقی که نباید بیافتد، می افتد. امیوارم در این بازی های باقی مانده همه چیز یکسان و عادلانه باشد. قضاوت ها طوری باشد که هیچ تیمی آسیب نبیند و حق تیمی ضایع نشود. امیدواریم قهرمان لیگ به شایستگی انتخاب شود. باید بچه ها حواسشان را جمع کنند. من نمی دانم این بیانیه دادن ها چیست. باید بازیکن و مربی حرفش را در زمین بزنند. تمام تیم ها باید به هم احترام بگذارند. نباید ارزش کار همدیگر را زیر سوال ببرند. زمان ما اصلا نمی دانستند بیانیه چیست. اما الان به راحتی به همدیگر توهین می کنند. البته من فدراسیون و کمیته ی انضباطی و هرکسی که فوتبال را می چرخاند را مقصر می دانم. این ضعف آنهاست. اصلا این رفتارها و بیانیه دادن ها شایسته ی فوتبال ما نیست.
 
با بیانیه نویس ها باید برخورد قاطع شود
علیرضا اکبرپور گفت: باید فدراسیون یا هرنهادی که نظارت می کند، قاطع ترین تصمیم ها و برخوردها را در قبال این رفتارها بکند. کسانی که می خواهند داوری ها را با این بیانیه دادن ها تحت تاثیر بگذارند باید با آنها برخورد شود. واقعا رفتار برخی مربیان شرم آور است. کسی که این حرف ها را می زند باید طوری او را تنبیه کنند که کسی دیگری جرات زدن آن حرف ها را نداشته باشد. فوتبال همین است. گاهی برنده می شوی و گاهی می بازی. قرار نیست که در آن واحد همه قهرمان شوند. باید تیم ها در زمین محکم و جدی بازی کنند و بیرون زمین احترام همدیگر را داشته باشند. ما وقتی در زمین خیلی محکم و جدی بازی می کردیم اما وقتی تمام می شد، بعد از دربی با همه رفیق بودیم. حتی در دربی معروفی که دو بر دو مساوی شد، بچه ها دعوا کردند و کلانتری رفته بودند، آنجا گفته بودند شما که این قدر با هم رفیقید چرا با همدیگر دعوا کردید؟ برای فوتبال ما زشت است که به جای توسعه و پیشرفت مسائل فنی و دانش روز، دنبال جادو و جنبل و دعوا و درگیری برویم. بخاطر این است که سال به سال پسرفت می کنیم. متاسفانه مشکلات زیاد است و کسی هم نیست بیاید و درست کند.
نسخه چاپی