استقلالی ها نباید خودزنی کنند/اختلاف 10 امتیازی هم حاشیه امنیت ندارد
هادی شکوری در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به جدایی اش از مربیگری تیم عقاب در لیگ دسته دوم اظهار داشت: بعد از مذاکرات مثبتی که با مسئولان این تیم داشتم، یکی دو روز سرتمرینات حاضر شدم اما متاسفانه فضای کار را مناسب ندیدم و تصمیم گرفتم، ادامه ندهم. این جدایی هم به نفع خودم بود و هم به سود تیم ریشه دار عقاب. حیف است این تیم نظامی به چنین مشکلاتی دچار شود. آنها تیم بااصل و نسبی هستند. خیلی دوست داشتم به آنها کمک کنم تا در لیگ دو بمانند اما مشکلاتی دارند که ممکن است این اتفاق برایشان سخت تر شود. یکی دو پیشنهاد دیگری هم داشتم اما ترجیح دادم صبر کنم تا برای فصل جدید پیشنهادات و شرایط بهتری را تجربه کنم و اگر توانستم انتخاب بهتری داشته باشم.
 
وقفه ها، هیجان لیگ را گرفته است
وی در خصوص وقفه ی طولانی لیگ برتر افزود: این سکته زدن ها خیلی به لیگ ضربه می زند و هیجان لیگ را می گیرد. این اواخر لیگ برتر ما به اوج رسیده بود و هیجان و کیفیت خوبی داشت که از نفس افتاد. امیدوارم بعد از این وقفه، بازهم لیگ در 6 هفته ی پایانی مهیج و پرشور دنبال شود. همیشه وقفه به ضرر و به سود برخی تیم هاست. هرتیمی که در اوج باشد و تیمش نتیجه می گرفت، با این وقفه ها ممکن است دچار اختلال شود اما تیم هایی که قعرجدول هستند و مصدوم داشتند، این وقفه به بازسازی روحی روانی و بهبود مصدومیت شان کمک می کند. شاید درصد زیادی از این بی کیفیتی لیگ به همین وقفه های گاه و بیگاه برگردد. در کنار این مسائل، شرایط کرونا، بی تماشاگر شدن بازی ها و تغییرات زیاد باعث بی کیفیتی لیگ می شود. البته فکر می کنم نیم فصل دوم کمی فوتبال تیم ها باکیفیت تر و هیجانی تر شد اما آن طور که باید یک لیگ پویا، جذاب و باکیفیت باشد، متاسفانه این شرایط را نداشتیم.
 
تنها امید قهرمانی هواداران قهرمانی لیگ است
پیشکسوت استقلال با بیان اینکه آبی ها بهترین فرصت را برای دبل قهرمانی(لیگ و حذفی) داشتند، تصریح کرد: شانس بزرگی برای مجیدی و شاگردانش بود تا بتوانند در جام حذفی قهرمان شوند. چون بازی با نساجی در تهران هم بود، هواداران، کادرفنی و مدیریت و حتی بازیکنان می دانستند که توان برد را دارند. قرعه تا پایان حذفی هم طوری بود که می توانستیم قهرمان شویم. این موقعیت واقعا شانس خیلی بزرگی برای استقلال بود تا بتواند هم قهرمان لیگ و هم حذفی شود اما حیف که از دست دادیم. الان دیگر نباید به این مسئله فکر کنیم و تمرکز خود را باید روی لیگ بگذاریم. تنها امید هواداران این است که تیم بتواند جام لیگ برتر را بگیرد. باید کادر فنی و بازیکنان از حواشی اطراف تیم دوری کنند. تنها تیمی که می تواند جلوی قهرمانی استقلال را بگیرد و به این تیم ضربه بزند، خود حواشی استقلال است. آنها نباید در هیچ شرایطی اسیر حاشیه شوند. تنها 4 هفته باقی مانده و این می تواند باعث شود تا با تمرکز و انگیزه ی مضاعفی پیش برویم. بچه ها باید همه چیز را فراموش کنند و به فکر بردن جام باشند.
 استقلالی ها نباید خودزنی کنند/اختلاف 10 امتیازی هم حاشیه امنیت ندارد
6 امتیاز، فاصله ی چشم گیری نیست
هادی شکوری گفت: بعید می دانم کنار رفتن از جام حذفی تاثیری در بازی های لیگ داشته باشد. آن بازی دیگر فراموش شده و این وقفه باعث شد تا تیم از آن فکر بیرون بیاید. تنها باید کادر فنی و بازیکنان از هر حاشیه ای از داوری و تیم های رقیب و بیانیه نویسی و این مسائل دوری کنند و هیچ واکنشی نشان ندهند. بیانیه دادن ها و هر حرکتی خودزنی است و باعث از دست رفتن جام می شود. کادر فنی باید بچه ها را کنترل کند و اجازه ندهد، حاشیه وارد تیم شود. بچه ها نباید به این فکر کند که چون 6 امتیاز پیش هستند، همه چیز تمام شده است. مطمئنم کادر فنی، بازیکنان و مدیریت این قدر تجربه دارند که از الان کار را تمام شده ندانند. فاصله ی 6 امتیاز با 2 بازی از بین می رود. این اختلاف واقعا چشم گیر نیست. ما مورد داشتیم که تیمی با اختلاف 10 امتیاز نتوانسته قهرمان شود و تیم دیگری توانسته جام را بگیرد. در فوتبال هرچیزی امکان پذیر است و صددرصد باید تمرکز کنند. البته شانس دیگری هم که استقلال دارد این است که رقیبانش آن آمادگی گذشته را ندارند و آنها  هم در گرفتن نتایج لازم عاجز هستند. اما این مسئله نباید از انگیزه ی بازیکنان ما کم کند و باید با تمام قوا وارد زمین شوند.
 
بازی فولاد کلید قهرمانی استقلال است
وی بازی با فولاد را کلید قهرمانی استقلال دانست و تاکید کرد: یکی از سخت ترین بازی های استقلال دیدار با فولاد است. این دیدار می تواند در صورت برد و کسب 3 امتیاز، راه قهرمانی آبی ها را هموار کند. البته به این معنی نیست که دیگر بازی ها اهمیت ندارد. هیچ بازی آسانی در لیگ نداریم و همیشه هفته های پایانی بازی کردن مقابل هرتیمی استرس و سختی های خودش را دارد. اما بازی با فولاد که تیمی قابل احترام و باکیفیت است، خیلی اهمیت دارد. باید هر طور شده از این دیدار دست پر برگردیم. خدای ناکرده تیم نتواند از این بازی با 3 امتیاز برگردد، ممکن است پرسپولیس نتیجه بگیرد. کم شدن اختلاف باعث می شود استرس در هفته های پایانی بالا برود. باید این شرایط را مدیریت کنند تا تیم آسیب نبیند. در مهمترین مقطع فصل قرار داریم و اگر تمرکز لازم را داشته باشیم، قهرمانی در چنگ ماست. در این بین پرسپولیس جدی ترین و اصلی ترین رقیب ماست و نباید از آنها غافل شویم. آنها تجربه ی قهرمانی پیاپی دارد و کوچکترین اشتباه ما می تواند آنها را باانگیزه تر کند. هیچ چیز قابل پیش بینی نیست و باید تا بازی آخر جنگید. تا زمانی که سوت پایان بازی هفته ی سی ام زده نشود، نباید استقلالی ها خودشان را قهرمان بدانند.
 
فدراسیون باید به سرمربی تیم ملی اطمینان خاطر بدهد
بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال با اشاره به قرعه ی ایران در جام جهانی افزود: قبل از اینکه در مورد قرعه ی تیم ملی حرف بزنم، باید بگویم که اول از همه فدراسیون باید تکلیف سرمربی را مشخص کند. باید به سرمربی اطمینان خاطر دهیم که به او اعتماد داریم و بعد از سرمربی برنامه بگیریم. در مورد اینکه اسکوچیچ بماند یا نه هیچ نظری ندارم و ترجیح می دهم حرفی نزنم اما هرکسی که سرمربی می خواهد باشد، باید این اطمینان خاطر را از سمت فدراسیون داشته باشد تا بتواند کار کند. گروه خوبی داریم و فرقی هم نمی کرد با کدام تیم ها همگروه شویم. شاید گروه جذابی داشته باشیم اما اگر می خواهیم صعود کنیم باید بازی های تدارکاتی خوبی برگزار کنیم و بابرنامه پیش برویم. ما به اندازه ی تیم ملی آمریکا و تیم پلی آف شانس صعود داریم و شانس اول هم انگلیس است. باید از این شرایط به دست آمده استفاده کنیم. هر وقت تیم ملی ما احساسی بازی می کند، معمولا بازی هایش درخشان از آب در می آید. امیدوارم مقابل انگلیس و آمریکا با توجه به تنش های سیاسی که داریم، بازی های خوبی به نمایش بگذاریم. اما اینکه بدون بازی تدارکاتی و برنامه ریزی خوب به جام جهانی برویم، واقعا نتیجه گرفتن سخت است و نباید انتظار بیهوده داشته باشیم.
نسخه چاپی