جای یحیی بودم رضائیان را از تیم کنار می گذاشتم/خبری از دلالی یحیی ندارم
ناصر ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به توقف پرسپولیس مقابل ذوب آهن، اظهار داشت:  فوتبال همین است. گاهی هرکاری انجام می دهی نمی توانی به آنچه می خواهی برسی. مقابل ذوب آهن شروع خیلی بدی داشتیم و خیلی زود هم گل خوردیم. حتی در نیمه ی اول باید گل های بیشتری می خوردیم. دقیقا نمی دانم مشکل کجا بود اما در طول فصل اشتباهات زیادی داشتیم و بعد از گذشت 26 هفته هنوز کادر فنی نتوانسته خط دفاعی و ترکیبش را بشناسد. در لیگی که این همه طولانی است، وقتی این مشکل باشد، چه توقعی دارید. در کنار این مسائل باید موجودی خود را ببینید که چقدر است. چه بازیکنانی رفته اند و چه کسانی جذب شدند. به نظرم به جز سیدجلال که آن هم سنش به 40 رسیده است، بقیه ی مدافعان ما به درد پرسپولیس نمی خورند و باید همه از تیم بروند. ما هافبک خوب و طراح نداریم. حتی در تیم ملی هم اگر لژیونرهای خودمان را کنار بگذاریم، سرمربی تیم ملی نمی تواند یک تیم 11 نفره از کل لیگ برتر انتخاب کند. هیچ بازیکنی نیست. نه در استقلال و نه در پرسپولیس و نه در هیچ تیم دیگری ستاره ای نیست که بتواند ورق را برگرداند. بتواند گره بازی را باز کند.
 
فوتبال ایران به بن بست رسیده است
وی افزود: باید واقعیت را بپذیریم که فوتبال ایران به بن بست رسیده است و فقر بازیکن داریم. اگر بازیکن خوب بود، من می گفتم همین فردا باید اکثر بازیکنان پرسپولیس از این تیم بروند و خانه تکانی اساسی کنیم. اما در هرتیمی نگاه کنید، بازیکن نمی بینیم که بتواند باکیفیت باشد. قبلا هافبک های پرسپولیس و استقلال همگی ملی پوش بودند. اصلا خود این تیم ها در حد تیم ملی بودند. این مسائل را تقصر مربی نگذاریم. این تیم ملی ما را به بهترین مربی جهان هم بدهیم نمی تواند کاری بکند چون پشتوانه ای ندارد. هرتیم ملی پشتوانه اش لیگی است که برگزار می کند. اما کیفیت لیگ ما خیلی پائین است. پدیده ای در لیگ نداریم. سالهاست که این معضل را داریم. در لیست گلزنان ما نگاه کنید. یک بازیکن ایرانی می بینید. همان بازیکنان خارجی هم با پنالتی این تعداد گل را زدند. این کم گل زدن ها هم بخاطر این است که ابزار کار برای مربیان وجود ندارد. برخی مربیان هم دنبال گل نخوردن هستند تا جایگاهشان از دست نرود.
 
خبری از دلالی یحیی ندارم
پیشکسوت پرسپولیس در خصوص شایعه ی دلالی گل محمدی، تصریح کرد: یحیی گل محمدی و کادرش بهترین های ایران هستند اما بازیکن نداریم. خارجی های ما خیلی افتضاح هستند. شهرزود تمیروف زحمت می کشد اما واقعا باید بهتر از اینها بازیکن بیاوریم. یکی دو تا از بازیکنان خارجی استقلال نسبتا خوب هستند ولی خارجی های ما واقعا در حد لیگ برتر نیستند. پرسپولیس باید ذوب را می برد تا امیدوار بماند. می توانست ببرد اما در نیمه ی دوم آن طور که باید نتوانست موقعیت ایجاد کند. یحیی هم هرجا بوده از آنجا بازیکن آورده است. من واقعا خبری از دلالی یحیی ندارم. من هم از گوشه و کنار این حرف هارا می شنوم. این که چه کسی با دلال کار می کند یا نه واقعا خبر ندارم.
 
جای یحیی بودم، رضائیان را از پرسپولیس کنار می گذاشتم
ناصر ابراهیمی گفت: دفاع راست ما را در نیم فصل دوم چرا به فولاد دادند؟ شیری از پرسپولیس به فولاد رفت و در لیگ قهرمانان آسیا بهترین دفاع راست دور گروهی شد. نباید چنین بازیکنی را از دست می دادیم. حالا او دو تا پنالتی هم داده باشد. مگر بازیکن حق اشتباه ندارد؟ مگر الان جایگزین های شیری چکار کردند؟ رامین رضائیان یکی دو تا سانتر خوب فرستاده که وظیفه اش بوده است. الان مربی وقتی می خواهد او را تعویض کند، بیرون نمی رود. به او باید بگویند دیگر نیاید. من 12 سال مربی تیم ملی و 5، 6 سال مربی پرسپولیس بودم. با ستاره های زیادی مثل عابدزاده، محرومی، رهبری فر، انصاریان، مهدوی کیا، باقری و خیلی از ستاره های بزرگ ایران کار کردم. تا به حال بازیکنی را سراغ دارید که در سینه ی من ایستاده باشد و سرشاخ شود؟ اسم ستاره های آن زمان را تریلی هم نمی کشد. آنها کجا و این بازیکنان امروزی کجا؟ من اگر جای یحیی بودم، رضائیان را رختکن هم راه نمی دادم. مربی باید در رختکن با بازیکنانش چیزهایی را مشخص کند. با او اتمام حجت کند که بی انضباطی نکند. کارت الکی نگیرد. مصدوم الکی نشود و خیلی موارد دیگر. اگر مربی ای نتواند بازیکنش را مدیریت کند، دیگر باید فاتحه اش را خواند.
 جای یحیی بودم رضائیان را از تیم کنار می گذاشتم/خبری از دلالی یحیی ندارم
پرسپولیس شایستگی قهرمانی را نداشت
وی خاطرنشان کرد: باید واقعیت را بپذیریم که پرسپولیس امسال شایسته ی قهرمانی نبود. ما خیلی ضعیف کار کردیم. امتیازهایی را دادیم که نباید اصلا مساوی هم می کردیم. ما خیلی ها را از دست دادیم. الان استقلال صدرنشین هم ستاره ای ندارد اما مربی اش توانسته از موجودی و جوانهایی که دارد به خوبی سود ببرد. قایدی ستاره ی استقلال بود اما رفت و الان نیمکت نشین است. طارمی اما آقای گل شد و رفت به پورتو و محبوب شد. بازیکن باید ظرفیت پیشرفت داشته باشد. خیلی از بازیکنان صرفا به دنبال پول هستند. اما خیلی ها درکنار پول گرفتن می خواهند پیشرفت فنی هم بکنند. ما نسل سوخته بودیم. نه پول گرفتیم و نه تبلیغی زمان ما بود. چرا الان بازیکن دنبال پول و آینده ی خودش و خانواده اش نباشد. زمان ما پول نبود اما عرق و عشق به پیراهن بود. شاهرودی وقتی به پرسپولیس آمد، علی پروین به او 150 هزارتومان داد. با این قرارداد نمی شد حتی یک خانه خرید. اینها باید بروند پول بگیرند تا مثل من ناصر ابراهیمی نشوند. اما اول باید کیفیت داشته باشند تا کسی برایشان پول بدهد.
 
مدیرعامل پرسپولیس ضعیف است
پیشکسوت پرسپولیس افزود: پرسپولیس باید خانه تکانی اساسی بکند. با این شیوه دیگر نمی تواند به جایی برسد. البته گفتم واقعا بازیکن خوب و باکیفیت در لیگ ما نیست. باید مربیان دنبال استعدادیاب خوب باشند نه دلال. می بینید که دلال ها چه بازیکنانی به تیم ها قالب می کنند. همین علی کریمی را قبل از اینکه به پرسپولیس بیاوریم، کسی می شناخت؟ او را وقتی آوردیم شناخته شد. الان درویش مدیرعامل پرسپولیس است. خودش آدم ضعیفی است و آدم ضعیف می رود زیر دستش را هم یک نفر ضعیف تر از خودش می گذارد. محمد محمدی کجای پرسپولیس است که الان معاون ورزشی باشگاه شده است؟ مگر پرسپولیس پیشکسوت خوب و تحصیل کرده و بادانش کم دارد؟ متاسفانه سال 1400 پرسپولیس 5 مدیرعامل عوض کرده و کسی هیچ حرفی نمی زند. نمی دانم چرا این تیمی که 5 سال پشت هم قهرمان شده را به این روز انداختند. کسی را انتخاب کردند که روز به روز تیم را خراب تر می کند.
 
استقلال شایسته ی قهرمانی است
ناصر ابراهیمی گفت: قهرمانی پرسپولیس خیلی سخت و رویایی شده است. الان استقلال 70، 80 درصد مسیر قهرمانی را رفته است. تیمی که 26 هفته نباخته، در 4 هفته 3 باخت نمی دهد. اگر اتفاق خاصی نیفتد این تیم قهرمان می شود. این تیم باید 3 بازی ببازد و پرسپولیس هر 4 بازی اش را ببرد که با این روند بعید می دانم. باید واقعیت را قبول کنیم که فصل برای ما بدون قهرمانی به پایان خواهد رسید. استقلال هم امسال واقعا زحمت کشید و حقشان است قهرمان شوند. تیمی که 26 هفته نباخته و گل کمی دریافت کرده، مشخص است که کار کردند.
نسخه چاپی