تفاوت ستاره هتل ها را چه عواملی تعیین میکنند؟
تفاوت ستاره هتل ها برای برخی از افراد آنقدر مهم است که شاید اقامتگاه خود را به همین جهت تغییر دهند! این افراد می‌دانند که تفاوت ستاره ها چقدر روی کیفیت خدمات و امکانات هتل تاثیرگذار است. حتی برای رزرو هتل کاشان نیز این مسئله بسیار اهمیت دارد.
 

در ادامه به شما می‌گوییم که تفاوت ستاره هتل ها چیست و چه عواملی تعیین‌کننده این مسئله هستند...

تاثیر ستاره ها در کیفیت خدمات و امکانات

یکی از عوامل تعیین کننده ستاره ها امکانات و خدمات هتل است. البته که عوامل دیگری هم وجود دارد؛ ولی مهم‌ترین آنها کیفیت خدمات و امکاناتی است که یک هتل ارائه می‌دهد. به عبارتی دیگر کیفیت امکانات و خدمات هر هتل است که میزان ستاره های آن را مشخص می‌کند.
 

در ادامه به برخی از امکانات و خدمات هتل های یک تا پنج ستاره اشاره می‌کنیم:

هتل های یک ستاره

این هتل ها دارای امکانات لازم برای اسکان اولیه هستند. همچنین باید بدانید هتل های یک ستاره اتاق‌های کوچکی داشته و فقط مناسب استراحت هستند. در این اتاق‌ها نباید انتظار امکانات لوکس را داشته باشید.

برخی از هتل های یک ستاره دارای حمام بوده و سرویس بهداشتی دارند. از امکانات عمومی هتل هم پذیرش ۲۴ ساعته یا نظافت روزانه ممکن است وجود داشته باشد. معمولا هاستل‌ها و اقامتگاه‌های کوچک هر شهر که زیاد هم معروف نیستند، جزو هتل های یک ستاره‌اند.


 
تفاوت ستاره هتل ها را چه عواملی تعیین میکنند؟

هتل های دو ستاره

اغلب هتل های دو ستاره دارای یک ساختمان قدیمی بوده که قابل بازسازی نیست. امکانات و خدمات هتل های دو ستاره کمی بیشتر از هتل های یک ستاره است. در این هتل ها می‌توانید توقع خدمات پذیرش ۲۴ ساعته، نظافت و حمام اختصاصی را داشته باشید. البته که تخت، پتو و ملحفه به همراه بالش در این هتل ها وجود دارد.

متراژ اتاق ها نیز کوچک است و این هتل ها معمولا سوئیت ندارند و اگر هم داشته باشند مجهز به آشپزخانه و امکانات لوکسی مانند وان نیست! همچنین در اتاق هتل های دو ستاره شاید تلفن، تلویزیون و یک میز کوچک قرار داده شده باشد. اگر هتل خوبی به تورتان بخورد صبحانه را میهمان هتل خواهید بود.
 

هتل های سه ستاره

تفاوت ستاره هتل ها در اقامتگاهای سه ستاره با دو ستاره، در امکانات و خدمات بهتر است. برای نمونه یک هتل سه ستاره معمولا دارای روم سرویس، سرویس بهداشتی در اتاق، وسایل حمام، حمام اختصاصی، نظافت روزانه، میز آرایش، صندلی و اینترنت است.

البته برخی از هتل های سه ستاره دارای پارکینگ نیز هستند و یک غذاخوری کوچک برای صرف صبحانه و نهار دارند. شما می‌توانید همواره این هتل ها را با بودجه کم رزرو کنید.
 

هتل های چهار ستاره

تلاش هتل های ۴ ستاره این است که تا حد ممکن نیاز میهمان را برطرف کنند و نگذارند مسافران از امکانات و خدمات بیرون از هتل استفاده نمایند. برای مثال این هتل ها دارای استخر روباز و سرپوشیده، سونا، باشگاه بدن‌سازی و تناسب‌اندام، پارکینگ اختصاصی، سالن برگزاری همایش، دستگاه خودپرداز، اینترنت پرسرعت، کافی‌شاپ و رستوران هستند.

همچنین رستوران هتل های چهار ستاره همواره آماده پذیرایی از مهمان در وعده صبحانه، نهار و شام است.

شما می‌توانید انتظار یک غذای خوشمزه و صبحانه مفصل را از هتل های چهار ستاره داشته باشید. معمولا این هتل ها دارای اتاق‌هایی با متراژ بالا، سوئیت‌های شیک و مدرن با آشپزخانه مجهز به امکانات پخت و پز و حتی وان و جکوزی هستند! چشم‌انداز این هتل ها نیز بسیار عالی بوده؛ چراکه هتل های چهار ستاره معمولا ساختمانی مرتفع داشته که به دوردست‌ها ویو دارد.

همچنین هتل های چهار ستاره خدماتی همچون لاندری، کافی نت و... دارند که شما می‌توانید از آنها در طول مدت اقامت‌تان بهره‌مند شوید. علاوه بر این باید بدانید هتل های چهار ستاره دارای پرسنل مسلط به زبان انگلیسی و حتی زبان عربی، ترکی و... هستند.

حتی این هتل ها خدماتی همچون ترانسفر رفت و برگشت به فرودگاه دارند و برخی از آنها دارای فضای سبز و آلاچیق برای استراحت میهمانان هستند.


 
تفاوت ستاره هتل ها را چه عواملی تعیین میکنند؟

هتل های پنج ستاره

تفات ستاره هتل ها در اقامتگاه‌های پنج ستاره بسیار واضح و روشن است! در واقع یک هتل پنج ستاره باید دارای تمامی امکانات رفاهی، تفریحی و خدماتی برای ارائه به میهمانان باشد. این هتل ها معمولا تعداد زیادی واحداقامتی در قالب اتاق، سوئیت، ویلا و حتی آپارتمان دارند! اتاق‌های یک هتل پنج ستاره در وهله اول بسیار تمیز و مرتب بوده و تمامی وسایل استفاده شده در آن لوکس و مدرن است.

همچنین ساختمان این هتل ها نمای زیبایی داشته و اکثر آنها دارای بهترین و مدرن‌ترین سبک معماری هستند. از جمله امکاناتی که در اتاق‌ هتل های ۵ ستاره در اختیار شما قرار می‌گیرد، حمام لوکس و تمیز، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، وان در سوئیت‌ها و برخی از اتاق‌ها، تخت و مبل زیبا و راحت، ملحفه تمیز و بالش نرم، وسایل استحمام برای هر شخص مجزا، حوله تمیز، میز کار، لوسترهای شیک، قالیچه یا فرش، میز آرایش، تلفن و... است.

از طرفی سیستم گرمایش و سرمایش این اتاق‌ها بسیار مطبوع بوده و اکثر آنها دارای صندوق امانات شخصی و کمد برای لباس هستند. همچنین دارای خدمات روم سرویس بوده و شما می‌توانید صبحانه، نهار و شام را در اتاق خود میل کنید و از نظافت روزانه اتاق نیز بهره‌مند شوید.

علاوه بر این هتل های پنج ستاره دارای آسانسور، تراس، لابی بزرگ و مجلل، خدمات ویژه، خدمات ترانسفر به فرودگاه یا راه آهن، پارکینگ بزرگ و جادار به شکل مسقف، انواع تالار برای پذیرایی از میهمان و سالن همایش و کنفرانس هستند.

همچنین شما می‌توانید در هتل های پنج ستاره از خدمات لاندری استفاده کنید و لباس‌های خود را تمیز و اتوکشیده تحویل بگیرید. حتی برخی از هتل های پنج ستاره خدمات کرایه ماشین دارند! اگر رزرو هتل قشم را انجام دهید، اکثر هتل های این جزیره خدمات کرایه ماشین و تاکسی سرویس را به شما ارائه می‌دهند.

از طرفی هتل های پنج ستاره دارای تمامی امکانات تفریحی مانند فروشگاه، گیم نت، استخر، اسپا، جکوزی، سونا، بیلیارد، تنیس، زمین فوتبال یا والیبال، فوتبال دستی و ... هستند.

دیگر خدماتی که یک هتل پنج ستاره ارائه می‌دهد شامل خدمات پزشکی، پذیرش ۲۴ ساعته، باربری، فکس، فتوکپی، صرافی، آرایشگاه زنانه و مردانه، خدمات بیدار باش، واکس کفش، استقبال از میهمان، انبار چمدان، خدمات تور و گشت درون شهری است.

توجه داشته باشید که برخی از هتل های پنج ستاره حتی دارای رستوران و کافی شاپ روف گاردن بوده که در آنها موسیقی زنده نیز برگزار می‌گردد. همچنین این هتل ها دارای فضای سبز بسیار زیبا و یا حوض آب هستند. تفاوت ستاره هتل ها در اقامتگاه‌های پنج ستاره به همین‌جا ختم نمی‌شود و بسیاری از آنها دارای پارک بازی برای کودکان نیز هستند.


 
تفاوت ستاره هتل ها را چه عواملی تعیین میکنند؟
 

تفاوت ستاره هتل ها در نوع اقامتگاه

تفاوت ستاره هتل ها تنها در امکانات و خدمات نیست! بلکه موقعیت مکانی نیز تاثیر بسزایی در تفاوت ستاره هتل ها دارد. برای مثال هتل های مرکز شهر، هتل های حومه شهر، هتل های نزدیک به اماکن تفریحی، هتل های فرودگاهی و متل‌ها.

بسته به نیاز مسافران، این هتل ها می‌توانند ستاره بگیرند. معمولا هتل هایی که در مرکز شهر قرار داشته به دلیل نزدیک بودن با اماکن مهم، جاذبه‌های گردشگری و دسترسی ساده به مترو و اتوبوس، ستاره بیشتری دریافت می‌کنند.
 

جمع‌بندی

تفاوت ستاره هتل ها را با هم بررسی کردیم. دیدید که معیار مشخص کننده تفاوت ستاره ها نه‌تنها امکانات و خدمات یک هتل؛ بلکه موقعیت مکانی آن نیز هست. برای مثال هتل یزد در مرکز شهر، معمولا پنج ستاره است. برای رزرو انواع هتل های یک تا پنج ستاره به وبسایت ایران هتل آنلاین مراجعه کنید.
نسخه چاپی