اعطای نشان طلای داروسازی جهان به محققان ایران
مدال طلای جهانی در رشته داروسازی گیاهی ARCA به تیم اعزامی دانشگاه‌ آزاد اسلامی به مسابقات جهانی ARCA تعلق گرفت . رئیس واحد خوراسگان دانشگاه آزاد اسلامی در این باره گفت : در این دوره از مسابقات که 16 تا 21سپتامبر در شهر زاگرب پایتخت کرواسی برگزار شد، دکتر محمدعلی ضیاء عضو هیئت علمی واحد خوراسگان و شاهین گوانجی دانشجوی رشته گیاه پزشکی این واحد دانشگاهی افتخار آفریدند .
 
وی اضافه کرد : تیم واحد خوراسگان با ارائه طرح ژل گیاهی برای درمان زخم های پوستی مدال طلای جهانی در رشته داروسازی گیاهی ARCA و جایزه ویژه بهترین اختراع جهان از IWIS با امضای رئیس ثبت اختراعات قاره اروپا را به دست آورد.
 
فروغی گفت : همچنین کسب مدال برنز در رشته میکروبیولوژی ARCA برای ساخت نوعی کرم بهداشتی و اهدای مدال طلای ژینیوس و دیپلم آن با امضای پروفسور آندراس ودرش دبیر کل فدراسیون مخترعان جهانی به رئیس واحد خوراسگان از دیگر دستاوردهای این سفر است .
 
وی تصریح کرد : در پی این موفقیت رئیس جمهور کرواسی ، وزیر علوم و برخی اعضای هیئت دولت کرواسی از طرح ها و اختراع های واحد خوراسگان دیدن کردند .
 
رئیس واحد خوراسگان دانشگاه آزاد گفت : در این دوره از مسابقات ،600 تیم از کشورهای جهان شرکت داشتند که تیم دو نفره تحقیقات علوم دارویی واحد خوراسگان بیشترین مدال را کسب کرده است .
 
وی افزود : تیم ایرانی در نتایج گروهی توانست مقام سوم جهانی را کسب کند .
نسخه چاپی