هشدار آيت‌الله مكارم شيرازي نسبت به كشتار مسلمانان در چين‌
 
يكي از مراجع عظام تقليد قم با صدور بيانيه‌اي نسبت به كشتار مسلمانان در ايالت سين كيانگ چين هشدار داد و خواستار موضع‌گيري جهان اسلام در اين ‌ارتباط‌ شد.‌
در بيانيه صادر شده از سوي آيت‌الله مكارم شيرازي آمده است: اخبار وحشتناكي كه از ايالت سين كيانگ چين درباره كشتار وسيع و سركوب مسلمانان اين منطقه منتشر شده است موجب تاسف شديد هر مسلمان و انسان آزاده‌اي است.
در بخش ديگري از اين بيانيه آمده است: درست است كه دولت و ملت چين روابط دوستانه و نزديكي در امور اقتصادي و سياسي با ما و ساير كشورهاي اسلامي دارند ولي اين دليل بر آن نمي‌شود كه برادران و خواهران مسلمان ما را در آن منطقه به وضع فجيعي سركوب كنند و ما خاموش بنشينيم.
در بخش پاياني اين بيانيه تاكيد شده است: ما ضمن محكوم كردن شديد اين سركوب‌ها از همه مسلمانان و تمام آزادگان جهان دعوت مي‌كنيم كه اعتراض شديد خود را نسبت به اين حركت غير دوستانه اظهار دارند و يك صدا از دولت چين بخواهند كه به اين وضع خاتمه داده و مجرمان را مجازات كنند. مردم از مسئولان دولت جمهوري اسلامي نيز انتظار دارند در اين مورد سكوت نكنند و موضع قوي مناسبي بگيرند و برادران و خواهران مسلمان خود را تنها نگذارند.
 
 
 

/1001/

منتظر اخبار ، انتقاد و پيشنهادات شما هستيم :
news@rasekhoon.net
نسخه چاپی