رئیس دانشگاه هنر اصفهان: علاقه اولین اولویت انتخاب رشته است


رئیس دانشگاه هنر اصفهان علاقه و سلیقه را اولویت اول انتخاب رشته دانست و گفت: داوطلبان باید انتخاب شهر و دانشگاه‌های برتر را به عنوان اولویت‌های دیگر مورد توجه قرار دهند.

دکتر فرهنگ مظفر اظهار داشت: داوطلبان باید در انتخاب شهر و دانشگاه، اولویت را شهر محل سکونت خود قرار دهند تا هم بتوانند از سهمیه بومی استفاده کنند و هم دچار مشکلاتی چون خوابگاه و دوری از خانواده نشوند.

وی در خصوص کسانی که در رشته مورد علاقه خود قبول نمی شوند، افزود: ممکن است داوطلب به دلیل عدم شناخت، به برخی از رشته‌ها علاقه نداشته باشد، اما پس از ورود و تحصیل در آن رشته، به آن علاقه مند می شود.

تلاش تنها ملاک برتری یک دانشجو نسبت به دانشجویان دیگر است

رئیس دانشگاه هنر اصفهان با بیان اینکه هیج رشته‌ای به رشته‌ دیگر برتری ندارد، تصریح کرد: ملاک برتری در بازار کار و اجتماع تلاش دانشجویان در زمان تحصیل است.

مظفر تاکید کرد: علاقه باید به این منزله باشد که فرد پس از انتخاب رشته و قبولی در دانشگاه با پشتکار و تلاش درس بخواند.

وی نقش خانواده‌ها را در انتخاب رشته درست، مهم ارزیابی کرد و گفت: اگر فرزند در رشته مورد علاقه خود قبول نشد والدین باید با تشویق از ایجاد احساس شکست در وی جلوگیری کنند.

رئیس دانشگاه هنر اصفهان ادامه داد: داوطلب در صورت قبول نشدن در رشته مورد علاقه می تواند با تشویق خانواده، سعی، پشتکار و ایجاد علاقه در خود به بالاترین مراتب در آن رشته دست یابد.

مظفر با اشاره به اینکه در هیئت علمی هیچ استادی نسبت به استاد دیگر برتری ندارد و انتخاب استاد نمونه به دلیل دانش بیشتر و ارائه مقالات متنوع تر است، افزود: تلاش، کوشش و دانش باعث برتری افراد در جامعه می شود.

وی در خصوص سیستم انتخاب رشته سازمان سنجش اذعان داشت: این سیستم با ارائه رنج دانشگاه‌ها به داوطلبان کمک می کند تا انتخاب رشته بهتری انجام دهند.

رئیس دانشگاه هنر اصفهان با اشاره به نقش سلیقه در انتخاب رشته داوطلبان و تغییر رنج دانشگاه‌ها در سال‌های مختلف ادامه داد: نه در این سیستم و نه در هیچ روش دیگری قطعیت برای قبولی داوطلب وجود ندارد.

مظفر اضافه کرد: سیستم انتخاب رشته سازمان سنجش به داوطلبان کمک می کند تا بدانند دانشگاه‌ها با چه اولویتی دانشجو می پذیرند.

وی اظهار داشت: در همه رشته‌ها برای همه افراد کار وجود دارد؛ البته به شرطی که تلاش لازم صورت گیرد.

رئیس دانشگاه هنر اصفهان خاطرنشان کرد: ممکن است در یک رشته بازار کار کمتری وجود داشته باشد، اما اگر دانشجو در همان رشته به خوبی تلاش کند قطعاً بازار کار خوبی برای وی موجود خواهد بود.
 

/1001/
نسخه چاپی