ناكارآمدي نتانياهو در مقابله با آنفلوآنزاي خوكي


 فارس: يكي از اعضاي پارلمان رژيم صهيونيستي كه از اعضاي حزب كار است در يك نامه انتقادي شديد خطاب به كابينه نتانياهو، عملكرد آنها در مقابله با آنفلوآنزاي خوكي را ضعيف ارزيابي كرد.

 "اوفير پينز " عضو حزب كار كنست اسرائيل، در يك نامه انتقادي خطاب به دولت نتانياهو نوشت: در هفته گذشته پيش‌بيني‌هايي درباره بيماري آنفلوآنزاي خوكي منتشر شد كه بر اساس آن يك چهارم مردم مبتلا به آنفلوآنزاي خوكي هستند و صدها هزار نفر از آنها خواهند مرد.
وي ادامه داد: من از دولت خواستارم كه در يك اقدام فوري تعداد زيادي واكسن آنفلوآنزاي خوكي خريداري نمايد.
پينز با انتقاد از عملكرد ضعيف كابينه نتانياهو و مقامات بهداشتي اين رژيم در نامه خود نوشت: بعد از اينكه اولين گام طغيان و شيوع همه‌گير آنفلوآنزا را ديديم، بسياري از كارشناسان و متخصصان نسبت به مسري بودن آن هشدار جدي دادند و گفتند كه گام‌هاي بعدي اين بيماري بسيار سريع‌تر بروز خواهند كرد و باعث غافلگيري همگان خواهد شد. بنابراين بر دولت لازم است كه اقدامات لازم را براي پيشگيري از آن انجام دهند.
وي نوشت: اگر دولت در مرحله اوليه گسترش بيماري يك اقدام موثر انجام داده بود، هرگز به اين مرحله نمي‌رسيديم.
او در بخش ديگري از نامه خود نوشت كه پس از اينكه اين بيماري چند كشته برجاي گذاشت دولت شروع به ارزيابي امكان خريد واكسن آنفلوآنزا نمود.
حتي بعد از اينكه مشخص شد واكسن‌ها تا يك ماه ديگر آماده خواهد شد اما باز هم دولت از اقدام به موقع براي ثبت نام خودداري كرد تا جايي كه فرصت خريد آن تمام گشت. اين اقدامات در نهايت همه ما را به نابوي خواهد كشاند.
چرا دولت به گونه‌اي عمل مي‌كند كه خود را در اين موقعيت حساس مي‌‌بينيم و مجبور شده‌ايم مانند كشورهاي جهان سوم از كشورهاي ديگر كمك بگيريم.

 

/1001/
نسخه چاپی