بانك مجازي توانايي پاسخگويي به توقعات مشتريان را ندارد
مدير عامل بانك تجارت با بيان اينكه يكي از توقعات اصلي مشتريان بانكي در كشور دريافت تسهيلات از بانك است، به عدم توانايي بانك مجازي در اين زمينه اشاره كرد و گفت: در حال حاضر بسترهاي لازم براي تاسيس اين بانك در كشور فراهم نيست.
مجيدرضا داوري در خصوص مصوبه اخير شوراي پول و اعتبار در مورد تشكيل بانك‌هاي مجازي در كشور، اظهار داشت: درحال حاضر فرهنگ‌سازي لازم براي اين منظور در جامعه ما انجام نشده است.
وي با اشاره به عدم موفقيت ساير دستگاه‌ها و نهادهاي مجازي در كشور، گفت: سپرده‌گذاران از بانك توقعاتي دارند كه بانك مجازي قادر به پاسخگويي به آنها نيست.
به گفته مديرعامل بانك تجارت مردم و سپرده گذاران از يك بانك در درجه اول توقع دريافت تسهيلات را دارند در حالي كه بانك مجازي قادر به برطرف كردن اين نياز، آنها نيست.
داروي اضافه كرد: زماني كه بستر‌هاي لازم براي اين امر در جامعه فراهم شود با موفقيت همراه خواهد بود ولي در حال حاضر شرايط اين امر فراهم نيست.
وي نوع فعاليت و خدمات بانكداري مجازي را با خدمات الكترونيكي موجود در سيستم بانكي متفاوت دانست و تصريح كرد: اميدوارم با فراهم سازي بسترهاي مناسب، تاسيس بانك‌هاي مجازي با موفقيت همراه شود.
مديرعامل بانك تجارت در ادامه بيان كرد: با وجود اينكه مجوز تشكيل اين بانك‌ها از سوي شوراي پول و اعتبار تصويب شده ولي شرايط و نوع استقبال جامعه از اين نوع بانك‌ها اصلاً در نظر گرفته نشده است.
وي به بخش‌هاي مختلف يك بانك اشاره كرد و گفت: بانك علاوه بر تامين سرمايه اوليه بايد به جذب سپرده‌گذاران بپردازد و در مرحله بعد به آنها تسهيلات ارائه دهد.
داوري با بيان اينكه سرمايه اوليه 70 ميليون توماني براي تاسيس بانك‌هاي مجازي كافي نيست، از روند اجراي امور اين نوع بانك‌ها اظهار بي‌اطلاعي كرد.
نسخه چاپی