افشای ماجرای سوء استفاده «بلاک واتر» آمریکا از دختران عراقی

این حوادث در حالی رخ می داد که مدیر شرکت به طور مکرر از این کمپ دیدن می کرد اما هیچ اقدامی برای بازداشتن کارکنان خود از سوء استفاده از کودکان صورت نمی داد.
 
 شبکه آمریکایی MSNBC در گزارشی به نقل از دو عضو سابق شرکت امنیتی «بلک واتر» آمریکا ، ابعاد تازه ای از جنایات این شرکت در عراق را فاش کرد.
دو عضو ارشد سابق موسسه «بلاک واتر» با تقدیم شکایتی علیه مدیر این شرکت به دادگاه ایالت ویرجینیای آمریکا ، جزییات هولناکی از اقدامات غیراخلاقی وی در عراق را فاش کرده اند.
 
براساس این گزارش از جمله اتهامات «اریک پرنس»  مدیر بلک واتر ، مشارکت وی در قتل هایی برای سرپوش گذاشتن بر کشتار عراقی هاست.
 
از سوی دیگر مدیر عامل بلک واتر متهم شده است که ماموریت خود را در عراق براساس دیدگاه مسیحی – صلیبی مبتنی بر کشتار مسلمانان و مقابله با تعالیم اسلامی پایه ریزی و اجرا می کرده است.
 
این گزارش می افزاید: اما شاید «شوک آورترین» اتهام وارده از سوی دو کارمند سابق بلک واتر، به ماجرای سوء استفاده از دختران عراقی مربوط باشد.
 
به گزارش شبکه آمریکایی، شرکت بلک واتر متهم است که از دختران خردسال عراقی به عنوان روسپی در محوطه امنیتی خود در منطقه سبز بغداد ، سوء استفاده کرده و این در شرایطی است که مدیر شرکت در جریان این اقدامات غیراخلاقی قرار داشته اما هیچ تلاشی برای توقف آن نکرده است.
 
در شکواییه دو مامور ارشد بلک واتر آمده است: "این شرکت دختران جوان را وادار می کرد در ازای یک دلار برای اعضای آن در داخل «کمپ مردان بلاک واتر» خدمات جنسی فراهم کنند."
 
این گزارش ادامه می دهد: "این حوادث در حالی رخ می داد که مدیر شرکت به طور مکرر از این کمپ دیدن می کرد اما هیچ اقدامی برای بازداشتن کارکنان خود از سوء استفاده از کودکان صورت نمی داد."
 
در شکوائیه مذکور در مورد سایر اتهامات مدیر شرکت آمده است: " در اواسط ماموریت بلاک واتر در عراق به دستور مدیر موسسه، چند کارمند آن به دلیل احتمال انتقال اخبار فعالیت بلاک واتر به اف بی ای آمریکا در یک اقدام سری به قتل رسیدند."
 
همچنین گفته شده تمامی اسناد و مدارک شامل پیامهای الکترونیکی، نوارهای ویدئویی و اسناد خطی که جنایات هولناک مدیر این شرکت امنیتی را برملا می کند توسط او و همراهانش نابود شده اند.
 
اگرچه بلاک واتر این شکوائیه را مردود دانسته است اما پیشتر نیز پنج مامور این موسسه امنیتی به اتهام کشتار 17 شهروند عراقی در سپتامبر 2007 در دادگاه آمریکا محکوم شدند.
 
بلاک واتر نخستین شرکت آمریکایی است که پس از اشغال عراق توسط آمریکا موفق به عقد قرار دادهای میلیونی برای حضور در عراق شد.
 
 
 
 

/1001/

منتظر اخبار ، انتقاد و پيشنهادات شما هستيم :
news@rasekhoon.net
نسخه چاپی