جزئیات پخش مجموعه «شکرستان»؛ نخستین انیمیشن 90 قسمتی سیما

 
مسوول مرکز مطالعات و تولیدات انیمیشن حوزه هنری از پخش مجموعه انیمیشن «شکرستان» به عنوان 90 قسمتی شبکه دوم سیما در آینده نزدیک خبر داد.شبکه ایران: انیمیشن "شکرستان" که به تهیه کنندگی سید مسعود صفوی و کارگردانی بابک نظری در 90 قسمت 15 دقیقه‌ای تولید شده و با محوریت فرهنگی و تربیتی به قصه‌های کهن فارسی می‌پردازد، به زودی هر شب از شبکه دو سیما در 90 قسمت پخش خواهد شد.
 
صفوی درباره زمان دقیق پخش شکرستان گفت: زمان پخش به آمادگی ما و تصمیم تلویزیون برمی گردد. ولی مطمئنم در زمان پخش علاوه بر پذیرش از سوی نوجوان و جوانان بین خانواده هم مخاطب زیادی خواهد داشت. ضمن آن که من به آن بخش محصولات جانبی اش خیلی امیدوارم.
 
وی همچنین درباره کارهای دیگر این مرکز گفت: کامبیز درم بخش تولید مجموعه «دلقک‌ها» را به صورت مجموعه‌های5 تا 7 دقیقه‌ای در 13 قسمت شروع کرده که در آن از کاریکاتورهای خودش ایده گرفته. بزرگمهر حسین پور در حال ساخت یک مجموعه اجتماعی است. پروژه جنگی «ترکش‌های سرگردان» را شروع کرده‌ایم که داود امیریان در 26 قسمت آن را نوشته و طنز خیلی گیرا و جذابی دارد. از دیگر مجموعه‌ها می‌توان به مجموعه «اونتزنت» اشاره کرد که داستان یک خانواده پر شر و شور در تهران را روایت می‌کند.
 
لازم به ذکر است برخی از قسمت های شکرستان، «از جمله دروغی که از دروازه تو نمی رفت» در جشنوار های پویانمایی کشور و جشن خانه سینما به عنوان بهترین اثر انیمیشن شناخته شد. در روزهای اخیر نیز  یکی دیگر از قسمت های این مجموعه با عنوان و «صندوق شاهد» عنوان بهترین انیمیشن جشنواره فیلم های کودکان ونوجوانان را کسب کرد.
 
 
 
 

/1001/

منتظر اخبار ، انتقاد و پيشنهادات شما هستيم :
news@rasekhoon.net
نسخه چاپی