آمريكا قصد دارد با سلاح نرم، ملت‌هاي منطقه را كنترل كند


 فارس: معاون برون مرزي صداوسيما گفت: آمريكا قصد سلطه بر منطقه و گسترش بر خاورميانه را داشت اما شكست خورد و به سرنوشتي مشابه صهيونيست‌ها دچار شد و اكنون آنها درصدد هستند كه با سلاح نرم ملت‌هاي منطقه را تحت سيطره خود درآورند.

 مراسم توديع و معارفه مديران شبكه‌هاي سحر، الكوثر، مدير كل راديوهاي اروپا و آمريكا و مدير دفتر نمايندگي صدا و سيما در بيروت امروز با حضور محمد سرافراز معاون برون مرزي سازمان صدا و سيما و جمعي از مديران اين معاونت امروز در سالن رضوان بسيج سازمان صداوسيما برگزار شد.
بنابراين گزارش، در اين مراسم محمدرضا يزداني «مدير سابق اداره اروپا و آمريكا»، مرتضي شمسي «مدير شبكه سحر» و مهدي مجتهد «مدير شبكه الكوثر» توديع و در ادامه «مهدي مجتهد» به سمت مديريت شبكه جهاني سحر، «سعيد اشناب» به سمت مديريت شبكه الكوثر و «اخگري» به سمت مديريت اداره كل اروپا و آمريكاي معاونت برون مرزي سازمان صدا و سيما منصوب شدند.
در اين مراسم، محمد سرافراز طي سخناني اشاره‌اي به دعاي شعبانيه داشت و گفت: از خداوند مي‌خواهم كه اين دعا شامل حال ما شود تا از حالت تعادل خارج نشويم، زيرا در اين دعا آمده كه دو گروه هستند كه از محبت پيامبر اكرم(ص) بي‌بهره مي‌مانند. يكي گروه تندرو و خوارج هستند كه برداشت‌شان از دين خاص بوده و تندتر از امام خود حركت كرده و امام زمان را قبول ندارند كه در نهايت دست به يكسري كار خطرناك مي‌زنند. دسته دوم نيز گروهي هستند كه از امام خود مي‌مانند و در نهايت اقدامات‌شان فنا مي‌شود.
سرافراز با اشاره به ماموريت‌ها و مسئوليت‌هاي برون مرزي صداوسيما و سياست‌هاي خبري در رسانه گفت: معاونت برون مرزي يك رسالت جهاني دارد و بايد دراين راستا گام اساسي و عملي برداشته شود. پيام‌هاي برون‌مرزي و بين‌المللي بايد به درستي منتقل شود و با تحليل عميق به مسائل پرداخت. بايد با استفاده از رسانه پيام را به مخاطبان منتقل كنيم زيرا درست توزيع شدن پيام اهميت بسياري دارد و ابزار رسانه در كنار ايمان و انگيزه الهي مي‌تواند معجزه كند و تحولات بين‌المللي را رقم بزند.
معاون برون مرزي صدا وسيما همچنين در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به نقش برخي رسانه‌هاي خبري غربي و منطقه‌اي براي القائات و جنگ رواني در منطقه، تهاجم 33 روزه صهيونيست‌ها به غزه را ياد آور شد و گفت: با وجود سلاح‌هاي مخرب و پيشرفته و به رغم حمايت و پشتيباني غرب به خصوص آمريكا، رژيم صهيونيستي در جنگ 33 روزه غزه شكست خورد. قدرت ايمان و پايداري ملت فلسطين موجب شد تا صهيونيست‌ها نتوانند به اهداف خود در منطقه دست يابند.
سرافراز همچنين با اشاره به شكست آمريكا در جنگ عراق و افغانستان گفت: آمريكا نيز كه قصد سلطه برمنطقه و گسترش بر خاورميانه را داشت به سرنوشتي مشابه صهيونيست‌ها دچار شد و اكنون آنها درصدد هستند كه با سلاح نرم ملت‌هاي منطقه را تحت سيطره خود درآورند.
سرافراز دربخش ديگري از سخنانش با يادآوري اهميت نقش رسانه مستقل در اطلاع رساني دقيق در شرايط حساس كنوني كه افكار عمومي در معرض جريان‌هاي يك‌سويه و مغرضانه غرب قرار دارند، تاكيد كرد: ارتقاي نقش رسانه‌هاي برون مرزي سازمان صدا وسيما براي منطقه و جهان اسلام ضروري است.
در اين مراسم مرتضي شمسي، مهدي مجتهد، سعيد اشناب، مهدي عدالت‌منش مدير راديو اسپانيايي، محمدرضا يزداني مدير سابق اداره راديوهاي اروپا و آمريكا، اميرعلي زينعلي مدير سيماي اردو شبكه سحر و علي برزي مدير گروه فيلم و سريال شبكه الكوثر نيز در سخناني كوتاه، اطلاعاتي از عملكرد خود در دوران فعاليت‌شان ارائه كردند.

 

/1001/
نسخه چاپی