با لندن برخورد قاطع شود
عضو شوراي مرکزي جامعه مدرسين حوزه علميه قم با بيان اينکه انگليس آتش بيار معرکه اغتشاشات بود، گفت: بايد به گونه اي با قدرت هاي زورگو به ويژه انگليس و آمريکا برخورد کنيم که آنها از رفتارهاي خود در راستاي تحريک اغتشاش و آشوب در ايران، پشيمان شوند.   
آيت الله سيد احمد خاتمي تاکيد کرد: منطق دين ما اين است که بايد با مستکبران، تکبر منشانه برخورد کرد.
وي اظهار داشت: در حوادث اخير برخي از کشورهاي استکباري و وابستگانشان نهايت پستي را به نمايش گذاشته، نه تنها رعايت قوانين ديپلماتيک را نکردند بلکه رسانه هايشان را عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي به کار گرفتند.
وي با بيان اينکه نظام ما بايستي با اين کشورها آنچنان قاطع و نفوذناپذير برخورد کند که آنها را به پيشيماني وادارد، افزود: ايران اسلامي کشوري مستقل، سربلند و آبديده در کوره مشکلات است و اين آنها هستند که نياز به ايران اسلامي دارند.
متکي متذکر شد که ذره اي انعطاف در برابر کشورهايي که طي اين مدت عليه نظام اسلامي اقدام کرده اند سبب جري تر شدن آنها خواهد شد.
عضو مجلس خبرگان ادامه داد: بنابراين بايد کاري کرد که حداقل آنها از ايران اسلامي پوزش بخواهند و تعهد دهند که ديگر رفتار خصمانه با ايران نداشته باشند.
عضو شوراي مرکزي جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: نظام ديپلماسي کشورمان بايد با کشور توطئه گر انگليس برخوردي قاطع تر و کوبنده تر داشته باشد.
خاتمي تاکيد کرد: مردم ما هيچگاه خاطرات تلخ دخالت هاي اين پير فرتوت استعمار را در رابطه با کشورمان از ياد نمي برند، و در حوادث اخير هم ديديم و شنيديم که چگونه سفارت انگليس به عنوان آتش بيار معرکه اغتشاشات عمل کرده است.
استاد خارج فقه و اصول حوزه علميه قم تاکيد کرد: از دستگاه ديپلماسي کشور انتظار داريم برخوردي قاطع و مدبرانه در رابطه با اين دولت استعمار گر داشته باشند.
نسخه چاپی