ورود غيرقانوني سه آمريکايي بي ارتباط با اغتشاشات اخير نيست
محمد کرمي راد عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: ورود غير قانوني اين افراد نمي تواند بي ارتباط با اغتشاشات بعد از برگزاري انتخابات رياست جمهوري باشد.   
کرمي راد افزود: مراجع زيربط مشخص کنند سه آمريکايي بازداشت شده در مرزهاي ايران و عراق با چه هدفي وارد خاک جمهوري اسلامي ايران شده اند.
نماينده مردم کرمانشاه افزود: جاسوس ها در پوشش هاي مختلفي وارد کشور مي شوند. بعضي از اين افراد در پوشش گردشگري، بعضي ديگر در پوشش تجارت و بعضي از آنها هم متاسفانه در پوشش خبرنگار وارد ايران مي شوند.
عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي تاکيد کرد: ما به آمريکا و انگليس با نگاه مثبت نگاه نمي کنيم. آنها از ابتداي انقلاب سعي داشته اند تا زهر خود را به ما بريزند. اين مساله به خصوص بعد از اعترافات کارمندان سفارت هاي انگليس و فرانسه در تهران مشخص شده است.
محمد کرمي راد تصريح کرد: اين سه نفر چه ماموريت مهمي داشته اند که به صورت غيرقانوني از مرز گذشته اند؟ چرا براي ورود به ايران از کانال هاي قانوني استفاده نکرده و ويزا نگرفته اند؟ اين روزها خبرنگاران خارجي زيادي از مجاري قانوني وارد ايران مي شوند. چرا اين افراد نيز در صورت خبرنگار بودن اقدام به اين کار نکرده اند؟
وي گفت: ماهيت ماموريت اين افراد به زودي مشخص خواهد شد. من مقصودم اين است ورود غيرقانوني اين افراد نمي تواند بي ارتباط با دخالت هاي آمريکا در امور کشورهاي منطقه و کشور عزيزمان باشد و همچنين در راستاي هماهنگي با ضد انقلاب صورت مي گيرد.
نماينده مردم کرمانشاه گفت: در خوشبينانه ترين حالت ما تصور مي کنيم که آنها قصد دخالت در امور داخلي کشورمان را داشته اند.
گفتني است روزنامه لس آنجلس تايمز در گزارشي براي اولين بار اعتراف کرد که سه آمريکايي بازداشت شده در خاک ايران که به صورت غيرقانوني از مرز عراق وارد خاک کشورمان شده بودند، خبرنگار بوده اند. پيش از اين آمريکايي ها تلاش مي کردند تا اين افراد را گردشگر و کوهنورد معرفي کنند.
نسخه چاپی