فراکسیون اصولگرایان در رکود به سر می‌برد
در آستانه انتخابات فراکسیون اکثریت مجلس شورای اسلامی و انتقادات تعدادی از نمایندگان به رئیس کنونی این فراکسیون، اظهارنظر مجلس‌نشینان پیرامون این انتخابات و تغییر ریاست آن بالا گرفته است.
 
تعدادی از نمایندگان اصولگرای مجلس  دیدگاه خود را پیرامون نحوه مدیریت علی لاریجانی بر فراکسیون اکثریت و انتخابات پیشروی این فراکسیون ابراز کرده‌اند.
 
تعامل دولت و مجلس باید از شاخصه‌های انتخاب نمایندگان باشد
سید محمد کاظم حجازی نماینده مردم همدان و عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: با عنایت به تاثیرگذاری فراکسیون اصولگرایان در تصمیم گیری‌های مختلف سیاسی و اجتماعی و کلان مجلس و ارجاع این تصمیمات به قوه مجریه و قضائیه، هیئت رئیسه و همچنین ریاست این فراکسیون باید توانایی ارجاع نظرات و دیدگاههای فراکسیون و اجماع نظر اصولگرایان مجلس در موضوعات مختلف را داشته باشند.
 
وی افزود: در حال حاضر با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ پیرامون تعامل دولت و مجلس، مسئولیت و وظایف این هیئت و ریاست آن حساس‌تر می‌شود.
 
نماینده مردم همدان در مجلس تصریح کرد: در نحوه چینش اعضای آینده هیئت رئیسه فراکسیون اصولگرایان، قطعا باید عملکرد سال اول این هیئت و ریاست آن مورد ارزیابی واقع شده و موضوع تعامل دولت و مجلس نیز مورد توجه قرار گیرد.
 
حجازی در ادامه در مورد انتقاد برخی اعضای فراکسیون به ریاست همزمان لاریجانی بر فراکسیون اصولگرایان و مجلس گفت: فراکسیون از گروههای مختلف تشکیل شده که برخی نظراتی نزدیک به آقای لاریجانی و برخی دیگر هم نظراتشان کمتر به دیدگاه وی نزدیک است بنابراین در این مورد نقطه نظرات متفاوت است.
 
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در پایان با روبه جلو ارزیابی کردن مدیریت لاریجانی طی سال گذشته اظهار داشت: انتظار می‌رود هیئت رئیسه و رئیس آینده فراکسیون اصولگرایان قدم‌های اساسی‌تری در جهت بروز توانایی‌های نیروهای اصولگرا در مجلس و تعامل با دولت بردارد.
 
معقولانه این است که رئیس فراکسیون با رئیس مجلس متفاوت باشد
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با عنوان این مطلب که انتخاب رئیس فراکسیون اصولگرایان ماه آینده صورت می گیرد، افزود: معقولانه این است که رئیس فراکسیون با رئیس مجلس متفاوت باشد.
 
فاطمه آلیا در خصوص نامزد های تصدی ریاست فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: تاکنون فردی اعلام آمادگی نکرده است اما یک ماه تا انتخاب رئیس فراکسیون فرصت است.
 
وی با بیان اینکه فراکسیون اصولگرایان در حال حاضر فعال نیست و در رکود به سر می‌برد، اظهار داشت: آقای لاریجانی به جهت آنکه ریاست مجلس را بر عهده دارد در تصمیم‌گیری‌های مربوط به فراکسیون ملاحظاتی را در نظر می‌گیرد که در انتظار جامعه نیست.
 
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به اصل بی‌طرفی رئیس مجلس بیان داشت: در بسیاری از مواقع انتشار بیانیه یا موضع‌گیری رسمی از فراکسیون انتظار می‌رود که لاریجانی برای رعایت بی‌طرفی از آن امتناع می‌ورزد که این باعث تضعیف اصولگرایان مجلس می شود.
 

فراکسیون باید از حالت رکود خارج شود
علیرضا مرادی نماینده مردم ممسنی و عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس نیز درباره انتخابات فراکسیون اکثریت به شبکه ایران گفت: تا الان مقدمات برای انتخاب رئیس فراکسیون فراهم نشده و کسی هم به صورت رسمی برای نامزدی در این انتخابات اعلام آمادگی نکرده است.
 
عضو فراکسیون اصولگرایان با بیان اینکه لاریجانی باید تابع هیئت رئیسه فراکسیون بوده و تصمیمات آن‌ها را اجرا کند، تاکید کرد: از نحوه حرکت فراکسیون انتقاد داشته و اعتقاد داریم که فراکسیون باید فعال‌تر شده و از این حالت رکود خارج شود.
 
هنوز تصمیمی گرفته نشده
همچنین صابری نماینده نهبندان با بیان اینکه تاکنون در این‌باره تصمیم خاصی گرفته نشده، گفت: نمایندگان مجلس باید در انتخاب خود دقت کرده و سیاست‌های کلی را مورد توجه قرار دهند.
نسخه چاپی