برای شکست شاگردان بلاژویچ به میدان می‌رویم
برای برد به میدان می‌رویم.بازی مستقیم را در دستور کار داریم و دوست داریم بازی‌ای انجام دهیم که بیندگان از آن لذت ببرند.
 
 افشین قطبی سرمربی تیم ملی ایران در آستانه بازی دوستانه تیم ملی ایران با بوسنی در گفت و گو با سایت رسمی فدراسیون فوتبال از اجرای برنامه‌های جدید فنی خبر داد و در این باره گفت:بدون تردید مردم ایران شاهد بازی خوب و لذت بخشی خواهند بود.
 
وضعیت تیم ملی در اردو سارایوو چطور است؟
 
بسیار خوب ،به دلیل هوای مطلوب سارایوو تمرینات هوازی خوبی رامی‌توان انجام داد.
 
شرایط برای کار بدنسازی فراهم است؟
 
در اولین تمریناتمان تیم را به 3گروه 6 نفری تقسیم کردیم و 10 دقیقه کاربدنسازی سنگین و 10 دقیقه حرکات دینامیک کششی انجام دادیم.گروه پزشکی هم به خوبی در کنار تیم حضور داد تا بدن بازیکنان به فرم ایده آل برسد . تمرینات در دو نوبت صبح و بعد ازظهر پیگیری می‌شود و در کل مجموعه خوبی برای تمرینات بدنسازی و کارهای تاکتیکی در اختیار داریم.
 
مثل اینکه یک بازی تمرینی هم انجام داده‌اید؟
 
بله،امروز بعداز ظهر هم یک بازی 90دقیقه‌ای را در استادیوم محل بازی انجام خواهیم داد.البته دیروز هم این‌کار را در مجموعه ورزشی که کنار هتل است، انجام داده‌ایم.اتفاقا انگیزه بچه‌ها بالاست.در بازی تاکید من روی این بود که دو تیم با فضاسازی کار کنند.یعنی اینکه هر دو تیم باز بازی کرده و رو به بازی مستقیم و سرعتی بیاورند.
 
یعنی بیشتر روی سیستم هجومی کار کردید؟
 
کار دفاعی هم انجام داده‌ایم.اتفاقا مدافعان درسیستم باز بیشتر می‌توانند موثر باشند و تغییر سیستم از دفاع به حمله بهتر انجام می‌شود.
 
لژیونرها هم اضافه شدند؟
 
دیروز بعد ازظهرنکونام،شجاعی و معدنچی به اردوی تیم ملی اضافه شدند.دیشب هم ایمان معبلی از آلمان آمد.
 
تیم بوسنی را آنالیز کرده‌اید؟
 
مراحل مقدماتی آنالیز انجام شده و طی امروز جلسه‌ای در این باره داریم تا آنالیز کامل شود.البته امشب به ورزشگاه محل بازی می‌رویم تا آخرین تمرینمان را انجام دهیم.ضمن اینکه بعد از تمرین، گروهی از بازیکنان به سفارت ایران در سارایوو خواهند رفت.صبح فردا هم کادر فنی در فدراسیون فوتبال بوسنی جلسه‌‌ای برگزار خواهند کرد.
 
ماجرای گم شدن ساک بازیکنان درفرودگاه استانبول چه بود؟
 
(می‌خندد)ماجرای بامزه‌ای اتفاق افتاد.ماکه می‌خواستیم از استانبول به سارایوو پرواز کنیم،به خاطر اشتباه کادر پروازی ساک‌ها در استانبول جا مانده بود ولی چون نمی‌خواستیم از برنامه زمانی عقب بمانیم به سارایوو آمدیم. البته ساک‌ها به موقع و با پرواز بعدی به بازیکنان رسید.
 
بازی را چطور می‌بینید؟
 
برای برد به میدان می‌رویم.بازی مستقیم را در دستور کار داریم و دوست داریم بازی‌ای انجام دهیم که بیندگان از آن لذت ببرند.
 
همیشه گفته می‌شود نتیجه در دیدارهای تدارکاتی زیاد و مهم نیست.شما هم چنین نظری دارید؟
 
تا حدودی قبول دارم اما برای اینکه نقاط ضعف خودشان را نشان دهند باید بهترین بازی را با انگیزه انجام داد.
نسخه چاپی