جشنواره‌ بين‌المللي جايزه‌ بزرگ مقاومت الگوی انقلاب اسلامی
 
رييس جشنواره‌ بين‌المللي جايزه‌ بزرگ مقاومت:
«مقاومت» از آموزه‌هاي مكتب انقلاب اسلامي ريشه گرفته است
 اختري با بيان اينكه مقاومت از آموزه‌هاي مكتب مقاومت اسلامي ايران شكل گرفته است، گفت: امروز مقاومت با پشتيباني‌ها و حمايت مردم ايران و مقام معظم رهبري راه خود را ادامه مي‌دهد.
 
حجة الاسلام محمد حسن اختري رييس نخستين جشنواره‌ بين‌المللي جايزه‌ بزرگ مقاومت اسلامي و دبيركل مجمع جهاني اهل بيت امروز سه شنبه در نشستي خبري كه در محل شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي برگزار شد، ابراز اميدواري كرد كه فعاليت‌هاي جشنواره جايزه‌ بزرگ مقاومت گامي براي تقدير از كساني باشد كه مقاومت را در جهان منعكس كرده‌اند.
وي افزود: كساني كه طنين فريادهاي مظلومانه مردم فلسطين، كودكان و اطفال شيرخوار را كه در آن روزهاي سخت بمباران‌ها و حملات وحشيانه رژيم صهيونيستي و مقاومت‌هاي حزب‌الله و مقاومت اسلامي فلسطين را براي تمام دنيا مخابره و انعكاس مي‌دادند، شايسته تقدير هستند و اين جشنواره در اين راستا تلاش كرده است.
رييس نخستين جشنواره‌ بين‌المللي جايزه‌ بزرگ مقاومت اسلامي با بيان اينكه مقاومت از آموزه‌هاي مكتب مقاومت اسلامي ايران شكل گرفت، تصريح كرد: امروز هم اين جنبش با پشتيباني‌ها و حمايت مردم ايران و همچنين راهنمايي‌ها و پشتيباني‌هاي مقام معظم رهبري به پيش مي‌رود.
اختري با اشاره به اشغال لبنان توسط رژيم صهيونيستي در سال 1982 و ايستادگي مردم ايران در كنار مردم لبنان اظهار داشت: در همين راستا جمهوري اسلامي ايران اولين كشوري بود كه پرچم رژيم صهيونيستي در سفارتخانه سابق اين رژيم در ايران را به زير كشيد و اولين نمايندگي رسمي فلسطين در دنيا را ايجاد كرد.
وي قدرداني از انعكاس دهندگان مقاومت و مظلوميت مردم لبنان و فلسطين را نمادي در راستاي ارج نهادن به مقاومت دانست.
اختري همچنين خاطرنشان كرد: مراسم اختتاميه اين جشنواره با حضور ميهمانان داخلي و خارجي از جمله رييس جمهور كشورمان و مقامات عالي‌رتبه‌ مقاومت اسلامي لبنان و فلسطين از جمله حزب‌الله، حماس و جهاد اسلامي روز جمعه برگزار خواهد شد.
/1001/
نسخه چاپی