با تکمیل شدن ظرفیت بهشت زهرا (سلام الله علیها)
بهشت زهرا(سلام الله علیها)  سال‌ها‌ست که میزبان دل‌های تنگ‌شده بازماندگان دفن شدگان در دل خاکش بوده و انصافا هم از پذیرش هیچ کس کوتاهی نکرده است. اما چندی است که پیری گریبان این قطعه از ماوای مردگانمان را گرفته و متولیان از اشباع شدن خاکش خبر داده‌اند و چاره را در نقل مکان دیده‌اند.
 
مدیرعامل سازمان بهشت زهرا گفت:به زودی ظرفیت دفن در این منطقه تکمیل شده و دیگر جایی برای متوفیان تهران در بهشت زهرا(سلام الله علیها)  نخواهیم داشت. از طرفی چند نقطه از تهران را مورد بررسی و کارشناسی قرار داده‌ایم که شرق تهران یکی از آن نقاط است. هرچند برای احداث گورستان در شرق تهران مشکلاتی به وجود آمده است اما بازهم برای مجاب کردن مسئولان و ساخت این مکان پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد.
 
محمود رضائیان افزود: لزوم ساخت 4 و حداقل 2 گورستان را در مناطق شرق و غرب تهران، به اطلاع مسئولان مربوط رسانده‌ام.
 
 وی گفت: با توجه به این که جمعیت تهران در 10 تا 15 سال آینده به 15 میلیون نفر می‌رسد، کلان شهر تهران نیازمند 4 گورستان رسمی است.
 
مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(سلام الله علیها) افزود: هم اکنون روزانه تا 200 متوفی به بهشت زهرا منتقل می‌شود و با افزایش جمعیت تهران، این رقم در سال‌های آینده به 300 متوفی نیز خواهد رسید.
 
رضائیان گفت: در منطقه شرق به گورستان نیاز داریم که در صورت تامین نشدن آن، 5 سال آینده با مشکل مواجه خواهیم شد.
 
وی درباره مخالفت ارتش با احداث گورستان در شرق تهران گفت: ارتش، مالک زمین‌های منطقه تلو در شرق تهران است و باید به ارتش زمین جایگزین داد و ارگان‌های مربوط وظیفه دارند،‌ برای جایگزینی زمین پیگیری کنند.
 
 وی همچنین درخصوص مخالفت سازمان محیط زیست برای احداث گورستان در شرق تهران گفت: سازمان محیط‌زیست باید عواقب احداث چنین مکانی را بررسی کند، این سازمان درباره ورود آب غسال‌خانه به آب شرب شرق تهران و آلودگی آب آشامیدنی تهران نگران است.
 
رضائیان افزود: هم اکنون در بهشت زهرا(سلام الله علیها) آب غسالخانه تصفیه می‌شود و سپس به استفاده بهینه می‌رسد. مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(سلام الله علیها) با تأکید بر اینکه در داخل تهران نمی‌توانیم گورستان بسازیم، گفت: باید این کار را در اطراف شهر انجام دهیم.
 
رضائیان گفت: در شمال شهر که زمین نداریم، در شرق نیز که فعلا کار ساخت به تعویق افتاده است و ساخت گورستان در غرب نیز باید در طرح جامع دیده شود.
نسخه چاپی