دستگاه قضايي نظام جمهوري اسلامي نياز به بازسازي بنيادين دارد

با گذشت سي سال از شکل گيري نظام مقدس جمهوري اسلامي ضرورت بازسازي بنيادين دستگاه قضايي کشور بيش از پيش احساس مي شود.
ماجراهاي اغتشاشات اخير و افشاي اسرار پشت پرده و غذه هاي چرکين کهنه شده که اين روزها سرباز کرده است نماد بي از مشکلات اساسي دستگاه قضايي کشور است. هر چند تلاش هاي مسؤولان ارشد اين قوه در فراز و نشيب هاي انقلاب موثر بوده است.
و مرجع رسيدگي به عملکرد هاي غلط ديگرقوا نيز بر دستگاه قضايي و اين قوه است اما نفوذ عناصر مشکوک و مصلحت انديشي هاي نه چندان مصلحت آميز باعث گرديده است ريشه هاي فساد اقتصادي و سياسي و اجتماعي و فرهنگي را شاهد باشيم.
دستگاه قضايي در طي سي سال تجربه هنوز دچار روزمرگي است در حالي که بسياري از پرنده هاي قضايي مي تواند با قوانين راهبردي مختومه شود.
در ماجراهاي سياسي و حکومتي قوه قضائيه نمره چندان مطلوبي را کسب نکرده است به عنوان مثال اگر پرونده هشتم شهريور و شهادت رئيس جمهور مکتبي شهيد رجائي و نخست وزير دلسوز شهيد باهنر را به نتيجه مي رسانيدند و تکليف عناصر ضد انقلابي مانند بهزاد نبوي و همفکرانش در اين ماجرا افشا و معلوم مي کردند. قطعا بيگانگان در سناريوي انقلاب رنگي و مخملي خود اينچنين گستاخانه عمل نمي کردند.
اگر در ماجراي جمعه سياه مکه نقش کروبي و خيانت او به حجاج ونظام مشخص مي گرديد امروز شاهد اين دروغ پردازي ها و اشاعه فحشا و تهمت هاي ناروا به نظام و نهادهاي انقلابي نبوديم.
سهل انگاري ها و مسامحه با عناصر انقلاب و مصلحت انديش هاي غلط در طول اين دوران سي سال باعث گرديده است که اقتدار نظام مورد خدشه قرار بگيرد.
هر چند تلاش هاي حضرت آيةا... هاشمي شاهرودي در روند رسيدگي به پرونده هاي قضايي تغييرات چشمگيري را به همراه داشت اما در عرصه رسيدگي به جرايم سياسي و امنيتي ضرورت بازسازي اساسي در اين قوه کتمان نشدني است.
قوه قضاييه نماد اقتدار نظام جمهوري اسلامي است و اگر قرار باشد در رسيدگي به جرايم اغتشاشگران باز هم مصلحت انديشي کند و با عناصر ضد انقلاب از سر رأفت برخورد نمايد و مقهور رسانه هاي دگرانديش شود پس از اين نيز نظام با مشکلات متعددي مواجه خواهد گرديد.
اميد است رياست جديد قوه قضائيه اين مهم را در صدر برنامه هاي خود قرار دهد تا نظام جمهوري اسلامي مقتدرانه درعرصه مختلف جهاني ظاهر شود.
ان شاءا...
 
 
 

/1001/

منتظر اخبار ، انتقاد و پيشنهادات شما هستيم :
news@rasekhoon.net
نسخه چاپی