نامه لاریجانی به کروبی
علی لاریجانی ، رئیس مجلس شورای اسلامی، در نامه ای به مهدی کروبی به برخی سخنان وی پاسخ داد.
 
به گزارش واحد مرکزی خبر، متن کامل این نامه به این شرح است:
 
حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای کروبی
 
با سلام،
 
از جنابعالی مطالبی در سایت ها منتشر شد که نمی دانم چقدر درست است ولی چون تکذیب نفرمودید باید حمل به صحت نمود. مبنی بر اینکه:
 
« رئیس مجلس بدون بررسی و شتابزده اصل ماجرا را تکذیب کرده و می توانستند با من تماس بگیرند و یا کمیته مجلس را بفرستند تا مستندات خود را ارائه نمایم و این موضع شتابزده تحت فشار صورت گرفته، زیرا این بزرگواران (لاریجانی و بروجردی) نگران آن هستند که به سرنوشت دیگر دوستان خود در گذشته دچار شوند، چرا که آقای لاریجانی نگران آن است که به سرنوشت دکتر حداد گرفتار شود و او را از ریاست حذف کنند و آقای بروجردی نگران سرنوشت افروغ است....»
 
برای بنده تعجب آور است که شما از اظهار کمیته مجلس چون خلاف دعاوی شما بود برآشفته شدید، مگر کمیته تحقیق مجلس باید همه ادعاهای مطروحه در کشور را تایید کند تا شما آرام بگیرید و در غیر این صورت کمیته عجله کرده و شتابزده عمل نموده است!
 
اگر دقت می فرمودید بنده عرض کردم این سنخ اطلاعات از یک ماه پیش در سایت ها مطرح بود و اطلاعاتی هم به ما رسیده بود؛ کمیته به همه ی این موارد در طول این مدت رسیدگی نمود و بیش از صد مورد یا به کمیته مراجعه و یا کمیته به آنها مراجعه نموده بود، توجه دارید بدلیل اهمیت موضوع دو کمیته موازی هم کار را دنبال کردند. لذا مطالبی که شما مطرح کردید به خلاف آنچه ما را متهم نمودید به هیچ وجه شتابزده نبوده و کمیته نتیجه بررسی های خود را اعلام کرد.
 
البته کمیته از جنابعالی تقاضا نمود اگر اطلاعاتی دارید ارائه بفرمایید الان که شما می گویید مستنداتی دارید، به کمیته یا به اینجانب اعلام کنید تا رسیدگی شود ولی متوجه باشید این روش، اتهام زدن به اینجانب یا کمیته یا رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس آقای بروجردی که اینها تحت فشار یا ترس از موفقیت، این اقدام را کردند روش پسندیده ای نیست و نوعی فرار به جلو محسوب می شود، چون دقیقاً همین حرف ها را می توان نسبت به جنابعالی زد که تحت القائات دیگران این مطالب را می گویند. اگر واقعاً قصد اصلاح امور دارید و اشکالاتی مشاهده کرده اید (که در بررسی های کمیته هم برخی اشکالات آمده بود و پیگیری های جدی در این زمینه بعمل آمد) می توانید مطالب را منعکس کنید.
 
فرموده اید کاش رئیس مجلس قبل از اعلام نظر کمیته، با من تماس می گرفت. بله اگر جنابعالی علنی موضع نمی گرفتید، و قبلاً طی تماسی به کمیته، موضوع را می فرمودید قطعاً با شما تماس می گرفتند ولی ظاهراً شما نیازی به این امر ندیدید و اعلام موضع کردید. اگر بحث شتابزدگی در میان باشد این اقدام شما شتابزده بود که قبل از رسیدگی در مرجعی یا قوه قضائیه و یا مجلس، اعلام موضع کردید.
 
به خلاف تصور جنابعالی، حتماً مطلعید که ما هم کسانی نیستیم که با چند موضع نیش دار و تند شما مسیر خود را عوض کنیم قطعاً مسائل پیش آمده را با مبنای عدالت دنبال می کنیم و خوب است همگان به بررسی کمیته تحقیق مجلس تن دهند، نه اینکه اگر خلاف نظر آنها نتیجه ای حاصل شد اصل کمیته را زیر سوال ببرند و جوسازی نمایند.
 
علی لاریجانی
 

 
 

/1001/

منتظر اخبار ، انتقاد و پيشنهادات شما هستيم :
news@rasekhoon.net
نسخه چاپی