بيش از 90 درصد زائرين قم از طبقه متوسط جامعه هستند
 رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قم گفت: بيش از 90 درصد زائرين استان قم از طبقه متوسط به پايين جامعه هستند.‌
 
جلسه خيرين زائرسرا‌ساز استان قم ‌ظهر امروز با حضور استاندار قم در استانداري برگزار شد.
اين جلسه براي رفع مشكلات و برنامه‌ريزي براي اجراي پروژه‌هاي زائرسرا در استان قم برگزار شد كه طي آن تصميماتي براي تعيين مكان ساخت زائرسرا و تامين منابع مالي و امكانات آن اتخاذ شد.
مديركل منابع طبيعي استان قم در اين جلسه با بيان اينكه در مناطق خارج از محدوده شهري مكان محدودي براي انجام اين پروژه‌ها وجود دارد، گفت: نزديك‌ترين منطقه به حريم شهر و مناسب براي اجراي پروژه زائرسرا منطقه شمال شرقي شهر قم يعني روبه‌روي دارالحديث استان است و با توجه به اينكه در نظر داريم پاركي را در آن مكان احداث كنيم مكان بسيار مطلوبي براي ساخت زائرسرا است.
احمد عفتان خاطرنشان كرد: همچنين با تصميمي كه از سوي سازمان مسكن و شهرسازي استان قم گرفته شده است اگر محدوده شهري كاهش پيدا كند مي‌توان مكان‌هاي مناسب‌تري را براي ساخت زائرسرا و محل رفاه زائرين استان تامين كرد.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان قم هم در اين جلسه از انجام مطالعاتي براي بررسي نيازهاي استان از نظر زائرسرا بيان داشت: اعتباري ملي براي مطالعه بر روي نيازها و انواع زائرسراها به استان قم اختصاص يافته است كه كارشناسان در حال بررسي اين موضوع هستند و اين مطالعات تاكنون بيش از 60 درصد پيشرفت داشته است.
وي با اشاره به اينكه بيش از 90 درصد زائران استان قم از طبقه متوسط به پايين جامعه هستند، گفت: بايد مكان‌هايي ساخته شود تا هزينه زيادي براي مردم در بر نداشته باشد و همچنين نيازهاي آنان از نظر امكانات را برطرف كند.
مهدي متقيان از شناسايي بيش از 500 منزل شخصي براي اسكان زائرين در استان قم خبر داد و تصريح كرد: با پيشنهادي كه سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان قم داده است، طرح اسكان در منازل شخصي در 11 استان كشور اجرا شده است و در قم هم 500 منزل شخصي شناسايي شده كه بيش از 100 مورد از آنها پروانه بهره‌برداري دريافت كرده‌اند.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان قم با اشاره به ظرفيت پايين هتل‌هاي استان نسبت به شهرهاي ديگر كشور گفت: با بررسي‌هاي انجام شده منازل شخصي شهر قم بيش از دو برابر هتل‌‌هاي موجود در اين شهر ظرفيت اسكان دارند كه با استفاده از آنها مي‌توان بخش زيادي از نياز استان به هتل و مكان‌هاي اقامتي را رفع كرد.
 
 

 
 

/1001/

منتظر اخبار ، انتقاد و پيشنهادات شما هستيم :
news@rasekhoon.net
نسخه چاپی