کروبي دربيان ادعاهاي واهي مسبوق به سابقه است
شيخ مهدي کروبي يکي از نامزد هاي شکست خورده دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و دبير کل حزب اعتماد ملي در بيان ادعاي هاي واهي و بي اساس و بدون دليل و مدرک، مسبوق به سابقه است؛ آنچنانکه در مناظره با احمدي نژاد نيز ادعاهايي مطرح کرد که هيچگاه سندي دال بر صحت آنها ارائه نشد.   
کروبي در تاريخ هفتم مرداد ماه جاري خطاب به اکبر هاشمي رفسنجاني نامه اي نوشت که به گفته وي به رغم گذشت 10 روز هاشمي به اين نامه جواب نداد و دبيرکل اعتماد ملي مجبور شد ،‌ متن آن را جهت اطلاع عموم ،منتشر کند.
در بخشي از متن اين نامه که بازتاب گسترده اي درميان رسانه هاي بيگانه و مخالفان نظام جمهوري اسلامي داشت، ادعا شده که به بازداشت شدگان حوادث اخير تجاوز جنسي شده است.
شيخ مهدي کروبي به عنوان يک سياست مدار و کسي که سال ها در مسند مسوليت هاي گوناگون قرار داشته به خوبي مي داند که بيان چنين ادعاي سنگيني نياز به مدرک و دلايل و شواهد کافي دارد، اما گويا به گفته دوستان نزديکش، شيخ اصلاحات از اين اصل مهم غافل بوده و توجه لازم به بيان چنين ادعاي واهي و سنگيني نداشته است؛ البته سوابق آقاي کروبي نشان مي دهد که در گذشته نيز وي دچار اينگونه خطاهاي استراتژيک شده است.
در زمان مناظره نامزدهاي دهمين دوره رياست جمهوري ، کروبي در مناظره با آقاي احمدي نژاد به بيان ادعاهاي پرداخت که بعدا نتوانست دليل و مدرک لازم را براي اثبات آن ارايه کند.
نامزد ناکام انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري در مناظره با آقاي احمدي نژاد، مدعي شد: در خصوص اعطاي 40ميليارد تومان وام به آقاي محصولي در زمان استانداري اردبيل ، 300 ميليارد تومان در زماني که شهردار تهران بوديد گم شده و در خصوص پرونده نفت اردبيل پاسخگو باشيد تا من هم در خصوص 300 ميليون توماني که از آقاي جزايري گرفتم پاسخ دهم.
احمدي نژاد در آن مناظره خطاب به کروبي گفت :‌ يک موردش را شما فقط اثبات بکنيد ، بقيه اش بماند. شما گفتيد چهل ميليارد تومان وام به دستور من به آقاي محصولي داده شده است،‌ اگر آقاي محصولي از يک بانکي يک ريال وام گرفته همه اش مال آقاي کروبي بنويسيد ، مردم مي شنوند اگر محصولي درعمرش يک ريال از هر بانکي وام گرفته يکجا مال آقاي کروبي و تيمش.
احمدي نژاد تاکيد کرد : اگر در دوران مسووليت من چه در دولت ،چه در استانداري و چه در شهرداري يک ريال تخلف کسي سند داشت نه 300 ميليارد تومان هزار دفعه اين روزنامه جنابعالي و دوستانتان پر مي کردند.
در آن مناظره آقاي احمدي نژاد خطاب به کروبي گفت :‌اگر شما کوچکترين مدرک و سندي در خصوص ادعاهاي خود داريد من به شما اجازه مي دهم که در روزنامه خود منتشر کنيد. اما آقاي کروبي هرگز نتوانست براي اثبات ادعاهاي خود مدرک و دليلي رو کند.
تجربه نشان داده است که آقاي کروبي با وجود اينکه خود را يک سياستمدار کار کشته مي داند يا خيلي زياد به اطرافيان و هم حزبي هاي خود اعتماد دارد و آنها از اين موضوع سواستفاده مي کنند و يا قواعد بازي را به خوبي فرا نگرفته است.
در نظامي که برخاسته از شريعت مقدس اسلام است، ادعاي تجاوز جنسي به زندانيان ، ادعاي سخت و گراني است که از جانب هرکس که بيان مي شود، بايد بتواند براي اثبات آن دليل و مدرک بياورد و گرنه غوغا سالاري و تاکيد بر شنيده ها و گفته ها نمي تواند دليلي محکمه پسندي باشد و دادن خوراک تبليغاتي به بيگانگان آن هم به اين روش ، موضوع ساده اي نيست که بتوان به راحتي از آن گذشت.
نسخه چاپی