بوقلمون صفتان رنگ عوض مي کنند
علی رضا لطفی -
حکايت رنگ پذيري نفس آدمي از دير زمان مورد توجه بزرگان و دانشمندان و شاعران بوده و هست و همين خصلت آدمي است که گاه او را به اسفل السافلين و گاه به اعلي عليين مي برد خداوند تبارک و تعالي نيز در قرآن آدمي را به صبغةاللهي خويش و رنگ خداي متوجه مي سازد و به راستي کدام رنگ تداوم دارد و در برابر حوادث و وقايع و فعل انفعالات طبيعي (فيزيکي و شيميايي) رنگ نمي بازد.
اگر معيار رنگ پذيري نفس و نفسانيت آدمي باشد مسلما هر لحظه به رنگي در مي آيد.
زياده خواهي و آسان طلبي از ويژگي هايي است که اين روزها در تغيير رنگ چهره هاي سياسي به خوبي تجلي پيدا کرده است. زبانزد «ديگي که براي من نمي جوشد مي خواهم سر سگ در آن بجوشد»
علت اساسي اين تلون و رنگ به رنگ شدن را به خوبي بيان مي کند.
موضع گيري هاي سياسي و حمايت هاي افراد از جريانات و اشخاص مصداق همان شعر خواجه شيراز است که «هر کس اين جا به اميد هوسي مي آيد»
اگر تا ديروز برخي اصول گرا بودند و اينک ساز مخالف کوک مي کنند بدان خاطر است که ازسر  اصول به اصول گرايي روي نياورده بودند.
هر کسي از ظن خود شد يار من
از درون من نجست اسرار من
حکايت هاي آقاي عماد افروغ که ديگر فروغي از چراغ افکارش ساطع نمي شود.
رنگ عوض کردن هاي جناب دکتر احمد توکلي که معلوم نيست توکل به خدا دارد يا متوکل به نفس است موضع گيري هاي برخي از خواص در مقاطع حساس بر ضد رئيس جمهور مردمي دکتر احمدي نژاد که حکايت از حسادت و عجب خواص دارد همه و همه از يک نقطه آغاز مي شود و ان همان حديثي است که امام راحل عظيم الشان بدان بارها اشاره مي فرمودند که «اعدي عدوک نفسک التي بين جنبک.»
با اين اوصاف هيچ جاي شگفتي نيست که بسياري از بزرگان و نخبگان در دوران آخر الزمان چنان تغيير رويه دهند و رنگ عوض کنند که شگفتي عوام را برانگيزند و بايد منتظر لغزش ها و رنگ عوض کردن هاي افراد ديگر هم باشيم خدا کند که ما در اين ميدان رنگ نبازيم. و بر همين اساس است که توصيه فرموده اند اين دعا را در دوران قبل از ظهور بسيار بخوانيد که الهي ثبت قلوبنا علي دينک
دين نگه داشتن دراين دوران براي بسياري از بزرگان ديني هم دشوار است که المخلصون في خطرعظيم.
ياران بوقلمون صفت انقلاب هر روز به اسم و رسمي رنگ عوض مي کنند فلسفه رنگ عوض کردن حيوانات در طبيعت براي حفظ خود است که خود را از دشمن مخفي دارند در حالي که در عرصه سياست مبنا بر تخلف تعرف است مخالفت کن تا معروف شوي کسي که خارج مي خواند صدايش درميان ديگر همنوايان تک مي زند و همه مي فهمند که فلان فالش مي خواند.
بارالها دلمان را در پاتيل رنگ آميزي صبغةاللهي خود رنگ ثابت خدايي بزن تا در اين عرصه هاي آخر الزمان رنگ نبازيم. ان شاءا...
 
 
 

/1001/

منتظر اخبار ، انتقاد و پيشنهادات شما هستيم :
news@rasekhoon.net
نسخه چاپی