مرکز تحقیقات تولیدات جدیدی را تا نیمه نخست ماه مبارک رمضان روانه نمایشگاه قرآن خواهد کرد
ویرایش عکس تیر 99

مدیر بخش خدمات فرهنگی معاونت بازرگانی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی خبر از مراحل نهایی نرم افزارهای جدید این مرکز داد و گفت: به حول و قوه الهی تا نیمه نخست ماه مبارک رمضان تولیدات جدید مرکز تحقیقات روانه هفدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم خواهد شد.
به گزارش راسخون به نقل از نورسافت، حجت‌الاسلام محمد باقر خوانساری با اشاره به این که نرم‌افزار "مجموعه آثار آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی" در شمار سه اثر برتر و جدید این مرکز برای ارایه در نمایشگاه می باشد.
وی اظهار داشت: در این نرم‌ افزار اطلاعات نزدیک به 200 جلد کتاب از آثار آیت‌ الله مکارم شیرازی در زمینه‌های گوناگون احکام، فقه و اصول، تاریخ و سیره، ائمه اطهار(ع)، بهائیت و ... گردآوری شده است.
وی افزود: با توجه به این که در نمایشگاه قرآن تنها آثار دینی مرتبط با حوزه‌های قرآنی باید ارایه شوند، این مرکز منتخبی از ترجمه‌ها و تفاسیر قرآنی این مرجع تقلید شیعی را در نرم‌افزاری جدید جمع‌آوری و تدوین کرده است که در نمایشگاه قرآن در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
حجت‌الاسلام خوانساری اظهار داشت: نمایش متن، امکان جست‌ و جو در فهرست کتاب‌ها، قابلیت حاشیه‌نویسی، نمایه‌زنی بر متن، تعیین عنوان برای متن‌های گوناگون، استفاده از دامنه‌های پژوهشی، امکان یادداشت، نت‌برداری و ... برخی از ویژگی ها و قابلیت‌های این نرم‌افزار قرآنی ‌اند.
وی خاطرنشان کرد: این مرکز به تازگی نرم‌افزاری با عنوان "کتابخانه جامع حج" را ویژه نمایشگاه قرآن تهیه و تکثیر نموده است.
وی گفت: این مجموعه حاوی اطلاعات جامع و مرجعی درباره مناسک، فلسفه و آداب حج برای زایران این سفر دینی و علاقه‌مندان به این حوزه به حساب می ‌آید.
وی با یادآوری این که نرم‌افزار "مجموعه آثار آیت‌الله مکارم شیرازی" در سه بخش قرآن، حدیث و تفسیر در این نمایشگاه از آثار جدید و برگزیده مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی است، گفت: نرم‌افزار قرآنی "المهدی" نیز درشمار جدیدترین تولیدات این مرکز است که پیش‌بینی می‌شود تا نیمه‌ی ماه مبارک رمضان برای انتشار و عرضه در نمایشگاه قرآن آماده شود.
مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی همچنین در نظر دارد با اجراى طرح "کتابخانه دیجیتالى نور" فضاى مناسبى را براى انتشار رایانه‌‏اى آثار ناشران و نویسندگان فراهم کند و مسیر علم و پژوهش را به گونه‌‏اى مطلوب هموار سازد.
لازم به ذکر است، غرفه مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در شبستان اصلی امام خمینی(ره)، بخش نشر الکترونیک جهت بازدید علاقمندان دایر می باشد.
نسخه چاپی