فرانس 24 عبدالله را رقيب انتخاباتي سرسخت حامد کرزاي معرفي کرد

 شبکه تلويزيوني فرانس 24 روز سه شنبه، عبدالله عبدالله وزير امور خارجه پيشين افغانستان را رقيبي جدي و سرسخت براي حامد کرزاي در انتخابات رياست جمهوري اين کشور معرفي کرد.   
 
به گزارش گروه اخبار صوتي و تصويري ايرنا، شبکه فرانس 24 روز سه شنبه گزارشي ويژه در زمينه انتخابات رياست جمهوري افغانستان پخش کرد.
اين شبکه فرانسوي گزارش داد: عبدالله عبدالله يکي از مهمترين منتقدان دولت کرزاي بوده و دولت وي را دولتي فاسد معرفي کرده است.
اين شبکه خبري افزود: طبق آخرين نظر سنجي ها،عبدالله عبدالله - 48 ساله - 25 درصد حمايت مردم افغانستان و حامد کرزاي 45 درصد آن را بدست آورده است. 20 درصد شرکت کنندگان در نظر سنجي نيز نظري در اين زمينه نداشتند.
فرانس 24 به شور و شوق مبارزاتي و حمايت حاميان عبدالله اشاره کرد و گفت در مزار شريف عبدالله با استقبال پنج هزار نفري مردم اين منطقه روبرو بود.
اين شبکه خبري با اشاره به اين مطلب که عبدالله داراي نژاد "پشتون" و"تاجيک" است مي تواند شمار زياد آراي مردم افغانستان را بدست آورد.
فرانس 24 در ادامه اين گزارش افزود: عبدالله که در سال 2001 ميلادي پس از سرنگوني طالبان در افغانستان به عنوان وزير امور خارجه دولت کرزاي منصوب شد تلاش زيادي کرد تا به منظور بازسازي کشور کمک هاي خارجي را جذب کند.
وي در اظهار نظري گفت که اين روند با کندي مواجه شده و کشور را به همين دليل با هرج و مرج مواجه ساخته است.
عبدالله در اظهار نظري در جريان مبارزات انتخاباتي گفت که افغانستان نياز به تغييراتي بزرگ دارد و مردم افغانستان در اين برهه از زمان مايوس هستند.
فرانس 24 گزارش داد که وزير امور خارجه سابق افغانستان در مناظره تلويزيوني، اولويت کاري خود را مبارزه با طالبان و بازگرداندن صلح به افغانستان عنوان کرد.
مبارزات انتخاباتي رياست جمهوري در افغانستان از امروز ( سه شنبه ) به طور رسمي پايان يافت و قرار است پنجشنبه (29 مرداد ماه) اين انتخابات برگزار شود.
اين در حالي است که بامداد امروز کابل پايتخت افغانستان هدف حمله راکتي طالبان قرار گرفت.
/1001/
نسخه چاپی