گردشگران خارجی همچنان در مبادی ورودی به کشو ر، روادید دریافت می‌کنند
معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شایعه لغو طرح صدور روادید سفر به ایران در تمامی مبادی ورودی رسمی کشور برای گردشگران خارجی را پس از حوادث اخیر رد کرد و گفت: این اقدام مانند سابق با قوت انجام می شود.به گزارش شبکه ایران، "حمید بقایی" با اعلام مطلب فوق افزود: در راستای تسهیل ورود گردشگران خارجی و توسعه صنعت گردشگری در کشور، طرح صدور روادید الکترونیکی 14 روزه برای سفر به ایران از طریق مبادی ورودی زمینی، هوایی و دریایی کشور براساس قوانین مصوب اجرا می‌شود.
 
وی اظهار داشت: درحال حاضر ویزای ورود به کشور از طریق فرودگاه‌های بین المللی مانند امام خمینی(ره)، کیش، ‌تبریز، مشهد، اصفهان و بندرعباس صادر می‌شود.
 
بقایی با اشاره به اینکه میزان ورود گردشگر خارجی به کشور طی سال جاری در مقایسه با سال گذشته کاهش قابل توجهی نداشته ‌افزود: این درحالی است که صنعت گردشگری جهانی متاثر از بحران اقتصادی دچار رکود شده است.
 
معاون رییس جمهور افزود: میزان ورود گردشگر خارجی به کشور نیز در سه ماه نخست سال‌جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با توجه به وقوع حوادث پس از انتخابات قابل توجه و چشمگیر است.
 
بقایی در خصوص بحث کاهش میزان تقاضای سفر به ایران به دلیل حوادث پس از انتخابات افزود: اینگونه نیست که بروز برخی از حوادث در کشورهای مختلف موجب از بین رفتن صنعت گردشگری آن کشور شود، اگر اینگونه بود می‌بایست گردشگری کشورهای مانند لبنان و مصر تعطیل شده باشد. 
 
وی با بیان اینکه به طور یقین بروز برخی حوادث در داخل کشور و حتی در حوزه منطقه ای بر صنعت گردشگری کشورها موثر است ، ‌افزود: این اتفاقات بر صنعت گردشگری داخلی و خارجی کشور ما نیز موثر بوده ولی اثرات آن بسیار ناچیز بوده است.
 
وی در پاسخ به این سئوال که گفته می‌شود به دلیل بروز حوادث پس از انتخابات در کشور، طرح صدور ویزای الکترونیکی و اعطای روادید به گردشگران در مبادی ورودی کشور لغو شده، افزود: این موضوع صحت ندارد و اکنون نیز طرح صدور روادید 14 روزه برای گردشگران خارجی در کلیه مبادی ورودی اعم از هوایی،‌زمینی و دریایی اجرا می شود.
 
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: همچنین گردشگران خارجی برای سفر به ایران می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی www.evisa.ir و پرکردن فرم های مربوطه، طی 48 ساعت ویزای ورود به ایران را دریافت کنند.
 
بر اساس اعلام معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری،‌ 498 هزار و 434 گردشگر خارجی در سه ماه اول سال جاری از طریق مبادی زمینی،‌ هوایی و دریایی وارد کشور شده‌اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 4/5 درصد رشد داشته است.
 
"محمدشریف ملک زاده" افزود: میزان ورودی گردشگر خارجی به کشور در فروردین، ‌اردیبهشت و خردادماه سال جاری به ترتیب،‌ 144هزار و 746نفر، 171هزار و 439 و 182هزار و 249 نفر بوده است.
 
وی اظهار داشت: ‌سال گذشته دو میلیون و 27هزار و 528گردشگری خارجی به کشور سفر کرد که از این میزان 12هزار و 487 نفر از طریق مرزهای دریایی،‌ 702هزار و 329نفر از مرزهای هوایی و یک میلیون و 312هزار و 712 گردشگر خارجی نیز از طریق مبادی زمینی وارد کشور مان شدند.
نسخه چاپی