كلیت كابینه پیشنهادی قابل دفاع است
عضو كمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این كه كابینه معرفی شده رئیس جمهور دارای نكات مثبت زیادی است گفت: كلیت كابینه وزراء و كسانی كه انتخاب شده اند قابل دفاع هستند.
 
حمید رسایی ، عضو كمیسیون فرهنگی مجلس گفت: كابینه معرفی شده رئیس جمهور دارای جنبه های مثبت زیاد و در برخی موارد نیز دارای ابهاماتی است .
 
رسایی افزود : در خصوص مواردی كه ابهام وجود دارد رئیس جمهور باید تلاش كند تا در جلسه مجلس شورای اسلامی موارد ابهام را برطرف كند.
 
وی گفت: اطلاعات بیشتری باید درباره وزیران پیشنهادی رفاه ؛ آموزش و پرورش  و كشور ، ارائه شود چون سوابق و توانمندی های افراد معرفی شده با شرایط وزارتخانه ها مطابقت ندارد .
 
عضو كمیسیون فرهنگی مجلس افزود: هر یك از این افراد در پست های دیگر موثرتر بودند و بهتر مورد استفاده قرار می گرفتند .
 
رسایی با تاكید بر این كه جایگاه افراد معرفی شده با سوابق و توانمندی ها و شرایطی كه این سه جایگاه نیاز دارد تطبیق نمی كند افزود: ما منتظریم تا در جلسه مجلس شورای اسلامی دفاعیات و برنامه های وزیران و اظهارات رئیس جمهوری را بشنویم و به جمع بندی برسیم .
 
وی در خصوص میزان رای اعتماد وزراء نیز گفت: با توجه به اینكه مجلس دارای 292 نماینده است و هر كدام از این افراد در دقایق پایانی با شنیدن سخنان رئیس جمهور و وزراء تصمیم گیری می كنند؛ نمی توان درصد قطعی را اعلام كرد.
 
رسایی گفت: اكثر نمایندگان در خصوص این سه وزیر ابهام دارند و شاید كسانی نیز در خصوص وزراء دیگر سوالاتی را داشته باشند.
 
رسایی با تاكید بر اینكه این مطالب تنهانظر شخصی وی است ؛ گفت: من از میزان اطلاعات خودم می گویم و به نوعی نظر شخصی خود را بیان می كنم .
 
وی افزود: كلیت كابینه قابل دفاع است و كلیت كابینه و كسانی كه انتخاب شده اند؛ در نگاه اول می توان اعتماد كرد و خیلی نیازی به انتظار كشیدن برای شنیدن برنامه و صحبت های انها و رئیس جمهور نیست .
نسخه چاپی