بازگشت شیخ اصلاحات به اول خط
در حالی که شیخ اصلاحات اعتراف کرده بود که ادعاهایش در نامه به هاشمی شایعه بوده و دلیلی برای اثبات آن‌ها وجود ندارد اما حمایت‌ روزهای اخیر اصلاح‌طلبان از نامه او باعث شده تا کروبی باز هم ادعا کند که اسنادی در این‌باره در اختیار دارد!
 
 بیش از دو هفته از انتشار نامه کروبی به هاشمی رفسنجانی و رسانه‌ای شدن ادعاهای وی مبنی بر تجاوز به زندانیان می‌گذرد و او همانند آنچه درباره تقلب در انتخابات ادعا کرد، هنوز سندی برای اثبات گفته‌هایش ارائه نکرده است.
 
این در حالی است که کروبی چندی پیش در مصاحبه‌ای که با پایگاه اینترنتی حزب اعتماد ملی انجام داد، اعتراف کرده بود که ادعاهایش در نامه به هاشمی، شایعاتی بیش نبوده و دلیلی برای اثبات آن‌ها وجود ندارد.
 
با این حال وی در روزهای گذشته، در چرخشی تامل‌برانگیز بار دیگر مدعی شده که در این‌خصوص اسنادی در اختیار دارد.
 
شیخ اصلاحات ادعای جدیدش را در نامه‌ای که به رئیس مجلس شورای اسلامی نوشته، مطرح کرده است.
 
کروبی در این نامه از علی لاریجانی خواسته تا جلسه‌ای را با حضور رؤسای سه قوه به علاوه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و دادستان کل تشکیل دهد تا او در آن جلسه مستندات خود را ارائه کند.
 
اما سوال مطرح در این باره آن است که دبیر کل اعتماد ملی چرا با وجود اذعان به شایعه بودن ادعاهایش، باز هم بر ادعای غیر مستند خود پافشاری می‌کند؟
 
دلیل این اصرار شاید بیانیه هایی باشد که در روزهای گذشته از سوی برخی اشخاص و گروه‌های اصلاح‌طلب در حمایت از مواضع کروبی صادر شد؛ بیانیه‌هایی که باعث شد تا شیخ علیرغم اعتراف قبلی، بار دیگر ادعای خود را مطرح و عنوان کند که برای گفته خود سند دارد.
 
البته حمایت از مهدی کروبی تنها به گروه‌های اصلاح طلب منتهی نشد چرا که رئیس گروهک منافقین هم اخیرا به جرگه حامیان پروپاقرص وی پیوست.
 
رئیس گروهک مجاهدین خلق در بیانیه‌ای ضمن اعلام حمایتش از کروبی اظهار داشت: "تا همین جا هم که کروبى قدم برداشته، شایسته و ارزشمند است و کروبى اکنون پس از 21 سال به همان‌جا می‌رسد که منتظرى رسید."
 
اما نگاهی به رفتارهای یک‌ماهه اخیر کروبی نشان از آن دارد که وی به راه انداختن اینگونه جنجال‌ها و بازی‌های سیاسی را در درون نظام "بدون هزینه" پنداشته است.
 
او که در روزهای پس از منتشر شدن نامه‌اش به هاشمی رفسنجانی، با شدت و قاطعیت از مواضعش دفاع و حتی در این راستا اتهاماتی را به رئیس قوه مقننه و ائمه جمعه کشور وارد کرد اما پس از آنکه نتوانست اسناد ادعایش را ارائه کند مجبور به عقب‌نشینی شد.
 
با این حال دبیرکل حزب اعتمادملی بار دیگر رویه ابتدایی خود را در پیش گرفته و با توجه به حمایت افراطیون داخلی و رسانه‌های بیگانه انتظار می‌رود که در میانه راه از ادعایش پا پس نکشد.
 
اما اگر او در اثبات ادعایش ناکام بماند، بر اساس تاکیدات مسئولان قضایی، نمایندگان مجلس و مطالبه مردم، به دادگاه فرخوانده می‌شود.
 
در همین راستا روز گذشته مرتضی تمدن استاندار تهران گفت که اگر کروبی مدرکی ارائه نکند برابر مجاری قانونی با وی برخورد خواهد شد.
 
تمدن تاکید کرد: اگر کسی ادعایی کند که عفت عمومی و احساسات جامعه را مخدوش کند و نتواند این مسئله را ثابت کند، باید برخوردی برابر قانون و با استفاده از ظرفیتهای قانونی با او صورت بگیرد.
 
همچنین تجری، نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه باورمان نمی‌شد آقای کروبی چنین نامه وهم‌آلودی را نوشته باشد، تصریح کرد: اینگونه ادعا‌های بدون استدلال و مستندات که باعث می‌شود نظام قضایی کشور زیر سئوال برود، در محاکم حقوقی و قضایی قابل پیگیری است.
نسخه چاپی