قاضي با استناد به ادعاي متهمان مهدي هاشمي را به دادگاه احضار كند
عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي گفت: با توجه به اتهاماتي كه از سوي ديگر متهمان كودتاي مخملي عليه مهدي هاشمي رفسنجاني مطرح شده است، قاضي مي‌تواند وي را به دادگاه احضار كند.
حميد رضا ترقي عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي با اشاره به چهارمين جلسه علني دادگاه رسيدگي به اتهامات متهمان پرونده كودتاي مخملي اظهار داشت: متهمان به بخشي از رفتارهاي خود در حوادث بعد از انتخابات اعتراف كرده‌اند.
وي افزود: در دادگاه اخير برخي از متهمان در اعترافات خود از برخي افراد نام برده و آنها را نيز به نوعي متهم كرده‌اند و در صورتي كه قاضي به اين نتيجه برسد، اين افراد نيز متهم قلمداد ميَ‌شوند و بايد در داگاه حاضر شوند.
ترقي در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه برخي ‌ها معتقدند كه بايد مهدي هاشمي به دليل ادعاي برخي از متهمان مبني بر دست داشتن و هدايت كردن اغتشاشات اخير محاكمه شود، نظر شما در اين خصوص چيست، بيان داشت: قانون بر اساس عدالت اجازه تبعيض به هيچكس را نمي‌دهد و با توجه به اتهاماتي كه از سوي ديگر متهمان كودتاي مخملي عليه مهدي هاشمي رفسنجاني مطرح شده بر اين اساس قاضي مي‌تواند وي را به دادگاه احضار كند.
وي افزود:قانون به همه افراد يك گونه نگاه كرده و بدون تبعيض با آنها برخورد خواهد كرد و اگر قاضي دادگاه با توجه به اعترافات اخير به اين جمع بندي برسد كه برخي از افراد كه بيرون از زندان هستند متهم‌اند مي‌تواند آنان را به داداگاه فراخوانده محاكمه كند.
نسخه چاپی