اولویت های اروپا برای استفاده از واکسن آنفلوانزای A

 
کارشناسان اتحادیه اروپا توصیه کردند در استفاده از واکسن آنفلوانزای خوکی ، زنان باردار ، کارکنان مراکز درمانی و پزشکی و همچنین افراد مبتلا به بیماری های مزمن باید در میان سایر قشرهای یک جامعه در اولویت قرار گیرند.
 
   واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه : در این فهرست هیچ درخواستی برای در اولویت قرار گرفتن کودکان عنوان نشده است.
 
یک منبع اتحادیه اروپا بدون ارائه هیچ گونه ادله ای گفت : دیدگاه قبلی مبنی بر اینکه جوانان در فهرست افرادی قرار گیرند که در استفاده از واکسن در اولویت باشند، کنار گذاشته شده است.
 
کارشناسان 27 کشور عضو اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه ای کتبی افزودند : همه افراد شش ماه به بالا که به بیماری های مزمن مبتلا هستند ( مثلا بیماری های حاد تنفسی و بیماری های حاد قلبی - عروقی) و همچنین افرادی که به لحاظ مادرزادی به نوعی نارسایی مبتلا هستند، باید ابتدا واکسینه شوند.
 
آنهایی که دارای علائم بسیار خطرناکی هستند باید درردیف بالای این فهرست قرار گیرند
 
این کارشناسان که از پیشنهادهای کمیسیون اروپا حمایت کرده اند، تاکید کردند این در حیطه مسئولیت و اختیارات هر کشور عضو اتحادیه اروپا است که راهبرد واکسناسیون را خودش برای مقابله آنفلوانزای نوع  A معروف به بیماری آنفلوانزای خوکی تعیین کند.
 
این کارشناسان به این توافق رسیدندکه گروههای اولویت دار شناسایی شده، مشخص هستند و کشورها ممکن است تمایل داشته باشند اولویت بندی را همسو با همه گیری شناسی ، تمهیدات و منابع مراکز بهداشتی اتخاذ کنند
 
 
 

/1001/

منتظر اخبار ، انتقاد و پيشنهادات شما هستيم :
news@rasekhoon.net
نسخه چاپی